Placeholder

ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑ

«Ρήγμα» στην ΟΛΜΕ για την απόφαση αποχής από τη βαθμολόγηση των γραπτών των Πανελλαδικών Εξετάσεων

ΔΑΚΕ Καθηγητών: Διχαστικό παιχνίδι μεταξύ των ειδικοτήτων, που άλλοτε «κερδίζουν» και άλλοτε «χάνουν»
Δημοσίευση: 23/06/2020
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

«Ρήγμα» επήλθε στο ΔΣ της ΟΛΜΕ, μετά την απόφαση της πλειοψηφίας  (ΣΥΝΕΚ, Παρεμβάσεις, ΠΕΚ)  να προτρέψει τους βαθμολογητές των γραπτών των Πανελλαδικών Εξετάσεων , να απέχουν σήμερα από τη βαθμολόγηση, σε ένδειξη διαμαρτυρίας για τα νέα ωρολόγια προγράμματα στο Γυμνάσιο και Λύκειο.

Η ΔΑΚΕ Καθηγητών διαχωρίζοντας τη θέση της  με ανακοινωθέν που εξέδωσε τονίζει:

Η ΔΑΚΕ ΑΡΝΕΙΤΑΙ  να συμμετάσχει στο διχαστικό παιχνίδι μεταξύ των ειδικοτήτων, που άλλοτε «κερδίζουν» και άλλοτε «χάνουν».

Η ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ ΤΗΣ ΠΛΕΙΟΨΗΦΙΑΣ   της Ομοσπονδίας υπέρ των θιγόμενων κλάδων με την προκήρυξη αποχής από τα βαθμολογικά κέντρα προκαλεί ανακλαστική αντίδραση των κλάδων που φαίνεται  να «κερδίζουν» από τις αλλαγές στο ωρολόγιο πρόγραμμα και οι οποίοι είχαν υποστεί μειώσεις στο παρελθόν.

Από αυτήν την ΕΜΦΥΛΙΟΠΟΛΕΜΙΚΗ ΑΝΤΙΠΑΡΑΘΕΣΗ   δεν θα υπάρχουν νικητές και ηττημένοι. Ηττημένος θα είναι όλος ο κλάδος.

Διαφωνία

Η ΔΑΚΕ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ Δ.Ε εκφράζει «την εντονότατη διαφωνία της για την απόφαση της πλειοψηφίας της ΟΛΜΕ να καλέσει τους συναδέλφους βαθμολογητές να απέχουν από τη βαθμολόγηση των Πανελληνίως Εξεταζόμενων μαθημάτων την Τρίτη 23 Ιουνίου, με αφορμή το νέο ωρολόγιο πρόγραμμα, που ανακοίνωσε η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου  Παιδείας».

Να σεβαστούμε το θεσμό των Πανελλαδικών Εξετάσεων

Οι Πανελλήνιες Εξετάσεις, σημειώνει η ΔΑΚΕ,είναι ένας θεσμός που πρέπει όλοι να σεβαστούμε και να υποστηρίξουμε. Δεν πρέπει να ξεχνάμε την ιδιαίτερη ευαισθησία της κοινής γνώμης για τους διαγωνιζόμενους μαθητές, ειδικά αυτήν την περίοδο.

Η  αποχή θα οδηγήσει στην κατασυκοφάντηση του κλάδου

Η απόφαση της πλειοψηφίας του Δ.Σ της ΟΛΜΕ για αποχή από τη διόρθωση των Πανελληνίως Εξεταζόμενων μαθημάτων είναι βέβαιο ότι  θα οδηγήσει στην κατασυκοφάντηση του κλάδου στην κοινή γνώμη από τους γνωστούς δημοσιογράφους και στον ευτελισμό της όλης προσπάθειας που γίνεται, για να πετύχουμε την εργασιακή εξασφάλιση των θιγόμενων συναδέλφων.

ΑΚΟΛΟΥΘΕΙ ΟΛΟΚΛΗΡΗ ΤΗΝ ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΤΗΣ ΔΑΚΕ

Με το νέο ωρολόγιο πρόγραμμα μειώνονται οι ώρες διδασκαλίας στις Κοινωνικές Επιστήμες, στην Οικιακή Οικονομία και στα Καλλιτεχνικά Μαθήματα, ενώ αντίθετα αυξάνονται οι ώρες στα Αγγλικά, στα Γαλλικά, στα Γερμανικά, στη Φυσική Αγωγή και στην Πληροφορική.

Δεν είναι η πρώτη φορά που η πολιτική ηγεσία προβαίνει σε αλλαγές στο ωρολόγιο πρόγραμμα, αποσπασματικά χωρίς διάλογο με την Ομοσπονδία  και χωρίς ενδελεχή επιστημονική μελέτη. Την τακτική αυτή ακολούθησαν όλες οι προηγούμενες κυβερνήσεις της τελευταίας δεκαετίας. Είναι επίσης γνωστό ότι η εκάστοτε ηγετική ομάδα στο Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής προέβαινε σε προσθαφαιρέσεις μαθημάτων και αλλαγές στο ωρολόγιο πρόγραμμα κατά το δοκούν.

Η ΔΑΚΕ Καθηγητών Δ.Ε παγίως δεν έπαιρνε θέση σε μικρές αλλαγές του ωρολογίου προγράμματος, διότι πίστευε και πιστεύει ότι αυτή η τακτική λειτουργεί διχαστικά μεταξύ των ειδικοτήτων και υπονομεύει τη λειτουργία της Ομοσπονδίας. Αυτός ήταν και ο λόγος που η παράταξή μας δεν τοποθετήθηκε στην απομάκρυνση του μαθήματος των Λατινικών από το Γενικό Λύκειο, επί ΣΥΡΙΖΑ και την αντικατάστασή του από την Κοινωνιολογία. Άλλωστε ούτε και η ΟΛΜΕ πήρε θέση τότε. Τι άλλαξε και για πρώτη φορά η Ομοσπονδία τοποθετείται για το ποια μαθήματα θα πρέπει να είναι πανελληνίως εξεταζόμενα και ποια όχι;

Η παράταξή μας αναγνωρίζει ότι με το νέο ωρολόγιο πρόγραμμα οι μειώσεις των ωρών διδασκαλίας των μαθημάτων των Κοινωνικών Επιστημών ξεφεύγουν από τις συνήθεις διορθωτικές κινήσεις. Η μείωση είναι σημαντική και οφείλουμε να το δούμε. Επίσης, είναι προβληματική η μη διδασκαλία όλων σχεδόν των Πανελληνίως Εξεταζομένων ειδικών μαθημάτων, κάτι που οφείλουμε να εξετάσουμε.

Για πολλά όμως από αυτά τα μαθήματα το καθεστώς αυτό ίσχυε και στο παρελθόν. Επιπροσθέτως, είναι προβληματική η διδασκαλία μονόωρων μαθημάτων (π.χ Οικιακή Οικονομία) από εργασιακής άποψης, διότι οι εκπαιδευτικοί αυτής της κατηγορίας δε μπορούν να αποκτήσουν οργανική τοποθέτηση και θα πρέπει να απασχολούνται σε πολλά σχολεία, για να συμπληρώσουν ωράριο.

Σημαντικό επίσης, είναι το ζήτημα της εργασιακής ανασφάλειας. Η μείωση διδασκαλίας οποιουδήποτε μαθήματος σημαίνει μείωση των θέσεων εργασίας στη συγκεκριμένη ειδικότητα και επομένως μείωση των υπηρετούντων αναπληρωτών.

Με την εξαφάνιση του μαθήματος των Λατινικών από τον Γαβρόγλου, κάποιες εκατοντάδες αναπληρωτές φιλόλογοι έχασαν τη δουλειά τους. Με τη μείωση των ωρών διδασκαλίας των μαθημάτων των Κοινωνικών Επιστημών κάποιες εκατοντάδες αναπληρωτές Κοινωνιολόγοι θα χάσουν τη δουλειά τους. Αρνούμαστε την ύπαρξη των αναπληρωτών καθηγητών μιας χρήσης ανάλογα με τις πολιτικές επιλογές του Υπουργείου Παιδείας.

Επειδή το ζήτημα του Αναλυτικού Προγράμματος Σπουδών και του Ωρολογίου Προγράμματος έχει καταστεί μία ανοιχτή πληγή για την Εκπαίδευση επιβάλλεται μία συνολική λύση. Θα πρέπει να απαντηθεί άμεσα το ερώτημα: «τι σχολείο θέλουμε σήμερα»;  Για τον λόγο  αυτό επιβάλλεται η έναρξη διαλόγου μεταξύ του Υπουργείου Παιδείας και της ΟΛΜΕ, έτσι ώστε το ζήτημα να αντιμετωπιστεί συνολικά και να σταματήσουν οι αποσπασματικές παρεμβάσεις.

Χωρίς να παραγνωρίζουμε το πρόβλημα που έχει δημιουργηθεί σε συγκεκριμένες ειδικότητες, μας κάνει εντύπωση η σφοδρότητα της αντιπαράθεσης της Ομοσπονδίας με το Υπουργείο Παιδείας τη συγκεκριμένη χρονική στιγμή και ενώ στο παρελθόν η Ομοσπονδία δεν είχε δείξει αντίστοιχη μαχητική διάθεση, όταν άλλες ειδικότητες (Φυσικοί, Χημικοί, Γεωλόγοι, Καθηγητές Πληροφορικής, Καθηγητές Ξένων Γλωσσών, Καθηγητές Φυσικής Αγωγής, Φιλόλογοι) θίγονταν από αντίστοιχες κυβερνητικές πρωτοβουλίες, που οδηγούσαν στη μείωση ωρών διδασκαλίας  και στην εργασιακή ανασφάλεια των συναδέλφων.

Η ΔΑΚΕ Καθηγητών αρνείται να συμμετάσχει στο διχαστικό παιχνίδι μεταξύ των ειδικοτήτων, που άλλοτε «κερδίζουν» και άλλοτε «χάνουν». Ήδη η παρέμβαση της πλειοψηφίας της Ομοσπονδίας υπέρ των θιγόμενων κλάδων με την προκήρυξη αποχής από τα βαθμολογικά κέντρα προκαλεί ανακλαστική αντίδραση των κλάδων που φαίνεται  να «κερδίζουν» από τις αλλαγές στο ωρολόγιο πρόγραμμα και οι οποίοι είχαν υποστεί μειώσεις στο παρελθόν. Από αυτήν την εμφυλιοπολεμική αντιπαράθεση δεν θα υπάρχουν νικητές και ηττημένοι. Ηττημένος θα είναι όλος ο κλάδος.

Για όλους αυτούς τους λόγους η ΔΑΚΕ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ Δ.Ε εκφράζει την εντονότατη διαφωνία της για την απόφαση της πλειοψηφίας της ΟΛΜΕ να καλέσει τους συναδέλφους βαθμολογητές να απέχουν από τη βαθμολόγηση των Πανελληνίως Εξεταζόμενων μαθημάτων την Τρίτη 23 Ιουνίου, με αφορμή το νέο ωρολόγιο πρόγραμμα, που ανακοίνωσε η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου  Παιδείας. Οι Πανελλήνιες Εξετάσεις είναι ένας θεσμός που πρέπει όλοι να σεβαστούμε και να υποστηρίξουμε. Δεν πρέπει να ξεχνάμε την ιδιαίτερη ευαισθησία της κοινής γνώμης για τους διαγωνιζόμενους μαθητές, ειδικά αυτήν την περίοδο.

Η απόφαση της πλειοψηφίας του Δ.Σ της ΟΛΜΕ για αποχή από τη διόρθωση των Πανελληνίως Εξεταζόμενων μαθημάτων είναι βέβαιο ότι  θα οδηγήσει στην κατασυκοφάντηση του κλάδου στην κοινή γνώμη από τους γνωστούς δημοσιογράφους και στον ευτελισμό της όλης προσπάθειας που γίνεται, για να πετύχουμε την εργασιακή εξασφάλιση των θιγόμενων συναδέλφων.

 

Σχόλια (8)

 
Εκπαιδευτικός
23 Ιουν 2020 08:54

Ε καλά! Δεν δείχνει κάποιος που δεν θα πάει στο βαθμολογικό κ θα απέχει μία μέρα από τη βαθμολόγηση ασέβεια προς τον θεσμό των πανελληνίων.. Συμβολική είναι η διαμαρτυρία.. Έλεος!

 
Νίκος
23 Ιουν 2020 09:45

Το μόνο που έμεινε όρθιο και αλώβητο στην εκπαίδευση είναι οι Πανελλαδικές.Κάτω τα χέρια από τον θεσμό που μας καταξιώνει στην κοινωνία και καμαρώνουμε για την αντικειμενικότητα και την άρτια διοργάνωση του.

 
Πε84
23 Ιουν 2020 10:33

Διαβάζω το ανακοινωθέν και πουθενά μα πουθενά δεν βρίσκω αναφορά στους μηχανικους της εκπαίδευσης, που και αυτοί χάνουν θέσεις εργασίας. Δεν με εντυπωσιάζει το γεγονός, γιατί το έχουμε ξαναδεί το έργο και στα προηγούμενα χρόνια. Εκείνο όμως που με εξοργίζει, με τον συνδικαλιστικό μας φορέα, είναι ότι κανείς δεν βλέπω να βάζει ως θέμα , το απαράδεκτο για το εκπαιδευτικό σύστημα γεγονός, να εξετάζει σε πανελλαδικό επίπεδο μαθήματα (ελεύθερο και γραμμικό σχέδιο) χωρίς να τα διδάσκει, σε κανένα από τα 3 χρόνια του Λυκείου. Γι'αυτό θα πει κάποιος επιτέλους κάτι;

 
ANNA
23 Ιουν 2020 10:40

Εξαιρετική απάντηση που αποτυπώνει την αλήθεια!

 
αδιάβλητο!
23 Ιουν 2020 12:20

Ποιο αδιάβλητο; Η κεραμέως εχει κανει μπάχαλο τις πανελλήνιες: παιδιά παιρνουν λαθος γραπτά, διαγράφουν θεματα κ.α . Η ΔΑΚΕ διαφωνεί επειδή εινει το εκπρωσοπευτικό οργανο της νδ (λογικό).

 
νικοσ
23 Ιουν 2020 18:49

Τώρα η θα φτιάξουμε την Παιδεία ή θα διορίζουμε για να διορίζουμε. Τι επιχειρήματα είναι αυτά ότι θα χάσουν την δουλειά τους κάποιοι ? Είναι αυτό επιχείρημα για την δημιουργία ενός Ω.Π ? Έλεος!

 
TIRANTAKIAS
23 Ιουν 2020 20:18

Nα μας πείτε τι σχέση έχει τεχνολογία με την οικιακή οικονομία; Γιατί δεν ενημερωθήκαν οι συνάδελφοι ώστε να λάβουν τα μέτρα τους πριν επιλέξουν να διδάξουν σε γυμνάσιο τεχνολογία;
Όσοι πήραν οργανικές κάπου τώρα θα κριθούν υπεράριθμοι. Ουδέν μονιμότερο του προσωρινού. Η ξεφτίλα σε αυτό τον τόπο δεν έχει όριο. Έχει καταντήσει η εκπαίδευση χώρος εξυπηρέτησης ανέργων. Δώσε και σε μένα κάτι να διδάξω. Έλεος.

 
kostas
23 Ιουν 2020 22:54

τι άσχετο είναι αυτό που αναφέρεις με τη σύγκριση οικιακής και τεχνολογίας, διάβασε πρώτα αυτό που γράφει το φεκ, μιλάει για το χωρισμό των τμημάτων στην επιπλέον ώρα της πληροφορικής, εσύ μπέρδεψες τα πάντα!

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.