Placeholder

ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΕΣ

Φιλόλογοι (ΠΕΦ): Επιτυχής η επιλογή των τριών κειμένων που διαγωνίστηκαν οι υποψήφιοι στη «Νεοελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία»

Και τα τρία κείμενα εκπληρώνουν εμμέσως και ένα παιδαγωγικό ρόλο
Δημοσίευση: 15/06/2020
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Επιτυχής η επιλογή των τριών κειμένων που δόθηκαν προς  εξέταση στο μάθημα «Νεοελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία».

Το πρώτο –του Θεόδωρου Γρηγοριάδη- αναφέρεται στη σημασία της Ανάγνωσης, το δεύτερο –του Κώστα Τσιρόπουλου– αναφέρεται στη σημασία της  Γραφής.

Το τρίτο είναι ένα σχετικά πρόσφατο ποίημα του Τίτου Πατρίκιου για τον ρόλο της ποίησης στην καθημερινή μας ζωή.

Και τα τρία κείμενα εκπληρώνουν εμμέσως και ένα παιδαγωγικό ρόλο: καλούν τους υποψηφίους να  γίνουν καλοί αναγνώστες, δημιουργικοί εκφραστές του γραπτού λόγου και ευαίσθητοι πολίτες.

Ευχόμαστε από καρδιάς σε όλους τους υποψηφίους που μέσα στις δυσάρεστες  συνθήκες της πανδημίας δοκιμάζονται, σε περιορισμένο χρόνο, σε μιαν απαιτητική εξέταση, Καλή  Επιτυχία και Καλή Πρόοδο.

ΓΙΑ ΤΟ Δ.Σ. ΤΗΣ ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΕΝΩΣΗΣ ΦΙΛΟΛΟΓΩΝ (ΠΕΦ)

Η Πρόεδρος

Τασούλα Καραγεωργίου

Σχόλια (13)

 
Περιμένω
15 Ιουν 2020 13:47

να διαβάσω ένα δοκίμιο στο οποίο ένας μαθητής να επιχειρηματολογεί για το ότι το βιβλίο δεν έχει σχεδόν καμιά θέση στη ζωή του, αλλά ότι αντίθετα προτιμά να διαβάζει τις "γραφές" των ανθρώπων παρατηρώντας την καθημερινότητά τους (εναρμονιζόμενος με το πρώτο κομμάτι του δεύτερου κειμένου).
Να σας δώ πώς θα βαθμολογήσετε.

 
Γερεμτζε Αναστασια
15 Ιουν 2020 14:48

Στο ερώτημα Β2α πολλά παιδια θεώρησαν οτι πρόκειται για το κείμενο δύο,εξαιτίας της διατύπωσης (η λέξη "δύο" διπλα στη λέξη "κείμενο" και σε διαφορετική σειρά απο τα " σημεία στίξης". Κάποιες λεπτομέρειες θα έπρεπε να λαμβάνονται πιο σοβαρά υπόψιν σε τόσο σοβαρές εξετάσεις!

 
Μαθητης
15 Ιουν 2020 15:36

Οι μόνοι που λέτε για ωραια θέματα είστε η πεφ κανεις μαθητής δεν συνηγορεί μας δυσκόλεψε πολυ ειμαι υποψήφιος κανένα παιδι φροντιστήριο η καθηγητής δεν το περιμενε έλεος με τις επιλογές σας πια! Αν χάσω την ιατρική θα'ναι εξαιτίας της γλώσσας άδικο να καταργηθεί να ησυχάσουμε!

 
Διατύπωση Β2α θέματος
15 Ιουν 2020 17:44

Η διατύπωση του Β2α θέματος πράγματι έδινε περιθώρια λανθασμένης κατανόησης. Υπήρξαν μαθητές που απάντησαν σύμφωνα με το κείμενο 2, ενώ έπρεπε να λάβουν υπόψη το κείμενο 1. Η απόλυτη σαφήνεια και ακρίβεια των ερωτήσεων σε τόσο καθοριστικές εξετάσεις αποτελεί προϋπόθεση να απαντήσουν σωστά οι μαθητές! Μήπως οι οδηγίες προς τους βαθμολογητές θα έπρεπε να λάβουν υπόψη αυτή την παράμετρο;

 
Απορία
15 Ιουν 2020 18:28

Πώς και δεν παρατήρησε η ΠΕΦ ότι το κείμενο του κ. Θ. Γρηγοριάδη είναι αυθαίρετα και άκομψα πετσοκομμένο; Τόσο που όχι μόνο δεν φαίνεται ο επίκαιρος χαρακτήρας του, αλλά επίσης αλλοιώνεται και καθίσταται με τραγικό τρόπο δυσνόητη η άποψή του ότι οι «δυσοίωνες συνθήκες» [ενν. του αναγκαστικού εγκλεισμού λόγω της πανδημίας] συντέλεσαν στο να ξανακερδίσει ως ενήλικος «τώρα –τι ειρωνεία!–» χρόνο για διάβασμα, ενώ στην εφηβεία του έκλεβε (χρόνο για να διαβάζει).

 
Α. Ζ.
15 Ιουν 2020 19:11

Να δω πώς θα βαθμολογήσουν υποψήφιους που επιχειρηματολόγησαν ενάντια στην ποίηση και τη λογοτεχνία. Τι θα κάνετε αγαπητοί, που για χάρη των λατινικών κάνετε τεμεναδες, με ένα γραπτό δομημένο και συγκροτημένο που δεν αναμασσά τσιτάτα και στερεότυπα;
Τέρμα υποκειμενικά θέματα τέρμα υποκειμενικές απαντήσεις.

 
Μαθήτρια λυκείου
15 Ιουν 2020 19:18

@Γερεμτζε Αναστασια
Πιστεύω πως ένας μαθητής που θα καθήσει να διαβάσει προσεκτικά την εκφώνηση θα καταλάβει ότι δεν πρόκειται για το κείμενο 2 αλλά για το 1!

 
Γιωτα
15 Ιουν 2020 22:51

Τα κείμενα τέλεια τα ερωτήματα άσχετα. Ερώτημα κριμένο 3: ποια η σχέση σας με την ποίηση και να το αναπτύξετε κιόλας. Σε ένα παιδί 17 χρόνων καμία η σχέση του με την ποίηση την διάβασε αναγκαστικά για τις πανελλήνιες . Έκθεση την γνώμη σας.... κλπ. Τα παιδιά πρέπει απλά να πουν ψέματα. Με αυτά τα θέματα τα παιδιά πρέπει να κριθούν να περάσουν Πολυτεχνείο με την ίδια βαρύτητα στα μαθηματικά φυσική χημεία. Φωστήρες είστε.

 
Φιλόλογος
15 Ιουν 2020 23:55

Εκτός από τα κείμενα υπάρχουν και τα ερωτήματα που ετέθησαν. Να περιμένουμε κάποιο σχόλιο για τις αοριστίες τους από την ΠΕΦ;
Επίσης, έχει άποψη για τις λανθασμένες οδηγίες που εστάλησαν από την ΚΕΕ;
"Ρητορικά" τα ερωτήματα...

 
Μαίρη Σ.
16 Ιουν 2020 18:24

Πέρα από την άκομψη διασκευή του κειμένου 1, θεωρώ ότι τα κείμενα που επελέγησαν ήταν πολύ ενδιαφέροντα. Αντιθέτως, δεν μπορώ να πω το ίδιο για τα ερωτήματα και την παραγωγή λόγου που ουσιαστικά δεν τήρησαν πλήρως τις οδηγίες και το πνεύμα του προγράμματος σπουδών. Σε ένα βαθμό θα τα χαρακτήριζα πρόχειρα. Θεωρώ πως τα βαθμολογικά κέντρα πρέπει να αρθούν στο ύψος των περιστάσεων...

 
Μητέρα υποψηφίου
16 Ιουν 2020 20:45

Αν παρουσιάζουν πρόβλημα οι οδηγίες που στάλθηκαν από το ΚΕΕ, τότε τι γίνεται με τα παιδιά που ήδη βαθμομογήθηκαν στην προφορική εξέταση του μαθήματος;!

 
Ρένα Κ.
16 Ιουν 2020 22:10

Πολλές αστοχίες στα ερωτήματα, αλλά κυρίως στις ενδεικτικές απαντήσεις. Οι φιλόλογοι που διορθώνουν, ας το λάβουν υπ' όψιν τους!

 
Υποψήφιος
22 Ιουν 2020 16:33

Ας ελπίσουμε πως οι βαθμολογητές θα κρίνουν αντικειμενικά και πάνω από όλα ορθά τις ανακριβείς και αόριστες ερωτήσεις που κληθήκαμε να απαντήσουμε.

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.