Placeholder

ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ

Δήλωση των μελών του Εθνικού Κέντρου Επιμόρφωσης Εκπαιδευτικών

Δημοσίευση: 29/05/2020
Υπουργείο παιδείας
Alt Text: 
Υπουργείο παιδείας
Title Text: 
Υπουργείο παιδείας
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Τα μέλη του Εθνικού Κέντρου Επιμόρφωσης Εκπαιδευτικών (Ε.Κ.ΕΠ.Ε.) μετά από την ενημέρωση που έλαβε ο Πρόεδρός του Ε.Κ.ΕΠ.Ε. από το Υπουργείο Παιδείας στις 27/05/2020 για επικείμενη κατάργηση του Ε.Κ.ΕΠ.Ε και ανάθεση της πλήρους ευθύνης για την επιμόρφωση των εκπαιδευτικών στο Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (πρόθεση που αποτυπώνεται στο άρθρο 101 του νομοσχεδίου που κατατέθηκε στη Βουλή στις 28/05/2020), απέστειλαν στο Υ.ΠΑΙ.Θ. δήλωση που περιελάμβανε τα ακόλουθα:

Το Εθνικό Κέντρο Επιμόρφωσης Εκπαιδευτικών (Ε.Κ.ΕΠ.Ε.)  (https://ekepe.wordpress.com/)  ιδρύθηκε με τον ν. 4610/2019 ως διακριτή ακαδημαϊκή μονάδα ενταγμένη στο Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο με αποκλειστική αρμοδιότητα να οργανώνει και να υλοποιεί την επιμόρφωση των εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Τα μέλη του Συμβουλίου ορίστηκαν με την Υ.Α. 104939/28-6-2019 (ΦΕΚ 422/Β΄/3-6-2019), ενώ ο Πρόεδρος του Ε.Κ.ΕΠ.Ε. ορίστηκε ταυτόχρονα –εκ του ρόλου του– μέλος της Διοικούσας Επιτροπής του Ελληνικού Ανοικτού Πανεπιστημίου με την Υ.Α. 140286 (ΦΕΚ 721/11-9-2019 τεύχος Υ.Ο.Δ.Δ.).

Το Ε.Κ.ΕΠ.Ε. δεν ιδρύθηκε ως ανταγωνιστικός αλλά ως συμπληρωματικός και υποστηρικτικός φορέας του Ι.Ε.Π.. Γι’ αυτό, άλλωστε, στον ιδρυτικό του νόμο ορίζεται ότι: «Σκοπός του είναι ο σχεδιασμός, η υλοποίηση, η αξιολόγηση και η αποτίμηση επιμορφωτικών προγραμμάτων και για την επίτευξη των σκοπών του το Ε.Κ.ΕΠ.Ε. συνεργάζεται με το Ι.Ε.Π.»

Τα μέλη του Συμβουλίου εργάστηκαν χωρίς πρόσθετη αμοιβή από τον Ιούλιο του 2019 έως σήμερα. Σε αυτό το διάστημα έπραξαν με ευσυνειδησία τα καθήκοντα που τους είχαν ανατεθεί.

Τον Δεκέμβριο του 2019 κατέθεσαν  στο Υ.ΠΑΙ.Θ. τρεις προτάσεις για την επιμόρφωση περίπου 100.000 εκπαιδευτικών (https://ekepe.wordpress.com/proposals/):

«Ενδοσχολική επιμόρφωση εκπαιδευτικών για την υποστήριξη της παιδαγωγικής και οργανωτικής καινοτομίας στο σχολείο», τρίμηνης διάρκειας,  που απευθύνεται σε 42.000 εκπαιδευτικούς της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. 

«Μικτή (blended learning) εξ αποστάσεως επιμόρφωση εκπαιδευτικών σε γνωστικά αντικείμενα και τη διδακτική τους», μικρής διάρκειας, που απευθύνεται σε 30.500 εκπαιδευτικούς και στελέχη εκπαίδευσης ετησίως.

«Αυτομόρφωση εκπαιδευτικών για την υποστήριξη μαθητών με αναπηρία ή και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες», σύντομης διάρκειας, που απευθύνεται σε 30.000 εκπαιδευτικούς και στελέχη εκπαίδευσης ετησίως.

Με βάση τις ανωτέρω προτάσεις, το ΕΚ.ΕΠ.Ε. θα μπορούσε να είχε ήδη αξιοποιηθεί από το Υπουργείο Παιδείας για εξ αποστάσεως επιμορφωτικά προγράμματα. Έχει, άλλωστε, την τεχνογνωσία να τα εφαρμόσει άμεσα –σε συνεργασία ασφαλώς με το Ι.Ε.Π.– πράγμα που θα ήταν ιδιαίτερα χρήσιμο στην περίοδο της πανδημίας και των μέτρων κοινωνικής απόστασης που αυτή επιβάλλει.

Ευχόμαστε στο Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής επιτυχία στο έργο του.

Εκ μέρους των μελών του Συμβουλίου,

Ο Πρόεδρος

Αλιβίζος (Λοΐζος) Σοφός

Καθηγητής Πανεπιστημίου Αιγαίου

Σχόλια (6)

 
απορίες....
29 Μάιος 2020 15:20

"Εκ μέρους των μελών του Συμβουλίου,
Ο Πρόεδρος
(Λοΐζος) Σοφός
Καθηγητής Πανεπιστημίου Αιγίου"

έχει το Αίγιο Πανεπιστήμιο;

 
Εκπαιδευτικός
29 Μάιος 2020 22:34

Συγχαρητήρια στο ΕΚΕΠΕ για το έργο που έκανε σε μικρό χρονικό διάστημα!!!!
Αναμένουμε τώρα οι εκπαιδευτικοί την πολλά υποσχόμενη επιμόρφωση από το ΙΕΠ! Να δούμε αν οι προτάσεις του ΕΚΕΠΕ θα υλοποιηθούν έστω και από το ΙΕΠ.

 
βλακείες...
29 Μάιος 2020 23:20

Προτιμότερο θα ήταν να ασχοληθούμε με την ουσία και όχι με ένα τυπογραφικό λάθος. Ψιλά γράμματα, θα μου πεις...

 
Δάσκαλος
01 Ιουν 2020 01:45

Συγχαρητήρια στο ΕΚΕΠΕ για το έργο του και τις προτάσεις που έχει καταθέσει για την επιμόρφωση των εκπαιδευτικών και μάλιστα χωρίς οικονομικό όφελος. Δυστυχώς για τους εκπαιδευτικούς η πολυπόθητη επιμόρφωση αντιμετωπίζεται όπως έχει δείξει η ιστορία αποσπασματικά χωρίς ένα ενιαίο σχεδιασμό και αλλάζει φορέα με την αλλαγή των κυβερνήσεων. Ελπίζουμε το ΙΕΠ να υιοθετήσει τις προτάσεις και να προχωρήσει στην υλοποίησή τους άμεσα και όχι όπως την επιμόρφωση που θα γινόταν αμέσως μετά το Πάσχα για την εξ΄ αποστάσεως εκπαίδευση που ακόμα την περιμένουμε.

 
Δασκάλα
03 Ιουν 2020 20:12

Πραγματικά κρίμα που τόσος χρόνος που τα σχολεία ήταν κλειστά έμεινε αναξιοποίητος για μια συστηματική επιμόρφωση από τη στιγμή που υπήρχε η τεχνογνωσία εφαρμογή της από το ΕΚ.ΕΠ.Ε να την κάνει. Τη στιγμή μάλιστα που αυτά ξεκινούσαν εντελώς μόνα τους την εξ αποστάσεως εκπαίδευση πριν καλά καλά αντιδράσει οποιοσδήποτε υποστηρικτικός φορέας. Και τι έγινε; Αυτό που γίνεται πάντα: Εκ των υστέρων, περιστασιακή, αποσπασματική και «εξ αποστάσεως» από την πραγματικότητα των σχολείων αμφίβολης ποιότητας επιμόρφωση, μακριά από αυτό που είχε εξαγγείλει η Υπουργός ότι θα κάνει το ΙΕΠ!

 
Δασκάλα
03 Ιουν 2020 21:58

Πραγματικά κρίμα που τόσος χρόνος, που τα σχολεία ήταν κλειστά, έμεινε αναξιοποίητος για μια συστηματική επιμόρφωση από τη στιγμή που υπήρχε η τεχνογνωσία εφαρμογή της από το ΕΚ.ΕΠ.Ε να την κάνει. Τη στιγμή μάλιστα που αυτά ξεκινούσαν εντελώς μόνα τους την εξ αποστάσεως εκπαίδευση πριν καλά καλά αντιδράσει οποιοσδήποτε υποστηρικτικός φορέας. Και τι έγινε; Αυτό που γίνεται πάντα: Εκ των υστέρων, περιστασιακή, αποσπασματική και «εξ αποστάσεως» από την πραγματικότητα των σχολείων αμφίβολης ποιότητας επιμόρφωση, μακριά από αυτό που είχε εξαγγείλει η Υπουργός ότι θα κάνει το ΙΕΠ!

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΡΘΡΑ