Placeholder

ΤΡΙΤΟΒΑΘΜΙΑ

Η Κοσμητεία της Φιλοσοφικής Αθηνών για το ωρολόγιο πρόγραμμα Λυκείου

Δημοσίευση: 22/06/2020
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Την τροποποίηση του προτεινόμενου ωρολογίου προγράμματος στο Λύκειο, με την επαναφορά   των μαθημάτων Τέχνης (Εικαστικά, Μουσική, Στοιχεία Θεατρολογίας) και την ενίσχυση του διδακτικού τους προγράμματος, ζητά με ανακοινωθέν η Κοσμητεία της Φιλοσοφικής Σχολής του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών.

ΑΚΟΛΟΥΘΕΙ Η ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΤΗΣ ΦΙΛΟΣΟΦΙΚΗΣ ΣΧΟΛΗΣ ΤΟΥ ΕΚΠΑ

Η Κοσμητεία της Φιλοσοφικής Σχολής του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών με έκπληξη διαπίστωσε ότι στο νέο ωρολόγιο πρόγραμμα του Γενικού Λυκείου (ΦΕΚ 2338, τ. Β΄, 15-06-2020) δεν προβλέπεται πλέον διδακτική ώρα για τις Τέχνες, καθώς καταργήθηκαν τόσο η ζώνη επιλεγόμενων μαθημάτων όσο και οι ώρες ερευνητικών δραστηριοτήτων της Α΄ Λυκείου, κατά τη διάρκεια των οποίων οι εκπαιδευτικοί καλλιτεχνικών ειδικοτήτων (εικαστικών, μουσικής και θεατρικής αγωγής–θεατρολογίας) ανέπτυσσαν πληθώρα διαθεματικών δράσεων. Έτσι, δεν φαίνεται να παρέχεται πλέον στους μαθητές και στις μαθήτριες του Γενικού Λυκείου κάποια μορφωτική ευκαιρία στο πεδίο των Τεχνών, ούτε άμεσα, μέσα από τα μαθήματα αισθητικής αγωγής, ούτε έμμεσα, μέσα από σχετικές ερευνητικές δραστηριότητες (projects).

Αδιαμφισβήτητα, οι Τέχνες έχουν μακρά παράδοση στη χώρα μας. Η  αναγκαιότητα της καλλιτεχνικής παιδείας των μαθητών υποστηρίχθηκε ήδη από της συστάσεως του Ελληνικού κράτους, ενώ, επιπλέον, όσες μεταρρυθμιστικές/προοδευτικές προσπάθειες καταβλήθηκαν κατά καιρούς, με εμπνευστές πρωτοπόρους παιδαγωγούς (π.χ. Κουντουράς, Δελμούζος, Γληνός, Κριαράς κ.ά.), ανέδειξαν την κοινή πεποίθηση ότι οι Τέχνες οφείλουν να έχουν ιδιαίτερη και εξέχουσα θέση στο πρόγραμμα των Ελληνικών Σχολείων. Ως εκ τούτου, η προτεινόμενη κατάργηση από την τελευταία βαθμίδα της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης της πατρίδας μας μορφωτικών ευκαιριών πάνω στο τραγούδι, στην εικαστική αποτύπωση και στη θεατρική έκφραση ξενίζει και προβληματίζει ιδιαίτερα.

Στη Σχολή μας πραγματοποιήθηκε, προ διετίας, ειδικό επιστημονικό συνέδριο, με τίτλο «Οι Τέχνες στο Ελληνικό Σχολείο», με τη συμμετοχή χιλίων συνέδρων και 400 ομιλητών από όλη τη χώρα και την Κύπρο, το οποίο ανέδειξε την ανάγκη κάλυψης και επέκτασης της καλλιτεχνικής παιδείας στην εκπαιδευτική πράξη. Το Θέατρο, η Μουσική, τα Εικαστικά, ο Χορός και ο Κινηματογράφος, συντείνουν στην ολόπλευρη διάπλαση και στη βιωματική γνώση που προσφέρει η αισθητική αγωγή στα παιδιά και στους εφήβους που φοιτούν στα σχολεία της Πατρίδας μας. Οι Τέχνες συμβάλλουν δραστικά στον εμπλουτισμό της επικοινωνίας, της διεπιστημονικής μάθησης, της αισθητικής καλλιέργειας, της ενσυναίσθησης, της αυτενέργειας, της συλλογικότητας, της ανάπτυξης της δημιουργικότητας, της δημοκρατικότητας και της ηθικής διάστασης των μαθητών και των μαθητριών.

Σε διεθνές επίπεδο, η Unesco καλεί τα κράτη-μέλη της να υποστηρίζουν την καλλιτεχνική εκπαίδευση σε όλη τη σχολική ζωή, αλλά και πέρα από αυτή, καθώς οι Τέχνες αναγνωρίζονται ως το «κλειδί» που εξασφαλίζει στη νέα γενεά τη δυνατότητα επανανακάλυψης του κόσμου που έχει κληρονομήσει. Η καλλιτεχνική εκπαίδευση βοηθά να παραμένει ζωντανή η πολιτιστική κληρονομιά και ταυτότητα και συνδράμει στη σχέση κάθε πολιτισμού με τους άλλους, συμβάλλοντας έτσι στη δημιουργία μίας κοινής κληρονομιάς. Σύμφωνα με την UNESCO και τη Διεθνή Ένωση για τις Τέχνες στην Εκπαίδευση (World Alliance for Arts in Εducation–WAAE), η Τέχνη είναι ουσιαστικό στοιχείο μιας ολοκληρωμένης εκπαίδευσης για την πλήρη ανάπτυξη του ατόμου, καθώς οδηγεί στην καλλιέργεια δεξιοτήτων, όπως η δημιουργικότητα, η συνεργασία και η επίλυση προβλημάτων, δεξιοτήτων απαραίτητων για τη μόρφωση πολιτών ανθεκτικών, ανεκτικών στη διαφορετικότητα και την ελευθερία της έκφρασης, με κριτική και πρωτοποριακή σκέψη.

Η Κοσμητεία της Σχολής μας, μιας Σχολής που έχει στους κόλπους της τα Τμήματα Θεατρικών και Μουσικών Σπουδών, οι απόφοιτοι των οποίων στελεχώνουν τους οικείους κλάδους θεατρικής και μουσικής αγωγής, εκφράζει την ιδιαίτερη ανησυχία της για το μέλλον των επιστημόνων εκπαιδευτικών καλλιτεχνικών αντικειμένων στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, επιστημόνων που εκπαιδεύονται μέσα από ειδικά μαθήματα παιδαγωγικής και διδακτικής κατάρτισης. Το ίδιο είχε, άλλωστε, πράξει και προ διετίας, επισημαίνοντας ότι στον κλάδο ΠΕ41, δηλαδή στους διδάσκοντες την Ιστορία της Τέχνης στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση (Γυμνάσιο και Λύκειο), οφείλουν να γίνονται δεκτοί και οι απόφοιτοι εκείνων των Τμημάτων των Φιλοσοφικών Σχολών της χώρας που περιλαμβάνουν και την Κατεύθυνση της Ιστορίας της Τέχνης· πρόκειται για ένα εύλογο αίτημα που παραμένει ακόμη ανεκπλήρωτο και στο οποίο η Κοσμητεία της Σχολής μας εμμένει.

Με βάση τις παραπάνω παρατηρήσεις, η Κοσμητεία της Φιλοσοφικής Σχολής του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών ζητά την τροποποίηση του προτεινόμενου ωρολογίου προγράμματος, με την επαναφορά στο Λύκειο των μαθημάτων Τέχνης (Εικαστικά, Μουσική, Στοιχεία Θεατρολογίας) και την ενίσχυση του διδακτικού τους προγράμματος, πολλώ δε μάλλον που ικανά εξ αυτών (π.χ. Σχέδιο και Μουσική) συνιστούν πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα.

 

Σχόλια (19)

 
Φιλόλογος
22 Ιουν 2020 15:01

Πώς τα καταφέρνει η κ. Κεραμέως και ξεσηκώνει τους πάντες εναντίον της (και εναντίον της παράταξης). Πριν λίγες ημέρες η Φιλοσοφική επιβράβευε την επαναφορά των Λατινικών, σήμερα όλοι (σπάνιο!) οι Πρόεδροι των Τμημάτων αποδομούν και ισοπεδώνουν το ανεκδιήγητο Ωρολόγιο Πρόγραμμα. Υπάρχει εναλλακτικό πρόσωπο;

 
Προβληματισμένος
22 Ιουν 2020 15:38

Η πρόταση σας θα είναι ολοκληρωμένη και δίκαιη εφόσον συμπεριλάβετε σε αυτή και τις κοινωνικές επιστήμες.

 
Τέχνες
22 Ιουν 2020 16:23

θα μπουν στα λατινικά που προστέθηκαν όπως είχατε ζητήσει

 
Έλλη
22 Ιουν 2020 17:34

Η κοσμητεία της Φιλοσοφικής και κυρίως η Πρόεδρος του αγγλικού δεν είδα να "κόπτεται" όταν μειώθηκαν οι ώρες της Αγγλικής στο Λύκειο, ούτε όταν έγινε μάθημα επιλογής- συριζαίικης επινόησης- στη Γ΄Λυκείου, ούτε όταν επί χρόνια η γλώσσα στην Α' Λυκείου διδασκόταν μετά από επιλογή των μαθητών, η οποία επιλογή κινδύνευε από τις πιέσεις και τις προσφορές των άλλων ξενόγλωσσων συναδέλφων!!! Τόση αγωνία πια για τα καλλιτεχνικά ;

 
Anastasia
22 Ιουν 2020 17:49

Για τις κοινωνικές επιστήμες; Έχετε άποψη;

 
Χρυσουλα
22 Ιουν 2020 22:04

Για τις κοινωνικές επιστήμες τίποτε κυριοι ;ντροπή σας

 
Προβληματισμένος
22 Ιουν 2020 23:46

Χωρίς τις κοινωνικές επιστήμες το Λύκειο είναι αντιπαιδαγωγικό.
Δεν μπορεί να λειτουργήσει ως ένα σημαντικό στάδιο, ένα σημαντικό σκαλοπάτι πριν το επόμενο σημαντικό βήμα κάθε εφήβου/έφηβης.
Οι κύριοι καθηγητές του Καποδιστριακού το γνωρίζουν πολύ καλά όπως και η ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας.

 
Γιάννης Πλατάρος
23 Ιουν 2020 09:11

Όταν με το λανθασμένο θέμα της Κοινωνιολογιας γίνεται τόσος θόρυβος για το αν η Επιστήμη της Κοινωνιολογιας "μελετά" τον κόσμο ή "αλλαζει" τον κόσμο, αυτό συνιστά λόγο σοβαρής εξέτασης για το μέλλον του μαθήματος.
Μόνο οι θρησκείες φιλοδοξούν να αλλάξουνε τον κόσμο.
Οι επιστήμες φιλοδοξούν να "προαγαγουν" τον κόσμο είτε να "βελτιώσουν" τον κόσμο.
"Αλλαγή" του κοσμου δεν πρεσβεύει καμία δομή με το όνομα "επιστημονική"
Αλλαγή πρέσβευε το ΠΑΣΟΚ. Αλλαγή πρέσβευε το "καπνισμενο τσουκάλι του Ρίτσου". Αλλαγές πρεσβεουν όλες οι σεχτες, οι αιρέσεις, όχι οι επιστήμες. Οι επιστήμες υπηρετούν τις ανάγκες του ανθρώπου. Δεν ηθικολογουν. Δεν κάνουν πολιτική. Παρουσιάζουν τον κόσμο και αναλύουν, προβλέπουν, αλλά δεν μας λένε τι κόμμα να ψηφίσουμε.
Η Κοινωνιολογια υπηρετεί τον άκρατο δικαιωματισμο. Τα δικαιωματικά κινήματα. Το δικαίωμα παρουσιάζεται ως η εύκολη πλευρά του νομίσματος και αποκρύπτεται η άλλη που συνιστά υποχρέωση. Παρουσιάζει τους ανθρώπους να έχουν ίσα πολιτικά δικαιώματα ανεξαρτήτως αν είναι...πολιτες(!). Ο, ι η Κοινωνιολογια, αλλά οι στρατευμένοι δήθεν θεραποντες της που την βιάζουν.
Χρησιμοποιούν λαϊκιστικο λόγο, απλοποιητικο, δεν ακουμπούν τα πραγματικά κοινωνικά προβλήματα, είναι στρατευμένοι στην "κοινωνική αλλαγή" Την ξέρουν αυτοί την σωστή λύση και όχι ο κόσμος που ψηφίζει.
Το μάθημα είναι σπουδαίο, αλλά ήταν στρατευμένο στην παγκόσμιοποίηση, στην αποδοχή του πολυπολιτισμου, στην υποδοχή των μεταναστών. Καμία κριτική σκέψη στο φαινόμενο. Καμία ουδέτερο τη τα. Το μάθημα ήταν και είναι εργαλείο στρατευμένης προπαγάνδας.
Το πνευμα του μαθήματος είναι "ο Βέμπερ είπε..." ή ο "Μαρξ είπε..."
Κι όταν ο φοιτητής ρωτήσει "και ποιος έχει δίκιο όταν επί των ιδίων λαμβάνουν εκ διαμέτρου αντίθετες στάσεις;" λαμβάνει την απάντηση ότι δεν κριτικαρουμε, είναι θεωρίες εξήγησης, είναι δομές σκέψης, δεν έχει νόημα η συγκριτική αποτίμηση, ΤΕΤΟΙΑ.
Έτσι ήταν πάντα τα πράγματα με την Κοινωνιολογια.
Ακόμα και ο Μέγας Κοινωνιολογος Ευάγγελος Λεμπέσης έγινε γνωστός μόνο από ένα άρθρο στο "Βήμα των Νομικων" περί "της τεραστιου σημασίας των βλακων εν τω συγχρονω βιω" Ένα πόνημα που μελετούσε την κοινωνία. Δεν ήθελε να την αλλάξει. Δεν αλλάζει η βλακεια, ενώ κατά Λεμπεση έχει και τεράστια κοινωνική χρησιμότητα.
Είναι μεγάλο ατύχημα που έχει γραφτει σε τόσο δύσκολη καθαρεύουσα. Αν και το είχε μεταφράσει ο αείμνηστος Ραφαηλιδης...
Αυτό γιατί δεν το έβαλαν στα βιβλία (είναι πολύ μικρό κείμενο!) και επέλεξαν τον δικαιωματισμο;
Και πήραν και κόσμο στο λαιμό τους επειδή φιλοδοξησαν "να αλλάξουν τον κοσμο" όπως ο ποιητής Ρίτσος, την ίδια στιγμή που δεν μπορούσαν να κόψουν το τσιγάρο!

 
Έλεος
23 Ιουν 2020 11:26

"Και πήραν και κόσμο στο λαιμό τους επειδή φιλοδοξησαν "να αλλάξουν τον κοσμο" όπως ο ποιητής Ρίτσος, την ίδια στιγμή που δεν μπορούσαν να κόψουν το τσιγάρο!"

Και εσείς κ. Πλατάρο δεν μπορείτε να κόψετε την διάρροια σχολίων επί παντός επιστητού. Έλεος.

 
Εκπαιδευτικός
23 Ιουν 2020 12:04

Μπράβο στον κ.Πλαταρο.Και λίγα έγραψε.Δεν μπορεί κανένα μάθημα να υμνεί ιδεολογίες.Ο μαθητής όταν ψηφίσει θα κρίνει μόνος του.Δεν χρειάζονται στο σχολείο ιδεολογικά μαθήματα προπαγάνδας καμίας ιδεολογίας και χρώματος.Η Κοινωνιολογία το κάνει ανοιχτα και απροκάλυπτα.Ας σταματήσει η πλύση εγκεφάλου ανηλίκων μαθητών.Τονιζω καμίας ιδεολογίας.

 
@Γιαννης Πλαταρος
23 Ιουν 2020 13:34

Έχετε δίκιο. Οι επιστήμες βελτιώνουν τον κόσμο. Όσο για την Κοινωνιολογια, παρότι πραγματικά σπουδαία και σημαντική, κατέληξε μάθημα στρατευμένο.

 
Ανήσυχος εκπαιδευτικός
23 Ιουν 2020 15:05

@Γιάννης Πλατάρος
Κάκιστη η παρέμβασή σας, αγαπητέ, η χιλιοστή άκαιρη παρέμβασή σας σε πεδία που ευλόγως αγνοείτε, αλλά παραλόγως εμπλέκεστε μ' αυτά ποδοπατώντας τα με τον υπεροπτικό και ανερμάτιστο λόγο σας! Η στράτευση γενικότερα κάποιων υπερσυντηρητικών σχολιαστών στη θλιβερή απόφαση της υπουργού να αφαιρέσει από τα γνωστικά πεδία του λυκείου ένα τόσο σημαντικό αντικείμενο, όπως η κοινωνιολογία, αποτελεί μια ισχυρή ώθηση οπισθοδρόμησης του σχολείου, μακριά από ζητήματα που ενδεχομένως επιφέρουν άβολα αποτελέσματα για την ασκούμενη εξουσία, αλλά αποτελούν θεμελιώδεις βάσεις για τη διανοητική ανάπτυξη ενός σύγχρονου πολίτη. Αν ένα εγχειρίδιο είναι κακογραμμένο, αυτό δεν δίνει σεν κανέναν το δικαίωμα να υποβιβάζει την αξία του αντίστοιχου γνωστικού πεδίου. Κι αν ορισμένοι θιασώτες του ένδοξου παρελθόντος επιχαίρουν που τούτη τη στιγμή προΐσταται του υπουργείου μια οπισθοδρομική ηγεσία, θα έλεγα ότι έχουν τη μεγάλη ευκαιρία να πιέσουν την υπουργό να επισπεύσει την αναβίωση εκπαιδευτικών συστημάτων του αυταρχικού παρελθόντος, ίσως και να μας επαναφέρουν στον 5ο αιώνα π.Χ. και να περιοριστεί το αναλυτικό πρόγραμμα σε μουσική, άθληση και απαγγελία των ομηρικών επών!

 
Παναγιώτης .
23 Ιουν 2020 15:10

Καλο θα ειναι να μη γραφουμε σσχλαμαρες . Διδασκω κοινωνιολογια,οικονομια,εχω διδαξει ολα τα αντικειμενα των κοινωνικων και οικονομικων επιστημων.Υπηρξα στελεχος της οννεδ,μετα της Δαπ-νδφκ.Τωρα ειμαι στελεχος της ΝΔ στο τοπικο επιπεδο.Εχω διατελλεσει λυκειαρχης κσι σνσπληρωτης διευθυντης λυκειου σε ιδιωτικο λυκειο.Εχω δεχτει αμετρητες σξιολογησεις απο γονεις μαθητες και μετοχους-ιδιοκτητες του σχολειου.Το να γραφουμε οτι η κοινωνιολογια θελει να κσνει τα παιδια σριστερους εινσι μια ανοησια που την γραφουν οι ασχετοι με την επιστημη και τη διδασκαλια σε ταξη.,Το σχολειο ειναι κοινωνικος θεσμος.Δε υπαρχει αλλο μαθημα που να μαθαινει στα παιδια την σξια των θεσμων.Αν δε ξερετε μη γραφετε ...κσνετε κστι αλλο.

 
@Ελεος
23 Ιουν 2020 15:23

Γιατί να μην σχολιάσει. Θεωρητικά οι Κοινωνικές Επιστήμες στο σχολείο θα έπρεπε να διδάσκουν το δικαίωμα όλων να εκφερουν γνώμη. Όχι μόνο των αρεστων. Η δε έκφραση διάρροια σχολίων δεν αρμόζει σε κανένα εκπαιδευτικό

 
Quixotakis
23 Ιουν 2020 16:16

@ Γιάννης Πλατάρος
Συμφωνώ απολύτως μαζί σας με αυτό που υπονοείτε, όταν γράφετε για την «Αλλαγή» του ΠΑΣΟΚ. Απορώ που απορρίπτετε την «Αλλαγή» του Ρίτσου που όταν την έγραφε σκεφτόταν κι εσάς! Ας ρίξουμε έστω ένα συρματόπλεγμα συνάδελφε, να καθίσουμε ήσυχα κι απλά, να μοιραστούμε τα τσιγάρα μας - κι αν δεν καπνίζεις, ας μοιραστούμε ένα καρβέλι ψωμί - να πιούμε ένα ποτήρι κρασί και να ψήσουμε ένα γιαχνί στο καπνισμένο τσικάλι μας, με υλικά που θα φέρουμε από τον κήπο μας, ό,τι έχει ο καθένας και να μιλήσουμε, να μιλήσουμε ήσυχα κι απλά, που διαρκώς μονολογούμε σαράντα χρόνια τώρα, να μιλήσουμε για ένα φως στον κάμπο της Παιδείας όπου τα παιδιά θα τρέχουν χαρούμενα, οι μητέρες θα χαμογελάνε και εμείς θα λέμε:
- Είπαμε τα σύκα-σύκα και τη σκάφη-σκάφη και βρήκαμε τα λόγια που παίρνουνε το ίδιο βάρος σ' όλες τις καρδιές, σ' όλα τα χείλη! Αυτοί είμαστε!
Πες μου, γιατί απορρίπτεις την πρόσκληση του Ποιητή;

 
@@Γιάννης Πλατάρος
23 Ιουν 2020 17:25

Η ιδεολογία των Βέμπερ,Μαρξ κλπ δοκιμάστηκε και κατάρρευσε από την εξέγερση των λαών που την δοκίμασαν για 70 ή 45 χρόνια. Και εδώ την υμνούν ορισμένοι μέσα από τα σχολικά βιβλία.Πολλοί από αυτούς ήταν σε ηλικία που θα μπορούσαν να πάνε σε αυτές τις χώρες και να ζήσουν τον παράδεισο τους.Χαζοί όμως δεν ήταν για να πάνε.Το σχολείο είναι για παροχή γνώσεων και όχι υμνητής κανενός είδους προπαγάνδας ή ιδεολογίας.Είτε αριστερής ,είτε δεξιάς ή οτιδήποτε άλλης.

 
Αριστεία, όχι αστεία
23 Ιουν 2020 19:38

@ Πλάταρος
Το μέτρο στην κρίση δεν έβλαψε ποτέ κανέναν, ιδιαίτερα, όταν αναφερόμαστε σε επιστήμες που το περιεχόμενο αγνοούμε ή αδυνατούμε να καταλάβουμε.

 
Αρθούρος
23 Ιουν 2020 20:29

Προς Γιάννη Πλατάρο: Παρακολουθώ εδώ και χρόνια τις παρεμβάσεις σας που είναι συνήθως πετυχημένες όταν εστιάζονται σε θέματα αυστηρά εκπαιδευτικά και οργάνωσης της εκπαίδευσης.Όμως,η τελευταία ήταν αποτυχημένη.
Ειδικά όταν κι εσείς απορείτε λέτε γιά "σοβαρή εξέταση του μέλλοντος του μαθήματος".Δόξα το Θεό,το μάθημα υπάρχει αυτούσιο σε πάνω από 200 πανεπιστημιακά τμήματα και με συγγενικά και παράγωγα μαθήματα σε 100 τμήματα.Η ακαδημαϊκή διδασκαλία όχι μόνο είναι ελεύθερη σε όλα τα μαθήματα,αλλά φιλοδοξεί και να "κατεβάσει"στη Δευτεροβάθμια εκπαίδευση όλη αυτή τη συζήτηση,μπερδεύοντας πολλές φορές τους μαθητές που έχουν κι άλλα μαθήματα να διαχειριστούν και προπαντός τη νεότητά τους.
Και η Ιατρική ως μάθημα μπορεί να στρατεύεται στους "Γιατρούς χωρίς σύνορα"που αλλάζουν στην πράξη την αναπόφευκτη νομοτέλεια θανάτων πολλών χιλιάδων ανθρώπων στη γη από μεταδοτικές ασθένειες.Και η Ιστορία μπορεί να στρατεύεται όταν υποτιμά ή όταν υπερτιμά το ρόλο της Πατρίδας ή άλλων χωρών μέσα στο γίγνεσθαι.Και η Θεολογία μπορεί να κάνει το ίδιο. Ποτέ δεν αμφισβητήθηκε η ύπαρξή τους στο πρόγραμμα σπουδών της Μέσης Εκπαίδευσης.Μήπως τώρα εσείς ιδεολογικοποιείτε τη διαμάχη,έστω επηρεασμένος από λαθεμένη εφαρμογή των αρχών της και από κακογραμμένα εγχειρίδια Κοινωνιολογίας
Έπειτα υπάρχει και το θέμα της προπαρασκευής των μαθητών,η οποία με το παρόν νομοσχέδιο θυσιάζεται στο βωμό της εξασφάλισης πόρων γιά άλλους σκοπούς,επειδή χώρα μας είναι φτωχή.Και θα την πληρώσουν οι μαθητές που άλλα μαθήματα θα δίνουν και σε τμήματα με άλλα προγράμματα σπουδών θα μπαίνουν;Το γνωρίζετε πολύ καλά ως καθηγητής ότι το μάθημα των Λατινικών διδάσκεται σε πολύ λίγα πανεπιστημιακά τμήματα.Άρα,μόνο προπαρασκευαστικό μάθημα δε θα μπορούσε να χαρακτηριστεί.Από την άλλη, ένας ολόκληρος κύκλος θα μπορούσε να δημιουργηθεί από τμήματα που βλακωδώς εδώ και 35 χρόνια αντιμετωπίζονται ως κοινή ομάδα,ενώ σαφέστατα το πρόγραμμα σπουδών τους είναι ταυτόσημο με τα πάμπολλα τμήματα Κοινωνικών κι όχι Ανθρωπιστικών Επιστημών με τα οποία σκόπιμα συγχέονται,που υπάρχουν στα πανεπιστήμια.Προτεινόμενα εξεταζόμενα μαθήματα σ'αυτόν τον κύκλο 6:Έκθεση-Νέα Ελληνικά,Ιστορία,Μαθηματικά ΙΙ,Κοινωνιολογία,Ψυχολογία,Ανθρωπολογία ή Βιολογία ή Πολιτική Επιστήμη ή Ξένη Γλώσσα.Το έκτο θα επιλέγεται από τους υποψήφιους ανάλογα με τα τμήματα που προτιμούν.
Το ξέρετε κε Πλατάρο ότι στα τμήματα Ψυχολογίας που σαφέστατα εντάσσονται σ'αυτόν τον κύκλο,θα δώσουν φέτος κατατακτήριες γιά να μπούν με μαθήματα όπως Στοιχεία Στατιστικής και Βιολογίας ενώ από τις Πανελλήνιες θα μπουν με Αρχαία και με Λατινικά;Το θέμα δεν είναι ιδεολογικό -πολιτικό,αλλά στενά οικονομικό,αφού και στους άλλους κύκλους παραλείπονται αρκετά μαθήματα απ'όλες τις κυβερνήσεις επειδή δε θέλουν να πληρώσουν γεωλόγους,βιολόγους,κοινωνιολόγους,πολιτικούς επιστήμονες, ψυχολόγους,οικονομολόγους,λογιστές,φιλόλογους ξένων γλωσσών(που τώρα τους βάζουν να κάνουν μαθήματα στα Νηπιαγωγεία), περιβαλλοντολόγους, νομικούς,πληροφορικούς και άλλους κλάδους,αν όλοι οι κύκλοι σπουδών είχαν χτιστεί από την αρχή ως προπαρασκευαστικοί κι όχι ως πασαλείμματα που είναι σήμερα.

 
Πλατάρος Γιάννης
24 Ιουν 2020 09:19

Σε απάντηση των επικριτικών σχολίων, θα παραθέσω μοναδικό παράδειγμα.
Όχι προς τους επικριτικούς, αλλά προς όλους. Σημειωθείτω ότι έχει πλείστα, τέτοιας φύσεως αλλά παραθέρω μόνο ένα.
Το παραθέτω:
Ποιός καθηγητής συμπεριλαμβανομένων των Κοινωνιολόγων γνωρίζει ότι στην Ελλάδα ΔΕΝ εφαρμόζεται το Ελληνικό Σύνταγμα για όλους τους Έλληνες πολίτες , ΕΠΙΣΗΜΩΣ;
Δεν αναφέρομαι στις διακρίσεις μεταξύ πολιτών και στην μη ισονομία, που είναι ένα κοινωνικό φαινόμενο, ειδικά Ελληνικό . Δεν αναφέρομαι στην κακονομία, δεν αναφέρομαι στην πολυνομία, που είναι γάγγραινες Κοινωνικές που αποσιωπούνται στα εγχειρίδια.
Όυτε στο Ελληνικό σπόρ της παραβίασης των νόμων. Δεν αναφέρομαι στην ΚΟΥΛΤΟΥΡΑ ΑΝΟΜΙΑΣ ΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΚΟΙΝΩΝΙΑ μια κανονική κουλτούρα με την επίσημη κοινωνιολογική έννοια , για την οποία ούτε κιχ.
ΑΝΑΦΕΡΟΜΑΙ:
Στο αν μια μεγάλη μάζα Ελλήνων πολιτών, όχι ευάριθμων, αλλά πάρα πολλών, απολαμβάνει ΕΠΙΣΗΜΩΣ, ΘΕΣΜΙΚΑ, ρυθμίσεις ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΑ ΔΙΑΦΟΡΕΣ του ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΣΥΝΤΑΓΜΑΤΟΣ.
Το παραπάνω ερώτημα δεν θα μπορούσε να είναι περισσότερο σαφές και επιζητά απάντηση.
Την οποία απάντηση, ΙΣΧΥΡΙΖΟΜΑΙ, ότι δεν γνωρίζετε ως συντριπτική πλειονότητα και ως μειονότητα γνωρίζετε, αλλά αποσιωπάτε όταν διδάσκεται στην Συνταγματική ισονομία.
Επαναλαμβάνω:
Η πλειονότητα δεν το ξέρει και δεν το διδάσκει και η μειονότητα το γνωρίζει κάλλιστα και το αποκρύπτει.
Το γράφει δεν το γράφει στο στρατευμένο εγχειρίδιο, όσοι θεωρείτε τον εαυτό σας επιστήμονα και τιμάτε τον όρκο αποφοίτησης για την ΑΛΗΘΕΙΑ την οποία πρέπει να υπηρετείτε, όλοι οι απόφοιτοι ΑΕΙ, θα πρέπει να δώσετε ένα ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ. Παράδειγμα με τους όρους και περιορισμούς που περιέγραψα.
Ευχαριστώ για τον κόπο που θα μπείτε να ανακαλύψετε το παράδειγμα και φυσικά για λόγους αξιοπιστίας θα αποκαλυφθεί ΜΕΤΑ τις δικές σας απαντήσεις (Για όλους ισχύει αυτό)
Μπορούμε όλοι να είμαστε εξόχως αποδεικτικοί και ήρεμοι, ιδίως όταν υπάρχουν δεκάδες μείζονα Ελληνικά παραδείγματα που η «πολιτική ορθότητα» αποσιωπά. Έτσι όμως δεν υπηρετούμε την αλήθεια, που κατά Σολωμό είναι εθνική υπόθεση , πέραν του όρκου της αποφοίτηση ς που δίνουμε όλοι...

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.