Placeholder

ΒΟΥΛΗ

Ν. Κεραμέως: Εξετάζουμε τα Πανεπιστήμια να ορίζουν τους συντελεστές στα μαθήματα για την εισαγωγή των υποψηφίων στα ΑΕΙ

Ν. Κεραμέως στο esos: Πρέπει να έχουν λόγο τα Πανεπιστήμια στους συντελεστές εισαγωγής ανά μάθημα
Δημοσίευση: 02/06/2020
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Καταγράψαμε την πρότασή σας και είναι μία την οποία επεξεργαζόμαστε, αναφορικά με το ενδεχόμενο τα πανεπιστήμια και επιμέρους σχολές και τμήματα να ορίζουν έναν ελάχιστο βαθμό για συγκεκριμένα μαθήματα, για παράδειγμα το πολυτεχνείο να λέει ότι απαιτεί χ βαθμό στα μαθηματικά. Είναι κάτι το οποίο επεξεργαζόμαστε μαζί με τον υφυπουργό  Β.  Διγαλάκη.

Τη  δήλωση αυτή έκανε  η υπουργός  Παιδείας Ν. Κεραμέως στη σημερινή συνεδρίαση της Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής, απαντώντας στην  πρόταση του προέδρου του Συνδέσμου Ιδιωτικών Σχολείων Χ. Κυραϊλίδη  να δοθεί η ευκαιρία στα πανεπιστημιακά ιδρύματα να ορίζουν εκείνα τους συντελεστές βαρύτητας των, πανελλαδικώς, εξεταζόμενων μαθημάτων.

Ν. Κεραμέως στο esos: Πρέπει να έχουν λόγο τα Πανεπιστήμια στους συντελεστές εισαγωγής ανά μάθημα

"Θεωρώ ότι πρέπει  τα Πανεπιστήμια  να έχουν λόγο στον ορισμό συντελεστή βαρύτητας σε συγκεκριμένα μάθημα για την εισαγωγή των υποψηφίων στα ΑΕΙ. Είναι θέμα προς συζήτηση  και θέλουμε να ακούσουμε τις απόψεις διαφόρων  φορέων".

Την απάντηση αυτή έδωσε η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως σε  ερώτηση του esos , στη διάρκεια της διαδικτυακής Συνέντευξης Τύπου στις 26 Απριλίου:  “Γιατί δεν καθιερώνονται συντελεστές βαρύτητας για τα 4 εξεταζόμενα μαθήματα, τους οποίους μπορούν να ορίζουν οι `Σχολές των Πανεπιστημίων; Δηλαδή, αυξημένος συντελεστής σε συγκεκριμένα μαθήματα, συναφή με τον κλάδο σπουδών, π.χ. στη χημεία και στα μαθηματικά για τα τμήματα χημείας, στη γλώσσα και στην κοινωνιολογία για τα τμήματα κοινωνιολογίας κοκ;”.

esos : Κυρία υπουργέ συμμετοχή του βαθμού του απολυτηρίου προκαλεί προβλήματα, διότι είναι ένας βαθμός «υποκειμενικός». Πώς σκέφτεστε να αντιμετωπίσετε το πρόβλημα; Π.χ. παλιότερα, ως δικλείδα ασφαλείας για τον «υποκειμενισμό», προβλεπόταν η αναπροσαρμογή του σχολικού βαθμού έτσι ώστε να απέχει 2 μονάδες από τον βαθμό στις πανελλαδικές εξετάσεις.

Ν. Κεραμέως: Η συμμετοχή του απολυτηρίου στο βαθμό εισαγωγής στα ΑΕΙ είναι στις προθέσεις μας , προκειμένου να αναβαθμίσουμε τον αυτόνομο παιδαγωγικό ρόλο  του Λυκείου . Δεν προβλέπεται σ αυτό το νομοσχέδιο γιατί θέλουμε να συζητήσουμε   σε πολύ μεγάλο βάθος με όλους τους φορείς  για το πότε θα μπορέσουμε να διασφαλίσουμε καλύτερα  ακριβώς τους όρους αντικειμενικότητας  αναφορικά με τον συνυπολογισμό του βαθμού των τριών τάξεων του Λυκείου.

Ετικέτες: 
Νίκη Κεραμέως

Σχόλια (15)

 
Μαθητής
02 Ιουν 2020 21:32

Σωστό εγχείρημα κατά τη γνώμη μου.

 
Προτεραιότητες στην Τριτοβάθμια
02 Ιουν 2020 22:58

Πρώτα πρέπει να αναδιοργανωθούν τα ΑΕΙ και μετά να έχουν λόγο για την αποδοχή σε σπουδές. Τα προπτυχιακά προγράμματα δεν ακολουθουν τη λογική των μεταπτυχιακών, είναι σημαντικό να υπάρχουν ενιαία και πανελλαδικά κριτήρια για όλους τους φοιτητές. Αλλιώς επιστρέφουμε σε εποχές όπου η κάθε σχολή επέβαλε τους δικούς της όρους.

 
Πληροφορικός
02 Ιουν 2020 23:31

Μακάρι ...
Έτσι θα διορθωθεί και η στρέβλωση στα Πολυτεχνεία στους Μηχανικούς ΗΥ, να δίνουν Χημεία αντί για Πληροφορική...

 
Observator
02 Ιουν 2020 23:43

Eιναι χρησιμο μονο για μερικά αντικείμενα.

 
Θα πάθουμε τίποτα
03 Ιουν 2020 00:14

Τι γίνεται πια με αυτήν την υπουργό; Εκεί που λες ότι δεν ξέρει τι κάνει, πραγματοποιεί ορθολογικό-τατη μεταρρύθμιση. Δεν έχω λόγια πραγματικά, εξαιρετική δουλειά!

 
πλάκα κάνει??
03 Ιουν 2020 09:19

ο περιορισμός θα ισχύσει και για τις μετεγγραφές?? για να δούμε, αν υπάρχουν τα κοροιδια και οι έξυπνοι...
Πρόταση χωρίς πραγματικό υπόβαθρο, στο πλαίσιο των μετεγγραφών και μετακινήσεων που είναι η πίσω πόρτα για το άδειασμα ιδρυμάτων της περιφέρειας και γιουρια για την Αθήνα, Θεσσαλονίκη, Πάτρα κτλ...
Αν μπει όριο βαθμού το 15 και από μετεγγραφή μπει κάποιος με 10 στο συγκεκριμένο μάθημα υπάρχει πρόβλημα, τι όχι???

 
giannis
03 Ιουν 2020 10:41

Για το γεγονος οτι γινονται δεκτοι εισακτεοι απο το 3ο πεδιο σε τμηματα μηχανικών πληροφορικής και τηλεπικοινωιων ή ηλεκτρονικών συστημάτων, χωρις να εχουν διδαχθεί και εξεταστει στη φυσική, κουβεντα. Μπαινουν οι πρωτοετεις στα τμηματα αυτα και δεν γνωριζουν τα βασικα της φυσικής.

 
@Πληροφορικός
03 Ιουν 2020 11:28

Δεν θα διορθωθεί γιατί θα διαλέξουν από λίστα μαθημάτων. Άρα θα τους πουν επίλεξε από {Μαθηματικά, Φυσική, Χημεια} και αναγκαστικά και λογικά θα πάρουν Μαθηματικά.

Η λύση είναι τα 5 μαθήματα για να μπει η Πληροφορική στη θετική και τα Μαθηματικά γθα τις επιστήμες ζωής και υγείας

 
@@Πληροφορικός
03 Ιουν 2020 12:22

Και γιατί η λίστα να μην είναι Χημεία ή Πληροφορική με στάνταρντ τα Μαθηματικά και τη Φυσική; Το 50% στο παρελθόν είχε δηλώσει Πληροφορική...

 
Biohacker
03 Ιουν 2020 14:15

Το 2015 τα μισά πανεπιστημιακά και πολυτεχνικά τμήματα της θετικής είχαν επιλέξει οι υποψήφιοί τους να εξετάζονται πανελλαδικά στην πληροφορική. Τα τμήματα ξέρουν καλύτερα από κάθε άλλον την σημασία αυτού που έχει πει ο κορυφαίος Έλληνας επιστήμονας Χρήστος Παπαδημητρίου, ότι δηλαδή "η πληροφορική είναι τα νέα μαθηματικά".

 
ΤΜΗΜΑΤΑ ΑΕΙ
04 Ιουν 2020 10:40

Κλείστε και μερικά τμήματα ΑΕΙ κυρία Υπουργέ, μη φοβάστε. Πολλά τμήματα πολλοί φοιτητές ...πάμπολοι πτυχιούχοι,.......χιλιάδες άνεργοι. Η Ελλάδα κατέχει μια ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΠΡΩΤΙΑ. Αυτή της μεγαλύτερης βιομηχανίας άνεργων πτυχιούχων.

 
Νίκος ΠΕ86
04 Ιουν 2020 10:55

Αφήστε επιτέλους τα Πανεπιστήμια να επιλέγουν και τα μαθήματα. Η πολιτεία να οργανώνει μόνο τις εξετάσεις. Ο μαθητής να επιλέγει τα μαθήματα που θα δώσει με βάση τι ζητάει κάθε τμήμα.
Είναι δυνατόν να περνάει κάποιος σε τμήμα Πληροφορικής χωρίς να έχει δώσει πληροφορική και με τους βαθμούς Χημείας?

 
Επαναφορά κατευθύνσεων
04 Ιουν 2020 11:55

Το σωστό είναι να επανέλθει ένα σύστημα όπως των Κατευθύνσεων, με Μαθηματικά-Φυσική / Αρχαία-Ιστορία υποχρεωτικά, ανάλογα με το πεδίο σχολών (θετικές ή θεωρητικές σπουδές). Με βάση αυτό θα μπορούσαν να ζητούνται ειδικά μαθήματα, πχ. Βιολογία, Κοινωνιολογία, Χημεία, Οικονομία, Πληροφορική ανάλογα με την ομάδα σχολών.

Φυσικά τα περισσότερα μαθήματα, όπως η Κοινωνιολογία, τα Λατινικά, η Πληροφορική, χρειάζονται ανανέωση βιβλίων και ύλης, γιατί έχουν μείνει στάσιμα εδώ και δύο δεκαετίες.

 
Ενιαία κριτήρια
04 Ιουν 2020 11:57

Όλες οι σχολές πρέπει να έχουν ενιαία αντιμετώπιση, άρα δεν μπορούν τα κριτήρια να διαφέρουν υπερβολικά (πχ. το κάθε τμήμα να ζητάει άλλα μαθήματα)

 
@ΤΜΗΜΑΤΑ ΑΕΙ
04 Ιουν 2020 16:47

Τι λες ρε φίλε; Αρχικά, το να έχεις πολλούς μορφωμένους είναι καλό για την ανάπτυξη του τόπου (ισχύει αδιαμφισβήτητα, δεν παινεύονται τζάμπα άλλες χώρες, δεν μπορώ να δώσω links μιας και το esos τα διαγράφει). Επίσης, δεν ξέρω αν έχεις κάποιον μαγικό τρόπο με τον οποίο θα πετάξεις έξω από την τριτοβάθμια εκπαίδευση ένα σωρό φοιτητές χωρίς να γίνει εξέγερση τύπου σαν αυτή με το σχέδιο ΑΘΗΝΑ. Συνεπώς, εάν έχεις κάποια καλή λύση (συγχωνεύσεις, απονομή τίτλου και φοίτηση αντίστοιχο ΑΕΙ) πρότεινε το. Το να λες απλά κατάργησε τα, είναι και πεζό και αντισυνταγματικό, δεν διαβάσαμε εμείς για να έρθουν να μας πουν "άντε γειά, θα τα καταργήσουμε". Η λογική το πανεπιστήμιο (με τον αυστηρό ορισμό του πανεπιστημίου) είναι για λίγους είναι απαρχαιωμένη. Η έλλειψη θέσεων εργασίας είναι καθαρά κοινωνικό θέμα. Στη Γερμανία βρίσκεις δουλειά με ένα πτυχίο, στην Ελλάδα δουλεύεις 10ωρα σερβιτόρος με πτυχίο, επειδή κάποιοι τρώγανε πολύ παραπάνω απ'ότι έπρεπε και τώρα θα τα πληρώσουμε εμείς....

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.