Placeholder

ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑ

Επιστολή εκπαιδευτικού στην Ντ. Μπακογιάννη

Δημοσίευση: 05/06/2020
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Αξιότιμη κυρία Ντόρα Μπακογιάννη,

Απευθύνομαι σ΄ εσάς ως διακεκριμένη συμπολίτισσα και συντοπίτισσα.

Εμπιστεύομαι ότι θα αφουγκραστείτε το αγωνιώδες μήνυμα που σας μεταφέρω και αντανακλά ένα μεγάλο κομμάτι της εκπαιδευτικής κοινότητας.

Ο λόγος μου θα είναι περιεκτικός και ελπίζω σύντομος.

Βασίζομαι σ’ εσάς επειδή με την ιδιότητα του βουλευτή είστε ο δίαυλος επικοινωνίας μεταξύ πολιτών και πολιτικής εξουσίας και επειδή στη μέχρι σήμερα πολιτική σας πορεία έχετε αποδείξει ότι είστε υπέρμαχος των πολιτικών αξιών της δημοκρατίας, της ειρήνης, της κοινωνικής συνοχής και του διαλόγου.

Η Κυβέρνηση σας κατέθεσε ήδη στην βουλή προς ψήφιση νομοσχέδιο για την παιδεία.

Εκεί καταργεί από το πρόγραμμα σπουδών του Γενικού Λυκείου το μάθημα γενικής παιδείας που διδάσκεται στην Β’ Λυκείου: Σύγχρονος Κόσμος, Πολίτης και Δημοκρατία και το μάθημα: Βασικές Αρχές Κοινωνικών Επιστημών από την ομάδα προσανατολισμού ανθρωπιστικών σπουδών.

Από δε την Γ’ Λυκείου το μάθημα της κοινωνιολογίας από την ομάδα προσανατολισμού ανθρωπιστικών σπουδών.

Η διδασκαλία των κοινωνικών επιστημών περιορίζεται μόνο στην Α’ Λυκείου, μειώνονται όμως και εκεί οι ώρες διδασκαλίας όταν σε όλα τα σύγχρονα κράτη οι κοινωνικές επιστήμες  διδάσκονται σ’ όλες τις βαθμίδες εκπαίδευσης.

Η μαθητεία στη Δημοκρατία και σε βασικές πολιτικές αξίες αιφνιδίως κρίνεται μη απαραίτητη και καταργείται στη πιο κρίσιμη ηλικία των παιδιών μας.

Αν θέλουμε όμως να επιβιώσει η δημοκρατία και όσα αυτή κομίζει είναι απαραίτητο η πολιτεία, μέσω του σχολείου, να ενδιαφερθεί για την πολιτική παιδεία του πολίτη.

Το πρόβλημα της δημοκρατίας είναι  πρόβλημα παιδείας.

Τα μαθήματα << Πολιτική Παιδεία >>, << Κοινωνιολογία >> είναι τα μαθήματα που κατ’ εξοχήν εμπεριέχουν κοινωνικές και πολιτικές αξίες με τις οποίες επιδιώκουν να κοινωνικοποιήσουν και πολιτικοποιήσουν τους μαθητές.

Αξίες που σχετίζονται με το ρόλο και την ιδιότητα του πολίτη όπως η ελευθερία, η ειρήνη, η δημοκρατία, το μέτρο, η αλληλεγγύη, ο διάλογος και ο σεβασμός των νόμων.

Με αυτές τις ίδιες αξίες γαλούχησε τους πολίτες της η δημοκρατική πόλη – κράτος.

Σ’ αυτόν εδώ τον τόπο γεννήθηκε η πόλη – κράτος και στο πλαίσιο αυτής η έννοια του πολίτη και της πολιτικής.

Σκοπός των μαθημάτων αυτών είναι να διαμορφώσουν έναν υπεύθυνο και ενεργό πολίτη που θα σέβεται τους πολιτειακούς θεσμούς, θα αγαπά και θα αγωνίζεται για την δημοκρατία και την πολιτεία.
<< Μια και η πόλη αποτελείται από πλήθος ανθρώπους πρέπει να τους οδηγεί με την παιδεία στην κοινότητα και στην ενότητα >> Αριστοτέλης, Πολιτικά.

Τέλος, δεν μπορείτε να φανταστείτε πόσο ενδιαφέρονται οι μαθητές μας για αυτά τα μαθήματα, τα θέματα των οποίων αγγίζουν την καθημερινότητα τους.

Επιθυμώ ειλικρινά να μας βοηθήσετε να συνεχίσουμε το εκπαιδευτικό μας λειτούργημα που τόσο αγαπάμε και υπηρετούμε εδώ και χρόνια.

Με εκτίμηση,
Παπαδομανωλάκη Πόπη
Εκπαιδευτικός ΠΕ 78
ΓΕΛ  Ακρωτηρίου, Χανι

Σχόλια (1)

 
Δημήτρης πε 78 Διδυμότειχο
05 Ιουν 2020 23:22

Πόπη συμφωνώ με τις απόψεις σου, αλλά δυστυχώς οι αποφάσεις για τον κλάδο μας έχουν παρθεί.. Δεν θέλουν οι μαθητές να έχουν κριτική σκέψη, θέλουν μαθητές κοινωνικά αγράμματους. Ενοχλούνται αυτοί που έχουν την εξουσία για αυτά που παίρνουν οι μαθητές από τα μαθήματα που διδάσκουμε... Τελικά έχουμε Δημοκρατία ή όλο αυτό είναι μια επίφαση...

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΡΘΡΑ