Placeholder

ΒΟΥΛΗ

Επισημάνσεις από την Επιστημονική Επιτροπής της Βουλής αναγραφή διαγωγής και Ξενόγλωσσα Προγράμματα Σπουδών

Δείτε ολόκληρη την έκθεση της Επιστημονικής Επιτροπής της Βουλής
Δημοσίευση: 06/06/2020
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Δύο επισημάνσεις κάνει στη έκθεσή της η Επιστημονική Επιτροπής της Βουλής στη  έκθεσή της επί του Πολυνομοσχεδίου του υπουργείου Παιδείας “Αναβάθμιση του Σχολείου και άλλες διατάξεις”.

Η πρώτη αφορά το άρθρο   5 για την αναγραφή της διαγωγής των μαθητών της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης στο σύνολο των πιστοποιητικών σπουδών και των αποδεικτικών απόλυσης

“Θα πρέπει, να διευκρινισθεί κατά πόσον σχετίζεται η αναγραφή της διαγωγής των κατόχων των εν λόγω τίτλων με τους σκοπούς έκδοσής τους, οι οποίοι συνίστανται στην απόδειξη της επιτυχούς ολοκλήρωσης ενός σταδίου εκπαίδευσης, καθώς και κατά πόσον η εν λόγω αναγραφή σε δημόσια έγγραφα εξυπηρετεί θεμιτό σκοπό δημόσιου συμφέροντος και τηρεί την αρχή της ανα- λογικότητας, λαμβανομένου υπόψη ότι η αναγραφόμενη στο απολυτήριο διαγωγή κατά τον χρόνο κτήσης του τίτλου θα αποκαλύπτει στο διηνεκές στοιχεία που μπορούν να οδηγήσουν σε δυσμενή αξιολόγηση, στιγματισμό ή ακόμη και δυσμενή διακριτική μεταχείριση, ιδίως σε διαδικασίες πρόσληψης” επισημαίνει η Επιστημονική Επιτροπή της Βουλής

Η δεύτερη επισήμανση αφορά το άρθρο   82 για τα  Ξενόγλωσσα Προγράμματα Σπουδών.

Η διάταξη , τονίζεται στην έκθεση, αποκλείει, χωρίς να διευκρινίζεται στην Αιτιολογική Έκθεση ο λόγος, πέραν των Ελλήνων πολιτών, αλλοδαπούς πολίτες οι οποίοι είναι απόφοιτοι λυκείου ή αντίστοιχου σχολείου με φυσική έδρα στην ημεδαπή, και οι οποίοι, ιδίως μάλιστα αν το πρόγραμμα του λυκείου στηρίζεται στη γλώσσα στην οποία παρέχεται Ξ.Π.Σ., τελούν σε όμοια κατάσταση με τους αποφοίτους λυκείων με έδρα στην αλλοδαπή. Το ζήτημα εμπλέκει πτυχές και του δικαίου της Ευρωπαϊκής Ένωσης, όπως, π.χ., στην περίπτωση κατά την ο- ποία τα εν λόγω πρόσωπα φοιτούν στην ημεδαπή λόγω της άσκησης από τους γονείς τους ελευθερίας που κατοχυρώνει το δίκαιο της Ευρωπαϊκής Ένωσης (εργασία ή εγκατάσταση στην ημεδαπή).

ΠΑΤΗΣΤΕ ΕΔΩ ΓΙΑ ΝΑ ΑΝΟΙΞΕΤΕ ΤΗΝ ΕΚΘΕΣΗ

Ετικέτες: 
Βουλή Παιδεία

Σχόλια (6)

 
Φοιτητής Νομικής
06 Ιουν 2020 20:21

Η αναγραφή της διαγωγής είναι η κυριότερη παρέμβαση του νομοσχεδίου (τα υπόλοιπα αφορούν σε θέματα ήσσονος σημασίας). Δεν μπορεί η επιστημονική επιτροπή να στοχεύει στον πυρήνα της νομοθετικής παρέμβασης και να στερεί από μια εκλεγμένη κυβέρνηση να πραγματώσει νομοθετικά το όραμά της για την παιδεία της χώρας μας.

 
Ανήσυχος εκπαιδευτικός
07 Ιουν 2020 09:17

Η εκτίμησή μου είναι ότι δεν πρόκειται να εκδοθεί τίτλος με αναγραφή της διαγωγής. Πρόκειται για ένα ακόμη ζήτημα που έχει ανοίξει απερίσκεπτα η υπουργός εκ του μη όντος και στο οποίο τελικά θα υποχρεωθεί σε μία ακόμη άτακτη υποχώρηση (ή αποχώρηση...).

 
θαμώνας
08 Ιουν 2020 16:29

αυτά ξέρουν, αυτά κάνουν...
θα μπορούσαν απλά να εφαρμόσουν την ενιαία εκπαιδευτική πολιτική της ΕΕ στο ακέραιο

 
Μέτοικος στην Πάτρα
08 Ιουν 2020 17:08

Ερώτηση αδαούς περί την Νομική: Η αναγραφή του βαθμού του απολυτηρίου εξυπηρετεί θεμιτό σκοπό δημόσιου συμφέροντος και τηρεί την αρχή της αναλογικότητας, λαμβανομένου υπόψη ότι ο αναγραφόμενος στο απολυτήριο βαθμός κατά τον χρόνο κτήσης του τίτλου θα αποκαλύπτει στο διηνεκές στοιχεία που μπορούν να οδηγήσουν σε δυσμενή αξιολόγηση, στιγματισμό ή ακόμη και δυσμενή διακριτική μεταχείριση, ιδίως σε διαδικασίες πρόσληψης? Μήπως δηλαδή δεν πρέπει να βάζουμε ούτε βαθμό αλλά απλώς ότι πέρασε γιατί μετά από 10 χρόνια μπορεί να μη προσληφθεί αν δει ο μελλοντικός εργοδότης ότι ο υποψήφιος έχει βαθμό απολυτηρίου π.χ. 10/20 και πιθανολογήσει ότι πέρασε με το ζόρι γιατί ήταν τεμπέλης ή αδιάφορος και άρα δεν τον προσλάβει?

 
Όποιος ή όποια συμφωνεί ...
08 Ιουν 2020 18:10

Όποιος ή όποια συμφωνεί με αυτή τη γελοιότητα περί αναγραφής της διαγωγής του μαθητή και συμφωνεί οτι αυτό είναι αποδοτικό μέτρο για την υπακοή στους σχολικούς κανόνες, θα πρέπει:
(1) Να ετοιμάζεται να αποδεχτεί με την ίδια ζέση ανάλογες διατάξεις στα περί αξιολόγησης των εκπαιδευτικών σχετικά με τη δική του "διαγωγή", την δική του υπακοή προς τους κανόνες (πχ. κάμερα στη σχολική τάξη) και την αυστηρή τήρηση συγκεκριμένου νέου καθηκοντολογίου.
(2) Να ετοιμάζεται να αποδεχθεί οτι η διαγωγή των μαθητών ενός σχολείου (πχ. πόσοι μαθητές με ζητήματα διαγωγής; αναλογίες μαθητών με Χ διαγωγή προς Ψ διαγωγή; ) θα αποτελέσει κριτήριο αναφορικά με την αποδοτική λειτουργία του σχολείου ως προς την επίτευξη συγκεκριμένων στόχων
(3) Να σκεφτεί καλά πριν την αναγραφή της διαγωγής των μαθητών του, γιατί οι πραγματικά παραβατικοί άνθρωποι (μικροί και μεγάλοι κοινωνιοπαθείς) ούτε σταματούν στην έκφραση δυσαρέσκειας, ούτε συνετίζονται. Kαταστρώνουν ολόκληρα σχέδια και μάντεψε ποιος θα είναι ο επόμενος στόχος τους. Ευτυχώς έχουμε μάλλον λίγους τέτοιους, αλλά με τη ρύθμιση περί διαγωγής είναι σίγουρο οτι θα τους ενισχυθεί η διάθεση να καλλιεργήσουν τα ταλέντα τους.
(4) Να αφαιρέσει από το λεξιλόγιό του τη λέξη "παιδαγωγική" και τα παράγωγά της, γιατί το αιτιολογικό υπόβαθρο των περισσότερων περιπτώσεων "απείθαρχων" μαθητών είναι κατά βάση κοινωνικού, ηλικιακού-αναπτυξιακού και παιδαγωγικού χαρακτήρα. Καμία σχέση λοιπόν δεν έχουν τα κάθε είδους πειθαρχικά μέτρα με τον σκοπό, τις αρχές, τις διακηρύξεις και τις μεθόδους της επιστήμης και όποιος αποδέχεται αυτά τα μέτρα εμμέσως ομολογεί την πλήρη άγνοια της παιδαγωγικής επιστήμης και την ανικανότητά του να την υπηρετήσει. Αλίμονο στον εκπαιδευτικό που ενώ είναι ενήλικος, προσλαμβάνει ως πλήγμα στην προσωπικότητα και τον επαγγελματισμό του την ανωριμότητα των ανηλίκων και βρίσκει στις πάσης φύσεως τιμωρίες (βαθμολογία, εξετάσεις, διαγωγή) τη λύση των προβλημάτων της εκπαίδευσης και της παιδαγωγικής λειτουργίας του σχολείου.

 
Θύμιος
08 Ιουν 2020 18:22

Μπράβο Μέτοικε, πες τα, γιατί πήξαμε από μπαρούφες.
Επιτέλους, η διαγωγή είναι σημαντικό μέρος της εκπαίδευσης στο σχολείο. Και πρέπει να αναφέρεται στο απολυτήριο.

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΡΘΡΑ