Placeholder

ΕΠΙΚΑΙΡΗ ΑΠΟΨΗ

Για τα Εξεταστέα Μαθήματα στις Προαγωγικές και Απολυτήριες Εξετάσεις στο Γυμνάσιο

Δημοσίευση: 26/05/2020
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Πέτρος Δημητρακόπουλος
Φιλόλογος στο Πειραματικό Γυμνάσιο Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης Αχαρνών,
MA Διαπολιτισμική Επικοινωνία, ΜΔΕ Δημόσιο Δίκαιο & Δημόσια Πολιτική

Στο τεθέν σε διαβούλευση νομοσχέδιο του Υπουργείου Παιδείας «Αναβάθμιση του Σχολείου και άλλες διατάξεις», στο άρθρο 4, η  νέα ομαδοποίηση των μαθημάτων του Γυμνασίου προτείνεται ως ακολούθως:

•    1η ομάδα (εξεταζόμενα μαθήματα στις προαγωγικές και απολυτήριες εξετάσεις): Νεοελληνική Γλώσσα (Γλωσσική Διδασκαλία) και Γραμματεία (Νεοελληνική Λογοτεχνία), Αρχαία Ελληνική Γλώσσα και Αρχαία Ελληνικά Κείμενα από Μετάφραση, Ιστορία, Μαθηματικά, Φυσική, Βιολογία, Αγγλικά.

•    2η ομάδα: Γεωλογία-Γεωγραφία, Χημεία, Κοινωνική & Πολιτική Αγωγή,  Θρησκευτικά, 2η Ξένη Γλώσσα, Τεχνολογία-Πληροφορική, Οικιακή Οικονομία.

•    3η ομάδα: Μουσική, Καλλιτεχνικά, Φυσική Αγωγή.

Καταθέτω στην δημόσια συζήτηση πρόταση για διαφορετική διάρθρωση των προαγωγικών και απολυτήριων εξετάσεων στο Γυμνάσιο:

Α΄ Τάξη

α) Νεοελληνική Γλώσσα, β) Ιστορία, γ) Μαθηματικά, δ) Αγγλικά, ε) Βιολογία.

Β΄ Τάξη

α)Νεοελληνική Γλώσσα, β) Ιστορία, γ) Μαθηματικά, δ) Αγγλικά, ε) Γεωγραφία.

Γ΄ Τάξη

α) Νεοελληνική Γλώσσα, β) Ιστορία, γ) Μαθηματικά, δ) Αγγλικά, ε) Φυσική,  

στ) Κοινωνική & Πολιτική Αγωγή.

Η αξιολόγηση είναι σφαιρικότερη, επειδή εκτός των 4 σταθερά εξεταζόμενων σε κάθε τάξη μαθημάτων (Νεοελληνικής Γλώσσας, Ιστορίας, Μαθηματικών, Αγγλικών) αξιολογούνται γνώσεις και στις Βιολογία, Γεωγραφία, Φυσική, Κοινωνική & Πολιτική Αγωγή, μαθήματα ισχυρώς αντιπροσωπευτικά της μαθησιακής συγκρότησης του παιδιού ως μαθητή/μαθήτριας και, προοπτικά, ως πολίτη.

Εκτός εξεταστικών προδιαγραφών στο τέλος του σχολικού έτους, στο Γυμνάσιο οφείλουμε να προσανατολίσουμε: α. το μάθημα της Λογοτεχνίας προς την αισθητική καλλιέργεια του μαθητή/της μαθήτριας (Ανάγνωση-Συζήτηση Ιδεών-Δημιουργική Γραφή-Διάδραση με Τέχνες),  β. την συλλογική εμπειρία των μαθητών/μαθητριών στην ανάγνωση και συζήτηση της «Οδύσσειας», της «Ιλιάδας» και της «Ελένης» του Ευριπίδη προς την εμβάθυνση της στοχαστικής σκέψης και την διεύρυνση των  πολιτισμικών οριζόντων, γ. την διδασκαλία της αρχαίας ελληνικής προς την θεματική σύνδεση με την «Οδύσσεια», την «Ιλιάδα» και την «Ελένη».

 

Σχόλια (5)

 
Νίκος
26 Μάιος 2020 10:37

Μήπως ξεχάσατε τη Χημεία αγαπητέ συνάδελφε;

 
χρήστος
26 Μάιος 2020 14:01

Δεν , υπάρχει σκεπτικό κύριε Συνάδελφε στην Αναρτησή σας, με ποιά λογική η Ιστορία είναι βασικό μάθημα και όχι η βιολογία , φαντάζομαι στο Πανεπιστήμιο να μάθατε ότι για να υπάρξει Ιστορία , προϋπήρξε ,προϊστορία και για να υπάρξει προϊστορία προϋπήρξε Βιολογία και χημεία ..... αφήστε να κάνουν κάποιοι άλλοι αυτή τη δουλειά.

 
ΔΙΑΦΩΝΩ
26 Μάιος 2020 14:24

Δεν έχει καμία λογική. Με ποιο σκεπτικό η βιολογία στην α τάξη εξετάζεται ενώ στην β και στη γ δεν εξετάζεται; Με ποιο σκεπτικό η γεωγραφία στην α δεν εξετάζεται και ξαφνικά στη β εξετάζεται; Με ποιο σκεπτικό στη γ ξαφνικά εξετάζονται στη φυσική ενώ στην α, από τον κλάδο των φυσικών επιστημών, εξετάζονται στη βιολογία; Αντίστοιχα ευτράπελα είχαμε δει και στο λύκειο επί σύριζα. Το υπουργείο ως προς το ζήτημα των εξεταζόμενων μαθημάτων στο γυμνάσιο (γιατί για τις αλλαγές στο λύκειο έχω πολλές επιφυλάξεις) νομίζω ότι κινείται προς την ορθή κατεύθυνση. Ίσως θα έπρεπε η χημεία να συνεξετάζεται με τη φυσική σε ένα τρίωρο.

Τέσσερις είναι οι σημαντικοί κλάδοι και σε αυτούς πρέπει να εστιάσει το υπουργείο στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση:
Ελληνική Γλώσσα( Νεοελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία & Αρχαία Ελληνική Γλώσσα και Γραμματεία)
Μαθηματικά (Άλγεβρα & Στατιστική & Γεωμετρία)
Ιστορία (με στοιχεία γεωγραφίας)
Φυσικές Επιστήμες ( Φυσική & Χημεία & Βιολογία)

 
Εκπαιδευτικος
26 Μάιος 2020 15:52

Τα αγγλικα δε χρειαζεται εξεταση στο τελος.Ελεος.Να μαθουμε να τη μιλαμε,οχι να εντρυφησουμε στο Σαιξπηρ.

 
Μπάμπης
27 Μάιος 2020 23:21

Κάθε μάθημα που δεν εξετάζεται, αντιμετωπίζεται από τους μαθητές ως μάθημα Β διαλογής. Τόσο στην προετοιμασία τους στο σπίτι, όσο -κυρίως- μέσα στην τάξη.
Ας μιλήσουν επ'αυτού οι συνάδελφοι που "διδάσκουν" αυτά τα μαθήματα...

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.