Placeholder

ΕΠΙΚΑΙΡΗ ΑΠΟΨΗ

Σκέψεις για τη Συμβολή του Σχολείου στην Προσωπική Ανάπτυξη των Παιδιών και των Εφήβων

Δημοσίευση: 30/05/2020
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Πέτρος Δημητρακόπουλος
Φιλόλογος στο Πειραματικό Γυμνάσιο Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης Αχαρνών,
MA Διαπολιτισμική Επικοινωνία, ΜΔΕ Δημόσιο Δίκαιο & Δημόσια Πολιτική

Με το άρθρο 1 του κατατεθέντος στη Βουλή νομοσχεδίου του Υπουργείου Παιδείας «Αναβάθμιση του Σχολείου και άλλες διατάξεις», εισάγονται, αρχικώς πιλοτικά, Εργαστήρια Δεξιοτήτων.

Στις ώρες της μεσημεριανής-απογευματινής ζώνης του Ολοήμερου Δημοτικού Σχολείου είναι χρήσιμο να εφαρμόζεται σε όλα τα Δημοτικά Σχολεία μεθοδικά ένα Πλαίσιο Δεξιοτήτων Μελέτης, το οποίο θα υποστηρίζει τους μαθητές και τις μαθήτριες στην οργάνωση της σχολικής εργασίας και μετά το Δημοτικό.

Στην ΣΤ΄ Τάξη του Δημοτικού Σχολείου είναι ωφέλιμο να εισαχθεί ειδικό Πρόγραμμα για την «Μετάβαση από το Δημοτικό στο Γυμνάσιο» σε όλες τις σχολικές μονάδες της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης σε συνεργασία με τα Γυμνάσια. Καλή πρακτική είναι το εκτυλισσόμενο σε όλο το σχολικό έτος της ΣΤ΄ Δημοτικού Πρόγραμμα το οποίο έχει εκπονήσει το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο Κύπρου:
http://archeia.moec.gov.cy/mc/49/programma_omali_metavasi.pdf.

Στην Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση υλοποιούνται Προγράμματα Αγωγής Σταδιοδρομίας. Τα Προγράμματα Αγωγής Σταδιοδρομίας μπορούν να μετονομασθούν σε Προγράμματα Προσωπικής Ανάπτυξης Εφήβων και να υποβάλλονται από τους εκπαιδευτικούς ως σχέδιο διακριτών ενοτήτων οργανικά ενταγμένο στο πλαίσιο ήδη διδασκόμενων μαθημάτων. Ενδεικτικά παραδείγματα είναι η Εκπαίδευση στις Δεξιότητες Παρουσιάσεων και Δημόσιας Ομιλίας και, πιο ειδικά, η Επικοινωνία της Επιστήμης.

Ειδικά στην Γ΄ Γυμνασίου όλων των σχολικών μονάδων, είναι πολλαπλά ωφέλιμο  να παρακολουθούν οι έφηβοι Προγράμματα για Δεξιότητες στην Λήψη Αποφάσεων, προς βοήθεια και στον Εκπαιδευτικό-Επαγγελματικό Προσανατολισμό για την επιλογή Λυκείου.

Προγράμματα με Τεχνικές Συζήτησης και Διαβούλευσης μπορούν να οργανωθούν για τα μέλη των 5μελών μαθητικών συμβουλίων στα τμήματα Δημοτικού/Γυμνασίου/ Λυκείου και των 15μελών μαθητικών συμβουλίων των Γυμνασίων και των Λυκείων.

Ο εξοπλισμός των Εργαστηριακών Κέντρων Φυσικών Επιστημών (Ε.Κ.Φ.Ε.), των Σχολικών Εργαστηρίων Φυσικών Επιστημών, των Σχολικών Εργαστηρίων Τεχνολογίας, των Επαγγελματικών Λυκείων και των Εργαστηριακών Κέντρων με μηχανήματα τρισδιάστατης εκτύπωσης θα συμβάλλει στην δημιουργία πολλών τοπικών κυττάρων μαθητείας στην παραγωγή και στην απόκτηση δεξιοτήτων.

Και στην Πρωτοβάθμια και στην Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση έχει αξία η εισαγωγή Προγραμμάτων Εκπαιδευτικής Νευροεπιστήμης, για την βοήθεια των μαθητών/ τριών στην εκδήλωση και εμπέδωση συμπεριφοράς υπέρ της προσωπικής ανάπτυξής τους.

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΡΘΡΑ