Πανελλαδικές: Διέγραψαν δύο θέματα εν ώρα εξετάσεων με εντολή της Κεντρικής Επιτροπής Εξετάσεων

Οι συνολικά 11 μονάδες που προκύπτουν από τα δύο διαγραμμένα υποερωτήματα να κατανεμηθούν στα υπόλοιπα τρία ερωτήματα

19/06/2020

Ενημερώθηκε: 19/06/2020, 11:16

Άκουσε το άρθρο

Σε  διαγραφή δύο υποερωτημάτων στο μάθημα της Βιολογίας Εσπερινών Λυκείων με το Παλαιό σύστημα, προχώρησε η Κεντρική Επιτροπή Εξετάσεων, κατά τη σημερινή διεξαγωγή των Πανελλαδικών Εξετάσεων.

Σύμφωνα με αποκλειστικές πληροφορίες του esos σήμερα ενώ μοιράστηκαν τα θέματα της Βιολογίας στους υποψηφίους Εσπερινών Λυκείων με το Παλαιό Σύστημα οι Λυκειακές Επιτροπές όλων των Εξεταστικών Κέντρων της χώρας, δέχθηκαν εντολή από την Κεντρική Επιτροπή Εξετάσεων (εδρεύει στο υπ. Παιδείας) που επιλέγει τα θέματα:

Α. Να διαγραφούν από τη Β κατηγορία θεμάτων:
-το υποερώτημα β 3 που βαθμολογείται με 5 μονάδες ,  και
-το υποερώτημα β4 που βαθμολογείται με 6 μονάδες

Β. Οι συνολικά 11 μονάδες  που προκύπτουν από τα δύο διαγραμμένα υποερωτήματα να κατανεμηθούν στα υπόλοιπα τρία ερωτήματα, και συγκεκριμένα
-το β1 θα βαθμολογηθεί με 8 μονάδες  ,  
-το β2 με 9 μονάδες , και,
-το β5 με 8 μονάδες.

Τι συνέβη

Στην εντολή που δόθηκε στις Λυκειακές Επιτροπές η Κεντρική Επιτροπή Εξετάσεων δεν εξηγεί τους λόγους της διαγραφής των  δύο υποερωτημάτων.

Σύμφωνα με πληροφορίες του esos η διαγραφή των δύο υποερωτημάτων έγινε διότι εκ των υστέρων διαπιστώθηκε ότι ήταν εκτός της εξεταστέας ύλης.

 

Σχόλια (32)

eva
|

έγινε της αριστείας από ότι κατάλαβα με τα θέματα.Και πάνω που είχα πιστέψει ότι δεν πάει παρακάτω.

Εκπαιδευτικος
|

Για πανελληνιες έχεις δίκιο ότι οι βαθμολογίες ειναι χαμηλές φετος αρκετά όμως για πτωση βάσεων ειναι νωρίς ακόμη έχουν μείνει μαθήματα πισω να δοθούν οπότε περιμενε!! Η αλήθεια είναι δυστυχώς η έκθεση θα καθορίσει τις βάσεις φετος σε μεγάλο βαθμό και κυρίως τις περιζητητες σχολές!!!!

@ ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ Φιλόλογος
|

Γιατί φωνασκείτε (κεφαλαιογράμματη γραφή στο διαδίκτυο); Έτσι αντιμετωπίζατε τους συναδέλφους σας ως πρώην διευθυντής; Με φωνές και διδακτισμό για να καλύψετε την έλλειψη επιχειρημάτων; Κρίμα που δεν προλάβατε τον θεσμό του επιθεωρητή. Πιθανότατα θα διαπρέπατε.
Λοιπόν...Ούτε με έχουν καλέσει ούτε προσδοκώ να με καλέσουν στην επιτροπή, επομένως δεν έχω κανένα προσωπικό μένος. Μήπως, όμως, κάλεσαν εσάς και υπερασπίζεστε αυτά τα θέματα που έχουν εξοργίσει όλον τον κλάδο των φιλολόγων; Για περάστε από κανένα βαθμολογικό να ακούσετε τι λέγεται.
Όσο για τα "δυνατά βιογραφικά" με κάλυψε ο συνάδελφος παραπάνω. Τα είδαμε και στη Γλώσσα και στη Βιολογία...
Μακάρι να μην δούμε ανάλογες καταστάσεις στα υπόλοιπα μαθήματα.

Μαρία
|

Εσείς οι φιλόλογοι και η Επιτροπή των θεμάτων της έκθεσης είστε απαράδεκτοι αυτό το μάθημα φετος θα κάψει πολλα παιδια και θα χάσουν τις υψηλόβαθμος σχολές μετά λέτε για ένα υπό ερώτημα της κοινωνιολογίας εδώ ολα τα δικά σας θέματα ήταν προβληματικα! Φροντίστε τουλάχιστον να διορθώσετε επιεικώς και μη κάνετε και στην ιστορία κανένα τέτοιο χοντρό λαθος !

Δημήτρης @ Πανελλήνιες
|

Νομίζω πως δεν υπάρχουν σοβαρές διαφορές από τα προηγούμενα χρόνια. Ωστόσο κάθε εκτίμηση είναι επισφαλής, αφού στηρίζεται σε μικρό αριθμό γραπτών.

Πανελληνιες
|

Οι φιλολογοι-βαθμολογιτες που γραφουν παραπάνω μηπως μπορουν να μου πουν μια βαθμολογικη εικονα ; Δηλαδη απο αυτα που διορθώσατε υπηρχαν γραπτα που ανταποκρινοταν στο θεμα ; τι βαθμοι παιζουν ; ρωταω γιατι εδωσα φετος και θελω να μαθω περιπου πως θα κυμανθουν οι βασεις . Εγω παντως πιστεύω οτι με αυτα τα θεματα θα πεσουν .ευχαριστώ

Εκπαιδευτικός
|

@ ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ

Αυτό ακριβώς είναι το πρόβλημα εκείνο που μετράει είναι ποιος έχει το πιο "βαρύ" βιογραφικό και όχι αυτό το άτομο που "θα κάνει" σωστά την δουλειά. Κανένας επίσημα δεν αναφέρει ποιος είναι ο λόγος που ακυρώθηκαν θέματα. Αν είναι όντως εκτός ύλης πρέπει να αποκλειστούν δια πάντως από οποιαδήποτε επιτροπή και οι ίδιοι αλλά και αυτοί που τους επέλεξαν και αυτοί που νομοθέτησαν τους κανόνες. Προφανώς δεν υπήρχε άτομο που δίδασκε στα εσπερινά γιατί ο κλειστός αριθμός των μελών δεν χωρούσε έναν ταπεινό εκπαιδευτικό του εσπερινού. Δεν υπάρχει περίπτωση να γίνει κάτι αξιοκρατικά τα βιογραφικά είναι το άλλοθι. Αν κάποιος ειχε Νόμπελ στην βιολογία ήταν καταλληλότερος από κάποιον που διδάσκει το μάθημα. ΥΠΗΡΧΕ ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ ΤΟΥ ΕΣΠΕΡΙΝΟΥ ΣΤΗΝ ΕΠΙΤΡΟΠΗ;

Π. ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ
|

ΤΟΠΡΟΒΛΗΜΑ ΣΟΥ ΦΙΛΟΛΟΓΕ ΕΙΝΑΙ ΟΤΙ ΔΕΝ ΕΠΙΛΕΧΘΗΚΕΣ. ΩΣ ΜΕΛΟΣ. Η ΚΕΕ ΑΠΑΡΤΙΖΕΤΑΙ ΑΠΟ ΙΚΑΝΟΤΑΤΟΥΣ ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΕΣ ΚΑΙ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑΚΟΥΣ ΜΕ ΠΟΛΥ ΔΥΝΑΤΑ ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΑ. ΑΛΛΑΞΕ ΕΠΙΠΕΔΟ ΚΑΙ ΔΕΙΞΕ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΗΘΟΣ.
ΤΤΕΤΟΙΟΥ ΕΙΔΟΥΣ ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΕΙΣ ΔΕΝ ΑΝΤΕΧΟΥΝ ΣΕ ΚΡΙΤΙΚΗ.

Ανθή
|

Το είδαμε κι αυτό. Έβαλαν τα θέματα χωρίς να ελέγξουν αν είναι στην εξεταστέα ύλη ... ΑΙΣΧΟΣ!

Γονιός
|

Στο σχολείο που έγραφε η κόρη μου, τους μετέφεραν προφορικά την " διευκρίνιση" του υπουργείου σχετικά με την ασάφεια στην έκθεση.
Τι προχειρότητα είναι αυτή απέναντι στους υποψηφίους;
Ποιος μας λέει ότι δεν μεταφέρθηκε λάθος;
Στους βαθμοογητές έχουν πει τα ίδια;
Ποιος το εγγυάται αυτό;
Γιατί δεν αναδεικνύεται το θέμα;
Πού είναι η ένωση φιλολόγων;

Ε.Λ.
|

Το ότι δεν παρουσιάζονται α από τα ΜΜΕ
, όλες αυτές οι δικαιολογημένες αντιδράσεις απέναντι στην ανευθυνότητα που επιδεικνύει το υπουργείο είναι τυχαίο;
Το ότι "δεν έχει φτάσει τίποτα στα αφτιά τους"είναι τυχαίο;
Ποιος θα προστατέψει τα παιδιά;
Ποιος θα διεκδικήσει τη διόρθωση της αδικίας;
Επίσημα και δημόσια να τοποθετηθεί το υπουργείο.
Είναι απαίτηση!!!!!!!!

Δημήτρης
|

Μα δεν καταλάβατε ακόμη ότι το β1 δεν είναι πλέον κλειστού τύπου;

Αναπαραγωγή κειμένου χωρίς άδεια
|

Υπήρχε και θέμα με την ποιότητα του κειμένου (πρωτοτυπία συγγραφής), και σε αυτό το σημείο θα έπρεπε η επιτροπή να είναι πιο προσεκτική, και να κάνει επιλογές από βιβλία.

Βασίλης
|

Είναι πολύ πάρα πολύ κρίμα που τα παιδιά παλεύουν για τις πανελλήνιες, που έχουν κάνει μία προσπάθεια έναν αγώνα και είναι μία κωλοεπιτροπη που δεν προσέχουν απλώς βάζουν ότι τους κατέβει και μετά την πληρώνουν τα παιδιά. Κανονικά θα έπρεπε να υπάρχουν σοβαρές κυρώσεις σε αυτό το θέμα αν δεν είναι ικανοί για μια τέτοια σοβαρή θέση να μην την αναλαμβάνουν

o tempora, o mores
|

@ Δημήτρης
Η επανάσταση δεν έγινε με ένα θέμα Γλώσσας-Λογοτεχνίας που ζητούσε από μαθητές που δεν διαβάζουν ούτε ποίηση ούτε γενικότερα λογοτεχνία να γράψουν για τις αναγνωστικές τους εμπειρίες, τον ρόλο της ποίησης στη ζωή τους και της ανάγνωσης στη διαχείριση του χρόνου τους!!! Η επανάσταση θα συνέβαινε αν το εκπαιδευτικό σύστημα προήγε την φιλαναγνωσία ανοίγοντας και όχι κλείνοντας βιβλιοθήκες, εντάσσοντάς την σοβαρά εκεί κάπου ανάμεσα στη ρομποτική και την επιχειρηματικότητα... Πολύ ωραίο θέμα, αλλά για την Φινλανδία (που τόσο αγαπούν όλοι και θαυμάζουν). Και, ναι: έχουμε φρίξει αυτές τις μέρες στα βαθμολογικά με το υποτιθέμενο ερώτημα κλειστού τύπου, τις ασάφειες, τις νοητικές ακροβασίες, και ζητούμενα όπου το κράτος θα έπρεπε να απαντά και όχι οι μαθητές, οι οποίοι συχνά απαντούν με αφοπλιστική ειλικρίνεια για τον ...ελεύθερο χρόνο τους.

Δημήτρης 68
|

Για το δ θέμα μαθηματικά ολοκληρωμα στην αρχή ήταν εκτός ύλης και μετά το επανέφεραν με το παλιο.

Σπάρτακος
|

Είπε κάποιος πως οι ιθύνουσες του υπουργείου δεν μπορούν ούτε σε δύο γαϊδούρια
αχυρα
να
μοιρασουν!

Ε.Λ.
|

Αυτούς ποιος θα τους αξιολογήσει?????

Κώστας
|

Μοιραίοι και άβουλοι.....

Φιλολογος 3
|

Τον πείραξε ότι αν και έχει τεκμηρίωση, το σύστημα "χτυπάει" αν οι δύο βαθμολογητες δεν έχουν βάλει ίδιο βαθμό, όπως χτυπούσε όταν είχαμε μόνο σωστό λάθος χωρίς τεκμηρίωση. Όμως υπάρχει υποκειμενικό στοιχείο εδώ, για το αν μια παραπομπή του μαθητή τεκμηριώνει επαρκώς ή όχι, οπότε θα γίνει χαμός μετά και θα μας παίρνουν τηλέφωνα να πάμε να "διορθώσουμε" το Β1. Όποιος έχει πάει σε βαθμολογικό καταλαβαίνει τι λέω και τι λέει ο παραπάνω συνάδελφος. Το υπουργείο πρέπει να μετατρέψει το Β1 στο σύστημα σε ανοιχτού τύπου ερώτηση ώστε να μην έχουμε αυτά τα προβλήματα.
Το άλλο που λέει ο συνάδελφος είναι ότι οι απαντήσεις της κεε ήταν από τραγικά λάθος σε κάποιες περιπτώσεις (αποτέλεσμα παρανόησης δηλαδή του ίδιου του κειμένου) έως από την πόλη έρχομαι και στην κορφή κανέλα (για το β θέμα της έκθεσης). Αυτό σε συνδυασμό με την κακή διατύπωση του θέματος κάνει ακόμα κι εμάς που μας άρεσαν τα κείμενα να είμαστε έξαλλοι γιατί την πληρώνουν πολλοί μαθητές, χωρίς να φταίνε καθόλου, και κυρίως την πληρώνει το νέο σύστημα, που το έκαναν μισητό λες και το έκαναν επίτηδες.

Νικόλας
|

Kαι λάθος θέματα και δύσκολα για τους υποψηφίους με το παλαιό σύστημα. Δεν αρκεί που δεν τους μείωσαν την ύλη, συνεχίζουν να παίζουν με το άγχος και την ψυχολογία τους, που για δεύτερη φορά δοκιμάζεται. Συγχαρητήρια στην επιτροπή!

CHARALAMPOS TSOUL.
|

Η απελευθέρωση των σκλάβων έγινε τη μέρα που οι μπλε κέρδισαν τους ροζ;

Θέματα βιολογίας
|

Ήταν στο 2ο Θέμα άρα η αναστάτωση δεν ήταν μεγάλη, σαφώς όμως πρόκειται για ένα λάθος που θα μπορούσε να έχει αποφευχθεί. Μέχρι τώρα οι εξετάσεις εξελίσσονται ομαλά αλλά η επάνοδος στα σχολεία την επόμενη χρονιά είναι ακόμα μετέωρη.

Περικλής
|

Αυτούς θα τους διαγράψει κανείς;

Φιλόλογος @Δημητρης
|

Ναι, με πείραξε η "τεκμηρίωση" γιατί όχι μόνο ανέδειξε την προχειρότητα (π.χ. δεν μπορεί να ζητείται "τεκμηρίωση" για μεταφορικό λόγο σε κείμενο που βρίθει μεταφορικών εκφράσεων σε Πανελλαδικές εξετάσεις, για να μην αναφερθώ και στη "διπλή" τεκμηρίωση του τελευταίου υποερωτήματος) αλλά και το μέγεθος της άγνοιας της όποιας επιτροπής για τη λειτουργία των βαθμολογικών κέντρων. Αν έστω κι ένας βαθμολογητής μείνει στις οδηγίες της ΚΕΕ και θεωρήσει Λάθος απάντηση που ο άλλος βαθμολογητής θεωρήσει δικαιολογημένα ως Σωστή, τότε δεν θα καταχωρηθεί η απάντηση στο σύστημα. Το γνωρίζετε αυτό; Η επιτροπή προφανώς όχι... Αυτό είναι που "προβλέπεται" να συμβεί στις κλειστού τύπου ερωτήσεις. Όλοι οι μάχιμοι εκπαιδευτικοί που διορθώνουμε πολλά χρόνια στα βαθμολογικά το ξέρουμε.
Η "ασάφεια" στο Δ εμπεριείχε και στοιχεία αλληλοεπικάλυψης των θεμάτων. Δεν πιστεύω να σας διέφυγε... Δεν είναι "καναλιζάρισμα" να απαιτείς σαφήνεια στη διατύπωση. Είναι στοιχειώδης υποχρέωση. Ζήτα ό,τι θες, εκτός τετριμμένων. Μακάρι. Αλλά με σαφήνεια!
Πώς και υπήρχε αυτή ακρίβεια υποδειγματική στα ερωτήματα του "παλαιού" συστήματος; Ας επέλεγαν ένα από τα δύο κι ας το έβαζαν και στο "νέο" σύστημα. Απλό. Και λιγότερο κόπο θα έκαναν και δεν θα είχαν εκτεθεί τόσο...

ΝΙΚΟΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
|

Γενικώς πολύ ευκολα τα θεματα βιολογιας ΓΕΛ

ένας ταλαιπωρημένος μαθηματικός
|

αυτές τις ανοησίες κάνουνε με το να έχουν θέματα νέο+παλαιό και να τα αποτελέσματα.
Τέλος, θέματα ίδια για όλους

Pk
|

Τραγικοί

Δημήτρης @ φιλόλογος
|

Σε πείραξε η τεκμηρίωση; προτιμάς την παπαγαλία ή την αντιγραφή; Τι θα πει προβλέπεται; Δεν αποκλείει ο νόμος την τεκμηρίωση. Όσον αφορά την ασάφεια, έχεις δίκιο. Μόλις τόλμησαν να μας βγάλουν από "καναλιζαρισμένα" θέματα και να αφήσουν τη δημιουργικότητα και τη φαντασία των μαθητών να δουλέψει, ενάντια στα τετριμμένα και στα έτοιμα (ξέρεις εσύ: οικογένεια, σχολείο, ΜΜΕ και πάει λέγοντας), όντας ανεπαρκείς να δουλέψουμε σε ελεύθερες συνθήκες, φωνάζουμε για ασάφεια. Μοιάζουμε με το σκλάβο που δε μπορεί να προσαρμοστεί σε ελεύθερο περιβάλλον μετά την απελευθέρωσή του.

Φιλόλογος
|

Και στη Γλώσσα εστάλησαν λάθος οδηγίες σε ασαφή και κακοδιατυπωμένα θέματα ενώ η Β1 επιτρέπει "τεκμηρίωση" από διάφορα χωρία, άρα δεν είναι "κλειστού τύπου", ως προβλέπεται...
Αδιανόητες προχειρότητες για τον θεσμό.
Αν νυστάζουν ή δεν έχουν διδάξει το γνωστικό αντικείμενο, γιατί πηγαίνουν στην ΚΕΕ;

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ