Placeholder

ΒΟΥΛΗ

Ν. Κεραμέως: Εκσυγχρονισμός στη διδασκαλία των Λατινικών

"Έχουμε ζητήσει από το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής να προτείνει τρόπους για να εκσυγχρονίσει, ακριβώς, τον τρόπο διδασκαλίας του μαθήματος"
Δημοσίευση: 04/06/2020
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Υπάρχουν ζητήματα αναφορικά με τον τρόπο με τον οποίο διδάσκεται  το μάθημα των Λατινικών, παραδέχθηκε η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως στη σημερινή συνεδρίαση της Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής, και ανακοίνωσε:

«Γι’ αυτόν ακριβώς το λόγο έχουμε ζητήσει από το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής να προτείνει τρόπους για να εκσυγχρονίσει, ακριβώς, τον τρόπο διδασκαλίας του μαθήματος και αν προσέξατε η διδασκαλία αυτή προβλέπεται, όχι από το αμέσως επόμενο έτος, από το πάρα επόμενο, από το έτος, δηλαδή, 2021, 2022».

Υπενθυμίζεται ότι με διάταξη του  πολυνομοσχεδίου του υπ. Παιδείας που κατατέθηκε σήμερα , προς ψήφιση, στη Βουλή,    ορίζεται ότι οι υποψήφιοι για εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση της Ομάδας Προσανατολισμού Ανθρωπιστικών Σπουδών θα εξετάζονται και πάλι στο μάθημα των Λατινικών αντί για το μάθημα της Κοινωνιολογίας από το σχολικό έτος 2021-2022 και εφεξής.

Η διάταξη

Μέχρι και το σχολικό έτος 2020-2021, οι υποψήφιοι για την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση της Ομάδας Προσανατολισμού Ανθρωπιστικών Σπουδών εξετάζονται υποχρεωτικά στα μαθήματα της Νεοελληνικής Γλώσσας και Λογοτεχνίας, των Αρχαίων Ελληνικών, της Ιστορίας και της Κοινωνιολογίας. Από το σχολικό έτος 2021-2022 εξετάζονται υποχρεωτικά στα μαθήματα της υποπερ. βα ́ της περ. β ́ του άρθρου 4Α του ν. 4186/2013, όπως η περ. β' του άρθρου 4Α του ν. 4186/2013 αντικαθίσταται με την παρ. 5 του άρθρου 7 του παρόντος.

Σχόλια (12)

 
Στράτος
04 Ιουν 2020 19:23

Πρακτικά, εάν σχεδιάζεται αλλαγή των διδασκόμενων κειμένων στα λατινικά με νέο βιβλίο, αυτό θα πρέπει να είναι έτοιμο το γρηγορότερο δυνατό. Οι μαθητές της Β΄ Λυκείου της επόμενης χρονιάς (2020-2021) που θα εξεταστούν στα Λατινικά στη Γ΄ Λυκείου το 2022 πρέπει να γνωρίζουν την ύλη των Λατινικών το συντομότερο.

 
ΠΑΠΑΣ
04 Ιουν 2020 20:57

Θα μπορούσε να προτείνει ένα μάθημα σχετικό με τη νομική επιστήμη και να μην μπορεί κανένας να βρει επιχειρήματα. Τα Λατινικά δεν είναι μάθημα για εξέταση για την παραπάνω βαθμίδα.....ήταν κάποτε....σήμερα όμως.....είναι νεκρανάσταση.....φοβερό επιχείρημα ....να βρούμε τρόπους να το εκσυγχρονίσουμε......προκαλεί λύπη η αντιμετώπιση θεμάτων που αφορούν τα εφόδια των μελλοντικών πολιτών......!!!

 
Λατινικά, πραγματικά τώρα??
04 Ιουν 2020 21:45

εντάξει, καταλαβαίνω ότι αν κάτι έχει μείνει στον νομική επιστήμη, είναι τα ρητά στα Λατινικά, αλλά γι' αυτό δεν χρειάζεται να διδαχθούμε την γλώσσα σε επίπεδο εισαγωγής σε ίδρυμα.
Μαθαίνουμε, αρχαία, λατινικά, αγγλικά (από το μαιευτήριο), κτλ...και πάλι δεν μπορούν οι μαθητές να γράψουν μια έκθεση από μόνοι τους, αν δεν έχουν κάνει 500 ώρες φροντιστήριο.
Καταλαβαίνω ότι αν χρειάζεσαι ένα μάθημα για παπαγαλία...τα λατινικά είναι ποιο βατά...άλλωστε δεν μπορείς να κάνεις και πολλά σε επίπεδο εκσυγχρονισμού, αλλά τι ξέρω εγώ?? Θα περιμένω το ΙΕΠ να μας πει, τι όχι??

 
Ηρω
04 Ιουν 2020 22:45

Ο "εκσυγχρονισμός" θα αφορά στον τροπο εξέτασης του μαθήματος...φανταστείτε άγνωστο κείμενο στη Λατινική γλωσσα, ερωτήσεις κατανόησης/ερμηνευτικές βάσει ιστορικών γνώσεων...και φωτια στα μπατζάκια εκπαιδευτικών και μαθητών...

 
@Ηρώ
05 Ιουν 2020 10:12

πολύ σωστή, δεν καταλαβαίνουμε ότι είναι ένα τεχνικό μάθημα να μάθεις τον κώδικα ! αμάν να φύγει η λογοτεχνία και θα φέρουμε άλλη καταστροφή; πολύ σωστό και το παραπάνω σχόλιο : τόσα μοντέρνα αντικείμενα και δημιουργικά και αηδίες και ένα κείμενο (δοκιμιακό) δεν μπορούν να γράψουν μαθητές και - δυστυχώς- πτυχιούχοι ! πίσω στα βασικά. η παπαγαλία δεν μπορεί να σβήσει εντελώς και γιατί άλλωστε; για να έχεις κριτική σκέψη πρέπει να έχεις και γνώσεις και δεδομένα. έλεος με τις ιδεοληψίες και τις ανούσιες καινοτομίες.

 
Γιατί, ξέρουν αρχαία ελληνικά;
05 Ιουν 2020 12:16

Αρκετοί φοιτητές μου πάντως που έχουν εξεταστεί στα Αρχαία Ελληνικά παραδέχονται ότι τους είναι ευκολότερο να διαβάζουν την αγγλική μετάφραση από το πρωτότυπο κείμενο του Ξενοφώντα που τους δίνω. Οι φιλόλογοι στα Λύκεια το έχουν αντιληφθεί αυτό;

 
Χαρα
05 Ιουν 2020 15:50

Νεκρές γλώσσες νεκρή παιδεία νεκρή κριτική σκέψη μαθητές παπαγάλοι πολίτες στην φιλοσοφία της μάζας και φυσικά το μέγιστο που απασχολεί αυτή την στιγμή είναι αν υπάρχουν κάμερες στην τάξη δυστυχώς παίρνουμε αυτό που μας αξίζει . ανθρωπιστικές σπουδές χωρίς φιλοσοφία κοινωνιολογία ψυχολογία εννοούνται άραγε;

 
LEGEND
05 Ιουν 2020 19:17

Ηρώ
πολύ ωραία το θέτεις! Έλλειμμα γνωστικό η αποσύνδεσή μας από τον ελληνορωμαϊκό πολιτισμό, όπως αποδεικνύουν και τα σχόλια αναγνωστών. Ακριβώς επειδή τα διδάσκονταν μόνο σε μία κατεύθυνση και μόνο όσοι επρόκειτο να δώσουν πανελλήνιες τα διάβαζαν, αγνοούν οι περισσότεροι την αξία τους. Και μάλιστα όσοι απλώς τα παπαγάλιζαν, ακόμη πιο κενοί μορφώσεως, όπως συμβαίνει και με την πολύπαθη Ιστορία. Ας μην εκφράζουν άποψη λοιπόν, χωρίς γνώση. Αναμένουμε να δούμε τι θεωρεί το Υπουργείο "ανανέωση"! Δυσκολεύονται λιγάκι στην κυβέρνηση με την ουσία του εκσυγχρονισμού και της νεωτερικότητας.

 
Προβληματισμένος
05 Ιουν 2020 22:09

Τελικά φαίνεται ότι φοβόμαστε τη κατανόηση της κοινωνίας,
των δομών, των θεσμών, των εξελίξεων, των αγώνων που έγιναν για να φτάσουν οι σημερινές σύγχρονες κοινωνίες στο σημερινό τους επίπεδο.

 
Φιλοσοφικη. Σχολη
06 Ιουν 2020 20:55

κοινωνικη και πολιτικη αγωγη 2 ωρες γ γυμν.
Πολιτικη παιδεια. 3 ωρες α λυκ
Συγχρονος κοσμος 2 ωρες β λυκ
Βασ αρχ κοιν επιστ 2 ωρες. β λυκ ομ προσ
Κοινωνιλογια. γ λυκ. Αυτα τα μαθηματα δεν αχολουνται με τη κοινωνια και τα προβληματ α της. Δεν ειναι μαθηματα κοινωνικων επιστημων? Η ελληνικη εκπαιδευση δεν αναγνωριζει την αξια των κοινωνικων επιστημων? Για επαγγελματικους λογους οι κοινωνιολογοι θελουν μαθηματα κοινωνικων επιστημων στην α κι β γυμνασιου αλλα και την κοινωνιολογια στην γ λυκ ομ προσ!!! Τελος θεωρουν νεκρη αρα αχρηστη την λατινικη. Η αποψη αυτη ειναι στοχευμενη.. Δηλωνει επισης ημιμαθεια!!!! Λυπηρες αλλα και απαραδεκτες αποψεις!!!!

 
Σπύρος
09 Ιουν 2020 21:24

Προς φιλοσοφική σχολή
Εννοείται πως οι κοινωνιολογοι θέλουν για επαγγελματικους λόγους την κοινωνιολογία όπως ακριβώς οι φιλόλογοι για τους ίδιους λόγους τα λατινικά. Πιστεύει κανείς ότι τους έχει πιάσει άγχος αν θα μάθουν ή όχι λατινικά τα παιδιά; Αλλά αν κατακρίνω τους κοινωνιολογους που κοιτάνε να έχουν ένα μάθημα στις πανελλήνιες, έστω και για επαγγελματικους λόγους, τι πρέπει να κάνω με τους φιλολόγους που ενώ έχουν όλη τη θεωρητική δική τους με 3 μαθήματα,( συν την έκθεση που είναι παντού), θέλουν και τα λατινικά αφήνοντας ανέργους τους συναδέλφους τους κοινωνιολογους;
Όντως, λυπηρες και απαράδεκτες απόψεις!!!!

 
Ευαγγελία μαγκ.
17 Ιουν 2020 00:35

Παιδιά που υποφέρουν από βουλημια ,από νευρική ανορεξία,που υποφέρουν μέσα σε προβληματικές οικογένειες που βίωσαν κ βιώνουν την οικονομική κρίση κ ανασφάλεια ποιος τα αγκάλιασε κ τα καθοδηγει εκτός απ' τις καθηγήτριες της οικιακής οικονομίας;..πρώτα θέλουμε υγιή ψυχοσωματικά παιδιά κ μετά παροχή γνώσεων..στην Αγγλια είναι πρώτιστο μαθημακ δω τείνουν όχι να το απαξιώσουν αλλά να το εξοβελισουν..μάθημα που ακούς την καθηγήτρια χωρίς να αγχώνεσαι κ που τα περισσότερα παιδάκια βρισκουν το χαμένο τους εαυτό μέσα απ' τις γνώσεις που παίρνουν κ ανοίγονται στους καθηγητές τους γιατί λείπουν οι ψυχολόγοι απ' τα σχολεία..οικιακής οικονομίας κ περιβάλλοντος η σχολή κ πολλά παιδιά την επέλεξαν με 18,5 ενώ θα μπορούσαν άνετα να δηλώσουν ένα φυσικό μαθηματικό οικονομικό με 15.. κ υπουργέ θέλουμε πρώτα παιδιά υγιή ψυχικά με οικολογική συνείδηση κ μετά επιστήμονες πάσης ειδικότητας..ουκ εν τω πολλώ το ευ..στις μικρές ηλικιες η πολύ πληροφορική βλάπτει..ξερε πόσες χιλιάδες έχουν πληρώσει γονείς από αλόγιστη χρήση του ίντερνετ σε .σα ιτ ακατάλληλα; Προσθέστε ώρες στο μάθημα της οικιακής οικονομίας γιατί τόσο ο κύριος Αποστολόπουλος ο επί χρόνια πρόεδρος του χαροκοποιου πανεπιστημίου όσο κ ο πρύτανης κύριος καραμπατσος του οποίου θα τρίζουν τα κόκκαλα του έδωσα τη ζωή τους για να γίνει το χαροκοποιου πανεπιστήμιο από σχολή τριετής που ήταν αντάξιο των υπολοίπων
.κ ήταν άνθρωποι της παράταξης σας..τμήμα γεωγραφίας διαιτολογιας οικιακής κ περιβάλλοντος οι πρώτοι που δικαιούνται να τα έχουν πρώτη ανάθεση..η κρίση δική σας...μια φιλόλογος που αγκαλιάζω τα παιδιά στο λύκειο κ.που μεταφέρουν τις εμπειρίες τις καλύτερες από το μάθημα της οικιακής οικονομίας.

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΡΘΡΑ