Τα ψηφίσματα της Γ.Σ. των προέδρων των ΕΛΜΕ για τα Λατινικά και την Προστασία Προσωπικών Δεδομένων των εκπαιδευτικών

08/06/2020

Άκουσε το άρθρο

Δύο ψηφίσματα εξέδωσε η Γενική Συνέλευση των προέδρων των ΕΛΜΕ.

Με το ένα ψήφισμα η πρόεδροι των ΕΛΜΕ ζητούν να αποσυρθεί η μεταβατική διάταξη του άρθρου 61 που επαναφέρει τα Λατινικά στη θέση της Κοινωνιολογίας από το σχολικό έτος 2021 - 2022

Με το δεύτερο ζήτημα καλούν το υπουργείο Παιδείας:

  • Να εφαρμόσει άμεσα την Εθνική και Ευρωπαϊκή νομοθεσία και να προστατεύσει τα προσωπικά δεδομένα των εκπαιδευτικών.
  • Να νομοθετήσει την απαγόρευση οποιασδήποτε εμπλοκής ιδιωτικών εταιριών στη λειτουργία των σχολείων.
  • Την άμεση αναβάθμιση του Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου.
  • Τη συγκρότηση Κεντρικής Υπηρεσίας Νέων Τεχνολογιών, Πληροφορικής και Σχολικού Δικτύου με τοπικά παραρτήματα σε ΠΔΕ και ΔΔΕ (ΠΛΗΝΕΤ) με πλήρη στελέχωση.
  • Τη δημιουργία ηλεκτρονικού υποστηρικτικού υλικού για τους μαθητές με ευθύνη του ΥΠΑΙΘ και χωρίς την εμπλοκή ιδιωτικών εταιριών.

ΨΗΦΙΣΜΑ ΤΗΣ ΓΕΝ. ΣΥΝΕΛΕΥΣΗΣ ΤΩΝ ΠΡΟΕΔΡΩΝ ΓΙΑ ΤΟΝ ΚΛΑΔΟ ΠΕ 78 ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ

Δεν μπαίνουμε σε καμία «τεχνητή» αντιπαράθεση με άλλες ειδικότητες ή με άλλα γνωστικά αντικείμενα. Θεωρούμε ότι τέτοιες αντιθέσεις δεν έχουν κανένα πραγματικό νόημα σε σχέση με τις πραγματικές ανάγκες της Εκπαίδευσης. Κάθε επιστήμη και κάθε αντίστοιχο μάθημα ή μαθήματα έχουν θέση στο εκπαιδευτικό σύστημα. Άλλωστε τα προβλήματα της Εκπαίδευσης και των Εκπαιδευτικών, μόνο με κοινούς αγώνες  μέσα από το εκπαιδευτικό κίνημα μπορούν να βρουν λύσεις.

ΖΗΤΑΜΕ:

1ο:  Να αποσυρθεί η μεταβατική διάταξη του άρθρου 61 που επαναφέρει τα Λατινικά στη θέση της Κοινωνιολογίας από το σχολικό έτος 2021 - 2022.

Η θέση μας πηγάζει από την αναγκαιότητα διαλόγου (διάλογος που δεν έγινε) ανάμεσα στην Υπουργό Παιδείας, τους Κοσμήτορες των Σχολών Κοινωνικών Επιστημών, τους Προέδρους των Τμημάτων Κοινωνικών Επιστημών των Ελληνικών Πανεπιστημίων, και την Π.Ε.Ε.Κ.Ε., τον ΣΕΚ (Σύλλογο Ελλήνων Κοινωνιολόγων), Ε.Κ.Ε. (Ελληνική Κοινωνιολογική Εταιρεία) που θεωρούν την Κοινωνιολογία προαπαιτούμενο μάθημα για την εισαγωγή στις σχολές Κοινωνικών Επιστήμων.

Παραμονή του μαθήματος της Κοινωνιολογίας ως πανελλαδικώς εξεταζόμενο για την εισαγωγή στις σχολές Κοινωνικών Επιστημών. Επιλογή των μαθητών ανάμεσα στα Λατινικά και την Κοινωνιολογία ανάλογα με την επιλογή σχολών (πρόταση Κοσμητόρων, Προέδρων τμημάτων, όλων των κομμάτων (πλην ΝΔ), της ΟΛΜΕ, της ΠΕΕΚΕ,   της Βουλευτού της Ν.Δ. κ. Ράπτη κ.α.).

2ο:  Διατήρηση των υπαρχόντων μαθημάτων στο Λύκειο (Κοινωνιολογία Γ Λυκείου, Πολιτική Παιδεία Α Λυκείου, «Σύγχρονος Κόσμος – Πολίτης και Δημοκρατία» και «ΒΑΚΕ: Βασικές Αρχές Κοινωνικών Επιστημών», της Β΄ Λυκείου).

3ο:  Την αξιοποίηση κοινωνικών επιστημόνων για θέματα σχολικού εκφοβισμού, παραβατικότητας, σχολικών προβλημάτων  κ.α. με εξειδίκευση στην  συμβουλευτική εφήβων, επαγγελματικό προσανατολισμό κλπ μαζί με άλλους κοινωνικούς επιστήμονες ψυχολόγους, κοινωνικούς λειτουργούς κλπ, με μόνιμο διορισμό σε σχολικές μονάδες, ΚΕΣΥ κ.λπ.

ΨΗΦΙΣΜΑ ΤΗΣ ΓΕΝΙΚΗΣ ΣΥΝΕΛΕΥΣΗΣ ΤΩΝ ΠΡΟΕΔΡΩΝ ΤΩΝ ΕΛΜΕ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΛΗΡΗ ΑΠΟΤΥΧΙΑ ΤΟΥ ΥΠΑΙΘ ΝΑ ΠΡΟΣΤΑΤΕΥΣΕΙ ΤΑ ΠΡΟΣΩΠΙΚΑ ΔΕΔΟΜΕΝΑ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ

Η ΟΛΜΕ είχε προειδοποιήσει εγκαίρως για τον κίνδυνο διαρροής των προσωπικών δεδομένων των εκπαιδευτικών και ζητούσε να ληφθούν όλα τα απαραίτητα μέτρα προκειμένου να διασφαλιστεί η προστασία των προσωπικών δεδομένων κατά την εφαρμογή της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης.

Ωστόσο το ΥΠΑΙΘ, όχι μόνο δεν έλαβε τα απαραίτητα μέτρα, αλλά έδωσε προσωπικά στοιχεία των εκπαιδευτικών, χωρίς την συγκατάθεσή τους, στην ιδιωτική εταιρία Cisco. Επιπλέον δεν υπήρξε καμία εκ των προτέρων ενημέρωση των εκπαιδευτικών για ζητήματα όπως:  ποια είναι η νόμιμη βάση επεξεργασίας, πόσο χρονικό διάστημα θα διατηρηθούν τα δεδομένα, ποιοι θα έχουν πρόσβαση σε αυτά και με ποιον τρόπο, πώς εξασφαλίζεται  ότι δε θα υπάρχει διαρροή, πού να απευθύνονται οι κατά τόπους χειριστές  για ερωτήσεις και απορίες  σχετικά με τα προσωπικά δεδομένα και σειρά άλλων στοιχείων που διασφαλίζουν την ορθή τήρηση των κανόνων διαχείρισης προσωπικών δεδομένων.

Ταυτόχρονα, τόσο η ΟΛΜΕ όσο και οι εκπαιδευτικοί δεν μπορούσαν να απευθυνθούν σε κάποιον αρμόδιο για τα παραπάνω ερωτήματα γιατί, παρότι η εξ αποστάσεως εκπαίδευση ξεκίνησε μέσα Μαρτίου, δεν είχε οριστεί Υπεύθυνος Προσωπικών Δεδομένων  (dpo) στο Υπουργείο μέχρι και τις 7/5/2020, κατά σαφή παραβίαση του GDPR.

Το αποτέλεσμα της επικίνδυνης αυτής έλλειψης σχεδιασμού του ΥΠΑΙΘ οδήγησε, σύμφωνα με πολλές καταγγελίες των ΕΛΜΕ, σε εκμετάλλευση των προσωπικών δεδομένων των εκπαιδευτικών για προώθηση διαφημίσεων από ιδιωτικές εταιρίες και σε διαρροή των δεδομένων τους στο διαδίκτυο, που θα έπρεπε να απαγορεύονται ρητώς και με νόμο από το ΥΠΑΙΘ.

Η συγκέντρωση στοιχείων, όπως ονοματεπώνυμα εκπαιδευτικών, σχολικές μονάδες, διάρκεια και συμμετέχοντες των ψηφιακών τάξεων, που τελικά διέρρευσαν,  έγινε  με προσωπικές τηλεφωνικές επικοινωνίες της Γενικής Γραμματέως του Υπουργείου, η οποία πίεζε  τα στελέχη της εκπαίδευσης, όπως μας κατήγγειλαν, να συγκεντρώνουν αυτά τα στοιχεία σε τοπικό επίπεδο ή  να τα διαβιβάζουν στο υπουργείο "οικειοθελώς". Στην ερώτηση πολλών στελεχών, βάσει ποιας εγκυκλίου ή ποιων οδηγιών ζητείται αυτή η καταγραφή, η Γενική Γραμματέας δεν απαντούσε ποτέ.  
Όλα τα παραπάνω, αποδεικνύουν χωρίς αμφιβολία ότι το υπουργείο Παιδείας, σε ό, τι αφορά τουλάχιστον στη διαφύλαξη των Προσωπικών Δεδομένων κατά την εξ αποστάσεως εκπαίδευση, απέτυχε παταγωδώς και δεν εφάρμοσε ούτε την ευρωπαϊκή ούτε την  εθνική νομοθεσία.

Η ΓΣ των Προέδρων των ΕΛΜΕ θεωρεί ότι τα ζητήματα του ηλεκτρονικού εξοπλισμού, της δικτύωσης των σχολείων, της επικοινωνίας και των προσωπικών δεδομένων δε μπορεί να γίνονται αντικείμενο χρήσης και διαχείρισης από οποιαδήποτε ιδιωτική εταιρία, αλλά πρέπει να αποτελούν αποκλειστικά ευθύνη του υπουργείου.

Διαχρονικά όλες οι κυβερνήσεις ουδέποτε έλαβαν τα αναγκαία μέτρα, ώστε, σύμφωνα με τις θέσεις του κλάδου, να παρέχουν ουσιαστική επιμόρφωση στο επιστημονικό αντικείμενο, στις σύγχρονες μεθόδους διδασκαλίας, στις νέες τεχνολογίες αλλά και στην αντιμετώπιση καταστάσεων υψηλού υγειονομικού κινδύνου, παρότι υπήρξαν στο παρελθόν καταστάσεις επίσης επικίνδυνες (γρίπη χοίρων, πτηνών, SARS, H1N1 κλπ).

Απαιτούμε:

Το Υπουργείο Παιδείας, να εφαρμόσει άμεσα την Εθνική και Ευρωπαϊκή νομοθεσία και να προστατεύσει τα προσωπικά δεδομένα των εκπαιδευτικών.

Να νομοθετήσει την απαγόρευση οποιασδήποτε εμπλοκής ιδιωτικών εταιριών στη λειτουργία των σχολείων.

Την άμεση αναβάθμιση του Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου.

Τη συγκρότηση Κεντρικής Υπηρεσίας Νέων Τεχνολογιών, Πληροφορικής και Σχολικού Δικτύου με τοπικά παραρτήματα σε ΠΔΕ και ΔΔΕ (ΠΛΗΝΕΤ) με πλήρη στελέχωση.

Τη δημιουργία ηλεκτρονικού υποστηρικτικού υλικού για τους μαθητές με ευθύνη του ΥΠΑΙΘ και χωρίς την εμπλοκή ιδιωτικών εταιριών.

 

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ:

Σχόλια (2)

Διάλογος αλά ΟΛΜΕ
|

Τώρα θυμήθηκαν τον διάλογο; Όταν άλλαξε από Λατινικά σε Κοινωνιολογία με το 'έτσι θέλω' του Γαβρόγλου έγινε διάλογος; Επιλεκτική μνήμη, κύριε της ΟΛΜΕ. Άλλο συνδικαλισμός, άλλο αριστερισμός...

Χρυσα
|

Σωστή η ΟΛΜΕ για κοινωνιολογία μπράβο επιτέλους το σωματείο κοντά στο συνάδελφο που απαξιώνεται με τις αποφάσεις Κεραμέως!

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ