Placeholder

ΕΠΙΚΑΙΡΗ ΑΠΟΨΗ

«Πη παρέβην; Τι δ’ έρεξα;Τι δε μοι δέον ουκ ετελέσθη;» – Πού έκανα παράβαση; τι έκανα; τι απ’ αυτά που έπρεπε να κάνω δεν έγινε;

( Ερώτημα των Πυθαγορείων)
Δημοσίευση: 06/06/2020
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Υπό του Σκρέτα Δ. ΣΕΕ ΠΕ70 ,πρώην  Σχολικού Συμβούλου ΠΕ70

Βαδίζοντας προς την εβδομάδα του Αγίου Πνεύματος , εβδομάδα επίκλησης του Αγίου Πνεύματος για φώτιση, περισυλλογή και αναστοχασμό και ευρισκόμενοι σε περίοδο, από πλευράς Νομοθετικών πρωτοβουλιών  της Πολιτικής Ηγεσίας του ΥΠΑΙΘ, σε σειρά  νέων δεδομένων και αλλαγών στις εκπαιδευτικές δομές, θα ήθελα να «ιχνηλατήσω», όσο δύναμαι, τι τέξεται η επιούσα….στο εκπαιδευτικό γίγνεσθαι.

Οι πρώην Σχολικοί Σύμβουλοι, που είχα και εγώ  την τιμή να υπηρετήσω τον εν λόγω θεσμό μαζί με πολλά άξια στελέχη, αδημονούν να επανέλθει ο θεσμός  του Σχολικού Συμβούλου και αισθάνονται πως το ΥΠΑΙ αργεί.

Πρόσφατα στο Esos δημοσιεύθηκε ένα Σχέδιο Νόμου , όπου στη θέση του Σχολικού Συμβούλου θα υπάρχει ο Σύμβουλος Εκπαίδευσης . Μελετώντας το Σχέδιο Νόμου  διαπιστώνω πως ο Σύμβουλος Εκπαίδευσης απέχει πολύ από το θεσμό του Σχολικού Συμβούλου σε πολλά σημεία , με πρώτο τη διοικητική του υπαγωγή σε Στέλεχος Εκπαίδευσης με άλλες , διοικητικές ,αρμοδιότητες (βλ. Διευθυντής Εκπαίδευσης ).

Παλαιότερα ο Σχολικός Σύμβουλος στο έγγραφο του διορισμού του γινόταν αναφορά πως έχει το βαθμό του Παρέδρου επί θητεία του Π.Ι. Η Διοίκηση δεν έχει καμιά σχέση με την επιστημονική και παιδαγωγική καθοδήγηση των Εκπαιδευτικών.

Θα πει κάποιος … μα θα υπάρχει ο Επόπτης Ποιότητας της Εκπαίδευσης στη Διεύθυνση Εκπαίδευσης , ναι…. αλλά τον τελικό λόγο σε επίπεδο Διεύθυνσης θα τον έχει ο Διευθυντής Εκπαίδευσης, πλήρης υπαγωγή στο διοικητισμό , με αποτέλεσμα να αλλοιώνεται το Οργανόγραμμα της Εκπαίδευσης.

Η ΠΕΣΣ , της οποίας το Δ.Σ. σέβομαι και εκτιμώ,  στην τελευταία ανακοίνωσή της- παρέμβαση-στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής για το Πολυνομοσχέδιο στην Εκπαίδευση ,αντί να εστιάσει σε θέματα , όπως και αυτό , δηλ. του Συμβούλου Εκπαίδευσης αγωνιά γιατί δεν καταργούνται οι ΣΕΕ άμεσα , χωρίς να εξετάζει σε βάθος το νέο θεσμό που έρχεται…

Θέλω να υπενθυμίσω πως το 1/3  των ΣΕΕ ήταν παλαιοί Σχολικοί Σύμβουλοι , οι οποίοι είχαν αρκετά χρόνια στην Τάξη και πριμοδοτήθηκαν με επιπλέον μόρια σε σχέση  με τους συνυποψηφίους , οι οποίοι δεν είχαν πολλά χρόνια στην Τάξη για διαφόρους λόγους , πχ αποσπασμένοι σε Φορείς , Υπουργεία . Γραφεία κλπ.

Τιμώ το έργο που προσέφεραν οι αποσπασμένοι Συνάδελφοί μου , αλλά τιμώ και τους Συναδέλφους που  εργάσθηκαν 20, 25 & 30 χρόνια στην Τάξη, δεν πρέπει να δημιουργούμε ρήγματα και  αντιπαλότητες , γιατί όλοι μας είμαστε, πάνω από όλα , Εκπαιδευτικοί.

Συνεργάσθηκα στο παρελθόν με αξιόλογους Σχολικούς Συμβούλους, όπως και τώρα συνεργάζομαι με αξιόλογους ΣΕΕ και δεν πρέπει να ρίχνουμε βέλη…στους ΣΕΕ, όπως … σε 2 χρόνια υπηρεσίας αυτοί έφεραν όλα τα εκπαιδευτικά δεινά στη χώρα μας και δεν προάγουν την εκπαιδευτική πολιτική και εμείς οι πρώην Σχολικοί Σύμβουλοι θα εφαρμόσουμε την εκπαιδευτική πολιτική του ΥΠΑΙΘ πολύ καλύτερα από τους κακούς….ΣΕΕ.

Τότε οι αναφορές της Πολιτικής Ηγεσίας του ΥΠΑΙΘ στο Πολυνομοσχέδιο  δεν έχουν καμία αξία!! Φυσικά πολύ σωστά  η  Πολιτική Ηγεσία του ΥΠΑΙΘ αναφέρθηκε στα ΠΕΚΕΣ και τους ΣΕΕ , γιατί το Κράτος έχει συνέχεια… Ερώτηση: Αξιότιμοι

Συνάδελφοι, πρώην Σχολικοί Σύμβουλοι, συμφωνείτε 100% με το νέο θεσμό του Συμβούλου Εκπαίδευσης? Από ότι συζητώ , κατ’ ιδίαν,  με πολλούς Συναδέλφους μου , πρώην Σχολικούς Συμβούλους , δεν συμφωνούν πλήρως. Αυτό μπαίνει σε δεύτερη μοίρα , γιατί ο στόχος είναι να φύγουν άρον -άρον οι ΣΕΕ. Μήπως ξεχάσαμε πως ο ΣΥΡΙΖΑ -ΑΝΕΛ , κράτησε 3, 5 περίπου χρόνια τους Σχολικούς Συμβούλους πέραν της θητείας  , η οποία είχε λήξει προ πολλού?

Και θυμάμαι ,πως η ΠΕΣΣ, ανά τακτά διαστήματα , είχε συναντήσεις εργασίας με όλους τους Υπουργούς Παιδείας της Κυβέρνησης του ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ, μια επίσκεψη στην ιστοσελίδα της ΠΕΣΣ  βεβαιώνουν τα λεγόμενά μου.

Επίσης η ΠΕΣΣ επικεντρώθηκε μόνο στο θέμα που της απασχολεί , κυρίως  και καλά κάνει, αλλά καμιά αναφορά για τις παρατάσεις άλλων στελεχών που έληξε εδώ και 2 χρόνια η θητεία τους…

Θέλω να δηλώσω , έχοντας εμπειρία 4 κρίσεων ως Σχολικού Συμβούλου και μια ως  ΣΕΕ, πως πάντα σε όλες τις κρίσεις των Στελεχών  γινόταν αδικίες και « κόψιμο» μη αρεστών.

Το ζητούμενο πιο είναι τώρα ? Έτσι θα πορευτούμε? Βγάλε τώρα τα διδακτικά χρόνια και βάλε την προϋπηρεσία ως Στέλεχος. Χρειάζεται, κατά τη γνώμη μου , η χρυσή τομή. Διαφορετικά  οι αδικημένοι….θα περιμένουν τις άλλες εκλογές να πάρουν το αίμα πίσω…. Έτσι δημιουργούμε «νέα παιδαγωγική» πλατεία Κλαυθμώνος….

Όλα τα ανωτέρω τα εκθέτω με πόνο ψυχής , καθότι σε κάθε κρίση , όπως πχ το 2011, πήγα να πάθω εγκεφαλικό  , όταν για αρκετά Βιβλία μου (εννοώ το συγγραφικό έργο) , αρχικά πήρα 0,5 μόρια, έκανα

Ένσταση και έλαβα περίπου το καλύτερο , όχι το ακριβές που έπρεπε , μετά από πολύ φασαρία και προσωπικές μου διαμαρτυρίες στην τότε Πολιτική Ηγεσία του ΥΠΑΙΘ. Το πιο τραγικό της υπόθεσης , ο τότε Πρόεδρος της Επιτροπής Επιλογής των Σχολικών Συμβούλων ΠΕ, από μόνος του την ημέρα της συνέντευξης μου ανακοίνωσε, χωρίς να θέσω εγώ το ζήτημα…κ. Σκρέτα , ο Βαθμολογητής  του συγγραφικού σας έργου σας βαθμολόγησε με 0,5 μόρια , γιατί δεν άνοιγε το CD…

Συνάδελφοι/σσες  όλοι μας είμαστε «καταδικασμένοι» να συνεργασθούμε , αφήνοντας πίσω πικρίες και αδικίες, για το καλό της Εκπαίδευσης, των μαθητών/τριών και των Συναδέλφων μας Εκπαιδευτικών , οι οποίοι έγραψαν το «Εκπαιδευτικό Έπος» μέσα στην πανδημία , μάλιστα η κα Υπουργός Παιδείας , κα Κεραμέως και η κα Υφυπουργός Παιδείας , κα Ζαχαράκη , πολλές φορές εγκωμίασαν το έργο των Εκπαιδευτικών  στη σύγχρονη και ασύγχρονη εκπαίδευση .

Δεν περισσεύει κανείς, είμαστε πολύ λίγοι  για να χωριζόμαστε σε Σχολικοί Σύμβουλοι ( Σύμβουλοι Εκπαίδευσης & σε ΣΕΕ), ειδικά τώρα που έρχονται μεγάλες εκπαιδευτικές μεταρρυθμίσεις και απαιτείται ηρεμία, αλληλοσεβασμός και τιμή και σεβασμός στο μάχιμο Εκπαιδευτικό , που παλεύει μέσα στην Τάξη με πολλά προβλήματα , που συσσωρεύτηκαν από την αδράνεια πολλών παραγόντων κατά το παρελθόν.

Σχόλια (32)

 
Δάσκαλος
06 Ιουν 2020 11:29

Ακόμα ένα κείμενο με τη λογική της κοντής μνήμης και του γράφω τον πόνο μου (πόσα μόρια μου κόψανε κλπ). Ξεχνά ο αρθρογράφος να αναφέρει τη σφαγή στη συνεντευξη των ΠΕ70, όπου υποψήφιοι μετά τη συνέντευξη βρέθηκαν εώς και 40 θέσεις μπροστά. Προσπαθεί να δικαιολογήσει τα αδικαιολόγητα με την τοποθέτηση των συμβούλων υπό τον διευθυντή διεύθυνσης και υπό εποπτών, καθώς το νομοσχέδιο που διέρρευσε διπλασιάζει τις θέσεις των δασκάλων (αυτό δεν το αναφέρει ο αρθρογράφος). Τα πράγματα είναι πολύ απλά. Οι σχολικοί σύμβουλοι δυστυχώς αποτελούν παρελθόν και δεν θα επανέλθουν. Η ΠΕΣΣ έχει συναινέσει και στον κόφτη της γλώσσας, και στην υποβάθμιση του θεσμού. Πιθανόν να δούμε στελέχη της στο νέο ΙΕΠ. Ο νέος θεσμός θα είναι τόσο υποτιμητικός, που θα τον υπηρετήσουν συνάδελφοι είτε υπο άκρατη φιλοδοξία είτε από άγνοια κινδύνου. Θα είναι μια θέση που θα βάλλετε από παντού, στη μέση του πουθενά, διαρκώς ελεγχόμενη και με κανένα κύρος. Οι κρίσεις δεν θα αργήσουν.

 
Quixotakis
06 Ιουν 2020 13:06

Κύριε Σύμβουλε,
Ματαιότης ματαιοτήτων, εἶπεν ὁ ἐκκλησιαστής, ματαιότης ματαιοτήτων, τὰ πάντα ματαιότης...
ΜΑΚΑΡΙΟΣ ἀνήρ, ὃς οὐκ ἐπορεύθη ἐν βουλῇ ἀσεβῶν καὶ ἐν ὁδῷ ἁμαρτωλῶν οὐκ ἔστη καὶ ἐπὶ καθέδρᾳ λοιμῶν οὐκ ἐκάθισεν ἀλλ᾿ ἤ ἐν τῷ νόμῳ Κυρίου τὸ θέλημα αὐτοῦ, καὶ ἐν τῷ νόμῳ αὐτοῦ μελετήσει ἡμέρας καὶ νυκτός καὶ ἔσται ὡς τὸ ξύλον τὸ πεφυτευμένον παρὰ τὰς διεξόδους τῶν ὑδάτων, ὃ τὸν καρπὸν αὐτοῦ δώσει ἐν καιρῷ αὐτοῦ, καὶ τὸ φύλλον αὐτοῦ οὐκ ἀποῤῥυήσεται· καὶ πάντα, ὅσα ἂν ποιῇ, κατευοδωθήσεται, οὐχ οὕτως οἱ ἀσεβεῖς, οὐχ οὕτως, ἀλλ᾿ ἢ ὡσεὶ χνοῦς, ὃν ἐκρίπτει ὁ ἄνεμος ἀπὸ προσώπου τῆς γῆς...
Σχετικά τώρα με τα «εγκεφαλικά», μία καλή λύση είναι οι ρακές. Πάντοτε είχα στο ντουλάπι μου δυο τρία μπουκάλια ρακί για τους πληγωμένους, πίναμε και σχολιάζαμε μετά της σχετικής εκλεπτυσμένης αθυροστομίας - για τους ακραίους είχα το πιπέρι έτοιμο - που συμβάλλει στη μείωση της πίεσης και στην αποφυγή του εγκεφαλικού...

 
ΑΛΕΚΟΣ
06 Ιουν 2020 13:17

Κύριε π.ΣΣ, νυν ΣΕΕ & αυριανέ Σύμβουλε κάτι, όσα γράφεις είναι χωρίς αρχή μέση και τέλος με μοναδικό εμφανή σκοπό "δυσίν κυρίοις υπηρετείν". Ευτυχώς όσους π.ΣΣ γνώρισα δεν είχαν καμιά σχέση με όσα εκφράζεις.

 
pacifist anarchist
06 Ιουν 2020 19:28

Mη ξύνετε πληγές. Μας μιλάτε για βιβλία..κα. Το ίδιο συνέβη σχεδόν σε όλους μας και με ενστάσεις δικαιωθήκαμε εν μέρει. Αυτοί που είχαν αρκετά προσόντα (πχ. 26 και 28 μόρια), και το λέω με μεγάλη γνώση, αποκλείστηκαν για ένα Β2, πιστοποίηση Η/Υ ή καρατομήθηκαν στη συνέντευξη από τον νόμο Γαβρόγλου. Ο ρεβανσισμός έφτασε στα ύψη. Ας τελειώσει το παραμύθι. Για τους ανεπιθύμητους ΣΣ έπεσε πέλεκυς από το νόμο Γαβρόγλου και θα συνεχιστεί με διευρυμένους "κόφτες" με το νόμο Κεραμέως. Δεν νομίζω ότι θα διαψευστώ. Η δεξιά στην αρχή δίνει το καρότο (περισσότεροι φόροι στους εκπαιδευτικούς. Όσοι κάνατε τη φορολογική δήλωση θα το διαπιστώσατε) και μετά βαράει με το μαστίγιο (επαυξημένοι κόφτες). Δεν μας σώζουν ούτε οι Άγιοι Πάντες.

 
ΤIRANTAKIAS
06 Ιουν 2020 19:50

Ἐὰν ταῖς γλώσσαις Β2 τῶν ἀνθρώπων λαλῶ καὶ τῶν ἀγγέλων, ἀγάπην δὲ μὴ ἔχω, γέγονα χαλκὸς ἠχῶν ἢ κύμβαλον ἀλαλάζον. Καὶ ἐὰν ἔχω προφητείαν καὶ εἰδῶ τὰ μυστήρια πάντα καὶ πᾶσαν τὴν γνῶσιν, καὶ ἐὰν ἔχω πᾶσαν τὴν πίστιν, ὥστε ὄρη μεθιστάνειν, ἀγάπην δὲ μὴ ἔχω, οὐδέν εἰμι. Καὶ ἐὰν ψωμίσω πάντα τὰ ὑπάρχοντά μου, καὶ ἐὰν παραδῶ τὸ σῶμά μου ἵνα καυθήσομαι, ἀγάπην δὲ μὴ ἔχω, οὐδὲν ὠφελοῦμαι.

 
Τάκης
06 Ιουν 2020 19:59

κύριε Σκρέτα, προσπαθείτε να δικαιολογήσετε τα αδικαιολόγητα, τον ρόλο που διαδραμάτισε ο Πατριάρχης τον γνωρίζουμε.

 
Ελλείψεις εκπαιδευτικών στα σχολεία
06 Ιουν 2020 20:27

Τα σχολεία αντιμετωπίζουν εδώ και πάνω από μια δεκαετία τεράστιες ελλείψεις σε προσωπικό και ορισμένοι ασχολούνται μόνο με τις επιτελικές θέσεις. Η Δημόσια Παιδεία χρειάζεται ανανέωση, τόσο σε προγράμματα (ύλη, βιβλία, επέκταση σχολικού ωραρίου) όσο και σε ανθρώπους. Τι έχουν να προτείνουν για όλα αυτά οι Σχολικοί Σύμβουλοι;

 
@Δάσκαλος
06 Ιουν 2020 21:03

Λέτε ότι η ΠΕΣΣ έχει συναινέσει και στον κόφτη της γλώσσας και στην υποβάθμιση του θεσμού.
Πράγματι! γι' αυτό η δίκη παίρνει συνεχώς αναβολές. Επίσης, η ΠΕΣΣ παρενέβη για να μη θεωρείται διδακτική η προϋπηρεσία στα ΤΕΙ πριν το 2001.
Ας βγουν να τα διαψεύσουν.

 
Δανάη
06 Ιουν 2020 22:11

Μπράβο 4 φορές σχολικός σύμβουλος και τώρα ΣΕΕ.Δηλαδή περίπου 25 έτη μακριά από την τάξη!!
Άρα πολλά χαρτιά και μόρια από συγγραφικά κ.λ.π.
Και τώρα θέλει ειρήνη με συναδέλφους που εκδιώχθηκαν .

 
Quixotakis
07 Ιουν 2020 16:42

@ Δανάη
Η τελευταία υπονοούμενη σκέψη σας με αναγκάζει να αφήσω τα δυο τρία μικρά μπουκάλια και να φέρω δυο τρεις νταμιντζάνες...

 
Συνάδελφος
07 Ιουν 2020 18:22

Δημήτρη πάντα εύστοχος και ενωτικός! Ας παραμερίσουμε εμπάθειες και πικρίες. Να είσαι καλά και η πένα σου να γράφει πάντα αλήθειες!

 
Νίκος Ευβοεύς
07 Ιουν 2020 20:09

Αντιγράφω...
"Δεν περισσεύει κανείς, είμαστε πολύ λίγοι για να χωριζόμαστε σε Σχολικοί Σύμβουλοι ( Σύμβουλοι Εκπαίδευσης & σε ΣΕΕ)," .
Είστε πολύ λίγοι... λοιπόν, άρα θεωρείτε εαυτόν ως κάτι "άλλο" από εμάς τους υπόλοιπους της εκπαίδευσης; Να σας χαίρονται αυτοί που σας έχουν στην περιφέρειά σας. Να σας δώσουμε και έναν ισόβιο τίτλο επί τιμή και να σας αφήσουμε να πάτε σπίτι σας.
Τελικά μερικοί δεν γνωρίζουν πότε πρέπει να κρατήσουν το στόμα τους κλειστό.

 
Γιώργος Π.
07 Ιουν 2020 20:11

Έχω μια απορία (μάλλον πολλές απορίες) θα μπορούσε ίσως ο κ. πρ. Σ.Σ. να μου τη λύσει;
Η θέση του Σ.Σ. ήταν ισόβια; Δεν ήταν για 4 χρόνια που έληξαν το 2015;
Με άλλα λόγια ακόμη και αν δεν άλλαζε ο θεσμός, ακόμη και αν επαναφερθεί ο θεσμός των Σ.Σ. όπως ήταν δεν θα γίνουν κρίσεις; Θα μπουν πάλι οι ίδιοι; Θυμάται ο κ. πρ. Σ.Σ. το εκβιαστικό δίλημμα του 2011 ή σύμβουλος (θέσεις π.χ.3) ή διευθυντής σχολείου (θέσεις πολλαπλάσιες);

 
καθηγητής ΓΕΛ
07 Ιουν 2020 20:55

Δείτε την αξιοκρατία του νέου σχεδίου νόμου. Υποψήφιος με μόνο το βασικό πτυχίο θα μπορεί να είναι υποψήφιο στέλεχος επειδή έχει επάρκεια στη βουλγαρική ή ρουμανική γλώσσα και άλλος με διδακτορικό δεν θα μπορεί να είναι υποψήφιος. Αποτέλεσμα, όπως επί Γαβρόγλου δεν θα υπάρχουν καθόλου υποψήφιοι σε πολλές επαρχιακές θέσεις ή θα γίνονται στελέχη με ελάχιστα προσόντα. Κανένας κόφτης, να ανθίσουν όλα τα προσόντα.

 
Ερώτημα στον κ Σκρέτα
08 Ιουν 2020 01:28

Αφού γράφετε ότι οι Διευθυντές Εκπαίδευσης δεν έχουν σχέση με το έργο των ΣΣ ,άρα ισχύει και το αντίθετο.Τότε γιατί στις επιλογές ΔΕ συμμετείχατε σαν μέλη των συμβουλίων επιλογής τους το 2015;Δηλαδή ενώ οι ΔΕ δεν έχουν σχέση μαζί σας εσείς έχετε σχέση μαζί τους για τις επιλογές τους.Τότε χάσατε και τους τελευταίους που σας υποστήριζαν σαν θεσμό.Αυτη η ανεξήγητη τάση σας να συμμετείχατε σε συμβούλια επιλογής των πάντων, σας στοίχισε την μετέπειτα κατάργηση και πολύ σωστά του κλάδου σας. Αλήθεια για τα όσα γίναν στις επιλογές των ΔΕ του 2015 και γράφηκαν στο έσος με την συναίνεση των συναδέλφων σας έχετε να πείτε κάτι;

 
Ο σκοπός αγιάζει τα μέσα !
08 Ιουν 2020 10:34

Αγαπητέ κειμενογράφε.
Υποστηρίζετε ψευδώς ότι η ανακοίνωση της ΠΕΣΣ δήθεν στρέφεται ενάντια στους Συνάδελφους που υπηρετούν ως ΣΕΕ γράφοντας : « ο στόχος είναι να φύγουν άρον - άρον οι ΣΕΕ» και επιχειρείτε ανερυθρίαστα ερμηνείες: «δεν πρέπει να ρίχνουμε βέλη…στους ΣΕΕ». Δυστυχώς όμως για σας δεν βρήκατε ούτε ένα στοιχείο να παραθέσετε για να τα τεκμηριώσετε.
Μνημείο αμοραλισμού το αίτημα σας να παραμείνετε για μερικά χρόνια ακόμα και μετά τη θητεία σας ως ΣΕΕ χωρίς καμιά κρίση, με μοναδικό επιχείρημα ότι έτσι έκαναν και οι προηγούμενοι γράφοντας: «Μήπως ξεχάσαμε πως ο ΣΥΡΙΖΑ -ΑΝΕΛ , κράτησε 3,5 περίπου χρόνια τους Σχολικούς Συμβούλους πέραν της θητείας, η οποία είχε λήξει προ πολλού ?»
Είναι λυπηρό ότι γράψατε ένα ψευδολόγημα, με μοναδικό στόχο να καταφερθείτε ενάντια στην ΠΕΣΣ στην οποία στεγαστήκατε και στην οποία προσφύγατε αρκετές φορές στο παρελθόν. Ακόμα χειρότερα όμως, με όσα γράφετε δεν φαίνεται να σας απασχολεί η κατάργηση του θεσμού των Σχολικών Συμβούλων, ούτε το γεγονός της σχεδιασμένης μαζικής εκπαραθύρωσης πρώην Συναδέλφων σας με τον ν.4547/18 οι οποίοι όπως εκτιμάτε ανήλθαν περίπου στα 2/3 του συνόλου των Σ.Σ.
Το εγκεφαλικό γιατί πήρατε σε κάποιες κρίσεις λιγότερα μόρια από όσα περιμένατε εσείς το γλυτώσατε απ’ ότι λέτε, ελπίζω κι εμείς με όσα γράφετε.

 
Κ.Κ
08 Ιουν 2020 20:04

Κοιμάμαι μ' ένα όνειρο, ξυπνώ με μια ελπίδα,
στέλεχος πάλι να γενώ
και ποτέ ξανά στην τάξη να μην μπω.

 
Quixotakis
08 Ιουν 2020 23:34

Βραδιά ποίησης απόψε, ας θυμηθούμε κάτι παλιό...

Στον καφενέ απ' έξω σαν μπέης ξαπλωμένος,
του ήλιου τις ακτίνες αχόρταγα ρουφώ,
και στων εφημερίδων τα νέα βυθισμένος,
κανέναν δεν κοιτάζω, κανένα δεν ψηφώ.

Σε μια καρέκλα το ’να ποδάρι μου τεντώνω,
το άλλο σε μιαν άλλη, κι ολίγο παρεκεί
αφίνω το καπέλλο, και αρχινώ με τόνο
τους υπουργούς να βρίζω και την πολιτική.

Ψυχή μου! τί λιακάδα! τί ουρανός! τί φύσις!
αχνίζει εμπροστά μου ο καϊμακλής καφές,
κι εγώ κατεμπνευσμένος για όλα φέρνω κρίσεις,
και μόνος μου τις βρίσκω μεγάλες και σοφές.

Βρίζω Εγγλέζους, Ρώσους, και όποιους άλλους θέλω,
και στρίβω το μουστάκι μ' αγέρωχο πολύ,
και μέσα στο θυμό μου κατά διαβόλου στέλλω
τον ίδιον εαυτό μου, και γίνομαι σκυλί.

Φέρνω τον νουν στον Διάκο και εις τον Καραΐσκο
κατενθουσιασμένος τα γένια μου μαδώ,
τον Έλληνα εις όλα ανώτερο τον βρίσκω,
κι απάνω στην καρέκλα χαρούμενος πηδώ.

Την φίλη μας Ευρώπη με πέντε φασκελώνω
απάνω στο τραπέζι τον γρόθο μου κτυπώ...
Εχύθη ο καφές μου, τα ρούχα μου λερώνω,
κι όσες βλασφήμιες ξέρω αρχίζω να τις πω.

Στον καφετζή ξεσπάνω... φωτιά κι εκείνος παίρνει.
Αμέσως άνω κάτω τον κάνω τον μπουφέ,
τον βρίζω και με βρίζει, τον δέρνω και με δέρνει,
και τέλος... δεν πληρώνω δεκάρα στον καφέ.

Κι ένα δικό μου.

Θα γίνω σύμβουλος
σε πύραυλο θα μπω
ταξίδι στο φεγγάρι
θα κάνω αληθινό.

Και στο φεγγάρι επάνω
θα δεις να περπατώ
και μέσα στους κρατήρες
θα μπαίνω να κοιτώ.

Μπορεί κι εκεί να βρω παιδιά
μπορεί κι αυτό να γίνει
και να τους κάνω μάθημα
κει πάνω στη σελήνη!

 
ΠΑΡΑΣΚΕΥΑΣ ΓΙΑΛΟΥΡΗΣ
09 Ιουν 2020 11:51

Απάντηση στο συνάδελφο Δ. Σκρέτα και σε σχολιαστές του άρθρου του.
1. Αγαπητέ συνάδελφε Δημήτρη Σκρέτα, η ΠΕΣΣ δεν ασχολήθηκε ποτέ με τα πρόσωπα αλλά με τους θεσμούς. Από την περίοδο διαβούλευσης του νόμου 4547 είχαμε τοποθετηθεί αρνητικά ως προς το θεσμό των ΠΕΚΕΣ ως θεσμού απόμακρου από τη σχολική μονάδα. Σε ότι αφορά στη διαδικασία επιλογής ΣΕΕ, δεν νομίζω ότι έχει υπάρξει προηγούμενο χειρότερης διαδικασίας. Οι στοχευμένες καρατομήσεις αξίων στελεχών που παρατηρήθηκαν, θα χαρακτηρίζουν για πάντα τις διαδικασίες καθώς και εκείνους που συνέπραξαν. Αγαπητέ Δημήτρη "κρείττον σιγάν".
2. Προς όλους εκείνους που αναφέρονται στην ΠΕΣΣ και θεωρούν ότι έχει αποδεχθεί το σχέδιο για τις νέες δομές (πραγματικό ή μη, πρόχειρο ή τελικό) που δημοσιεύθηκε πρόσφατα στο esos.
• Η ΠΕΣΣ, τον Οκτώβριο 2019, μετά τη συνάντηση με την πολιτική ηγεσία του υπουργείου Παιδείας, κατέθεσε συγκεκριμένες προτάσεις. Στις προτάσεις αυτές πουθενά δεν περιλαμβάνεται διοικητική υπαγωγή των Σχολικών Συμβούλων στο Διευθυντή Εκπαίδευσης. Κάτι τέτοιο θα αποτελούσε υποβάθμιση του θεσμού και η ΠΕΣΣ δεν θα μπορούσε να συναινέσει. Επίσης η ΠΕΣΣ ουδεμία αναλυτική πρόταση μοριοδότησης για την επιλογή στελεχών κατέθεσε .
• Στην ΠΕΣΣ ουδέποτε δόθηκε συγκεκριμένο σχέδιο νόμου και συνεπώς δεν θα μπορούσε να υπάρχει συναίνεση ή απόρριψη ολική ή μερική.
• Ειδικότερα ως προς το σχόλιο @Δάσκαλος, η ΠΕΣΣ, από το 2018, είχε ταχθεί αντίθετη προς τον κόφτη της γλωσσομάθειας. Την άποψη αυτή υποστηρίζει και τώρα. Θα παρακαλούσα το συνάδελφο που αναφέρει ότι "η ΠΕΣΣ παρενέβη για να μη θεωρείται διδακτική η προϋπηρεσία στα ΤΕΙ πριν το 2001" να μας πει πότε συνέβη κάτι τέτοιο και ποιος έκανε τέτοια πρόταση. Διαφορετικά αυτό αποτελεί συκοφαντία.

Παρασκευάς Γιαλούρης

 
@Παρασκευας Γιαλουρης
09 Ιουν 2020 12:54

Στις επιλογές Διευθυντών Εκπαίδευσης του 2015 τί διοικητικές γνώσεις είχατε σαν ΣΣ και ποιά ανάλογη εμπειρία και ήσασταν μέλη των συμβουλίων επιλογής τους;Και τί κάνατε με όσα έγιναν σε εκείνες τις επιλογές που καταγγέλθηκαν στο έσος,στην Βουλή και στις εφημερίδες;Συμμετείχατε σε αυτά τα συμβούλια και έχετε τις ευθύνες σας.

 
Ανανέωση στην εκπαίδευση
09 Ιουν 2020 12:59

Συζητήσεις επί συζητήσεων, διαβουλεύσεις με επιτροπές του υπουργείου όσο νέοι απόφοιτοι, 25 έως 35 ετών δεν μπορούν να γίνουν ούτε καν απλοί εκπαιδευτικοί.

Έχουμε φτάσει στο 2020 και αντί να γίνεται συζήτηση για το 2030 κοιτάμε στο παρελθόν: Αν κάποιος έχει προϋπηρεσία στα ΤΕΙ πριν το 2001 τώρα θα πλησιάζει την ηλικία των 50 ή 60 ετών. Όποιος δεν έχει πιστοποίηση Η/Υ και Β2 σε ξένη γλώσσα μάλλον είναι ακόμα μεγαλύτερος...

 
Πρώην ΠΕΣΣ
09 Ιουν 2020 13:22

αφού δεν υπάρχουν σχολικοί σύμβουλοι, πώς υπάρχει επιστημονική ένωσή τους;

 
ΛΠ
09 Ιουν 2020 14:48

είναι ντροπή σε μια ευρωπαϊκή χώρα το 2020 να διαμαρτυρόμαστε για τον κόφτη της γλώσσας ώστε να γίνει κάποιος σχολικός σύμβουλος, όταν για μια οποιαδήποτε δουλειά στο ζητάνε... έλεος...

 
Quixotakis
09 Ιουν 2020 16:09

Eγώ πάντως συμφωνώ με τον συνάδελφο TIRANTAKIAS.
Αν γινόταν να βρεθούμε σε μια παρέα, είμαι σίγουρος ότι θα τραγουδούσαμε μαζί το αθάνατο «Αδέλφια μου, αλήτες, πουλιά»!...

 
@Δάσκαλος
09 Ιουν 2020 16:27

@Παρασκευάς Γιαλούρης
Ρωτήστε το μέλος της ΠΕΣΣ που "κόπηκε" λόγω ηλικίας και θα μάθετε.
Κάτι ξέρει αυτός.
Δεν καταγγέλλω χωρίς στοιχεία. Μακάρι να απαντούσαν όλοι σε όσα καταγγέλλω.
Για αυτά που καταγγέλει ο Δάσκαλος δεν μας είπατε.

 
ΠΕ19
09 Ιουν 2020 23:09

3 χρόνια διδασκαλία σε (ΤΕΙ + Παν/μιο) μαθήματα από 300 φοιτητές Α έτος μέχρι μαθήματα 4ου έτους και μεταπτυχιακά με 10 και 15 ώρες διδασκαλία . Αυτό κύριοι Σύμβουλοι το θεωρείτε διδακτική υπηρεσία ή όχι ? Θεωρείτε διδακτική υπηρεσία την άδεια λοχίας και ανατροφής τέκνου και όχι το επικουρικό (ουσιαστικό) διδακτικό έργο κατά τη διάρκεια εκπαιδευτικής άδειας ?
Η θεωρείτε διδακτικό έργο τη επίσκεψη στο σχολείο και την επιμόρφωση σε συναδέλφους ?
Διδακτική υπηρεσία (αν είναι κριτήριο) μόνο στη τάξη.

 
ΤΑ ΠΑΝΤΑ ΟΛΑ
10 Ιουν 2020 09:46

@Παρασκευάς Γιαλούρης
Δεν μας είπατε γιατί συνεχώς παίρνει αναβολές η προσφυγή της ΠΕΣΣ;
Αφού το ΥΠΠΘ συνεχίζει την πολιτική Γαβρόγλου και χειρότερα (Β2 σε περιφερειακούς) πως θα υποστηρίξει την ΠΕΣΣ στο ΣΤΕ;
Στις προτάσεις σας προς το ΥΠΠΘ προτείνατε να μην υπάρχουν κόφτες και ποιοι ακριβώς; Αν ναι γιατί δεν ανακοινώσατε στο site τις προτάσεις σας (διαφανείς διαδικασίες);
Γιατί ο κόφτης των 2 χρόνων έγινε 1 για κάποιον συγκεκριμένα. Μήπως ο παπάς ευλογάει πρώτα τα γένια του; Γιατί δεν το πάλεψε η ΠΕΣΣ το Β2;Κάποιο μέλος της ΠΕΣΣ στο esos δήλωσε ότι το μόνο θετικό στο νόμο Γαβρόγλου ήταν το προαπαιτούμενο-κόφτης του Β2. Μόλις έφυγε ο κόφτης των δυο θητειών ... δεν με ξέρεις, δε σε ξέρω, υποφέρεις και δεν υποφέρω. Η καταγγελία σας για το νόμο Κεραμέως δεν ήταν συγκεκριμένη, αλλά γενική και αόριστη. Αν δεν κάνω λάθος βρήκατε και θετικά! Η φιλοσοφία του νόμου είναι ίδια και χειρότερη από του Γαβρόγλου και βασίζεται σε αυτόν, ενώ η ΝΔ ως αντιπολίτευση είπε ότι θα τον καταργήσει!! Το πρωταπριλιάτικο αστείο του esos τελικά έγινε πραγματικότητα.

 
Σχολείο του 21ου αιώνα
10 Ιουν 2020 12:57

Ο αρθογράφος υπηρετεί στη δημόσια εκπαίδευση από το 1981, άρα αναφέρεται σε δεδομένα άλλων εποχών. Μετά από σαράντα χρόνια λογικό να θεωρείται προαπαιτούμενο για μια θέση ευθύνης η πιστοποιημένη γνώση τουλάχιστον μίας ξένης γλώσσας που χρησιμοποιείται διεθνώς (πχ. Αγγλικά) και η χρήση Η/Υ.

Επιπλέον, λογικό να υπάρχει χρονικό ανώτατο όριο στη θητεία (πχ. 12 χρόνια) ώστε να γίνεται εναλλαγή προσώπων και να έχουν οι νεότεροι τις ίδιες ευκαιρίες να εξελιχθούν.

 
@ ΤΑ ΠΑΝΤΑ ΟΛΑ
10 Ιουν 2020 22:47

@ ΤΑ ΠΑΝΤΑ ΟΛΑ
Να 'γιάσει το στόμα σου, άνθρωπέ μου!

 
@Σχολείο του 21ου αιώνα
11 Ιουν 2020 11:59

Μιλάμε για πολύ κόλλημα με το Β2. Γιατί να μην είναι το Διδακτορικό ή το μεταπτυχιακό προαπαιτούμενο; Έλεος.

Σελίδες

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.