Απόφαση: Επαναλειτουργούν τα Δημοτικά, Νηπιαγωγεία, τα σχολεία Ειδικής Αγωγής όλων των βαθμίδων, οι Παιδικοί και Βρεφικοί Σταθμοί από 1η Ιουνίου

Κατόπιν ομόφωνης θετικής εισήγησης της Επιτροπής Αντιμετώπισης Εκτάκτων Συμβάντων Δημόσιας Υγείας από Λοιμογόνους Παράγοντες, η Κυβέρνηση αποφάσισε την επαναλειτουργία από τη Δευτέρα 1η Ιουνίου 2020:
Α. Οι εκπαιδευτικές δομές Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης (Δημοτικά Σχολεία και Νηπιαγωγεία),
Β. Οι εκπαιδευτικές μονάδες ειδικής αγωγής όλων των βαθμίδων, καθώς και
Γ. Οι Παιδικοί και Βρεφικοί Σταθμοί.
Οι μαθητές θα πηγαίνουν στο σχολείο εκ περιτροπής , όπως στα Γυμνάσια και Λύκεια
Το διδακτικό έτος (τα μαθήματα) θα λήξει 30 Ιουνίου , αντί 15 που προβλέπει το σχετικό Προεδρικό Διάταγμα.
Στη σημερινή ενημέρωση των πολιτικών συντακτών από τον υφυπουργό παρά τω Πρωθυπουργώ και Κυβερνητικό Εκπρόσωπο Στέλιο Πέτσα, στη 1 το μεσημέρι στη Γενική Γραμματεία Επικοινωνίας και Ενημέρωσης, θα συμμετάσχει η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως και ο υπουργός Εσωτερικώ Τάκης Θεοδωρικάκος για περαιτέρω εξειδίκευση των λεπτομερειών σχετικά με την επαναλειτουργία των ανωτέρω δομών.
Ο Υποπτέραρχος Δημήτρης Χατζηγεωργίου, Παθολόγος-Λοιμωξιολόγος, μέλος της Επιτροπής Ειδικών Επιστημόνων του υπουργείου Υγείας στην κοινή ενημέρωση των συντακτών Υγείας,με τον υφυπουργό Πολιτικής Προστασίας και Διαχείρισης Κρίσεων Νίκο Χαρδαλιά , δήλωσε ότι:
- Πρώτον, ότι τα παιδιά έχουν πολύ χαμηλή πιθανότητα να νοσήσουν. Διεθνώς έχει καταγραφεί ένας πολύ ελάχιστος συνολικός αριθμός παιδιών που έχουν νοσήσει.
- Δεύτερον, ότι οι επιπτώσεις της νόσου στα παιδιά είναι επίσης πάρα πολύ μικρές, της τάξεως του 0,01% ας πούμε.
- Τρίτον, ότι δεν έχει ξεκαθαριστεί πλήρως, αλλά φαίνεται ότι ο ρόλος των παιδιών στη μετάδοση του ιού είναι χαμηλός, είναι μικρός.
- Με το άνοιγμα των σχολείων, προσπαθούμε να άρουμε και κάποιες δυσκολίες που προκύπτουν στα παιδιά και στην οικογένεια, όταν τα παιδιά δεν ακολουθούν το δρόμο της μάθησης και του σχολείου.
Σχολιάστε το άρθρο
Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.
Δημοφιλή Άρθρα
ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΕΣ - ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΦΟΙΤΗΤΕΣ - ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΜΑΘΗΤΕΣ - ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΚΟΛΕΓΙΑ - ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΞΕΝΕΣ ΓΛΩΣΣΕΣ
ΙΔΙΩΤΙΚΑ ΣΧΟΛΕΙΑ
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΡΘΡΑ
- Το Γεωπονικό Πανεπιστήμιο Αθηνών μέσω του EU-CONEXUS συμμετείχε στο European Universities Campus, που πραγματοποιήθηκε σ...
- Ξεκινά η επιμόρφωση στη Διαφοροποιημένη Διδασκαλία για 15.000 εκπαιδευτικούς
- ΕΑΠ: Οικονομική απαλλαγή φοιτητών/φοιτητριών άνω των 70 ετών
- "Σφίγγα" η υφ. Παιδείας στη Βουλή για το νέο σύστημα διορισμού των εκπαιδευτικών
- Η Ζ. Μακρή στη Σύνοδο Κορυφής του ΟΗΕ για τον Μετασχηματισμό της Εκπαίδευσης
- Ερώτηση στη Βουλή για το Ολοήμερο Νηπιαγωγείο και Δημοτικό Σχολείο με πρόγραμμα ΕΑΕΠ
- Ημερίδα – Στρογγυλό Τραπέζι για την «Ευρώπη Επόμενης Γενιάς»
- Σε απεργία / αποχή καλεί τους πανεπιστημιακούς η ΠΟΣΔΕΠ
- Voucher 200 ευρώ: 163.769 από τους 170.000 δικαιούχους εκπαιδευτικούς έκαναν αίτηση ενώ η προθεσμία λήγει στις 8 Ιουλίου
- Διευθυντές Εκπαίδευσης: Στις αρχές της εβδομάδας η ανακοίνωση των τελικών πινάκων των υποψηφίων
Σχόλια (26)
Πως ενώ αρχικά στην Επιτροπή είναι διχασμένοι, τελικά ψηφίζουν ομόφωνα, δεν το καταλαβαίνω.
Μια διευκρίνηση.Αν η τάξη εχει λιγότερους από 15 μαθητές, αλλά δε χωράνε τα θρανία σε απόσταση 1,5 μ., τι ισχύει?Θα "σπάσει" η τάξη ή όχι?
Μια χαρά, καιρός ήταν! Ο ιός τελικά ήταν μούφα με θνησιμότητα στο 0,3-0,1! Και αυτοί οι πιο πόλοι με το ένα πόδι στο λάκο! Τσάμπα καταστράφηκαν όλες οι οικονομίες! Όλα γίνονται για την Νέα Τάξη Πραγμάτων !!
Μην ξεχνάτε ότι τα κρούσματα είναι 2-3 καθημερινά εδώ και 20 ημέρες. Ο ιός πρακτικά δεν υπάρχει, σταματήστε να μιλάτε λες και έχει έρθει η συντέλεια του κόσμου.
0ι συμβασεις των ωρομισθιων στο δημοτικο ειναι μεχρι 20/6 ... να υποθεσω θα τις επεκτεινουν ή θα αφησουν τα δημοτικα με κενα και τους δασκαλους να τρεχουν;
Κάποτε όριζαν τα παιδιά ως υγειονομικές βόμβες. Τώρα λένε άλλα. Ας αποφασίσουν !
ΓΙΑΤΙ ΕΝΑΣ ΑΞΙΟΣ ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ ΝΑ ΜΗΝ ΜΠΟΡΕΙ NA EINAI ΣΤΟ ΙΔΙΟ ΣΧΟΛΕΙΟ;ΕΝΩ ΕΝΑΣ ΔΑΣΚΑΛΟΣ Η΄ ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ ΝΑ ΜΕΝΕΙ ΟΣΑ ΧΡΟΝΙΑ ΘΕΛΕΙ;ΜΕΓΑΛΟ ΛΑΘΟΣ ΠΟΥ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΔΙΟΡΘΩΘΕΙ.
Καμία ντροπή..Για να δούμε τι θα γίνει..
Αδικαιολογητη απόφαση το άνοιγμα των ειδικών σχολείων καθότι:α) οι μαθητές δεν ξέρουν να τηρούν αποστάσεις, β) οι μαθητές προσέρχονται με γεματο ταξί, δεν νομίζω να βρουν κονδύλια να σπάσουν στα δύο τα παιδια, γ) πολλοί μαθητές δεν αυτοεξυπηρετουνται, δ) πολλοί μαθητές ανήκουν στις ευπαθείς ομάδες κ λαμβάνουν φαρμακευτικη αγωγή, ε) οι καθαριστριες έχουν διατεθεί στη δ/θμια, ζ) πολλοί Εκπαιδευτικοι κ ΕΕΠ έχουν διατεθεί στα Κεσυ, η) στα λυομενα πως θα γίνει μάθημα από τη στιγμή που δεν είναι καλό να ανοίξει ο κλιματισμός. Θεωρώ ότι δεν έχουν εκτιμήσει σωστά όλες τις παραμέτρους
Να βάλουν τα παιδιά μάσκες.
Ακόμη κι αν δεν τις χρησιμοποιούν σωστά, τουλάχιστον δεν θα ψεκάζουν και δεν θα βάζουν τα χέρια στη μύτη και το στόμα.
Γιατί θεωρούνται ώριμα για να εφαρμόσουν κανόνες προστασίας και ανώριμα για να φορέσουν μάσκα;
Καταντά γελοίο.
Να τα ανοιξουν! Λογικο! Αλλα εξηγηστε μου κατι: το παιδι που θα τυχει λογω ονοματος στο δευτερο υποτμημα, θα παει σχολειο θα παει την πρωτη εβδομαδα Τριτη-Πεμπτη και την δευτερη εβδομαδα Τεταρτη-Παρασκευη (Δευτερα ειναι του Αγ. Πνευματος) και την τριτη εβδομαδα Τριτη-Πεμπτη...
Ποια ψυχοπαιδαγωγικη μελετη ειναι αυτη που δειχνει οτι αυτος ο ρυθμος ειναι καλος για την ψυχολογια του παιδιου; Ποιοι επιστημονες τα λενε αυτα;
Μάθετε ότι τόσα χρόνια νηπιαγωγός έχω κολλήσει όλων των λογιών τις ιώσεις, χωρίς ποτέ να παραπονεθώ. Πάντα η αγάπη και η αφοσίωση στη δουλειά μου με έκαναν να τα ξεπερνώ όλα. Αυτή τη φορά όμως τα πράγματα είναι πολύ σοβαρά και δεν χωρούν ημίμετρα κι επικοινωνιακά τεχνάσματα. Είμαι εκπαιδευτικός, όχι υγειονομικός. Με αφήνουν πλήρως απροστάτευτη απέναντι σε μικρά παιδιά που δεν μπορούν να προστατεύσουν τον εαυτό τους, πόσο μάλλον τους άλλους.Για να μην αναφέρω την προσφιλή συνήθεια κάποιων να στέλνουν τα παιδιά τους στο σχολείο, ενώ γνωρίζουν ότι είναι άρρωστα, προκειμένου να εξυπηρετηθούν οι ίδιοι, λες και το σχολείο είναι parking. Για ποια ατομική ευθύνη μιλάμε; Θα έπρεπε λοιπόν αντί να προτείνουν μέτρα ανεφάρμοστα, να θεσπίσουν δυο τρεις αυστηρούς κανόνες για όλους τους εμπλεκόμενους που να είναι υποχρεωτικοί κι εφαρμόσιμοι. Όλα τα άλλα είναι αερολογίες κι ανευθυνότητα.
Αλήθεια, εσείς μπαίνετε σε κλειστούς χώρους χωρίς μάσκα;
Σας υποχρεώνει κανείς στη δουλειά σας να αντιμετωπίζετε δέκα πέντε άτομα ταυτόχρονα;
Αγαπητέ Γιάννη ή κυβερνητικέ εκπρόσωπε... Κι αυτοί είχαν παιδιά΄και οικογένεια, αλλά όλοι τους ήταν σε καραντίνα και πρόσεχαν. Δεν ήταν εκτεθειμένοι σε κίνδυνο εξωτερικό. Τώρα όλοι, μαθητές, εκπ/κοί, βοηθητικό προσωπικό θα γίνουμε πειραματόζωα... Κι αν νοσήσει ένα παιδάκι (που εύχομαι να μην είναι το δικό σου ή οποιοδήποτε άλλο), τότε ξέρεις τι θα πουν; Δεν τηρήθηκαν τα μέτρα ασφαλείας, δεν καθάρισε όπως όφειλε η καθαρίστρια καλά τα θρανία, δεν...δεν... Κοίτα όμως στην Κύπρο, που μόλις άνοιξαν τα σχολεία, αμέσως 4 παιδάκια ήταν θετικά...!!! Αν αυτά τα παιδάκια μεταφέρουν τον ιό στον παππού και τη γιαγιά τους;;; Δεν καταλαβαίνεις ότι δεν υπάρχει ατομική ευθύνη, όπως μας λέει ο "αγαπητός" κ. Τσιόρδας!!!! Υπάρχει κοινωνική και πολιτική ευθύνη!!! Θες να τα ανοίξεις; Πολύ ωραία!!! Συμφωνώ 1000% μαζί σου. Όταν όμως συμβεί το μη ευκτέο, τότε να αναλάβεις την ευθύνη σου και να πας από εκεί που ήρθες....
Ολοήμερο? Γεύματα? Ωράριο εκπαιδευτικών που έχουν πρόβλημα?
Δε βλεπω ποιες ειναι οι φθηνες δικαιολογιες. Οταν στα γυμνασια λυκεια πανε λιγα παιδια σχολειο, μπορεις να εκφραζεις επιστημονικα συμπερασματα για το αποτελεσμα στην μεταδοαη τπυ ιου; Το ερωτημα αν καποιο μικρο κλαιει το θα κανει η νηπιαγωγος ή η βρεφονηπιοκομος ειναι φθηνο; Αν τον παρει αγκαλια παρανομει κι αν δεν το παρει αγκαλια δεν ηρεμει. Ειναι φθηνο διλημμα; Το ερωτημα για την τηρηση των αποστασεων στο ολοημερο και τον υπνο ειναι φθηνο; (απλα οι εκπαιδευτικοι θα κληθουν να απολογηθουν); Το ερωτημα ποιος θα προσεχει τα παιδια τις ημερες που δε θα πηγαινουν σχολειο (2 τη μια εβδομαδα και 3 την αλλη) αν δεν προβλεπεται αδεια ειδικου σκοπου, ειναι φθηνο; Ή ο καθε εργοδοτης θα σε εχει να εργαζεσαιερα παρα μερα; απλα, πολλοι (οπως και στα γυμνασια λυκεια) δε θα στειλουν καθολου τα παιδια και θα τα προσεχουν οι παππουδες γιαγιαδες για να μην τους εκθεσουν σε κινδυνο. Προσωπικα, αν ειναι να ανοιξουν τα σχολεια, κι αν πιστευουν αυτο που λενε οτι τα παιδια δεν ασθενουν και δε μεταφερουν τον ιο ευκολα, τοτε συλλογιζομενοι οσα λενε περι οικονομιας και κοινωνιας, ας τα ανοιξουν κανονικα για ολους καθημερινα! Μονο ετσι πιστευω οτι θα εχει ουσια η κινηση ανοιγματος των δημοτικων, νηπιαγωγειων και παιδικων σταθμων τοσο πρακτικα για παιδια και γονεις οσο και για να εξαχθουν συμπερασματα επιδημιολογικα (αφου ετσι κι αλλιως εκπαιδευτικοι και παιδια γινονται πειραματα...). Ολα τα αλλα ειναι επικοινωνιακα και πολιτικα "κολπα" διαχειρισης της καταστασης στη λογικη μεταφορας ευθυνων στους εκπαιδευτικους, τους γονεις και εν τελει στα παιδια.
Αυτά να τα πείτε στους ανθρώπους που τόσο καιρό δούλευαν για να μη μας λείψει τίποτα μέσα στη καραντίνα. Και αυτοί έχουν παιδιά , υπερήλικους και ασθενείς μέσα στο σπίτι τους και κανένας δε μπόρεσε έστω να αρθρώσει φτηνές δικαιολογίες σαν αυτές. ΝΤΡΟΠΗ
Κάνε ένα βήμα πίσω, έφτασες στο χείλος του γκρεμού, απέναντί σου ο χώρος του παράλογου! Δεν μπορείς να χαμηλώσεις το επίπεδο της συνεργασίας της επιστημονικής ομάδας με την Κυβέρνηση με τέτοια σχόλια, επίσης δεν υπάρχει σιωπηρή αιτιολόγηση, σκέψου κάτι άλλο...
Αλήθεια τα μικρούλια που έχουν να πάνε τρείς μήνες στο ΒΝΣ και κλαίνε θα τα αφήνουμε να σπαράζουν στο κλάμμα στο 1, 5 μέτρο;; Τόσα ξέρετε τόσα λέτε .. τα παιδιά δεν είναι αριθμοί και για να κοινωνικοποιηθούν σε αυτές τις ηλικίες χρειάζονται αγκαλιά , τρυφερότητα, χάδια ... λυπάμαι πάρα πολύ ...
Είναι παιδαγωγικό να μπουν τα πεντάχρονα παιδιά στις τάξεις τους και να τους απαγορευτεί να αγκαλιάσουν το/τη δάσκαλο/α τους και τους συμμαθητές τους;
Τι προβλέπεται άραγε για τα μικρά παιδιά που, όπως όλοι γνωρίζουν δεν μπορούν να περιορίσουν τα σταγονίδια, κατά το φτέρνισμά τους, λόγω ηλικίας;
Με ποιο τρόπο θα κρατήσουν αποστάσεις τα τρίχρονα, τετράχρονα και πεντάχρονα παιδιά και σε ποιους χώρους/τετραγωγικά;
Πώς θα γίνεται η διαδικασία του φαγητού στα ολοήμερα τμήματα; Ο εκπαιδευτικός θα πιάνει την κάθε συσκευασία από το κάθε σπίτι με τα γαντάκια του;
Πώς θα γίνεται η χαλάρωση-ύπνος στα ολοήμερα τμήματα όταν δεν υπάρχει χώρος ούτε για τα τραπέζια; Πού και πώς θα τοποθετούνται τα στρώματα ή τα συρόμενα κρεβάτια των παιδιών για να εξασφαλιστεί η προβλεπόμενη απόσταση ασφαλείας;
Πώς θα γίνεται η καθαριότητα στα παιχνίδια και τα αντικείμενα που πιάνουν συνεχώς τα παιδιά, με δεδομένο ότι στο νηπιαγωγείο χρειάζεται συνεχώς ένα άνθρωπος γι' αυτό στην παρούσα συγκυρία;
Πώς θα καθαρίζονται οι τουαλέτες, όταν τα μικρά παιδιά τις επισκέπτονται τακτικά το ένα μετά το άλλο;
Είναι παιδαγωγικό να βιώσουν το χώρο της μάθησης και της χαράς ως χώρο απαγορεύσεων και αποστάσεων που δεν μπορούν να κρατήσουν; Ή δεν θα παίζουν με τους φίλους τους, αλλά κατά μόνας σε κάποιες άκρες;
Ο εκτεθειμένος εκπαιδευτικός υπολογίζεται;
Προβλέπεται άραγε κάτι για τους εκπαιδευτικούς που έχουν φύγει εδώ και καιρό στον τόπο τους και θα γυρίσουν με αεροπλάνα, βαπόρια και τρένα, μη ξέροντας αν μεταφέρουν τον ιό στη σχολική και την ευρύτερη κοινότητα;
H καθαρίστρια του σχολείου πληρώνεται με την αίθουσα, είναι συμβασιούχος,και επιπροσθέτως μας την πήραν και την πήγαν σε γυμνάσιο της περιοχής. Ποιός θα καθαρίζει τους χώρους;Ακόμη κι αν τη φέρουν πίσω δεν μπορεί να είναι 8-4 στο σχολείο.Θα αφήσω το πληκτρολόγιο της εξ αποστάσεως και θα πιάσω τον κουβά και τη σφουγγαρίστρα;
H καθαρίστρια του σχολείου πληρώνεται με την αίθουσα, είναι συμβασιούχος,και επιπροσθέτως μας την πήραν και την πήγαν σε γυμνάσιο της περιοχής. Ποιός θα καθαρίζει τους χώρους;Ακόμη κι αν τη φέρουν πίσω δεν μπορεί να είναι 8-4 στο σχολείο.Θα αφήσω το πληκτρολόγιο της εξ αποστάσεως και θα πιάσω τον κουβά και τη σφουγγαρίστρα;
Ελπίζω οι Δήμοι να είναι πλήρως εφοδιασμένοι με αντισηπτικά,γάντια και ότι άλλο χρειάζεται,διότι θα χρειαστούν δεκάδες σε κάθε σχολείο.
Ο,τι να ναι! Θα τους δω συντομα τι θα δουν ειδικά μέσα στο καλοκαίρι....
Ήταν απολύτως αναμενόμενο αυτό ανεξαρτήτως αν είναι λογικό! Εκείνο που σκέφτομαι τώρα είναι πώς θα τηρηθεί η δέσμευση του υπουργείου για τις επιπλέον καθαρίστριες στη β/βάθμια εκπαίδευση και κυρίως στα λύκεια, αφού οι καθαρίστριες θα πρέπει να επιστρέψουν στα δημοτικά! Μάλλον σιωπηρά θα το προσπεράσουν με το αιτιολογικό ότι δεν πάνε πολλά παιδιά στο σχολείο, λες και το θέμα είναι ποσοτικό!
Πειραματισμοί τόσο σε μαθητές όσο και σε εκπαιδευτικούς δεν γίνονται ανεκτά και η λογική της ανοσίας αγέλης έχει καταδικαστεί (τουλάχιστον στην αρχή της Πανδημικής κρίσης) και από την ίδια την Κυβέρνηση που 1 Ιουνίου θα ανοίξει τα δημοτικά σχολεία... Λογικές που θα δημιουργήσουν προβλήματα υγείας των μαθητών, των οικείων τους και των εκπαιδευτικών θα μας βρουν απέναντι!!!
Ανοιξτε κ τα αεροδρομια για να μπορεσουμε να επιστρεψουμε οι εγκλωβισμενοι στο εξωτερικο ωστε να στειλουμε τα παιδια μας σχολειο!!!