Placeholder

ΒΟΥΛΗ

Ο πρωθυπουργός συσχέτισε την αναγραφή της διαγωγής με την αναγραφή του βαθμού των μαθητών στα απολυτήρια

Δημοσίευση: 10/06/2020
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

"Όσον αφορά στο επιχείρημα το οποίο άκουσα σήμερα, ότι η διαγωγή θα συνοδεύει το παιδί για ολόκληρη τη ζωή του ως ένα στίγμα κάποιας κακής συμπεριφοράς, δεν μου λέτε, το ίδιο δεν ισχύει και για τον βαθμό του απολυτηρίου; Όταν ένα παιδί, για παράδειγμα, έχει έναν υψηλό βαθμό και ένα παιδί έχει χαμηλό βαθμό, αυτό δεν θα το λάβει υπόψη του κάποιος που θα δει το απολυτήριο;".

Τα παραπάνω είπε σήμερα στη Βουλή ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης , σχολιάζοντας της αντιδράσεις της αντιπολίτευσης στη διάταξη για τηναναγραφή της διαγωγής των μαθητών στους τίτλους σπουδών.

Παράλληλα ο πρωθυπουργός σημείωσε τα εξής:

Α. Δεν αντιλαμβάνομαι, όμως, γιατί το σχολείο να αυτοπεριορίζεται μόνο στη μετάδοση γνώσεων και όχι ήθους. Δεν αντιλαμβάνομαι, δηλαδή, γιατί το σχολείο θα πρέπει να διδάσκει απλά μαθηματικά, γλώσσα, βιολογία ή χημεία και να μη διδάσκει δικαιώματα, αλλά και υποχρεώσεις. Και γιατί οι μαθητές, ένα παράδειγμα θα αναφέρω μόνο, οι εκπαιδευτικοί θα πρέπει να αδρανούν απέναντι σε φαινόμενα, όπως είναι η ενδοσχολική βία; Άραγε, οι πρώτοι δεν έχουν ανάγκη από πρότυπα συμπεριφοράς και οι δεύτεροι, οι εκπαιδευτικοί, είναι ανίκανοι να αξιολογούν και να νουθετούν τα παιδιά; Πρέπει τελικά να υπάρχει ένας μηχανισμός αξιολόγησης και της συμπεριφοράς των παιδιών στο σχολείο;

Β. Και εν πάση περιπτώσει, πρέπει ή δεν πρέπει να γνωρίζει το παιδί, όχι με τιμωρητική διάθεση, ότι υπάρχει ένα φίλτρο το οποίο αξιολογεί και τη συμπεριφορά του στο σχολείο, όταν έχουμε να αντιμετωπίσουμε -για όποιον είναι γονέας- τόσο μεγάλα ζητήματα, όπως είναι το bullying και κάποιες ανατριχιαστικές συμπεριφορές νέων παιδιών, τα οποία επιδίδονται σε πράξεις που δεν μπορεί κανείς να τις δικαιολογήσει εύκολα; Και δεν θέλω να επιρρίψω κατ’ ανάγκη την ευθύνη στο παιδί για τέτοιες πράξεις. Όμως, θέλουμε ή δεν θέλουμε ένα φίλτρο αξιολόγησης της συμπεριφοράς;

Γ. Το λέμε «διαγωγή». Θα προσδιοριστεί με υπουργική απόφαση ο χαρακτήρας της. Μπορεί να έχει περιγραφικό χαρακτήρα, μπορεί να πρέπει να ξεφύγουμε από τη λέξη «κοσμία» και «κοσμιοτάτη» που ενδεχομένως να παραπέμπει σε μία άλλη εποχή. Όμως, δεν είναι αυτό το βασικό ζητούμενο της σημερινής συζήτησης. Το ζητούμενο είναι αν πρέπει ή όχι να υπάρχει μία αξιολόγηση και της συμπεριφοράς των παιδιών. Κατά την άποψή μας, πρέπει να υπάρχει και αυτό υπηρετεί το συγκεκριμένο άρθρο του νομοσχεδίου.

 

Σχόλια (3)

 
Απίστευτα πράγματα
12 Ιουν 2020 02:47

'Εχουμε φτάσει στο σημείο να θεωρούμε το ΠΔ 490/1994 προοδευτικότερο του σημερινού πολυνομοσχεδίου. Στο εν λόγω ΠΔ στο Άρθρο 1 (Έννοια και σκοπός της αξιολόγησης του μαθητή γυμνασίου), παρ. 2 και 3 ορίζονταν ότι:

"Παρ. 2. Αξιολόγηση του μαθητή είναι η συνεχής παιδαγωγική διαδικασία, με βάση την οποία παρακολουθείται η πορεία μάθησης αυτού,
προσδιορίζονται τα τελικά αποτελέσματα της και εκτιμώνται, παράλληλα, διάφορα χαρακτηριστικά της προσωπικότητας του μαθητή που σχετίζονται με
το έργο του σχολείου. Η αξιολόγηση αποτελεί οργανικό στοιχείο της διδακτικής - μαθησιακής διαδικασίας, η οποία αρχίζει με τον καθορισμό των
στόχων και ολοκληρώνεται με τον έλεγχο της επίτευξής τους. Πρώτιστος στόχος της είναι η συνεχής βελτίωση της διδασκαλίας και της γενικότερης λειτουργίας του σχολείου, καθώς και η συνεχής ενημέρωση
εκπαιδευτικών και εκπαιδευομένων για τα αποτελέσματα των προσπαθειών τους, έτσι ώστε να επιτυγχάνονται τα καλύτερα δυνατά μαθησιακά
αποτελέσματα
Παρ. 3 Η αξιολόγηση, ως εξατομικευμένη εκτίμηση της επίδοσης του μαθητή, δεν είναι αυτοσκοπός και σε καμιά περίπτωση δεν προσλαμβάνει
χαρακτήρα ανταγωνιστικό ή επιλεκτικό για το μαθητή του Γυμνασίου. Δεν αναφέρεται μόνο στην επίδοσή του στα διάφορα μαθήματα, αλλά και σε
άλλα χαρακτηριστικά του, όπως είναι η προσπάθεια που καταβάλλει, το ενδιαφέρον του, οι πρωτοβουλίες που αναπτύσσει, η δημιουργικότητά του, η
συνεργασία του με άλλα άτομα και ο σεβασμός των κανόνων λειτουργίας του σχολείου"

 
Συζήτηση για λεπτομέρειες
11 Ιουν 2020 17:03

Αποστολή του σχολείου είναι η εκπαίδευση άρα λογικό να δίνει έναν βαθμό απολυτηρίου με την ολοκλήρωση των σπουδών. Η διαπαιδαγώγηση είναι κάτι πιο σύνθετο, δεν μπορεί να εξεταστεί ή να βαθμολογηθεί σε κλίμακα με αντικειμενικά κριτήρια. Πέρα από αυτό, στις περισσότερες θέσεις εργασίας κανείς δε θα εξετάσει τον βαθμό απολυτηρίου Λυκείου ή τη σχολική διαγωγή, είναι υπερβολές αυτά.

 
Απουσία σχεδίου
11 Ιουν 2020 15:32

Το βασικό ζητούμενο είναι η αναβάθμιση του σχολείου, και εμείς ασχολούμαστε με ήσσονος σημασίας θέματα.

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΡΘΡΑ