Placeholder

ΜΑΘΗΤΕΣ

Σ. Τσιόδρας: Για τα παιδάκια το σχολείο είναι ο ιδανικός χώρος

Δημοσίευση: 21/05/2020
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

"Είδα σήμερα μια μελέτη από την Ισπανία, υπάρχει φόβος πολύς στα παιδιά, που έχει σχέση με αυτή την επιδημία. Ένας φόβος που μεταφέρουμε κι εμείς οι μεγάλοι και στην Ισπανία εξακολουθούν να πιστεύουν οι συνάδελφοι που μελέτησαν το φαινόμενο για τα παιδιά και τις επιπτώσεις του ιού στα μικρά παιδιά, όπως διαταραχές στον ύπνο. Φαίνεται ότι υπάρχει μια κοινή παραδοχή: ότι για τα παιδάκια, το σχολείο είναι ο ιδανικός χώρος".

Την παραπάνω δήλωση έκανε σήμερα ο εκπρόσωπος του υπουργείου Υγείας για το νέο κορονοϊό Καθηγητής Σωτήρης Τσιόδρας, απαντώντας σε σχετική ερώτηση.

Σ. Τσιόδρας: Θα ήθελα, επίσης, να σας ενημερώσω ότι στην Επιτροπή συζητήσαμε το άνοιγμα και τις προδιαγραφές λειτουργίας:

-Των Κέντρων Διημέρευσης-Ημερήσιας Φροντίδας (Κ.Δ.Η.Φ.) για ΑμεΑ,

-Των Κέντρων Δημιουργικής Απασχόλησης Παιδιών (Κ.Δ.Α.Π.),

-Των Κέντρων Δημιουργικής Απασχόλησης Παιδιών με Αναπηρία (Κ.Δ.Α.Π.μεΑ.),

-Των παιδικών, βρεφικών και βρεφονηπιακών σταθμών αλλά και

-Των κρατικών και ιδιωτικών κατασκηνώσεων.

Κατά τη συζήτηση δόθηκε προτεραιότητα στις ανοιχτές δομές για ΑμεΑ, δεδομένου ότι η αποστέρησή τους, έστω και για σύντομο χρονικό διάστημα, από υπηρεσίες δημιουργικής απασχόλησης, εργοθεραπείας, φυσιοθεραπείας, κοινωνικοποίησης αλλά και ο προσωρινός ενδεχομένως εγκλεισμός τους, επιδρά αρνητικά στην ψυχοσυναισθηματική τους υγεία.

Συμφωνήθηκε, επομένως, να ανοίξουν τα Κέντρα Διημέρευσης- Ημερήσιας Φροντίδας για άτομα με ειδικές ανάγκες και τα Κέντρα Δημιουργικής Απασχόλησης Παιδιών με Αναπηρία, ήδη από την ερχόμενη εβδομάδα, με συγκεκριμένες προδιαγραφές που θα σέβονται τις οδηγίες του ΕΟΔΥ ως προς τις αποστάσεις, τη δυναμικότητα, την εκ περιτροπής λειτουργία, τα μέτρα προστασίας των συνοδών, τα οποία θα καθοριστούν τις επόμενες ημέρες.

Τα Κέντρα Δημιουργικής Απασχόλησης Παιδιών, οι παιδικοί, βρεφικοί και βρεφονηπιακοί σταθμοί, θα ακολουθήσουν την εξέλιξη των Δημοτικών σχολείων, εφόσον αυτά ανοίξουν στις αρχές Ιουνίου.

Επί του θέματος αυτού θα υπάρξουν άλλωστε ανακοινώσεις τις επόμενες ημέρες, όπως και για τα θέματα που αφορούν στις κατασκηνώσεις, κρατικές και ιδιωτικές.

Δημοσιογράφος: Κύριε Καθηγητά, δεν έχει ληφθεί ακόμα καμία απόφαση για τα ειδικά σχολεία Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Θεωρείτε πως υπάρχει η δυνατότητα να επιστρέψουν αυτά τα παιδιά στα θρανία τον Ιούνιο, όπως και τα υπόλοιπα, με βάση τα καλά επιδημιολογικά δεδομένα; Δεδομένου ότι το σχολείο σε αυτή την περίπτωση εκτός από χώρος μάθησης είναι και χώρος θεραπευτικής παρέμβασης.

Σ. Τσιόδρας: Έχετε δίκιο. Θα το συζητήσουμε σαν Επιτροπή την Δευτέρα. Νομίζω είναι στην ατζέντα της Δευτέρας στην Επιτροπή μας. Τα σχολεία για αυτά τα παιδιά φυσικά και έχουν μια ακόμα παραπάνω σημασία και είναι μέρος και της θεραπευτικής τους αγωγής, όπως λέει η δημοσιογράφος.

Είναι πολύ σημαντικό να καταλάβουμε ότι το άνοιγμα των σχολείων συνοδεύεται από πολλά οφέλη, που ανέλυσα σε προηγούμενη ενημέρωση και βέβαια αυτά τα οφέλη αφορούν και τα Ειδικά Σχολεία, ίσως και περισσότερο από τα υπόλοιπα Δημοτικά σχολεία.

Και νομίζω ότι θα ακολουθήσουν και τα Ειδικά Σχολεία τις οδηγίες για τα Δημοτικά, εφόσον τοποθετηθούμε υπέρ του ανοίγματος και εφόσον τα δεδομένα είναι καλά και θα ζυγιστούν βέβαια και όλα τα υπέρ και τα κατά και στην Επιτροπή μας.

Θεωρώ ότι, είδα σήμερα μια μελέτη από την Ισπανία, υπάρχει φόβος πολύς στα παιδιά, που έχει σχέση με αυτή την επιδημία. Ένας φόβος που μεταφέρουμε κι εμείς οι μεγάλοι και στην Ισπανία εξακολουθούν να πιστεύουν οι συνάδελφοι που μελέτησαν το φαινόμενο για τα παιδιά και τις επιπτώσεις του ιού στα μικρά παιδιά, όπως διαταραχές στον ύπνο. Φαίνεται ότι υπάρχει μια κοινή παραδοχή: ότι για τα παιδάκια, το σχολείο είναι ο ιδανικός χώρος.

Και φυσικά για τα Ειδικά σχολεία ακόμα περισσότερο. Χρειάζεται προσοχή. Θα τοποθετηθούμε με βάση τα επιστημονικά δεδομένα και τις αβεβαιότητες που σας είπα. Τη Δευτέρα, νομίζω, θα έχουμε μια εισήγηση σαν Επιτροπή, ώστε να ληφθούν οι κατάλληλες αποφάσεις από την ηγεσία.

Σχόλια (10)

 
Μυρτω
21 Μάιος 2020 23:49

Η μελέτη της Ισπανίας δεν μπορεί να καθρεφτίζει την Ελλάδα...στο τέλος θα βγάλετε με ψυχολογικά προβλήματα όλη τη μαθητιώσα νεολαία...όταν κλείναν τα σχολεία σκεφτόμασταν πάλι την ψυχολογία των παιδιών που μπορεί να χάσουν τους παππουδες και τις γιαγιαδες τους...τωρα τι σκεφτόμαστε...μακάρι να ξέρατε κι εσείς

 
Μαρία Π.
22 Μάιος 2020 01:44

Τους εκπαιδευτικούς τους σκέφτεται κανείς ;

 
Γιώτα
22 Μάιος 2020 06:31

Είναι σημαντικό να βρεθούν τα παιδιά στο φυσικό τους περιβάλλον που είναι το σχολείο. Έξω κυκλοφορούν όλοι κανονικά και αρνούμαστε να δεχτούμε ότι πρέπει να επιστρέψουν στο σχολείο; Από το Μάρτη που έκλεισαν είναι εκτός 3 μήνες και μέχρι το Σεπτέμβρη 6 μήνες.

 
Μητέρσ
22 Μάιος 2020 06:40

Τα παιδιά στην Ισπανία έμειναν α π ο λ υ τ ω ς κλεισμένα στα σπίτια τους. Μόνο στο μπαλκόνι μπορούσαν να βγαίνουν (σημειωτέον οι περισσότεροι Ισπανοί "κλείνουν" τα μπαλκόνια τους, για να εξοικονομήσουν επιπλέον χώρο, λίγοι, προνομιούχοι έχουν μπαλκόνια στην Μαδρίτη και ο,τι έδειχναν στην τηλεόραση για τα μπαλκόνια στην Ισπανία αφορούσε ελάχιστους -εχω ζήσει στην Ισπανία). Όλα αυτά έγιναν γιατί τα παιδιά χαρακτηρίστηκαν "υγειονομικές βόμβες". Εδώ μπορούσαμε να βγάλουμε τα παιδιά βόλτα (κωδικός 6), στην Ισπανία όχι. Ας μην συγκρίνονται ανόμοια δεδομένα. Και φυσικά στην Ισπανία δεν σκέφτονται επ' ουδενί να ανοίξουν τα σχολεία, διότι είναι πιο συνεπείς σε αυτά που υποστηρίζουν.

 
ΑΝΝΑ
22 Μάιος 2020 10:23

Τώρα το θυμηθήκατε? Τόσον καιρό γιατί δεν τα ανοίγατε λοιπόν? Τα επιδημιολογικά δεδομένα που επικαλείσθε είναι σταθερά τουλάχιστον ένα μήνα και μέχρι να τα ανοίξετε αν τα ανοίξετε ενά μιση. Τώρα θυμηθήκατε τις ψυχολογικές επιπτώσεις? Άραγε τι ακριβώς συμβαίνει θα μάθουμε ποτέ?

 
Τουρισμός 10 εκατομμυρίων το πολύ
22 Μάιος 2020 13:49

Υπάρχει έλεγχος για τα στοιχεία της ασθένειας που δίνουν οι διάφορες χώρες; Και τελικά, πόσους τουρίστες περιμένουν από την κάθε χώρα, ειδικά όταν σε όλη την Ευρώπη ισχύουν περιορισμοί μετακινήσεων;

H «λευκή λίστα» της κυβέρνησης περιλαμβάνει τις εξής χώρες: Κύπρος, Ισραήλ, Κίνα, Ιαπωνία, Αυστραλία, Νορβηγία, Δανία, Αυστρία, Βουλγαρία, Σερβία, Ρουμανία, Αλβανία, Βόρεια Μακεδονία, Βοσνία, Κροατία, Πολωνία, Ουγγαρία, Σλοβακία, Τσεχία.

Αντίθετα στη μαύρη λίστα βρίσκονται οι: ΗΠΑ, Βρετανία, Ισπανία, Ιταλία, Ολλανδία, Ρωσία, Τουρκία, Σαουδική Αραβία.

Με παραδοσιακές αγορές εκτός λίστας (πχ. Βρετανία, Γερμανία, ΗΠΑ, Ρωσία), δεν υπάρχει πιθανότητα ανάκαμψης για τον κλάδο πριν το 2021.

 
Ελεύθερος
22 Μάιος 2020 13:56

Τώρα το κατάλαβες; Από την αρχή το λέμε. ΚΑΙ το κλείσιμο το σχολείο ήταν και είναι ΛΑΘΟΣ.

 
Κώστας
22 Μάιος 2020 17:39

Πότε επιτέλους θα ανοίξει το πάρκινγκ σχολείο; Γιατί από μάθημα δεν πρόκειται να γίνει αρχές καλοκαιριού.

 
Ελένη
23 Μάιος 2020 23:50

Οι παιδικοί σταθμοί δεν πρέπει να ανοίξουν. Θα πρέπει πρώτα να αλλάξουν οι προδιαγραφές για τους χώρους και για το πόσα παιδάκια μπορούν να δέχονται ώστε να μην στοιβάζονται. Γιατί δεν μπορώ να φανταστώ τι μέτρα προστασίας μπορούν να τηρηθούν από παιδιά 2-3 ετών.

 
Άντα
24 Μάιος 2020 10:24

εγώ πάλι δεν θα πω να πάνε ή να μην πάνε τα παιδιά του δημοτικού στο σχολείο. Αυτό θα το αποφασίσει ο κάθε γονέας. Θέλω μόνο να πω το εξής: Από την άρση της καραντίνας έχουν περάσει ήδη τρεις εβδομάδες. Σιγά σιγά επιστρέφουμε στην κανονικότητα. Και ερωτώ. Πως γίνεται, μετά από είκοσι μία ημέρες χωρίς καραντίνα, να έχουμε πολύ λιγότερα έως μηδαμινά κρούσματα από όσα είχαμε όταν είμαστε στην καραντίνα? Ενώ ο ιός είναι εδώ? Ο καθένας ας βγάλει τα συμπεράσματά του.

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.