Placeholder

ΦΟΙΤΗΤΕΣ

Μετεγγραφές: Τμήματα δύο ταχυτήτων-Τμήματα πρώην ΤΕΙ δεν έχουν αντιστοιχίες σε πανεπιστημιακά- 87 τμήματα με ούτε μία αντιστοιχία

Πως θα γίνουν οι νέες μετεγγραφές και μετακινήσεις φοιτητών -14 ερωτήσεις απαντήσεις
Δημοσίευση: 27/06/2020
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Αντιστοιχίες τμημάτων δύο ταχυτήτων προβλέπει η νέα υπουργική απόφαση , με την οποία  φέτος γίνεται διαχωρισμός ανάμεσα στα τμήματα των πρώην ΤΕΙ που με τις συγχωνεύσεις “Γαβρόγλου” ιδρύθηκαν μέσα στα Πανεπιστήμια ως νέα τμήματα , και των ήδη λειτουργούντων των Πανεπιστημίων. Ουσιαστικά στις μετεγγραφές τα  τμήματα των ΤΕΙ έγιναν ξανά ΤΕΙ.

Αντίστοιχα πέρσι, με απόφαση που είχε υπογράψει ο πρώην υπουργός Παιδείας Κ. Γαβρόγλου, διαχωρισμός ανάμεσα στα τμήματα των ΤΕΙ και Πανεπιστημίων γίνονταν μόνο στα τμήματα   Μηχανικών.

Η φετινή απόφαση του υφυπουργού Παιδείας, αρμόδιου για τα ΑΕΙ, με την οποία "χάθηκαν" από τον ακαδημαϊκό χάρτη οι περσινές αντιστοιχίες, λήφθηκε κατόπιν εισήγησης ( υπ’ αρ. 55148/Ζ1/13.5.2020)   του Ανώτατου Συμβουλίου της Εθνικής Αρχής Ανώτατης Εκπαίδευσης (πρώην ΑΔΙΠ).

Η περσινή απόφαση του Κ. Γαβρόγλου λήφθηκε χωρίς απόφαση της ΑΔΙΠ διότι πώς αναφέρει η απόφαση “παρήλθε άπρακτη η προθεσμία για τη διατύπωση της γνώμης της ΑΔΙΠ για τις αντιστοιχίες των Τμημάτων που ιδρύθηκαν ή υπέ- στησαν μεταβολές με τους με τους ν. 4559/2018 (Α ́ 142), ν. 4589/2019 (Α ́ 13) και ν. 4610/2019 (Α ́ 70)”.

Το esos επικοινώνησε με τον πρώην πρόεδρο της ΑΔΙΠ Καθηγητή Παντελή Κυπριανό . Στο ερώτημά μας γιατί  η ΑΔΙΠ δεν διατύπωσε γνώμη ο κ. Κυπριανός   μας δήλωσε ότι “εμείς ως ΑΔΙΠ  πέρσι , κατόπιν ερωτήματος του υπ. Παιδείας,  διατυπώσαμε γνώμη  , εγγράφως,  για τα τμήματα που είχαμε στοιχεία για τα Προγράμματα Σπουδών”.

Επιπλέον οι φοιτητές  87 τμημάτων, από 74 πέρσι (δηλαδή 13 περισσότερα) “εγκλωβίζονται” καθώς δεν θα έχουν τη δυνατότητα μετεγγραφής σε άλλο τμήμα, καθώς τα τμήματά τους δεν έχουν αντιστοιχίες.

Ειδικότερα μελετώντας  τη νέα απόφαση για την αντιστοιχία των πανεπιστημιακών τμημάτων, προκύπτουν οι εξής διαπιστώσεις:

Τα νέα  τμήματα Δασολογίας και Περιβάλλοντος   που λειτουργούν ως νέα στα Πανεπιστήμια Θεσσαλίας και Διεθν. Παν. Ελλάδας δεν έχουν αντιστοιχία με τα τμήματα του ΑΠΘ και ΔΠΘ.

Τα νέα τμήματα Ζωικής Παραγωγής που λειτουργούν ως νέα στα Παν.  Πελοποννήσου και Θεσσαλίας δεν έχουν αντιστοιχία με το αντίστοιχο τμήμα του Γεωπονικού Πανεπιστημίου.

Τα νέα  τμήματα Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών  Υπολογιστών  των Παν. Δυτ. Αττικής  και Πελοποννήσου  δεν έχουν αντιστοιχία με τα αντίστοιχα τμήματα του ΑΠΘ , του Παν. Θεσσαλίας, του ΕΜΠ, ΔΠΘ , του Παν. Πατρών , του Πολυτ. Κρήτης και του Παν. Δυτ. Μακεδονίας.

Τα νέα τμήματα Λογιστικής και Χρηματοοικονομικής  των  Παν. Δυτ. Αττικής , Δυτικής Μακεδονίας , Πελοποννήσου, ΕΛΜΕΠΑ , Διεθν. παν. Ελλάδος , Θεσσαλίας και Ιωαννίνων, δεν έχουν αντιστοιχίες με τα αντίστοιχα τμήματα του Παν. Μακεδονίας και ΟΠΑ.

Τα νέα τμήματα Μαθηματικών των  Παν. Θεσσαλίας  και Δυτικής Μακεδονίας δεν έχουν αντιστοιχία με τα αντίστοιχα τμήματα  του ΑΠΘ, του ΕΚΠΑ, του Παν. Πατρών, του Παν. Αιγαίου, του Παν. Ιωαννίνων  και του Παν. Κρήτης

Τα νέα τμήματα Μηχανικών Πληροφορικής των Παν. Δυτ. Αττικής και Διεθν. παν. Ελλάδος  δεν έχουν αντιστοιχίες με τα αντίστοιχα τμήματα των Πανεπιστημίων Αιγαίου, Ιωαννίνων και Πατρών.

Τα νέα τμήματα Μηχανολόγων και Μηχανικών  των Παν. Δυτ. Αττικής  Πελοποννήσου, Διεθν. Παν. Ελλάδος και ΕΛΜΕΠΑ δεν έχουν αντιστοιχίες με τα αντίστοιχα τμήματα  των Πανεπιστημίων Πατρών, Θεσσαλίας. Θεσσαλονίκης, Δυτ. Μακεδονίας  και του ΕΜΠ.

Τα  νέα τμήματα Νοσηλευτικής των  Παν. Δυτ. Αττικής, Ιωαννίνων, Θεσσαλίας, Πατρών Διεθν. Παν. Ελλάδος και ΕΜΠΕΠΑ, δεν έχουν αντιστοιχίες με τα αντίστοιχα τμήματα  του ΕΚΠΑ και Παν. Πελοποννήσου.

Τα νέα τμήματα Οικονομικών Επιστημών του  Παν.   Δυτ. Μακεδονίας και  Διεθ. Παν. Ελλάδος δεν έχουν αντιστοιχίες με τα αντίστοιχα τμήματα του ΟΠΑ , των Πανεπιστημίων Πειραιά, Ιωαννίνων, Κρήτης, Μακεδονίας , Πατρών, Θεσσαλίας, Πελοποννήσου, του ΑΠΘ, του ΔΠΘ και του ΕΚΠΑ

Τα νέα  τμήματα Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων των Πανεπ. Δυτικής Μακεδονίας , Θεσσαλίας , Δυτ. Αττικής  και Διεθνούς Παν. Ελλάδας  με τα  αντίστοιχα τμήματα των Παν.   Μακεδονίας , Πειραιά, Αιγαίου, Πατρών και ΟΠΑ., Ι

Τα νέα τμήματα Πληροφορικής των Πανεπ.  Δυτ. Μακεδονίας, Ιωαννίνων και Διεθνούς Πανεπ.  Ελλάδας δεν έχουν αντιστοιχίες με τα αντίστοιχα τμήματα   των Πανεπιστημίων Ιονίου, Πειραιά, Χαροκόπειου, Πελοποννήσου, Θεσσαλίας, Κρήτης, Μακεδονίας, Θεσσαλίας, ΑΠΘ, ΟΠΑ και  ΕΚΠΑ.

Τα νέα  τμήματα Πολιτικών Μηχανικών  των Πανεπ. Δυτ. Αττικής , Πελοποννήσου και Διεθνούς Πανεπ. Ελλάδος, δεν έχουν αντιστοιχίες με τα αντίστοιχα τμήματα   των Πανεπιστημίων Θεσσαλίας, Πατρών , ΑΠΘ, ΕΜΠ και ΔΠΘ (σ.σ. ίσχυε και πέρσι).

Τα νέα τμήματα  Τουριστικών Σπουδών  των Πανεπ.  Δυτ. Αττικής, Ιόνιου, Πελοποννήσου και ΕΛΜΕΠΑ    δεν έχουν αντιστοιχίες με τα αντίστοιχα τμήματα   των Πανεπιστημίων Αιγαίου και Πειραιά.

Τα νέα τμήματα Φυσικής      του  Παν. Θεσσαλίας και Διεθν. Παν. Ελλάδας   δεν έχουν αντιστοιχίες με τα αντίστοιχα τμήματα   των Πανεπιστημίων Ιωαννίνων , Πατρών, Κρήτης, ΑΠΘ και ΕΚΠΑ.

Τα 87 τμήματα χωρίς αντιστοιχίες

Τα  87 τμήματα στα οποία οι φοιτητές  “εγκλωβίζονται” καθώς δεν θα έχουν τη δυνατότητα μετεγγραφής σε άλλο τμήμα, καθώς τα τμήματά τους δεν έχουν αντιστοιχίες, είναι τα εξής:

Πως θα γίνουν οι νέες μετεγγραφές και μετακινήσεις φοιτητών -14 ερωτήσεις απαντήσεις

Το esos προκειμένου να διευκολύνει τους φοιτητές ετοίμασε 14 ερωτήσεις-απαντήσεις σχετικά με τις μετεγγραφές-μετακινήσεις φοιτητών που θα ισχύσουν από το νέο ακαδημαϊκό έτος.

1.Τι σημαίνει μετεγγραφή στο νέο νόμο;

Ως «μετεγγραφή» νοείται η δεύτερη εγγραφή ενός φοιτητή σε αντίστοιχο Τμήμα άλλου Α.Ε.Ι. ή Ανώτατης Εκκλησιαστικής Ακαδημίας (Α.Ε.Α.) με αυτό στο οποίο έχει εισαχθεί και εγγραφεί είτε μέσω της επιτυχίας του στις εξετάσεις πανελλαδικού επιπέδου Γενικού Λυκείου (ΓΕ.Λ.) ή Επαγγελματικού Λυκείου (ΕΠΑ.Λ.) είτε μέσω της άσκησης του δικαιώματος πρόσβασης.

2. Τι σημαίνει μετακίνηση;

Ως «μετακίνηση» νοείται η μετακίνηση ενός φοιτητή σε άλλο Τμήμα άλλου Α.Ε.Ι./Α.Ε.Α. του ίδιου επιστημονικού πεδίου, με αυτό στο οποίο έχει εισαχθεί και εγγραφεί μέσω της επιτυχίας του στις εξετάσεις πανελλαδικού επιπέδου ΓΕ.Λ. ή ΕΠΑ.Λ. είτε μέσω της άσκησης του δικαιώματος πρόσβασης.

Για παράδειγμα εάν ένας φοιτητής της Νομικής Θράκης που έκανε αίτηση μετεγγραφής για τη Νομική Αθήνας και είχε όλες τις προϋποθέσεις, αλλά απορρίφθηκε επειδή η βάση εισαγωγής των δύο σχολών  έχουν διαφορά μεγαλύτερη απο 2.750 μόρια, μπορεί να αιτηθεί μετακίνηση σε άλλο τμήμα του ίδιου επιστημονικού πεδίου, δηλαδή  Οικονομικών Πολιτικών Επιστημών  ΕΚΠΑ

3. Ποια είναι η βάση μετεγγραφής;

Ως «βάση μετεγγραφής» θεωρείται ο αριθμός των μορίων, ο οποίος προκύπτει από τον αριθμό των μορίων της βάσης εισαγωγής κάθε Τμήματος Α.Ε.Ι./Α.Ε.Α.,   αφαιρουμένου του αριθμού των δύο χιλιάδων επτακοσίων πενήντα (2.750) μορίων.

4. Ποιο είναι το «ατομικό εισόδημα»;

Ως «ατομικό εισόδημα» νοείται ο μέσος όρος των τριών (3) τελευταίων οικονομικών ετών του φορολογη- τέου εισοδήματος του αιτούντος μετεγγραφή ή μετακίνηση από οποιαδήποτε πηγή εισοδήματος κατά την έννοια του άρθρου 7 του ν. 4172/2013 (Α ́ 167).

5. Ποιο είναι το «κατά κεφαλήν οικογενειακό εισόδημα»;

Ως «κατά κεφαλήν οικογενειακό εισόδημα» νοείται ο μέσος όρος των τριών (3) τελευταίων οικονομικών ετών του κατά κεφαλήν αθροίσματος του φορολογητέου εισοδήματος των μελών της οικογένειας του αιτούντος μετεγγραφή ή μετακίνηση, ήτοι των γονέων, ανεξαρτήτως εάν κάνουν κοινή ή χωριστή φορολογική δήλωση, και των αδελφών κάτω των 25 ετών, εφόσον είναι άγαμοι και έχουν ίδιο φορολογητέο εισόδημα, κατά την έννοια του άρθρου 7 του ν. 4172/2013. Σε περίπτωση που οι γονείς του αιτούντος μετεγγραφή είναι διαζευγμένοι,
υπολογίζεται το εισόδημα και των δύο γονέων.

Ως «κατά κεφαλήν εισόδημα» νοείται το υψηλότερο μεταξύ του ατομικού εισοδήματος και του κατά κεφαλήν οικογενειακού εισοδήματος. Εφόσον ο αιτών τη μετεγγραφή ή μετακίνηση είναι άνω των 25 ετών, άγαμος και διαθέτει ατομικό εισόδημα, λαμβάνεται υπόψη μόνο το
ατομικό του εισόδημα.

6. Ποιες κατηγορίες φοιτητών δικαιούνται μετεγγραφή;

Δικαιούχοι μετεγγραφής – Προϋποθέσεις

1. Οι φοιτητές των A.E.I. και των Α.Ε.Α. οι οποίοι ενεγράφησαν σε Τμήματα των Α.Ε.Ι./Α.Ε.Α. είτε μέσω της επιτυχίας τους στις εξετάσεις πανελλαδικού επιπέδου ΓΕ.Λ. ή ΕΠΑ.Λ. είτε μέσω της άσκησης του δικαιώματος πρόσβασης, έχουν δικαίωμα μετεγγραφής εφόσον πληρούν τις προϋποθέσεις που ορίζονται ανά κατηγορία δικαιούχων μετεγγραφής.

2. Ως κατηγορίες μετεγγραφής νοούνται οι εξής:

α) μετεγγραφή βάσει οικονομικών και κοινωνικών κριτηρίων ,
β) μετεγγραφή αδελφών προπτυχιακών φοιτητών ,
γ) μετεγγραφή ειδικών κατηγοριών ,
δ) κατ’ εξαίρεση μετεγγραφή .

3. Γενική προϋπόθεση για μετεγγραφή σε όλες τις περιπτώσεις  είναι η ύπαρξη αντιστοιχίας των Τμημάτων σύμφωνα με την απόφαση του Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων , καθώς και η ακαδημαϊκή λειτουργία του Τμήματος μετεγγραφής σε αντίστοιχο έτος σπουδών με το Τμήμα προέλευσης. Προϋπόθεση για τη μετεγγραφή φοιτητή στις περιπτώσεις βάσει οικονομικών και κοινωνικών κριτηρίων και αδελφών προπτυχιακών φοιτητών είναι η συγκέντρωση των μορίων της βάσης μετεγγραφής του Τμήματος στο οποίο αιτείται τη μετεγγραφή.

4. Η αίτηση μετεγγραφής πραγματοποιείται ηλεκτρονικά και επέχει θέση υπεύθυνης δήλωσης κατά το άρθρο 8 του ν. 1599/1986 (Α ́ 75). Η μετεγγραφή πραγματοποιείται με απόφαση του αρμοδίου οργάνου του υπουργείου Παιδείας .

5. Με απόφαση του υπουργού Παιδείας , η οποία εκδίδεται το αργότερο έως την 30η Μαΐου κάθε έτους και δημοσιεύεται στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως, καθορίζεται η αντιστοιχία των Τμημάτων, των Εισαγωγικών Κατευθύνσεων και των Προγραμμάτων Σπουδών των Α.Ε.Ι. και των Α.Ε.Α.. Η απόφαση ισχύει για τις μετεγγραφές του επόμενου ακαδημαϊκού έτους και εκδίδεται ύστερα από γνώμη της Εθνικής Αρχής Ανώτατης Εκπαίδευσης (ΕΘ.Α.Α.Ε.), η οποία περιέρχεται στον Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων εντός αποκλειστικής προθεσμίας τριάντα (30) ημερών από την ημερομηνία περιέλευσης σε αυτήν του σχετικού ερωτήματος του Υπουργού.

Για την έκδοση της απόφασης λαμβάνονται υπόψη ιδίως οι τίτλοι των αντίστοιχων Τμημάτων, των Εισαγωγικών Κατευθύνσεων και των Προγραμμάτων Σπουδών και τα παρεχόμενα επαγγελματικά δικαιώματα, όπου αυτά υφίστανται.

ΠΑΤΗΣΤΕ ΕΔΩ ΓΙΑ ΝΑ ΔΕΙΤΕ ΤΙΣ  ΑΝΤΙΣΤΟΙΧΙΕΣ ΤΜΗΜΑΤΩΝ

7. Οι μετεγγραφόμενοι φοιτητές δύνανται να κάνουν αναγνώριση μαθημάτων στην τριτοβάθμια εκπαίδευση;

1. Από το ακαδημαϊκό έτος 2012-2013 δίνεται η δυνατότητα στους φοιτητές που εισάγονται σε Τμήμα των Πανεπιστημίων ή Τ.Ε.Ι. ή στις Ανώτατες εκκλησιαστικές Ακαδημίες, να αναγνωρίσουν μαθήματα τα οποία έχουν διδαχθεί και εξεταστεί επιτυχώς στο Τμήμα προέλευσης τους.

2. Η αναγνώριση των μαθημάτων, σύμφωνα με την προηγούμενη παράγραφο, πραγματοποιείται με απόφαση της Γενικής Συνέλευσης ή του Ακαδημαϊκού Συμβουλίου του Τμήματος, κατά περίπτωση και οι φοιτητές απαλλάσσονται από την εξέταση των μαθημάτων ή των ασκήσεων του προγράμματος σπουδών του Τμήματος υποδοχής που διδάχθηκαν στο Τμήμα προέλευσης και δύνανται να ενταχθούν σε διαφορετικό εξάμηνο από αυτό της εγγραφής τους.

8. Ποιοι είναι οι λόγοι αποκλεισμού μετεγγραφής ή μετακίνησης;

1. Από τη διαδικασία μετεγγραφής ή μετακίνησης σε άλλο Τμήμα του ίδιου επιστημονικού πεδίου αποκλείονται οι ακόλουθες κατηγορίες φοιτητών:

α) όσοι έχουν υπερβεί τον ανώτατο χρόνο σπουδών, ο οποίος προβλέπεται για την απόκτηση πτυχίου, σύμφωνα με το Πρόγραμμα Σπουδών του Τμήματος, όπου φοιτούν,
β) όσοι έχουν λάβει μετεγγραφή ή μετακίνηση σε άλλο Τμήμα του ιδίου επιστημονικού πεδίου,
γ) όσοι, με αίτησή τους, έχουν διακόψει τη φοίτησή τους και για όσο χρόνο διαρκεί η διακοπή της φοίτησης και της φοιτητικής ιδιότητας, εκτός αν αυτή οφείλεται σε αποδεδειγμένους λόγους υγείας ή σε λόγους ανωτέρας βίας,
δ) όσοι έχουν εισαχθεί στα Α.Ε.Ι./Α.Ε.Α. με τις κάτωθι κατηγορίες:
δα) τέκνα των Ελλήνων εξωτερικού,
δβ) αλλοδαποί αλλογενείς,
δγ) υπότροφοι αλλοδαποί αλλογενείς οι οποίοι έχουν
δικαίωμα πρόσβασης στα Τμήματα Θεολογίας των Α.Ε.Ι. και στα προγράμματα σπουδών των Α.Ε.Α. σε συγκεκριμένο αριθμό θέσεων και σε ποσοστό ένα τοις εκατό (1%) καθ’ υπέρβαση του αριθμού εισακτέων σε όλες τις υπόΛοιπες Σχολές,
δδ) υπότροφοι ομογενείς,
δε) αθλητές οι οποίοι εισήχθησαν στην τριτοβάθμια εκπαίδευση με διάκριση, σύμφωνα με το άρθρο 34 του ν. 2725/1999 (Α ́ 121),
δστ) όσοι έχουν εισαχθεί στα Α.Ε.Ι. σε θέσεις ελεύθερης πρόσβασης, δηλαδή χωρίς συμμετοχή στις πανελλαδικές εξετάσεις,
δζ) όσοι έχουν εγγραφεί σε Ξενόγλωσσο Πρόγραμμα Σπουδών Α.Ε.Ι. της ημεδαπής.

2. Αποκλείεται η μετεγγραφή μεταξύ Τμημάτων Α.Ε.Ι. με έδρα την ίδια Περιφερειακή Ενότητα. Για τις ανάγκες του παρόντος, η Περιφέρεια Αττικής νοείται ως μία Περιφερειακή Ενότητα, εξαιρουμένης της Περιφερειακής Ενότητας Νήσων.

9. Τι ισχύει για την μετεγγραφή βάσει οικονομικών και κοινωνικών κριτηρίων;

1. Ο αριθμός των μετεγγραφομένων βάσει οικονομικών και κοινωνικών κριτηρίων είναι ίσος με το δεκαπέντε τοις εκατό (15%) του συνολικού αριθμού των εισακτέων ανά Τμήμα Α.Ε.Ι./Α.Ε.Α. όπως αυτό ορίζεται ανά ακαδημαϊκό έτος. Έως την 30η Απριλίου εκάστου έτους τα Α.Ε.Ι./Α.Ε.Α. αποστέλλουν σχετική εισήγηση προς τον Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων ως προς τις λειτουργικές τους δυνατότητες σχετικά με τον αριθμό των φοιτητών τον οποίο δύνανται να μετεγγράψουν κατά το επόμενο ακαδημαϊκό έτος. Με απόφαση του Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων κατόπιν αιτιολογημένης εισήγησης Τμήματος Α.Ε.Ι./Α.Ε.Α. ο αριθμός των μετεγγραφομένων βάσει οικονομικών και κοινωνικών κριτηρίων δύναται να υπερβεί το δεκαπέντε τοις εκατό (15%) του συνολικού αριθμού των εισακτέων του οικείου Τμήματος. Σε περίπτωση δεκαδικού υπολοίπου, κατά τον αριθμητικό υπολογισμό των θέσεων μετεγγραφής, γίνεται στρογγυλοποίηση στην αμέσως μεγαλύτερη ακέραιη μονάδα.

2. Ο φοιτητής, ο οποίος αιτείται μετεγγραφή βάσει του παρόντος άρθρου, δύναται να υποβάλει σχετική αίτηση για αντίστοιχα Τμήματα έως δύο (2) διαφορετικών Α.Ε.Ι./Α.Ε.Α..

3. Ο αιτών μετεγγραφή μοριοδοτείται ανά κατηγορία κριτηρίων ως εξής:

α) Οικονομικά κριτήρια:
αα) Έξι (6) μόρια, εάν το κατά κεφαλήν εισόδημα δεν υπερβαίνει το ποσό των τριών χιλιάδων (3.000) ευρώ,
αβ) τέσσερα (4) μόρια, εάν το κατά κεφαλήν εισόδημα κυμαίνεται από το ποσό των τριών χιλιάδων ευρώ και ε-νός λεπτού (3.000,01) έως το ποσό των έξι χιλιάδων ευ- ρώ (6.000),
αγ) τρία (3) μόρια, εάν το κατά κεφαλήν εισόδημα κυ-μαίνεται από το ποσό των έξι χιλιάδων ευρώ και ενός λε-πτού (6.000,01) έως το ποσό των εννέα χιλιάδων ευρώ (9.000),
αδ) δύο (2) μόρια, εάν το κατά κεφαλήν εισόδημα κυ-μαίνεται από το ποσό των εννέα χιλιάδων ευρώ και ενός λεπτού (9.000,01) έως το ποσό των δώδεκα χιλιάδων ευ- ρώ (12.000) ευρώ.Η μοριοδότηση των υποπεριπτώσεων αα ́ έως και αδ ́ γίνεται πάντα διαζευκτικώς.
β) Κοινωνικά κριτήρια:
βα) ενάμισι (1,5) μόριο, εάν ο αιτών είναι μέλος τρίτεκνης οικογένειας, προσαυξανόμενο κατά ήμισυ (0,5) μόριο για κάθε άγαμο τέκνο κάτω των 25 ετών της οικογένειας πλην του αιτούντος,
ββ) δύο (2) μόρια, εάν ο αιτών είναι μέλος πολύτεκνης οικογένειας προσαυξανόμενα κατά ήμισυ (0,5) μόριο για κάθε άγαμο τέκνο κάτω των 25 ετών της οικογένειας πλην του αιτούντος,
βγ) δύο (2) μόρια, εάν ο αιτών είναι ορφανός από τον ένα γονέα και πέντε (5) μόρια εάν είναι ορφανός και από τους δύο γονείς,
βδ) δύο (2) μόρια, εάν ο αιτών είναι τέκνο άγαμου γονέα,
βε) ένα (1) μόριο για κάθε μέλος της οικογένειας του αιτούντος (γονέα, τέκνο, αδελφό/η ή σύζυγο) το οποίο έχει αναπηρία 67% και άνω, πιστοποιούμενης από το Κέντρο Πιστοποίησης Αναπηρίας (ΚΕ.Π.Α.) ή παθήσεις που αναφέρονται στο παράρτημα της υπ’ αρ. Φ.151/17897/Β6/2014 (Β ́ 358) κοινής υπουργικής απόφασης, όπως εκάστοτε ισχύει.

4. Σε περίπτωση που ο αριθμός των αιτούντων μετεγγραφής με τη διαδικασία του παρόντος άρθρου υπερβαίνει το ποσοστό της παρ. 1, η επιλογή αυτών γίνεται κατά φθίνουσα σειρά κατάταξης του συνόλου των μορίων τα οποία συγκέντρωσαν επί των οικονομικών και κοινωνικών κριτηρίων. Σε περίπτωση ισοψηφίας περισσοτέρων αιτούντων, λαμβάνονται υπόψη τα μόρια εισαγωγής των αιτούντων κατά φθίνουσα σειρά κατάταξης, ώστε ο συνολικός αριθμός μετεγγραφομένων να μην υπερβαίνει το ποσοστό της παρ. 1.

10. Τι ισχύει για την μετεγγραφή αδελφών προπτυχιακών φοιτητών;

1. Φοιτητής, ο οποίος έχει ένα ή περισσότερα αδέλφια προπτυχιακούς φοιτητές, δύναται να αιτηθεί μετεγγραφή αποκλειστικά κατά το πρώτο έτος, σύμφωνα με τη διαδικασία του παρόντος άρθρου, υπό τις ακόλουθες προϋποθέσεις:

α) τα αδέλφια σπουδάζουν σε Τμήματα Α.Ε.Ι./Α.Ε.Α. τα οποία εδρεύουν σε διαφορετική Περιφερειακή Ενότητα τόσο μεταξύ τους όσο και από την Περιφερειακή Ενότητα στην οποία διαμένουν μόνιμα οι γονείς ή οι ίδιοι ή οι γονείς τους έχουν πλήρη κυριότητα ή επικαρπία κατοικίας,
β) τα αδέλφι  ́ συμπεριλαμβανομένου του αιτούντος, δεν είναι κάτοχοι τίτλων πρώτου κύκλου σπουδών και δεν έχουν υπερβεί τον ανώτατο χρόνο σπουδών, ο οποίος προβλέπεται για την απονομή του τίτλου σπουδών,
γ) το κατά κεφαλήν εισόδημα του αιτούντος δεν υπερ- βαίνει το ποσό των δώδεκα χιλιάδων πεντακοσίων (12.500) ευρώ.

2. Οι μετεγγραφές του παρόντος πραγματοποιούνται καθ’ υπέρβαση του ποσοστού 15%.

3. Εφαρμόζεται η ακόλουθη διαδικασία:

α) ο φοιτητής δύναται να μετεγγραφεί σε αντίστοιχο Τμήμα, το οποίο εδρεύει στην Περιφερειακή Ενότητα φοίτησης του αδελφού,
β) εάν δεν υπάρχει αντίστοιχο Τμήμα στην Περιφερειακή Ενότητα φοίτησης του αδελφού, ο φοιτητής δύναται να μετεγγραφεί σε αντίστοιχο Τμήμα το οποίο εδρεύει στην Περιφερειακή Ενότητα της μόνιμης κατοικίας των γονέων του ή της Περιφερειακής Ενότητας στην οποία ο ίδιος ή οι γονείς του έχουν πλήρη κυριότητα ή επικαρπία κατοικίας,
γ) εάν δεν πληρούνται τα ανωτέρω κριτήρια, τα αδέλφια δύνανται να μετεγγραφούν από κοινού σε αντίστοιχα Τμήματα τα οποία εδρεύουν σε άλλη Περιφερειακή Ενότητα, πλην Αττικής και Θεσσαλονίκης.

4. Κατ’ εξαίρεση  σε περίπτωση που το κατά κεφαλήν εισόδημα του αιτούντος δεν υπερβαίνει το ποσό των πέντε χιλιάδων (5.000) ευρώ, τα αδέλφια φοιτητές δύνανται να μετεγγραφούν από κοινού σε αντίστοιχο Τμήμα της Περιφερειακής Ενότητας, στην οποία οι ίδιοι ή οι γονείς τους διαμένουν μόνιμα ή έχουν πλήρη κυριότητα ή επικαρπία κατοικίας.

11 . Τι ισχύει για την μετεγγραφή για τη μετακίνηση σε Τμήμα του ιδίου επιστημονικού πεδίου;

1. Ο φοιτητής, ο οποίος αιτείται μετεγγραφής κατά το πρώτο έτος φοίτησής του σε αντίστοιχο Τμήμα με αυτό στο οποίο έχει εισαχθεί, δύναται να υποβάλλει ταυτόχρονα αίτηση μετακίνησης σε Τμήμα του ίδιου επιστημονικού πεδίου στις ακόλουθες περιπτώσεις:

α) εάν έχει υποβάλει αίτηση μετεγγραφής βάσει οικονομικών και κοινωνικών κριτηρίων, πλην όμως δεν πληροί την προϋπόθεση της βάσης μετεγγραφής, ή
β) έχει υποβάλει αίτηση μετεγγραφής βάσει οικονομικών και κοινωνικών κριτηρίων, αλλά η αίτηση αυτή δεν γίνεται δεκτή λόγω πλήρωσης του ποσοστού 15% από συνυποψηφίους, οι οποίοι συγκέντρωσαν υψηλότερο σύνολο μορίων βάσει οικονομικών και κοινωνικών κριτηρίων, ή
γ) εάν έχει υποβάλει αίτηση μετεγγραφής βάσει της κατηγορίας αδελφών προπτυχιακών φοιτητών, πλην όμως δεν πληροί την προϋπόθεση της βάσης μετεγγραφής.

2. Οι αιτήσεις μετακίνησης των φοιτητών  :

α) δύνανται να περιλαμβάνουν έως πέντε (5) Τμήματα του ίδιου επιστημονικού πεδίου με σειρά προτίμησης, και εντός δύο (2) το πολύ διαφορετικών Περιφερειακών Ενοτήτων. Τα Τμήματα, τα οποία δύναται να δηλώσει ο φοιτητής είναι αυτά τα οποία είχε δηλώσει κατά την υποβολή του μηχανογραφικού του δελτίου και για τα οποία συγκεντρώνει τα μόρια της βάσης εισαγωγής,
β) ικανοποιούνται μετά την ολοκλήρωση των μετεγγραφών βάσει οικονομικών και κοινωνικών κριτηρίων και εφόσον υπάρχουν κενές θέσεις στα Τμήματα τα οποία έχουν δηλωθεί από τον αιτούντα και αποκλειστικά έως την πλήρωση του ποσοστού 15%,
γ) πραγματοποιούνται με αναλογική εφαρμογή .

3. Οι αιτήσεις μετακίνησης των φοιτητών που  έχουν υποβάλει αίτηση μετεγγραφής  , αλλά η αίτηση αυτή δεν γίνεται δεκτή λόγω  πλήρωσης του ποσοστού   από συνυποψηφίους, οι οποίοι συγκέντρωσαν υψηλότερο σύνολο μορίων βάσει οικονομικών και κοινωνικών κριτηρίων:

α) ικανοποιούνται καθ’ υπέρβαση του ποσοστού 15%,
β) πραγματοποιούνται με αναλογική εφαρμογή  .

12. Υπάρχουν ειδικές κατηγορίες μετεγγραφών;  

Δικαίωμα μετεγγραφής καθ’ υπέρβαση του ποσοστού 15%, έχουν οι φοιτητές, οι οποίοι εντάσσονται σε μία από τις ακόλουθες κατηγορίες:

α) τέκνα των θυμάτων της τρομοκρατίας, που αναφέρονται στην παρ. 1 του άρθρου 1 του ν. 1897/1990 (Α ́ 120), τα οποία έχουν δικαίωμα μετεγγραφής στην πόλη που ο γονέας ή ο έχων την επιμέλεια διαμένει μόνιμα ή έχει πλήρη κυριότητα ή επικαρπία κατοικίας,

β) τέκνα στελεχών των Ενόπλων Δυνάμεων και των Σωμάτων Ασφαλείας που τραυματίστηκαν θανάσιμα κατά τη διάρκεια διατεταγμένης υπηρεσίας και ένεκα αυτής, τα οποία έχουν δικαίωμα μετεγγραφής στην πόλη που ο γονέας ή ο έχων την επιμέλεια διαμένει μόνιμα ή έχει πλήρη κυριότητα ή επικαρπία κατοικίας,

γ) άτομα με ποσοστό αναπηρίας 67% και άνω, πιστοποιούμενη από το Κέντρο Πιστοποίησης Αναπηρίας (ΚΕ.Π.Α.) ή πάσχοντες από τις αναφερόμενες στο παράρτημα της υπ' αρ. Φ.151/17897/Β6/2014 (Β ́ 358) κοινής υπουργικής απόφασης παθήσεις, όπως αυτή εκάστοτε τροποποιείται ή αντικαθίσταται ή έχουν πραγματοποιήσει δωρεά οργάνου ή μυελού των οστών σε συνάνθρωπο. Οι φοιτητές αυτοί έχουν δικαίωμα μετεγγραφής στην πόλη την οποία ο γονέας ή ο έχων την επιμέλεια δηλώνει ως μόνιμη κατοικία ή στην πόλη στην οποία τους παρέχεται ιατρική μέριμνα, σύμφωνα με βεβαίωση της επιτροπής της προαναφερόμενης κοινής υπουργικής απόφασης,

δ) κρατούμενοι σε Κατάστημα Κράτησης της χώρας. Οι φοιτητές αυτοί έχουν δικαίωμα μετεγγραφής σε αντίστοιχο ή συναφές με το Τμήμα εισαγωγής τους Α.Ε.Ι. τμήμα το οποίο εδρεύει σε Περιφερειακή Ενότητα όπου λειτουργεί το Κατάστημα Κράτησης στο οποίο κρατούνται κατά την ημερομηνία της αίτησης μετεγγραφής τους. Σε περίπτωση κατά την οποία στην Περιφερειακή Ενότητα όπου λειτουργεί το Κατάστημα Κράτησης δεν υπάρχει Τμήμα Α.Ε.Ι. ή συναφές Τμήμα με το Τμήμα εισαγωγής τους Α.Ε.Ι., τότε οι εν λόγω φοιτητές έχουν δικαίωμα μετεγγραφής σε αντίστοιχο ή συναφές με το Τμήμα εισαγωγής τους Α.Ε.Ι. Τμήμα, το οποίο εδρεύει σε όμορη Περιφερειακή Ενότητα εκείνης όπου λειτουργεί το Κατάστημα Κράτησής τους,

ε) πολίτες κυπριακής καταγωγής, οι οποίοι εισήχθησαν σε ποσοστό θέσεων καθ’ υπέρβαση του αριθμού εισακτέων, σύμφωνα με τα οριζόμενα στην υπ’ αρ. Φ. 151/20049/Β6/20.02.2007 (Β ́ 272) απόφαση της Υπουρ- γού Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων, σε ποσοστό ένα τοις εκατό (1%) του συνολικού αριθμού των εισαχθέντων, της ανωτέρω κατηγορίας,
στ) Έλληνες πολίτες της Μουσουλμανικής Μειονότητας της Θράκης, οι οποίοι εισήχθησαν σε ποσοστό θέσε- ων καθ’ υπέρβαση του αριθμού εισακτέων, σύμφωνα με τα οριζόμενα στην υπ’ αρ. Φ. 151/20049/Β6/20.02.2007 (Β ́ 272) απόφαση της Υπουργού Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων, σε ποσοστό δέκα τοις εκατό (10%) του συνολικού αριθμού των εισαχθέντων, της ανωτέρω κατηγορίας,

ζ) κληρικοί, οι οποίοι κατέχουν οργανική θέση εφημερίου και φοιτούν σε Ιερατικό Τμήμα των Α.Ε.Α.. Οι φοιτητές αυτοί έχουν δικαίωμα μετεγγραφής στο Ιερατικό Τμήμα της Α.Ε.Α. που βρίσκεται στην πλησιέστερη Περιφερειακή ενότητα του τόπου της οργανικής τους θέσης.

13. Ποιοι είναι οι λόγοι που οι φοιτητές μπορούν να πάρουν  κατ’ εξαίρεση μετεγγραφή/μετακίνηση;

Ο νέος νόμος για τις μετεγγραφές των φοιτητών που ψηφίστηκε στη Βουλή ξεκαθαρίζει το “θολό” τοπίο που υπήρχε σήμερα ως προς τις κατ εξαίρεση μετεγγραφές, καθώς ορίζει τις περιπτώσεις που χαρακτηρίζονται ως εξαιρετικές   ή επιγενόμενες περιπτώσεις έκτακτης ανάγκης.

Οι φοιτητές έχουν δικαίωμα να υποβάλουν αίτηση για μετεγγραφή σε αντίστοιχο τμήμα ή να κάνουν αίτηση για μετακίνηση  σε άλλο Τμήμα άλλου Α.Ε.Ι./Α.Ε.Α. του ίδιου επιστημονικού πεδίου, με αυτό στο οποίο έχει εισαχθεί και εγγραφεί μέσω της επιτυχίας του στις εξετάσεις πανελλα- δικού επιπέδου ΓΕ.Λ. ή ΕΠΑ.Λ. είτε μέσω της άσκησης του δικαιώματος πρόσβασης.

Ειδικότερα  αιτήσεις για χορήγηση κατ’ εξαίρεση μετεγγραφής δύναται να υποβάλλονται καθ’ όλη τη διάρκεια του ακαδημαϊκού έτους αποκλειστικά για σοβαρές και τεκμηριωμένα εξαιρετικές περιπτώσεις ή επιγενόμενες περιπτώσεις έκτακτης ανάγκης φοιτητών Α.Ε.Ι. της ημεδαπής.

Ως τέτοιες χαρακτηρίζονται ιδίως οι εξής:

α) σοβαρές παθήσεις φοιτητών ή μελών της οικογένειας του φοιτητή, οι οποίες δεν περιλαμβάνονται στο παράρτημα της υπ' αρ. Φ.151/17897/Β6/2014 (Β ́ 358) κοινής υπουργικής απόφασης, παθήσεις, όπως αυτή εκάστοτε τροποποιείται ή αντικαθίσταται, και οι οποίες διαπιστώνονται από τα όργανα και μέσω διαδικασίας η οποία αναφέρεται στην ως άνω κοινή υπουργική απόφαση,

β) θάνατος συγγενούς α ́ βαθμού εξ αίματος σε ευθεία γραμμή ή β ́ βαθμού εξ αίματος σε πλάγια γραμμή, ο οποίος επήλθε εντός ενός έτους πριν την υποβολή της αίτησης για χορήγηση κατ’ εξαίρεση μετεγγραφής,

γ) κυοφορούσες φοιτήτριες μετά από βεβαίωση θεράποντος ιατρού και διευθυντή γυναικολογικής ή μαιευτικής κλινικής ή τμήματος δημόσιου νοσηλευτικού ιδρύματος, και εφόσον αυτές ήδη φοιτούν για την απόκτηση πρώτου πτυχίου, και

δ) φοιτητές οι οποίοι έχουν υποστεί σωματική ή ψυχική βλάβη προκληθείσα από εγκλήματα κατά της σωματικής ακεραιότητας ή της γενετήσιας ελευθερίας ή της προσωπικής ελευθερίας, η οποία τεκμηριώνεται με βάση τα πορίσματα της ιατρικής επιστήμης.

Σε περίπτωση κατά την οποία δεν υπάρχει αντίστοχο Τμήμα Α.Ε.Ι. στην Περιφερειακή Ενότητα, με εκείνο του Τμήματος εισαγωγής ή φοίτησής τους, τότε οι φοιτητές αυτοί, δύνανται να υποβάλλουν αίτηση κατ’ εξαίρεση μετακίνησης σε Τμήμα του ίδιου επιστημονικού πεδίου για το οποίο συγκεντρώνουν τα μόρια της βάσης εισαγωγής κατά το έτος έγγραφής τους στο Τμήμα προέλευσης.

Σε περίπτωση κατά την οποία ο αιτών την κατ’ εξαίρεση μετεγγραφή ή μετακίνηση εμπίπτει σε λόγους αποκλεισμού,τότε η Επιτροπή δύναται να εισηγηθεί ομόφωνα στον υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων, ο οποίος και κρίνει για την έκδοση απόφασης κατ’ εξαίρεση μετεγγραφής ή μετακίνησης.

Η αίτηση για κατ’ εξαίρεση μετεγγραφή ή μετακίνηση δεν μπορεί να αφορά σε πραγματικά περιστατικά τα οποία αποτέλεσαν τη βάση για την απόρριψη της αίτησης μετεγγραφής ή μετακίνησης  .

Με απόφαση του υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων συγκροτείται για κάθε ακαδημαϊκό έτος πενταμελής Επιτροπή με αντικείμενο την εξέταση των κατ’ εξαίρεση αιτήσεων μετεγγραφής ή μετακίνησης. Η Επιτροπή αποτελείται από ένα (1) μέλος, το οποίο υποδεικνύεται από τον Διοικητή της Εθνικής Αρχής Διαφάνειας και εκτελεί χρέη Προέδρου, δύο (2) μέλη, τα οποία υποδεικνύονται από τη Σύνοδο των Πρυτάνεων των Α.Ε.Ι., έναν (1) εκπρόσωπο από τη Διεύθυνση Οργανωτικής και Ακαδημαϊκής Ανάπτυξης της Γενικής Διεύθυνσης Ανώτατης Εκπαίδευσης του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων, ο οποίος ορίζεται από τον Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων και έναν (1) εκπρόσωπο κλάδου ή ειδικότητας ΠΕ Ιατρών, ο οποίος υποδεικνύεται από τον Υπουργό Υγείας. Η Επιτροπή είναι άμισθη και τα μέλη της δεν λαμβάνουν κανενός είδους αμοιβή ή αποζημίωση για τη συμμετοχή τους σε αυτή.
Η απόφαση ορισμού της Επιτροπής δεν δημοσιοποιείται πριν από την ολοκλήρωση του έργου της για το οικείο ακαδημαϊκό έτος.

14. Μπορούν να γίνουν ενστάσεις από τους φοιτητές που θεωρούν ότι αδικήθηκαν;
 
Κατά των αποτελεσμάτων των αιτήσεων μετεγγραφής δύναται να υποβληθεί αίτηση θεραπείας εντός τριάντα (30) ημερών ενώπιον τριμελούς Επιτροπής, η οποία συγκροτείται για κάθε ακαδημαϊκό έτος, ειδικά για αυτόν τον σκοπό με απόφαση του Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων. Η υποβολή αίτησης θεραπείας επιτρέπεται αποκλειστικά για περιπτώσεις προφανούς σφάλματος, το οποίο δεν οφείλεται σε υπαιτιότητα του αιτούντος κατά την υποβολή της αίτησης μετεγγραφής.

Σχόλια (63)

 
ΑΠΟΦΟΙΤΟΣ ΤΕΙ ΠΕΙΡΑΙΑ MSC
27 Ιουν 2020 12:18

Μπορεί η απόφαση να αφορά τις μετεγγραφές αποκλειστικά αλλά δυστυχώς υποδηλώνει την πρόθεση της κυβέρνησης αναφορικά με το ΠΑΔΑ και τα υπόλοιπα Πανεπιστήμια που δημιουργήθηκαν από συνενώσεις των ΤΕΙ . Δυστυχώς φαίνεται ότι θα συνεχίσουν να αντιμετωπίζονται από το ίδιο το κράτος που τα δημιούργησε και τα χρηματοδοτεί ως Ανώτατα Ιδρύματα 2ης κατηγορίας, ίσως και 3ης, αν υπολογίσουμε και την ισοτιμία των κολλεγίων .

 
Φοιτητής-παλαιστής
27 Ιουν 2020 13:09

Η συγκεκριμένη απόφαση δείχνει την αδυναμία να παρθεί μια απόφαση γι αυτά τα τμήματα και αφήνει το μόνο που κάνει είναι να ρίχνει το μπαλάκι αλλου

 
Χρήστος
27 Ιουν 2020 13:26

Πραγματικά γιατί σας κάνει εντύπωση. Ο Διγαλακης από την πρώτη στιγμή το φωνάζει ότι κακώς τα ΤΕΙ έγιναν Πανεπιστημία. Αν μπορούσε αύριο με ένα άρθρο θα γυρνούσε το χρόνο πίσω αλλά το πολιτικό κόστος είναι μεγάλο. Οπότε τα ξανακάνει ΤΕΙ με τον τρόπο του. Η επόμενη κίνηση είναι να υπάρχει και διαχωρισμός στο προσοντολογιο του δημοσίου και στις προκηρύξεις του ΑΣΕΠ. Βέβαια θεωρεί ότι έχει να κάνει με βλάκες. Κοντοσαββατο γιορτή... που λένε και στο ΤΕΙ του χωριού μου.

 
Έλλειψη σχεδίου για ΑΕΙ
27 Ιουν 2020 13:56

Αδυναμία ουσιαστικών μεταρρυθμίσεων και επαναφορά σε λογική διαχωρισμού Πανεπιστημίων και ΤΕΙ. Ας μην κρυβόμαστε πίσω από την ΑΔΙΠ, το υπουργείο και τα μέλη ΔΕΠ απλώς δε θέλουν να αναλάβουν τις ευθύνες τους για τα 400 τμήματα που ιδρύθηκαν χωρίς σχέδιο σε όλη την Ελλάδα

 
φοιτητης
27 Ιουν 2020 14:10

Για ποιο λογο δεν επιτρεπεται η μετεγγραφη απο νεα Πολυτεχνικα τμηματα σε παλιότερα; Μπορουν να κανουν κατι τετοιο;

 
Συνενώσεις τμημάτων ΑΕΙ
27 Ιουν 2020 14:10

Το τμήμα Βιομηχανικής Διοίκησης και Τεχνολογίας (ΠΑΠΕΙ) ποια διαφορά έχει από το τμήμα Διοικητικής Επιστήμης και Τεχνολογίας (ΟΠΑ);

Γιατί τα τμήματα σχετικά με τη Γεωπονία δεν ομαδοποιούνται (Γεωπονίας-ΑΠΘ, Επιστήμης Ζωϊκής και Φυτικής Παραγωγής, Συστημάτων Γεωργικής Παραγωγής); Χρειαζόμαστε ειδικό τμήμα Μοριακή Βιολογίας και Γενετικής, που συνήθως αποτελεί έναν τομέα ενός τμήματος Βιολογίας; Το ΕΚΠΑ πρέπει να συντηρεί τρια τμήματα στα Ψαχνά Ευβοίας, άσχετα μεταξύ τους και με εξειδικευμένο αντικείμενο που δεν δικαιολογείται σε επίπεδο πρώτου πτυχίου (Αεροδιαστημικής Τεχνολογίας, Διαχείριση Λιμένων, Συστημάτων Ενέργειας);

Βλέπουμε δύο τμήματα Ναυτιλίας (Παν. Αιγαίου) και Ναυτιλιακών Σπουδών (ΠΑΠΕΙ), πάλι χωρίς διασύνδεση μεταξύ τους.

 
Στελλα
27 Ιουν 2020 14:25

Τα ΤΕΙ έγιναν επί Γαβρογλου ΑΕΙ εν μια νυκτί μόνο κατ όνομα. Στην ουσία όχι. Συνεπώς ορθώς δεν δίνεται αντιστοιχίση κ ισοτιμία αβασάνιστα γιατί το αντίθετο θα ήταν αδικία εις βάρος όσων φοιτούν σε σχολές ΑΕΙ με σαφώς υψηλότερες βάσεις εισαγωγης. Μην τα ισοπεδώνουμε όλα..

 
Α.Π
27 Ιουν 2020 14:43

Εκδωστε επαγγελματικα δικαιωματα και δωστε μια λυση για τους αποφοιτους ΤΕΙ γιατι δεν θα μεινει κανεις αποφοιτος στην Ελλαδα απο αυτα τα Ιδρυματα.

 
ΠΑΠΑΣ
27 Ιουν 2020 15:29

Άμεσα να κλείσουν ή να ενσωματωθούν στα ΑΕΙ ΠΟΘ ΥΠΉΡΧΑΝ, όλα τα πρώην ΤΕΙ οικονομικής κατεύθυνσης,διοίκησης και Πληροφορικής. Τα ΑΕΙ που υπήρχαν στα παραπάνω αντικείμενα ήταν ΥΠΕΡΑΡΚΕΤΑ για τη χώρα μας. Φτάνει η σπατάλη σε ανέργους πολυτελείας , δημόσια και ιδιωτική. Τι νόημα έχουν τα τόσα τμήματα διοίκησης όταν και σήμερα το δημόσιο προσλαμβάνει για διοικητικές θέσεις ΑΠΟΦΟΙΤΟΥΣ ΛΥΚΕΙΟΥ. ΕΛΕΟΣ φτάνει η κοροϊδία και το εμπόριο ελπίδας.....

 
Αρθούρος
27 Ιουν 2020 16:34

Εγώ θέλω να εκφράσω τη διαφωνία μου με το σκεπτικό του άρθρου.Όταν δημιουργείται ένα νέο τμήμα,προφανώς και δεν πρέπει γιά τέσσερα έτη,μέχρι δηλαδή να αποφοιτήσουν οι πρώτοι πτυχιούχοι,να εκτίθεται σε οποιοδήποτε ανταγωνισμό,ισοτιμία με άλλα τμήματα.
Αν δούμε τον αντίστοιχο νόμο γιά τις κατατακτήριες στα νέα τμήματα,θα διαπιστώσουμε,όχι με έκπληξη,όπως ο αρθρογράφος,ότι ούτε κι εκεί επιτρέπονται κατατακτήριες πτυχιούχων από άλλα τμήματα,κι αυτό δεν είναι φετινό φαινόμενο,αλλά έρχεται από παλιά.
Θ'αναφέρω επίσης και μία παλιά ιστορία που μοιάζει με τις αντιστοιχήσεις των εκάστοτε νέων τμημάτων.Όταν λοιπόν η ΠΑΣΠΕ,η ΑΣΟΕΕ,η ΑΒΣΠ ,η ΑΒΣΘ, το Χαροκόπειο,η Ανώτατη Γεωπονική,το ΕΜΠ,απόχτησαν νέα τμήματα και όταν ιδρύθηκαν τα ΤΕΦΑΑ και τα Παιδαγωγικά τμήματα Δημοτικής Εκπαίδευσης και Νηπιαγωγών,οι φοιτητές που φοιτούσαν ήδη σ'αυτά απόχτησαν με επαναστατικό δίκαιο τη λεγόμενη ισοτιμία,ως μετεγγραφέντες και ισοτιμηθέντες από το πουθενά.Κανείς δε βγήκε τότε να πεί τίποτε γιά τους φοιτητές που θα πετύχαιναν τα επόμενα έτη κι ας είχαν οι πρώτοι περάσει σε άλλα τμήματα.Κι όχι μόνο αυτό,αλλά τους δόθηκε η δυνατότητα να εγγραφούν όσοι ήθελαν,δηλαδή η συντριπτική πλειονοψηφία στα νέα τμήματα.
Τα νεότερα χρόνια,αυτά τα νομικά εμπόδια που την παλιά κακή εποχή, ξεπερνιούνταν με το επαναστατικό δίκαιο,εφευρέθηκε η λύση των αντίστοιχων τμημάτων.Και βέβαια,πάντα τα θύματα ήταν οι ήδη φοιτητές του α' έτους.Και βέβαια,ποτέ κανείς δε ρώτησε πώς εγγράφονταν στα νέα τμήματα 500-700 και 900 φοιτητές,όταν το νέο τμήμα δε διέθετε ούτε 5 μέλη ΔΕΠ. Κι όμως,όλοι αυτοί απόχτησαν δυνατά χαρτιά στην αγορά,που βέβαια όπως διαπιστώθηκε στη συνέχεια ήταν μόνο στο όνομα.
Ένα τμήμα δεν είναι μόνο όνομα και τίτλος,είναι και προσωπικό μελών ΔΕΠ. εργαστήρια,δημοσιεύσεις,διακρίσεις και στο εξωτερικό, εφευρέσεις, διδακτορικά και κυρίως είναι πρόγραμμα σπουδών που τηρείται κι όχι βιτρίνα.Μόνο τότε μπορεί να ανταγωνιστεί στην αγορά εσωτερική κι εξωτερική τα όμοια(κατά τον τίτλο)και τα μη όμοια κι αντίστοιχα(που έχουν όμως παρόμοιο πρόγραμμα σπουδών).
Από την άλλη,τα νέα τμήματα των Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας, Πελοποννήσου,Ιονίου,Δ.Π.Θράκης,Κρήτης μ'αυτό τον τρόπο που περιγράφει αναλυτικά ο αρθρογράφος,προστατεύονται από σίγουρο λουκέτο και μάλιστα άμεσα,όταν θα αδειάσουν από φοιτητές που θα πάρουν σίγουρα μετεγγραφή γιά πανεπιστημιακά τμήματα των κεντρικών πανεπιστημίων.

 
Ερώτηση
27 Ιουν 2020 16:35

Έχουν επαγγελματικά δικαιώματα τα τμήματα αυτά;
Για παράδειγμα, τα νέα τμήματα ΗΜΜΥ του ΠΑΔΑ, ΕΛΜΕΠΑ, κ.ά. που δεν έχουν επαγγελματικά δικαιώματα ακόμα (και ποιος ξέρει για πόσο) πως να εξομοιωθούν με τα ήδη υπάρχοντα;
Η μεταγραφή θα ήταν ένας έμμεσος τρόπος να μπεις σε τμήμα άνευ ΕΔ και στη συνέχεια να αποφοιτήσεις από ένα άλλο που έχει ΕΔ.
Γίνονται αυτά;
Έχει πολύ δρόμο ακόμα, η "ισοτίμηση" των νέων τμημάτων με τα υπάρχοντα.
Παντού προκύπτουν εμπόδια ...

 
Θαυμαστής της "αριστείας"
27 Ιουν 2020 16:41

Έχουν εμπάθεια με οτιδήποτε δημόσιο. Πρώτα το αφήνουν να "μαραθεί" και μετά το "εξορθολογίζουν". Γίνεται και η απαραίρητη προπαγάνδα κι όλα καλά.
Τέτοιοι που είμαστε, καλά να πάθουμε.

 
Ευτυχώς...
27 Ιουν 2020 18:15

...έχουν γνώση οι φύλακες. Οι πατέντες Ελληνικής κοπής, να περάσεις με πανελλαδικές που θα γράψεις ακόμα και το 1/3 των μονάδων άλλων σχολών ή με κατατακτήριες όπου περνάνε όσοι πάνε, σε κάποιο πρώην ΤΕΙ και με μεταγραφή να βρεθείς φοιτητής ΕΜΠ, ΑΠΘ κλπ δεν ευδοκίμησαν. Αναμένουμε επίσης ρύθμιση για όλα αυτά τα τμήματα, γιατι η Ελλάδα χρειάζεται και σχολές εφαρμογών.

 
Αφήστε τα αυτά,
27 Ιουν 2020 19:27

ποια η διαφορά με τα Πανεπιστήμια; και εκεί υπάρχει ένα και μοναδικό τμήμα σε όλη την Ελλάδα, απλά αν δεν υπάρχει καμία αντιστοιχία δεν μετεγγράφονται φοιτητές. Και τι έγινε; Ο φοιτητής πάει να σπουδάσει εκεί που θα περάσει, δηλώνοντας το τμήμα, όχι να είναι απαραιτήτως στο σπίτι του, να ρίχνει πρωινούς ύπνους στην μητρική θαλπωρή. Να ανεξαρτητοποιηθεί και να αυτονομηθεί είναι το ζητούμενο, σπουδάζοντας απερίσπαστος. Αφήστε το Πα.Δυ.Α. και το Δι.Πα.Ε. να αναπτυχθούν, κάνουν σοβαρή δουλειά με μεταπτυχιακά κλπ., όπως όλα τα Πανεπιστήμια. Καλή προαίρεση και θέληση υπάρχει; Και ποιος δεν 'ταλαιπωρήθηκε' με μετακινήσεις, μετακομίσεις και ενοίκια, πόσες φτωχές οικογένειες δεν στερήθηκαν, τι θέλετε να πείτε και πού θέλετε να καταλήξετε, αν δεν μπορεί να μετεγγραφεί να σπουδάζει εξ αποστάσεως; εξηγήστε το να τελειώνουμε.

 
Kassandra
27 Ιουν 2020 19:32

Πολύ σωστά τα τμήματα του ΠΑΔΑ δεν έχουν αντιστοιχία με αυτά των Πολυτεχνειων..
Στο Πολυτεχνείο χρειάζονται δυνατά μυαλά για να ανταπεξέλθουν..

 
Ακαδημαϊκός χάρτης ΑΕΙ
27 Ιουν 2020 22:29

Το υπουργείο και οι ακαδημαϊκοί μεταθέτουν την ευθύνη στους φοιτητές και την κοινωνία για τον εξορθολογισμό του ακαδημαϊκού χάρτη. Δεν είναι δυνατόν να λειτουργούν επι δεκαετίες τμήματα ΑΕΙ πολλαπλών ταχυτήτων, απαξιωμένα και υποστελεχωμένα. Όσα είναι βιώσιμα να ενισχυθούν, τα υπόλοιπα πρέπει να συνενωθούν και να σταματήσουν να δέχονται εισακτέους.

Τα στατιστικά στοιχεία των προτιμήσεων στα μηχανογραφικά δελτία θα επιβεβαιώσουν, όπως και τα προηγούμενα χρόνια, ότι ΚΑΝΕΙΣ φοιτητής δε θα προτιμήσει να σπουδάσει 4 χρόνια στην περιφέρεια, ειδικά σε αυτές τις οικονομικές συνθήκες. Οι φοιτητές θα επιλέξουν πάλι τα ιδρύματα σε Αττική και Θεσσαλονίκη, όπως γνωρίζει το υπουργείο που έχει στη διάθεση του αυτά τα δεδομένα μέσω του κεντρικού συστήματος

@ Στέλλα, Αρθούρος, Kassandra
@ Αφήστε τα αυτά,

Τα ΤΕΙ είχαν ανωτατοποιηθεί (ισότιμα με ΑΕΙ) ήδη από το 2001. Γιατί ιδρύθηκαν αυτές οι σχολές αφού δεν υπήρχε σχέδιο για την ανάπτυξη τους;

Δε χρειάζεται δεύτερη Σχολή Μηχανικών η Αττική, από τη στιγμή που λειτουργεί το Πολυτεχνείο Αθηνών. Ομοίως, δε χρειάζεται να λειτουργούν τρία ΑΕΙ στην Κρήτη και δύο ΑΕΙ στην Πελοπόννησο, δεν μπορούν να λειτουργούν πανεπιστήμια εξαπλωμένα σε 5 ή 6 πόλεις γιατί μειώνει τη δυνατότητα συνεργασίας μεταξύ σχολών σε οποιοδήποτε επίπεδο (ερευνητικό, διδακτικό και διοικητικό) και το κόστος για τα ΑΕΙ αυξάνει χωρίς κανένα όφελος.

Ο διαχωρισμός σε νέα και παλιά τμήματα δημιουργεί επιπλέον στρεβλώσεις χωρίς να λύνει κανένα από τα χρόνια προβλήματα για τα οποία δεν έχουν ευθύνη οι φοιτητές.

 
Παράδοξο
27 Ιουν 2020 22:35

Το κράτος δεν μπορεί να "προστατεύει" τα "καλά" ΑΕΙ από τα υπόλοιπα, για τον απλούστατο λόγο ότι δεν είναι λογικό να χρηματοδοτούμε απαξιωμένα ιδρύματα και σχολές.

@ Ερώτηση

Οι σχολές στο ΠΑΔΑ λειτουργούν εδώ και 40 χρόνια. Το κράτος τα τελευταία 20 χρόνια "ανωτατοποιεί" τα τμήματα των ΤΕΙ αντί να προχωρήσει στην απορρόφηση τους από τις αντίστοιχες σχολές στα Πανεπιστήμια, με την οποία θα λυνόταν οριστικά το ζήτημα των διαφορών σε ακαδημαϊκό και επαγγελματικό επίπεδο.

Είναι ξεκάθαρη κοροϊδία προς την κοινωνία, τα μέλη ΔΕΠ απλώς ενδιαφέρονται για τη διατήρηση των θέσεων ανεξάρτητα από την ποιότητα σπουδών και έρευνας και η εκάστοτε ηγεσία του υπουργείο φοβάται το πολιτικό κόστος.

 
Διπλές σχολές
27 Ιουν 2020 22:38

Ούτε τα περιφερειακά ΑΕΙ θα ενισχυθούν γιατί οι οικογένειες μετά από δέκα και πλέον χρόνια οικονομικής κρίσης δεν μπορούν να επενδύσουν κι άλλους πόρους. Άρα στα μηχανογραφικά δελτία θα επιλεγούν κατά προτεραιότητα πρώτα οι κεντρικές σχολές (σε Αττική και Θεσσαλονίκη), μετά τα πανεπιστημιακά τμήματα (με δυνατότητα μετεγγραφής) και μετά τα άλλα τμήματα (πρώην ΤΕΙ, χωρίς δυνατότητα μετεγγραφής)

Ποιο το νόημα να λειτουργούν διπλές σχολές (Μηχανικών, Οικονομίας και Διοίκησης, Πληροφορικής) στα ΑΕΙ στην Ελλάδα; Είναι προφανές ότι οι φοιτητές θα επιλέξουν εκείνες τις ομάδες που προσφέρουν καλύτερη προοπτική, αδιαφορώντας για τις υπόλοιπες.

 
Νίκος Θεοφανούδης
27 Ιουν 2020 23:35

Προς Kassandra:
Μηχανικών Πληροφορικής και Υπολογιστών ΠΑΔΑ, Βάση 2019: 13678
Μηχανικών Υπολογιστών και Πληροφορικής Παν. Ιωαννίνων, Βάση 2019: 12386
(Για την ιστορία το τμήμα στα Ιωάννινα ήταν 4ετούς φοίτησης μέχρι το 2012 και μετά εν μία νυκτί έγινε πολυτεχνικό)

Προς τους υπόλοιπους:
Είναι λογικό να περάσουν κάποια χρόνια μέχρι να βγουν οι απόφοιτοι απο τα πανεπιστήμια αλλά ξεχνάτε τους φοιτητές που πέρασαν πριν την πανεπιστημιοποίηση των ΤΕΙ και θα διεκδικήσουν (εφόσον επιθυμούν και έχουν τα κριτήρια) το πτυχίο του Πανεπιστημίου. Ήδη οι πρώτοι έχουν βγεί απο το ΠΑΔΑ. Για αυτό είναι απαραίτητο να βγουν επαγγελματικά δικαιώματα μέχρι να γίνει η ισοτιμία

 
Λαχείο
27 Ιουν 2020 23:42

Οι υποψήφιοι δεν παίζουν λοττο με τις επιλογές στο μηχανογραφικό δελτίο, όλα τα τμήματα στα ΑΕΙ πρέπει να τηρούν τις ελάχιστες προϋποθέσεις για διδασκαλία και έρευνα αλλιώς να καταργηθούν.

Με προχειρότητες όπως αλλαγές στην ονομασία ή την ομάδα για τις μετεγγραφές δε βελτιώνεται η Ανώτατη Εκπαίδευση: πόσα τμήματα χρειαζόμαστε και σε ποια αντικείμενα; Είναι δυνατόν να λειτουργούν ομοειδή τμήματα με ακραίες διαφορές σε αριθμό εισακτέων, αριθμό καθηγητών και προσωπικού, χωρίς προοπτική επειδή δεν υπάρχει η βούληση για ουσιαστικές μεταρρυθμίσεις;

 
Γιάννης Γεωργιάδης
28 Ιουν 2020 00:07

Πολύ σωστά τα λέει η Κassandra. Eπί αλήστου μνήμης Γαβρόγλου, φόρτωσαν στους Μηχανικούς των πρώην ΤΕΙ 1 έτος ακόμη, προκειμένου να "ξεφορτωθούν" τους αποφοίτους Μηχανικούς, ώστε να δυσκολευθούν να αντιστοιχίσουν τα πτυχία τους. Εχουν γνώση πια οι φύλακες ... Το μόνο που έκανε ο Γαβρόγλου, δημιούργησε τα 5ετή bachelor στους Μηχανικούς των πρώην ΤΕΙ, που είναι ισοδύναμα με τα 4 ετή !!!

 
Απίστευτο χάος
28 Ιουν 2020 00:19

Υπάρχουν πολυτεχνικά τμήματα πανεπιστημίων με βάση εισαγωγής χαμηλότερη από τα τμήματα του ΠΑΔΑ. Το χάος που έχει δημιουργηθεί με τη διασπορά των ΑΕΙ δεν μπορεί πλέον να κρυφτεί κάτω από ένα νομοθετικό "χαλί": οι χιλιάδες αιτήσεις μετεγγραφών που κάνουν οι πρωτοετείς κάθε χρόνο είναι μόνο το αποτέλεσμα όχι η αιτία των στρεβλώσεων.

Οι θέσεις που προσφέρονται σε πολλά τμήματα, περιφερειακά και κεντρικά, είναι πλασματικές και οι τελειόφοιτοι Λυκείου τις δηλώνουν απλώς για να αποκτήσουν τη φοιτητική ιδιότητα. Δεν σπουδάζουν 400 φοιτητές στη Νομική Κομοτηνής ούτε 200 φοιτητές στα Ψαχνά Ευβοίας.

 
Σωστή αππόφαση!
28 Ιουν 2020 00:40

ΜΠΡΑΒΟ ΥΠΟΥΡΓΕ! Επιτέλους μια αχτίδα αξιοκρατίας.

 
Jb
28 Ιουν 2020 07:47

Η αντίστοιχη δεν έγινε γιατί δεν ολοκληρώθηκε η αξιολόγηση των ιδρυμστων αυτών. Δεν είναι θέμα μυαλων των παιδιών που μπαίνουν στα πολυτεχνεια όπως λέτε. Κοιτάξτε τις βάσεις στο πολυτεχνείο Κρήτης για παράδειγμα δεν έχουν καμία διαφορά με τις βάσεις στο ΠΑΔΑ. Δυστυχώς σε αυτή τη χώρα πασχουμε σε πολλά με κυριότερο την εκπαίδευση σε όλες τις βαθμίδες

 
Καθηγητής
28 Ιουν 2020 09:30

Αποτελεί μια προσπάθεια διαχωρισμού, διχασμού και καταστρατήγησης του ενιαίου χώρου της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης που ενώ όλοι οραματίζονται με λόγια αλλά το έργο ορισμένων δείχνει το αντίθετο.

Η σύνοδος των Πρυτάνεων πρέπει να λάβει ξεκάθαρη θέση - ακόμα και αν υπάρχουν ορισμένοι που κλείνουν το μάτι στην απόφαση.

Έγινε με απαράδεκτο τρόπο και μοναδικό κριτήριο το έτος ίδρυσης των Τμημάτων χωρίς κανένα ακαδημαϊκό κριτήριο προσθέτωντας την ταμπέλα ΝΕΑ ΤΜΗΜΑΤΑ. Είναι παγκόσμια πρωτοτυπία αν ένα Τμήμα Α του Χ Παν/μιου δεν είναι αντίστοιχο με το Τμήμα Α του Υ Παν/μιου.

Εφόσον το υπουργείο θέλει διαχωρισμό, θα συμφωνούσα να γινόταν με αιτιολογημένο τρόπο αλλά τότε το αποτέλεσμα ίσως να ήταν διαφορετικό και για τα παλαιά κατά το νόμο Τμήματα. Ποιους τελικά εξυπηρετεί αυτή η τεχνητή διαίρεση; Η εποχή του αλάθητου και των βαρώνων αντί να κινούμαστε προς το να εκλείψει επιτέλους από την Τριτοβάθμια εμείς την επαναφέρουμε;

Το Υπουργείο πρέπει να δει όμως και λίγο μακρύτερα από την νέα τεχνητή διχοτόμηση που θέλει να δημιουργήσει.

Τι θα συμβεί αν το ίδιο στο επόμενο διάστημα δημιουργήσει νέα Τμήματα με ποια θα γίνουν αντίστοιχα, ίσως τότε να είναι μια καλή ευκαρία να επιστρέψουμε στην ενιαίο χώρο της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης, εκτός κι αν εκείνα λόγω του αλάθητου θεωρηθούν αντίστοιχα με τα παλιά.

 
Καθηγήτρια Νοσηλευτικής
28 Ιουν 2020 10:12

Το πρόγραμμα σπουδών του τμήματος νοσηλευτικής του ΠΑΔΑ δεν έχει σχέση με το πρόγραμμα σπουδών του τμήματος νοσηλευτικής του ΕΚΠΑ. Το ΠΑΔΑ νοσηλευτικής μπορούσε να αντιγράψει αν ήθελε το πρόγραμμα σπουδών του ΕΚΠΑ. Το ότι η ΑΔΙΠ διαπιστώνει την διαφορά προγράμματος είναι και σωστό και δίκαιο. Να μη τα θέλουμε όλα δικά μας

 
Legend
28 Ιουν 2020 10:18

Πολιτική απόφαση με δυναμικότητα και χωρίς τον φόβο του κόστους που βαλτώνει την πολιτική ζωή και κατ επέκταση και την κοινωνία: κλείσιμο κάποιων τμημάτων χωρίς αντικείμενο μετά από αξιολόγηση. Αρκετές αξιολογήσεις δείχνουν αυτό ακριβώς: κάποια τμήματα δεν έχουν λόγο ύπαρξης. Αντιθέτως ακόμη και πέρσι συζητούσαν την ίδρυση της 4ης Νομικής.

 
γιαννης
28 Ιουν 2020 10:43

Ο πρωτος επειγον στοχος επιτευχθει , κοινος στοχος μητσοτακη,κεραμεως,διγαλακη. Τα παιδια που μπαινουν επαρχια να μην μπορουν να ερθουν αθηνα θεσσαλονικη με τιποτα, ειτε εχουν μοναδες μοριων ειτε οχι. αυτο το βαφτισαμε δικαιοσυνη και αξιοκρατεια, κομπιασε λιγο ο πρωθυπουργος στην βουλη για αυτη την παραβιαση του συνταγματος αλλα καταπιε το σαλιο του και συνεχισε προς τον στοχο. Φυσικα τα παιδια δεν εχουν το 10χιαρο για επαρχια οποτε θα πανε ΙΕΚ ,Κολεγια με τα μισα και λιγοτερα χρηματα. Νομιζω οτι ειναι μια ''φιλευσπλαχνη'' κίνηση. Για αυτα που γραφονται παραπανω περι επαγγελματικων δικαιωματων σωστα ειναι αλλα τα θα δουμε αργοτερα , τι θα πει ο ΣΕΒ,το ΤΕΕ? και βλεπουμε ,δεν ειναι του παροντος.Αλλωστε το ειπαμε καθαρα και ξαστερα στο προγραμμα μας <προσαρμογη της εκπαιδευσης με τις αναγκες τις αγορας>. Βεβαια οι ελληνες αλλα καταλαβαν αλλα ποιος τους νοιαζεται, αστους εκει στην πεινα τους, σε λιγο ουτε να μιλησουν δεν θα εχουν κουραγιο.Και μην τα βαζεται με Κεραμεως-Διγαλακη εντολες Κυριακου ειναι.

 
Ανώνυμος
28 Ιουν 2020 11:32

Πολύ καλά έκανε το Υπουργείο γιατί πλέον υπάρχει τεράστιος συνωστισμός φοιτητών σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη αλλά και σε άλλες πόλεις θέλοντας να διατηρήσει τμήματα στην περιφέρεια. Παράδειγμα το τμήμα Περιβάλλοντος του Παν. Αιγαίου, ένα παλιό τμήμα που αν έδινε το Υπουργείο δυνατότητα μεταγραφής δεν θα έμενε κανένας φοιτητής με το πρόβλημα των μεταναστών στη Λέσβο και θα πήγαιναν Λάρισα αλλά και αλλού.

 
Ken
28 Ιουν 2020 11:54

Οι βάσεις εισαγωγής διαμορφωνονται από πολλούς και συνθετους παράγοντες, μη θεωρείτε λοιπόν ισάξιο το ΠΑΔΑ με το Πολυτεχνείο Κρήτης..
(για παράδειγμα το ΠΑΔΑ προτιμήθηκε από πολλά παιδιά απλά και μόνο επειδή είναι στην Αττική).

Σελίδες

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.