ΦΕΚ: Διδασκαλία του διδακτικού/μαθησιακού πεδίου Τεχνολογία και Πληροφορική στο Γυμνάσιο

20/06/2020

Άκουσε το άρθρο

Δημοσιεύθηκε στην Εφημερίδα της Κυβέρνησης η υπουργική απόφαση που ορίζει τη διδασκαλία του διδακτικού/μαθησιακού πεδίου Τεχνολογία και Πληροφορική στο Γυμνάσιο από το επόμενο σχολικό έτος 2020-21.

ΠΑΤΗΣΤΕ ΕΔΩ ΓΙΑ ΝΑ ΑΝΟΙΞΕΤΕ ΤΟ ΦΕΚ

Ειδικότερα, σύμφωνα με την υπουργική απόφαση για τη διδασκαλία του διδακτικού/μαθησιακού πεδίου Τεχνολογία και Πληροφορική στο Γυμνάσιο ισχύουν τα εξής:

A) A ́ τάξη Γυμνασίου

Η διδασκαλία της Πληροφορικής στην Α’ Γυμνασίου πραγματοποιείται σε δύο συνεχόμενες διδακτικές ώρες. i) Όταν ο αριθμός των μαθητών/-τριών του τμήματος υπερβαίνει τους εικοσιένα (21), το τμήμα χωρίζεται σε δύο ομάδες μαθητών/-τριών και για κάθε εβδομάδα προβλέπονται δύο (2) διδακτικά δίωρα, ως εξής:

- Το πρώτο διδακτικό δίωρο της εβδομάδας, η πρώτη ομάδα μαθητών/-τριών διδάσκεται Πληροφορική στο εργαστήριο Πληροφορικής για δύο (2) ώρες. Ταυτόχρονα, η δεύτερη ομάδα μαθητών/-τριών την πρώτη διδακτική ώρα διδάσκεται Τεχνολογία στο εργαστήριο Τεχνολογίας ή στην αίθουσα του τμήματος, εφόσον δεν υπάρχει εργαστήριο Τεχνολογίας και τη δεύτερη διδακτική ώρα διδάσκεται Οικιακή Οικονομία ή το αντίστροφο. - Το δεύτερο διδακτικό δίωρο, η δεύτερη ομάδα μα- θητών/-τριών διδάσκεται Πληροφορική στο εργαστήριο Πληροφορικής για δύο (2) ώρες. Ταυτόχρονα, η πρώτη ομάδα μαθητών/-τριών την πρώτη διδακτική ώρα διδσκεται Τεχνολογία στο εργαστήριο Τεχνολογίας ή στην αίθουσα του τμήματος, εφόσον δεν υπάρχει εργαστήριο Τεχνολογίας και τη δεύτερη διδακτική ώρα διδάσκεται Οικιακή Οικονομία ή το αντίστροφο.

ii) Όταν ο αριθμός των μαθητών/-τριών του τμήματος δεν υπερβαίνει τους εικοσιένα (21), τότε το τμήμα δεν χωρίζεται σε δύο ομάδες. Η Πληροφορική διδάσκεται στο εργαστήριο Πληροφορικής για δύο (2) ώρες/εβδομάδα, η Τεχνολογία διδάσκεται στο εργαστήριο Τεχνολογίας ή στην αίθουσα του τμήματος, εφόσον δεν υπάρχει εργαστήριο Τεχνολογίας για μία (1) ώρα/εβδομάδα και η Οικιακή Οικονομία διδάσκεται για μία (1) ώρα/εβδομάδα.

B) B ́ και Γ ́ τάξεις Γυμνασίου

i) Όταν ο αριθμός των μαθητών/-τριών του τμήματος υπερβαίνει τους εικοσιένα (21), το τμήμα χωρίζεται σε δύο ομάδες μαθητών/-τριών.

- Την πρώτη ώρα διδασκαλίας στο ωρολόγιο πρόγραμμα της εβδομάδας, η πρώτη ομάδα μαθητών/-τριών διδάσκεται Πληροφορική στο εργαστήριο Πληροφορικής. Ταυτόχρονα, η δεύτερη ομάδα μαθητών/-τριών διδάσκεται Τεχνολογία στο εργαστήριο Τεχνολογίας ή στην αίθουσα του τμήματος, εφόσον δεν υπάρχει εργαστήριο Τεχνολογίας.

- Τη δεύτερη ώρα διδασκαλίας στο ωρολόγιο πρόγραμμα της εβδομάδας, η πρώτη ομάδα μαθητών/-τριών διδάσκεται Τεχνολογία στο εργαστήριο Τεχνολογίας ή στην αίθουσα του τμήματος, εφόσον δεν υπάρχει εργαστήριο Τεχνολογίας. Ταυτόχρονα, η δεύτερη ομάδα μαθητών/-τριών διδάσκεται Πληροφορική στο εργαστήριο Πληροφορικής.

ii) Όταν ο αριθμός των μαθητών/-τριών του τμήματος δεν υπερβαίνει τους εικοσιένα (21), τότε το τμήμα δεν χωρίζεται σε δύο ομάδες. Η Πληροφορική διδάσκεται στο εργαστήριο Πληροφορικής και η Τεχνολογία διδάσκεται στο εργαστήριο Τεχνολογίας ή στην αίθουσα του τμήματος, εφόσον δεν υπάρχει εργαστήριο Τεχνολογίας.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ:

Σχόλια (27)

Βλάκας
|

Σε εμάς σπάνε όλα τα τμήματα, ακόμη και τα 20αρια, είναι σωστό;

ΔΙΑΙΡΕΙ ΚΑΙ ΒΑΣΙΛΕΥΕ
|

ΔΙΑΙΡΕΙ ΚΑΙ ΒΑΣΙΛΕΥΕ!

Ο ένας κλάδος κατά του άλλου!

Κι αν δεν επηρεάζει τον κλάδο μας βουβαινόμαστε!

Καρτσιδήμας Γιάννης
|

Επιτέλους η Πληροφορική 2 ώρες στην Α' Γυμνασίου. Είναι θετικό μέτρο της Κυβέρνησης. Συγχαρτήρια που το πήρε, παρά το ότι οι αντιδράσεις από άλλους κλάδους, με έντονη παρουσία στο Συνδικαλιστικό Χώρο, ήταν αναμενόμενες.
Γνωρίζει κάποιος στις Ευρωπαϊκές Χώρες πόσες ώρες Πληροφορική κάνουν τα παιδιά στο Γυμνάσιο; Το ότι κάποιες έχουν εισάγει τον Προγραμματισμό από τις κατώτερες τάξεις του Δημοτικού είναι το μόνο σίγουρο.
Η εικόνα που δίνεται είναι ότι ενώ στις δεξιότητες της Πληροφορικής είμαστε εικοστοί έβδομοι από τους εικοσι οχτώ, τίθεται ακόμα το ερώτημα για το αν θα πρέπει ή όχι να δώσουμε στη νέα γενιά τη δυνατότητα να ασχοληθεί με την Πληροφορική στο Γυμνάσιο και στο Λύκειο.
Το συνολικό Ωρολόγιο Πρόγραμμα είναι άλλο θέμα. Θα μπορούσε να αυξηθεί το ωρολόγιο πρόγραμμα του Γυμνασίου σε 35 ώρες, όπως ήταν παλαιότερα.

Ιωάννα
|

Σας έχει διαποτίσει συνάδελφοι η λογική του διαίρει και βασίλευε! Μπράβο στις κυβερνήσεις, πέτυχαν το σκοπό τους!

απαράδεκτος
|

Δεν είναι ωρολόγιο αλλά είναι οτι κι όποιος απομείνει. Σχεδίαση Παιδείας με οικονομικά κριτήρια. Μετά απο 10 χρόνια μνημονίου στην Παιδεία συνεχίζουν τις περικοπές.

ΠΕ04
|

Έτσι άκριτα αποδέχονται όλοι το σπάσιμο της Οικιακής Οικονομίας; Να αρνηθούμε οι ΠΕ04 να ξαναμπουμε σε εργαστήριο με παιδάκια της Α Γυμνασίου.

ΠΕ00
|

Σε σχολείο με 15 τμήματα υπάρχουν 20+10+10=40 ώρες πληροφορικής(λόγω μοιρασιάς των τμήματος > 21 μαθητών). Πως θα χωρέσουν 40 ώρες πληροφορικής σε 32 ώρες σχολικού ωραρίου;

Προγραμματιστής
|

Δεν χωράνε οι ώρες στο πρόγραμμα για τους καθηγητές οικιακής που διδάσκουν μόνο στην Α, άρα πάντα θα εμπλέκονται στα δίωρα. Μπορούν να κάνουν μόνο 3 ώρες την ημέρα, δηλαδή 15 την εβδομάδα. Αν υπολογίσουμε και τις μετακινήσεις μεταξύ σχολείων τα πράγματα δυσκολεύουν περισσότερο. Νομίζω ότι το συνεχόμενο δίωρο της πληροφορικής πρέπει να αναθεωρηθεί.

Ρομποτική
|

Οι συνεχόμενες εργαστηριακες ώρες γίνονται στα Επαγγελματικά Λύκεια έχοντας όμως 2-3 εργαστήρια που λειτουργούν παράλληλα. Στο γυμνάσιο οι δύο καθηγητές πληροφορικής δεν μπορούν να διδάξουν παράλληλα. Ακόμα με 15 τμήματα 40 ώρες εργαστήριο (35 ώρες max) δεν μπορεί να καλυφθεί πρακτικά με ένα εργαστήριο.

Elias
|

Καθηγήτρια οικιακής ερχόταν 2 μέρες τη βδομάδα στο σχολείο για να κάνει από 3 ώρες κάθε μέρα στην α τάξη. Τις ίδιες μέρες η καθηγήτρια της πληροφορικής θα πρέπει να έχει 2 εξάωρα.

Ρομποτική
|

Επαναλαμβάνω η 2η συνεχόμενη ώρα της πληροφορικής (με οικιακή οικονομία) ο καθηγητής τεχνολογίας δεν μπορεί να κάνει τίποτα εφόσον το εργαστήριο πληροφορικής είναι κατειλημμένο. Εκτός εάν είναι η τελευταία ώρα.

Εκπαιδευτικός
|

Αμάν με τη γκρίνια!
Σας αυξάνουν τις ώρες γκρινιάζετε ότι δεν έχετε εργαστήρια. Σας μειώνουν τις ώρες, γκρινιάζετε ότι θα χάσετε τις θέσεις σας. Αποφασίστε τι στο καλό θέλετε. Αφήστε το βρήκα, θέλετε και τις θέσεις σας να έχετε και να κάνετε λίγες ώρες και σε λίγους μαθητές! Σωστά?

ΑΒC
|

@Νουβάκη

ΠΛΗ 1 2 3 4
Α1α Α1α Α1β Α1β
ΤΕΧ Α1β Α1α
ΟΙΚ Α1β Α1α

Engineering Teacher
|

Δηλαδή στο σχολείο μου με 5 τμήματα που σπάνε στην πρώτη τάξη θα έχω 10 τουλάχιστον ωριαία κενά στο εβδομαδιαίο μου πρόγραμμα για το μάθημα της τεχνολογίας, αφού υπάρχει μόνο ένα εργαστήριο πληροφορικής.

Νουβάκης
|

Δεν υπάρχει πρόβλημα στην διευθέτηση του προγράμματος, παρά μόνο στο ότι όταν ο/η καθηγητής/τρια Πληροφορικής κάνει μάθημα σε τμήμα ταυτόχρονα με τον/την καθηγητή/τρια της Τεχνολογίας, δε θα μπορεί να έχει μάθημα στο ίδιο τμήμα ο/η καθηγητής/τρια της Οικιακής.

Ο δεύτερος περιοριστικός παράγοντας είναι ότι δεν μπορεί την ίδια μέρα να έχει πάνω από 2 ώρες μάθημα Πληροφορικής το ίδιο τμήμα (μέχρι δύο θα μπορεί - 1ω το υποτμήμα Α1α ταυτόχρονα με το Α1β με Τεχνολογία και 1ω το Α1β Πληροφορική με το Α1α Οικιακή)

@Μανωλης
|

Η Φυσική στην Α Γυμνασίου είναι καθαρά εργαστηριακό και γραπτώς εξεταζόμενο μάθημα. Οι συνάδελφοι ΠΕ04 μπαίνουν σε εργαστήριο με μικρά παιδιά που δεν εχουν εργαστηριακή εμπειρία. Τι αμφιβαλετε; Θα γίνεται η Οικιακή Οικονομία σε διπλανη αίθουσα με μισό τμήμα; Ίσως θα έπρεπε αν γίνει κάτι τέτοιο οι ΠΕ04 να μην ξαναμπούν σε εργαστήριο.

Ρομποτική
|

Κατά συνέπεια για να βγει πρόγραμμα χρειάζονται 2 εργαστήρια πληροφορικής και 2 καθηγητές.
Αλλιώς σε σχολείο με 4 τμήματα που σπάνε στην Α γυμνασίου (με ένα εργαστήριο πληροφορικής)
Π.χ Α1α πληρ-Α1α τεχνολογια
Α1α πληρ- Α1α οικιακή οικονομία.
Πρώτο υποχρεωτικό κενό τεχνολόγου εφόσον τη 2η ώρα το εργαστήριο πληροφορικής κατειλημμένο και δεν μπορεί να γίνει μάθημα με Β ή Γ πληροφορική - τεχνολογία.
Στη συνέχεια
Α1βπληρ-Α1β τεχνολογια
Α1β πληρ- Α1β οικιακή οικονομία.
Δεύτερο υποχρεωτικό κενό τεχνολογίας για τον ίδιο λογο. Άρα για κάθε μία ώρα μαθήματος ένα κενό δώρο
4 τμήματα *2 ώρες =8 ώρες μάθημα - 4*2=8 υποχρεωτικά κενά.

Ελένη
|

Η φυσική είναι εργαστηριακό μάθημα θα έπρεπε αυτό να σπάσει με την πληροφορική αλλά φυσικά είναι πιο οικονομικά συμφέρον να γίνει με την οικιακή οικονομία... Τότε να εξετάζεται γραπτά η οικιακή οικονομία!

Μανώλης
|

Δεν είμαι ειδικός, αλλά στον πρόσφατο κατάλογο των σχολικών βιβλίων υπάρχει εργαστηριακός οδηγός για την οικιακή οικονομία. Από την άλλη δεν νομίζω ότι οι φυσικοι έχουν πρόβλημα στον αριθμό των μαθητών και γιαυτο δεν κάνουν εργαστήριο, αμφιβάλω αν θα το εκαναν και με τους μισούς μαθητές.

ΠΕ 15
|

Δεν την θέλουμε την "έξτρα ωρίτσα" με τον τρόπο που προέκυψε. Θέλουμε πίσω την ώρα που καρατομήθηκε για να μην πω και για την προηγούμενη που την κατάπιε ο Φίλης ,αλλά φοβάμαι ότι θα κατηγορηθούμε για πλεονεξία! Κουβέντα ο Φίλης και η Τζούφη για την Οικιακή Οικονομία. Η ευαισθησία τους περιορίστηκε για τις αλλαγές στο ωρολόγιο πρόγραμμα του λυκείου. Υποκριτές!

Οι παράλογες αποφάσεις του υπουργείου θα μας βάλουν σε αντιπαράθεση με τους ΠΕ04 για το ποιο μάθημα πρέπει να είναι εργαστηριακό; Η απάντηση είναι αυτονόητη!

Μέντιουμ
|

Αν μπορώ να καταλάβω σωστά τις προθέσεις της κ.Υπουργού,
τότε το μάθημα με τίτλο Οικιακή Οικονομία αλλάζει περιεχόμενο
και μετατρέπεται στην καινοτομία Εργαστήριο Δεξιοτήτων με διάφορες θεματικές.
Συνεπώς θα είναι Α ανάθεσης για όλες τις ειδικότητες, με προτεραιότητα σε συγκεκριμένες ειδικότητες ανάλογα τη θεματική.
Δεν είναι αλάργα το σκοτάδι. Αναθέσεις μαθημάτων έρχονται ...

Ελένη Κ.
|

Διαφωνώ πλήρως. Το μάθημα Οικιακής Οικονομίας θα διδάσκεται χαλαρά με μισό τμήμα (και μάλιστα κατά βάση από ... Κοινωνιολόγους και όχι Οικιακής Οικονομίας οι οποίοι σπανίζουν, ενώ το εργαστηριακό μάθημα της Φυσικής που υπάρχει ανάγκη να σπάει με λιγότερους μαθητές μένει ως έχει ...
Λοιπόν, περιμένουμε από το υπουργείο τότε την απαραίτητη ευαισθησία στις αναθέσεις μαθημάτων. Η Οικιακή Οικονομία Β ανάθεση σε Φιλόλογους, Γυμναστές, ΠΕ04 και Κοινωνιολόγους, ώστε να μην αρπάζουν επιλεκτικά τις ώρες της οι ίδιοι και ίδιοι οι οποίοι μάλιστα δεν είναι και οι πιο σχετικοί...

ΥΠΕΡΑΡΙΘΜΟΙ
|

Με αυτή την εγκύκλιο πολλές οργανικές θέσεις θα καταργηθούν σε πολλά σχολεία και θα έχουμε πλήθος υπεραριθμιών. Θα γίνει το έλα να δεις.

PE19
|

Τα λέγαμε !!! λυπάμαι τους Πε15 (ΠΕ80) αλλά πόσο λογικό είναι ένα εργαστηριακό μάθημα (Φυσική) να μην απαιτεί περιορισμένο αριθμό μαθητών και ένα μη εργαστηριακό (οικιακή οικονομία ) να απαιτεί.

πε 04
|

Για έξτρα ωρίτσα οικιακής οικονομίας λοιπόν. Ενώ οι μαθητές θα διδάσκονται μισοί μισοί Οικ Οικονομία θα κάνουν το αμιγώς εργαστηριακό μάθημα της Φυσικής Α Γυμνασίου όλοι μαζί στο εργαστήριο Φυσικών Επιστημων. Η ανοησία σε όλο της το μεγαλείο.

ΔΕΣΠΟΙΝΑ
|

Η Φυσική της Α Γυμνασίου είναι εργαστηριακό μάθημα, αλλά γίνεται με ολόκληρο τμήμα και με έναν καθηγητή. Μήπως θα έπρεπε λοιπόν να σπάει με την Φυσική κάτι που ο κλάδος το ζητάει εδώ και καιρό ?
Αλλά όλα αποφασίζονται με τη λογική αφού κλέβουμε μια ώρα από την οικιακή οικονομία για να κλείσουμε τα στόματα .. ας σπάσουμε την οικιακή με την πληροφορική.
Καλό θα ήταν κάποτε σε αυτό το κράτος οι αποφάσεις θα λαμβάνονται με γνώμονα όχι το τι καθηγητές μας περισσεύουν, τι να τους κάνουμε ...
Η ΕΕΦ που είναι, πως το δέχεται αυτό;
Επίσης εφόσον οι μαθητές θα κάνουν πλέον Αγγλικά από το νηπιαγωγείο γιατί πρέπει να υπάρχουν Αγγλικά αρχαρίων και προχωρημένων Αν είναι να υπάρχει κάτι τέτοιο ας υπάρχει για όλα τα μαθήματα.

Στράτος
|

Καλή η σκέψη να "σπάει" η Πληροφορική με Τεχνολογία και Οικιακή Οικονομία. Άλλωστε δεν υπήρχαν και πολλές άλλες επιλογές.
ΟΜΩΣ πρακτικά θα είναι δύσκολο, ιδιαίτερα στα μικρά σχολεία, να εφαρμοστεί:
1. Το συνεχόμενο δίωρο στην Α΄ τάξη
2. Το να συμπέσουν καθηγητές Πληροφορικής, Τεχνολογίας και Οικιακής Οικονομίας τις ίδιες ώρες. Και τούτο γιατί με τις ελάχιστες ώρες των μαθημάτων τους (ειδικά οι Οικιακής Οικονομίας) θα διατίθενται σε πολλά σχολεία, οπότε θα πρέπει η διάθεση 3 καθηγητών να γίνεται στο ίδιο σχολείο την ίδια μέρα και ώρα. Σημειωτέον ότι οι ΔΔΕ διαθέτουν για συμπλήρωση ωραρίου αλλά δεν ορίζουν ποιες μέρες σε ποιο σχολείο αλλά συνεννοούνται μεταξύ τους οι Διευθυντές σχολείων.
Γενικά και συμπερασματικά: Για κάποιους εκπαιδευτικούς, "μικρών" ειδικοτήτων οι διαθέσεις, που συνοδεύονται από συνεχείς καθημερινές μετακινήσεις, δεν θα σταματήσουν ποτέ!!! Μήπως ως ελάχιστο αντιστάθμισμα θα πρέπει (πέραν των οδοιπορικών εξόδων) να επανέλθει τουλάχιστον ένα επιμίσθιο (που έχει καταργηθεί) για την δυσμενή μεταχείριση έναντι των υπολοίπων συναδέλφων τους που υπηρετούν σε ένα σχολείο;

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ