Placeholder

ΓΡΑΜΜΑ ΣΤΟΝ ΥΠΟΥΡΓΟ

Επιστολή στην υπ. Παιδείας για το Α3 θέμα της Φυσικής των Πανελληνίων Εξετάσεων

Δημοσίευση: 24/06/2020
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Αξιότιμη κα Υπουργέ,

Με την παρούσα επιστολή θα ήθελα να εκφράσω τη διαμαρτυρία μου σχετικά με τις οδηγίες εξέτασης του θέματος Α3 Φυσικής των Πανελληνίων εξετάσεων 2020. Στο ανωτέρω θέμα πολλαπλής επιλογής  η ενδεικτική σωστή απάντηση σύμφωνα με τις επίσημες οδηγίες είναι η Γ.

Ωστόσο  εντοπίζονται τα παρακάτω προβλήματα:

·         Στο θέμα αναφέρεται ότι ο σωλήνας που απεικονίζεται βρίσκεται σε οριζόντιο επίπεδο. Τα οριζόντια επίπεδα ως γνωστόν είναι άπειρα όπως και οι θέσεις του παρατηρητή ως προς κάθε ένα από αυτά. Μία μόνο από τις άπειρες αυτές θέσεις είναι η κάθετη ως προς το οριζόντιο επίπεδο.

·         Δε διευκρινίζεται  αν το σχήμα είναι ή όχι σε 3D προοπτική, κάτι που εύκολα θα μπορούσε να γίνει αν ξεκάθαρα διατυπωνόταν στην εκφώνηση ή αν ο σωλήνας είχε σχεδιαστεί εντός ορθογωνίου ή πλάγιου παραλληλόγραμμου σε περίπτωση κάθετης ή γωνιώδους θέασης αντίστοιχα.

·         Με τα παραπάνω δεδομένα θα ήταν αδικαιολόγητο να επιλέξει κανείς ως μία και μοναδική την προοπτική όπου ο παρατηρητής βρίσκεται σε κάθετη θέση ως προς το οριζόντιο επίπεδο.

·         Στην εκφώνηση δεν αναφέρεται αν Α1˃Α2, δηλαδή ποια είναι η διατομή του σωλήνα στις δύο θέσεις.

·         Στους μαθητές συχνά υποδεικνύεται  να στηρίζουν την επιλογή τους στα δεδομένα της εκφώνησης και να εξετάζουν τα δεδομένα σε συνάφεια με όλες τις δυνατές επιλογές.

·         Στην απάντηση Δ αναφερόταν η επιλογή «αδυνατούμε να συγκρίνουμε», η οποία, με βάση όλα τα παραπάνω είναι η σωστή.

Επίσης πρέπει να επισημανθεί πως η ίδια η ΕΕΦ (Ένωση Ελλήνων Φυσικών) για το ανωτέρω θέμα και με ανάλογο σκεπτικό έχει ήδη βγάλει δελτίο τύπου, όπου προτείνει να ληφθούν ως σωστές και οι δύο απαντήσεις, ενώ έχει καταθέσει γραπτό αίτημα αποδοχής και των δύο απαντήσεων ως σωστών, στο Γραφείο της Υπουργού, της Υφυπουργού αλλά και της Γενικής Γραμματέως του Υπουργείου Παιδείας.

Περιμένω λοιπόν διορθωτικές οδηγίες από τους υπεύθυνους ώστε να μη χρειαστεί να πείσω κανένα παιδί και μαζί το δικό μου ότι οι Πανελλήνιες αποτελούν στην πραγματικότητα μάθημα συνειδητοποίησης της αδυναμίας αντίδρασης του κάθε απλού πολίτη απέναντι σε ένα πανίσχυρο σύστημα που αρνείται να αποδεχτεί τα λάθη και τις αδυναμίες του και φυσικά να τα διορθώσει!

Με την ελπίδα ότι υπάρχει ελπίδα…

Ι. Σπ.

Χειρουργός Οδοντίατρος απόφοιτος μεταπτυχιακού προγράμματος Γηριατρικής και χρόνια νοσήματα του ΕΑΠ, πατέρας υποψήφιας μαθήτριας  στις Πανελλήνιες Εξετάσεις.

 

Σχόλια (15)

 
υποψηφια
24 Ιουν 2020 19:44

μακαρι να το αλλαξουν η δ ειναι πολυ σωστη επιλογη

 
as
24 Ιουν 2020 21:11

Το θέμα ήταν απόλυτα σαφές. Φυσικός διορθωτής

 
Π.Κ
24 Ιουν 2020 21:21

Δυστυχώς το θέμα είναι απόλυτα σαφές. Είμαι φυσικός με διδακτορικό, χρόνια στην εκπαίδευση και διορθωτής. Εν αντιθέσει με το θέμα Γ2 που απαιτεί να υπολογίσουμε τη δύναμη στο πλαίσιό από τη χρονική στιγμή t1 εως t2 χωρίς να το ζητάει ρητά. Επίσης στο ερώτημα Γ4 η τάση ενώ στα σχολικά βιβλία ορίζεται ωε απόλυτη τιμή της διαφοράς δυναμικού η επιτροπή και σαφέστατα η αντίστοιχη άσκηση του σχ. βιβλίου της β τη βάζει αρνητική.
Τέλος υποκλίνομαι στους μαθητές που κάναν την πλήρη αιτιολόγηση του Γ1 και Γ2.

 
Καθηγήτρια
24 Ιουν 2020 21:47

Πρέπει να δώσουν και τις δύο λύσεις. Αλλιώς, έρχεται σε πλήρη αντίθεση με ό,τι μαθαίνουμε τόσα χρόνια στα παιδιά: να εμπιστεύονται τα πραγματικά δεδομένα του κάθε προβλήματος.

 
Εκπαιδευτικός
25 Ιουν 2020 01:26

Όλοι πάντως έχουν εξειδικευτεί στις πανελλαδικές...αφηστε τα παιδιά να γράψουν και μην ξεχνάτε ότι η ημιμάθεια είναι πρόβλημα...το θέμα ήταν μια χαρά ,οι υποψήφιοι μια χαρά το κατάλαβαν και το απάντησαν...

 
Φυσικός
25 Ιουν 2020 02:03

Ως βαθμολογητής αρκετά χρόνια, σας ενημερώνω ότι ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ να δεχόμαστε σε ερωτήματα πολλαπλής επιλογής δύο ως σωστές απαντήσεις. Τώρα στην προκειμένη περίπτωση, στο σχήμα φαινόταν ξεκάθαρα ότι το εμβαδόν διατομής Α1 του σωλήνα, ήταν μεγαλύτερο από το εμβαδόν διατομής Α2 και ένας μαθητής που είναι και οφείλει να είναι προσεκτικός, θα καταλάβαινε ότι δεν ήταν αναγκαία κάποια αναφορά ότι το Α1>Α2. Άρα η απαίτησή σας να δεχθούν ως σωστή απάντηση και τη δ δεν υφίσταται.

 
Εκπαιδευτικός
25 Ιουν 2020 08:42

Ένα μη απαιτητικό θέμα κλειστού τύπου λόγω ύπαρξης ασαφειών είναι άδικο να είναι αυτό που θα κάνει τη διαφορά, πολλώ δε μάλλον καθώς όπως και οι έγκριτοι συνάδελφοι αναφέρουν υπήρχαν δύσκολα θέματα που έπρεπε να διαχειριστούν οι μαθητές.

 
Χημικός
25 Ιουν 2020 09:28

Συμφωνώ απόλυτα με τη θέση της Ένωσης Ελλήνων Φυσικών πως με σωστή αιτιολόγηση θα πρέπει να ληφθούν ως σωστές και οι δύο απαντήσεις λόγω της ασάφειας διατύπωσης του θέματος.

 
Ν.Φ
25 Ιουν 2020 10:40

Θεωρώ σωστή τη θέση της Ένωσης Ελλήνων Φυσικών.Που φαίνεται από τα δεδομένα η θέση του παρατηρητή?

 
Γ. Γ.
25 Ιουν 2020 16:31

Είναι σαφώς σωστή η θέση της Ένωσης Ελλήνων Φυσικών. Σίγουρα δεν μπορεί να το δικαιολογήσει ένας επιστήμονας με τη λογική του τι βλέπω και από που κλπ. Όλα αποδεικνύονται. Αλλιώς τα μαθηματικά απλά δεν θα υπήρχαν! Αν αυτό που βλέπω είναι πιο μεγάλο από το άλλο με το μάτι και αυτό αρκεί, τότε τα μεταπτυχιακά σκίστε τα......

 
Έφη
25 Ιουν 2020 17:10

Εγώ προτείνω να παρουν όλες τις απαντήσεις σωστές για να είναι ικανοποιημένος όλοι οι γονείς, όπως παίρνουν και όλοι άριστα στο σχολείο!!!

 
Manis
25 Ιουν 2020 18:32

θα ηθελα πραγματικα να μαθω πως ο φιλος εκπαιδευτικος αντλει το συμπερασμα οτι ηταν ξεκαθαρο. εγω υποψηφιος ειμαι και εχω να πω πως μεγαλη πλειοψηφια συμφωνει πως ηταν τουλαχιστον ασαφες το ερωτημα

 
Γ. Ι.
25 Ιουν 2020 21:21

Τραγικο να ξεκινας τη ζωη σου βιωνοντας την αδικια

 
Μηαχνικος
26 Ιουν 2020 14:28

το Θεμα Α3 ειναι Ασαφες.
Ενα σχημα χωρις τις αναγκαιες επεξηγησεις ειναι αχρηστο.
Σκεφτειτε πολυ απλα τα σχεδια του σπιτιου σας χωρις αναγραφη κλιμακας.
Εφοσον οπως αναγραφεται παραπανω θεματα πολλαπλης δεν μπορει να εχει 2 απαντησεις τοτε ας το ακυρωσουν

 
υποψήφια
27 Ιουν 2020 08:30

Το θέμα ήταν σαφές, το σχήμα ήταν ξεκάθαρο, πρόκειται για ένα ερώτημα πολλαπλής επιλογής, αλίμονο αν σκεφτόμαστε τις πιθανές θέσεις του παρατηρητή. Προσωπικά δίνω Πανελλαδικές εξετάσεις δεύτερη φορά (φέτος με το νεο σύστημα) και θεωρώ άδικο να ληφθούν δύο απαντήσεις ως σωστές σε ένα ερώτημα που δίνει 1 μονάδα στις 20. Το ίδιο ισχύει και για το μάθημα της βιολογίας, οπου επίσης θεωρώ ανούσιες τις διαμαρτυρίες για το ερώτημα Α2. Πιθανότατα ήταν ένα ερώτημα-"παγίδα" που χρειαζόταν προσοχή και κρίση, γιατι να ληφθούν δύο απαντήσεις ως σωστές; Είναι άδικο να μην διακρίνεται το σωστό από το λάθος, υπάρχουν υποψήφιοι που επέλεξαν την σωστή απάντηση ακόμη κι αν υπήρχαν "ασάφειες".

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.