Placeholder

ΒΟΥΛΗ

Διάταξη: Ο εκπαιδευτικός εμπιστοσύνης “βαπτίστηκε” Σύμβουλος Σχολικής Ζωής

Δημοσίευση: 28/05/2020
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Σύμβουλος Σχολικής Ζωής “βαπτίστηκε”  ο εκπαιδευτικός εμπιστοσύνης (σ.σ έτσι ονομάζονταν στο αρχικό Σχέδιο Νόμου)  στο τελικό πολυνομοσχέδιο του υπ. Παιδείας που κατατέθηκε σήμερα , προς ψήφιση, στη Βουλή.
Ειδικότερα η σχετική διάταξη έχει ως εξής:

1.Με απόφαση του Συντονιστή εκπαιδευτικού έργου, ο οποίος έχει την παιδαγωγική ευθύνη της σχολικής μονάδας, ύστερα από εισήγηση του Διευθυντή της σχολικής μονάδας και πρόταση του συλλόγου διδασκόντων, ορίζονται στην αρχή κάθε σχολικού έτους δύο (2) Σύμβουλοι Σχολικής Ζωής, σε κάθε σχολική μονάδα της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.

Με απόφαση του Συντονιστή εκπαιδευτικού έργου ύστερα από εισήγηση του Διευθυντή της σχολικής μονάδας, ο αριθμός των Συμβούλων Σχολικής Ζωής μπορεί να αυξομειώνεται ανάλογα με τον αριθμό των οργανικών θέσεων των εκπαιδευτικών και το μαθητικό δυναμικό της σχολικής μονάδας.

Οι εκπαιδευτικοί που ορίζονται, αναλαμβάνουν υπό την ευθύνη τους συγκεκριμένο αριθμό τμημάτων και τάξεων μαθητών, κατά τα ειδικότερα οριζόμενα στο παρόν.

2. Οι εκπαιδευτικοί που αναλαμβάνουν καθήκοντα Συμβούλου Σχολικής Ζωής, επιμορφώνονται σε περιοδική βάση. Η επιμόρφωση γίνεται σε συνεργασία με το Ι.Ε.Π. και τους Συντονιστές εκπαιδευτικού έργου.

3. Ο Σύμβουλος Σχολικής Ζωής συνεπικουρείται στο έργο του από τον Συντονιστή εκπαιδευτικού έργου, ο οποίος έχει την παιδαγωγική ευθύνη της σχολικής μονάδας, τον Διευθυντή της σχολικής μονάδας, τα μέλη του συλλόγου διδασκόντων, τον Διευθυντή Εκπαίδευσης και το Κ.Ε.Σ.Υ..

4. Ο Σύμβουλος Σχολικής Ζωής παρεμβαίνει, καθοδηγεί και ενημερώνει μαθητές, γονείς και κηδεμόνες σε θέματα παιδαγωγικής αντιμετώπισης ζητημάτων σε τομείς που απασχολούν τη σχολική μονάδα, όπως ενδεικτικά, η διαχείριση κρίσεων και πρόληψη ακραίων συμπεριφορών, μαθησιακές δυσκολίες, συμπερίληψη και ενσωμάτωση, μαθητές με ιδιαίτερες δυνατότητες, κλίσεις και ταλέντα, μετάβαση σε άλλες βαθμίδες, σχολική κινητικότητα, συμβουλευτική και ομάδες γονέων, και παράλληλα συμβάλλει στην καλλιέργεια σχέσεων εμπιστοσύνης μεταξύ των μελών της εκπαιδευτικής κοινότητας.

Ασκεί τα καθήκοντά του και λειτουργεί συμπληρωματικά και ενισχυτικά προς τους υφιστάμενους θεσμούς υποστήριξης των σχολικών μονάδων, χωρίς να υποκαθιστά τις αρμοδιότητες του συλλόγου διδασκόντων, του Διευθυντή και του Συντονιστή εκπαιδευτικού έργου της σχολικής μονάδας ή τις αρμοδιότητες υπερκείμενων σχολικών δομών υποστήριξης.

5. Ο Σύμβουλος Σχολικής Ζωής βρίσκεται σε άμεση και διαρκή επικοινωνία με τους μαθητές της ευθύνης του, τον σύλλογο διδασκόντων και εκπαιδευτικό προσωπικό, όπως επίσης τους γονείς και κηδεμόνες. Ενεργεί όποτε αυτό του ζητηθεί, αλλά και με δική του πρωτοβουλία, εφόσον υποπέσει στην αντίληψή του κατάσταση η οποία χρήζει ιδιαίτερης αντιμετώπισης.

Στο πλαίσιο επιτέλεσης του έργου του, συνεργάζεται με τις υποστηρικτικές δομές και δύναται να ζητήσει τη συνδρομή τους για την αντιμετώπιση μεμονωμένων περιστατικών ή ειδικών περιπτώσεων, όπως και να παραπέμψει τον χειρισμό τους αρμοδίως σε αυτές ή στον σύλλογο διδασκόντων, στο πλαίσιο των αρμοδιοτήτων τους.

6. Με απόφαση του Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων καθορίζεται κάθε ειδικότερο θέμα σχετικά με την επιλογή, τα καθήκοντα, τα προσόντα ορισμού και το έργο του Συμβούλου Σχολικής Ζωής και την εφαρμογή της παρούσας.

Με όμοια απόφαση μπορεί να ορίζεται η πιλοτική εφαρμογή του παρόντος στη βάση συγκεκριμένων κριτηρίων (ιδίως γεωγραφική κατανομή, αριθμός μαθητών, βαθμίδες εκπαίδευσης), οι ειδικότερες προϋποθέσεις εφαρμογής και υλοποίησης καθώς και κάθε θέμα σχετικό με την πιλοτική αυτή εφαρμογή.

Σχόλια (4)

 
o m.g!
29 Μάιος 2020 18:12

Μα κάθε μαθητής μπορεί να νιώθει άνετα να μιλήσει σε διαφορετικό εκπαιδευτικό για κάποιο πρόβλημά του. Πώς κατηγοριοποιείτε τους εκπαιδευτικούς σε "εμπιστοσύνης" και "μη εμπιστοσύνης"; Η ίδια η εκπαιδευτική διαδικασία, η παιδαγωγική σχέση με τους μαθητές είναι σχέση "εμπιστοσύνης" και συχνά "σχέση ζωής". Αν ένας μαθητής-τρια επιθυμεί να εμπιστευτεί κάτι σε έναν άλλον εκπαιδευτικό, τι θα του πούμε στο σχολείο; Ότι δεν είναι δική μας δουλειά και πρέπει να πάει στον εκπαιδευτικό εμπιστοσύνης;;;;; Φαντάζομαι την απάντηση: "Εγώ, παιδί μου, είμαι απλός εκπαιδευτικός, ένας απλός δημόσιος υπάλληλος, δεν είναι αρμοδιότητά μου να σε ακούσω. Να πας στο διπλανό γραφείο, στον αρμόδιο που είναι της εμπιστοσύνης!!!!". Μα ποιοι επιτέλους τα σκέφτονται αυτά;;;;;; ΕΧΟΥΝ ΚΑΜΙΑ ΣΧΕΣΗ ΜΕ ΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ;;;;;;;;;;; Νομίζουν ότι όλη μέρα ο ρόλος των εκπαιδευτικών εξαντλείτε στο να υπογράφουν έγγραφα και να βάζουν σφραγίδες;;; Πόση υποβάθμιση, τι απαξίωση, τι αλλοτρίωση από την ίδια τη φύση του επαγγέλματος επιχειρείται με αυτήν την δήθεν παιδαγωγική αρλούμπα;; ΕΧΟΥΝ ΙΔΕΑ ΠΟΣΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΟΙ ΜΑΘΗΤΕΣ ΕΧΟΥΝ ΜΟΙΡΑΣΤΕΙ ΜΕ ΤΟΥΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥΣ ΤΟΥΣ, ΠΟΣΑ ΕΧΟΥΝ ΕΠΙΛΥΣΕΙ ΜΕ ΤΗ ΒΟΗΘΕΙΑ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΤΟΥΣ, ΠΟΣΕΣ ΣΩΤΗΡΙΕΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ΕΧΟΥΝ ΚΑΝΕΙ ΟΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ ΜΕ ΔΙΑΚΡΙΤΙΚΟΤΗΤΑ ΑΚΟΜΗ ΚΑΙ ΣΕ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΚΑ ΖΗΤΗΜΑΤΑ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ, ΜΕΤΑ ΑΠΟ ΑΙΤΗΜΑ ΤΟΥΣ;;; ΕΧΟΥΝ ΙΔΕΑ ΤΙ ΕΙΝΑΙ Η ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΣΧΕΣΗ ΜΕ ΤΟΥΣ ΜΑΘΗΤΕΣ;;; ΜΑ ΠΕΙΤΕ ΜΟΥ, ΕΙΛΙΚΡΙΝΑ, ΑΠΟ ΑΛΛΟΝ ΠΛΑΝΗΤΗ ΕΧΟΥΝ ΕΡΘΕΙ;;; ΝΟΜΙΖΟΥΝ ΌΤΙ ΜΕ ΣΤΕΙΡΕΣ ΤΕΧΝΟΚΡΑΤΙΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΥΣ ΔΙΟΙΚΕΙ ΚΑΝΕΙΣ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΟΠΩΣ ΔΙΟΙΚΕΙ ΜΙΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗ;;;

 
εκπαιδευτικός
29 Μάιος 2020 21:52

η εμπιστοσύνη γενικότερα δεν είναι ένας τίτλος που απονέμεται με ένα χαρτί ή ανατίθεται σε κάποιον, είναι κάτι που κερδίζεται μέσα στην ζωή, και στην περίπτωσή μας μέσα στην τάξη....η πιστοποίηση έρχεται από την ίδια τη ζωή, τώρα και τα σεμινάρια και οι επιμορφώσεις καλές είναι, βγάζουν και κανένα ευρουλάκι οι επιμορφωτές, σε δουλειά να βρισκόμαστε, αλλά το δήθεν διαφέρει από την ουσία, αν θέλατε να το κάνετε σωστά ας βάζατε ψυχολόγους στα σχολεία, καθένας στο αντικείμενό του, όχι ένας εκπαιδευτικός λίγο απ όλα

 
OMG !!!!
30 Μάιος 2020 10:37

No comments!!! Εννοείται πως ΔΕΝ έχουν ΚΑΜΙΑ σχέση με την εκπαίδευση. Αλλά κι αυτοί που έχουν, γιατί δεν κάνουν κάτι;;; Μόνο με τα σχόλια που γράφονται δεν αλλάζει τίποτα! Για παράδειγμα....οι "φρέσκες" αλλαγές στην προσχολική εκπαίδευση. Πειραματόζωα τα νήπια.... ντροπή!!!!!

 
δεκαετία του 60.
30 Μάιος 2020 11:07

@o m.g!
Πολύ καλά τα είπες.
Να προσθέσω:
1. Ποιος εκπαιδευτικός θα βάλει το κεφάλι στον ντορβά από μόνος του;
2. Υπάρχει περίπτωση μαθητής μου να έχει πρόβλημα και να τον στείλω στον "εμπιστοσύνης" πριν το εξετάσω εγώ; Πόσο αποτυχημένος μπορεί να είμαι;
3. Όλο καθήκοντα είδα, ελάφρυνση ωραρίου δεν είδα.
4. "Σύμβουλος Σχολικής Ζωής".. Αρκετά με τους τίτλους που παραπέμπουν στη δεκαετία του 60.
Κάποιοι ζούνε σε άλλη εποχή και δεν μπορούν να αποδεχθούν ότι η εξέλιξη τους άφησε πίσω! Γιαυτό και προσπαθούν να γυρίσουν το ποτάμι πίσω.
Όποιος νομίζει ότι η εκπαίδευση διοικείται όπως μια επιχείρηση δείχνει ότι δεν έχει καμία ουσιαστική σχέση με το αντικείμενο και είναι απλά επικίνδυνος για την εκπαίδευση.

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΡΘΡΑ