Placeholder

ΣΧ. ΣΥΜΒΟΥΛΟΙ

Το Σχέδιο για την επιλογή των Σχολικών Συμβούλων

“Βαπτίζονται” Σύμβουλοι Εκπαίδευσης
Δημοσίευση: 19/05/2020
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Σύμβουλοι Εκπαίδευσης “βαπτίζονται” οι Σχολικοί Σύμβουλοι, στο Σχέδιο Νόμου για τη επιλογή στελεχών εκπαίδευσης,το οποίο δημοσιεύει κατ' αποκλειστικότητα το esos.

Τα Περιφερειακά Κέντρα Εκπαιδευτικού Σχεδιασμού (ΠΕ.Κ.Ε.Σ.)και οι θέσεις Συντονιστών Εκπαιδευτικού Έργου, των άρθρων 4 και 5 του ν. 4547/2018 αντίστοιχα,  καταργούνται.

Ειδικότερα, σύμφωνα με το Σχέδιο Νόμου:

1.Συνιστώνται επτακόσιες εβδομήντα (770) θέσεις Συμβούλων Εκπαίδευσης, οι οποίες πληρούνται από εκπαιδευτικούς που επιλέγονται, σύμφωνα με τα άρθρα 21 έως 36 και κατανέμονται σε κλάδους ως εξής:

α) Νηπιαγωγών (ΠΕ60): εβδομήντα (72) θέσεις.

β) Δασκάλων (ΠΕ70): διακόσιες ενενήντα οκτώ (298) θέσεις.

γ) Θεολόγων (ΠΕ01): δεκαπέντε (15)θέσεις.

 δ) Φιλολόγων (ΠΕ02): εξήντα πέντε (65)θέσεις.

 ε) Μαθηματικών (ΠΕ03): σαράντα μία (41)θέσεις.

 στ) Φυσικών Επιστημών (ΠΕ04): σαράντα μία (41) θέσεις.

 ζ) Γαλλικής (ΠΕ05): δέκα (10) θέσεις.

 η) Αγγλικής (ΠΕ06): είκοσι πέντε (25) θέσεις.

 θ) Γερμανικής (ΠΕ07):δέκα (10) θέσεις.

 ι) Καλλιτεχνικών (ΠΕ08): οκτώ (8) θέσεις.

 ια) Φυσικής Αγωγής (ΠΕ11):είκοσι πέντε (25)θέσεις.

 ιβ) Κοινωνικών Επιστημών (ΠΕ78): οκτώ (8)θέσεις.

 ιγ) Μουσικής (ΠΕ79):δέκα (10)  θέσεις.

 ιδ) Οικονομίας (ΠΕ80): δεκατρείς (13) θέσεις.

 ιε) Πολιτικών Μηχανικών-Αρχιτεκτόνων(ΠΕ81): τέσσερις (4)θέσεις.

ιστ) Μηχανολόγων (ΠΕ82): εννέα (9) θέσεις.

ιζ) Ηλεκτρολόγων (ΠΕ83): έξι (6) θέσεις.

ιη) Ηλεκτρονικών (ΠΕ84): τέσσερις (4) θέσεις.

ιθ) Πληροφορικής (ΠΕ86): είκοσι πέντε (25) θέσεις.

κ) Υγείας-Πρόνοιας-Ευεξίας (ΠΕ87): επτά (7)θέσεις

κα) Γεωπονίας, Διατροφής και Περιβάλλοντος (ΠΕ88): τέσσερις (4) θέσεις.

κβ) Εφαρμοσμένων Τεχνών (ΠΕ89):δύο (2) θέσεις.

κγ) Θεατρικής Αγωγής (ΠΕ91): δύο (2) θέσεις.

κδ) Ειδικής Αγωγής και Ενταξιακής Εκπαίδευσης: εξήντα (60) θέσεις.

κε) Μειονοτικού Προγράμματος Μειονοτικών Σχολείων Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Θράκης (ΠΕ73): δύο (2) θέσεις.

κστ) Μειονοτικού Προγράμματος Μειονοτικών Σχολείων Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Θράκης:δύο (2) θέσεις.

κζ) Μουσουλμανικής Θρησκείας: δύο (2)

Οι θέσεις των περιπτώσεων κε΄, κστ΄ και κζ΄ κατανέμονται στις Διευθύνσεις Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, ενώ οι λοιπές θέσεις κατανέμονται στις Διευθύνσεις Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης της χώρας με την απόφαση της περίπτωσης ζ) της παραγράφου 1 του άρθρου 18.

2.Οι Σύμβουλοι Εκπαίδευσης υπάγονται στο Διευθυντή Εκπαίδευσης και εποπτεύονται από τον Επόπτη Ποιότητας της Εκπαίδευσης της οικείας Διεύθυνσης Εκπαίδευσης. Οι Σύμβουλοι Εκπαίδευσης κοινών ειδικοτήτων πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης υπάγονται στον Επόπτη Ποιότητας της Εκπαίδευσης της βαθμίδας εκπαίδευσης, στην οποία έχουν την οργανική τους θέση. Οι Σύμβουλοι Εκπαίδευσης Μουσουλμανικής Θρησκείας υπάγονται στον οικείο Επόπτη Ποιότητας της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.

3.Έργο του Συμβούλου Εκπαίδευσης είναι η παιδαγωγική και επιστημονική καθοδήγηση των εκπαιδευτικών, η επιμόρφωση, η ενθάρρυνση και πολλαπλή στήριξη κάθε συστηματικής επιδίωξης για επιστημονική έρευνα και ανάπτυξη καινοτόμων πρωτοβουλιών στο χώρο της εκπαίδευσης, καθώς και η συμμετοχή  στη διαδικασία αξιολόγησης  του εκπαιδευτικού έργου. Ειδικότερα, έργο του Συμβούλου Εκπαίδευσης είναι η υποστήριξη για την κάλυψη των καθημερινών διδακτικών και εκπαιδευτικών αναγκών, η παρακολούθηση και υποστήριξη της λειτουργίας των σχολικών εργαστηρίων και βιβλιοθηκών, η υποστήριξη της αξιοποίησης του υλικού και του εξοπλισμού τους και η ανάληψη πρωτοβουλιών με σκοπό τη βελτίωση της διδασκαλίας σε κάθε μάθημα, τη διασφάλιση της ποιότητας του εκπαιδευτικού έργου και την εν γένει ομαλή λειτουργία της σχολικής μονάδας. Στο πλαίσιο αυτό συνεργάζεται με το διδακτικό προσωπικό των σχολικών μονάδων της αρμοδιότητάς τους, τους διευθυντές και προϊσταμένους τους και τους συλλόγους γονέων και κηδεμόνων για κάθε θέμα που αφορά στην αποτελεσματική λειτουργία των σχολείων.

4. α)Κάθε Σύμβουλος Εκπαίδευσης έχει την επιστημονική ευθύνη, για τα θέματα του κλάδου του, του συνόλου των σχολικών μονάδων και Ε.Κ. που υπάγονται στην οικεία Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας ή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης. Αν στην οικεία Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας ή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης υπηρετούν περισσότεροι Σύμβουλοι Εκπαίδευσης του ίδιου κλάδου, με απόφαση του οικείου Επόπτη Ποιότητας της Εκπαίδευσης, ανατίθεται σε κάθε Σύμβουλο Εκπαίδευσης η επιστημονική ευθύνη μίας ενότητας σχολικών μονάδων και Ε.Κ. Αν στην οικεία Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας ή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης δεν προβλέπεται θέση Συμβούλου Εκπαίδευσης ορισμένου κλάδου, την επιστημονική ευθύνη για τα θέματα του κλάδου αυτού αναλαμβάνει Σύμβουλος Εκπαίδευσης του ίδιου κλάδου άλλης Διεύθυνσης Εκπαίδευσης, ο οποίος ορίζεται με απόφαση του Περιφερειακού Επόπτη Ποιότητας της Εκπαίδευσης, εάν ο Σύμβουλος Εκπαίδευσης υπάγεται στην ίδια Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης ή του Γενικού Γραμματέα Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και Ειδικής Αγωγής του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων, εάν ο Σύμβουλος Εκπαίδευσης υπάγεται σε διαφορετική Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης. Οι Περιφερειακοί Επόπτες Ποιότητας της Εκπαίδευσης και οι Επόπτες Ποιότητας της Εκπαίδευσης διατηρούν την επιστημονική ευθύνη για τα θέματα του κλάδου τους.

β) Κάθε Σύμβουλος Εκπαίδευσης, πέραν της επιστημονικής ευθύνης της προηγούμενης περίπτωσης, έχει την παιδαγωγική ευθύνη μιας ενότητας σχολικών μονάδων και Ε.Κ. της περιοχής ευθύνης του. Η ανάθεση αυτή γίνεται με απόφαση του οικείου Επόπτη Ποιότητας της Εκπαίδευσης. Οι Περιφερειακοί Επόπτες Ποιότητας της Εκπαίδευσης και οι Επόπτες Ποιότητας της Εκπαίδευσης δεν αναλαμβάνουν παιδαγωγική ευθύνη, σύμφωνα με το πρώτο εδάφιο της παρούσας περίπτωσης.

5. Η ανάθεση της επιστημονικής και παιδαγωγικής ευθύνης σχολικών μονάδων σύμφωνα με την παράγραφο4 γίνεται με βάση τις προτιμήσεις των Συμβούλων Εκπαίδευσης και τη σειρά τους στον πίνακα επιλογής της περίπτωσης δ) της παραγράφου 2του άρθρου 21. Η παιδαγωγική ευθύνη νηπιαγωγείων και δημοτικών σχολείων ανατίθεται αποκλειστικά σε Συμβούλους Εκπαίδευσης των κλάδων ΠΕ60 και ΠΕ70, αντίστοιχα, η παιδαγωγική ευθύνη των Σ.Μ.Ε.Α.Ε. ανατίθεται αποκλειστικά σε Συμβούλους Εκπαίδευσης Ειδικής Αγωγής και Ενταξιακής Εκπαίδευσης, ενώ η παιδαγωγική ευθύνη των σχολικών μονάδων της επαγγελματικής εκπαίδευσης και των Ε.Κ. ανατίθεται κατά προτεραιότητα σε Συμβούλους Εκπαίδευσης των κλάδων ΠΕ80 έως και ΠΕ89. Η επιστημονική ευθύνη του μειονοτικού προγράμματος των μειονοτικών σχολείων πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης ανατίθεται αποκλειστικά σε Συμβούλους Εκπαίδευσης Μειονοτικού Προγράμματος Μειονοτικών Σχολείων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Θράκης, αντίστοιχα. Οι Σύμβουλοι Εκπαίδευσης Μειονοτικού Προγράμματος Μειονοτικών Σχολείων Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Θράκης έχουν την παιδαγωγική ευθύνη των μειονοτικών σχολείων πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης από κοινού με Συμβούλους Εκπαίδευσης του κλάδου ΠΕ70 και οι Σύμβουλοι Εκπαίδευσης Μειονοτικού Προγράμματος Μειονοτικών Σχολείων Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Θράκης έχουν την παιδαγωγική ευθύνη των μειονοτικών σχολείων δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης από κοινού με Συμβούλους Εκπαίδευσης των λοιπών κλάδων. Οι Σύμβουλοι Εκπαίδευσης Μουσουλμανικής Θρησκείας έχουν την επιστημονική ευθύνη των μαθημάτων μουσουλμανικής θρησκευτικής ειδίκευσης των μουσουλμανικών ιεροσπουδαστηρίων, των μουσουλμανικών θρησκευτικών μαθημάτων στα μειονοτικά γυμνάσια - λύκεια και της διδασκαλίας του Κορανίου σε μαθητές - μέλη της μουσουλμανικής μειονότητας σύμφωνα με την παρ. 1 του άρθρου 36 του ν. 3536/2007 (Α` 42) όπως το άρθρο αυτό αντικαταστάθηκε με την παρ. 1 του άρθρου 53 του ν. 4115/2013 (Α` 24). Κατά τα λοιπά, η επιστημονική και παιδαγωγική ευθύνη των μουσουλμανικών ιεροσπουδαστηρίων ανατίθεται σε Συμβούλους Εκπαίδευσης των λοιπών κλάδων της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.

6. Για τα θέματα υπηρεσιακής κατάστασης των Συμβούλων Εκπαίδευσης, αρμόδιο υπηρεσιακό συμβούλιο είναι το Π.Υ.Σ.Π.Ε. ή Π.Υ.Σ.Δ.Ε. των παρ. 1 και 2 του άρθρου 1 του π.δ. 1/2003 ή το Π.Υ.Σ.Ε.Ε.Π. της παραγράφου 3 του ίδιου άρθρου της Διεύθυνσης Εκπαίδευσης στην οποία υπηρετεί ο Σύμβουλος Εκπαίδευσης, ανάλογα με τον κλάδο και τη βαθμίδα εκπαίδευσης, από την οποία προέρχεται. Για την απαλλαγή των Συμβούλων Εκπαίδευσης από την άσκηση των καθηκόντων τους, σύμφωνα με την παράγραφο 1 του άρθρου 31, γνωμοδοτεί το Α.Π.Υ.Σ.Π.Ε. ή Α.Π.Υ.Σ.Δ.Ε. των παρ. 1 και 2 του άρθρου 1 του π.δ. 1/2003 ή το Π.Υ.Σ.Ε.Ε.Π. αντίστοιχα.

7.Οι Σύμβουλοι Εκπαίδευσης συντάσσουν εκθέσεις για τον τριμηνιαίο και ετήσιο προγραμματισμό του έργου τους, οι οποίες εγκρίνονται από τον οικείο Επόπτη Ποιότητας της Εκπαίδευσης και αξιολογούν ετησίως τη συμβολή τους στην αναβάθμιση της ποιότητας του παρεχόμενου εκπαιδευτικού έργου στην περιοχή αρμοδιότητάς τους.

8. Οι Σύμβουλοι Εκπαίδευσης υποστηρίζονται στο έργο τους από τον οικείο Επόπτη Ποιότητας της Εκπαίδευσης, στον οποίο υποβάλλουν τις εκθέσεις για την αξιολόγηση της συμβολής τους στην αναβάθμιση της ποιότητας του παρεχόμενου εκπαιδευτικού έργου στην περιοχή αρμοδιότητάς τους. Οι εκθέσεις προγραμματισμού και αξιολόγησης της παραγράφου 7 και της παρούσας παραγράφου κοινοποιούνται στον Περιφερειακό Επόπτη Ποιότητας της Εκπαίδευσης και τον οικείο Διευθυντή Εκπαίδευσης.

Επιλογή Συμβούλων Εκπαίδευσης

Σύμβουλοι Εκπαίδευσης επιλέγονται εκπαιδευτικοί της δημόσιας εκπαίδευσης των οικείων κλάδων με, τουλάχιστον, δεκαπενταετή εκπαιδευτική και δεκαετή διδακτική υπηρεσία. Από τα ανωτέρω δέκα (10) έτη διδακτικής υπηρεσίας, τα οκτώ (8)  έτη πρέπει να αφορούν την άσκηση διδακτικών καθηκόντων σε σχολική μονάδα.

Οι υποψήφιοι πρέπει να διαθέτουν γνώση ξένης γλώσσας επιπέδου τουλάχιστον Β2 (καλή γνώση), η οποία τεκμαίρεται για τους εκπαιδευτικούς των κλάδων για τους οποίους η γνώση ξένης γλώσσας αποτελεί προσόν διορισμού. Σύμβουλοι Εκπαίδευσης Ειδικής Αγωγής και Ενταξιακής Εκπαίδευσης επιλέγονται εκπαιδευτικοί όλων των κλάδων με εξειδίκευση στην Ε.Α.Ε. ή στη σχολική ψυχολογία ή μέλη του Ε.Ε.Π. με πιστοποιημένη παιδαγωγική και διδακτική επάρκεια.

Σύμβουλοι Εκπαίδευσης Μειονοτικού Προγράμματος Μειονοτικών Σχολείων Πρωτοβάθμιας ή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης επιλέγονται εκπαιδευτικοί της πρωτοβάθμιας ή δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, αντίστοιχα, με,τουλάχιστον, δεκαπενταετή εκπαιδευτική και δεκαετή διδακτική υπηρεσία. Από τα ανωτέρω δέκα (10) έτη διδακτικής υπηρεσίας, τα οκτώ έτη πρέπει να αφορούν την άσκηση διδακτικών καθηκόντων στο μειονοτικό πρόγραμμα των μειονοτικών σχολείων της αντίστοιχης βαθμίδας.

Σύμβουλοι Εκπαίδευσης Μουσουλμανικής Θρησκείας επιλέγονται εκπαιδευτικοί με,τουλάχιστον, δεκαπενταετή εκπαιδευτική και δεκαετή διδακτική υπηρεσία.

Από τα ανωτέρω δέκα (10) έτη διδακτικής υπηρεσίας, τα οκτώ έτη πρέπει να αφορούν την άσκηση διδακτικών καθηκόντων στα μουσουλμανικά ιεροσπουδαστήρια σε μάθημα μουσουλμανικής θρησκευτικής ειδίκευσης.

Αν δεν υπάρχουν υποψήφιοι που πληρούν τις ανωτέρω προϋποθέσεις για τις θέσεις Συμβούλων Εκπαίδευσης Μειονοτικού Προγράμματος Μειονοτικών Σχολείων Πρωτοβάθμιας ή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης ή τις θέσεις Συμβούλων Εκπαίδευσης Μουσουλμανικής Θρησκείας, υποψήφιοι μπορεί να είναι και εκπαιδευτικοί με μικρότερο χρόνο εκπαιδευτικής ή διδακτικής υπηρεσίαςκαι άσκησης διδακτικών καθηκόντων ή χωρίς τη γνώση ξένης γλώσσας.

Επιλογή Συμβούλων Εκπαίδευσης

Κατά την πρώτη επιλογή Συμβούλων Εκπαίδευσης τα κριτήρια επιλογής αποτιμώνται σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 24Α του ν. 4547/2018με τις ακόλουθες διαφοροποιήσεις:

α) Το κριτήριο της επιστημονικής - παιδαγωγικής συγκρότησης της παραγράφου 2  του άρθρου 24Aτου ν. 4547/2018αποτιμάται με σαράντα (45) μονάδες κατ’ ανώτατο όριο.

αα) Το υποκριτήριο των τίτλων σπουδών της περίπτωσης α΄ της παραγράφου 2 του άρθρου 24Aτου ν. 4547/2018αποτιμάταιμε 20μονάδες κατ’ ανώτατο όριο.

ββ) Το υποκριτήριο της επιμόρφωσης της περίπτωσης β) της παραγράφου 2 του άρθρου 24Ατου ν. 4547/2018 αποτιμάται με 5μονάδες κατ’ ανώτατο όριο.

γγ) Το υποκριτήριο του συγγραφικού και ερευνητικού έργου επιστημονικού περιεχομένου της περίπτωσης δ΄ της παραγράφου 2 του άρθρου 24Aτου ν. 4547/2018αποτιμάταιμε 12 μονάδες.

δδ) Το υποκριτήριο του διδακτικού έργου στην ανώτατη εκπαίδευση της περίπτωσης ε΄ της παραγράφου 2 του άρθρου 24Aτου ν. 4547/2018αποτιμάταιμε 4 μονάδες κατ’ ανώτατο όριο.

β) Το κριτήριο της διδακτικής, της συμβουλευτικής - υποστηρικτικής και της διοικητικής εμπειρίας της παραγράφου 3του άρθρου 24Aτου ν. 4547/2018 αποτιμάταιμε τριάντα (35) μονάδες κατ’ ανώτατο όριο.

αα) Το υποκριτήριο ββ΄ της περίπτωσης γ΄ της παραγράφου 3 του άρθρου 24Aτου ν. 4547/2018αποτιμάταιμε 4 μονάδες κατ’ ανώτατο όριο.

ββ)Το ανώτατο όριο των αξιολογικών μονάδων για τις περιπτώσεις α΄ έως δ΄ της παραγράφου 3 του άρθρου 24Aτου ν. 4547/2018δεν μπορεί να υπερβαίνει τις20 μονάδες.

γγ) Το κριτήριο της διοικητικής εμπειρίας της περίπτωσης ε΄ της παραγράφου 3 του άρθρου 24Aτου ν. 4547/2018αποτιμάταιμε 15μονάδες κατ’ ανώτατο όριο.

γ) Το κριτήριο της αξιολόγησης του υποψηφίου στον διοικητικό και παιδαγωγικό τομέα της παραγράφου 4 του άρθρου 24Α του ν. 4547/2018 δε λαμβάνεται υπόψη ως μοριοδοτούμενο κριτήριο.

δ) Το κριτήριο της γενικής συγκρότησης του υποψηφίου της παραγράφου 5 του άρθρου 24Α του ν. 4547/2018 αποτιμάται με είκοσι (20) μονάδες κατ` ανώτατο όριο. Για την αποτίμηση του εν λόγω κριτηρίου διενεργείται  προσωπική συνέντευξη του υποψηφίου ενώπιον του αρμόδιου συμβουλίου επιλογής, η οποία μαγνητοφωνείται.

Η συνέντευξη εστιάζει στην αυτοαξιολόγηση του υποψηφίου και τον σχεδιασμό του έργου του σε περίπτωση επιλογής του. Ο υποψήφιος καλείται να επιλέξει και να παρουσιάσει μια περίπτωση από τις αναφερόμενες στην αυτοαξιολόγησή του και μια περίπτωση από τις αναφερόμενες στο σχεδιασμό του έργου του.  Το Συμβούλιο έχει τη δυνατότητα να ρωτήσει ο,τιδήποτε σχετίζεται με τα θέματα αυτοαξιολόγησης και σχεδιασμού.

Μέσω της συνέντευξης εκτιμώνται ησυγκρότηση της σκέψης και του παιδαγωγικού λόγου, η ικανότητα έκφρασης και επικοινωνίας, η συστηματική ενημέρωση στα εκπαιδευτικά ζητήματα, καθώς καιοι γνώσεις και οι ικανότητες του υποψηφίου ως προς τη διαμόρφωση στάσεων, σχέσεων, ρόλων και δράσεων που μετασχηματίζουν τη μεν σχολική τάξη σε πλαίσιο ενεργού μάθησης και ενδυνάμωσης της φωνής των μαθητών, τη δε σχολική μονάδα σε κοινότητα επαγγελματικής μάθησης και ανάπτυξης των εκπαιδευτικών. Κατά τη συνέντευξη συνεκτιμώνται, επίσης, τα στοιχεία του φακέλου υποψηφιότητας κάθε υποψηφίου.

Τα στοιχεία, τα οποία συνεκτιμώνται κατά τη συνέντευξη αποτιμώνται σε αξιολογικές μονάδες ως εξής:

αα) η συγκρότηση της σκέψης και του παιδαγωγικού λόγου: 5 μονάδες,

ββ) η ικανότητα έκφρασης και επικοινωνίας: 5 μονάδες και

γγ) οι γνώσεις και οι ικανότητες του υποψηφίου ως προς τη διαμόρφωση στάσεων, σχέσεων, ρόλων και δράσεων που μετασχηματίζουν τη μεν σχολική τάξη σε πλαίσιο ενεργού μάθησης και ενδυνάμωσης της φωνής των μαθητών, τη δε σχολική μονάδα σε κοινότητα επαγγελματικής μάθησης και ανάπτυξης των εκπαιδευτικών: 10 μονάδες.

Σχόλια (32)

 
Βασω
19 Μάιος 2020 14:34

Ολη η προσπάθεια αυτή αν και έχει θετικά στοιχεία κωλαει στο ότι υπάγονται στον Διευθυντή Εκπαίδευσης και στον μικρό αριθμό ανά ειδικότητα.Και έτσι θα ναυαγήσει!

 
Στράτος
19 Μάιος 2020 14:48

Διάβασα το αποκλειστικό ρεπορτάζ του esos και ήδη έχω μερικά ερωτήματα και επισημάνσεις:

1. Ονόματα αλλάζουν, από Σχολικοί Σύμβουλοι έγιναν Συντονιστές Εκπαιδευτικού Έργου και τώρα Σύμβουλοι Εκπαίδευσης. Η ουσία όμως πόσο αλλάζει; Οι αριθμοί παραμένουν σχεδόν ίδιοι, επομένως διατηρείται η τεράστια περιοχή ευθύνης για του Συμβούλους πολλών ειδικοτήτων, που έχουν μικρό αριθμό συνολικά στη χώρα.

2. Επίκειται προκήρυξη και επιλογή τους άμεσα, π.χ. εντός του καλοκαιριού; Έχει κάποια πληροφόρηση για αυτό το esos;

3. Στο κείμενο του σχεδίου αναφέρεται ότι "Κατά την πρώτη επιλογή Συμβούλων Εκπαίδευσης τα κριτήρια επιλογής αποτιμώνται σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 24Α του ν. 4547/2018 με τις ακόλουθες διαφοροποιήσεις...". Δηλαδή, η πρώτη επιλογή θα γίνει με βάση τα κριτήρια του ν. 4547/2018 με κάποιες διαφοροποιήσεις (που ήδη αναφέρονται);

4. Η διατήρηση σε πολλά σημεία του ν. 4547/2018 θα αφορά και τα υπόλοιπα στελέχη εκπαίδευσης; Για αυτά υπάρχει κάποιος προγραμματισμός; Ή θα γίνει σχετικά νωρίς επιλογή Συμβούλων Εκπαίδευσης με βάση κυρίως το ν. 4547/2018 και θα ακολουθήσει νέος αναλυτικός νόμος επιλογής στελεχών που θα εφαρμοστεί για τη διαδικασία επιλογής των υπολοίπων στελεχών;

5. Οι διατάξεις του παρόντος σχεδίου που δημοσιεύει το esos, πότε αναμένεται να ψηφιστούν;

Για τα επιμέρους στοιχεία των διατάξεων, πιθανόν θα επανέλθω αφού μελετήσω κυρίως τις διαφοροποιήσεις που εισάγονται σε σχέση με όσα προβλέπονταν στον ν. 4547/2018.

 
ΔΗΜΗΤΡΗΣ
19 Μάιος 2020 15:02

@Βάσω
Αφού υπάρχει επόπτης ποιότητας, γιατί να ανήκει ο ΣΕ στον Διευθυντή Εκπαίδευσης και όχι στην Περιφέρεια; Αυτό σημαίνει ότι δίνεται προτεραιότητα στη Διοίκηση και η Καθοδήγηση έρχεται σε δεύτερη μοίρα. Σίγουρα βρίσκεται σε λάθος κατεύθυνση.

 
Ιεροδιάκονος
19 Μάιος 2020 15:07

Άλλη μια αποτυχία της Κεραμέως
Πλίνθοι κέραμοι και λίθοι ατάκτως ερριμμένοι

 
Τάκης
19 Μάιος 2020 15:13

Θετικά στοιχεία περιέχει, αλλά δεν μπορεί να υπάρχει η ονομασία Σύμβουλος Εκπαίδευσης και να υπάγεται στο Διευθυντή Εκπαίδευσης. Ας αποκατασταθεί η αδικία του προηγούμενο νόμου επιλογής στελεχών και ας υπάρξουν δίκαιες επιλογές και όχι αποκλεισμοί.

 
Resume
19 Μάιος 2020 15:14

1. Οι ΣΕΕ βαφτίζονται ΣΕ...
2. Οι ΣΕΕ που βαφτίζονται ΣΕ, πάνε από την ΠΔΕ στη ΔΕ της οργανικής τους...
3. Οι ΣΕ είναι ακόμα λιγότεροι και από τους ΣΕΕ...
4. Ο 4547 ζει και βασιλεύει...
5. Οι κόφτες ζουν και βασιλεύουν (πχ γλώσσα Β2)...
6. Τα πλαφόν στα επιμέρους μόρια ζουν και βασιλεύουν...
7. Ο Γαβρόγλου γελάν και τα αφτιά του...
8. Καλημέρα κι έφεξε...
9. Ε πες κι εσύ Στέλιο...

 
Alekos Salonikios
19 Μάιος 2020 15:28

Γιατί τα μόρια στη συνέντευξη (όπου χωρεί ο υποκειμενισμός - και άρα το ρουσφέτι...) αυξάνονται από 14 (επί κυβ. ΣΥΡΙΖΑ) σε 20 (επί κυβ. ΝΔ);

 
Πάλι η συνέντευξη... και μάλιστα με 20 μόρια !!!
19 Μάιος 2020 15:34

Ευτυχώς δεν θα έχουμε ψηφοφορίες...
Πάθανε με το νόμο Μπαλτά και μάθανε...
Θα μάθουν και για την αμαρτωλή συνέντευξη μόλις εκδοθούν οι πρώτες δικαστικές αποφάσεις ανά την Ελλάδα.
Αμαρτωλή συνέντευξη την είχε χαρακτηρίσει ο κ. Γαβρόγλου σε απάντηση του στη βουλή στον κ. Παπαηλιού.

 
Δεξιόστροφος Αριστερός
19 Μάιος 2020 15:37

Το "κωλάει" Βάσω μου, από ποια λέξη βγαίνει;

 
Βασίλης Π
19 Μάιος 2020 16:08

Πολύ θετικά στοιχεία και σοβαρή δουλειά.
Δείτε το δικάιωμα να μπορεί να κάνεις κάπιος αίτηση σε 2 ΠΕριφέρειες.
Είναι εφικτό και σεβαστό.
Αναμένουμε να ψηφιστεί άμεσα.

 
Ν
19 Μάιος 2020 16:18

διδακτική υπηρεσία:μονάδα για κάθε έτος ,πέραν των απαιτούμενων για τη θεμελίωση δικαιώματος υποβολής υποψηφιότητας ;

 
MT
19 Μάιος 2020 17:03

Α, ωραία!
Ανήκουν στη Δ/νση Εκπ/σης...τι σημαίνει;
Κι όλα αυτά που θα κάνουν πώς θα είναι αποτελεσματικά με τόσες σχ. μονάδες;
Και οι κόφτες που θα κόβονταν...
Και η συνέντευξη με αυξημένα μόρια...

 
Αποδυτηριάκιας
19 Μάιος 2020 17:20

Θα ακούτε άλλη φορά, κάτι Στρατοί, κάτι Ισπανόφωνοι εδώ μέσα που δέχθηκα ειρωνεία. Μην τρελαίνεστε! Μέσα Σεπτεμβρίου έχουν τελειώσει όλα! Και πολύ το καθυστέρησε. Ας όψεται η πανδημία!

 
Γιώργος
19 Μάιος 2020 17:41

Πώς μοιράζονται τα 35 μόρια στο κριτήριο της διδακτικής, συμβουλευτικής - υποστηρικτικής και διοικητικής εμπειρίας;

 
Ελένη
19 Μάιος 2020 17:54

Απαραίτητος ο ρόλος του σχολικού συμβούλου, αλλά με τον τρόπο που υπαρχει στην Ελλάδα σπάνια προσφέρει κάτι θετικό στους εκπαιδευτικούς. Εγώ έχω να δω και να ακούσω τον σχολικό μας σύμβουλο από το 2012. Τον προηγούμενο τον είχαμε δει συνολικά 2 φορες σε 8 χρονια.
Πως είναι δυνατόν να με αξιολογήσει αυτός ο άνθρωπος;
Αντίθετα σχολικός σύμβουλος άλλης περιοχής στέλνει σε μηνιαία βάση υλικό και ενημερώσεις στους εκπαιδευτικούς της περιοχής του, διοργανώνει κατά καιρούς επιμορφώσεις κλπ.
Η αλλαγή του ονόματος τους ανούσια.
Τα μόρια της συνέντευξης κραυγαλέα.....μυρίζουν βυζμα

 
Alekos Salonikios19 Μάιος 2020 15:28
19 Μάιος 2020 19:09

Alekos Salonikios19 Μάιος 2020 15:28
Γιατί τα μόρια στη συνέντευξη (όπου χωρεί ο υποκειμενισμός - και άρα το ρουσφέτι...) αυξάνονται από 14 (επί κυβ. ΣΥΡΙΖΑ) σε 20 (επί κυβ. ΝΔ);

ΑΠΑΝΤΗΣΗ: Τα 14 μόρια του νόμου 4547/2018 ήταν σε 45βαθμη κλίμακα, ενώ τα 20 του προτεινόμενου είναι σε 100βαθμη.
Αν κάνεις αναγωγή του 14 επί τοις εκατό βγαίνει 31,11 μονάδες. Αρα, υπάρχει σημαντική μείωση και όχι αύξηση.
Παρόμοιας ανακρίβειας είναι και άλλα σχόλια.

 
@Ιεροδιάκονος
19 Μάιος 2020 19:29

Δεν έχεις δίκιο, τα κριτήρια είναι σαφή και οργανωμένα:
1. επιστημονικότητα
2. προϋπηρεσία
3. αξιολόγηση υποψηφίου στη θέση που κατέχει
4. συνέντευξη
Μετά κάτω από κάθε κριτήρια υπάρχουν πολλά υποκριτήρια, για να μπορείς με πολλούς τρόπους να συγκεντρώνεις μόρια, που είναι καλή επιλογή.
Οσο για του κόφτες είναι αναγκαίοι αν έχεις πολλά υποκριτήρια.
Για να μην έχεις κόφτες πρέπει να περιορίσεις δραματικά τα υποκριτήρια και άρα να μην δίνεις δυνατότητες υποψηφίων από διαφορετικούς δρόμους και με διαφορετική σύνθεση να συγκεντρώνουν μόρια.

ΠΑΡΑΚΛΗΣΗ:
1. Όρισε κεντρικά Κριτήρια δικά σου με τα μόρια τους
2. Όρισε μετά τα υποκριτήρια με τα μόρια τους που θα αθροίζουν τα μόρια του Κριτηρίου.
Του Κυρίου δεηθώμεν να το κάνεις.

 
εμ
19 Μάιος 2020 20:20

πήγαινελα κάθε μέρα η ΠΕΣΣ στο Υπουργείο και στο ΙΕΠ, τους ζάλισε τους ανθρώπους και δεν ξέρουν τι γράφουν...

 
α χα χα χα χα χα
19 Μάιος 2020 20:22

κλαίω...
ΠΕΣΣ είσαι εδώ ;

 
Φ. Φ.
19 Μάιος 2020 20:27

Χαίρομαι που κάποιοι τουλάχιστον έπιασαν την εντελώς λάθος βάση του σχεδίου: Είναι αδιανόητο να υπάγονται οι Σύμβουλοι Εκπαίδευσης στο Διευθυντή Εκπαίδευσης! Και επιπλέον να επιβλέπονται από τον Σύμβουλο Ποιότητας, δηλαδή και άλλος προϊστάμενος! Ο οποίος θα υπάγεται, πού; Τις ξεφτίλισαν τις θέσεις των συμβούλων εκπαίδευσης. Οπότε, δώστε μας πληροφορίες για επιλογές διευθυντών εκπαίδευσης, επόπτες ποιότητας και περιφερειακους επόπτες ποιότητας. Δεν γράψατε πληροφορίες για φήμες ότι οι Σύμβουλοι Εκπαίδευσης θα έχουν την έδρα τους σε σχολείο, μήπως να κάνουν και 5-6 ώρες μάθημα στο σχολείο βάσης; Πόσο ακόμη θα υποβιβάσετε τις λιγοστές θέσεις εξέλιξης που υπάρχουν στην εκπαίδευση;

 
Το μόνο θετικό
19 Μάιος 2020 20:33

η υπαγωγή στη Διεύθυνση Εκπαίδευσης...
επιτέλους ένα ευέλικτο και λειτουργικό σχήμα...
αν μας νοιάζει η ουσία και όχι το αξίωμα, θα πρέπει να το παραδεχτούμε...

 
οκ
19 Μάιος 2020 21:40

ας ασχοληθούμε τώρα με τα τρέχοντα ζητήματα της παιδείας και βλέπουμε τις επιλογές στελεχών όταν έρθει η ώρα...
σωστά;

 
Quixotakis
20 Μάιος 2020 09:48

Αν η παράγραφος (3.) διατυπωθεί με σαφήνεια σε κάθε σημείο της και αν η Κυβέρ-νηση αποφασίσει να υποστηρίξει εμπράκτως τον θεσμό και τα συμβούλια επιλογής να είναι αυξημένου κύρους, τότε θα έχουμε την πρώτη μεγάλη ποιοτική αλλαγή στη Δημόσια Παιδεία μας.
Ελπίζω η σημερινή Νέα Δημοκρατία να μην κάνει το ίδιο ολέθριο λάθος που έκανε το παντοδύναμο ΠΑΣΟΚ τη δεκαετία του 1980.

 
@ Alekos Salonikios
20 Μάιος 2020 09:57

Η συνέντευξη ήταν 14 μονάδες σε 45βαθμη κλίμακα, σχεδόν το 31% των συνολικών μονάδων.
Τώρα προτείνονται 20 μονάδες σε 100βαθμη κλίμακα, δηλαδή το 20% των συνολικών μονάδων.

 
P.P.
20 Μάιος 2020 11:30

Αυτή ήταν η περίφημη αναβάθμιση των σχολικών συμβούλων!
Υπαλληλίσκοι του Διευθυντή Εκπαίδευσης. Από το "οι σχολικοί σύμβουλοι στο Παιδαγωγικό Ινστιτούτο" " σύμβουλοι εκπαίδευσης στη Διεύθυνση εκπαίδευσης". Πλήρης απαξίωση του θεσμού! Θα ήταν ηθικό και νόμιμο να τους καταργήσει εντελώς, αντί να τους εξευτελίζει με αυτό τον τρόπο, ενώπιον των συναδέλφων.

 
Pantelis
20 Μάιος 2020 11:34

Δηλαδή δύο έχουν τελειώσει την ίδια σχολή (Μαράσλειο) και ο ένας δεν παίρνει τίποτα γιατί δεν έχει ένα επιπλέον προσόν; Ας το μοριοδοτήσει ξεχωριστά το προσόν αυτό αν νομίζει ή ας το καταργήσει τελείως, αφού αδικεί συναδέλφους που τώρα δεν μπορούν να το αποκτήσουν. Πώς συνδέονται; Ούτε απαραίτητο γι να δουλέψεις είναι. Πολλοί συνάδελφοι δεν το έχουν και δουλεύουν κανονικότατα με το πτυχίο της Ακαδημίας. Θα πέσει αμέσως στο δικαστήριο αυτό.

 
Βασίλης
20 Μάιος 2020 12:18

Αυτή η υπερβολική μοριοδότηση της συνέντευξης δεν μπορεί με τίποτα να μετριαστεί;

 
Μ
20 Μάιος 2020 12:23

ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΧΗΜΙΚΟΥΣ ΜΗΧΑΝΙΚΟΥΣ ΘΕΣΕΙΣ ΣΥΜΒΟΥΛΩΝ ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ. ΓΙΑΤΙ;

 
Resume
20 Μάιος 2020 12:30

Επανάληψη στο ορθό ως προς το 3.
3. Οι ΣΕ είναι περισσότεροι(770) από τους ΣΕΕ(540) αλλά τους ΣΕΕ Αειφορίας πχ τους έφαγε η μαρμάγκα...

 
Quixotakis
20 Μάιος 2020 12:44

Μην πειράζετε τη Βάσω!
Το ω είναι δύο όμικρον, γι' αυτό και το λέμε και μακρόν φωνήεν.
Κοολάει ήθελε να γράψει, έτσι προφέρεται όταν το σκέφτεσαι, ένα είδος επιτονισμού!...
Και μην μου πει κανείς τίποτε, σε λίγο θα βγάλει ανακοίνωση ο καθηγητής κ. Μπαμπινιώτης και θα συμφωνήσει μαζί μου...

Σελίδες

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.