Placeholder

ΕΠΙΚΑΙΡΗ ΑΠΟΨΗ

Πρόταση για την Κωδικοποίηση της Εκπαιδευτικής Νομοθεσίας

Δημοσίευση: 01/06/2020
Υπουργείο παιδείας
Alt Text: 
Υπουργείο παιδείας
Title Text: 
Υπουργείο παιδείας
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Πέτρος Δημητρακόπουλος
Φιλόλογος στο Πειραματικό Γυμνάσιο Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης Αχαρνών,
MA Διαπολιτισμική Επικοινωνία, ΜΔΕ Δημόσιο Δίκαιο & Δημόσια Πολιτική

Βασικό χαρακτηριστικό της εκπαιδευτικής πολιτικής είναι η πολυνομία και ο κατακερματισμός των ρυθμίσεων.

Στο βιβλίο των Σωτηρόπουλου & Χριστόπουλου για την «Πολυνομία και Κακονομία στην Ελλάδα» (2017, σ.90) αναφέρεται ότι η Κεντρική Επιτροπή Κωδικοποίησης είχε ολοκληρώσει τον Ιούλιο του 2013 Σχέδιο Κώδικα της Νομοθεσίας για την Πρωτοβάθμια και τη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, το οποίο δεν κυρώθηκε. Στο άρθρο 8 του Ν. 4606/2019 έχει προβλεφθεί η σύνταξη Κώδικα Νομοθεσίας για την Πρωτοβάθμια και την Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση.

Προτείνω την ακόλουθη διάρθρωση σε κεφάλαια ενός ενιαίου Νόμου-Κώδικα με  μεταρρυθμιστικό σχεδιασμό ( προς απλοποίηση, αναδιατύπωση, εκσυγχρονισμό της νομοθεσίας):

1.    Δομή της Πρωτοβάθμιας, Γενικής και Επαγγελματικής Δευτεροβάθμιας  Εκπαίδευσης.

2.    Οργάνωση της Σχολικής Ζωής της Πρωτοβάθμιας, Γενικής και Επαγγελματικής Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.

3.    Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση. Ειδικά Εκπαιδευτικά Προγράμματα.

4.    Διασφάλιση της Ποιότητας της Εκπαίδευσης. Επαγγελματική Ανάπτυξη Εκπαιδευτικών. Αξιολόγηση Μαθημάτων & Πιστοποίηση Επαγγελματικών Προσόντων Εκπαιδευόμενων.

5.    Διοίκηση της Εκπαίδευσης. Υπηρεσιακά Θέματα Στελεχών Εκπαίδευσης, Εκπαιδευτικών, Διοικητικών Υπαλλήλων, Λοιπών Εργαζομένων.

6.    Χρηματοδότηση της Εκπαίδευσης. Θέματα Υποτροφιών.

7.    Τελικές, Μεταβατικές και Καταργούμενες Διατάξεις.

ΠΑΡΑΠΟΜΠΗ

Σωτηρόπουλος, Δ.Α. & Χριστόπουλος, Λ. (2017). Πολυνομία και Κακονομία στην Ελλάδα. Αθήνα: ΔιαΝΕΟσις.

Σχόλια (5)

 
Τριβωνιανός
01 Ιουν 2020 10:14

κωδικοποίηση τώρα , χωρίς τροπολογίες σε άσχετα νομοσχέδια, κατάργηση των παραθύρων. ας είναι σειρά νόμων (για πρωτοβ, δευτεροβ, τριτοβ, επαγγελματική, στελέχη κ.α.), ξεκάθαρα με λογικές διατάξεις και όχι τακτοποιήσεις ημετέρων ή ψηφοθηρική διάθεση, εξορθολογισμός και λογική προσέγγιση ιδιαίτερων θεμάτων.

 
Γεώργιος
01 Ιουν 2020 11:25

Ναι στα παραπάνω που αναφέρεται για την κωδικοποίηση της εκπαιδευτικής νομοθεσίας.
Πάντα και για πάντα επιτέλους.
Να μην γίνονται αλλαγές για όποια ίσως μικροσυμφεροντα, πολιτικά ή και κλαδικά.
Χρειάζεται πραγματική θέληση, όχι πολιτική.-.-.-!?

 
Δήμητρα
01 Ιουν 2020 15:32

Να γίνει επιτέλους κωδικοποίηση της εκπαιδευτικής νομοθεσίας και να σταματήσουν οι τροποποιήσεις επί των τροποποιήσεων κάθε λίγο και λιγάκι και οι παραπομπές σε προηγούμενους νόμους. Δεν βγάζουμε άκρη.

 
Πλατάρος Γιάννης
01 Ιουν 2020 16:08

Μόνο αν μπει στο Σύνταγμα των Ελλήνων η Υποχρέωση της Βουλής να επαναδιατυπώνει τους νόμους που τροποποιούνται και να τους επικυρώνει.
Και αυτό θα είναι αμφίβολο....
Κανείς δεν μπορεί να διανοηθεί το τέρας της πολυνομίας που είναι Λερναία Ύδρα και είναι Λερναία Ύδρα επίτηδες.
Ο Κωνσταντίνος Κυρανάκης ένας ιδιαίτερα ευφυής και διαβασμένος Βουλευτής φιλοδόξησε να λύση το θέμα αυτό, να δούμε αν θα είναι ο νέος Ηρακλής!
Όχι να το λύσει αναδρομικά, αλλά «από δω και πέρα» Και όχι μόνο τεχνικά, διότι η Πληροφορική τα λύνει όλα, αλλά πολιτικά!
Εκεί θα έχουμε πεπονόφλουδες.
Θυμηθείτε την προίκα αγάμου κορασίδος -διάσημου τρολλ του διαδικτύου- και πώς θα μπορούσε να μπει σε ένα κείμενο η φωτογραφική της διάταξη!
Δυστυχώς για πολύ θα έχουμε διατυπώσεις του τύπου
«τροποποιείται το άρθρο Χ του νόμου Υ όπως είχε τροποποιηθεί από το άρθρο Ζ του ν. ΖΖ, που τροποποιούσε τ ο άρθ. Ω του ν. 1111 που είσε τροποποιήσει το Βασιλικό Διάταγμα του Αναγκαστικού νόμου 44444/1936
Προτείνω να γίνετε συνδρομητές σε ειδικές Υπηρεσίες επί πληρωμή.
Αλλά κι αυτές λόγω χάους είναι ελλιπέστατες .
Η Google είναι ό,τι καλύτερο αυτή την στιγμή για όσους ξέρουν τις λέξεις κλειδιά...

 
Ψηφιακός δάσκαλος
01 Ιουν 2020 20:24

Θαυμάσια πρόταση! Η τελευταία κωδικοποιημένη εκπαιδευτική νομοθεσία που είχε εκδοθεί και σε πρακτικότατης χρήσης τόμο μικρών διαστάσεων ήταν ο νόμος για την παιδεία 1566/1985. Ιδού πεδίον λαμπρόν για εξαφάνιση "θυρών και παραθύρων" της πολυνομίας εγκυκλίων και Π. Διαταγμάτων.

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΡΘΡΑ