Δυσαρέσκεια Φυσικών (ΕΕΦ) για τα ωρολόγια προγράμματα στο Λύκειο

Οι μαθητές τελειώνουν το Λύκειο με μηδενικές γνώσεις Αστρονομίας, Πυρηνικής και Σύγχρονης Φυσικής, διδασκόμενοι βιβλία που σταματούν δύο αιώνες πριν!

16/06/2020

Άκουσε το άρθρο

Για πρωτοφανή έλλειψη σεβασμού απέναντι στις επιστημονικές ενώσεις, κάνει λόγο η Ένωση Ελλήνων Φυσικών σχετικά με τα νέα ωρολόγια προγράμματα των τριών τάξεων του Λυκείου   .

Παράλληλα η ΕΕΦ καταγγέλλει το υπουργείο Παιδείας ότι προχώρησε σε αλλαγές εις βάρος του μαθήματος και της επιστήμης της Φυσικής, «αγνοώντας όλα τα υπομνήματα που έχουμε καταθέσει και τις συνεχείς εκκλήσεις για συμμετοχή σε διάλογο»,  και σημειώνει τα εξής:

Μειώνονται οι ώρες σε μαθήματα κατευθύνσεων: Η αφαίρεση μίας ώρας Φυσικής κατεύθυνσης στη Β΄ και Γ΄ Λυκείου δεν έχει καμία επιστημονική και παιδαγωγική βάση ενώ είναι αδιανόητο να μειώνονται οι ώρες σε μαθήματα κατευθύνσεων, όπου θα κληθούν οι μαθητές να εξετασθούν σε πανελλαδικό επίπεδο και μέσω αυτών θα κριθεί η εισαγωγή τους στα ΑΕΙ.

Οι μαθητές τελειώνουν το Λύκειο με μηδενικές γνώσεις : Η κατάργηση του μαθήματος επιλογής στην Α΄ Λυκείου και του μαθήματος της ερευνητικής εργασίας συνιστούν επίσης οπισθοδρόμηση. Οι εποχές απαιτούν ενίσχυση των Θετικών Επιστημών και όχι υποβάθμιση. Οι μαθητές τελειώνουν το Λύκειο με μηδενικές γνώσεις Αστρονομίας, Πυρηνικής και Σύγχρονης Φυσικής, διδασκόμενοι βιβλία που σταματούν δύο αιώνες πριν! Για μια ακόμα φορά, επιπλέον, αγνοείται η πρόταση που επανειλημμένως έχουμε καταθέσει για εισαγωγή διακριτού εργαστηριακού μαθήματος και δραστηριοτήτων STEM εκ περιτροπής για όλες τις Φυσικές Επιστήμες.

Λογικές «διαχείρισης προσωπικού»: Αποτελεί θλιβερή διαπίστωση ότι οι αλλαγές στα ωρολόγια προγράμματα τα τελευταία χρόνια δεν πραγματοποιούνται με ακαδημαϊκά ή παιδαγωγικά κριτήρια αλλά εξυπηρετούν βραχυπρόθεσμές λογικές «διαχείρισης προσωπικού» και ικανοποίησης κλαδικών αιτημάτων.

Η ΕΕΦ ζητά  άμεσα συνάντηση με την ηγεσία του υπουργείου Παιδείας, «για να καταθέσουμε τις τεκμηριωμένες θέσεις μας, καταστάλαγμα της εμπειρίας δεκαετιών μέσα στις αίθουσες και με αποκλειστικό κριτήριο το συμφέρον των μαθητών».

Σχόλια (16)

Quixotakis
|

Τι είναι η μονάδα;

ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ ΤΣ.
|

Πότε ανέλαβε φυσικός ερευνητική εργασία στο Λύκειο; Μάλλον ποτέ.

Ekfe - Stem
|

H Ένωση Ελλήνων Φυσικών πολύ καλά κάνει και παρουσιάζει τα επιχειρήματά της για τι μείωση των ωρών στο Λύκειο.Μερικές παρατηρήσεις σχετικά με το κείμενο που παρουσιάζουν:
1η)"μηδενικές γνώσεις Αστρονομίας, Πυρηνικής και Σύγχρονης Φυσικής", η φυσική έχει μεγάλο εύρος που δραστηριοποιείται, αλλά οι παραπάνω γνώσεις ίσως είναι "εξειδικευμένες" για τους μαθητές του Λυκείου και θα μπορούσαν να έχουν μια σφαιρική-εγκυκλοπαιδική γνώση στο σχολείο.
2η)"Για μια ακόμα φορά, επιπλέον, αγνοείται η πρόταση που επανειλημμένως έχουμε καταθέσει για εισαγωγή διακριτού εργαστηριακού μαθήματος και δραστηριοτήτων STEM εκ περιτροπής για όλες τις Φυσικές Επιστήμες."Εδώ όπως και πολύ καλά σχολιάζεται παραπάνω καλύτερα να γελάσουμε και διότι:1)τα σχολικά εργαστήρια εκφε εξοπλίστηκαν εδώ και 20 χρόνια τουλάχιστον με εξοπλισμό για εργαστηριακά μαθήματα (πειράματα κλπ) και πλέον είναι είτε κλειστά με το κουκούλες για τι σκόνη τα μηχανήματα (παλμογράφος, μικροσκόπιο, δοσομετρητές κλπ) ή στην καλύτερη περίπτωση να μπορείς να μετρήσεις την οξύτητα από το λάδι σου.(Λόγια από συνταξιούχο καθηγητή φυσικής).2)Το 3ωρο των εκφε και σεπεηυ) που υπήρχε ως ενασχόλησης (φροντίδα, συντήρηση) των εργαστηρίων εξανεμίστηκε λόγο του συλλόγους σας και φυσικά την "πλήρωσαν" και οι "πληροφορικάριοι-αποθηκάριοι".Στο εκφε το λειτουργήσατε εσείς ,οι χημικοί και βιολόγοι με όσα έλεγαν οι τότε εγκύκλιοι του υπουργείου.Το σεπεηυ το λειτουργούσαν όλες οι ειδικότητες από ΠΕ01-ΠΕ79.01...)και εδώ σύμφωνα με τις οδηγίες του υπουργείου.Στο σχολικό εργαστήριο πληροφορικής (σεπεηυ) υπάρχουν λογισμικά για όλες τις ειδικότητες.Το STEΜ με παραξενεύει που το αναφέρετε ως το STEM διότι η φυσική είναι μόνο STEM από τη φυσιολογία του μαθήματος. Χρειάζεται και η κιμωλία, αλλά η προσομοίωση με τη χρήση Η/Υ, το αντιδραστήριο στο μάθημα της χημείας κλπ είναι STEM από μόνο τους.
3)"Λογικές «διαχείρισης προσωπικού»: Αποτελεί θλιβερή διαπίστωση ότι οι αλλαγές στα ωρολόγια προγράμματα τα τελευταία χρόνια δεν πραγματοποιούνται με ακαδημαϊκά ή παιδαγωγικά κριτήρια αλλά εξυπηρετούν βραχυπρόθεσμές λογικές «διαχείρισης προσωπικού» και ικανοποίησης κλαδικών αιτημάτων."στο σημείο εδώ η απάντηση είναι του 1ου σχολιαστή "STEM".

Γιώργος
|

@ ΕΕΦ
Θα γίνω "κακός". Με τέτοια Φυσική που διδάσκεται στο Λύκειο, καλώς μειώνονται οι ώρες. Πριν μερικά χρόνια είχα βρεθεί στο CERN . Η απορία, το παράπονο αλλά και η ... αγανάκτηση των Φυσικών που εργάζονταν εκεί ήταν ότι στη Μέση Εκπαίδευση και κυρίως στο Λύκειο διδάσκεται η Φυσική του ... 1821! Διδάσκονται δηλαδή ΜΟΝΟ κάποιες (όχι όλες!) παλιές βασικές έννοιες της Φυσικής αλλά ελάχιστα ή καθόλου η μοντέρνα Φυσική όπως οι νεότερες θεωρίες των στοιχειωδών σωματιδίων, οι βασικές έννοιες της ηλεκτρονικής Φυσικής ή των ψηφιακών κυκλωμάτων. Ε, λοιπόν ναί, έχουν δίκιο! Από όλα τα μαθήματα, η Φυσική είναι το μάθημα που έχει ΞΕΦΥΓΕΙ περισσότερο από το σκοπό του. Αντί να διδάσκονται έννοιες βασικές, κατανοητές και χρήσιμες στους μαθητές έχουμε μείνει μόνο στις παλιές θεωρίες ενώ το μάθημα ΜΑΣΤΙΖΕΤΑΙ από στείρα ασκησιολογία, του τύπου " Σφαίρα (κατρα) κυλά σε κεκλιμένο επίπεδο και κάποια στιγμή δέχεται μια "σφαλιάρα" από ράβδο που περιστρέφεται οπότε ξανανεβαίνει κτλ κτλ". Προσφέρουν τίποτε στην κατανόηση του πραγματικού κόσμου, τέτοιου είδους ασκήσεις-υπερπαραγωγές, οι οποίες μάλιστα ζητούνται και στις πανελλαδικές εξετάσεις; Το μόνο που προσφέρουν είναι ζήτηση για φροντιστήρια, ιδιαίτερα και σχολικά βοηθήματα. Άρα, κύριοι της ΕΕΦ απαιτήστε / προτείνετε ΠΡΩΤΑ την αναμόρφωση της ύλης (και των βιβλίων) και μετά απαιτήστε αύξηση ωρών διδασκαλίας της Φυσικής.

Πλατάρος Γιάννης
|

Κανείς δεν ξέρει την μονάδα λίτρο.
Κανείς δεν ξέρει την έννοια «υδρατμός» και την μπερδεύει με τα σταγονίδια, με αποτέλεσμα να μας ψεκάζουν. Είναι τόσοι πολλοί αυτοί που το υποστηρίζουν, που έχω πεισθεί. όσοι το υποστηρίζουν είναι ψεκασμένοι, όντως.
Η μισή Αμερική υποστηρίζει ότι τους έχει φλομώσει η ΝΑΣΑ στο ψέμα και η Γη είναι επίπεδη.
Όλο το Youtube είναι γεμάτο αεικίνητα και εκατομμύρια ευαρέσκειες
Σιγά να μην έμαθε ποτέ κανείς την διαφορά μάζας. βάρους.
Σιγά να μην κατενόησε κάποιος την πυκνότητα με την ρευστότητα, την φυσική κατάσταση, το ιξώδες ...
Ποιός ξέρει να κάνει διαίρεση. ...
Πόσοι διαιρούν Ευρώ με λίτρα ή λίτρα με ευρώ και δεν ξέρουν τι βρίσκουν. το μικρό με το μεγάλο και το μεγάλο με το μικρό....
Αλλά και οι αυτόματες ενδείξεις των λίτρων ανά 100Km είναι μπερδεway...
3 το λάδι 3 το ξύδι,γιατί 3 το λαδόξιδο;
«Τα ξερά κάρβουνα όταν καίγονται βγάζουν νερό;.....Είσαι τόσο βλάκας;»
Κανένας απ΄αυτούς δεν έχει φάει τούβλο στο κεφάλι , ούτε και θα φάει -λόγω νόμου Κουλόμπ- ούτε βεβαίως κινδυνεύει να πνιγεί στην θάλασσα λόγω Αρχής του Αρχιμήδη...
Στην Ελλάδα έχουμε εκατομμύρια απ΄αυτούς εξαιρουμένων των ανηλίκων ...

Κώστας
|

Τα τελευταία χρόνια παρατηρείται μία ανεξήγητη τάση μείωσης ωρών στη Φυσική σε όλα τα ωρολόγια προγράμματα σε Γυμνάσιο και Λύκειο κάτι το οποίο δεν συνάδει αφενός με το ειδικό βάρος του γνωστικού αντικειμένου της Φυσικής και αφετέρου με την καταλυτική σημασία της διδασκαλίας της, στην οικοδόμηση των αφηρημένων νοητικών λειτουργιών στους μαθητές. Επειδή η κατάσταση έχει ξεφύγει θα πρέπει οι Φυσικοί να οργανωθούμε και να διεκδικήσουμε το δίκιο μας γιατί το θράσος των ειδικοτήτων περισσεύει.

Blast
|

Τόσα χρόνια, με τον αντιεπιστημονικό αποκλεισμό της πληροφορικής από το επιστημονικό πεδίο των θετικών σπουδών, περνάνε στο Φυσικό χωρίς προετοιμασία και εξέταση στο θεμελιώδες επιστημονικό εργαλείο της εποχής μας. Κουβέντα η ΕΕΦ! Τώρα που η πληροφορική αναβαθμίζεται στα σχολεία θυμήθηκε το STEM.

Quixotakis
|

@ Πολύ κακό για το τίποτα
Και πού να δείτε τι συμβαίνει στην ΠΕ με την έννοια του πολ/σμού και την έννοια της διαίρεσης!...

Πολύ κακό για το τίποτα
|

Ως σύγχρονοι "Σαιξπήροι" (ο όρος είναι από τον Καζαντζάκη), πριν τον "πόλεμο των κλάδων ΠΕ" θα πρέπει να αναρωτηθούμε: "Τι κάνουν καθημερινά οι άνθρωποι, χωρίς πραγματικά να γνωρίζουν τι κάνουν", από το θεατρικό έργο του Σαίξπηρ. Παράδειγμα επί της εκπαιδευτικού αποτελέσματος του κλάδου ΠΕ4.01 σε σχολεία και φροντιστήρια:
Πρωτοετείς φοιτητές έχουν πλήρη σύγχυση όσον αφορά τις 2 διαφορετικές φυσικές ποσότητες: "Ρεύμα=Current=ροή ηλεκτρικών φορτίων, με βασική μονάδα το 1 Αμπέρ στο SI" και "Ένταση=Intensity=ισχύς ανά επιφάνεια, με παράγωγο μονάδα το W/m^2 στο SI ". Έχοντας την εντύπωση από τα σχολεία ότι Ρεύμα=Ένταση, οι φοιτητές (πλέον) απαντούν κατά πλειοψηφία στις εξετάσεις ότι σε ρευματοφόρο δακτύλιο εντός μεταβαλλόμενου μαγνητικού πεδίου το ρεύμα(=ένταση στο μυαλό τους) θα ρέει με κατεύθυνση ακτινικά προς τα έξω ή προς τα μέσα (δηλαδή το ρεύμα θα πηγαίνει έξω από το καλώδιο, όπως θα μπορούσε να κάνει η ένταση).
Και άλλα πολλά "εκπαιδευτικά ευτράπελα", συμβαίνουν καθόσον επικρατεί
ημιμάθεια ή πλήρης σύγχυση εννοιών που είναι χειρότερη της αμάθειας. Η διαπίστωση είναι ότι η ουσία διαφεύγει από τις τελείως βασικές έννοιες με αποτέλεσμα η εκπαίδευση έχει φτάσει στην Ελλάδα να διαστρεβλώνει ακόμη και την καλά καθορισμένη διεθνώς ορολογία παράγοντας ημιμάθεια (ρεύμα=ένταση).
Ας επικεντρωθεί η εκπαιδευτική προσπάθεια στην ορθή διδασκαλία και κατανόηση των βασικών εννοιών, γιατί υπάρχει διαπιστωμένο έλλειμμα βασικών γνώσεων και σύγχυση εννοιών στο μυαλό των εκπαιδευτών και των εκπαιδευομένων.

margaret cross
|

Το ότι μείναν δύο κλάδοι σε όλο το λύκειο δεν σας λέει τίποτα! Προσέξτε που εστιάζετε το ενδιαφέρον των αναγνωστών σας. Δεν είναι δυσαρεστημένοι μόνο οι φυσικοί, όλες οι τέχνες και η κοινωνιολογία μένουν εκτός. Το σχολείο καταντά φροντιστήριο, οι εκπαιδευτικοί λάστιχα, θα οδηγήσουν σε ελαστικές σχέσεις εργασίας και χιλιάδες αναπληρωτές συνάδελφοι από Σεπτέμβρη θα μείνουν άνεργοι!

Χρυσουλα
|

Έπρεπε και η εεφ να είχε ξεσηκωθεί πιο μπροστά όταν πληττονταν κι άλλες ειδικότητες κοινωνιολογοι χημικοί γυμναστες κλπ τωρα είστε μόνοι ως επιστημονική Ένωση!

Επιτελάρχης Γκουρλ.
|

Δεν πειράζει συνάδελφοι. Όταν θα μας επιτεθούν οι Τούρκοι με drones που κατασκευάζουν οι ίδιοι, εμείς με ένα ιτε παίδες Ελλήνων και ένα υπερμαχω θα τους κατατροπωσουμε.

Biohacker
|

Καλή ιδέα το STEM για να πάρουν οι πληροφορικοί ανάθεση και το μάθημα της φυσικής. Μαζί σας αδέλφια.

γιωργος
|

καμια κυβερνηση δεν ανελαβε ποτε να αλλαξει λιγο την φυσικη στο λυκειο. ειναι απαραδεκτο να μην διδασκεται εστω και λιγο η συγχρονη φυσικη. εχουμε κολλησει στους νομους του Νευτωνα και τα παιδια μπαινουν στο πανεπηστημιο χωρις να εχουν ιδεα για το τι ειναι η κβαντομηχανικη ή ακομα και μια γενικη ιδεα για το συμπαν(εστω και γενικες εγκυκλοπαιδικες γνωσεις). ποσο μαλλον και παιδια που μπαινουν σε σχολες θετικων επιστημων

ειδική αγωγή
|

θεωρώ ότι απαιτείται υψηλή εξειδίξευση και επιμορφωση...

STEM
|

Διαβάζω ορθά; STEM είπατε κύριοι;
-Οταν οι πληροφορικοί φώναζαν για STEM, εσείς σφυρούσατε αδιάφορα.
-Οταν οι χημικοί φώναζαν ότι εισάγονται στο χημικό χωρίς να εξετάζονται στη χημεια, εσείς σφυρούσατε αδιάφορα
-Οταν οι πληρφορικοί φώναζαν ότι εισάγονται σε πληροφορικά τμήματα χωρίς να εξετάζονται στη πληροφορική, εσείς σφυρούσατε αδιάφορα
-Οταν κατακρεουργούσαν την κοινωνιολογία, εσείς σφυρούσατε αδιάφορα

Ε, όχι, είναι θράσος να φωνάζεις μόνο όταν το δικό σου σπίτι εχει πάρει "φωτιά"

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ