Placeholder

ΒΟΥΛΗ

Την εξέλιξη των διδακτόρων Ε.ΔΙ.Π φέρνει στη Βουλή ο Αμυράς

Δημοσίευση: 22/05/2020
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Τη δυνατότητα να εξελίσσονται ιεραρχικά ζητούν οι διδάκτορες μέλη του μόνιμου Εργαστηριακού Διδακτικού Προσωπικού (Ε.ΔΙ.Π.) των ελληνικών πανεπιστημίων με αυξημένα προσόντα (διδακτορικά, μεταδιδακτορικές έρευνες, δημοσιεύσεις, ερευνητικό έργο, αυτοδύναμο διδακτικό έργο κ.ά.) μέσω της σχετικής Αναφοράς που κατέθεσε σήμερα στη Βουλή ο βουλευτής Ιωαννίνων της ΝΔ Γιώργος Αμυράς προς την υπουργό Παιδείας Νίκη Κεραμέως.

Με την επιστολή τους η «Πρωτοβουλία Διδακτόρων ΕΔΙΠ»  γνωστοποιεί την ακαδημαϊκή ασυμμετρία όπου ερευνητές, επιστήμονες και πανεπιστημιακοί διδάσκαλοι, υψηλού επιπέδου, στερούνται της δυνατότητας της θεσμικής αναγνώρισης και εξέλιξής τους ενώ την ίδια ώρα οι καθηγητές εφαρμογών των πρώην Τ.Ε.Ι. με πτυχίο ή μεταπτυχιακό γίνονται άμεσα και χωρίς κρίση λέκτορες εφαρμογών με δικαίωμα εξέλιξης, όταν αποκτήσουν διδακτορικό (ΦΕΚ Α΄38/2.3.2018).

Επισημαίνεται ότι οι διδάκτορες Ε.ΔΙ.Π. ζητούν να μπορούν να εξελιχθούν στη βαθμίδα του λέκτορα με ανοιχτή διαδικασία, κατόπιν κρίσης ώστε να τους παρέχεται η θεσμική αναγνώριση για το έργο που επιτελούν.

Σχόλια (83)

 
ΕΔΙΠ
27 Μάιος 2020 17:54

Όσο και να μην θέλουν να το παραδεχτούν κάποιοι, το αίτημα για εξέλιξη των ΕΔΙΠ έχει βάσιμα επιχειρήματα. Τώρα το τι θα κάνει υπουργείο είναι άλλη υπόθεση.

 
Χάρτης των ΑΕΙ
27 Μάιος 2020 17:09

Οι καθηγητές επιλέγουν τα κεντρικά ιδρύματα γι'αυτό και οι περισσότερες θέσεις προσφέρονται εκεί. Εδώ και χρόνια οι ροές μετακινήσεων είναι από το κέντρο προς την περιφέρεια ποτέ το αντίθετο.

Με το να δημιουργούνται τμήματα χωρίς κανένα σχεδιασμό σε απομονωμένες περιοχές της χώρας, χωρίς υποδομές (εστίες, αμφιθέατρα, εργαστήρια, βιβλιοθήκη) και συχνά χωρίς επαρκές προσωπικό (λιγότερα από 20 διδάσκοντες) κανείς δεν ωφελείται.

Αυτό ήταν το μοντέλο γιγάντωσης των ΑΕΙ, με πανεπιστήμια και ΤΕΙ σε κάθε χωριό και νησί, που τώρα δημιουργεί τεράστια προβλήματα στην εκπαίδευση και την έρευνα.

 
Συμβιβασμός
27 Μάιος 2020 16:50

Οι βαθμίδες μελών ΔΕΠ πλέον είναι Καθηγητής, Αναπληρωτής Καθηγητής και Επίκουρος Καθηγητής. Όλες οι υπόλοιπες ρυθμίσεις που προέκυψαν (λέκτορες καθηγητές εφαρμογών, ΕΔΙΠ με καθήκοντα διδασκαλίας) έγιναν για οικονομικούς και όχι ακαδημαϊκούς λόγους έρευνας ή διδασκαλίας και δεν πρέπει να αποτελούν μοντέλο ανάπτυξης για τα ΑΕΙ.

 
Αρθούρος
27 Μάιος 2020 15:26

Ή παρούσα εικόνα της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης,με τα πολλά πανεπιστήμια και τμήματα να συγκεντρώνονται στα δύο μεγάλα αστικά κέντρα,δε σημαίνει ότι επειδή ισχύει εδώ και 50 χρόνια,θα διατηρηθεί και στο μέλλον.Εξάλλου είναι προϊόν μίας στρεβλής ανάπτυξης,η οποία έδειξε τα όριά της ακόμα και πριν από τη δεκαετή οικονομική κρίση.Το θέμα ξεφεύγει όχι μόνο από την παρούσα συνάφεια,αλλά κι από τον εκπαιδευτικό χώρο.Είναι μάλλον αντικείμενο του υπουργείου ανάπτυξης και του υπουργείου οικονομικών.
Πάντως,η ανυπαρξία σχολών σε κάποια περιοχή,δε σημαίνει ότι δεν υπάρχει ζήτηση γι'αυτές,ενώ αντίθετα δε λαμβάνεται μέριμνα γιά σχολές του κέντρου που δεν εξυπηρετούν καμία ανάγκη,αλλά απλά υπάρχουν επειδή είναι ιστορικές και θεωρείται αδιανόητη η κατάργησή τους(Τμήμα ΜΙΘΕ,5 Τμήματα Φιλοσοφίας σε όλη την Ελλάδα,3 Τμήματα Πολιτικής Επιστήμης σε Αττική και Κορινθία κλπ.)

 
@ο 1 στους 3 σπουδάζει σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη ή Πάτρα
27 Μάιος 2020 14:32

Ναι θα βελτιωθούν τα πανεπιστήμια γιατί υπάρχουν άνθρωποι οι οποίοι εκτελούν καθήκοντα μελών ΔΕΠ και δεν φαίνονται πουθενά στις αξιολογήσεις (ο κλάδος είναι ελληνική ιδιαίτερότητα) και μειώνονται οι διεθνείς κατατάξεις των πανεπιστημίων λόγω της αναλογίας ΔΕΠ/φοιτητών.
Το θέμα που θίγετε έχει ενδιαφέρον αλλά είναι τελείως άσχετο με το ζήτημά που συζητάμε.
Τέλος, κανείς δεν ζήτησε να γίνουν οι ΕΔΙΠ "Καθηγητές" ούτε η ΠΟΣΔΕΠ, ούτε η Σύνοδος των Πρυτάνεων, ούτε καν η ΠΟΣΕΕΔΙΠ. Λέκτορες ζητούν να γίνουν, δηλαδή η ελάχιστη βαθμίδα διδακτικού προσωπικού διεθνώς, και όποιος θέλει να γίνει Καθηγητής από Επίκουρος και επάνω θα πρέπει να ανοίξει τη θέση του και να δεχθεί τον ανταγωνισμό όλων όσων τώρα είναι απέξω και δεν έχουν τη δυνατότητα να τον ανταγωνιστούν έχοντας τη θέση του κλειστή. Όσοι αντιδρούν το κάνουν από άγνοια... Πρόκειται για ρύθμιση που συμφέρει τους πάντες με ελάχιστη δημοσιονομική επιβάρυνση δεδομένου ότι τα μέλη ΕΔΙΠ έχουν ήδη πίστωση.

 
Άνιση κατανομή προσωπικού
27 Μάιος 2020 13:52

Αυτά τα στοιχεία είναι πριν τις μετεγγραφές, πάνω από το 50% των φοιτητών σπουδάζουν στα κεντρικά ΑΕΙ, αν υπολογίσουμε τα πανεπιστήμια και τα πρώην ΤΕΙ.

Οι ΕΔΙΠ καλύπτουν κυρίως μαθήματα σε περιφερειακά τμήματα που έχουν ελλείψεις σε προσωπικό.

ο 1 στους 3 σπουδάζει σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη ή Πάτρα
26 Μάιος 2020 22:01

 
Μετατάξεις σε θέση ΕΔΙΠ
27 Μάιος 2020 13:40

Οι περισσότεροι επιθυμούν μετακίνηση στα ΑΕΙ διότι το περιβάλλον εργασίας είναι καλύτερο, το αντικείμενο πιο ενδιαφέρον και δεν έχουν υποχρεώσεις διδασκαλίας σε καθημερινή βάση σε σε σχολικές τάξεις με 20 ανήλικους μαθητές.

 
Μετακίνηση μελών ΔΕΠ
27 Μάιος 2020 13:28

Οι καθηγητές συνεχώς επιλέγουν να μετακινηθούν σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη και έτσι ποτέ δεν πρόκειται να καλυφθούν τα κενά στα περιφερειακά ΑΕΙ. Η λύση είναι το υπουργείο να ενισχύσει τα πανεπιστήμια ώστε οι θέσεις σε αυτά να είναι ελκυστικές και να μην προσπαθεί να μπαλώσει με πρόχειρο τρόπο τα κενά, με ανάθεση υποχρεωτικών μαθημάτων σε συμβασιούχους ή ΕΔΙΠ.

 
ο 1 στους 3 σπουδάζει σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη ή Πάτρα
26 Μάιος 2020 22:01

Το 15,0% των φοιτητών πανεπιστημιακής εκπαίδευσης εγγράφτηκαν στο ΑΠΘ. Ακολουθούν το ΕΚΠΑ, με 12,8% και το Πανεπιστήμιο Πατρών, με 10,4%.

Το ποσοστό φοιτητών που προέρχονται από τον ίδιο νομό ανέρχεται σε 58,5% στα κεντρικά πανεπιστήμια και σε μόλις το 11,2% στα πανεπιστημιακά ιδρύματα της περιφέρειας.

Το 63,0% των φοιτητών στα κεντρικά ΤΕΙ προήλθε από αποφοίτους σχολείων στα δυο μεγάλα αστικά κέντρα, όταν στα ΤΕΙ της περιφέρειας μόλις το 10,9% των φοιτητών προήλθε από το ίδιο νομό.

Κατά πολύ χαμηλότερο είναι το ποσοστό εντοπιότητας στα τμήματα των πανεπιστημίων Πελοποννήσου (μόλις 3,9% το 2014), Δυτικής Μακεδονίας (5,4%), Θράκης (5,4%), Αιγαίου (7,0%), καθώς και στο Ιόνιο Πανεπιστήμιο (6,4%).

(Στοιχεία έρευνας από το 2019)

https://www.esos.gr/arthra/62648/ta-apotelesmata-ereynas-gia-tis-ekpaide...

Οι φοιτητές κατοικούν και σπουδάζουν σε κεντρικά ΑΕΙ. Στην πόλεις εκτός κέντρου πρέπει να διατηρηθούν το πολύ 4 ή 5 ΑΕΙ, με τμήματα συγκεντρωμένα σε μια ή το πολύ δύο πόλεις.

Με τον διορισμό ΕΔΙΠ σε θέσεις καθηγητών θα βελτιωθούν τα πανεπιστήμια; Δεν είναι δυνατόν να καλυφθούν τα κενά σε τόσα πολλά διάσπαρτα τμήματα.

 
@Συμφέρον
26 Μάιος 2020 20:46

Αγαπητέ αν μας ενδιέφερε η μισθολογική αύξηση και όχι η έρευνα και η διδασκαλία δεν θα γινόμασταν ΕΔΙΠ με λιγότερα χρήματα από τη Β΄βάθμια ή ακόμα και από το Ενιαίο μισθολόγιο των διοικητικών για όσους έχουν διδακτορικό. Κάποιοι από εμάς είμαστε πάνω από 5 έτη ΕΔΙΠ ακριβώς για την έρευνα και τη διδασκαλία με ειδικό μισθολόγιο και η μόνη κατηγορία προσωπικού που με το ειδικό παίρνει λιγότερα χρήματα από ότι θα έπαιρνε με τα ίδια προσόντα με το ενιαίο. Ακούω λοιπόν το αντεπιχείρημά σας.

 
Συμφέρον
26 Μάιος 2020 18:33

Όλα για τη μισθολογική αύξηση γίνονται, καμία σχέση με έρευνα ή διδασκαλία.

 
Αρθούρος
26 Μάιος 2020 18:10

Πάλι η χιλιομασημένη καραμέλα με τα Περιφερειακά Πανεπιστήμια.Έχουμε ξαναπεί ότι η ιστορία του θέματος των ΕΔΙΠ δεν έχει σχέση με την ιστορία των Περιφερειακών Πανεπιστημίων.Η υπερσυγκέντρωση καθηγητών σε πολλά τμήματα των ΑΕΙ στα Π.Σ.Αθηνών και Θεσσαλονίκης είναι αποτέλεσμα της ύπαρξης όχι μόνο διπλών πανεπιστημίων και σχολών με το ίδιο αντικείμενο Οικονομικό και Πανεπιστήμιο Πειραιά,Πάντειο και ΝΟΠΕ του ΕΚΠΑ, Μακεδονίας και ΝΟΠ του ΑΠΘ και τώρα Πολυτεχνικής ΠΑΔΑ και ΕΜΠ και Πολυτεχνικής ΔΙΠΑΕ και Πολυτεχνικής ΑΠΘ,αλλά και τριπλών ή και τετραπλών ! τμημάτων στην ίδια πόλη.Τμήματα Πληροφορικής στην Αθήνα και Πειραιά:4 Τμήματα Οικονομικών Επιστημών σε Αθήνα και Πειραιά:3.Τμήματα Οικονομικών Επιστημών σε Θεσσαλονίκη-Σέρρες:3.Τμήματα Διοίκησης Επιχειρήσεων σε Αθήνα και Πειραιά:4.Τμήματα Διοίκησης Επιχειρήσεων σε Θεσσαλονίκη-Σέρρες:3.Τμήματα Νοσηλευτικής σε Αθήνα:3(μαζί με τη Στρατιωτική).Τμήματα Διεθνών κ'Ευρωπαϊκών Σπουδών στην Αθήνα.Τμήματα Πολιτικών Μηχανικών:3. Φυσικά, υπάρχουν ένα σωρό τμήματα στο λεκανοπέδιο εις διπλούν όπως Ψυχολογίας,Κοινωνιολογίας,ΜΜΕ,Πολιτικής Επιστήμης, Στατιστικής, Διαιτολογίας και Διατροφής,πολλά τμήματα Μηχανικών όπως και στη Θεσσαλονίκη.
Η ύπαρξη και μόνο των περιφερειακών πανεπιστημίων,απλά είναι μία εξαίρεση σ'αυτό τον κανόνα,χωρίς όμως να ξεφεύγει και πολύ γιατί και στην Πάτρα και στο Ηράκλειο υπάρχουν πιά αρκετά τμήματα Μηχανικών εις διπλούν.

 
@Λογική στα ΑΕΙ
26 Μάιος 2020 17:24

Αγαπητέ, επικαλείστε τη λογική και ορθώς αλλά θα πρέπει να έχει πρώτα κανείς γνώση της νομοθεσίας. Μιλάτε πχ για ΑΣΕΠ στις προσλήψεις εδιπ. Θα έπρεπε να γνωρίζετε ότι οι θέσεις δεπ, εδιπ, εεπ και ετεπ των ΑΕΙ προκηρυσσονται από τα τμήματα και πληρώνονται με ειδικές διαδικασίες που προβλέπει ο νόμος πλαίσιο των ΑΕΙ. Στις διαδικασίες ΑΣΕΠ υπόκειται μόνο το διοικητικό προσωπικό των πανεπιστημίων. Επίσης, στο εδιπ τα τελευταία χρόνια έχει ενταχθεί αριθμός εκπαιδευτικών από τη δευτεροβαθμια και πρωτοβάθμια εκπαίδευση, ύστερα από κρίση και μετάταξη. Επομένως, ας μην προκαλούμε εντυπώσεις ότι το προσωπικό αυτό έχει βρεθεί με κάποιο σκοτεινό τρόπο στο πανεπιστήμιο.

 
Περιφερειακά Πανεπιστήμια
26 Μάιος 2020 14:27

Το υπουργείο πρέπει πρώτα να αναδιοργανώσει τον χάρτη των ΑΕΙ και κατόπιν να εξετάσει ποια και πόσα είναι τα πραγματικά κενά σε προσωπικό.

Δεν είναι τυχαίο ότι οι ανάγκες είναι μεγαλύτερες στα υποστελεχώμενα τμήματα της περιφέρειας, ενώ οι σχολές σε Αττική και Θεσσαλονίκη στην πλειονότητά τους έχουν αρκετά μέλη ΔΕΠ για να καλύψουν τις ανάγκες τους.

 
ΕΤΕΠ και ΕΔΙΠ
26 Μάιος 2020 14:23

Είναι προφανές ότι οι ΕΔΙΠ λειτουργούν σαν εσωτερικοί υποψήφιοι και καμία ανοιχτή διαδικασία δεν μπορεί να το αλλάξει αυτό. Τα επιπλέον καθήκοντα (διδασκαλία, έρευνα) είναι μια ευκαιρία να ενισχύσουν το βιογραφικό τους με την ασφάλεια της μονιμότητας. Επίσης, πολλοί εργαζόμενοι ΙΔΑΧ στη διοίκηση εξελίχθηκαν σταδιακά σε θέσεις ΕΤΕΠ και ΕΔΙΠ, δεν είναι κάτι καινούριο και συμβαίνει σε όλα τα τμήματα.

 
Λογική στα ΑΕΙ
26 Μάιος 2020 13:56

Αυτό που δεν κατανοούν τα μέλη ΔΕΠ και ΕΔΙΠ είναι ότι τα Πανεπιστήμια δεν ιδρύθηκαν και δε λειτουργούν ώστε να σταδιοδρομήσουν επαγγελματικά διάφορες κατηγορίες προσωπικού. Εάν το τμήμα είναι μη βιώσιμο το λογικό θα ήταν να καταργηθεί και οι θέσεις προσωπικού να ΜΕΤΑΦΕΡΘΟΥΝ σε άλλα τμήματα.

Οι θέσεις ΕΔΙΠ δεν δημιουργήθηκαν με την προοπτική να αποτελούν παράθυρο για την εξέλιξη σε καθηγητές. Κανείς δεν αξιολογήθηκε για τον διορισμό σε αυτή τη θέση (πχ. ΑΣΕΠ). Εξάλλου, υπάρχουν ΕΔΙΠ απέκτησαν διδακτορικό και μαστερ από το τμήμα από το οποίο υπηρετούν, αφού διορίστηκαν, και όλη η διδασκαλία και η έρευνα έχει χτιστεί πάνω στις στρεβλώσεις της ελληνικής πραγματικότητας (εσωστρέφεια).

Επομένως, το ένα λάθος (καθηγητές εφαρμογών ΤΕΙ) δεν αναιρεί και δεν δικαιολογεί ένα δεύτερο.

@ ΕΔΙΠ
26 Μάιος 2020 12:47

@ Μέλος συγκλήτου περιφερειακού ΑΕΙ
26 Μάιος 2020 10:5

Το σκεφτήκατε ότι αν το τμήμα καταργηθεί λόγω έλλειψης προσωπικού δεν θα υπάρχει προκήρυξη για νέα θέση;

Όταν κάποιος που κρίθηκε σε θέση επιπέδου μάστερ με μάστερ και τώρα θα καταλάβει θέση ΔΕΠ με διδακτορικό που απέκτησε μεταγενέστερα δεν σας ενοχλεί;

 
ΕΔΙΠ
26 Μάιος 2020 12:47

Είναι λογικό όσοι δεν γνωρίζουν, να αντιδρούν στις φωνές όπως αυτή του κ. Αμυρά.

Εδώ μιλούμε για την διόρθωση των αδικιών σε βάρος των ήδη εργαζόμενων ΕΔΙΠ. Δεν μιλάμε για νέες θέσεις.

Δεν φταίνε οι ΕΔΙΠ αν δε προκηρύσσονται νέες θέσεις.

Τα γνωστικά αντικείμενα που θεραπεύουν οι ΕΔΙΠ θα συνεχίσουν να τα θεραπεύουν είτε σαν ΕΔΙΠ είτε σαν λέκτορες.

ΟΙ νέες θέσεις επίκουρων θα είναι σε ανοικτή κρίση για όλους.

Όταν κάποιος που κρίθηκε σε θέση επιπέδου μάστερ με μάστερ και τώρα θα καταλάβει θέση ΔΕΠ με διδακτορικό που απέκτησε μεταγενέστερα δεν σας ενοχλεί;

Σας ενοχλεί που κάποιος κάνει την δουλειά ΔΕΠ χωρίς δικαιώματα ΔΕΠ και με μισθό κατώτερου του ενιαίου μισθολογίου;

Το σκεφτήκατε ότι αν το τμήμα καταργηθεί λόγω έλλειψης προσωπικού δεν θα υπάρχει προκήρυξη για νέα θέση;

Η αντίδραση ορισμένων στα ζητήματα των υπηρετούντων ΕΔΙΠ δεν είναι υγιής. Λόγο για τα εργασιακά τους ζητήματα έχουν αυτοί και το υπουργείο.

Άμεση ρύθμιση των ΕΔΙΠ τώρα. Σταματήστε τις άρρωστες καταστάσεις. Δεν ζητάει κανείς να μας κάνουν αυθαίρετα καθηγητές πανεπιστημίου.

 
Μέλος συγκλήτου περιφερειακού ΑΕΙ
26 Μάιος 2020 10:50

κ. Υπουργέ ναι στην εξέλιξη των Δρ ΕΔΙΠ. Γνωρίζετε καλά το θέμα και εάν θέλετε να είστε ωφέλιμη για τα πανεπιστήμια πάρτε το θέμα επάνω σας και επιλύστε το πια. Θα μείνετε θετικά στην ιστορία αφού όλοι οι προηγούμενοι υπουργοί παιδείας άφησαν το θέμα να χρονίσει και να αφορμίσει όπως έχει καταλήξει το θέμα σήμερα. Δώστε λύση δίνοντας την δυνατότητα της εξέλιξης σε ανθρώπους που έχουν προσφέρει πολλά και θα δώσουν νέα ώθηση στα πανεπιστήμια.

 
Μετατάξεις στα ΑΕΙ 2020
26 Μάιος 2020 10:37

Περιμένουμε την υπογραφή των μεταταξεων σε ΑΕΙ 2020. Έχει περάσει ένας χρόνος από την αποδέσμευση μας και ακόμα εκκρεμούν.

 
hermes
26 Μάιος 2020 06:59

O κ. Αμυράς συνεχίζει να μας εκπλήσσει αρνητικά...Εξαντλήθηκαν τα θέματα με τα οποία έχει να ασχοληθεί; Mε τον κ. Διγαλάκη που γνωρίζει της Τριτοβάθμιας καλά, τα συζήτησε καθόλου;

Για όνομα πια,

 
Απαράδεκτοι
26 Μάιος 2020 03:36

Όσοι γράφετε για τους νέους του εξωτερικού κτλ. έχω την αίσθηση οτι δεν καταλαβαίνετε καν τι λέτε... Αν τα μέλη ΕΔΙΠ γίνουν λέκτορες θα ανοίξουν και τα δικά τους γνωστικά αντικείμενα όταν θα έρθει η ώρα... Άρα οι διαθέσιμες θέσεις με ανοικτές διαδικασίες θα είναι πολύ περισσότερες από όσες είναι τώρα και όχι λιγότερες! Αφού δεν βγαίνουν θέσεις ΔΕΠ ανάλογα με τα κενά αλλά με την αναλογία 5:1 και τώρα 1:1... Γιατί λέτε ψέματα και στρέφετε τους νέους συναδέλφους εναντίον των μελών ΕΔΙΠ ενώ και στους δύο συμφέρει μια τέτοια εξέλιξη;

 
ΑΝΤΩΝΗΣ ΑΡΓ.
26 Μάιος 2020 01:07

Αποτελεί θεσμική υποχρεώση της Πολιτείας να δοθεί λύση στην εξέλιξη των ΕΔΙΠ με διδακτορικό. Υπάσρχουν εξαιρετικής ποιότητος επιστήμονες με επιστημονική παρουσία,συγγραφή,συμετοχή σε συνέδρια,επίβλεψη διδακτορικών, που πρέπει να βρεθεί η νόμιμη και δίκαιη διαδικασία να τους αποδοθεί ότι δικαιούνται. Υπάρχουν αντιδράσεις βέβαια με την επίκληση της επιστημονικής ποιότητας των ΕΔΙΠ ,είναι λάθος χωρίς διάκριση ο αφορισμός.Σε λίγο στα Πανεπιστημία μας θα υπάρχουν μόνο καθηγητές πρώτης βαθμίδας

 
407
26 Μάιος 2020 00:18

Με τους 407 με διδακτορικό, κάποιοι από τους οποίους διδάσκουν πάνω από 20 χρόνια σε πανεπιστήμια, τι γίνεται κ. Αμυρά; Να μη γίνουν τουλάχιστον ΕΔΙΠ αυτοί; Μιλώντας για είλωτες @@Καθηγητής ΑΕΙ...

 
Απορία
25 Μάιος 2020 21:07

Πραγματικά απορώ γιατί εδώ και 4 χρόνια το θέμα της εξέλιξης των μελών εδιπ προκαλεί τόσες διαφωνίες και ουσιαστικά δημιουργείται μια διελκυστίνδα μεταξύ ΕΔΙΠ, ΔΕΠ και όποιου άλλου εν δυνάμει αποτελεί διδακτικό έργο στα ΑΕΙ. Η μόνη ευθύνη για αυτή την κατάσταση ανήκει στο υπουργείο αποκλειστικά το οποίο διαχρονικά (και κυρίως από τον νόμο Διαμαντοπούλου και ύστερα) φρόντισε τεχνηέντως να μπερδέψει τα πράγματα, πρώτα καταργώντας τους λέκτορες και ακολούθως επανασυστήνοντας ατύπως την κατηγορία αυτή με προσωπικό προερχόμενο από παλιό εδιπ, ετεπ, καθηγητές και δασκάλους, δημιουργώντας έτσι μια γκρίζα περιοχή διδακτικού προσωπικού στις παρυφές του ΔΕΠ.
Το υπουργείο οφείλει να ξεκαθαρίσει άμεσα τη νομοθεσία και να διακρίνει το διδακτικό και ερευνητικό από το εργαστηριακό προσωπικό των ΑΕΙ. Ένα τέτοιο ξεκαθάρισμα σημαίνει ότι η κρίση ορισμένων εδιπ για εξέλιξη σε ΔΕΠ είναι μια αναγκαστική ρύθμιση πλέον, αφού επί σειρά ετών πολλά από αυτά τα μέλη των ΑΕΙ de facto επιτελούν καθήκοντα ΔΕΠ και για αυτά θα πρέπει να κριθούν.

 
@@Καθηγητής ΑΕΙ
25 Μάιος 2020 21:01

Aγαπητέ, αφού τα ΕΔΙΠ είναι υποχρεωμένα να διδάσκουν όπως λέτε και ισχύει, αφού επιτελούν το έργο των ΔΕΠ (διδακτικό, ερευνητικό, διοικητικό), με χαμηλότερο όμως μισθό και λιγότερα δικαιώματα εκπροσώπησης στα ΑΕΙ, και όχι μόνο , τότε σε τί διαφέρουν ως προς τα καθήκοντα τους με τα ΔΕΠ;;; Γιατί να μην γίνουν λοιπόν ΔΕΠ;;; Σας βολεύει να παραμείνουν για πάντα οι είλωτες των Πανεπιστημίων, που δεν θα έχουν δικαιώματα αλλά μόνο καθήκοντα;

 
Επένδυση σε νέους
25 Μάιος 2020 18:34

Αν θέλουμε να έχουμε επιτυχίες όπως Think Silicon (Πάτρα), Innoetics (εταιρεία – τεχνοβλαστός του δημόσιου ερευνητικού κέντρου ΑΘΗΝΑ) ή Softomotive πρέπει να επενδύσουμε σε νέους ανθρώπους.

 
Εκπαιδευτικός
25 Μάιος 2020 18:10

Οι διδάκτορες ΕΔΙΠ θέλουν να γίνουν επίκουροι με κάποια κρίση. Δίκαιο ?
Από τη μία έχουν όλα τα προσόντα αλλά από την άλλη και πολλοί άλλοι που δεν ήταν παροικούντες την Ιερουσαλήμ των πανεπιστημίων τα έχουν. Υπάρχουν και οι μεταταγμένοι από Α/μια-Β/μια που είναι μια άλλη κατηγορία, δηλαδή εκεί που θα είχαν, θεωρητικά, όλα τα προσόντα να έχουν θέση στελέχους στο σχολείο εμφανίζονται σαν τελευταίος τροχός τοις αμάξης σε πανεπιστήμια (ας πρόσεχαν).
Από την άλλη υπάρχουν ΔΕΠ χωρίς διδακτορικό !!! Ελλάς το μεγαλείο σου.
Δηλαδή σε πρώην ΤΕΙ ΕΔΙΠ με διδακτορικό δεν είναι ΔΕΠ ενώ είναι ΔΕΠ στο ίδιο γνωστικό αντικείμενο πρώην καθηγητής εφαρμογών !!! Πως να μη θέλει δηλαδή ο/η ΕΔΙΠ να γίνει ΔΕΠ με νομοθετική ρύθμιση αφού έγινε ο άλλος που δεν έχει το βασικό προσόν των καθηγητών πανεπιστημίων παγκοσμίως και θα τον περιμένει το πανεπιστήμιο να το πάρει 2-3 χρόνια προστιθέμενα στα άλλα 5-6 που τον περίμενε μέχρι τώρα ?
Λύση ΤΩΡΑ ΔΕΠ μόνο με διδακτορικό
Πρώην Λέκτορες με διδακτορικό Κρίση και εξέλιξη σε επίκουρους ή ένταξη στους ΕΔΙΠ.
ΕΔΙΠ αύξηση μισθών στα επίπεδα των ΕΕΠ και λίγο παραπάνω και ένταξη κάθε λογής λέκτορα σε αυτήν τη κατηγορία.
Τέλος αν ρωτούσα τους ΕΔΙΠ αν σας δίνονταν η δυνατότητα να ανοίξετε το γνωστικό σας αντικείμενο σε επίκουρο με εντελώς ανοικτές διαδικασίες και με το όνομα του γνωστικού αντικειμένου να είναι το πολύ 5 λέξεις αλλά και με την πιθανότητα σε περίπτωση μη εκλογής της απόλυσης αφού την πίστωση θα την πάρει ο νεοεκλεγέντας θα το κάνατε ?

 
Kαθηγητης Αει
25 Μάιος 2020 18:07

Εντελώς απαράδεκτο.
Και γιατί να μην πάρει το πανεπιστήμιο νέους που διαπρέπουν στο εξωτερικό;
Εκείνα ομως είναι παιδιά κατωτερου θεού;;;
Ακούτε εκεί κ.Αμυρά στη νδ;;;;

 
Μετατάξεις ΕΔΙΠ 2020
25 Μάιος 2020 16:32

Περιμένουμε ένα χρόνο, πότε επιτέλους θα ανακοινωθούν οι μετατάξεις ΕΔΙΠ 2020;

 
Προβληματική διάρθρωση τμημάτων
25 Μάιος 2020 16:15

Δεν υπάρχουν πιστώσεις για νέα μέλη ΔΕΠ αλλά οι ΕΔΙΠ μπορούν να ενταχθούν στο καθηγητικό δυναμικό; Οι θέσεις εισακτέων δεν ανταποκρίνονται στον αριθμό αποφοίτων, βάσει των οποίων πρέπει να υπολογιστούν οι πραγματικές ανάγκες κάθε ιδρύματος.

Επιπλέον, πώς προσδιορίζονται οι ανάγκες των τμημάτων; Πχ. στην Πάτρα λειτουργεί Σχολή Μηχανικών (πρωην ΤΕΙ Πελοποννήσου) και Πολυτεχνική Σχολή (Παν. Πατρών), με ίδια γνωστικά αντικείμενα. Γιατί η διδασκαλία δεν μπορεί να οργανωθεί από κοινού;

Σελίδες

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.