Placeholder

ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΕΣ

Πανελλαδικές: Η Ένωση Οικονομολόγων Εκπαιδευτικών για τα θέματα ΑΟΘ των ΕΠΑΛ

Δημοσίευση: 23/06/2020
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Η Ένωση Οικονομολόγων Εκπαιδευτικών Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (ΕΟΕΔΕ) σε σχέση με τα θέματα των πανελλήνιων εξετάσεων του μαθήματος «Αρχές Οικονομικής Θεωρίας» των ΕΠΑΛ έχει να κάνει τις παρακάτω παρατηρήσεις στο θέμα Δ:

ΕΡΩΤΗΜΑ Δ1. Η απάντηση δίδεται με δύο τρόπους:

Α) Ο αποπληθωριστής τιμών του ΑΕΠ μετρά τις τιμές όλων των αγαθών που παράγονται σε ένα έτος στην εγχώρια οικονομία.

Ο υπολογισμός του πραγματικού ΑΕΠ στην περίπτωση που η οικονομία παράγει δύο αγαθά μπορεί να γίνει με τον τύπο του αποπληθωριστή τιμών του ΑΕΠ:

Με την επίλυση του τύπου αυτού βρίσκουμε το πραγματικό ΑΕΠ που ζητείται στο ανωτέρω ερώτημα και είναι 200 χρηματικές μονάδες για το έτος 2009.

Β) Ο υπολογισμός του ΑΕΠ σε σταθερές τιμές για το έτος 2009 γίνεται και με τον τύπο: Ακαθάριστο Εγχώριο Προϊόν έτους t σε σταθερές τιμές= Pε. β ..Q t

Όπου t =1,2,3..................ν

Με βάση τον ανωτέρω τύπο το ΑΕΠ σταθερές τιμές είναι:
Α.Ε.Π. 2009 σε σταθερές τιμές2008 = PA2008 ∙ QA2009 + PB2008 ∙ QB2009 = 10 ∙9 + 10 ∙10 = 190 χρηματικές μονάδες.

Και οι δύο λύσεις είναι σωστές.

ΣΗΜΕΙΩΣΗ: Η διαφοροποίηση των μεγεθών οφείλεται στο ότι οι ποσοστιαίες μεταβολές τιμών και ποσοτήτων μεταξύ των δύο ετών είναι διαφορετικές με αποτέλεσμα να υπάρχει διαφορετικός τρόπος στάθμισης του πραγματικού ΑΕΠ.

Η αναφορά που γίνεται από ορισμένους, για την εξήγηση του διαφορετικού μεγέθους του ΑΕΠ του έτους 2009, στο ΔΤΚ είναι λανθασμένη. Αφού, ο ΔΤΚ κατασκευάζεται με τη βοήθεια ενός καλαθιού αγαθών και υπηρεσιών που αγοράζονται από το μέσο καταναλωτή άσχετα αν παράγονται στην εγχώρια οικονομία ή είναι εισαγόμενα. Ως εκ τούτου ο ΔΤΚ δεν μπορεί να χαρακτηρισθεί αποπληθωριστής ολόκληρου του ΑΕΠ.

ΕΡΩΤΗΜΑ Δ2. Στο ερώτημα αυτό ζητείται από τους μαθητές να υπολογίσουν τη μεταβολή του Κατά Κεφαλήν Πραγματικού Ακαθάριστου Εγχώριου Προϊόντος και να συμπεράνουν από τη μεταβολή αυτή τι συμβαίνει με την οικονομική ευημερία της υποθετικής οικονομίας. Στην ερώτηση δεν χρησιμοποιείται το κατάλληλο οικονομικό μέγεθος.

Οι μαθητές θα απαντήσουν με βάση το βιβλίο το οποίο αναφέρει: «το ΑΕΠ είναι ένα μέγε- θος που μας πληροφορεί για την οικονομική ευημερία μιας χώρας. Το κατά κεφαλήν πραγματικό ΑΕΠ μετρά το βιοτικό επίπεδο της χώρας».

Η σωστή απάντηση στο ερώτημα είναι ότι η οικονομική ευημερία βελτιώθηκε.

Επειδή μειώθηκε το κατά κεφαλήν πραγματικό ΑΕΠ λόγω του διπλασιασμού του πληθυσμού το βιοτικό επίπεδο χειροτέρευσε.

Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ  Ο ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ

Παντελής Τέντες Άγγελος Αντωνόπουλος

Σχόλια (1)

 
MΑΡΙΑ
24 Ιουν 2020 23:52

Τσιμπημένες οι ασκήσεις θα έλεγα ότι οι ασκήσεις είναι πιο δύσκολες από άλλες χρονιές. Καλό είναι τα θέματα να έχουν ξεκάθαρες απαντήσεις όχι όπως φέτος να είναι σωστό και το 200 και το 190

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.