Placeholder

ΜΑΘΗΤΕΣ

Σ. Τσιόδρας: Τα Δημοτικά Σχολεία θα ανοίξουν 1η Ιουνίου εφόσον τα δεδομένα είναι καλά

Ν. Χαρδαλιάς: Τι Δευτέρα η αποφαση για την επαναλειτουργία των Δημοτικών Σχολείων
Δημοσίευση: 19/05/2020
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

“Έχουμε πει για 1η Ιουνίου. Θα δούμε εάν μέχρι τότε τα δεδομένα είναι καλά και συνεχίζουν να είναι καλά, όπως ευχόμαστε όλοι, για την χώρα μας και νομίζω θα τοποθετηθεί αρμοδίως τότε και θα σας αναφέρω αν υπάρξει κάποια διαφορετική τοποθέτηση επ’ αυτού που ανέφερα σήμερα”.

Τη δήλωση αυτή έκανε ο εκπρόσωπος του υπουργείου Υγείας για το νέο κορονοϊό, Καθηγητής Σωτήρης Τσιόδρας, απαντώντας σε σχετική ερώτηση  δημοσιογράφου.

Ο υφυπουργός Πολιτικής Προστασίας και Διαχείρισης Κρίσεων Νίκος Χαρδαλιάς δήλωσε: "Αναφορικά με το άνοιγμα των δημοτικών σχολείων, είχαμε πει ότι ενδέχεται να ανοίξουν την 1η Ιουνίου. Οι αποφάσεις θα ληφθούν τη Δευτέρα, οπότε και θα γίνουν οι σχετικές ανακοινώσεις, λαμβάνοντας υπόψη όλους τους παράγοντες".

Δημοσιογράφος: Κύριε Καθηγητά, συνεκτιμώντας την πορεία της νόσου το τελευταίο διάστημα μετά τη σταδιακή άρση των μέτρων και με τους μαθητές Λυκείων και Γυμνασίων να έχουν επιστρέψει στα θρανία, ποια είναι η άποψη της Επιτροπής Λοιμωξιολόγων για το πιθανό άνοιγμα και των Δημοτικών σχολείων τις προσεχείς ημέρες; Πότε αναμένεται η τελική σχετική εισήγηση;

Δημοσιογράφος: Κύριε Καθηγητά, βλέπουμε πως εισηγείστε άρση μέτρων και σε κάποιες περιπτώσεις, νωρίτερα από το αρχικό χρονοδιάγραμμα. Αναφορικά με την επαναλειτουργία των Δημοτικών σχολείων που είχε προσδιοριστεί να γίνει τον Ιούνιο, τι συζητάει η Επιτροπή; Με βάση τα στοιχεία που έχετε στη διάθεσή σας για τη μετάδοση του κορονοϊού και όλα τα μοντέλα που αποτυπώνουν την πορεία της επιδημίας στη χώρα μας, ποια είναι η δική σας θέση για το άνοιγμα των Δημοτικών σχολείων; Πότε αναμένεται η σχετική εισήγηση της Επιτροπής;

Σ. Τσιόδρας: Κοιτάξτε, όπως έχω ξαναπεί εμείς εκφράζουμε μια εισήγηση προς την Πολιτεία η οποία παίρνει τις τελικές αποφάσεις. Και η εισήγησή μας βασίζεται κυρίως σε κανόνες με τους οποίους μπορεί κανείς να επανέλθει στην κανονικότητα, δηλαδή αυτό που λέμε τα μέτρα υγιεινής, της τήρησης της απόστασης και έχει πολύ μεγάλη σημασία να γίνει κατανοητό αυτό.

Για τα σχολεία, όπως βλέπετε, υπάρχει, ιδιαίτερα για τα Δημοτικά, μια μεγάλη ανησυχία. Για αυτό και επέλεξα, χωρίς βέβαια να γνωρίζω τις ερωτήσεις των δημοσιογράφων, να ασχοληθώ με αυτό το θέμα σήμερα. Ξέρω ότι απασχολεί πάρα πολύ κόσμο. Είδα και τις διεθνείς αναφορές σε αυτό το θέμα και νομίζω έβαλα τη δική μου προσωπική τοποθέτηση, σαφώς, μέσα στο κείμενο.

Φυσικά είναι κάτι που συζητάμε και στην Επιτροπή. Έχουμε εισηγηθεί ότι αυτός ο πληθυσμός όντως χαρακτηρίζεται από επιστημονικά δεδομένα, τα οποία είναι καλύτερα από αυτά που έχουν οι μεγαλύτερες ηλικίες και έχουμε τοποθετηθεί για αυτό στην Επιτροπή και φυσικά έχουμε τοποθετηθεί και για τους κανόνες με τους οποίους πρέπει να γίνει η επανέναρξη, εάν και εφόσον αυτή αποφασιστεί.

Ταυτόχρονα, έχουμε δώσει το δικαίωμα στους ανθρώπους οι οποίοι μπορούν να επηρεαστούν από αυτή την απόφαση, αυτούς που λέμε ευπαθείς ομάδες, αυτούς που είναι ηλικιωμένοι και ζουν στην ίδια στέγη με το παιδί, να έχουν την δυνατότητα να αποφύγουν αυτή την πιθανή έκθεση στον ιό, σε ένα περιβάλλον έχουμε πάρα πολύ χαμηλή η κυκλοφορία του ιού στην χώρα μας.

Δηλαδή, καταλαβαίνετε ότι δεν υπάρχει καλύτερη στιγμή από το να δοκιμάσει κανείς να επανέλθει στην κανονικότητα και βέβαια σε έναν τόσο πολύ ευαίσθητο τομέα που αφορά την σχολική εκπαίδευση, ακόμα και αν είναι λίγη, ακόμα και για κοινωνικούς λόγους που σας έθεσα.

Και νομίζω αυτό είναι το φυσικό περιβάλλον των παιδιών. Φυσικά και το περιβάλλον των παιδιών είναι και να παίξουνε, είναι και να βγουν στις πλατείες. Αλλά πού αλλού θα εξασφαλιστούν καλύτερα τα μέτρα από ότι στα σχολεία; Και πού αλλού θα εξασφαλιστεί αυτή η συνέχιση στην διαδικασία της απόκτησης γνώσης και της μάθησης;

Και πάλι, δεν θέλω να επηρεάσω κανέναν με τη δική μου προσωπική τοποθέτηση. Είναι κάποια τοποθέτηση δική μου, την οποία την ανέφερα. Εδώ πέρα εκπροσωπώ την Επιτροπή, η Επιτροπή έχει εισηγηθεί για τους κανόνες και θα συνεχίσει να εισηγείται για τους κανόνες και θα επανεξετάσει τα δεδομένα όταν έρθει εκείνη η στιγμή.

Έχουμε πει για 1η Ιουνίου. Θα δούμε εάν μέχρι τότε τα δεδομένα είναι καλά και συνεχίζουν να είναι καλά, όπως ευχόμαστε όλοι, για την χώρα μας και νομίζω θα τοποθετηθεί αρμοδίως τότε και θα σας αναφέρω αν υπάρξει κάποια διαφορετική τοποθέτηση επ’ αυτού που ανέφερα σήμερα.

Τα επιχειρήματα που λειτουργούν υπέρ του ανοίγματος των σχολείων

Σχετικά  με τα επιχειρήματα που λειτουργούν υπέρ του ανοίγματος των σχολείων, ο κ. Τσιόδρας είπε τα εξής:

Πρώτον, υπάρχει μια κρυφή ανισότητα στη μάθηση και την εκπαίδευση για τα παιδιά που ανήκουν σε πιο φτωχές οικογένειες, η οποία ενισχύεται σε περιόδους παύσης λειτουργίας των σχολείων, ακόμα και στις καλοκαιρινές διακοπές. Αυτό έχει δειχθεί με σχολικές έρευνες πως συμβαίνει λόγω της μικρότερης πιθανότητας αυτά τα παιδιά στο σπίτι να έχουν ένα περιβάλλον που να ευνοεί την μαθησιακή-εκπαιδευτική διαδικασία και συνήθως διαβάζουν λιγότερο σε τέτοιες περιόδους.

Δεύτερον, υπάρχει σαφώς ένα κόστος σε χαμένη εκπαιδευτική διαδικασία, σε χαμένη γνώση. Αυτό δεν έχει ευρέως αξιολογηθεί και ιδιαίτερα με τον νέο κορονοϊό. Σε μελέτες του εξωτερικού, η πλειονότητα των παιδιών είτε δεν είχε καλή πρόσβαση, είτε δεν παρακολουθούσε πλήρως τα διαδικτυακά μαθήματα. Οι περισσότεροι/ες μαθητές-μαθήτριες σε κάποιες έρευνες του εξωτερικού, έως 75% δεν ολοκλήρωναν καν την εργασία που τους είχε ανατεθεί.

Τρίτον, αναγνωρίζονται όλο και περισσότερο σημαντικές επιπτώσεις του απαγορευτικού στην πνευματική και ψυχική υγεία των παιδιών, με εμφάνιση άγχους, απομόνωσης, φαινόμενα όπως ο εθισμός στο διαδίκτυο, κυρίως λόγω της απομάκρυνσης από τα σχολεία και το φιλικό τους καθημερινό περιβάλλον. Ας μην υποτιμάμε την επιρροή του σχολείου στην κοινωνικοποίηση των παιδιών. Αυτή την στιγμή έχουμε παιδιά στα σπίτια, που εδώ και βδομάδες δεν έχουν ουσιαστική επαφή με τους συνομήλικους τους.

Τέταρτον, υπάρχουν οικονομικοί λόγοι που αφορούν τους γονείς και την κοινωνία. Εγώ δεν είμαι ειδικός να σας τους αναλύσω.

Επίσης ο κ. Τσιόδρας τόνισε τα εξής:

  • Η UNICEF σε πρόσφατες δηλώσεις της σχετικά με την επαναλειτουργία των σχολείων, συνέστησε να συνεξετάζουν οι αρχές, η πολιτική ηγεσία, τα οφέλη και τους κινδύνους στην εκπαίδευση, στη Δημόσια Υγεία, τις επιπτώσεις σε κοινωνικο-οικονομικά μεγέθη, χρησιμοποιώντας τα καλύτερα διαθέσιμα δεδομένα.
  • Τι θα λειτουργήσει προς το καλύτερο συμφέρον του κάθε παιδιού και του οικογενειακού του περιβάλλοντος ξεχωριστά, είναι το κρίσιμο ερώτημα. Για ένα παιδί που ανήκει σε μια ευπαθή ομάδα, ένα παιδί που μένει με την γιαγιά ή τον παππού ή κάποια άλλη ευπαθή ομάδα στο σπίτι, ένα παιδί που ζει σε ένα σπίτι που συστεγάζονται πολλές γενιές μαζί, είναι σημαντικό για την υγεία του, την υγεία τους, να μην πάει στο σχολείο αυτή τη στιγμή με στόχο, όμως, να μην βλαφθούν και οι υπόλοιπες παράμετροι που προαναφέραμε.
  • Το κόστος της μη παρακολούθησης θα είναι πάντα υψηλότερο για ένα παιδί που έχει λιγότερες ευκαιρίες πρόσβασης στην μάθηση, για ένα παιδί που ζει, ενδεχομένως, σε ένα δύσκολο οικογενειακό περιβάλλον.
  • Τέλος, είναι σημαντικό να ξέρει κανείς τι θα κάνει το παιδί που δεν θα πάει σχολείο. Αν είναι σπίτι σε απομόνωση, σαφώς και είναι ασφαλέστερο από το να εκτεθεί στον νέο ιό με την επαφή του με τον έξω κόσμο, με τα άλλα παιδιά. Αν, όμως, ένα παιδί βγαίνει για να παίξει σε μια γειτονιά και στις πλατείες εκτίθεται σε επαφή ούτως ή άλλως και μάλιστα σε ένα περιβάλλον που είναι μη ελεγχόμενο, όπου δεν είναι και σίγουρο ότι τηρούνται τα μέτρα.
  • Είμαστε έτοιμοι να κρατήσουμε τα παιδιά μας σε απομόνωση;
  • Κανείς δεν μπορεί να αποδείξει αυτή την στιγμή πως οι κίνδυνοι είναι περισσότεροι από το όφελος των παιδιών που επανέρχονται στην σχολική διαδικασία. Βέβαια, κάτι που λειτουργεί καλά για ένα παιδί, μπορεί να μην λειτουργεί καλά για ένα άλλο. Οριζόντιες αποφάσεις είναι εξαιρετικά δύσκολο να λαμβάνονται σε αυτή τη φάση
  • Ποια είναι η καταλληλότερη στρατηγική για την Πατρίδα μας, όταν μάλιστα δεν έχουμε όλα τα δεδομένα, όπως και οι περισσότερες χώρες; Φαίνεται πως δεν υπάρχει, ούτε και είναι απαραίτητη μια εγγύηση 100% για την επιστροφή των παιδιών στις τάξεις. Για τα νηπιαγωγεία και τους παιδικούς σταθμούς είναι ακόμα πιο δύσκολα τα πράγματα. Εκεί είναι σαφές πως δεν είναι πρακτικά εφικτή η διατήρηση της απόστασης και εκεί υπάρχουν άλλοι κανόνες. Υγιεινή των χεριών, να μην φέρνουν τα παιδιά παιχνίδια από το σπίτι, να γίνονται περισσότερες δραστηριότητες σε υπαίθριους χώρους, να χωρίζονται τα παιδιά σε μικρές ομάδες, να απαγορεύεται η είσοδος των γονέων στο κτήριο ή και να διατηρούνται αποστάσεις μεταξύ των γονέων στις θύρες του σχολείου, είναι κάποια από τα μέτρα που προτείνουν διεθνείς οργανισμοί.
  • Το άνοιγμα των σχολείων για τα μικρά παιδιά παραμένει ένα σύνθετο δίλημμα. Υπάρχουν αρκετά υπέρ και κάποιοι ενδοιασμοί. Από την άλλη, η δεδομένη χρονική στιγμή μοιάζει η καταλληλότερη για να επιστρέψουν τα περισσότερα παιδιά υπό προϋποθέσεις στην κανονικότητα που του στερήσαμε. Κατά τη γνώμη μου, τα οφέλη είναι περισσότερα από τους κινδύνους και όσο περνάει ο καιρός, το κοινωνικό κόστος στο να κρατά κανείς τα σχολεία κλειστά, θα μεγεθύνεται.
  • Μπορούν να επιστρέψουν στα Δημοτικά τα παιδιά μας, με κανόνες υγιεινής, με κάποια μέτρα απόστασης προσαρμοσμένα στη λειτουργία του σχολείου, στην ασφάλεια των παιδιών και του προσωπικού. Ήδη στις γειτονιές μας έχουν αρχίσει πολλά παιδιά να παίζουν μαζί. Το σημαντικότερο απ’ όλα είναι να μπορούμε να έχουμε έναν συνεχή έλεγχο και εκτίμηση των δεδομένων σε πραγματικό χρόνο, κατά το δυνατόν, ώστε το τρίπτυχο για το οποίο μιλάμε όλον αυτόν τον καιρό, του ελέγχου, της ιχνηλάτησης, της απομόνωσης, να τηρείται προσεκτικά όπως σε όλους τους χώρους, και στο χώρο του σχολείου.
  • Δεν πρέπει να μείνουμε στην περιπτωσιολογία. Ζούμε κάτι έκτακτο. Κάθε οικογένεια, κάθε παιδί είναι διαφορετικό, αλλά να μην μείνουμε σε αυτό. Η αλήθεια είναι πως τελικά ό,τι και να εισηγηθεί η επιστημονική μας Επιτροπή, ό,τι και να αποφασίσει η Πολιτεία, την καλύτερη απόφαση για τα παιδιά τους, θα την πάρουν στο οικογενειακό περιβάλλον οι δικοί τους άνθρωποι, οι οικείοι τους, με γνώμονα τι είναι το καλύτερο για το παιδί τους, τι συμφέρει το παιδί τους πιο πολύ αυτή τη στιγμή.

Σχόλια (20)

 
Η κωλοτούμπα
20 Μάιος 2020 01:56

Αφού όλα είναι καλά γιατί κρατάμε τους παππούδες μέσα;
Όχι τίποτα άλλο, για να προσέχουν τα εγγόνια όταν αρρωσταίνουν και να μην τα στέλνουν οι γονείς άρον άρον στα σχολεία.
Φτάνει πια !!!

 
Ανδρέας
20 Μάιος 2020 09:34

Τα δεδομένα είναι καλά εδώ και ένα μήνα και εξακολουθείτε να τα έχετε κλειστά. Γιατί άραγε? Επίσης, αυτή η μετάθεση ευθυνών στους γονείς και η αποποίηση ευθυνών του κράτους είναι πολύ έξυπνη. Πετάτε το μπαλάκι και την καυτή πατάτα στους γονείς με μια υπεύθυνη ψευδή δήλωση να μην τα στείλουν, έτσι ώστε να έχουν την ευθύνη των πράξεών τους. Όχι κύριοι, είστε κυβέρνηση,, πάρτε το ρίσκο και αναλάβετε τις ευθύνες σας. Ή τα ανοίγετε ή δεν τα ανοίξατε. Γιατί και που ανοίξατε τα Λύκεια εν γνώση σας είναι χωρίς μαθητές. Περάστε από ένα Λύκειο και αν βρείτε μαθητή ενημερώστε μας.

 
Τίτλοι και τέλος
20 Μάιος 2020 10:05

[Σ. Τσιόδρας: Τα Δημοτικά Σχολεία θα ανοίξουν 1η Ιουνίου εφόσον τα δεδομένα είναι καλά] vs [Ν. Χαρδαλιάς: Τι Δευτέρα η αποφαση για την επαναλειτουργία των Δημοτικών Σχολείων].
Δηλαδή ο Χαρδαλιάς θα έχει τα δεδομένα ως την 1η Ιουνίου... τη Δευτέρα 26 Μαίου! Τα συμπεράσματα δικά σας.

 
ασδ
20 Μάιος 2020 11:57

να μας πουν καθαριστριες για τα γυμνασια που θα βρουνε αφου πολλές ειχαν ερθει απο τα δημοτικα και τωρα θα πρεπει να γυρισουν

 
Κ
20 Μάιος 2020 12:45

Ανοίξτε τα αύριο!ολα είναι κοροϊδία αυτό που γίνεται!

 
οδηγός τα ιδιωτικά
20 Μάιος 2020 13:20

τα ιδιωτικά σχολεία υποφέρουν για τα δίδακτρα της χρονιάς και για τις εγγραφές της επόμενης.
βλέπετε καμία σχέση στο άνοιγμα των δημοτικών και σε αυτό?? εγώ βλέπω.

 
Ανοίξτε επιτέλους τα σχολεία !
20 Μάιος 2020 13:52

Τα παιδιά όλη μέρα είναι μαζί, στις πλατείες, στις γειτονιές, στα μπάνια, αλλά.... τους απαγορεύουμε να βρίσκονται στο σχολείο ! Γιατί άραγε ;

 
Ιασων
20 Μάιος 2020 16:56

Ωραίο σχέδιο.Τοσο καιρό κλειστά χωρίς λόγο κσι θα τα ανοίξετε πρώτη Ιουνίου για ένα μήνα μέσα στη ζέστη τα μικρά.Και μετά θα αναρωτιέστε γιατί δεν υα πάνε.Οσοι μπορούν θα τα κρατήσουν σπίτι οι άλλοι θα τα στείλουν υποχρεωτικα

 
Εκπαιδευτικος
20 Μάιος 2020 19:27

Τα παιδια πρεπει ναεπιστρεψουν στα δημοτικα χθες.Γονεις μη τρωτε σανο.Τα παντα ανοιγουν,ολοι κυκλοφορουν τουρισμος ερχεται μετα βαιων και κλαδων και τα παιδια σας στις πλατειες και τις παραλιες.Θα πανε αλλα στο σχολειο ποτε;Τι νομιζετε θα γινει το Σεπτεμβριο;Δε βλεπετε πως καταντησαν τι δευτεροβαθμισ;

 
KOSTAS
20 Μάιος 2020 20:36

Τα μικρά παιδιά δεν μπορούν να κρατάνε αποστάσεις,όλη την ώρα τρέχουν προς κάθε κατεύθυνση ,σπρώχνονται, πιάνει το ένα το άλλο ,μαλώνουν ,πιάνονται στα χέρια, πιάνονται από τα χέρια , αγκαλιάζονται.Οι δάσκαλοι και κάθε 1 δευτερόλεπτο να τους λένε να κρατάνε αποστάσεις δεν πρόκειται να ακούν άλλωστε θα ξεχνιούνται και στο τέλος θα αγανακτήσουν με όλες αυτές τις απαγορεύσεις από τους δασκάλους.Θα νιώθουν και τα ίδια τα παιδιά πίεση που δε θα μπορουν να εκφραστούν ελεύθερα.Όλο αυτό πιστεύω θα τους γεμίσει άγχος και φόβο και θυμό.Επίσης κατακαλόκαιρο μέσα στον ήλιο κανένα παιδί δε θα κάθεται στο προαύλιο.Όλα θα μπαινουν μέσα.

 
Μελίνα
20 Μάιος 2020 22:07

Να ανοίξουν τα σχολεία, αλλά να σταματήσουν το παραμύθι για τα μέτρα προστασίας. Όλοι ξέρουμε καλά πως τα παιδιά του δημοτικού ΚΑΙ θα παίξουνε ΚΑΙ θα πέσουν το ένα πάνω στο άλλο ΚΑΙ θα πλησιάσουν τον δάσκαλό τους από κοντά για να του πουν κάτι.
Αυτό είναι το φυσιολογικό. Έτσι είναι τα παιδιά και οτιδήποτε άλλο θα ήταν αντίθετο στη φύση τους.
Αν δεν υπάρχει κίνδυνος, τότε να σταματήσουμε να φοράμε μάσκες και να περιμένουμε ουρά εδώ κι εκεί για να αποφύγουμε τον συγχρωτισμό. Αν πάλι υπάρχει κίνδυνος, τότε προφανώς βρήκανε στους εκπαιδευτικούς τα εύκολα θύματα για το πείραμα με την ανοσία της αγέλης.

 
Εκπαιδευτικος
20 Μάιος 2020 22:56

Οπου και να πηγα δεν φορουσαν μασκες.Ουτε οι γιστροι στο νοσοκομειο που αναγκαστηκα να παω για εξεταση.Τα πσιδια πρεπει να γυρισουν .Καθε μερα τα βλεπω να παιζουν εξω και να συγχρωτιζονται.Αυτο δεν προκαλει αγχος;Ξερετε τι ζημια ειναι αυτη για τα παιδια σας;Οταν το καταλαβετε θα ειναι αργα.

 
Τριτοβάθμια
21 Μάιος 2020 19:13

Από Ιούνιο πρέπει να ανοίξουν και τα Πανεπιστήμια, αφού πλέον όλα τα σχολεία (Δημοτικό, Γυμνάσιο, Λύκειο) λειτουργούν με φυσική παρουσία.

 
Τουρισμός και εκπαίδευση
21 Μάιος 2020 22:56

Από 1 Ιουνίου ανοίγουν κάμπινγκ και 12μηνα ξενοδοχεία και από την 1 Ιουλίου θα είναι ελεύθερη η μετάβαση για τους ταξιδιώτες σε όλα τα αεροδρόμια της χώρας.

Για την εκπαίδευση της χώρας, τα σχολεία, τα ΙΕΚ, τα πανεπιστήμια και τα ΤΕΙ, ποιος είναι ο σχεδιασμός; Εξ αποστάσεως διαλέξεις;

 
Μόνιμη η εξ αποστάσεως για τα Πανεπιστήμια
22 Μάιος 2020 09:10

Για τα Πανεπιστήμια, καλό θα ήταν να γίνει μόνιμη η εξ αποστάσεως.
Έτσι και αλλιώς καθ έδρας διαλέξεις είναι τα μαθήματα, οπότε για ποιο λόγο να πληρώνουν οι φοιτητές νοίκια;

 
Αριστέα
22 Μάιος 2020 11:50

Πρέπει να ανοίξουν και τα Πανεπιστήμια.
Χωρίς αμεσότητα φοιτητή-καθηγητή, η διδασκαλία είναι μια στεγνή και άγονη διαδικασία.
Για να μην πούμε για τις κλειστές βιβλιοθήκες, που συνεπάγεται έλλειψη ακαδημαϊκής έρευνας.
Ενήλικες είναι όλοι, ας αναλάβουν τα κατάλληλα μέτρα κατά του κοροναϊού και ας ανοίξουν επιτέλους!

 
Πανεπιστημιακές τάξεις
22 Μάιος 2020 13:21

Δεν είναι το ίδιο μια φυσική με μια διαδικτυακή διάλεξη, ο τρόπος αλληλεπίδρασης είναι άμεσος και ανθρώπινος. Σε μια φυσική τάξη σχηματίζεται κοινότητα, σε αντίθεση με την ηλεκτρονική, και ο καθηγητής μπορεί να αξιοποιήσει όλα τα διδακτικά μέσα.

Οι περισσότεροι φοιτητές έχουν ως τόπο μόνιμης κατοικίας Αθήνα ή κάποια άλλη μεγάλη πόλη, άρα το λογικό είναι από Σεπτέμβριο να ανοίξουν οι σχολές, όπως ακριβώς συμβαίνει με τα σχολεία.

 
Το μέλλον της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης
22 Μάιος 2020 14:26

Το μέλλον είναι η τηλεκπαίδευση και η τηλεργασία. Γιατί να δαπανώνται χρήματα για αίθουσες για να γίνονται οι διαλέξεις? Έτσι και αλλιώς είναι προαιρετικές.
Και όσον αφορά τις εξετάσεις, πρέπει να αφήσουμε τις λογικές δημοτικού. Δεν πρέπει να υπάρχει απαίτηση μνήμης αλλά ικανότητες εφαρμογής. Και αυτό εξετάζεται μόνο στην πράξη και με "ανοικτά" βιβλία.
Το γνωρίζουν οι πάντες ότι το Πανεπιστήμιο εδώ και δεκαετίες είχε γίνει εξεταστικό κέντρο με τους φοιτητές να διαβάζουν 1~2 βδομάδες πριν τις εξετάσεις και να παρουσιάζονται μόνο σε αυτές. Το σύστημα είναι παρωχημένο και πρέπει να αλλάξει.

 
Πανεπιστήμια 2040
22 Μάιος 2020 15:25

Πουθενά στον κόσμο δεν προβλέπεται να αλλάξει ο φυσικός τρόπος διδασκαλίας, για τα επόμενα 20 χρόνια τουλάχιστον. Τα προσωρινά μέτρα δε θα γίνουν καθεστώς, διότι η ποιότητα εκπαίδευσης σε εξ αποστάσεως μαθήματα δεν είναι ίδια με την εκπαιδευτική εμπειρία σε μια τάξη.

Απλώς προσφέρονται, συμπληρωματικά όχι ως υποκατάστατο, και ενισχυτικές μέθοδοι μάθησης. Το ίδιο και στην εξέταση, δεν μπορούν όλα τα αντικείμενα να γίνονται με εργασίες, σε πολλά εξακολουθεί να χρειάζεται και η τυπική γραπτή εξέταση σε πραγματικό χρόνο, με ανοιχτές ή κλειστές σημειώσεις.

Τέλος, είναι υπερβολή ότι οι φοιτητές απουσιάζουν από τις αίθουσες διδασκαλίας. Οι περισσότεροι ΕΝΕΡΓΟΙ (όχι εγγεγραμμένοι) φοιτητές παρακολουθούν το 80% των μαθημάτων σε κάθε εξάμηνο, αλλιώς δε γίνεται να κρατήσουν επαφή με το αντικείμενο των σπουδών τους.

Ούτε η τηλε-εργασία, στο 100%, είναι πανάκεια για όλα τα επαγγέλματα. Υπάρχει η ανάγκη συγκέντρωσης όλων των εργαζομένων σε ένα φυσικό χώρο, έστω κάποιες ημέρες την εβδομάδα.

 
Το μέλλον κανείς δεν το γνωρίζει
22 Μάιος 2020 15:37

Πάντως, είναι δυστοπικό να μείνουν ως κληρονομιά και για την μετά-κορονοϊό εποχή οι «νέες» συνθήκες ελαστικής εργασίας με παράλληλη μείωση των αποδοχών. Να προσέχουμε τι ευχόμαστε για τους νέους ανθρώπους.

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.