Placeholder

ΜΑΘΗΤΕΣ

Οι 17 αλλαγές “Κεραμέως” στο Λύκειο -Τι θα ισχύσει από το νέο σχολικό έτος

Το νέο ωρολόγιο Πρόγραμμα του Λυκείου
Δημοσίευση: 22/06/2020
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Δεκαπέντε αλλαγές  θα ισχύσουν από το επόμενο σχολικό έτος στο Λύκειο, ενώ αλλάζει το Ωρολόγιο Πρόγραμμα  για τις τρεις τάξεις, και από το μεθεπόμενο σχολικό έτος έρχεται μία ακόμη αλλαγή στο μάθημα των Λατινικών.

Ειδικότερα, πρόκειται για τις εξής αλλαγές:

1. Προφορική βαθμολογία τετραμήνων στο Λύκειο

Σε όλες τις τάξεις του Γενικού Λυκείου διενεργούνται στα μαθήματα όλων των Ομάδων δύο (2) υποχρεωτικές ωριαίες γραπτές δοκιμασίες, μία (1) κατά τη διάρκεια του πρώτου τετραμήνου και μία (1) κατά τη διάρκεια του δεύτερου τετραμήνου, με εξαίρεση το μάθημα της Φυσικής Αγωγής, στο οποίο δεν διενεργείται γραπτή δοκιμασία.

Αν για λόγους αντικειμενικούς, δεν πραγματοποιηθεί η ωριαία γραπτή δοκιμασία του πρώτου τετραμήνου, στο δεύτερο τετράμηνο διενεργούνται δύο (2) ωριαίες γραπτές δοκιμασίες.

Στο μάθημα της Πολιτικής Παιδείας οι μαθητές εκπονούν επιπλέον και ερευνητική εργασία στο β’ τετράμηνο, η βαθμολογία της οποίας αποτελεί το 50% του βαθμού του τετραμήνου αυτού.

Στο μάθημα των Εφαρμογών Πληροφορικής και στο μάθημα της Εισαγωγής στις Αρχές της Επιστήμης των Ηλεκτρονικών Υπολογιστών διενεργείται μία (1) ωριαία γραπτή δοκιμασία στο πρώτο τετράμηνο, ενώ στο δεύτερο τετράμηνο οι μαθητές εκπονούν μία (1) ερευνητική εργασία, η βαθμολογία της οποίας αποτελεί το 50% του βαθμού του τετραμήνου αυτού.
 
Διάρθρωση εκπαιδευτικών προγραμμάτων Γενικού Λυκείου και εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση αποφοίτων Γενικού Λυκείου

2. Α′ Τάξη ΓΕΛ

Η Α′ Τάξη Γενικού Λυκείου αποτελεί τάξη αποκλειστικά γενικής παιδείας, στην οποία εφαρμόζεται πρόγραμμα μαθημάτων γενικής παιδείας τριάντα πέντε (35) συνολικά διδακτικών ωρών εβδομαδιαίως για τα ημερήσια λύκεια και είκοσι πέντε (25) συνολικά διδακτικών ωρών για τα εσπερινά λύκεια.».

3. Β′ Τάξη ΓΕΛ

Στη Β′ Τάξη Ημερησίου Γενικού Λυκείου εφαρμόζεται πρόγραμμα μαθημάτων που περιλαμβάνει μαθήματα γενικής παιδείας τριάντα (30) συνολικά διδακτικών ωρών εβδομαδιαίως και δύο (2) Ομάδες Μαθημάτων Προσανατολισμού, Ανθρωπιστικών και Θετικών Σπουδών, πέντε (5) συνολικά διδακτικών ωρών εβδομαδιαίως για κάθε ομάδα.

4. Β′ Τάξη Εσπερινού ΓΕΛ

Στη Β′ Τάξη Εσπερινού Γενικού Λυκείου εφαρμόζεται πρόγραμμα μαθημάτων που περιλαμβάνει μαθήματα γενικής παιδείας είκοσι (20) συνολικά διδακτικών ωρών εβδομαδιαίως και δύο (2) Ομάδες Μαθημάτων Προσανατολισμού, Ανθρωπιστικών και Θετικών Σπουδών, πέντε (5) συνολικά διδακτικών ωρών εβδομαδιαίως για κάθε ομάδα.

Οι μαθητές, εκτός από τα μαθήματα γενικής παιδείας, παρακολουθούν υποχρεωτικά και τα μαθήματα της Ομάδας Προσανατολισμού που επιλέγουν.

5. Γ ΓΕΛ

Στη Γ' Τάξη Γενικού Λυκείου εφαρμόζεται πρόγραμμα μαθημάτων που περιλαμβάνει μαθήματα γενικής παιδείας και προσανατολισμού τριάντα δύο (32) συνολικά διδακτικών ωρών εβδομαδιαίως για τα ημερήσια λύκεια και είκοσι πέντε (25) συνολικά διδακτικών ωρών εβδομαδιαίως για τα εσπερινά λύκεια. Τα μαθήματα προσανατολισμού χωρίζονται σε τρεις (3) Ομάδες Μαθημάτων Προσανατολισμού, ως εξής:

α) Ανθρωπιστικών Σπουδών.

β) Θετικών Σπουδών και Σπουδών Υγείας.

γ) Σπουδών Οικονομίας και Πληροφορικής.

Οι μαθητές, εκτός από τα μαθήματα γενικής παιδείας, παρακολουθούν υποχρεωτικά και τα μαθήματα της Ομάδας Προσανατολισμού που επιλέγουν. Ειδικά οι μαθητές που επιλέγουν την Ομάδα Προσανατολισμού Θετικών Σπουδών και Σπουδών Υγείας επιλέγουν και παρακολουθούν υποχρεωτικά είτε το μάθημα των Μαθηματικών είτε το μάθημα της Βιολογίας.».

6. Αρχική Δήλωση Ομάδας Προσανατολισμού

Οι μαθητές της Γ` Τάξης Ημερήσιου και Εσπερινού ΓΕ.Λ. με την έναρξη του σχολικού έτους και όχι αργότερα  από την ημέρα έναρξης τω μαθημάτων επιβεβαιώνουν οριστικά την Αρχική Δήλωση Ομάδας Προσανατολισμού, που έχουν υποβάλει στη σχολική τους μονάδα, προ της λήξης του προηγούμενου διδακτικού έτους.

Κάθε μαθητής επιλέγει υποχρεωτικά μία (1) Ομάδα Μαθημάτων Προσανατολισμού και ένα (1) Επιστημονικό Πεδίο. Ειδικά οι μαθητές που επιλέγουν την Ομάδα Προσανατολισμού Θετικών Σπουδών και Σπουδών Υγείας επιλέγουν επιπλέον είτε το μάθημα των Μαθηματικών είτε το μάθημα της Βιολογίας.  

Οι Ομάδες Προσανατολισμού επιτρέπουν την πρόσβαση σε συγκεκριμένα Επιστημονικά Πεδία Α.

Κάθε υποψήφιος επιλέγει ένα μόνο Επιστημονικό Πεδίο.

7. Υπολογισμός βαθμολογίας

«α) λαμβάνεται υπόψη το σύνολο των μορίων που συγκεντρώνει ο υποψήφιος στα τέσσερα (4) πανελλαδικά εξεταζόμενα μαθήματα του οικείου Επιστημονικού Πεδίου.

Για τον προσδιορισμό του συνόλου των μορίων κάθε υποψηφίου υπολογίζονται τα μαθήματα και οι συντελεστές βαρύτητας που προβλέπονται για το αντίστοιχο Επιστημονικό Πεδίο. Με απόφαση του Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων, η οποία εκδίδεται το αργότερο μέχρι τη λήξη εκάστου σχολικού έτους και ισχύει για τις πανελλαδικές εξετάσεις του επόμενου σχολικού έτους, ορίζονται οι συντελεστές βαρύτητας σε δύο (2) μαθήματα ανά Επιστημονικό Πεδίο.

8. Πρόσβαση σε συγκεκριμένο επιστημονικό πεδίο

Η πρόσβαση σε συγκεκριμένο επιστημονικό πεδίο γίνεται ανάλογα με την Ομάδα Προσανατολισμού που έχει επιλέξει ο κάθε μαθητής ως εξής:

βα) Οι υποψήφιοι της Ομάδας Προσανατολισμού Ανθρωπιστικών Σπουδών έχουν πρόσβαση στις Σχολές και στα Τμήματα του πρώτου Επιστημονικού Πεδίου και τα μαθήματα, στα οποία εξετάζονται υποχρεωτικά, είναι η Νεοελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία, τα Αρχαία Ελληνικά, η Ιστορία και τα Λατινικά.

ββ) Οι υποψήφιοι της Ομάδας Προσανατολισμού Θετικών Σπουδών και Σπουδών Υγείας έχουν πρόσβαση στις Σχολές και στα Τμήματα είτε του δεύτερου είτε του τρίτου Επιστημονικού Πεδίου, ανάλογα με το ποιο από τα δύο αυτά Επιστημονικά Πεδία έχουν επιλέξει, ως εξής:

i) οι υποψήφιοι που έχουν επιλέξει το δεύτερο Επιστημονικό πεδίο εξετάζονται υποχρεωτικά στα μαθήματα της Νεοελληνικής Γλώσσας και Λογοτεχνίας, της Φυσικής, της Χημείας και των Μαθηματικών και

ii) οι υποψήφιοι που έχουν επιλέξει το τρίτο Επιστημονικό Πεδίο εξετάζονται υποχρεωτικά στα μαθήματα της Νεοελληνικής Γλώσσας και Λογοτεχνίας, της Φυσικής, της Χημείας και της Βιολογίας.

βγ) Οι υποψήφιοι της Ομάδας Προσανατολισμού Σπουδών Οικονομίας και Πληροφορικής έχουν πρόσβαση στις Σχολές και στα Τμήματα του τέταρτου Επιστημονικού Πεδίου και τα μαθήματα, στα οποία εξετάζονται υποχρεωτικά, είναι η Νεοελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία, τα Μαθηματικά, η Πληροφορική και η Οικονομία.

9. Μέσος όρος απόλυσης – προαγωγής μαθητών στο Γενικό Λύκειο

Η βαθμολογική κλίμακα, με βάση την οποία υπολογίζονται οι βαθμοί επίδοσης των μαθητών σε όλα τα μαθήματα, κυμαίνεται από μηδέν (0) έως είκοσι (20) και προσδιορίζεται ως εξής:

Η βαθμολόγηση των γραπτών δοκιμίων των προαγωγικών και απολυτηρίων εξετάσεων γίνεται στην κλίμακα από μηδέν (0) έως εκατό (100), με ακέραιους μόνο αριθμούς, και ο τελικός βαθμός του γραπτού δοκιμίου ανάγεται στην κλίμακα από (0) έως είκοσι (20) και διατυπώνεται ως δεκαδικός με προσέγγιση δεκάτου, όπου απαιτείται.

10. Γραπτές προαγωγικές και απολυτήριες εξετάσεις

Οι γραπτές προαγωγικές και απολυτήριες εξετάσεις διεξάγονται μετά τη λήξη των μαθημάτων του Β' Τετραμήνου. Προβλέπονται επίσης δύο ειδικές εξεταστικές περίοδοι, μία κατά το δεύτερο δεκαπενθήμερο του Ιουνίου, , στην οποία δύνανται να συμμετέχουν μόνο οι μαθητές της Γ' τάξης του Λυκείου, και μία στις αρχές του Σεπτεμβρίου,   στην οποία δύνανται να συμμετέχουν οι μαθητές των Α', Β' και Γ' τάξεων του Λυκείου. Στις εξετάσεις αυτές αξιολογούνται συνολικά οι γνώσεις και οι δεξιότητες που απέκτησαν οι μαθητές κατά τη διάρκεια του αντίστοιχου σχολικού έτους.

11. Μαθητές που απουσιάζουν δικαιολογημένα από την εξέταση μαθήματος

α) Κατ’ εξαίρεση, μαθητές που απουσιάζουν δικαιολογημένα από την εξέταση μαθήματος λόγω ασθενείας ή άλλου αποχρώντος λόγου, εξετάζονται άλλη ημέρα εντός της συγκεκριμένης κάθε φορά εξεταστικής περιόδου, την οποία ορίζει με απόφασή του ο Σύλλογος των διδασκόντων, έπειτα από αίτηση του κηδεμόνα ή των μαθητών, εφόσον είναι ενήλικοι.

Η ασθένεια βεβαιώνεται από ιατρική γνωμάτευση ή με υπεύθυνη δήλωση των κηδεμόνων των μαθητών ή των ιδίων των μαθητών, εφόσον είναι ενήλικοι.

Οι διατάξεις των δύο προηγούμενων εδαφίων εφαρμόζονται και για τους μαθητές που αποχωρούν μετά την ανακοίνωση των θεμάτων της εξέτασης λόγω αιφνίδιας και εμφανούς ασθένειας, η οποία βεβαιώνεται από ιατρική γνωμάτευση ή με υπεύθυνη δήλωση των κηδεμόνων των μαθητών ή των ιδίων των μαθητών, εφόσον είναι ενήλικοι.

Οι μαθητές που απουσιάζουν δικαιολογημένα από την εξέταση μαθήματος λόγω ασθενείας ή άλλου αποχρώντος λόγου ή που αποχωρούν μετά την ανακοίνωση των θεμάτων της εξέτασης λόγω αιφνίδιας και εμφανούς ασθένειας, αν δεν προσέλθουν σε εξετάσεις μέχρι το τέλος της πρώτης εξεταστικής περιόδου λόγω σοβαρών προβλημάτων υγείας ή σοβαρού κωλύματος που συνιστά ανωτέρα βία, έχουν τη δυνατότητα, εφόσον είναι μαθητές της Γ' τάξεως του Λυκείου, να προσέλθουν για όσα μαθήματα δεν εξετάστηκαν στην ειδική εξεταστική περίοδο του δεύτερου δεκαπενθημέρου του Ιουνίου ή, εφόσον το σοβαρό πρόβλημα υγείας διαρκεί καθ` όλον τον μήνα Ιούνιο, στην ειδική εξεταστική περίοδο του Σεπτεμβρίου.

Οι μαθητές των Α' και Β' τάξεων του Λυκείου, αν δεν προσέλθουν σε εξετάσεις μέχρι το τέλος της πρώτης εξεταστικής περιόδου λόγω σοβαρών προβλημάτων υγείας ή σοβαρού κωλύματος που συνιστά ανωτέρα βία, έχουν τη δυνατότητα να εξετασθούν στα μαθήματα αυτά άλλη ημέρα, την οποία ορίζει με απόφασή του ο Σύλλογος Διδασκόντων μέχρι την 30η Ιουνίου, ή, εφόσον το σοβαρό πρόβλημα υγείας διαρκεί καθ` όλον τον μήνα Ιούνιο, στην ειδική εξεταστική περίοδο του Σεπτεμβρίου.

Το παραπάνω σοβαρό πρόβλημα υγείας βεβαιώνεται με δικαιολογητικά ασθενείας από κρατικό ή ιδιωτικό νοσοκομείο ή άλλο δημόσιο ή ιδιωτικό φορέα υγειονομικής περίθαλψης.

Για τους μαθητές αυτούς, ο Σύλλογος Διδασκόντων δεν προβαίνει σε έκδοση αποτελέσματος μετά την πρώτη εξεταστική περίοδο για τους μαθητές των Α', Β' και Γ' τάξεων του Λυκείου, καθώς και μετά την ειδική εξεταστική περίοδο του Ιουνίου για τους μαθητές της Γ' τάξης του Λυκείου, εφόσον το πρόβλημα διαρκεί.

Όσοι από τους μαθητές της Γ' τάξης του Λυκείου, εκτός από τα μαθήματα στα οποία δικαιολογημένα απουσίασαν, έχουν συγκεντρώσει σε ένα ή περισσότερα μαθήματα που έχουν εξετασθεί βαθμό ετήσιας επίδοσης μικρότερο του δέκα (10), μπορούν να προσέλθουν στις εξετάσεις της ειδικής εξεταστικής περιόδου του δεύτερου δεκαπενθημέρου του Ιουνίου ή, εφόσον το σοβαρό πρόβλημα υγείας διαρκεί καθ` όλον τον μήνα Ιούνιο, μπορούν να προσέλθουν στις εξετάσεις της ειδικής εξεταστικής περιόδου Σεπτεμβρίου για να εξετασθούν στα μαθήματα αυτά. Όσοι από τους μαθητές των Α' και Β' τάξεων του Λυκείου, εκτός από τα μαθήματα στα οποία δικαιολογημένα απουσίασαν, έχουν συγκεντρώσει σε ένα ή περισσότερα μαθήματα που έχουν ήδη εξετασθεί βαθμό ετήσιας επίδοσης μικρότερο του δέκα (10) μπορούν, εφόσον το σοβαρό πρόβλημα υγείας διαρκεί καθ` όλον τον μήνα Ιούνιο, να προσέλθουν στις εξετάσεις της ειδικής εξεταστικής περιόδου Σεπτεμβρίου για να εξετασθούν στα μαθήματα αυτά. Στην περίπτωση αυτή, πρέπει οι μαθητές, αν είναι ενήλικοι, ή οι κηδεμόνες τους, να καταθέσουν υπεύθυνη δήλωση στον Διευθυντή του οικείου Λυκείου εντός τριών (3) ημερών από την έκδοση των αποτελεσμάτων.

β) Στην υπεύθυνη δήλωση αναγράφεται ρητά η ειδική εξεταστική περίοδος του Ιουνίου ή του Σεπτεμβρίου στην οποία εξετάζεται ο μαθητής.

Οι μαθητές εξετάζονται στα μαθήματα της Ομάδας Α' που δικαιολογημένα απουσίασαν, στα μαθήματα της Ομάδας Α' που εξετάστηκαν και συγκέντρωσαν βαθμό ετήσιας επίδοσης μικρότερο του δέκα (10), καθώς και στα μαθήματα της Ομάδας Β` που συγκέντρωσαν βαθμό ετήσιας επίδοσης μικρότερο του δέκα (10).

Οι μαθητές που απουσιάζουν αδικαιολόγητα ή προσέρχονται μετά την ανακοίνωση των θεμάτων στις ανωτέρω εξετάσεις ή στην ειδική εξεταστική περίοδο του Ιουνίου ή του Σεπτεμβρίου δεν γίνονται δεκτοί σε αυτές ή αυτήν και βαθμολογούνται από το Σύλλογο Διδασκόντων με τον κατώτερο βαθμό μηδέν (0).

γ) Όσον αφορά το βαθμό ετήσιας επίδοσης των μαθητών της παρούσης ισχύουν τα εξής:

γα) Ο βαθμός ετήσιας επίδοσης για μάθημα της Ομάδας Α’ που δεν έχει εξεταστεί σε προηγούμενη εξεταστική περίοδο ή σε προηγούμενες εξεταστικές περιόδους προκύπτει σύμφωνα με την παρ. 1 του άρθρου 109 και ο βαθμός ετήσιας επίδοσης για μάθημα της Ομάδας Α ́ που έχει εξεταστεί σε προηγούμενη εξεταστική περίοδο είναι ο βαθμός ετήσιας επίδοσης του μαθήματος.

γβ) Ο βαθμός ετήσιας επίδοσης μαθήματος της Ομάδας Β' είναι ο βαθμός της εξέτασης αυτής, σε όποια εξεταστική περίοδο και αν το μάθημα εξεταστεί.
δ) Στις διατάξεις των περ. α', β' και γ' υπάγονται και μαθητές στρατεύσιμοι, κατ’ ιδίαν διδαχθέντες, καθώς και οι συμμετέχοντες σε διεθνείς αθλητικές διοργανώσεις.».

Για τους μαθητές των Α' και Β' τάξεων του Λυκείου που δεν επιτυγχάνουν τον Γενικό Μέσο Όρο προαγωγής, σύμφωνα με τα άρθρα 110 και 112, και εξετάζονται στην ειδική εξεταστική περίοδο του Σεπτεμβρίου γραπτά ή προφορικά, βαθμός ετήσιας επίδοσης είναι ο βαθμός της εξέτασης αυτής. Για τους μαθητές της Γ' τάξης του Λυκείου που δεν επιτυγχάνουν τον Γενικό Μέσο Όρο απόλυσης, σύμφωνα με τα άρθρα 110 και 112, και εξετάζονται στην ειδική εξεταστική περίοδο Ιουνίου γραπτά ή προφορικά, βαθμός ετήσιας επίδοσης είναι ο βαθμός της εξέτασης αυτής. Το ίδιο ισχύει και για την ειδική εξεταστική περίοδο του Σεπτεμβρίου για τους μαθητές της Γ` τάξης του Γενικού Λυκείου που κατά την ειδική εξεταστική περίοδο του Ιουνίου δεν επιτυγχάνουν τον Γενικό Μέσο Όρο απόλυσης.».

12. Γ.Μ.Ο. τουλάχιστον δέκα (10)

1.  Για την προαγωγή και την απόλυση των μαθητών στο Γενικό Λύκειο απαιτείται Γ.Μ.Ο. τουλάχιστον δέκα (10), ο οποίος προκύπτει από τον μέσο όρο των βαθμών ετήσιας

επίδοσης του μαθητή όλων των γραπτώς και μη γραπτώς εξεταζόμενων μαθημάτων, με εξαίρεση το μάθημα της Φυσικής Αγωγής.

13. Οι μαθητές των Α′ και Β′ τάξεων του Γενικού Λυκείου, που δεν επιτυγχάνουν τον Γ.Μ.Ο.τουλάχιστον δέκα (10)

2. Οι μαθητές των Α′ και Β′ τάξεων του Γενικού Λυκείου, που δεν επιτυγχάνουν τον Γ.Μ.Ο.τουλάχιστον δέκα (10) , παραπέμπονται το πρώτο δεκαήμερο του Σεπτεμβρίου, πριν την έναρξη του επόμενου σχολικού έτους, σε ειδική εξεταστική περίοδο, για να εξεταστούν στα μαθήματα στα οποία ο βαθμός επίδοσης είναι μικρότερος από δέκα (10).

Για τα μαθήματα της Ομάδας Α′, οι εξετάσεις είναι γραπτές και διεξάγονται σύμφωνα με τη διαδικασία των προαγωγικών εξετάσεων.

Ο βαθμός της εξέτασης αυτής είναι ο ετήσιος βαθμός του μαθητή στο εξεταζόμενο μάθημα. Για τα μαθήματα της Ομάδας Β′, οι εξετάσεις είναι προφορικές.

Οι μαθητές δεν αξιολογούνται στο μάθημα της Φυσικής Αγωγής.

Η προφορική εξέταση διενεργείται από τριμελή επιτροπή, η οποία συγκροτείται από τον Διευθυντή του σχολείου. Στην επιτροπή συμμετέχουν ο Διευθυντής, ως πρόεδρος, και δύο (2) καθηγητές της ίδιας ειδικότητας ή που έχουν σε ανάθεση το αντίστοιχο μάθημα.

Ο μέσος όρος των βαθμών των δύο (2) καθηγητών είναι ο ετήσιος βαθμός του μαθητή στο εξεταζόμενο μάθημα.

Οι μαθητές, που κατά την ειδική εξεταστική περίοδο του Σεπτεμβρίου δεν επιτυγχάνουν τον Γ.Μ.Ο. προαγωγής, επαναλαμβάνουν τη φοίτηση.

14. Οι μαθητές της Γ` τάξης του Γενικού Λυκείου, που δεν επιτυγχάνουν τον Γ.Μ.Ο.τουλάχιστον δέκα (10)

α) Οι μαθητές της Γ` τάξης του Γενικού Λυκείου, που δεν επιτυγχάνουν τον Γ.Μ.Ο.τουλάχιστον δέκα (10)  , παραπέμπονται το δεύτερο δεκαπενθήμερο του Ιουνίου του ίδιου έτους σε ειδική εξεταστική περίοδο για να εξεταστούν στα μαθήματα στα οποία ο βαθμός επίδοσης είναι μικρότερος από δέκα (10).

Για τα μαθήματα της Ομάδας Α' οι εξετάσεις είναι γραπτές και διεξάγονται σύμφωνα με τη διαδικασία των απολυτηρίων εξετάσεων.

Ο βαθμός της εξέτασης αυτής είναι ο ετήσιος βαθμός του μαθητή στο εξεταζόμενο μάθημα. Για τα μαθήματα της Ομάδας Β' οι εξετάσεις είναι προφορικές.

Οι μαθητές της Γ' τάξης του ΓΕΛ δεν αξιολογούνται στο μάθημα της Φυσικής Αγωγής.

Η προφορική εξέταση διενεργείται από τριμελή επιτροπή, η οποία συγκροτείται από τον Διευθυντή του σχολείου. Στην επιτροπή συμμετέχουν ο Διευθυντής, ως πρόεδρος, και δύο (2) καθηγητές της ίδιας ειδικότητας ή που έχουν σε ανάθεση το αντίστοιχο μάθημα.

Ο μέσος όρος των βαθμών των δύο (2) καθηγητών είναι ο ετήσιος βαθμός του μαθητή στο εξεταζόμενο μάθημα.

β) Οι μαθητές της Γ` τάξης του Γενικού Λυκείου, που κατά την ειδική εξεταστική περίοδο του Ιουνίου δεν επιτυγχάνουν τον Γ.Μ.Ο. της παραγράφου 1, παραπέμπονται στην ειδική εξεταστική περίοδο του Σεπτεμβρίου, σύμφωνα με τη διαδικασία που περιγράφεται στην περίπτωση α της παραγράφου αυτής, για να εξεταστούν στα μαθήματα στα οποία ο βαθμός επίδοσής τους είναι μικρότερος από δέκα (10).

Οι μαθητές, που κατά την εξεταστική περίοδο του Σεπτεμβρίου δεν επιτυγχάνουν τον Γ.Μ.Ο. απόλυσης μπορούν:
αα) να επαναλάβουν τη φοίτηση στη Γ' τάξη Γενικού Λυκείου,

ββ) να προσέλθουν στις απολυτήριες εξετάσεις της τελευταίας τάξης το αμέσως επόμενο ή οποιοδήποτε άλλο σχολικό έτος, χωρίς να φοιτήσουν στην αντίστοιχη τάξη. Οι μαθητές αυτοί εξετάζονται σε όλα τα γραπτώς και μη γραπτώς εξεταζόμενα μαθήματα, με εξαίρεση το μάθημα «Φυσική Αγωγή».

Για τα μαθήματα της Ομάδας Α' οι εξετάσεις είναι προφορικές και γραπτές.

15. Τράπεζα Θεμάτων Διαβαθμισμένης Δυσκολίας

1. Για τα γραπτώς εξεταζόμενα μαθήματα στις προαγωγικές εξετάσεις της Α′ και Β′ τάξης κάθε τύπου Λυκείου και στις απολυτήριες εξετάσεις της Γ′ τάξης κάθε τύπου Λυκείου, τα θέματα των εξετάσεων ορίζονται κατά ποσοστό πενήντα τοις εκατό (50%) με τυχαία επιλογή από Τράπεζα Θεμάτων Διαβαθμισμένης Δυσκολίας (Τ.Θ.Δ.Δ.) και κατά ποσοστό πενήντα τοις εκατό (50%) από τον διδάσκοντα ή τους διδάσκοντες το αντίστοιχο μάθημα κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους. Η εξεταστέα ύλη των μαθημάτων του προηγούμενου εδαφίου καθορίζεται με απόφαση του Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων, που εκδίδεται μετά από εισήγηση του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής το αργότερο ως τα τέλη Σεπτεμβρίου κάθε έτους.

2. Η Τ.Θ.Δ.Δ συστήνεται και λειτουργεί στο Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (Ι.Ε.Π.). Με απόφαση του Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων, η οποία εκδίδεται ύστερα από εισήγηση του Ι.Ε.Π., ρυθμίζεται η οργάνωση και λειτουργία της Τ.Θ.Δ.Δ., ο τρόπος υποβολής, αξιολόγησης, επιλογής και εισαγωγής θεμάτων σε αυτήν, ο τρόπος πρόσβασης σε αυτήν, η διαδικασία τυχαίας επιλογής θεμάτων την ημέρα διεξαγωγής των προαγωγικών ή απολυτήριων εξετάσεων, καθώς και κάθε άλλο ειδικότερο ζήτημα για την εφαρμογή του παρόντος.

Η ισχύς  της Τράπεζας Θεμάτων αρχίζει για κάθε τύπο Λυκείου από το σχολικό έτος 2020-2021 για την Α′ τάξη, από το σχολικό έτος 2021-2022 για τη Β′ τάξη και από το σχολικό έτος 2022- 2023 για τη Γ′ τάξη.

16. Λατινικά

Τέλος, με   διάταξη  ορίζεται ότι οι υποψήφιοι για εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση της Ομάδας Προσανατολισμού Ανθρωπιστικών Σπουδών θα εξετάζονται και πάλι στο μάθημα των Λατινικών αντί για το μάθημα της Κοινωνιολογίας από το σχολικό έτος 2021-2022 και εφεξής.

17. Ωρολόγια Προγράμματα των μαθημάτων Γενικού Λυκείου (Ημερήσιου-Εσπερινού)

 

Σχόλια (17)

 
dimitris
22 Ιουν 2020 09:29

Σε όλες τις αναπτυγμένες χώρες οι εκπαιδευτικές μεταρυθμίσεις πραγματοποιούνται απο το νηπιαγωγείο προς τα πάνω με γνώμονα το πως θα δημιουργήσουμε καλούς και παραγωγικούς πολίτες μελλοντικά για την ανάπτυξη της χώρας. Επένδυση στο ανθρώπινο κεφάλαιο. Στην χώρας μας τα πάντα γίνονται με βάση το συμφέρον των φροντηστηρίων και ιδιωτικών σχολείων.

 
Iωαννης Κοντογιαννης Δρ. ΕΔΙΠ
22 Ιουν 2020 11:18

Εαν κανεις προσθεσει ολες τις ωρες των ανθρωπιστικων μαθηματων της Α λυκειου και ολες τις ωρες των θετικων μαθηματων προκυπτει 60% Ανθρωπιστικες σπουδες και 40% θετικες σπουδες. Οταν τα παιδια αυτου του προγραμματος που ξεκινα απο τη Α ταξη σπουδασουν , τελειωσουν συνεχισουν και φθασει η ωρα οπου καποια απο αυτα θα ασχοληθουν την πεμπτουσια της επιστημης και της τεχνολογιας που ειναι η επιστημονικη ερευνα τοτε θα δουν οτι ο υπολοιπος κοσμος πλην της αρχαΙζουσας πατριδας μας ζει σε μια τελειως διαφορετικη πραγματικοτητα. Μια ματια στα χρηματοδοτουμενα απο ΕΣΠΑ ευρωπαΙκα ερευνητικα προγραμματα δειχνει οτι η ερευνα η αντιστοιχη των θετικων μαθηματων της Α ταξης απορροφα σχεδον το 85% των κονδυλιων αφήνοντας στη καλυτερη περιπτωση το πενιχρο υπολοιπο για ολα τα αλλα. Δυστυχως για το φιλολογικο Ελληνικο κρατος τα περιθωρια να επεμβει στη ΕυρωπαΙκη πραγματικοτητα ειναι λιγα. Ας προσαρμοστει λοιπον η ύλη απο την αρχη της Α ταξης στο 15-85 % ωστε αυτο που θα κανουν τα παιδια αργοτερα να το κανουν τουλαχιστον καλα.

 
BLAST
22 Ιουν 2020 11:18

Η πληροφορική είναι η γλώσσα της επιστημονικής έρευνας. Στην βιολογία μιλάμε πλέον για πειράματα "in silico", και στην χημεία "ο ηλεκτρονικός υπολογιστής είναι τόσο σημαντικό εργαλείο για τους χημικούς όσο και ο δοκιμαστικός σωλήνας". Πως είναι δυνατόν οι υποψήφιοι των θετικών επιστημών & των επιστημών υγείας και ζωής να μην εξετάζονται στην πληροφορική; Πότε θα διορθώσετε τη στρέβλωση κ. Κεραμέως, κ. Διγαλάκη, πότε θα ενισχυθεί πραγματικά και η τριτοβάθμια επιστημονική εκπαίδευση; Αντιλαμβάνεστε τι σημαίνει να εισάγεται φοιτητής στο Φυσικό, στο Πολυτεχνείο, στην Βιολογία χωρίς πανελλαδική εξέταση (και επομένως προετοιμασία) στην πληροφορική; To βασικό μοντέλο (primary structure) του DNA είναι string!

 
Γονεας Υποψηφίου Παναλληνίων Εξετάσεων
22 Ιουν 2020 11:25

Πολύ ωραίες οι αλλαγές της κυρίας Υπουργου για το νέο σχολικό έτος αλλά πρός το παρόν νομίζω ότι θα πρέπει να ασχοληθεί προσωπικά με τα ευτράπελα που συμβαίνουν τώρα στο πρώτο θέμα της κοινωνιολογίας των πανελληνίων εξετάσεων και που εκθέτουν την κυβέρνηση αναφορικά με τις θέσεις της για την αριστεία, την ισονομία και την αξιοκρατία. Περιμένουμε έργα και όχι μόνο λόγια

 
απλοποίηση και όχι μαθητοπατερισμός
22 Ιουν 2020 11:56

να μένουν πιο εύκολα και το θέμα των απουσιών στις μεγάλες τάξεις να λυθεί απλά (και σε εσπερινά ή ενηλίκων , μεγάλη κωμωδία) : 40 απουσίες στο α' τετράμηνο και ΤΕΛΟΣ , όχι να περιμένεις χαρακτηρισμό φοίτησης στο τέλος, να σφίξουν τα γάλατα. και άλλες 40 στο β' τετράμηνο . αν ατυχήσεις με υγεία ή άλλες υποχρεώσεις, χάνεις μία χρονιά , σιγά το τρομερό. όλα τα άλλα ξεχειλώνουν απαράδεκτα το σύστημα. αλλιώς να εγγραφούν οι πάντες και να παίρνουν χαρτί όλοι ! να γίνει εξ αποστάσεως όλη η εκπαίδευση γελ-επαλ. και αυστηρότητα στη συμπεριφορά : με απόφαση συλλόγου αλλαγή σχολικού περιβάλλοντος για ψύλλου πήδημα μετά από παραπομπή του συμβουλίου των καθηγητών τάξης, στη δεύτερη (από άλλο σχολείο, πολλοί δεν συμμορφώνονται και οι καθηγητές ανέχονται παράλογα) παραπομπή σε ψυχολόγο της ΠΔΕ χωρίς συγκατάθεση γονέων

 
Λίαν Ανεπαρκώς
22 Ιουν 2020 14:06

Σε ποια άλλη τριτοκοσμική χώρα χαραμίζεται η μισή κλίμακα βαθμολόγησης για να πεις σε κάποιον ότι δεν περνάει στην επόμενη τάξη;
Έχει κάποια εκπαιδευτική διαφορά να ενημερώσεις κάποιον ότι τελείωσε την τάξη κακήν κακώς αντί για λίαν ανεπαρκώς; Σαν ανατροφοδότηση, προσφέρει παραπάνω πληροφορία; Τύπου "Απέτυχες πάρα πολύ! Και να προσπαθούσες λίγο παραπάνω, δε θα έκανε καμία απολύτως διαφορά!" ή "Και εσύ απέτυχες σαν τον προηγούμενο, αλλά εσύ ήσουν λίγο καλύτερος από αυτόν. Δες πώς μπορείς να το αξιοποιήσεις αυτό το σχετικό προτέρημα σου. Μια μέρα μπορεί να σου χρειαστεί. Μπράβο σου.";
Συγχαρητήρια για τις θεαθήναι αλλαγές!
Κα-τα-πλη-κτι-κό!

 
Χαράλαμπος
22 Ιουν 2020 18:42

Είμαι μαθητής της Γ Λυκείου και μετά λύπης μου διαπιστώνω ότι το ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα τελματώνεται ακόμη περισσότερο. Η κυρία Κεραμέως ονειροπολεί για σχολεία "γενικών γνώσεων", παρόλο τον αυξημένο βαθμό δυσκολίας των πανελλαδικών εξετάσεων. Με την εισαγωγή υποχρεωτικής εκπαίδευσης σε μαθήματα Γενικής Παιδείας του αντίθετου προσανατολισμού, καθώς και της αξιολόγησης του απολυτηρίου με βάση τη βαθμολογία όλων των τάξεων του Λυκειου, οι μαθητές αναγκάζονται να διαβάζουν για μαθήματα που δε θα τους χρειαστούν στις Πανελλήνιες. Αυτό μπορεί να επιφέρει χαμηλότερη επίδοση στις εξετάσεις αυτές. Προκειμένου το σχολείο να καλλιεργήσει σφαιρικώς τους μαθητές, αναγκαία κρίνεται η ριζική αναδιαμόρφωση του συστήματος εξέτασης για την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Αλλιώς, ας αφεθούν, επιτέλους, το σχολείο και οι μαθητές ήσυχοι! Επιπόλαιες τακτικές μεταρρυθμίσεις δεν αποτελούν τίποτε πάρα έναν ακόμη παράγοντα άγχους για τους μαθητές και ειδικά για τους υποψήφιους των πανελλαδικων εξετάσεων.

 
Κλασικός Φιλόλογος-Αρχαιολόγος, ΜΔΕ και PhD Φιλολογίας
23 Ιουν 2020 20:24

@ Ιωαννης Κοντογιαννης Δρ. ΕΔΙΠ: Λυπάμαι, αλλά πραγματικά ντρέπομαι διαβάζοντας απόψεις που θεωρούν τη διδασκαλία της ελληνικής γλώσσας περιττή και ζητούν να περιοριστούν οι ώρες της στην Α Λυκείου... Τα Αρχαία διδάσκονται 5 ώρες. Η Γλώσσα και η Λογοτεχνία 4 και η Ιστορία 2. Σύνολο: 11 ΩΡΕΣ.
Τα μαθηματικά στην Α Λυκείου διδάσκονται 5 ώρες όπως και τα Αρχαία. Η Φυσική διδάσκεται 2, η Χημεία 2, η Βιολογία 2 και η Πληροφορική 2. Σύνολο θετικών επιστημών: 13 ΩΡΕΣ.
ΠΟΥ ΒΡΗΚΑΤΕ ΤΟ 60% -40% υπέρ των φιλολογικών μαθημάτων;;;; Μήπως θεωρείτε την Πολιτική Παιδεία φιλολογικό μάθημα;;; Ή μήπως τα Θρησκευτικά;; Μήπως τα Αγγλικά;;; Σωστά. Τι Αγγλικά, τι Ελληνικά... Ξένες γλώσσες και οι δύο...
ΘΑ ΣΥΜΦΩΝΗΣΩ ΟΜΩΣ ΜΑΖΙ ΣΑΣ. ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΝΙΣΧΥΣΟΥΜΕ ΤΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ. ΣΚΕΦΤΕΙΤΕ ΟΤΙ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΜΑΘΗΤΕΣ ΠΟΥ ΔΕΝ ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΚΑΝΟΥΝ ΜΙΑ ΑΠΛΗ ΠΡΟΣΘΕΣΗ...
Πραγματικά είμαστε σοβαροί;; Το ότι μαθητές της Γ αδυνατούν μέσα σε ένα νεοελληνικό κείμενο να εντοπίσουν ένα χωρίο που να τεκμηριώνει ένα ζητούμενο κάποιας ερώτησης σας λέει κάτι; Άριστοι μαθητές μας στα μαθηματικά και τη φυσική και τους υπολογιστές δεν μπορούν να γράψουν στοιχειωδώς ένα κείμενο με λογικό ειρμό, ενώ διαπρέπουν στις θετικές επιστήμες, σας λέει κάτι αυτό; Μήπως για αυτό φταίνε οι πολλές ώρες διδασκαλίας των φιλολογικών ή μήπως τελικά ο στείρος θετικοτεχνολογικός προσανατολισμός της εκπαίδευσης, ο οποίος δεν εγγυάται σε καμία περίπτωση την παιδεία και τη μόρφωση; Κουραστήκαμε να ακούμε διαρκώς να προβάλλονται τα μαθηματικά και οι θετικές σπουδές ως πανάκεια των πάντων... Το βλέπουμε στην καταστροφή του περιβάλλοντος, στη φτώχεια των κατοίκων ολόκληρων ηπείρων, στη μαζοποίηση, στην αδικία, στον ρατσισμό, στην καταπάτηση των ανθρωπίνων δικαιωμάτων, στην απανθρωπιά, στην ανισότητα, στα ανελεύθερα καθεστώτα και ΣΕ ΟΛΑ ΑΥΤΑ ΠΟΥ Ο ΤΕΧΝΟΚΡΑΤΙΣΜΟΣ ΕΧΕΙ ΛΥΣΕΙ... Ή ΜΗΠΩΣ ΟΧΙ;;;; Άκρως αντιεπιστημονική στάση που προκαλεί θλίψη... Απόδειξη ότι οι αλλού κρίνεται ο ανθρωπισμός και όχι στα ...χαρτιά... Όσο κάποιοι ερίζουν για τις χάντρες και τα καθρεφτάκια των ιθαγενών, ολόκληρες ειδικότητες εξαφανίζονται από τη Δευτεροβάθμια αφήνοντας τους μαθητές μας χωρίς ΤΕΧΝΗ, που συγχωρήστε με, αλλά θεωρώ -και όχι μόνο εγώ- ότι μπορεί να λύσει πολύ σοβαρότερα προβλήματα από τον στείρο τεχνοκρατισμό ...

 
Αντώνης
23 Ιουν 2020 20:44

Ας μου εξηγήσει κάποιος που (;) μέσα στον νόμο ορίζονται τα μαθήματα Α ομάδας και Β ομάδας για το Λύκειο. Εγώ το μόνο που έχω βρει είναι για το Γυμνάσιο.
Και κάτι ακόμη όταν αναφέρει οτι ο μέσος όρος προκύπτει από τον μέσο όρο των γραπτώς εξεταζομένων μαθημάτων υπολογίζει σε αυτόν τον μέσο όρο των ενοποιημένων μαθημάτων ή των μέσο όρων ΟΛΩΝ των γραπτώς εξεταζόμενων μαθημάτων , κάτι που για όσους γνωρίζουν έχει πολύ μεγάλη σημασία για την επίτευξη ή όχι του προβιβάσιμου 10.
Τέτοιες ασάφειες σε νόμο δεν επιτρέπονται.

 
Νοναμε
24 Ιουν 2020 08:22

Επιτέλους επιστροφή στην κλασσική παιδεία

 
ΚΑΤΕΡΙΝΑ
24 Ιουν 2020 13:25

Θετικό η αύξηση ωρών στη Φυσική Αγωγή. Πρέπει όμως να αυξηθούν και στο δημοτικό σχολείο όπως και στο Γυμνάσιο. Κατέχουμε πανευρωπαϊκά την πρώτη θέση στην Ευρώπη και την δεύτερη παγκοσμίως σε παχύσαρκα παιδιά!!

 
γιαννης
24 Ιουν 2020 19:39

και 100 ωρες μαθηματος να βαλετε την εβδομαδα η απαξιωση του δημοσιου σχολειου Λυκειου δεν σταματα αφου το φροντιστηριο δεν κλεινει οπως λεγαν και οι προηγουμενοι κυβερνωντες για την ελευθερη προσβαση .Παλι οι μαθητες θα ρχονται για πλακα αφου θα τα μαθουν στα ολιγομελη τμηματα του φροντιστηριου που τα σκανε καθε μηνα θα κανουν και τις απουσιες μετα το πασχα κανονικα και η ζωη συνεχιζεται .Καντε ξεκινημα απο τωρα κοψτε τις απουσιες του τελευταιου τριμηνου να μην αδειαζουν τα Λυκεια ελλατωστε τον αριθμο στα Γυμνασια .Αρχιστε το συμμαζεμα τωρα!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1

 
Ιωαννης κοντογιαννης Δρ. ΕΔΙΠ
24 Ιουν 2020 21:55

@ Ρατσισμος, και ολα τα κακα της Πανδωρας απο τις Θετικες επιστημες? Μα αγαπητε στις θετικες επιστημες οφειλεις το οτι δεν εισαι ( και ολοι μας) ανθρωποι των σπηλαιων. Η γλωσσικη ανωμαλια της πανσπερμιας των γλωσσων που οφειλεται κυρια στην αρχαια γεωγραφικη απομονωση των ανθρωπων μονο προβληματα εχει δημιουργησει μεταξυ των ανθρωπων.

 
Γκίνης Γεώργιος
25 Ιουν 2020 00:05

Αν και εκπαιδευτικός θετικών επιστημών (ΠΕ 04) παραδέχομαι ότι πιο πάνω ο Κλασσικός Φιλόλογος τα γράφει ορθότατα.
Δυστυχώς η χώρα μας στα μαθήματα θετικών είναι ουραγός. Ας αναλογιστούμε, ποια τεχνολογική επινόηση έχουμε κάνει; Απάντηση: ΚΑΜΙΑ.
Η χώρα του Παρθενώνα, της Πνύκας, των Δελφών πρέπει να επενδύσει σε αυτή την κουλτούρα. Σκεφτείτε ένα Πανεπιστήμιο Αρχαίων Ελληνικών για αλλοδαπούς φοιτητές με θέα την Ακρόπολη; Ε! δεν είναι το ίδιο με ένα αντίστοιχο απέναντι στον πύργο του Άιφελ ή του παλατιού του Μπάκιγχαμ... Οι προσωκρατικοί, ο Πλάτωνας και ο Αριστοτέλης έζησαν πολύ πιο πριν ...

 
Επιστήμη και Γλώσσα
25 Ιουν 2020 11:33

Το Δημόσιο Σχολείο που προσφέρει ουσιαστική γενική εκπαίδευση καλύπτει όλους τους άξονες, και την καλλιέργεια της Γλώσσας (μαζί με Ιστορία και Λογοτεχνία κτλ.) και τα Μαθηματικά (με όλους τους κλάδους της Επιστήμης, όπως Φυσική και Χημεία και Βιολογία κτλ.)

Πρέπει να καθιερωθεί απογευματινή ζώνη ενισχυτικής διδασκαλίας στα Γυμνάσια και τα Λύκεια, για Ξένες Γλώσσες, Αθλητικές και Καλλιτεχνικές δραστηριότητες.

 
BLAST
25 Ιουν 2020 11:34

@Γκίνης Γεώργιος Στην Πληροφορική (Θεωρία Υπολογισμού) έχουμε παγκόσμια βραβεία: βλ. Κωσταντίνος Δασκαλάκης

 
Μοσφετ
25 Ιουν 2020 23:09

Η Ελλάδα είναι γνωστή για την Πληροφορική όσο η Ουγγαρία ή η Αίγυπτος (βλέπε Von Neumann ή Mohamed Atalla). Σπουδαίους επιστήμονες έχουν όλες οι χώρες, τα πιο προηγμένα πανεπιστήμια όμως είναι συγκεντρωμένα σε λίγες χώρες.

Επιπλέον, τα καλύτερα τμήματα Κλασικών Ελληνορωμαϊκών Σπουδών είναι στο εξωτερικό, όπως αντίστοιχα και τα καλύτερα τμήματα Αιγυπτιολογίας.

Η γνώση μεταδίδεται μέσα στον χρόνο, δεν εμποτίζει το χώμα και τον αέρα της χώρας όπου έγιναν στο παρελθόν οι πρώτες σημαντικές ανακαλύψεις. Καιρός να καταλάβουμε ότι στον 21ο αιώνα ο κόσμος μας δεν περιορίζεται στη Μεσόγειο θάλασσα.

@ BLAST
@Γκίνης Γεώργιος

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.