Placeholder

ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑ

Ωρολόγια Προγράμματα των μαθημάτων Γενικού Λυκείου (Ημερήσιου-Εσπερινού)

ΔΕΙΤΕ ΤΟ ΦΕΚ
Δημοσίευση: 16/06/2020
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Δημοσιεύθηκαν στην Εφημερίδα της Κυβέρνησης οι δύο υπουργικές αποφάσεις που καθορίζουν τα Ωρολόγια Προγράμματα των μαθημάτων των Α ́, Β ́ και Γ ́ τάξεων του Γενικού Λυκείου (Ημερήσιου-Εσπερινού).

ΠΑΤΗΣΤΕ ΕΔΩ ΓΙΑ ΝΑ ΑΝΟΙΞΕΤΕ ΤΟ ΦΕΚ

Ειδικότερα το ωρολόγιο πρόγραμμα των μαθημάτων των Α ́, Β ́ και Γ ́ τάξεων Γενικού Λυκείου καθορίζεται ως εξής:

Σχόλια (122)

 
Προς τι 3 ώρες η γυμναστική;
24 Αυγ 2021 12:15

Είναι δυνατόν στην Γ λυκείου η γυμναστική να διδάσκεται 3 ώρες; Είναι δυνατόν να υπάρχει εφτάωρο σε αυτήν την τάξη; 30 ώρες τη βδομάδα αρκούν. Ούτε επι Αρσένη δεν γινόταν αυτά

 
Αρθούρος
06 Ιουλ 2020 14:35

Η κατανομή των ωρών στο Γυμνάσιο και το Λύκειο δε γινόταν ούτε γίνεται ποτέ τυχαία.Είναι αποτέλεσμα συσχετισμών των κλάδων επιρροής στην εκάστοτε εξουσία.Τα γνωρίζουμε από τα νεανικά μας χρόνια αυτά,όταν οι Βαυαροί εξαιτίας του θαυμασμού τους γιά την Αρχαία Ελλάδα επέβαλαν το Ελληνικό Σχολείο με πολλά μαθήματα γλωσσών και θεωρητικά.Τότε ήταν που επέστρεψαν τα Λατινικά στο ωρολόγιο πρόγραμμα σε κατώτερες τάξεις,ενώ η διδασκαλία τους είχε ήδη εξαφανιστεί τη βυζαντινή περίοδο και αυξήθηκαν οι ώρες των Αρχαίων.Από τότε,πολλοί ζήλεψαν την πορεία και τα επιτεύγματα αυτού του σχολείου μέσα στην ιστορία,αλλά και τις ψήφους των ανέργων στα συγκεκριμένα μαθήματα και άλλαζαν το πρόγραμμα κατά το πρότυπα εκείνων. Το ίδιο κάνει και η Κεραμέως.
Κανείς όμως δεν είδε έγκαιρα,ότι καλή είναι η αγάπη γιά όλο βέβαια το παρελθόν του λαού μας κι όχι μόνο γιά τους αρχαίους,αφού πάντα δεν υπήρχαν ώρες γιά τους Πατέρες της Εκκλησίας μας και τη μεσαιωνική λογοτεχνική παραγωγή,αλλά καλύτερη είναι η σύνδεση του σχολείου με την παραγωγή και την αγορά.Το τελευταίο πάντα δημιουργούσε προβλήματα στους απόφοιτους κάθε γενιάς.
Όσο όμως και να αυξηθούν οι ώρες των Αρχαίων,πάντα οι νεοέλληνες θα μεταχειρίζονται τη γλώσσα τους σαν πανί καθημερινής χρήσης γράφοντας εν έτη(ενώ είναι εν έτει),προστάζοντας στο παρελθόν(παρήγγειλε,αντί παράγγειλε, μετέδοσε,αντί μετάδοσε),και αγνοώντας προκλητικά την κλίση των παθητικών ρημάτων με κραυγαλέο το "τί εννοείται (κύριε)",ενώ είναι τί εννοείτε (κύριε);"

 
Νικος
06 Ιουλ 2020 02:21

36% οι ώρες των φιλολογικών στο Λύκειο, τις περισσότερες από όλες τις χώρες στην Ευρώπη..

 
Μακάρι να ήξεραν
02 Ιουλ 2020 14:47

Αν είναι δυνατόν, στο 2020 να διδάσκονται τόσες ώρες Αρχαία, μαθηματικών και φυσικής και τα Νεα Ελληνικά 2 ώρες, η λογοτεχνία 2, η πληροφορική εν έτη 2020 2. Η αύξηση ωρών στην γυμναστική στην Γ λυκείου και μάλιστα 3!!!!! Ωρες τι δικσιολογία έχει???

 
Ειρήνη
01 Ιουλ 2020 11:04

Δεν θέλω να δω ένα σχολείο ΣΕ ΕΥΡΩΠΑΙΚ'Ή ΧΏΡΑ , ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ χωρίς καθόλου Τέχνη, λυπάμαι τα παιδιά...

 
Λεωνίδας
23 Ιουν 2020 17:35

@ Φωτεινή
Και γιατί να μην γίνουν οι "αγγλικουδες και γαλλικουδες" διευθύντριες; Λιγότερα προσόντα απο τους υπόλοιπους έχουν; καλό θα ήταν να μη μιλάμε υποτιμητικά για συναδέλφους άλλων ειδικοτήτων, αν θέλουμε να λεγόμαστε συνάδελφοι. Δε σας τιμά καθόλου το σχόλιο σας, που μπορεί να έγινε εν βρασμώ, αλλά απαξιώνει ολόκληρους κλάδους.
Υ.Γ. μαθηματικός είμαι,προς αποφυγή παρεξηγήσεων

 
Ηλίας
23 Ιουν 2020 15:44

Μια διευκρίνιση για όσους λένε ότι το άθροισμα των ωρών Γενικής Παιδείας στη Γ' ΓΕΛ είναι 16.

Οι μαθητές ανάλογα με την Ομάδα Προσανατολισμού που επιλέγουν παρακολουθούν ΕΙΤΕ Ιστορία ΕΙΤΕ Μαθηματικά και όχι και τα δύο. Συνεπώς οι ώρες διδασκαλίας Γενικής Παιδείας είναι 14 και δεν υφίσταται αριθμητικό σφάλμα.

 
Ian
23 Ιουν 2020 12:38

@ Τάσος : Με ενδιαφέρει να υπάρχει επαρκής, σωστή και αποτελεσματική ξενόγλωσση εκπαίδευση στην Ελλάδα. Να σου θυμίσω πως πριν λίγα χρόνια κόπηκαν ώρες Αγγλικών και άλλων ξένων γλωσσών για να δοθούν ώρες στα Αρχαία και σε άλλα μαθήματα! Δεν βλέπω που είναι το πρόβλημα να μαθαίνουν να "μιλούν" καλά Αγγλικά τα παιδιά μας από το σχολείο και να παίρνουν και πιστοποίηση γλωσσομάθειας! Το αν μαθαίνουν να "μιλούν" καλά Ελληνικά ή όχι είναι ένα πολυσύνθετο ζήτημα που χρειάζεται πρώτα από όλα τον ορισμό της έννοιας "καλά Ελληνικά". Θυμίζω ότι το θέμα αυτό αποτελεί ένα διαχρονικό πρόβλημα αιώνων! Κάθε γενιά ισχυρίζεται ότι η επόμενη δεν "μιλά" καλά Ελληνικά! Αν ίσχυε αυτό βέβαια τώρα θα μιλάγαμε με άναρθρες κραυγές (ή θα μιλάγαμε όλοι άπταιστα "αμερικάνικα"!!!). Ούτε το ένα συμβαίνει ούτε το άλλο!!! Απλά η ελληνική γλώσσα αλλάζει, προσαρμόζεται. Αυτό βέβαια ονομάζεται και φυσική εξέλιξη της γλώσσας (με την επήρεια πολιτικών, κοινωνικών, οικονομικών, περιβαλλοντικών και άλλων παραγόντων). Γραπτά των εφήβων μας, και των μεγάλων μας βέβαια, γεμάτα "μαργαριτάρια", βλέπουμε εδώ και δεκαετίες! Δεν νομίζω να φταίνε οι ξένες γλώσσες και για αυτά! Αν συγκρίνεις πάντως το γενικό επίπεδο του προφορικού και γραπτού λόγου όλων των Ελλήνων (κατά Μ.Ο.) της σημερινής εποχής με αυτό πριν 50 ή 100 χρόνια, μάλλον θα εκπλαγείς από τη σημαντική πρόοδο που έχει συντελεστεί (παρά τη διδασκαλία και των "καταραμένων" ξένων γλωσσών!!!).

 
Είναι αυτό λογικό;
20 Ιουν 2020 13:07

κατάργηση των κοινωνιολογικών μαθημάτων
κατάργηση των καλλιτεχνικών μαθημάτων
κατάργηση των περιβαλλοντικών μαθημάτων (πχ ΔΦΠ)
κατάργηση των πολιτικών και κοσμο-πολιτικών μαθημάτων (ΠΠ, Ευρωπαϊκός πολιτισμός κλπ.)
νεοελληνική γλώσσα α λυκείου 2 ώρες μόνον, όταν το παιδί ΤΟΤΕ πρέπει να βελτιωθεί συστηματικά στο λεξιλόγιο, στην έκφραση και στον πλούτο των ιδεών

Είναι αυτό λογικό; Και βέβαια είναι, για να εξοβελίζεται η κριτική και ριζοσπαστική σκέψη.

 
Πε19
18 Ιουν 2020 09:03

Πρόταση
Ο προσανατολισμός του λαού μήπως αντί να κάνει κόντρα μάθημα Ιστορία (από το δημοτικό ανά 3 χρόνια επανάληψη τα ίδια και τα ίδια) θα έπρεπε να κάνει Φυσική ????
Κάποια από τα παιδιά αυτά θα μπουν σε σχολές πληροφορικής αντί να αναμασάνε τα ίδια και τα ίδια δεν θα έπρεπε να κάνουν μαθήματα που θα τους φανούν χρήσιμα στο μέλλον.
Δηλαδή μαθητής μπαίνει σε σχολή Επιστήμης Υπολογιστών ή Ηλεκτρονικών Μηχανικών ή Μουσικής τεχνολογογίας και δεν έχει διδαχθεί καθόλου Φυσική που είναι από τα βασικά των σχολών αυτών.
Καλά το προφανές ότι σε σχολές Μηχανικών πληροφορικής και ηλεκτρολόγων μηχανικών δεν είναι προαπαιτούμενο ο προγραμματισμός δεν το αναφέρω γιατί είναι η αποθέωση του παραλογισμού.

 
Άρης
18 Ιουν 2020 01:03

Όσον αφορά τη μείωση των ωρών της κοινωνιολογίας θα έλεγα τα εξής: καταρχή κανείς δε θέλει να χάνουν ώρες διδακτικές οι συνάδελθοι οποιασδήποτε ειδικότητας. Είναι γεγονός ότι τα τελευταία χρόνια τα κοινωνιολογικά μαθήματα παραείχαν φουσκώσει στο λύκειο και ο ΣΥΡΙΖΑ το έφτασε στα άκρα, οπότε θα ερχόταν κάποια στιγμή το ξεφούσκωμα, η ισορροπία. Το πιο σημαντικό εδώ είναι το εξής: Τα θέματα οργάνωσης και λειτουργίας της κοινωνίας δεν διδάσκονται θεωρητικά μέσω κοινωνιολογικών θεωριών αλλά καλύτερα διδάσκονται μέσω βιωματικών προσεγγίσεων, π.χ. η Αντιγόνη του Σοφοκλή είναι ένα εξαίρετο περάδειγμα τέτοιας προσέγγισης. Θέλω να πω δηλαδή πως όλα τα θεωρητικά μαθήματα, με κορυφαία την ιστορία και τη λογοτεχνία, ουσιαστικά κοινωνιολογία διδάσκουν, και μάλιστα στην πηγή της. Γι' αυτό μη λέτε ότι φτωχαίνει ο πλούτος της κοινωνικής και πολιτικής ωριμότητας των μαθητών με τις αλλαγές, αφού άλλα είναι τα ουσιαστικά προβλήματα π.χ. ότι τελειώνει το λύκειο κάποιος και δεν ξέρει ποιος ήταν ο Ελ. Βενιζέλος. Κοντολογίς μιλάμε όλοι για τα δένδρα (τις ώρες μας), αλλά δε βλέπουμε το δάσος.

 
Γονιος
18 Ιουν 2020 00:23

Εμενα πάντως ως γονέα με ενδιαφέρει να βγει το παιδί στην κοινωνία με σωστά εφόδια από το σχολείο, πέρα από αυτά που θα του δώσω εγώ από το σπίτι. Πληροφορική, ξένες γλώσσες, κοινωνιολογία, ιστορία, μαθηματικά. Ούτε το πάτερ ημών θα του ζητήσουν να πει σε μια συνέντευξη για εργασία, ούτε να μεταφράσει κατεβατά λατινικών . Θέλω εφόδια για την κοινωνία του σήμερα. Μας ρωτήσατε αν μπορούμε να πληρώνουμε για φροντιστήρια ξένων γλωσσών και Πληροφορικής; Ιστορία και κοινωνιολογία για να ξέρουν σε τι κοινωνία θα κληθούν να ζήσουν Εσείς οι καθηγητές συνεχίστε να φαγωνεστε για τις ώρες .

 
ΑκεΑλεξάνδρα ξανδρα
18 Ιουν 2020 00:15

Όταν το 3ωρο το Αγγλικών έγινε δίωρο, και κατόπιν το μάθημα από υποχρεωτικό έγινε επιλογής, δεν είδα να ενδιαφέρεται κανείς. Πολύ απλά τώρα δόθηκαν πίσω οι ώρες. Και το επιχείρημα κάποιων είναι ότι τα παιδιά μαθαίνουν στο φροντιστήριο αγγλικά, δεν χρειάζεται να διδάσκονται στο σχολείο. Με την ίδια λογική βέβαια δε χρειάζονται και τα άλλα μαθήματα, αφού οι μαθητές πηγαίνουν φροντιστήριο από πολύ νωρίς σε έκθεση, αρχαία, μαθηματικά, φυσική κλπ. Αντί να συσπειρώνονται οι ειδικότητες, κοιτάζουν πως θα βγάλει η μια το ματι της άλλης

 
Ωρολόγιο Πρόγραμμα μαθημάτων Λυκείου
17 Ιουν 2020 23:14

Τα βασικά είναι Μαθηματικά και Επιστήμες (Φυσική, Χημεία, Βιολογία, Πληροφορική κ.α.), Γλώσσα και Ιστορία (επίσης Λογοτεχνία, Κοινωνιολογία, Αρχαία Ελληνικά, Λατινικά, Πολιτική Οικονομία κ.α.), Ξένες Γλώσσες και Ευρωπαϊκός Πολιτισμός (πρέπει τα παιδιά να μάθουν την Ιστορία της Ευρώπης τους τελευταίους πέντε αιώνες γιατί αυτό είναι το σύγχρονο περιβάλλον), Καλλιτεχνική Παιδεία και Φυσική Αγωγή.

Τι από όλα αυτά καλύπτονται ικανοποιητικά; Πότε θα δούμε τα νέα βιβλία;

Πολύ σωστή μια πρόταση παραπάνω, ότι τα σχετικά μαθήματα Τεχνών και Άθλησης (πχ. Αρμονία, Ελεύθερο και Γραμμικό Σχέδιο, αθλήματα) θα έπρεπε να καλύπτονται από το Δημόσιο Σχολείο και να μην υποχρεώνονται οι μαθητές να πηγαίνουν σε ιδιωτικά ωδεία, γυμναστήρια και φροντιστήρια.

Να μιλήσουμε για βασικά κεφάλαια σε όλους τους κλάδους: είναι δυνατόν οι μαθητές στον 21ο αιώνα να μη διδάσκονται πχ. τη Θεωρία Εξέλιξης; είναι δυνατόν να μην έχουν βασικές γνώσεις Πιθανοτήτων και Στατιστικής και Άλγεβρας; Είναι δυνατόν να μη διδάσκονται θεμελιώδεις έννοιες στην Κοινωνιολογία και την Πολιτική Οικονομία; Ή να μη γνωρίζουν σχεδόν τίποτα για την ευρωπαϊκή ιστορία του 18ου και 19ου και πλέον του 20ου αιώνα;

Μαθήματα όπως Χημεία, Πληροφορική, Φυσική και Βιολογία θα έπρεπε να έχουν ένα εργαστηριακό σκέλος, άρα χρειάζονται υποδομές και εξοπλισμός.

Οι Ξένες Γλώσσες θα έπρεπε να διδάσκονται σε ολιγομελή απογευματινά τμήματα (8 έως 12 μαθητών), ώστε να μπορούν όλοι να προχωρήσουν τουλάχιστον μέχρι το βασικό επίπεδο.

Το ελληνικό σχολείο πρέπει να δώσει έμφαση σε Γράμματα, Επιστήμες και Τέχνες με ισορροπημένο και σύγχρονο τρόπο. Όλα χρειάζονται, και τα Λατινικά και η Γεωμετρία και η Κοινωνιολογία και η Πληροφορική, όλα τα μαθήματα σε ένα λογικό σχολικό πλαίσιο επιδρούν θετικά.

Όμως από καινοτομίες τύπου "προτζεκτ", μαθήματα με περίεργους τίτλους και θεματικοί κύκλοι στο νηπιαγωγείο μένουν μόνο οι καλές προθέσεις: από το Δημοτικό μέχρι το Γυμνάσιο και το Λύκειο, το κράτος αδιαφορεί για τη διασύνδεση της ύλης των μαθημάτων και έτσι όλες οι προσπάθειες εκσυγχρονισμού καταλήγουν αποσπασματικές.

 
Τάσος
17 Ιουν 2020 22:17

Ian μάλλον λόγω του ξενικου ονόματος σου σε ενδιαφέρει να υπάρχουν πολλές ώρες ξένων γλωσσών στην Ελλάδα. Να σου θυμησω μόνο πως προ τριετίας αν θυμάμαι καλά έκοψαν ώρες από τη νεοελληνική γλώσσα στο δημοτικό για να τις δώσουν στα ξενόγλωσσα. Στο τέλος θα μιλούν αγγλικά τα παιδιά μας αλλά ελληνικά όχι (βλέπε αγγλικά στο νηπιαγωγείο). Εκτός και αν δεν έχεις δει γραπτά των εφήβων μας, γεμάτα "μαργαριτάρια".

 
Γονιος
17 Ιουν 2020 21:14

Τα παιδια τα σκεφτεστε;Ουτε αγγλικα τοσες ωρες ουτε αλλη ξενη γλωσσα.Πιο λιγα μαθηματα τα εχετε μουρλανει.Ο γιος μου μου το ξεκαθαρισε.Δεν προκειται να διαβασει καμια ξενη γλωσσα.Μονο για να πεταρει το μαθημα,εστω και με 10.Ελεος

 
Iωαννης Κοντογιαννης Δρ. ΦΥΣΙΚΗΣ ΕΔΙΠ
17 Ιουν 2020 20:53

Δυστυχως το φαινομενο που εχει παγιωθει τα τελευταια χρονια στη μεση εκπαιδευση με την απολυτη απαξιωση της επιστημης της Φυσικης εχει περασει για τα καλα και στις θετικες σχολες των Ελληνικων Πανεπιστημιων. Ετσι βλεπουμε τη δημιουργια 2 τμηματων Φυσικης με βασεις <10000 μορια, την απαμακρυνση των μαθηματων Φυσικης απο πολλα πολυτεχνικα τμηματα, διοτι στο προγραμμα δεν περισσευει χρονος για βασικη ερευνα και γνωση αλλα μονο για την εισαγομενη τεχνολογια που τα ορια της με την επιχειρηματικοτητα ειναι πλεον ασαφη. Οι χωρες ομως απο τις οποιες εισαγουμε αμασητη την τεχνολογια ειναι πρωτοπορες στη Φυσικη ( δες τα Νομπελ Φυσικης) διοτι γνωριζουν πολυ καλα τη σειρα των πραγματων , δηλαδη πρωτα αναπτυσσεις δυνατη βασικη γνωση μεσα απο τη Φυσικη και μετα παραγεις τεχνολογια. Τιποτε δεν εχει παραχθει χωρις να εχει γερες βασεις απο τη Φυσικη. Στη χωρα μας ομως η ΕΕ εχει ταξει αλλο ρολο και ακολουθουν με συνεπεια ολες οι κυβερνησεις. Να υποδεχτουμε τους πολιτες των χωρων τους για τη ξεκουραση τους. Αλλιως πως να δικαιολογησει κανεις τη σχεδον παντελη ελλειψη ευρωπαικων και εθνικων κονδυλιων στην αναπτυξη της ερευνας και ερευνητικων κεντρων σε τομεις της Φυσικης στη χωρα μας.

 
ΕΜΒΡΟΝΤΗΤΗ
17 Ιουν 2020 19:22

Δηλαδή, όσοι ενδιαφέρονται για Αρχιτεκτονική και Καλών Τεχνών, σχέδιο επισήμως και με τη βούλα, μόνο ιδιωτικό μάθημα. Στο σχολείο αισθητικό ερέθισμα, μηδέν.
Αλλά τί περιμένεις από ανθρώπους που προτάσσουν ως καινοτομία τα αγγλικά και την πληροφορική στο νηπιαγωγείο και όχι την μουσική και αισθητική αγωγή και το θεατρικό παιγνίδι.
Κανένας φωστήρας επίσης δε σκέφτηκε να κάνει τη φιλαναγνωσία υποχρεωτική σε όλα τα σχολεία από την Γ' δημοτικού και πάνω;
Αλλά τί λέω, δε θέλουμε καλλιεργημένους ανθρώπους, με αισθητική και άποψη.

 
Φωτεινή.Κ.
17 Ιουν 2020 18:36

Με υπουργούς Παιδείας νομικό και Αγγλικής αφού στο Γενικό Λύκειο άφησαν τα Μαθηματικά και της φυσικές επιστήμες να υπάρχουν για να εισαχθούν στο Πολυτεχνείο και τις Θετικές Σχολές να είστε και ευχαριστημένοι.Θα μπορούσαν ας πούμε να αυξήσουν τα κόντρα μαθήματα και να εξαφανιστούν τελείως.Μην είσαστε λοιπόν αχάριστοι.... Ζήτω τα Αγγλικά και τα Γαλλικά. Και καλές τοποθετήσεις στις επικείμενες κρίσεις διευθυντών. Θα γεμίσουν τα Γενικά Λύκεια από Αγγλικουδες και Γαλλικουδες διευθύντριες και σανωτερα....και Πρυτάνεις παντού .Να πάει μπροστά η έρευνα και Τεχνολογία.ΒΟΗΘΕΙΑ ΜΑΣ...ΚΥΡΙΕ ΕΛΈΗΣΟΝ...ΗΜΑΣ ΚΑΙ ΥΜΑΣ.

 
Ενιαία ύλη Φυσικής
17 Ιουν 2020 18:13

Η Φυσική είναι ενιαία, δε χωρίζεται σε "παλιά" και "σύγχρονη".

Για να κάνουν οι μαθητές προχωρημένα θέματα Φυσικής (όπως θεωρία Σχετικότητας, που υπάρχει κεφάλαιο στο σχολικό βιβλίο) πρέπει να έχουν κατανοήσει βασικές έννοιες, όπως Ταλάντωση-Κύμα, Ηλεκτρομαγνητισμός, Μηχανική Στερεού, Θερμοδυναμική. Αλλιώς θα είναι απλώς ένα πρόχειρο πασάλειμμα.

Χρειάζονται, όπως και σε όλα τα μαθήματα, νέα βιβλία και νέα προγράμματα σπουδών - από την Α' Γυμνασίου μέχρι την Α' Λυκείου.

 
Ταραντίλης
17 Ιουν 2020 17:49

Δεν είναι το νέο Λύκειο που οραματιζόμαστε και αξίζουν τα παιδιά μας σε καμία περίπτωση. Ας ελπίσουμε να είναι μεταβατικό όπως η 3άδα και η γενικής γραμματέας στο Υπουργείο.

 
Ν.Χ.
17 Ιουν 2020 17:31

@ΕΛΕΝΗ, δεν έγραψα για να δικαιολογήσω την κατάργηση, το αντίθετο μάλιστα. Και είμαι σίγουρη ότι αν υπήρχαν επαρκείς ώρες στο σχολείο, κανείς δεν θα ήθελε να δαπανά ένα επιπλέον εξάωρο την εβδομάδα ΣΥΝ τα 100 με 200 ευρώ το μήνα για να διδαχθεί κάτι που θα έπρεπε να παρέχεται δωρεάν.

 
Legend
17 Ιουν 2020 17:07

Κάθε κλάδος κρίνει βάσει των ωρών που καλύπτουν ή όχι την ειδικότητά του. Γενικότερα υπάρχει μια εξισορροπητική τάση. Το σημαντικό κι ουσιώδες όμως είναι το περιεχόμενο των βιβλίων και οι διδακτικές μέθοδοι. Με σωστή διαχείριση αυτών και τα αρχαία και τα λατινικά μπορούν να προετοιμάσουν για τον σύγχρονο κόσμο όπως και η πληροφορική και οι ξένες γλώσσες και οι θετικές επιστήμες. Οι Τέχνες κακώς εξοβελίζονται. Αντί για Μουσικά και Καλλιτεχνικά Σχολεία θα έπρεπε σε κάθε περιοχή να υπάρχει "Σχολή" (με εξοπλισμένες αίθουσες) αποκλειστικά για Τέχνες με κατ επιλογήν υποχρεωτικές ώρες για κάθε μαθητή ως και την Α λυκείου. Όσοι προετοιμάζονταν για αρχιτεκτονική κλπ θα μπορούσαν να συνεχίζουν το σχέδιο κι ό,τι άλλο απαιτείται, όσοι για μουσικές ή θεατρικές σπουδές τα αντίστοιχα αντικείμενα.

 
@Ert
17 Ιουν 2020 17:06

Οι ΠΕ78 είναι σχετικά λίγοι σε σχέση με τους γυμναστές, οι οποίοι υπάρχουν ως ειδικότητα και στην πρωτοβάθμια (στην οποία υπάρχουν κενά).
Δυστυχώς είναι πολύ πιο εύκολο να οδηγηθούν σε διαθεσιμότητα με την κατάργηση των μαθημάτων τους.

 
Λουκ
17 Ιουν 2020 17:01

Νομίζω ότι κάποιοι κακώς διαμαρτύρονται, οι βασικοί πυλώνες της εκπαίδευσης είναι τα Μαθηματικά και η γλώσσα....,

 
Νάντια
17 Ιουν 2020 16:57

Ως καθηγήτρια Γαλλικών θετικό το βλέπω για την ειδικότητα μας. Στο διπλανό Λύκειο τα παιδιά επέλεγαν πάντα αγγλικά, δεν υπήρχαν ώρες για άλλη ξένη γλώσσα. Τώρα με τρία τμήματα σε κάθε τάξη του Λυκείου απέκτησα 9 ώρες και θα καλύπτω το ωράριο μου σε 2 σχολεία, αντί να τρέχω σε 4. Εμείς οι ξενόγλωσσοι έχουμε γίνει γυρολόγοι, και η συνάδελφος των Αγγλικών σε 3 πηγαίνει. Και θα λείψει και η γκρίνια , ποια γλώσσα θα έχει περισσότερους μαθητές, με ό,τι αυτό συνεπάγεται

 
Ερτ
17 Ιουν 2020 16:22

Ποιές διαθεσιμότητες συζητάτε; Οι γυμναστές δηλαδή που περισσεύουν ΠΑΝΤΟΥ σχεδόν τι έπαθαν;

 
elena
17 Ιουν 2020 15:52

Συμφωνώ μα τον ΤΚ9 ότι κάθε επιστήμη έχεις την δική της αξία και ομορφιά γι' αυτό θα έπρεπε να υπάρχουν όλες στο δημόσιο σχολείο. Δεν χρειάζονται 5 ώρες Αρχαία και 5 ώρες Μαθηματικά στην Α΄λυκείου, ας είναι λιγότερες. Δεν χρειάζονται 3 ώρες Αγγλικά και 2 ώρες πληροφορική στην Α΄ Λυκείου. Ας υπάρξει χώρος και χρόνος και για τις τέχνες, την κοινωνιολογία, το περιβάλλον.
Και επειδή οι άνθρωποι είμαστε διαφορετικοί μεταξύ μας ας δώσουμε στα παιδιά δικαίωμα επιλογής. Δεν έχουν όλα τα παιδιά κλίση στις γλώσσες. Γιατί πρέπει να κάνει ένας μαθητής με δυσλεξία στην Α΄Λυκείου, Αρχαία Ελληνικά, Νέα Ελληνικά, Αγγλικά και Γαλλικά ή Γερμανικά (4 γλώσσες στην ουσία); Ας έχει δικαίωμα να επιλέξει κάτι που θα τον ενδιαφέρει και θα τον ευχαριστεί ταυτόχρονα. Τα παιδιά μαθαίνουν πολύ καλύτερα τα αντικείμενα που τους ενδιαφέρουν διότι έχουν ένα εσωτερικό κίνητρο (είτε πιστεύουν ότι θα τα καταφέρουν είτε ότι αυτό το αντικείμενο θα τους χρησιμεύσει στο μέλλον). Ας τους δώσουμε το δικαίωμα να επιλέξουν, ας φτιάξουμε ένα σχολείο που να μπορούν να το αγαπήσουν.

 
Γιώργος
17 Ιουν 2020 13:45

@Φυσικός / ΕΕΦ
Θα γίνω "κακός". Με τέτοια Φυσική που διδάσκεται στο Λύκειο, καλώς μειώνονται οι ώρες. Πριν μερικά χρόνια είχα βρεθεί στο CERN . Η απορία, το παράπονο αλλά και η ... αγανάκτηση των Φυσικών που εργάζονταν εκεί ήταν ότι στη Μέση Εκπαίδευση και κυρίως στο Λύκειο διδάσκεται η Φυσική του ... 1821! Διδάσκονται δηλαδή ΜΟΝΟ κάποιες (όχι όλες!) παλιές βασικές έννοιες της Φυσικής αλλά ελάχιστα ή καθόλου η μοντέρνα Φυσική όπως οι νεότερες θεωρίες των στοιχειωδών σωματιδίων, οι βασικές έννοιες της ηλεκτρονικής Φυσικής ή των ψηφιακών κυκλωμάτων. Ε, λοιπόν ναί, έχουν δίκιο! Από όλα τα μαθήματα, η Φυσική είναι το μάθημα που έχει ΞΕΦΥΓΕΙ περισσότερο από το σκοπό του. Αντί να διδάσκονται έννοιες βασικές, κατανοητές και χρήσιμες στους μαθητές έχουμε μείνει μόνο στις παλιές θεωρίες ενώ το μάθημα ΜΑΣΤΙΖΕΤΑΙ από στείρα ασκησιολογία, του τύπου " Σφαίρα (κατρα) κυλά σε κεκλιμένο επίπεδο και κάποια στιγμή δέχεται μια "σφαλιάρα" από ράβδο που περιστρέφεται οπότε ξανανεβαίνει κτλ κτλ". Προσφέρουν τίποτε στην κατανόηση του πραγματικού κόσμου, τέτοιου είδους ασκήσεις υπερπαραγωγές, οι οποίες μάλιστα ζητούνται και στις πανελλαδικές εξετάσεις; Το μόνο που προσφέρουν είναι ζήτηση για φροντιστήρια, ιδιαίτερα και σχολικά βοηθήματα. Άρα, κύριοι της ΕΕΦ απαιτήστε / προτείνετε ΠΡΩΤΑ την αναμόρφωση της ύλης (και των βιβλίων) και μετά απαιτήστε αύξηση ωρών διδασκαλίας της Φυσικής.

 
Μαθητής
17 Ιουν 2020 13:29

Ένα ολόκληρο χρόνο πέρυσι αναγκαζόμουν (όπως και τόσοι άλλοι άλλωστε) να ταξιδεύω από την επαρχία στην Αθήνα για να κάνω ελεύθερο και γραμμικό σχέδιο. Αποτέλεσμα; Το διέκοψα γιατί εξουθενώθηκα. Στο σχολείο δεν κάναμε καθόλου. Και παρόλα αυτά είναι πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα. Φτάνει με την υποκρισία τους και την ασχετοσύνη. Αναρωτιέμαι δεν ντρέπονται; Κυρίως οι " άριστοι".

Σελίδες

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΡΘΡΑ