Placeholder

ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑ

ΠΕΚ: Ωρολόγια προγράμματα σε κρίση!

Δημοσίευση: 24/06/2020
Σχολείο
Alt Text: 
Σχολείο
Title Text: 
Σχολείο
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Πολλές φορές στο παρελθόν τα ωρολόγια προγράμματα Γυμνασίου και Λυκείου αξιοποιήθηκαν ως εργαλείο εξυπηρέτησης των αιτημάτων κλάδων και ειδικοτήτων και ακόμη συχνότερα για να εξυπηρετήσουν τις πλεονάσματα ή τις ελλείψεις σε συγκεκριμένες ειδικότητες εκπαιδευτικών της Β/θμιας.

Μιλάμε δηλαδή για μία Πολιτεία που διαμορφώνει  τα  ωρολόγια προγράμματα όχι με βάση την (αυτονόητη)  αποστολή τους  να υπηρετήσουν τους στόχους και τους σκοπούς  ενός εθνικού πλαισίου προγραμμάτων σπουδών, αλλά με  κριτήριο την ικανοποίηση συγκυριακών αιτημάτων ομάδων πίεσης και διαφορετικών κάθε φορά  απαιτήσεων σε εκπαιδευτικό προσωπικό.

Η  απουσία λοιπόν ενός συνολικού εκπαιδευτικού σχεδιασμού και μιας συγκροτημένης παιδαγωγικής πρότασης επέτρεπε και επιτρέπει τις όποιες πρόχειρες,  -  μεγαλύτερες ή μικρότερες - παρεμβάσεις στα ωρολόγια προγράμματα.

Αυτό όμως που συνέβη με τα νέα ωρολόγια προγράμματα των Γυμνασίων και ΓΕΛ υπερβαίνει όλα όσα έχουμε δει στο παρελθόν.

Με μία πρωτοφανή και χωρίς οποιαδήποτε τεκμηρίωση υπουργική απόφαση, καταργούνται  σχεδόν ολοκληρωτικά από το σχολείο γνωστικά αντικείμενα  και κλάδοι, εξοστρακίζονται  συγκεκριμένες ειδικότητες εκπαιδευτικών, η Πολιτεία απαλλάσσεται από την υποχρέωσή της να παρέχει στους μαθητές τη διδασκαλία πανελλαδικά εξεταζόμενων μαθημάτων  αλλά και γνωστικών αντικειμένων που έχουν να κάνουν με τη διαμόρφωση κουλτούρας και αισθητικής καλλιέργειας.

Πρόκειται για μία απόφαση που φτωχαίνει το σχολείο.

Που υποβαθμίζει το μορφωτικό και παιδαγωγικό περιεχόμενο της παρεχόμενης εκπαίδευσης.

Η απουσία σχεδιασμού δεν είναι η μόνη που οδηγεί σε αυτό που σήμερα βλέπουμε. Εντάσσεται σε μία γενικότερη νεοσυντηρητική αντίληψη που υιοθετεί την προσέγγιση «πίσω στα βασικά», δηλαδή στην ένταση των μηχανισμών ελέγχου και εποπτείας και της διδασκαλίας των  «βασικών» γνωστικών αντικειμένων.

Καταστροφικές θα είναι και οι συνέπειες στις εργασιακές σχέσεις πολλών εκπαιδευτικών. Αρκετοί αναπληρωτές, θα αντιμετωπίσουν την οριστική απόλυση, ενώ θα κινδυνεύσουν οργανικές θέσεις συναδέλφων που θα αδυνατούν πλέον να συμπληρώσουν ωράριο.

Δεν θα επιτρέψουμε την υποβάθμιση του σχολείου, την κατάργηση οργανικών θέσεων και την περαιτέρω επιδείνωση των εργασιακών σχέσεων, την ιδιωτικοποίηση  της εκπαίδευσης.

Αγωνιζόμαστε για ένα δημόσιο σχολείο με ευρύτερο παιδαγωγικό ρόλο που θα παρέχει ίσες ευκαιρίες και δυνατότητες μάθησης στο σύνολο των μαθητών, που θα καλλιεργεί και θα προάγει πολύπλευρη θεώρηση και μάθηση, που θα εξασφαλίζει εργασιακή ασφάλεια στους εκπαιδευτικούς.

Απαιτούμε την άμεση απόσυρση των νέων ωρολόγιων προγραμμάτων.

ΠΡΟΟΔΕΥΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ Π.Ε.Κ.

Σχόλια (8)

 
νικοσ
24 Ιουν 2020 20:23

Εμείς απαιτούμε να μην αλλάξει διότι αναβαθμίζει την Επιστήμη των Υπολογιστών.
Ποιον ρωτήσατε και απαιτείτε ? Γιατί δεν βάζετε το θέμα σε ηλεκτρονική ψηφοφορία (να ψηφίσουν όλοι, όχι 10 άτομα που έρχονται στις συνελεύσεις) και ανάλογα με τα αποτελέσματα να απαιτείτε ?

 
@ Στον νικοσ
24 Ιουν 2020 21:28

Κολλημένος με τούς υπολογιστές σου! Τόσος οπορτουνισμος πια ; Εμείς χάνουμε οργανικές και δεν ξέρουμε που θα βρεθούμε. Και εσύ το μόνο που σε νοιάζει είναι οι ώρες σου. Για Κάνε μια ψηφοφορία για τα μαθήματα των κοινωνικών και οικονομικών Επιστημών να δούμε. Όταν εμείς κάναμε κοινωνιολογία στις δέσμες το 1986 η πληροφορική δεν υπήρχε ως μάθημα καν. Προσωπικά είμαι υπέρ της ενίσχυσης των ΤΠΕ αλλά όχι εις βάρος μας. Για τις 8 λατινικών και 3 ωρών αρχαίων και 3 ωρών γυμναστικής που βάζει επιπλέον μιλιά δεν ακούω.
Πού να τα βάλεις με τούς φιλολόγους. Πίσω ολοταχώς με συντηρητισμό , παράδοση και εκκλησιαστικό σέβας. Ντροπή πρέπει να νιώθουν. Αλλά που ;

 
Αμερόληπτος
24 Ιουν 2020 21:57

@νίκος Πολύ σωστά. Αντιδρά μια μειοψηφία που κάνει θόρυβο και αδιαφορούν όλοι αυτοί, κοινωνιολόγοι και οικονομολόγος, για τις υπόλοιπες ειδικότητες. Δεν είδα οι ευαισθησίες της ΠΕΚ να φτάνουν στην κατάργηση του project, που αφορά τη συμπλήρωση ωραρίου πολλών ειδικοτήτων. Τελικά μάλλον ντόρος να γίνεται!

 
Legend
24 Ιουν 2020 23:06

Έχουν δίκιο. Όποιος φωνάζει πιο πολύ δικαιώνεται. Αυτό έκανε η προηγούμενη κυβέρνηση με τον δικό της λαϊκισμό και την ιδεοληψία τους το ίδιο κάνει και η παρούσα με τον δικό της λαϊκισμό και τη δική της ιδεοληψία. Μια από τα ίδια δηλαδή. Μια διελκυστίνδα χωρίς σταματημό. Κρίμα! Ενώ θα μπορούσε να είνα ισορροπημένο και προς όφελος της κοινωνίας με μια δυο κινήσεις.

 
ΟΙΚΙΑΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
25 Ιουν 2020 11:24

Σκέφτηκαν εκεί στο ΙΕΠ όταν πρότειναν τα νέα ΑΠ ότι οι καθηγητές Οικιακής Οικονομίας δεν μπορούν να αποκτήσουν οργανική θέση σε Γυμνάσιο αλλά θα διδάσκουν σε 2 ή 3 σχολεία;

 
Δημήτρης
25 Ιουν 2020 15:30

Μας ζαλίσατε οι κοινωνιολόγοι! Πράγματι σας έκοψε πολλές ώρες αλλά και οι προηγούμενες κυβερνήσεις σας είχανε πολύ προαγάγει, πιο πάνω απότι απαιτεί το εκπαιδευτικό σύστημα, αν σκεφτεί κανείς ότι οι προσφερόμενες γνώσεις είναι περίπου "του αέρα". Τώρα, όσον αφορά τον κοιν/γο σχολιαστή που τα βάζει πιο πάνω με τους φιλολόγους, θα του πω πως τελικά θύματα της εξέλιξης αυτής είναι οι φιλόλογοι, αφού το σχολείο θα αναγκάζει εμένα τον ιστορικό π.χ. να διδάσκω αρχαία και λατινικά για να πάρει τις ώρες ιστορίας ο κοιν/γος (Β ανάθεση), που ασφαλώς δε γνωρίζει το αντικείμενο ή στη σπάνια και εξαιρετική περίπτωση, δεν το γνωρίζει όπως εγώ.

 
Προγράμματα Γυμνασίου και Λυκείου
25 Ιουν 2020 23:21

Όλα τα μαθήματα έχουν θέση, και με καλύτερα βιβλία, και να σταματήσουν οι διεκδικήσεις και οι αντιδικίες ανάμεσα στους κλάδους σε μια ατελέσφορη συντεχνιακή λογική που δεν ευνοεί τα νέα παιδιά.

Η ευθύνη των ουσιαστικών αλλαγών βαραίνει πρωτίστως στο Υπουργείο, ώστε οι μαθητές που φέτος θα είναι στο Δημοτικό Σχολείο να έχουν άλλη προοπτική το 2025:

α) Εξατάξιο Γυμνάσιο (Ε' Δημοτικού έως Α' Λυκείου): Είναι η πραγματική μεταρρύθμιση που θα λύσει πολλαπλά προβλήματα, όπως αδυναμία ΔΙΑΣΥΝΔΕΣΗΣ ΓΝΩΣΕΩΝ, ελλιπή προετοιμασία μαθητών για τις απαιτήσεις των Λυκειακών μαθημάτων, κάλυψη γνωστικών αντικειμένων από καθηγητές ειδικότητας. Θα υπάρχει χρόνος για όλα τα γνωστικά αντικείμενα, ώστε οι μαθητές να μην κάνουν πασαλείμματα και να μην καταφεύγουν σε φροντιστήρια για τις στοιχειώδεις γνώσεις.

β) Νέα βιβλία (θεωρίας και εργασιών): Κάθε δεκαετία πρέπει να αξιολογούνται και να ανανεώνονται τα σχολικά εγχειρίδια. Στη σημερινή εποχή πρέπει επιτέλους να δημιουργηθεί ένα κεντρικό ΨΗΦΙΑΚΟ αποθετήριο με επιπλέον βοηθητικό υλικό για μελέτη.

γ) Απογευματινή ζώνη μαθημάτων και δραστηριοτήτων (από 2 έως 8 το απόγευμα): Αδιανόητο να μη λειτουργούν τα σχολεία σαν ζωντανά κύτταρα σε κάθε γειτονιά και να μένουν άδεια τη μισή ημέρα.

Είναι καιρός να θεμελιωθεί το Δημόσιο Σχολείο του 21ου αιώνα με νέα "υλικά", τόσο σε δομή όσο και σε φιλοσοφία.

 
Εξοργισμένος μαθητης
26 Ιουν 2020 03:34

Δεν γίνεται να πάρουν οι κοινωνιολογοι
Ως β ανάθεση την ιστορία επειδή πολύ απλά δεν ξέρουν από παραθεματα, δεν ξέρουν την σύνθεση κ την παράθεση. Δεν νομίζω το υπουργείο να τους κάνει μια γρήγορη επιμόρφωση για τις πηγές η σεμινάριο. Τα παιδιά δεν είναι πειράματοζωα. Να ξεχάσουν ότι απαιτούν κ θα βρεθεί λύση μη φτάσουμε στα άκρα.

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.