Placeholder

ΜΑΘΗΤΕΣ

Ν. Κεραμέως: Ολες οι λεπτομέρειες για το άνοιγμα των Δημοτικών Σχολείων και Νηπιαγωγείων

Παρατείνονται τα μαθήματα στα Δημοτικά μέχρι 26 Ιουνίου - Για τους αναπληρωτές εκπαιδευτικούς, οι συμβάσεις τους θα παραταθούν έως τις 30 Ιουνίου
Δημοσίευση: 25/05/2020
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Σύμφωνα με ανακοινώσεις που έκανε  η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως, σε σημερινή Συνέντευξη Τύπου:

-    Σχετικά με τα δημοτικά και τα νηπιαγωγεία, θα επαναλειτουργήσουν τη Δευτέρα 1η Ιουνίου. Τα μαθήματα θα παραταθούν έως και την Παρασκευή 26 Ιουνίου (αντί για τη 15η Ιουνίου), ενώ συνολικά για τους εκπαιδευτικούς η λήξη του διδακτικού έτους θα είναι η 30η Ιουνίου. Για τους αναπληρωτές εκπαιδευτικούς, οι συμβάσεις τους θα παραταθούν έως τις 30 Ιουνίου.

-    Τα τμήματα σχολείων και νηπιαγωγείων θα λειτουργούν με έως 15 μαθητές τη φορά και με 1.5 μέτρο απόσταση στα θρανία, τα οποία θα έχουν τον ίδιο προσανατολισμό. Αν οι μαθητές υπερβαίνουν τους 15, τότε το τμήμα θα διαιρείται σε 2 υπο-τμήματα, και θα λειτουργούν εκ περιτροπής, Δευτέρα-Τετάρτη-Παρασκευή το ένα, Τρίτη-Πέμπτη το άλλο, και την επόμενη εβδομάδα το αντίθετο. Αν οι μαθητές δεν υπερβαίνουν τους 15, τότε το τμήμα θα λειτουργεί καθημερινά.

-    Στις αίθουσες θα υπάρχουν αντισηπτικά, προβλέπεται καθαρισμός δύο φορές την ημέρα, και κατά τη διάρκεια λειτουργίας του σχολείου και μετά το πέρας αυτού. Έχει προβλεφθεί ειδική νομοθετική ρύθμιση και επιπλέον κονδύλια για την τροποποίηση των συμβάσεων του προσωπικού καθαριότητας, καθώς επίσης υπάρχει η δυνατότητα για πρόσληψη επιπλέον προσωπικού καθαριότητας.

-    Προβλέπονται διαλείμματα σε διαφορετικές ώρες για τη μείωση του συγχρωτισμού, και προβλέπεται απαγόρευση λειτουργίας των κυλικείων.

-    Προβλέπεται φυσικός αερισμός των αιθουσών, η χρήση της μάσκας είναι προαιρετική για εκπαιδευτικούς και μαθητές (και στο σχολείο και στα σχολικά λεωφορεία), ειδικές οδηγίες ΕΟΔΥ θα αποσταλούν τις επόμενες ημέρες σε όλες τις δομές πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, και σημαντικό μέρος της πρώτης ημέρας θα αφιερωθεί στην επεξήγηση των οδηγιών αυτών. Υπάρχει ιδιαίτερη μέριμνα για εκπαιδευτικούς που εμπίπτουν στην κατηγορία ειδικών αδειών απουσίας όπως αυτές έχουν οριστεί από το Υπουργείο Εσωτερικών. Υπάρχει επίσης η δυνατότητα απουσίας μαθητή, στη βάση απλής υπεύθυνης δήλωσης γονέα ή κηδεμόνα περί ύπαρξης ατόμου στο σπίτι που ανήκει σε ομάδα αυξημένου κινδύνου ή που νοσεί.

-    Υπάρχει η δυνατότητα για σύγχρονη εξ αποστάσεως διδασκαλία από εκπαιδευτικούς για όσους μαθητές εμπίπτουν σε κατηγορίες που δικαιολογούν την απουσία τους.

-    Για την ώρα τα ολοήμερα σχολεία δεν θα λειτουργήσουν.  

-    Για τα ειδικά σχολεία: θα επαναλειτουργήσουν την 1η Ιουνίου μέχρι τις 12 Ιουνίου για την δευτεροβάθμια και μέχρι την 26η Ιουνίου για τα πρωτοβάθμια. Συνεδριάζει σήμερα η αρμόδια υπο-επιτροπή των λοιμωξιολόγων για να δώσει ειδικές οδηγίες για την επαναλειτουργία των εκπαιδευτικών μονάδων ειδικής αγωγής. Θα υπάρχουν αυστηρά μέτρα προστασίας .

Γιατί ανοίγουν τα σχολεία

Η απόφαση αυτή, τόνισε η υπουργός Παιδείας,  βασίστηκε στους ακόλουθους παράγοντες:

1)    Πρώτον και κυριότερο, στην ομόφωνη εισήγηση της Επιτροπής Αντιμετώπισης Εκτάκτων Συμβάντων Δημόσιας Υγείας από Λοιμογόνους Παράγοντες για επαναλειτουργία των εν λόγω σχολικών δομών. Η εισήγηση αυτή ασφαλώς συνδέεται με τη σταθερά καθοδική πορεία της επιδημίας, με το ότι τα παιδιά κολλάνε και μεταδίδουν τον ιό πιο δύσκολα, το ότι τώρα που ανεβαίνει η θερμοκρασία είναι επιδημιολογικά η ασφαλέστερη περίοδος να ανοίξουν τα σχολεία. Από την αρχή αυτής της υγειονομικής κρίσης, έχουμε το προνόμιο να μας καθοδηγεί μία εξαίρετη ομάδα ειδικών, τις συστάσεις της οποίας ακολουθούμε με πολύ καλά, διεθνώς αναγνωρισμένα, αποτελέσματα. Έτσι πορευόμαστε και τώρα, και τους ευχαριστούμε θερμά.

2)    Η συνολική αποκλιμάκωση των μέτρων έχει εξελιχθεί πολύ θετικά. Αναφορικά δε με τα σχολεία, η προηγούμενη εμπειρία από το άνοιγμα γυμνασίων και λυκείων είναι πολύ ενθαρρυντική. Τα μέτρα προστασίας και πρόληψης τηρούνται υποδειγματικά από τα μέλη της εκπαιδευτικής κοινότητας και όλα έχουν κυλήσει εξαιρετικά ομαλά.

3)    Οφείλουμε να διασφαλίσουμε την επιστροφή όλων των μαθητών στο φυσικό τους χώρο, που δεν είναι άλλος από το σχολείο. Η μακρόχρονη απουσία από το σχολείο εμποδίζει τη μαθησιακή τους πορεία, την πνευματική, κοινωνική, ψυχική τους εξέλιξη. Οι μαθητές πρωτοβάθμιας βρίσκονται ήδη σχεδόν 3 μήνες εκτός σχολείου, και θα βρίσκονταν συνολικά 6 μήνες αν τα σχολεία δεν άνοιγαν τώρα. Δεν μπορεί να υπάρχει κανονικότητα χωρίς ανοιχτά σχολεία.

4)    Τα παιδιά είναι πιο ασφαλή στο σχολείο, όπου τηρούν κανόνες και ακολουθούν τα μέτρα προστασίας και πρόληψης, πάρα έξω στις γειτονιές και στις πλατείες χωρίς κανόνες. Δεν υπάρχει καλύτερο μέρος από το σχολείο για να προσαρμοστούν και να συνηθίσουν τα παιδιά στη νέα πραγματικότητα. Για να μάθουν να προσέχουν περισσότερο σε κάθε πτυχή της καθημερινότητάς τους.  

5)    Τα ανοιχτά σχολεία μειώνουν τις κοινωνικές ανισότητες και ενισχύουν τα παιδιά που προέρχονται από πιο ευάλωτα οικογενειακά περιβάλλοντα. Μαθητές που δεν έχουν σύγχρονο τεχνολογικό εξοπλισμό, μαθητές που βιώνουν ένταση στο οικογενειακό τους περιβάλλον, μαθητές των μικρότερων κυρίως τάξεων που δεν έχουν οικογενειακή καθοδήγηση για την εξ αποστάσεως εκπαίδευση.

6)    Σχετικά με τα ειδικά σχολεία, οι μαθητές που φοιτούν στα σχολεία αυτά έχουν ιδιαίτερη ανάγκη να βρεθούν εκ νέου στο περιβάλλον του σχολείου τους, με τους εκπαιδευτικούς τους και τους συμμαθητές τους. Και το έχουν ανάγκη προφανώς για τη μαθησιακή τους εξέλιξη αλλά και για την ψυχοσυναισθηματική και κοινωνική τους εξέλιξη.

Η Νίκη Κεραμέως, σημείωσε επίσης τα εξής:

  • Θα ήθελα να κλείσω με το εξής: Όπως επανειλημμένως έχει τονίσει ο κ. Πρωθυπουργός, το άνοιγμα και η επιστροφή στη νέα κανονικότητα είναι πιο δύσκολη άσκηση από το να κάτσουμε όλοι σπίτι μας, και απαιτεί πρόσθετη υπευθυνότητα. Κάνουμε το καθήκον μας και φροντίζουμε να επανέλθουμε όλοι, μικροί μεγάλοι, σταδιακά στη νέα κανονικότητα.
  • θα ήθελα για μια ακόμη φορά να συγχαρώ και να ευχαριστήσω την εκπαιδευτική κοινότητα, εκπαιδευτικούς, στελέχη εκπαίδευσης, μαθητές, σπουδαστές, φοιτητές, γονείς, για τη συλλογική προσπάθεια και την αλληλεγγύη που έχουν επιδείξει όλο αυτό το διάστημα.
  • Μέριμνά μας, από την αρχή αυτής της πρωτόγνωρης κρίσης, ήταν να κρατήσουμε όλους τους μαθητές, τους σπουδαστές, τους φοιτητές, όσο το δυνατόν πιο ενεργούς, κοντά στις εκπαιδευτικές δομές και στην εκπαιδευτική διαδικασία, κοντά στο πρόγραμμά τους, κοντά στους συμμαθητές τους και στους συμφοιτητές τους. Και σε αυτό έπαιξαν και παίζουν καθοριστικό ρόλο οι εκπαιδευτικοί μας, όλες και όλοι εκείνοι, που όλους αυτούς τους μήνες καταβάλλουν μεγάλη προσπάθεια, βάζουν το δικό τους λιθαράκι στην επιτυχία του συλλογικού εγχειρήματος, βάζουν πρώτα τα παιδιά μας.
Ετικέτες: 
Νίκη Κεραμέως

Σχόλια (19)

 
Μαθητής Β' Λυκείου
25 Μάιος 2020 13:46

Είμαι περίεργος αν θα τηρούνται τα μέτρα στα δημοτικά! Είναι δυνατόν μικρά παιδιά να κρατούν αποστάσεις;

 
Quixotakis
25 Μάιος 2020 14:08

Μήπως το esos γνωρίζει αν πρέπει να κατέβουμε στα σχολεία αύριο;

 
Ελευθερία
25 Μάιος 2020 14:14

Απορια: Πως θα επιστρέψουν οι γονείς στη δουλειά τους αν τα ολοήμερα δεν λειτουργούν και τα παιδια πηγαινουν εκ περιτροπής;

 
kostantinos
25 Μάιος 2020 14:34

"Τα ανοιχτά σχολεία μειώνουν τις κοινωνικές ανισότητες και ενισχύουν τα παιδιά που προέρχονται από πιο ευάλωτα οικογενειακά περιβάλλοντα. Μαθητές που δεν έχουν σύγχρονο τεχνολογικό εξοπλισμό, μαθητές που βιώνουν ένταση στο οικογενειακό τους περιβάλλον, μαθητές των μικρότερων κυρίως τάξεων που δεν έχουν οικογενειακή καθοδήγηση για την εξ αποστάσεως εκπαίδευση".
Αυτά που η κ. Υπουργός αρνούνταν πεισματικά και προσπαθούσε να μας πείσει για το αντίθετο, τώρα τα χρησιμοποιεί ως επιπλέον επιχείρημα για το άνοιγμα των σχολείων και της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης. Ό,τι βολεύει και εξυπηρετεί κάθε φορά την προπαγάνδα , την έλλειψη παιδείας και την ασχετοσύνη που την χαρακτηρίζει.

 
Πετρος Π.
25 Μάιος 2020 15:03

Αν οι μαθητές είναι 15 αλλά η αίθουσα μικρή και δεν μπορεί να εφαρμοστεί το 1,5μ.,τότε τι ισχύει?Θα χωριστεί το τμήμα?

 
Γεωργοδασκαλος
25 Μάιος 2020 15:07

Όλες οι λεπτομέρειες??? Δεν εκπλήσσομαι και το έχω ξαναγράψει. . Είναι δύσκολο να υπάρχει σήμερα η απάντηση στη λεπτομέρεια πότε θα επιστρέψουν οι εκπαιδευτικοί ή στη λεπτομέρεια πότε θα παραληφθούν και αν τα καθαριστικά ή στη λεπτομέρεια να απελευθερωθουν πάραυτα οι καθαρίστριες από τη ββαθμια ή στη λεπτομέρεια τι θα γίνει με τις μικρού εμβαδού αίθουσες ( πρώην αποθήκες) που χωρούν λίγα παιδιά ή ή ή .... Παρακαλώ το esos να αλλάξει τον τίτλο σε "κάποιες λεπτομέρειες....) Δεν έχει υπάρξει νόμος ή ΠΝΠ ξεκάθαρη από τοτε που ανέλαβε η ηγεσία του υπουργείου. Είναι δυνατόν, προτείνεται, στη διακριτική ευχέρεια κτλ. Εγώ προσωπικά θα ντρεπόμουν αλλά μάλλον... δεν είμαι πολιτικός

 
εκπαιδευτικος
25 Μάιος 2020 15:25

Στις τάξεις κλουβιά τι γίνεται; Υπερτερεί ο αριθμός 15 ή η απόσταση 1,5 μ.;

 
Ανήσυχος εκπαιδευτικός
25 Μάιος 2020 15:47

Ένα απλό copy+paste βλέπω από τις αντίστοιχες αποφάσεις για τη δευτεροβάθμια! Μάλιστα επαναλαμβάνεται κι εδώ η δέσμευση ότι τα σχολεία θα καθαρίζονται σχολαστικά δύο φορές την ημέρα! Κι αναρωτιέμαι με τι μαγικό τρόπο θα γίνει αυτό; Θυμίζω ότι, για να υλοποιηθεί αυτή δέσμευση στη δευτεροβάθμια, μετακινήθηκαν όλες οι καθαρίστριες από τη χαμηλή βαθμίδα και το πράγμα μπαλώθηκε προσωρινά. Τώρα όμως όλοι αυτοί οι άνθρωποι θα επιστρέψουν στις θέσεις τους αφήνοντας ακάλυπτη τη δευτεροβάθμια, χωρίς ωστόσο το συγκεκριμένο προσωπικό να μπορεί να εξασφαλίσει διπλό καθαρισμό και στην πρωτοβάθμια! Φυσικά ούτε που το σκέφτηκαν αυτό στο υπουργείο και βεβαίως ούτε που ιδρώνει το αφτί τους! Οπότε περιμένω με μεγάλη περιέργεια να δω τι τέχνασμα θα ξεφουρνίσουν, μόλις αρχίσουν οι φωνές των σχολείων και από τις δυο βαθμίδες!!!

 
Ολοήμερο
25 Μάιος 2020 15:57

Παρακαλώ ας γίνει η ερώτηση για το τι γίνεται με τους εργαζόμενους που είχαν τα παιδιά στο ολοήμερο και τώρα δεν θα λειτουργήσει. Δικαιούμαι να σχολασω νωρίτερα;

 
Rip
25 Μάιος 2020 16:08

Ποιες κατηγορίες εκπ/κών δικαιούνται άδειες ειδικού σκοπού? τι θα γίνει αν σε ένα σχολείο υπάρχουν αρκετοί εκπ/κοι που δικαιούνται τέτοιες άδειες?

 
αθηνά
25 Μάιος 2020 16:28

και για την υπομονή μας με όλες τις μπαρούφες που ακούσαμε...και για μια ακόμη φορά δεχτήκαμε όλη την υποτίμηση του κράτους και των πολιτών κατ επέκταση....

 
Καλια
25 Μάιος 2020 17:04

Έτσι έπρεπε να γίνει ! Επιστροφή στο σχολείο, επιστροφή στην κανονικότητα αλλά με ασφάλεια και φροντίδα ! Θα αντιμετωπίσουνε κι αυτό !

 
ΧΡΗΣΤΟΣ
25 Μάιος 2020 19:56

Τι θα γίνει αν σε ένα σχολείο υπάρχουν αρκετοί εκπ/κοι που δικαιούνται τέτοιες άδειες? Θα το τινάξουμε στον αέρα;

 
Μανώλης
25 Μάιος 2020 20:48

Ποσα αν, έχουν γραφτεί στα σχόλια!!!Δεν εκπλήσσομαι βέβαια.Απο καταστροφολογία άλλο τίποτε.

 
ΑΝ ρωτούσες, ΘΑ μάθαινες
25 Μάιος 2020 23:43

@Μανώλης
Σίγουρα λιγότερα από τα "θα" που υπάρχουν στο δημοσίευμα!!! Από μεταξωτές κορδέλες άλλο τίποτε.

 
teacher
26 Μάιος 2020 09:07

ΡΩΤΑΝΕ ΠΟΛΛΟΙ ΣΥΝΑΔΕΛΦΟΙ : Πολλές αίθουσες είναι μικρές και λίγων τετραγωνικών μέτρων.

Γιατί επιλέξατε το ανώτατο όριο των δεκαπέντε μαθητών και όχι αναλογία τετραγωνικών μέτρων με αριθμό μαθητών, όπως ένας μαθητής ανά επτά τετραγωνικά μέτρα. Τι θα πρέπει να γίνει, αν με δεκαπέντε μαθητές σε μια τάξη, παράλληλα δεν μπορεί να τηρείται η απόσταση του ενάμισι μέτρου ;

Ν. Κεραμέως : Είναι πολύ συγκεκριμένες οι οδηγίες των ειδικών, όπως είπε και ο κ. Θεοδωρικάκος προηγουμένως, με τους ειδικούς έχουμε πορευθεί εξαιρετικά μέχρι τώρα, τους εμπιστευόμαστε, αυτοί έχουν δώσει ξεκάθαρες οδηγίες και η γενική οδηγία για όλες τις εκπαιδευτικές δομές είναι ακριβώς ο αριθμός των δεκαπέντε μαθητών, κατ’ απώτατο όριο και συνοδευτικά με αυτό, συνδυαστικά, η απόσταση μέχρι ενάμισι μέτρο. Εφόσον δεν μπορούν να τηρηθούν και αυτές οι δύο προδιαγραφές, τότε προφανώς θα πάμε σε μικρότερα τμήματα. Οι οδηγίες των ειδικών είναι συγκεκριμένες και μάλιστα θα ακολουθήσουν τις επόμενες μέρες ειδικές οδηγίες, αφενός για Δημοτικά, αφετέρου για Νηπιαγωγεία, λαμβάνοντας υπόψη ακριβώς τη διαφορετική ηλικία των δύο αυτών ομάδων.

 
15
26 Μάιος 2020 13:10

Τα 15 παιδιά είναι λίγα; Δηλαδή τα 8 θα πηγαίνουν μέρα παρά μέρα και τα 15 καθημερινά για να εκτεθούν καλύτερα;

 
Σωτηρία Π.
26 Μάιος 2020 14:30

Δεν νομίζω ότι οι αίθουσες θα χωρέσουν δεκαπέντε παιδιά με τις αποστάσεις που πρέπει να έχουν τα θρανία. Όλοι ξέρουμε πως στα σχολεία οι περισσότερες αίθουσες είναι πάρα πολύ μικρές.

 
Νίκος
26 Μάιος 2020 15:50

1. Τι γίνεται με τα παιδιά που ήταν στο ολοήμερο και τους γονείς? Μιλάμε για 3 ώρες νωρίτερα ότι θα πρέπει να φεύγει κάποιος από την δουλειά του για να παραλαμβάνει το παιδί στις 13.15 αντί στις 16.00.
Η διάταξη για το 25% που υπάρχει τώρα δεν αρκεί δηλαδή (είναι 2 ώρες στο 8αωρο).

2. είναι μπάχαλο αλλά αυτό που τους νοιάζει είναι να πουν ότι άνοιξαν...

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΡΘΡΑ