Placeholder

ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑ

Πρότυπα-Πειραματικά: Αιτήσεις μετά τη ψήφιση του πολυνομοσχεδίου

Από το Σεπτέμβριο 2020, προβλέπεται η λειτουργία 28 Πρότυπων και 34 Πειραματικών Σχολείων
Δημοσίευση: 03/06/2020
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Μετά τη ψήφιση του πολυνομοσχεδίου του υπουργείου Παιδείας, δηλαδή μετά τις 10 Ιουνίου, θα ανοίξει η ηλεκτρονική  πλατφόρμα, για την   υποβολή των αιτήσεων για συμμετοχή των μαθητών/-τριών στη δοκιμασία (τεστ) δεξιοτήτων για την εγγραφή στα Πρότυπα και Πειραματικά Σχολεία.

Την απάντηση αυτή έδωσε σήμερα το υπουργείο Παιδείας , μετά  από    σχετική ερώτηση.

Από το Σεπτέμβριο 2020, προβλέπεται η λειτουργία 28 Πρότυπων και 34 Πειραματικών Σχολείων.

ΠΑΤΗΣΤΕ ΕΔΩ ΓΙΑ ΝΑ ΑΝΟΙΞΕΤΕ ΤΟΝ ΠΙΝΑΚΑ ΜΕ  ΤΑ 28 ΠΡΟΤΥΠΑ ΚΑΙ 34 ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΑ

Πειραματικά   παραμένουν τα σχολεία Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης των Πανεπιστημίων Αθηνών, Θεσσαλονίκης, Μακεδονίας, Πάτρας και Κρήτης (Ρέθυμνο).

Τα λοιπά λειτουργούντα σήμερα ως Πειραματικά Σχολεία  Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης χαρακτηρίζονται πλέον ως Πρότυπα.

Ταυτόχρονα,   προβλέπεται η έκδοση ανοιχτής πρόσκλησης από το 2020 για μετατροπή και άλλων δημοσίων σχολείων σε πρότυπα και πειραματικά, βάσει κριτηρίων που θα εξειδικευθούν.

Εισαγωγή μαθητών/-τριών στα Πρότυπα Γυμνάσια

Η εισαγωγή των μαθητών/-τριών στα Πρότυπα Γυμνάσια θα γίνει με δοκιμασία (τεστ) δεξιοτήτων την 29η Ιουνίου. Με την εν λόγω διαδικασία οι μαθητές/-τριες αξιολογούνται σε δεξιότητες που απέκτησαν κατά τη διάρκεια της φοίτησής τους στο Δημοτικό Σχολείο, σχετικές με την κατανόηση κειμένων της Ελληνικής Γλώσσας και τα Μαθηματικά.

Συγκεκριμένα:

• Στην Κατανόηση Κειμένων Ελληνικής Γλώσσας ελέγχονται οι ικανότητες των μαθητών/-τριών στην κατανόηση γραπτών κειμένων ποικίλων ειδών και περιεχομένου (λογοτεχνικά κείμενα, απλά άρθρα εφημερίδων ή περιοδικών, πολυτροπικά κείμενα κ.λπ.) καθώς και στη χρήση βασικών γραμματικών και συντακτικών φαινομένων.

• Στα Μαθηματικά ελέγχονται οι ικανότητες των μαθητών/-τριών στην κατανόηση και στην επίλυση προβλημάτων, κυρίως της καθημερινής ζωής.

Θα πρέπει να υπογραμμιστεί ότι δεν ορίζεται εξεταστέα ύλη και δεν ελέγχονται γνώσεις, οι οποίες προϋποθέτουν απομνημόνευση. Επίσης οι μαθητές/-τριες δεν απαιτείται να μελετήσουν πρόσθετη ύλη για να προετοιμαστούν για τη συμμετοχή τους στη εν λόγω δοκιμασία. Όσα ήδη γνωρίζουν και έχουν αφομοιώσει από τη φοίτησή τους στο Δημοτικό Σχολείο αρκούν για τη επιτυχή συμμετοχή τους.

Η πραγματοποίηση της εξέτασης θα γίνει με ευθύνη της Ε.Ε.Π.Π.Σ.. Τα θέματα και των δύο γνωστικών πεδίων (Κατανόηση Κειμένων Ελληνικής Γλώσσας και Μαθηματικά) θα είναι ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής και οι απαντήσεις θα σημειώνονται σε ειδικό απαντητικό φύλλο, το οποίο θα αποσταλεί στα σχολεία από την Ε.Ε.Π.Π.Σ.

Εισαγωγή μαθητών /-τριών για την πλήρωση κενών θέσεων στα Πρότυπα Λύκεια

Η εισαγωγή μαθητών/ -τριών για την πλήρωση των κενών θέσεων της Α ́ Λυκείου των Προτύπων θα γίνει με παρόμοια διαδικασία με εκείνη που αναφέρθηκε ανωτέρω για την εισαγωγή των μαθητών/-τριών στα Πρότυπα Γυμνάσια, στις 29 Ιουνίου 2020.

Εισαγωγή μαθητών/-τριών στα Πειραματικά Σχολεία (Νηπιαγωγεία, Δημοτικά, Γυμνάσια και Λύκεια)

Η επιλογή των μαθητών/-τριών στα Πειραματικά Νηπιαγωγεία, Δημοτικά, Γυμνάσια και Λύκεια θα γίνει με κλήρωση. Για τα Πειραματικά Νηπιαγωγεία και Δημοτικά Σχολεία, τα οποία συνδέονται μεταξύ τους, οι απόφοιτοι του Νηπιαγωγείου θα εγγραφούν, εφόσον το επιθυμούν, στο συνδεδεμένο Δημοτικό Σχολείο, ενώ η εισαγωγή των μαθητών /-τριών για την πλήρωση των κενών θέσεων της Α ́ Δημοτικού θα γίνει με τη διαδικασία της κλήρωσης. Για τα Πειραματικά Δημοτικά Σχολεία που συνδέονται με Πειραματικά Γυμνάσια οι απόφοιτοι του Δημοτικού θα
εγγραφούν, εφόσον το επιθυμούν, στο συνδεδεμένο Γυμνάσιο, ενώ η εισαγωγή των μαθητών /-τριών για την πλήρωση των κενών θέσεων της Α ́ Γυμνασίου θα γίνει με τη διαδικασία της κλήρωσης. Η ίδια διαδικασία θα εφαρμοστεί για την εγγραφή μαθητών /-τριών στην Α ́ τάξη Πειραματικών Λυκείων, συνδεδεμένων με Πειραματικά Γυμνάσια.

Σε Πειραματικά Γυμνάσια, τα οποία μέχρι το τέλος της τρέχουσας σχολικής χρονιάς χαρακτηρισθούν ως Πρότυπα, και κατά την αποστολή του παρόντος συνδέονται με Πειραματικό Δημοτικό Σχολείο, εγγράφονται, εφόσον το επιθυμούν, οι απόφοιτοι του Πειραματικού Δημοτικού Σχολείου, ενώ η εισαγωγή των μαθητών /-τριών για την πλήρωση των τυχόν κενών θέσεων της Α’ Γυμνασίου θα γίνει με τη διαδικασία (τεστ) δεξιοτήτων στις 29 Ιουνίου 2020.

Ομοίως στα Πειραματικά Λύκεια, τα οποία μέχρι το τέλος της τρέχουσας σχολικής χρονιάς χαρακτηρισθούν ως Πρότυπα, και κατά την αποστολή του παρόντος συνδέονται με Πειραματικό ή Πρότυπο Γυμνάσιο, εγγράφονται, εφόσον το επιθυμούν, οι απόφοιτοι του συνδεδεμένου Γυμνασίου, ενώ η εισαγωγή των μαθητών /-τριών για την πλήρωση των τυχόν κενών θέσεων της Α’ Λυκείου θα γίνει με τη διαδικασία (τεστ) δεξιοτήτων στις 29 Ιουνίου 2020.

Η ανωτέρω κλήρωση θα πραγματοποιηθεί την 25η Ιουνίου 2020 ηλεκτρονικά.

Εισαγωγή μαθητών/-τριών για την πλήρωση κενών θέσεων στα Πειραματικά Σχολεία

Η εισαγωγή μαθητών/-τριών για την πλήρωση των κενών θέσεων σε όλες τις τάξεις των Πειραματικών Σχολείων (Νηπιαγωγείων, Δημοτικών, Γυμνασίων και Λυκείων), οι οποίες τυχόν προκύψουν μετά την πλήρωση εκείνων της πρώτης εγγραφής, θα γίνει με κλήρωση, την έβδομη ημέρα έναρξης του σχολικού έτους 2020-2021.

Σχόλια (6)

 
Σταυρος
03 Ιουν 2020 14:45

Δε καταλαβαίνω τη διασύνδεση δημοτικών με γυμνάσιο πειραματικό και λύκειο. Δηλαδή αν κατάλαβα καλά όποιος κληρωθεί στην πρώτη δημοτικού τον ακολουθεί η κλήρωση ες αεί; Δεν έχει δικαίωμα άλλος να φοιτήσει στο γυμνάσιο; Πού ειναι η ισότιμη πρόσβαση σε όλους;

 
δρ. Μαύρος
03 Ιουν 2020 15:02

Βγήκαν με σημαία τα Πειραματικά στην Παιδεία και φέρνουν αυτό το νομοσχέδιο που είναι η ταφόπλακά τους.
Καταρχάς ο εμπαιγμός και η αδικία σε βάρος των ήδη υπηρετούντων σ' αυτά.
Κατόπιν η απουσία κινήτρων και για τη δημιουργία νέων και για την θητεία σ' αυτά με μόνη εξαίρεση την εργασία κοντά στον τόπο συμφερόντων του κάθε εκπαιδευτικού, σαν μία πενταετή απόσπαση δηλαδή.
Αν είναι έτσι η αναβάθμιση της Παιδείας, προτιμώ τον Σύριζα που τουλάχιστον είχα το θάρρος να δώσει πργανικές σ' αυτά.
Λυπηθείτε μας λοιπόν! Αποσύρετέ το όσο είναι καιρός ή δώστε κίνητρα για να γίνουν Πειραματικά και να στελεχωθούν με ικανό προσωπικό που ΔΕΝ θα διεκδικεί τη θητεία μόνο για να πάρει απόσπαση.

 
@Σταύρος
03 Ιουν 2020 17:04

φυσικά και παίρνουν νέους μαθητές τα Πειραματικά Γυμνάσια...
οποιοσδήποτε μπορεί να βρει πώς λειτουργούν... αρκεί να το ψάξει...
και να μην δημιουργεί εντυπώσεις....

 
μόνο τύχη
03 Ιουν 2020 17:53

όποιος κληρωθεί στο νήπιο πάει μέχρι λύκειο ! γιατί; νήπιο-δημοτικό και γυμνάσιο-λύκειο ναι, εξαετία με κλήρωση. Γιατί όχι πειραματικά με κλήρωση 2-3 σχολεία της περιφέρειας του πανεπιστημίου με το οποίο θα γίνονται τα πειράματα, ώστε να εναλλάσσονται; το ίδιο δεν είναι και καλύτερο από το να δημιουργούνται ad hoc "πλασματικά σχολεία" ; αστειότητες , τσάμπα ιδιωτικά θέλουν κάποιοι ελιτίστικα. φτιάξτε ΟΛΑ τα σχολεία , δώστε υποδομές σε όλα και ευελικτη ζώνη (για προγράμματα εντός ωραρίου μαζί με ενισχυτικές) και θα δείτε διαφορά σοβαρή.

 
Γιώργος
03 Ιουν 2020 21:58

Που βλέπει κανείς την <<ενίσχυση>> των Πειραματικών και Προτύπων;
Ειδικά για τα Πειραματικά πλήρης υποβάθμιση.
Ειδικά για τους εκπαιδευτικούς των Πειραματικών δεν υπάρχει κανένα απολύτως κίνητρο. Εμπαιγμός στη κυριολεξία. Ο μόνος λόγος είναι <<ωφελιμιστικός>> και είναι η υπηρέτηση στο τόπο εντοπιότητας.
Ειδικά το μεγάλο <<ανέκδοτο>> είναι η αίτηση σχολείων να γίνουν Πρότυπα ή Πειραματικά. Δηλαδή οι εκπαιδευτικοί να αποφασίσουν να χάσουν την οργανική τους θέση για να κάνουν το σχολείο τους Πρότυπο ή Πειραματικό και στη συνέχεια να αξιολογούνται και συνεχώς χωρίς κίνητρο;
Ρωτήθηκε ο Σύλλογος διδασκόντων αν θέλει το σχολείο να χαρακτηρισθεί σαν Πρότυπο ή Πειραματικό;
Ποιός αποφάσισε γι αυτό; Ο Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων;
Ντροπή σας!!! Αίσχος!!!

 
Βάννα Τσιορβ.
04 Ιουν 2020 15:59

Τα συνδεδεμένα πειραματικά σχολεία είναι εξ ορισμού ενιαία σχολεία.
Το παιδί που φοιτά στο νηπιαγωγείο μετά από κλήρωση, θα εισαχθεί αυτομάτως στο συνδεδεμένο δημοτικό, κοκ.
Η βασική ιδέα έγκειται στην ενότητα της σχολικής υποδομής των διαφορετικών βαθμίδων εκπαίδευσης, η οποία αποτελεί το σχολικό περιβάλλον του κληρωθέντος μαθητή, και στην εφαρμογή και δυνατότητα επαλήθευσης πειραματικών μεθόδων εκπαίδευσης σε όλες τις βαθμίδες της.
Έτσι, το παιδί που κληρώνεται για να φοιτήσει στο νηπιαγωγείο, ακριβώς επειδή λογικώς δεν μπορεί κανείς να απαιτήσει από εκείνο να περάσει εξετάσεις, έχει νόμιμη προσδοκία να εισέλθει χωρίς εξετάσεις και στο δημοτικό που βρίσκεται στον ίδιο σχολικό χώρο. Αυτό το παιδί θα τελειώσει το δημοτικό με αυτό το σκεπτικό, που του ήταν γνωστό και δεδομένο κατά την εισαγωγή του στο συνδεδεμένο νηπιαγωγείο, οι δε θέσεις που για διάφορους λόγους κενώνονται στις διάφορες τάξεις του δημοτικού, πληρούνται με κλήρωση για λόγους σεβασμού της αρχής της ισότητας προς τα παιδιά που ήδη φοιτούν και τα οποία εισήλθαν με κλήρωση στο νηπιαγωγείο. Ως προς το συνεδεδεμένο γυμνάσιο, δημιουργούνται δύο τμήματα στην 1η γυμνασίου, εκ των οποίων το ένα πληρούται με τα παιδιά του συνδεδεμένου δημοτικού και το άλλο με κλήρωση, πάλι για τον ίδιο άνω λόγο σεβασμού της αρχής της ισότητας.
Είναι παράλογο να απαιτείται από το παιδί του συνδεδεμένου δημοτικού να υποστεί την ίδια κλήρωση με τα παιδιά των άλλων σχολείων, αφ'ενός επειδή ήδη την υπέστη για να εισέλθει στο συνδεδεμένο νηπιαγωγείο, αφ'ετέρου επειδή για εκείνο η σχολική μονάδα είναι ενιαία, το σχολικό περιβάλλον ίδιο και, άρα, η μεταβολή τους σε περίπτωση ανεπιτυχούς συμμετοχής στην κλήρωση επιζήμια ψυχικώς και διδακτικώς. Ένα παιδί που βρίσκεται ήδη από το νηπιαγωγεί και επί 7 συνεχή έτη στο ίδιο σχολικό περιβάλλον, <<τραυματίζεται>> ανεπανόρθωτα εάν του ζητηθεί να συμμετάσχει σε κλήρωση για να εισέλθει στο γυμνάσιο (ή, μετά από 10 χρόνια φοίτησης, στο λύκειο) που βρίσκεται στην ίδια σχολική στέγη και το οποίο αντιλαμβανόταν πάντα ως ένα και μοναδικό σχολείο.
Έτσι, ή θα πρέπει να καταργηθούν εξ υπαρχής τα συνδεδεμένα πειραματικά σχολεία συνολικώς (αλλά αυτό σημαίνει κατάργηση μιας μακραίωνης παράδοσης που δημιουργήθηκε με τη βασική επιθυμία οι πειραματικές διδακτικές μέθοδοι να μπορούν να ελέγχονται σε όλες τις βαθμίδες εκπαίδευσης) ή θα πρέπει (αυτό ίσως να είναι το δικαιότερο και σκοπιμότερο για όλους) να μεταφερθούν το γυμνάσιο και το λύκειο των συνδεδεμένων πειραματικών σχολείων σε άλλο σχολικό χώρο, για να αποδομηθεί η εικόνα της ίδιας σχολικής μονάδας, δηλαδή του ενιαίου σχολικού περιβάλλοντος, στα μάτια των μαθητών του νηπιαγωγείου-δημοτικού.
Τέλος, η εξασφάλιση υψηλού επιπέδου εκπαίδευσης στα συνδεδεμένα πειραματικά σχολεία όπως είναι τώρα, μπορεί κάλλιστα να εξασφαλισθεί μέσω ειδικών εσωτερικών κανονισμών λειτουργίας, οι οποίοι θα είναι γνωστοί στους υποψηφίους μαθητές (και εκείνους που κληρώνονται στο νηπιαγωγείο και εκείνους που προστίθενται στην 1η γυμνασίου) και οι οποίοι θα προβλέπουν διαρκή αυστηρή αξιολόγηση εκπαιδευτικών και, κυρίως, μαθητών και, άρα, δικαίωμα αποπομπής τους όταν δεν πληρούν ορισμένα ελάχιστα κριτήρια απόδοσης.
Φυσικά, τα κίνητρα (αμοιβή, υπερωρίες, κλπ) των εκπαιδευτικών να εργαστούν σε τέτοια σχολεία και να υποστούν την άνω αξιολόγηση, θα πρέπει να είναι ιδιαίτερα και ανάλογα των προσόντων και των υποχρεώσεών τους, δηλαδή διαφοροποιημένα των εκπαιδευτικών των άλλων σχολείων.

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΡΘΡΑ