Placeholder

ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΕΣ

Απόφαση ΟΛΜΕ: Αποχή από τη βαθμολόγηση των γραπτών των Πανελλαδικών Εξετάσεων

"Στο νέο ωρολόγιο πρόγραμμα, είναι ξεκάθαρο ότι το υπουργείο Παιδείας οραματίζεται ένα σχολείο αποστεωμένο από κάθε έννοια κοινωνικών αξιών, έρευνας, τέχνης το οποίο θα αποτελεί ένα ασφυκτικό εξεταστικό κέντρο, προθάλαμο των πανεπιστημίων"
Δημοσίευση: 23/06/2020
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Σε αποχή από τη βαθμολόγηση των γραπτών των Πανελλαδικών Εξετάσεων για σήμερα  Τρίτη καλεί τους καθηγητές , το κορυφαίο συνδικαλιστικό τους όργανο, η ΟΛΜΕ (σ.σ. με απόφαση που λήφθηκε κατά πλειοψηφία από τις παρατάξεις ΣΥΝΕΚ, Παρεμβάσεις, ΠΕΚ)  , αντιδρώντας στα   νέα ωρολόγια προγράμματα Γυμνασίων και ΓΕΛ.

Παράλληλα η ΟΛΜΕ καλεί τους εκπαιδευτικούς να συμμετάσχουν στη  σημερινή συγκέντρωση διαμαρτυρίας έξω από το υπουργείο Παιδείας.

ΑΚΟΛΟΥΘΕΙ Η ΑΠΟΦΑΣΗ ΤΗΣ ΟΛΜΕ

Το ΔΣ της ΟΛΜΕ, αποφάσισε να καλέσει τους συναδέλφους βαθμολογητές να απέχουν από όλα τα βαθμολογικά κέντρα την Τρίτη 23/06/2020. Η αποχή από τη βαθμολόγηση των γραπτών των Πανελλαδικώς Εξεταζομένων Μαθημάτων εντάσσεται στο πλαίσιο άλλων κινητοποιήσεων που έχουν ήδη αποφασιστεί, όπως της συγκέντρωσης που θα πραγματοποιηθεί στο Υπουργείο Παιδείας  την Τρίτη 23/06/2020 στις 13:00.

Ως γνωστόν πριν μερικές ημέρες ανακοινώθηκαν τα νέα ωρολόγια προγράμματα Γυμνασίων και ΓΕΛ που δεν επιχειρούν απλά την  αυξομείωση  μαθημάτων, όπως συνηθίζεται επί πολλές δεκαετίες, αλλά χωρίς καμία επιστημονική και παιδαγωγική  τεκμηρίωση, καταργούν σχεδόν όλα τα  γνωστικά αντικείμενα των Κοινωνικών Επιστημών, των Καλλιτεχνικών και γενικότερα της καλλιτεχνικής παιδείας στο ΓΕΛ, το μάθημα της έρευνας (project), μειώνουν τις ώρες της οικιακής οικονομίας στο Γυμνάσιο και πλήττουν τις οικονομικές επιστήμες στο ΓΕΛ. Στο νέο ωρολόγιο πρόγραμμα, είναι ξεκάθαρο ότι το Υπουργείο Παιδείας οραματίζεται ένα σχολείο αποστεωμένο από κάθε έννοια κοινωνικών αξιών, έρευνας, τέχνης το οποίο θα αποτελεί ένα ασφυκτικό εξεταστικό κέντρο, προθάλαμο των πανεπιστημίων

Παράλληλα,  το νέο ωρολόγιο πρόγραμμα των ΓΕΛ, με τις καταργήσεις μαθημάτων αφήνει έκθετους/ες χιλιάδες εκπαιδευτικούς, που ουσιαστικά μένουν άνευ αντικειμένου διδασκαλίας στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Οι εκπαιδευτικοί Καλλιτεχνικών ειδικοτήτων (Εικαστικών, Μουσικής, Θεατρολογίας), οι εκπαιδευτικοί ΠΕ81 (Αρχιτέκτονες, Τοπογράφοι, Πολιτικοί Μηχανικοί, Μηχανικοί από τα ΤΕΙ) και οι εκπαιδευτικοί ΠΕ88.01 (Γεωπόνοι ),εξοστρακίζονται πλήρως από τα ΓΕΛ, ενώ μεγάλες συνέπειες υφίστανται και οι Οικονομολόγοι και Οικιακής Οικονομίας (ΠΕ80) σε ΓΕΛ και Γυμνάσιο.

Ειδικά οι ΠΕ78, από το σχολικό έτος 2021-22 κατά το οποίο θα καταργηθεί και η Κοινωνιολογία της Γ’ ΓΕΛ, ουσιαστικά εκδιώκονται συνολικά από το δημόσιο σχολείο, καθώς δεν θα μπορούν να καταλαμβάνουν οργανικές θέσεις σε καμία βαθμίδα εκπαίδευσης ή τύπο σχολείου.

•    Καλούμε όλους  τους εκπαιδευτικούς να συμμετάσχουν μαζικά την Τρίτη στις 13:00 στη συγκέντρωση στο Υπουργείο Παιδείας

•    Να απέχουν από  όλα τα Βαθμολογικά Κέντρα  και τη διόρθωση των Πανελλαδικώς  Εξεταζομένων Μαθημάτων την Τρίτη 23/06/2020

Σχόλια (13)

 
Νικη
23 Ιουν 2020 00:07

Μπράβο αλλά να απέχουν όλοι σ όλα τα βαθμολογικά κι αν η Κεραμέως δεν κάνει πισω απεργία διαρκείας!

 
Δημήτρης
23 Ιουν 2020 01:07

Το νέο πρόγραμμα σπουδών είναι προς τη σωστή κατεύθυνση, χωρίς να είναι ασφαλώς άριστο. Τα τελευταία χρόνια είχαν μπει στο λύκειο πολλά μαθήματα που, χωρίς να είναι άχρηστα (όλες οι γνώσεις έχουν αξία) ήταν μάλλον αχρείαστα και θα εξηγήσω γιατί: Ας πάρουμε ως παράδειγμα την Κοιν/γία. Οι των ανθρωπιστικών σπουδών έκαναν στη Β τάξη 5 ώρες Κοιν/γία - απίστευτο νούμερο-τη στιγμή που δεν ήξεραν βγάζοντας το λύκειο τι ήταν ο εθνικός διχασμός. Τη Μουσική στη Α τάξη την επέλεγαν ελάχιστοι και οι μουσικοί έβγαιναν παγανιά για να μαζέψουν μαθητές. Τα πρότζεκτ είχαν καταντήσει παιδική χαρά και πήγαιναν τα 20άρια σύννεφο, ενώ αν κάποιος έκανε σοβαρή και υπεύθυνη δουλειά και "κούραζε" λίγο τους μαθητές, δεν τον επέλεγε κανείς. Γενικώς επικρατούσε ένα μπάχαλο και για να σας το αποδείξω σας προκαλώ να γίνει μια έρευνα και να δημοσιοποιηθούν τα στοιχεία, πόσο τοις εκατό των μαθητών θα αριστεύσουν εφέτος. Το ΥΠΑΙΘ που έχει τα στοιχεία καλό θα ήταν να τα δημοσιοποιήσει . Ξέρετε τι θα πει σε ένα σύστημα εκπαίδευσης οι μισοί και πλέον μαθητές να αριστεύουν και στις διεθνείς έρευνες που γίνονται κάθε χρόνο οι ίδιοι μαθητές να πιάνουν πάτο μη γνωρίζοντας να συντάξουν ένα κείμενο ή να καταλάβουν το νόημα ενός κειμένου ή να λύσουν ασκήσεις μαθηματικών και φυσικής, όντας κάτω από Ινδία και Μπαγκλαντές; Αυτό το σχολείο υπερασπίζει η ΟΛΜΕ; Γι' αυτό καλύτερα λίγα και βασικά μαθήματα για να μαθαίνουν κάτι τα παιδιά, παρά συσσώρευση και επτάωρα εξουθενωτικά και στο τέλος τίποτα. Θα μου πείτε ότι τα επτάωρα διατηρούνται. Κακώς κατά τη γνώμη μου. Γενικώς όλοι οι τομείς θέλουν να μπουν στην εκπαίδευση και οι κυβερνήσεις ψηφοθηρικά το υιοθετούσαν, αλλά αυτό θα οδηγούσε κάποτε σε αδιέξοδο. Θα υπακούσω στην ΟΛΜΕ και δε θα πάω σήμερα στο βαθμολογικό για λόγους αρχής, ωστόσο ντρέπομαι γι'αυτή την απόφαση που δεν ελήφθη σε άλλες, πιο δύσκολες και σκοτεινές μέρες (οι παλιοί συνάδελφοι ξέρουν).

 
Εκπαιδευτικος
23 Ιουν 2020 07:23

Εν μέρει έχεις δίκιο ειδικά για τα προτζεκτ όμως η κοινωνιολογία δεν ήταν 5 ώρες στη Β ήταν δυο ωρες στη θεωρητική κατευθυνση ο συγχρονος κόσμος δεν είναι κοινωνιολογία ειναι μείξη οικονομία κοινωνιολογία δίκαιο επίσης η κοινωνιολογία στη γ διδάσκεται από το 1986 δεν είναι νέο μάθημα ας το άφηνε γενικής παιδειας δυο ωρεςαφου ηθελε τα λατινικά στη κατευθυνση το υπουργείο άρα;ο σκοπός είναι ο εξοβελισμος ειδικοτήτων και ο διχασμός των συναδέλφων για τις ώρες το πετυχε τρωγόμαστε μεταξυ μας κι όταν έρθει η αξιολόγηση οι αντιδράσεις θα είναι λίγες! Όταν κλείσει σχολεία περισσευουν όλες οι ειδικότητες από κάποιες περιοχες τι θα γίνει τότε θα πουμε οκ;;;;

 
nikos
23 Ιουν 2020 07:45

Ντροπή ΝΑ μην βάζετε το συμφέρον των μαθητών πάνω από όλα.
Η κυβέρνηση έχει ψηφιστεί και να προχωρήσει με το έργο της.

 
Κοινωνιολόγος2
23 Ιουν 2020 09:39

Ενώ με τα λατινικά θα αναπτυχθεί η κριτική σκέψη...και οι μαθητές θα τα χρησιμοποιούν σε καθημερινή βάση και θα τα συναντούν στους προβληματισμούς τους στην καθημερινή ζωή...

 
Αρθούρος
23 Ιουν 2020 11:24

Προς Δημήτρης:Το θέμα δεν είναι τί αρέσει στους μαθητές,στους καθηγητές ή στην οποιαδήποτε κυβέρνηση,γιατί και η προηγούμενη δεν είχε το σωστό σύστημα πανελλήνιων εξετάσεων.Το θέμα είναι αν γίνεται σωστά η προπαρασκευή των υποψήφιων γιά να μπούν σε τμήματα της επιλογής τους με βάση τα μαθήματα που προπαρασκευάστηκαν και έδωσαν πανελλήνιες εξετάσεις και όχι στο περίπου που είναι εδώ και τριάντα πέντε έτη και γίνεται χειρότερα σήμερα με το ψηφισμένο νομοσχέδιο του υπουργείου Παιδείας.
Ξέρετε αγαπητέ ότι στις κατατακτήριες που δίνουν οι πτυχιούχοι άλλων σχολών γιά να μπούν στα τμήματα Ψυχολογίας δίνουν και Βιολογία και σε κάποια άλλα στοιχεία Στατιστικής;Κι όμως,σύμφωνα με την οπισθοδρομική άποψη των εγχώριων κύκλων πρέπει να δώσει ο υποψήφιος Λατινικά και Αρχαία γιά να περάσει σε τμήματα Ψυχολογίας.
Δεν είναι μόνο τα τμήματα Κοινωνιολογίας και η ιδεολογική άποψη που εκφράζουν οι υποστηριχτές της μίας ή της άλλης θεωρίας.Είναι ολόκληρος τομέας επιστημών που κανονικά θα έπρεπε να αποτελούν ξεχωριστό κύκλο,οι κοινωνικές επιστήμες,που τσουβαλιάζονται γιά οικονομικούς λόγους μαζί με τις ανθρωπιστικές επιστήμες.Στα τμήματα Κοινωνικής Εργασίας, Πολιτικής, Ανθρωπολογίας,Κοινωνιολογίας,Κοινωνικής και Εκπαιδευτικής Πολιτικής θα μπούν με Αρχαία και Λατινικά;Πείτε το αυτό σε υποψήφιους χωρών του εξωτερικού και θα γελάσουν.
Επίσης,γιατί δε λύνουν επιτέλους το θέμα των τμημάτων της κοινής ομάδας, δηλαδή τα Παιδαγωγικά τμήματα Δημοτικής,Προσχολικής Εκπαίδευσης, Νηπιαγωγών και ΤΕΦΑΑ;Γιατί δεν ιδρύουν 5ο προπαρασκευαστικό κύκλο κι εκεί να εντάξουν όλες αυτές τις σχολές μαζί με τις Κοινωνικές Επιστήμες γιατί αν δείτε τα προγράμματα σπουδών τους μοιάζουν πάρα πολύ και μπορούν να ενταχτούν σε ένα κοινό προπαρασκευαστικό κύκλο.Προτεινόμενα μαθήματα: Έκθεση-Νέα Ελληνικά,Μαθηματικά ΙΙ,Ιστορία,Κοινωνιολογία,Ψυχολογία και Ανθρωπολογία ή Πολιτική Επιστήμη ή Ξένη Γλώσσα ή Βιολογία,ανάλογα με τα τμήματα που θα επιλέξει ο υποψήφιος.6 μαθήματα και 6 μαθήματα να έχουν και οι υπόλοιποι κύκλοι που παραθέτω σε άλλη συνάφεια.Τα περισσότερα μαθήματα είναι υπέρ του φοιτητή όχι μόνο επειδή τον προπαρασκευάζουν κατάλληλα γιά το κλίμα και τις συνθήκες του τμήματος που θα περάσει,αλλά επειδή του δίνουν και ελπίδες εισαγωγής αν σε κάποιο μάθημα δε μαζέψει τις απαιτούμενες μονάδες στις εξετάσεις.
Όμως,την κα Κεραμέως,επειδή στοχεύει στην οικονομία χρημάτων,δεν την ενδιαφέρουν οι ανάγκες των μαθητών,αλλά οι ανάγκες γιά εξοικονόμηση πόρων.Και του χρόνου θα έχουμε μέχρι και απολύσεις συναδέλφων από τους τρεις επίμαχους κλάδους(και Οικιακής Οικονομίας και Καλλιτεχνικών).

 
Legend
23 Ιουν 2020 11:34

Κάθε γλωσσικό μάθημα αναπτύσσει την κριτική ικανότητα, διότι στηρίζεται στις αρχές της Λογικής. Εγκυκλοπαιδικές γνώσεις προσφέρει η Κοινωνιολογία, σημαντικές και ως τέτοιο μάθημα θα έπρεπε να βρίσκεται στα Γενικής Παιδείας στη Β και Γ τάξη. Το μάθημα των Λατινικών αξίζει ένα άλλο βιβλίο και μια άλλη διαχείριση με στόχο να κατανοηθεί ο ελληνορωμαικός κόσμος στο σύνολό του. Ως τέτοιο επίσης δεν χρειάζεται να το δίνουν όλοι για την είσοδό τους σε σχολές του 1ου πεδίου. Θα μπορούσε να είναι Γενικής παιδείας στη Β και στη Γ στον προσανατολισμό (πιο εξειδικευμένο) για όσους στοχεύουν νομική, φιλοσοφική, ενώ για τους υποψήφιους σε άλλες σχολές του 1ου πεδίου να είναι η Κοινωνιολογία εξεταζόμενο μάθημα. Με 3-4 ώρες διδασκαλία τους και το ένα και το άλλο. Ξένες γλώσσες, πληροφορική, γυμναστική και θρησκευτικά πρέπει να έχουν ολοκληρώσει την παρουσία τους στην Α λυκείου.

 
Εκπαιδευτικός Χ
23 Ιουν 2020 15:08

Συνάδελφοι θα συμφωνήσω με όλους σας!το θεμα δεν ειναι ατομικό ούτε πολιτικό...έπρεπε να ειναι διεπιστημονικό κ διακομματικό!ως εκπ.με θητεία σε Πειρ/κό παρακολούθησα ολες τις τοποθετήσεις για να ακουσω κ για τα πειραματικά κ κατεληξα να βλέπω βουλη 5 ωρες....κλπ...!Τα λόγια όλων ήταν μόνο για τον εκπροσωπουμενο φορέα τους...μόνο οι γονείς ειχαν μια διευρυμένη τοποθέτηση !δεν πρεπει να δουμε συμφεροντα πια αλλα να δουμε τα παιδια κ τις ανάγκες τους για το μέλλον!τα βιβλία χρειάζονται αλλαγή...ακόμ κ εμείς οι φιλόλογοι το ξερουμε...ναι κ στα Λατινικά κ στην Κοινωνιολογία...με επιλογες σωστες κ ανάλογς των σχολών.Όμως εμεις οι αγωνιζόμενοι καθημερινά εκπαιδευτικοι δεν μπορούμε παρα να προτείνουμε κ επρεπε επιτροπες να εχουν αναλάβει σταδιακές αλλαγές.....και η Ολμε πια δεν μας εκφραζει....σήμερα αποχή....τόσες μέρες που περ ουσαν από την βουλή τα νομοσχεδια αντί να κλείσει τα σχολεία....τώρα αποφάσισε...
Και το τελευταιο ...όλοι εμέίς που ειχαμε κατω απο 20 χρόνια υπηρεσίας χασαμε εν μια νυκτί το 1/3του μισθού μας και τωρα που κλείσαμε τα 20 κ μεγαλώσαμε κ εμείς εχουμε μεινει...εκεί!!!!οι συνδικαλιστές παιρνουν ακόμα το παλιο μισθολογιο.....1400...+++....ευχαριστω για την συζήτηση...προυτεινω ολοι μας να υμμετέχουμε σε εκλογή νεων οργάνων....με όραμα...

 
o m.g!
23 Ιουν 2020 21:34

Κύριοι και Κυρίες της Κοινωνιολογίας, χρειάζεστε μια ξεχωριστή κατεύθυνση Κοινωνικών Επιστημών και όχι εισαγωγή από την Ανθρωπιστικών. Βρίσκω απείρως πιο σωστή την ύπαρξη δύο διαφορετικών Δεσμών στο παρελθόν για αυτές τις σχολές, αφού ούτε εσείς χρειάζεστε αρχαία και λατινικά ούτε οι υποψήφιοι της Φιλοσοφικής χρειάζονται Κοινωνιολογία και άλλα σχετικά μαθήματα δικά σας ως βασικά.
Ωστόσο, δεν ξέρω αν το καταλάβατε, αλλά χρειάζεστε επίσης Γλώσσα, πολλή πολλή Ιστορία και πολλή πολλή Φιλοσοφία, επιστήμες που δεν βλέπω να αναφέρετε ως βασικές... Υπάρχει Κοινωνιολογία χωρίς Ιστορία και Φιλοσοφία; Πλάκα μας κάνετε;; Τι μαθηματικά και γιαπωνέζικα μας λέτε; Έχετε δει Κοινωνιολογία χωρίς άριστη γνώση Ιστορίας και Φιλοσοφίας, τουλάχιστον της Πολιτικής (Κοινωνικής) Φιλοσοφίας; Η επιστήμη σας γεννήθηκε στην αρχαιότητα από τη φιλοσοφική διδασκαλία και είναι άρρηκτα συνδεδεμένη με την Ιστορία. Διαφωνεί κανείς; Σιγά να μην χρειάζεστε και ηλεκτρομαγνητισμό για να βγείτε Κοινωνιολόγοι...

 
o m.g!
23 Ιουν 2020 21:39

Βλέπετε τι συμβαίνει όταν βλακωδώς συνενώνεις (οι παρελθούσες κυβερνήσεις και ηγεσίες του υπουργείου) προ αμνημονεύτων ετών τη Γ Δέσμη με τη Δ Δέσμη;; Υποβαθμίζεις το επίπεδο και το γνωστικό αντικείμενο και των δύο και παράγονται τραγέλαφοι.

 
Noname
23 Ιουν 2020 21:54

Όταν βγήκαν τα λατινικά δεν είδα η ολμε να καίγεται να βγάλει μία ανακοίνωση υποστήριξης για τους αναπληρωτές που θα έχαναν τη θέση τους λόγω της μείωσης των ωρών των φιλολογικών μαθημάτων. Ούτε Επίσης είχα δει την πρόταση τα Λατινικά να παραμείνουν στις σχολές που χρειάζονται και κοινωνιολ να πάει για τις υπόλοιπες σχολές. τώρα μόνο σας έπιασε η κάψα που χάθηκε πάλι κοινωνιολογία επειδή την είχε βάλει ο γαβρόγλου όχι γιατί θεώρησε ότι η κοινωνιολογία χρήσιμο μάθημα αλλά για να καλύψει την συντεχνία του

 
Αρθούρος
24 Ιουν 2020 08:11

Προφανώς στη συζήτηση μετέχουν καλοπροαίρετοι αναγνώστες που δε γνωρίζουν ότι όλοι οι μεγάλοι θεωρητικοί της Κοινωνιολογίας Καρλ Μάρξ,Εμίλ Ντυρκέμ. Τάλκοτ Πάρσονς,Πιτιρίμ Σορόκιν(Γαλλορώσος).Μαξ Βέμπερ,Άντολφ Κετελέ με εξαίρεση τον Αύγουστο Κομτ,ξεκίνησαν από τη Φιλοσοφία,αλλά στη συνέχεια χρησιμοποίησαν στις έρευνές τους τη στατιστική και τα μαθηματικά.Η Κοινωνιολογία,η Κοινωνική Ανθρωπολογία,η Κοινωνική Εργασία,η Κοινωνική Πολιτική,η Παιδαγωγική Επιστήμη,η Ψυχολογία, η Αγωγή στην Προσχολική Ηλικία,η Λογοθεραπεία,οι Επιστήμες Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού στηρίζονται στα Μαθηματικά και τη Βιολογία, όχι μόνο σε γλωσσικές επιστήμες.Στις σύγχρονες έρευνες που τις έκαναν μόδα σε όλο τον κόσμο οι ΕΠΑ ,χρησιμοποιούν τη Στατιστική.Η Εγκληματολογία,ένας κλάδος της Κοινωνιολογίας που αγαπήθηκε πολύ από τους φοιτητές στη χώρα μας,στηρίζεται και στη Βιολογία,την Ανθρωπολογία και την Ψυχολογία.Η ίδια η Ψυχολογία πλέον χρειάζεται τη Βιολογία και πολλά Μαθηματικά.Ο ομφάλιος λώρος με την Πολιτική Επιστήμη και τη Φιλοσοφία δεν έχει κοπεί, αλλά οι εξελίξεις στον επιστημονικό χώρο στις ΕΠΑ, επιβάλλουν κι εδώ να μην τρέχουμε με ρυθμό χελώνας.

 
o m.g!
24 Ιουν 2020 20:40

κ. Αρθρούρε,
Ευχαριστώ για τις παρατηρήσεις, αλλά δεν μου είναι άγνωστες. Μαθηματικά και Πληροφορική χρησιμοποιεί και η Γλωσσολογία (Υπολογιστική Γλωσσολογία) και η Αρχαιολογία κ.ά. Η δε τελευταία σχετίζεται άμεσα και με τη Γεωλογία, την Βοτανική (Παλαιοβοτανολογία), την Αρχιτεκτονική κ.ά. Η Αριστοτελική Λογική είναι φιλοσοφικότατη, ωστόσο σχετίζεται άμεσα με τη μαθηματική σκέψη.
Αυτό δεν αλλάζει κάτι όμως με τις απαρχές και τον χαρακτήρα των ανθρωπιστικών και κοινωνικών επιστημών.
Τα Μαθηματικά είναι μεθοδολογικό και ερευνητικό εργαλείο, δεν είναι η πεμπτουσία αυτών των επιστημών, δεν ανήκει στο DNA αυτών των επιστημών. Εξάλλου είναι γνωστό τοις πάσι ότι για να κάνει κανείς μια έρευνα που βασίζεται σε ποσοτικά δεδομένα επιπέδου π.χ. Διδακτορικού, χρειάζεται στατιστική, άρα μαθηματικά. Μαθηματικά χρειάζεται και η ποσοτική ανάλυση του λόγου (κάτι άγνωστο στους πολλούς), ακόμη και του λογοτεχνικού, εργασία που συχνά απαιτείται σε "τεχνικού" και "τεχνολογικού" τύπου γλωσσικές προσεγγίσεις.
Αυτό δεν αλλάζει καθόλου τα λεγόμενά μου.
Κάνετε το πολύ συχνό και αφελές -αν μου επιτρέπετε- λάθος να ταυτίζετε (όχι μόνο εσείς) ένα μεθοδολογικό εργαλείο, όπως τα Μαθηματικά, με τις απαρχές, την ουσία, το περιεχόμενο και τον χαρακτήρα επιστημών ΠΟΥ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΘΕΤΙΚΕΣ. ΑΛΛΟ ΠΡΑΓΜΑ Η ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΜΕΘΟΔΟΣ ΚΑΙ ΤΑ ΣΧΕΤΙΚΑ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΑ ΕΡΓΑΛΕΙΑ ΚΑΙ ΑΛΛΟ ΠΡΑΓΜΑ Η ΦΥΣΗ ΚΑΙ ΤΟ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ ΜΙΑΣ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ. Παρομοίως, το γεγονός ότι στα Μαθηματικά ή στις θετικές επιστήμες χρειάζεται να αιτιολογήσεις και να επεξηγήσεις τις επιλογές σου για τη λύση μιας άσκησης, δεν καθιστά τα Μαθηματικά φιλολογική επιστήμη.
Τώρα, γιατί είναι μανία της εποχής μερικές επιστήμες να θέλουν πάση θυσία να χαρακτηριστούν ΘΕΤΙΚΕΣ, ενώ τα Μαθηματικά είναι απλώς ένα ερευνητικό μέσο για αυτές, νομίζω ότι είναι θέμα για ένα πολύ καλό διδακτορικό ψυχολογικού και κοινωνιολογικού περιεχομένου... Μάλλον επειδή η εποχή μας απαξιώνει τις επιστήμες που χαρακτηρίζονται θεωρητικές (εντελώς λανθασμένα, αφού έχουν απόλυτα επιστημονικές μεθόδους τεκμηρίωσης του αντικειμένου τους), ενώ είναι αυτές -δυστυχώς για κάποιους- που έχουν τις απαντήσεις για τις αναγκαίες αλλαγές στον κόσμο... Ανάμεσα σε αυτές τις επιστήμες και μία μη επιστήμη, που δεν έχει καμία από τις γνωστές ερευνητικές μεθοδολογίες αλλά είναι...χαοτική για την απόλυτη "κλασική" επιστήμη: λέγεται ΤΕΧΝΗ.

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.