Placeholder

ΜΑΘΗΤΕΣ

Οι οκτώ αλλαγές “Κεραμέως” στο Γυμνάσιο από το νέο σχολικό έτος

Το νέο Ωρολόγιο Πρόγραμμα του Γυμνασίου
Δημοσίευση: 24/06/2020
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Οκτώ  αλλαγές  θα ισχύσουν από το επόμενο σχολικό έτος στο Γυμνάσιο, ενώ αλλάζουν τα   Ωρολόγια Προγράμματα   και για τις τρεις τάξεις.

Ειδικότερα, πρόκειται για τις εξής αλλαγές:

1. Διδασκόμενα μαθήματα  - Ομάδες μαθημάτων

Τα μαθήματα που διδάσκονται στο Γυμνάσιο κατατάσσονται σε τρεις (3) ομάδες ως εξής:

α) Η πρώτη ομάδα (Ομάδα Α′) περιλαμβάνει μαθήματα ως εξής:

Ομάδα Α′

αα) Νεοελληνική Γλώσσα και Γραμματεία, ήτοι Γλωσσική Διδασκαλία και Νεοελληνική Λογοτεχνία.

αβ) Αρχαία Ελληνική Γλώσσα και Γραμματεία, ήτοι Αρχαία Ελληνική Γλώσσα και Αρχαία Ελληνικά Κείμενα από Μετάφραση.

αγ) Ιστορία.

αδ) Μαθηματικά.

αε) Φυσική.

αστ) Βιολογία.

αζ) Αγγλικά.

β) Η δεύτερη ομάδα (Ομάδα Β′) περιλαμβάνει μαθήματα ως εξής:

Ομάδα Β′

βα) Γεωλογία-Γεωγραφία.

ββ) Χημεία.

βγ) Κοινωνική και Πολιτική Αγωγή.

βδ) Θρησκευτικά.

βε) Δεύτερη ξένη γλώσσα.

βστ) Τεχνολογία – Πληροφορική.

βζ) Οικιακή Οικονομία.

γ) Η τρίτη ομάδα (Ομάδα Γ′) περιλαμβάνει μαθήματα ως εξής:

γα) Μουσική-Καλλιτεχνικά.

γβ) Φυσική Αγωγή.».

2. Ωριαίες Γραπτές δοκιμασίες

Στα μαθήματα της Ομάδας Α′ και της Ομάδας Β′  ( των παραπάνω περιπτώσεων α και β, αντίστοιχα),  διενεργείται μία (1) ωριαία γραπτή δοκιμασία κατά τη διάρκεια του πρώτου τετραμήνου και μία (1) κατά τη διάρκεια του δεύτερου τετραμήνου.

Κατά το δεύτερο τετράμηνο ο διδάσκων μάθημα της ομάδας Β′ μπορεί να επιλέξει, αντί της διεξαγωγής ωριαίας γραπτής δοκιμασίας σε κάποιο τμήμα ή κάποια τμήματα, την ανάθεση μιας συνθετικής δημιουργικής εργασίας μικρής έκτασης στους μαθητές του τμήματος ή των τμημάτων.

Ειδικά για το μάθημα της Πληροφορικής, κατά τη διάρκεια του πρώτου τετραμήνου διενεργείται μία (1) ωριαία γραπτή δοκιμασία και κατά τη διάρκεια του δεύτερου τετραμήνου δεν διενεργείται ωριαία γραπτή δοκιμασία, αλλά ανατίθεται σε κάθε μαθητή η εκπόνηση συνθετικής δημιουργικής εργασίας μικρής έκτασης.

Στα μαθήματα της Ομάδας Γ′ (Μουσική-Καλλιτεχνικά-Φυσική Αγωγή) δεν διενεργείται καμιά ωριαία γραπτή δοκιμασία.

3. Γραπτές προαγωγικές και απολυτήριες εξετάσεις

Οι γραπτές προαγωγικές και απολυτήριες εξετάσεις στα μαθήματα της Ομάδας Α'   διεξάγονται σε εξεταστική περίοδο που διαρκεί από την 1η έως την 15η Ιουνίου».
 
4. Διάρκεια  γραπτών  εξετάσεων

Η διάρκεια των γραπτών προαγωγικών και απολυτηρίων εξετάσεων είναι δίωρη για όλα τα εξεταζόμενα μαθήματα, εκτός από τα μαθήματα της Νεοελληνικής Γλώσσας και Γραμματείας και της Αρχαίας Ελληνικής Γλώσσας και Γραμματείας, των οποίων οι δύο αντίστοιχοι κλάδοι, Γλωσσική Διδασκαλία-Νεοελληνική Λογοτεχνία και Αρχαία Ελληνική Γλώσσα-Αρχαία Ελληνικά Κείμενα από Μετάφραση, συνεξετάζονται σε τρίωρη εξέταση.

5. Ο τρόπος διεξαγωγής των εξετάσεων

Με απόφαση του Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων, η οποία εκδίδεται ύστερα από εισήγηση του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής, καθορίζεται ο τρόπος διεξαγωγής και το περιεχόμενο της τρίωρης εξέτασης του μαθήματος της Αρχαίας Ελληνικής Γλώσσας και Γραμματείας, ο τρόπος διατύπωσης των θεμάτων και ο τρόπος βαθμολόγησης των δοκιμίων καθώς και κάθε άλλο σχετικό με την εξέταση αυτή θέμα.».

6 Απόντες από τις εξετάσεις

α) Μαθητής που απουσιάζει δικαιολογημένα από γραπτή ανακεφαλαιωτική εξέταση λόγω ασθενείας που βεβαιώνεται σύμφωνα με τις προβλεπόμενες διατάξεις ή λόγω άλλου σοβαρού κωλύματος που κρίνεται από τον Σύλλογο των Διδασκόντων ότι συνιστά ανωτέρα βία, έπειτα από αίτηση του κηδεμόνα ή του ιδίου, εφόσον είναι ενήλικος, που υποβάλλεται στον Διευθυντή του Γυμνασίου, εξετάζεται άλλη ημέρα μέχρι την 30η Ιουνίου, την οποία ορίζει με απόφασή του ο Σύλλογος Διδασκόντων. Οι διατάξεις του προηγούμενου εδαφίου εφαρμόζονται και για τους μαθητές που αποχωρούν μετά την ανακοίνωση των θεμάτων των εξετάσεων λόγω αιφνίδιας και εμφανούς ασθένειας, η οποία βεβαιώνεται σύμφωνα με τις προβλεπόμενες διατάξεις.

β) Μαθητές  που δεν προσέρχονται σε εξέταση την ημέρα που ορίζεται με απόφαση του Συλλόγου των Διδασκόντων, εξαιτίας σοβαρών προβλημάτων υγείας που βεβαιώνονται σύμφωνα με τις προβλεπόμενες διατάξεις ή σοβαρού κωλύματος που κρίνεται από τον Σύλλογο Διδασκόντων ότι συνιστά ανωτέρα βία, έχουν τη δυνατότητα να προσέλθουν σε επαναληπτικές εξετάσεις πριν από την έναρξη των μαθημάτων τον Σεπτέμβριο, στη δεύτερη εξεταστική περίοδο, και να εξετασθούν γραπτά σε όσα μαθήματα της Ομάδας Α' δεν εξετάσθηκαν. Για τους μαθητές αυτούς ο Σύλλογος Διδασκόντων δεν προβαίνει σε έκδοση αποτελέσματος στο τέλος Ιουνίου. Στην περίπτωση αυτή, οι κηδεμόνες των μαθητών ή οι ίδιοι οι μαθητές, αν είναι ενήλικοι, καταθέτουν υπεύθυνη δήλωση, στον Διευθυντή του οικείου Γυμνασίου εντός δύο (2) ημερών από την έκδοση των αποτελεσμάτων. Στην υπεύθυνη δήλωση αναγράφεται ότι οι μαθητές αυτοί θα εξετασθούν στην εξεταστική περίοδο του Σεπτεμβρίου.».

7. Πότε προάγεται ο μαθητής στην επόμενη τάξη- Παραπομπή για τον Σεπτέμβριο

Ο μαθητής κρίνεται άξιος προαγωγής ή απόλυσης,

αα) όταν έχει σε κάθε μάθημα βαθμό ετήσιας επίδοσης τουλάχιστον δέκα (10) ή

αβ) όταν έχει γενικό μέσο όρο βαθμών ετήσιας επίδοσης τουλάχιστον δεκατρία (13).

β) Αν δεν πληρούνται οι παραπάνω προϋποθέσεις προαγωγής ή απόλυσης, ο μαθητής παραπέμπεται το πρώτο δεκαήμερο του Σεπτεμβρίου, πριν την έναρξη των μαθημάτων του επόμενου σχολικού έτους, δηλαδή στη δεύτερη εξεταστική περίοδο, σε επαναληπτική εξέταση στα μαθήματα στα οποία ο βαθμός ετήσιας επίδοσής του είναι μικρότερος από δέκα (10), εφόσον ο αριθμός των μαθημάτων αυτών δεν υπερβαίνει τα τέσσερα (4). Αν δεν πληρούνται οι παραπάνω προϋποθέσεις προαγωγής ή απόλυσης και ο μαθητής έχει βαθμό ετήσιας επίδοσης μικρότερο από δέκα (10) σε περισσότερα από τέσσερα (4) μαθήματα, τότε δεν κρίνεται άξιος προαγωγής ή απόλυσης, δεν παραπέμπεται σε επαναληπτική εξέταση και επαναλαμβάνει την τάξη.

γ) Για τα μαθήματα της Ομάδας Α′ οι επαναληπτικές εξετάσεις είναι προφορικές και γραπτές. Ο Διευθυντής του σχολείου συγκροτεί διμελή επιτροπή εκπαιδευτικών του σχολείου που έχουν σε πρώτη ή σε δεύτερη ανάθεση το εξεταζόμενο μάθημα, η οποία διενεργεί τις προφορικές και γραπτές εξετάσεις. Η προφορική εξέταση προηγείται της γραπτής.

Για τα μαθήματα της Ομάδας Β′ και της Ομάδας Γ′  οι επαναληπτικές εξετάσεις είναι προφορικές. Ο Διευθυντής του σχολείου συγκροτεί διμελή επιτροπή εκπαιδευτικών του σχολείου που έχουν σε πρώτη ή σε δεύτερη ανάθεση το εξεταζόμενο μάθημα, η οποία διενεργεί τις εξετάσεις.

δ) Αν και μετά τις επαναληπτικές εξετάσεις μαθητής της Α′ και Β′ τάξης δεν κριθεί άξιος προαγωγής ή μαθητής της Γ′ τάξης δεν κριθεί άξιος απόλυσης  , επαναλαμβάνει την τάξη.

8. Τα νέα  Ωρολόγια Προγράμματα

Τα ωρολόγια προγράμματα των μαθημάτων των Α’, Β’ και Γ’ τάξεων του Ημερησίου  και Εσπερινού Γυμνασίου, που θα ισχύσουν από το επόμενο σχολικό έτος 2020-2021, έχουν ως εξής.

Ημερήσιο Γυμνάσιο


* Η Ιταλική γλώσσα διδάσκεται (παράλληλα με τη Γαλλική και τη Γερμανική) στα Γυμνάσια στα οποία οι εκπαιδευτικοί κλάδου ΠΕ34 είναι τοποθετημένοι από το σχολικό έτος 2016-2017 οριστικά ή προσωρινά.

Εσπερινό Γυμνάσιο

Το Ωρολόγιο Πρόγραμμα των Α’, Β’ και Γ’ τάξεων του Εσπερινού  Γυμνασίου, έχει ως εξής:

Ετικέτες: 
Γυμνάσιο

Σχόλια (24)

 
ΜΙΝΑ
30 Ιουν 2020 23:29

Ο καθένας γράφει τον πόνο του. Το ωρολόγιο δε γεμίζει με βάση τι συμφέρει την κάθε ειδικότητα. Το θέμα είναι να διδάσκονται σωστά αυτά γιατί σε λίγα χρόνια θα ψάχνουμε τους μαθητές εκτός τάξης.

 
Αριστέα Ρίζου
30 Ιουν 2020 22:06

Στη χώρα που γέννησε το θέατρο δεν διδάσκεται το μάθημα στην Ε και Στ Δημοτικού, ούτε στο Γυμνάσιο και τώρα ούτε και στο Λύκειο. Κατάντια...

 
περι Βιολογίας
29 Ιουν 2020 20:44

ανέφερε ο "Ομάδες Μαθημάτων " 24 Ιουν 2020 08:17
"Απαραίτητες όμως κάποιες αλλαγές στις ομάδες με κριτήριο τις βασικές γνώσεις.
1) Μετακίνηση της Βιολογίας στην ομάδα-Β
2) Μετακίνηση της Χημείας στην ομάδα-Α
Είναι πασιφανές ότι οι γνώσεις Χημείας είναι (πχ στοιχεία, μόρια, ενώσεις) είναι προαπαιτούμενο για την Βιολογία (πχ. DNA)."

είναι πασιφανές ότι δεν γνωριζεις σχετικά με το τί διδασκονται οι μαθητες γυμνασιου στη Βιολογια. Ουτε στη Γ Λυκειου στην κατευθυνση δεν γραφονται χημικες ενωσεις με τον χημικο τους τύπο. και προφανως ουτε χημικες αντιδρασεις. ολα είναι θεωρητικα και ιδίως στο γυμνασιο που στην Α' το αντικειμενο ειναι ανθρωπολογια, στη Β αμυντικο σύστημα και οικολογια και στη Γ' μακρομόρια (με απλά λογια 2 σελιδες), κυτταρικη βιολογια (πυρηνας, μιτοχονδρια κτλ), γενετική και εξελιξη (εννοειται στη γενετικη κανουμε τα βασικα με απλά λογια και πολλα animation, αλλα επειδη ειναι δυσκολο το αντικειμενο, δεν εχει χημεια μεσα)

τωρα, οσον αφορα παλι τελικες εξετασεις στο συνολο των μαθηματων, ειμαι αντιθετος μεχρι τελευταιου κυττάρου. εκθεση-λογοτεχνια και μαθηματικά και ειναι αρκετα για γυμνασιο. παλι θα τα ξεζουμισουν τα καημενα τα παιδια (εννοω τα υπευθυνα παιδια που θα κατσουν και διαβασουν). κατα τα άλλα ζηλευουμε και εκθειαζουμε τα εκπαιδευτικα συστημα τα των σκανδιναβικων χωρων...

 
Σωστός ο Καρτέσιος!
27 Ιουν 2020 10:08

Βλέπετε ότι σημαντικά πράγματα που δεν τα διδάχθηκα όταν έπρεπε στην σχολική μου ηλικία (αλλά τα διάβασα αγοράζοντας βιβλία, αργότερα, για να καλλιεργήσω την σκέψη μου) δεν ανακαλούνται αυτόματα στην σκέψη (μιλώ για τη λάθος αναφορά μου στον Βολτέρο αντί τον Καρτέσιο). Τότε μας διδάσκανε τον "Ελληνο-χριστιανικό πολιτισμό".
Με αυτή την αφορμή επανέρχομαι στην σημασία της δημιουργικής σκέψης (σε αντιδιαστολή με την αγκύλωση=σκάλωμα) κατά την διδασκαλία των μαθημάτων, αναφέροντας ένα "ιστορικής" σημασίας πάθημα μου από το Δημοτικό, που "έχει σαν στάμπα το μυαλό μου σημαδέψει..." . Όταν πρωτοδιδάχθηκα στο μάθημα Ιστορίας του σχολείου (θα ήταν το 1970-71) ότι η επανάσταση του 1821 άρχισε με την απελευθέρωση της Καλαμάτας αλλά όμως ιστορικά την ξεκίνησε ο Δέσποτας Γερμανός 2 μέρες αργότερα στην Αγία Λαύρα, από παιδική αφέλεια (δίχως να γνωρίζω τον κίνδυνο που διέτρεχα) εξέφρασα την απορία μου στον δάσκαλο (ο Θεός να τον κάνει). Το τί επακολούθησε: προπηλακισμός, τιμωρία από τον Διευθυντή να γεμίσω σε μια εβδομάδα ένα πενηντάφυλλο τετράδιο με "Την επανάσταση του 21 την έκανε ο Παλαιών Πατρών Γερμανός", απειλές στους γονείς μου).
Οι συνέπειες του να εκφράζεις ελεύθερα την γνώμη σου ή την απορία σου σε ένα σύστημα που δεν πρέπει "να μιλάς". Το δημοκρατικό δικαίωμα στην ελευθερία της σκέψης=ελευθερία του λόγου=βασική αρχή της Δημοκρατίας, πρέπει να διδάσκεται πρακτικά και καθημερινά στις σχολικές τάξεις γιατί (δυστυχώς) η παπαγαλία "πάει σύννεφο".
Μιας και το έφερε ο λόγος, τι έχουν να απαντήσουν οι εκπαιδευτικοί της Ιστορίας: Η ιστορική αλήθεια είναι ότι η επανάσταση του 1821 ξεκίνησε στην Καλαμάτα από τους αγωνιστές ή 2 μέρες μετά από τον Δεσσπότη (που δεν βρισκόταν) στην Αγία Λαύρα τότε. Τι θεωρείται σωστή απάντηση στο διαγώνισμα της Ιστορίας στο σημερινό σχολείο?

 
KALL. KONSTANTINOS
26 Ιουν 2020 16:55

Στην Α τάξη Γυμνασίου αν δε χωριστούν τμήματα λόγω του αριθμού μαθητών πάλι 2 είναι οι ώρες πληροφορικής, 1 τεχνολογία και 1 οικιακή, στην αντίθετη περίπτωση ,αν εσπαγαν , θα ήταν διπλάσιες ώρες για τους εκπαιδευτικούς των 3 ειδικοτήτων. Πάντα όμως θα γίνονται οι ώρες , όχι δε θα γίνονται κάποιες καθόλου!

 
KALLIS KONSTANTINOS
26 Ιουν 2020 16:49

Προς τη σωστή κατεύθυνση η αναδιάρθρωση, να συμφωνήσω οτι στη Τεχνολογία δε χρειάζεται γραπτή εξέταση. Φυσικά και χρειάζεται να διδαχθούν οι μαθητές δεξιότητες όπως σε όλη την Ευρώπη, ελπίζω τα εργαστήρια δεξιοτήτων να κινηθούν στη σωστή κατεύθυνση.

 
Μαρια
26 Ιουν 2020 16:10

Αυτό είναι το σύγχρονο ΩΠ; Πρέπει να επανέλθει η οικιακή οικονομία. Να μπει και ένα μάθημα οικονομικό πχ. οικονομία-κυκλική οικονομία ή οικονομία- οικολογία. 'Ελεος στο 2020 είμαστε. Ποιος γονιός δε θα ήθελε να ξέρει το παιδί του τη ζωή πχ.ανεργία, φόροι, δάνεια, επιχειρηματικότητα, καινοτομία. Μα σχεδιάζουν με το που γεννιόμαστε να έχουμε αφμ. Ποιος θα τους διδάξει τι είναι αυτό;
Ε Λ Ε Ο Σ

 
Αρθούρος
26 Ιουν 2020 15:46

Όλα τριγύρω αλλάζουνε κι όλα τα ίδια μένουν.Κανείς δεν παρατήρησε ότι εκτός από τα μαθήματα της Κοινωνιολογίας,Οικιακής Οικονομίας,Σχεδίου και Πολιτικών Επιστημών,υπάρχει κι άλλη μία στρέβλωση από τα παλιά μεταπολεμικά χρόνια.Στην α τάξη του Γυμνασίου δε χωρά μία ώρα Χημείας; Πρέπει να περιμένουν τη β'Γυμνασίου οι μαθητές γιά να μάθουν Χημεία; Θυμούμαι εκείνα τα παλιά χρόνια τέσσερις δεκαετίες πίσω,το λέγαμε όλοι ότι αυτό πρέπει κάποτε ν'αλλάξει.Κι όμως,δεν άλλαξε ποτέ.Παραλήπτης της διαμαρτυρίας είναι ο συμπαθής; κλάδος των φιλολόγων που στην πρώτη Γυμνασίου έχει 9 ολόκληρες ώρες εβδομαδιαία.Δεν μπορεί να δώσει 60 χρόνια τώρα,μία ώρα στους χημικούς που είναι πολύ απαραίτητο το μάθημά τους και γιά ψυχολογικούς λόγους στους μαθητές που περνάνε την πρώτη Γυμνασίου μπέικα και τους έρχεται καμπανιά στη δεύτερη τάξη με αποτέλεσμα να μένουν στον τόπο;
Κατά τα άλλα παραπονιούνται οι φιλόλογοι εναντίον των κοινωνιολόγων και υπόλοιπων εκπαιδευτικών στη Γ'Λυκείου.Τους έκανε μεγάλο δώρο η Κεραμέως. 6 ώρες Λατινικά στη Γ'Λυκείου.Ούτε στην Ιταλία δεν έχουν τόσες πολλές. Αλλά ο χορτασμένος από δεκαετίες τα θέλει πάντα όλα δικά του.Εδώ δε δίνουν μία(1)ώρα στους χημικούς,θα δώσουν 4 κιόλας στους ΠΕ78;
Οπότε,δεν είναι ούτε το προβληματικό βιβλίο,ούτε οι στρατευμένοι εκπαιδευτικοί,ούτε οι ώρες που δήθεν χάρισε ο ΣΥΡΙΖΑ στους κοινωνιολόγους ,λες και δεν ήταν αναγκαίες ως μάθημα κύκλου-τώρα πήρε και τις 6 ένα ανύπαρκτο γιά προπαρασκευή μάθημα-,είναι οι ΠΕ2 ηλ...οι και η ανεργία τους.

 
cogito ergo sum
26 Ιουν 2020 14:06

προς:Προς "γνωρίζοντες μαθητές" και μη-μαθητές25 Ιουν 2020 21:15

Λες: "Το γνωστό απόφθεγμα της Αναγέννησης "σκέπτομαι άρα υπάρχω" (Βολτέρος)"

Σχόλιο:Τη φράση αυτή τη διετύπωσε ο Καρτέσιος

 
Ert
26 Ιουν 2020 13:12

Δηλαδή στα ιδιωτικά σχολεία δεν δίνουν εξετάσεις; Αλλά ξέχασα, ο Μαρξισμός βράζει σε ορισμένους.....

 
Προς "γνωρίζοντες μαθητές" και μη-μαθητές
25 Ιουν 2020 21:15

Σύμφωνα με τον εκπαιδευτικό του "Τι να πεις", στην ώρα των θρησκευτικών δεν γίνεται κατήχηση αλλά λύνονται ζητήματα του σύγχρονου ανθρώπου. Σύμφωνα με τον μαθητή "@Τι να πεις", στα θρησκευτικά διδάσκονται "Χριστιανική αγωγή", "Ορθόδοξη λατρεία" και "ψάλλουν απολυτίκια". Αυτά τα γνωστικά εφόδια, κατά την γνώμη τους, τους κατατάσσουν στους "γνωρίζοντες", συμφωνώντας μάλιστα μεταξύ τους ότι οι υπόλοιποι δεν πρέπει να εκφράζουν την γνώμη τους αφού δεν κατέχουν την γνώση των "γνωριζόντων".
Από αυτές τις απόψεις αποκαλύπτεται ότι ένα από τα αποτελέσματα του μαθήματος των θρησκευτικών στους μαθητές είναι η "αγκύλωση της σκέψης", καθόσον κάθε "σκεπτόμενος" άνθρωπος" πρέπει να αλληλεπιδρά και να ανταλλάσσει γνώμες με τους άλλους.
Το γνωστό απόφθεγμα της Αναγέννησης "σκέπτομαι άρα υπάρχω" (Βολτέρος) μετατρέπεται στα μυαλά των νέων ανθρώπων σε "εγώ σκέπτομαι και εσύ υπάρχεις" (ή αλλιώς εγώ μόνον θα μιλώ και εσύ ο άλλος να μην μιλάς) . Για να αποφεύγονται κατά το δυνατόν τέτοια φαινόμενα "αγκύλωσις της σκέψης", η θέση των θρησκευτικών πρέπει να είναι στην Ομάδα δίχως διαγωνίσματα και γραπτές εξετάσεις.

 
Εκπαιδευτικός
25 Ιουν 2020 21:01

Για τις επιλογές Διευθυντών Εκπαιδευσης που έληξε πριν δύο χρόνια η θητεία τους θα κάνετε κάτι επιτέλους;Ξέρετε αυτών που εσείς είπατε ότι η τοποθέτησή τους έχει νομικό πρόβλημα.Αν δεν θέλετε να το κάνετε σαν Υπουργός κάντε το σαν νομικός γιατί βάσει αυτής της δήλωσης σας το πρόβλημα είναι και νομικό πέραν του ηθικού,συνταγματικού κλπ.

 
@Τι να πεις...
25 Ιουν 2020 13:52

Εγώ ως μαθητής ξέρω ότι στο σχολείο διδασκόμαστε Χριστιανική και όχι Θρησκευτική αγωγή. Φυσικά, ΔΕΝ ασχολούμαστε με τίποτα άλλο παρά την Ελληνική Ορθόδοξη λατρεία (και πολύ λιγότερο την πίστη). Μάλιστα, τις προάλλες ψέλναμε απολυτίκια την ώρα του μαθήματος. Καλύτερα να μιλούν αυτοί που γνωρίζουν.

 
ΦΩΤΕΙΝΗ Π.
25 Ιουν 2020 09:06

@ροντα
Σε περίπτωση που ένας μαθητής μείνει μετεξεταστέος σε μαθήματα της Β΄ομάδας πχ Θρησκευτικά ,τότε παραπέμπεται για Σεπτέμβρη εξεταζόμενος μόνο προφορικά .Τον Ιούνιο οι μαθητές δίνουν μόνο τα μαθήματα της Α΄ομάδας .

 
Σωτηρία Π.
25 Ιουν 2020 00:34

Η υπουργός θέλει τα παιδιά να δίνουν συνέχεια εξετάσεις.Ενας αγώνας διαρκείας.Η ίδια όμως έχει σπουδάσει πληρώνοντας ιδιωτικά σχολεία.

 
Καθηγητής Τεχνολογίας
24 Ιουν 2020 22:42

Κατάλαβα καλά, ότι προβλέπεται γραπτό διαγώνισμα στην Τεχνολογία; Είναι εντελώς αντίθετο στη φύση του μαθήματος!

 
kostas
24 Ιουν 2020 18:26

Κάποιοι ακόμη δε κατανοούν τη διαδικασία χωρισμού τμημάτων ! Αν τα τμήματα δε σπάνε οι μαθητές στην Α τάξη διδάσκονται: 2 ώρες πληροφορική, 1 τεχνολογία και 1 οικιακή. Πως εσύ κατάλαβες άλλα!

 
@Τι να πεις
24 Ιουν 2020 13:32

Ο κλάδος Θεολόγων, απόφοιτοι τμημάτων Θεολογίας, δεν είναι ο κλάδος που έχει ως γνωστικό αντικείμενο τα ζητήματα του σύγχρονου ανθρώπου. Οι θρησκείες μέσω της πίστης σε υπέρτατα όντα (ως γνωστόν δεν υπάρχει διεθνώς αποδεκτός ορισμός του τι είναι Θρησκεία), αποτελούν μια "ειδικά στενή οπτική γωνία" ως προς τα ζητήματα του ανθρώπου, που αφορά τα ζητήματα μέσω των Θρησκευτικών.
Οι εκπαιδευτικοί πασχίζουν καθημερινά για να εκπαιδεύσουν τους μαθητές και να τους εφοδιάσουν με τις απαραίτητες γνώσεις ώστε: 1) να καταφέρουν να σταδιοδρομήσουν στις σύγχρονες κοινωνικές συνθήκες και 2) να διαμορφώσουν την προσωπικότητά τους. Σε αυτή την προσπάθεια εκσυγχρονισμού του προγράμματος, και το μάθημα των θρησκευτικών, ως "μια πολύ συγκεκριμένη οπτική γωνία" ως προς τα ζητήματα του ανθρώπου θα πρέπει να ανήκει στην κατηγορία των μαθημάτων που δεν εξετάζονται γραπτώς, γιαυτό πρότεινα να μετακινηθούν στην ομάδα-3. Ο αθλητισμός (Γυμναστική) και οι Καλές Τέχνες (καλλιτεχνικά) δεν είναι σωστό να χαρακτηρίζονται ως απλές δεξιότητες. Η ομάδα-3 αφορά τα "ζητήματα του σύγχρονου ανθρώπου": α) ως προς την σωματική διάπλαση και το αθλητικό πνεύμα μέσω της γυμναστικής, β) την δημιουργική έκφραση μέσω των καλλιτεχνικών δραστηριοτήτων, οπότε γ) γιατί όχι και μέσω "της οπτικής γωνίας" των θρησκευτικών (με τα διαγωνίσματα βοηθάτε τους μαθητές?).

 
Bil
24 Ιουν 2020 12:36

Ότι νανε η κ. Κεραμεως, απαραδεκτη είναι πολύ πίσω μυαλά για την παιδεία κρίμα για την Νέα Δημοκρατία.

 
Χρήστος
24 Ιουν 2020 12:10

Η κοινωνική και πολιτική αγωγή είναι το ίδιο σημαντική με τη Χημεία; Λέω να καταργήσουμε τις θετικές επιστήμες εξολοκλήρου, σε τί χρειάζονται;

 
Τι να πεις....
24 Ιουν 2020 11:10

@ Ομάδες Μαθημάτων μάλλον δεν έχεις ασχοληθεί καθόλου με την ύλη που περιλαμβάνει ένα σύγχρονο μάθημα Θρησκευτικών. Γιατί, αν το είχες κάνει, θα ήξερες ότι τα θέματα του μαθήματος σχετίζονται με ζητήματα που αφορούν κατεξοχήν το σύγχρονο άνθρωπο και δεν είναι κατήχηση (όπως μάλλον θα ευχόσουν). Και οι θεολόγοι πασχίζουν συνέχεια να βοηθήσουν τους μαθητές τους (όπως όλοι οι συνάδελφοι καθηγητές).
Επίσης σε πληροφορώ ότι η τρίτη ομάδα περιλαμβάνει μόνο μαθήματα δεξιοτήτων.

 
Ροντα
24 Ιουν 2020 10:50

Αναφέρεται επαναληπτική εξέταση ( προφορική) των μαθημάτων της ομάδας Β. Δηλαδή τελικά θα υπάρχει πρώτη γραπτή προαγωγικη και απολυτήρια εξέταση και στα μαθήματα αυτής της ομάδας? Κατάλαβε κανείς?

 
ΟΙΚΙΑΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
24 Ιουν 2020 10:25

Αν υποθέσουμε ότι στην Α' Γυμνασίου κανένα τμήμα δεν χωρίζεται, τότε οι μαθητές θα διδαχθούν μόνο Πληροφορική και Τεχνολογία. Δε θα διδαχθούν καθόλου Οικιακή Οικονομία. Επομένως, στην περίπτωση αυτή, κερδίζουν 1 ώρα ανά τμήμα οι συνάδελφοι της Πληροφορικής και χάνουν 2 ανά τμήμα οι συνάδελφοι της Οικιακής Οικονομίας. Πρέπει η ώρα που δόθηκε στην Πληροφορική να επιστραφεί στους συναδέλφους της Οικιακής Οικονομίας. Διαφορετικά, θα γίνει το μπάχαλο του αιώνα και θα γραφτεί στο βιβλίο Γκίνες. Άπαιχτοι αυτοί που "έφτιαξαν" το ωρολόγιο.

 
Ομάδες Μαθημάτων
24 Ιουν 2020 08:17

Σωστός ο θεσμός των ομάδων στα μαθήματα. Απαραίτητες όμως κάποιες αλλαγές στις ομάδες με κριτήριο τις βασικές γνώσεις.
1) Μετακίνηση της Βιολογίας στην ομάδα-Β
2) Μετακίνηση της Χημείας στην ομάδα-Α
3) Μετακίνηση των θρησκευτικών στην ομάδα-Γ.
Είναι πασιφανές ότι οι γνώσεις Χημείας είναι (πχ στοιχεία, μόρια, ενώσεις) είναι προαπαιτούμενο για την Βιολογία (πχ. DNA).
Όσο για τα θρησκευτικά είναι θέμα πίστεως και είναι δικαίωμα ελεύθερης επιλογής του κάθε ανθρώπου (και εφήβου).

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΡΘΡΑ