Για πρωτοφανή έλλειψη σεβασμού απέναντι στις επιστημονικές ενώσεις, κάνει λόγο η Ένωση Ελλήνων Φυσικών σχετικά με τα νέα ωρολόγια προγράμματα των τριών τάξεων του Λυκείου .
Παράλληλα η ΕΕΦ καταγγέλλει το υπουργείο Παιδείας ότι προχώρησε σε αλλαγές εις βάρος του μαθήματος και της επιστήμης της Φυσικής, «αγνοώντας όλα τα υπομνήματα που έχουμε καταθέσει και τις συνεχείς εκκλήσεις για συμμετοχή σε διάλογο», και σημειώνει τα εξής:
Μειώνονται οι ώρες σε μαθήματα κατευθύνσεων: Η αφαίρεση μίας ώρας Φυσικής κατεύθυνσης στη Β΄ και Γ΄ Λυκείου δεν έχει καμία επιστημονική και παιδαγωγική βάση ενώ είναι αδιανόητο να μειώνονται οι ώρες σε μαθήματα κατευθύνσεων, όπου θα κληθούν οι μαθητές να εξετασθούν σε πανελλαδικό επίπεδο και μέσω αυτών θα κριθεί η εισαγωγή τους στα ΑΕΙ.
Οι μαθητές τελειώνουν το Λύκειο με μηδενικές γνώσεις : Η κατάργηση του μαθήματος επιλογής στην Α΄ Λυκείου και του μαθήματος της ερευνητικής εργασίας συνιστούν επίσης οπισθοδρόμηση. Οι εποχές απαιτούν ενίσχυση των Θετικών Επιστημών και όχι υποβάθμιση. Οι μαθητές τελειώνουν το Λύκειο με μηδενικές γνώσεις Αστρονομίας, Πυρηνικής και Σύγχρονης Φυσικής, διδασκόμενοι βιβλία που σταματούν δύο αιώνες πριν! Για μια ακόμα φορά, επιπλέον, αγνοείται η πρόταση που επανειλημμένως έχουμε καταθέσει για εισαγωγή διακριτού εργαστηριακού μαθήματος και δραστηριοτήτων STEM εκ περιτροπής για όλες τις Φυσικές Επιστήμες.
Λογικές «διαχείρισης προσωπικού»: Αποτελεί θλιβερή διαπίστωση ότι οι αλλαγές στα ωρολόγια προγράμματα τα τελευταία χρόνια δεν πραγματοποιούνται με ακαδημαϊκά ή παιδαγωγικά κριτήρια αλλά εξυπηρετούν βραχυπρόθεσμές λογικές «διαχείρισης προσωπικού» και ικανοποίησης κλαδικών αιτημάτων.
Η ΕΕΦ ζητά άμεσα συνάντηση με την ηγεσία του υπουργείου Παιδείας, «για να καταθέσουμε τις τεκμηριωμένες θέσεις μας, καταστάλαγμα της εμπειρίας δεκαετιών μέσα στις αίθουσες και με αποκλειστικό κριτήριο το συμφέρον των μαθητών».
Τι είναι η μονάδα;