Placeholder

ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΕΣ

Επιστολή 22 Χημικών στην Κεντρική Επιτροπή Εξετάσεων για τα θέματα Χημείας

"Tα θέματα είχαν προβλήματα και αρκετές ασάφειες που θα οδηγήσουν σε ακόμα χαμηλότερες βαθμολογίες σε σχέση με τις περσινές και θα απογοητεύσουν για άλλη μια χρονιά τους μαθητές του 2ου και 3ου επιστημονικού πεδίου καθώς θα ακυρώσουν την προσπάθειά τους"
Δημοσίευση: 28/06/2020
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Αξιότιμοι κύριοι και κυρίες της ΚΕΓΕ,

Το χημικό φαινόμενο που περιγράφεται στο θέμα Δ3 αναφέρεται σε πολλές αντιδράσεις οι οποίες είναι παράλληλες (ορισμένες μπορεί και διαδοχικές) που γίνονται στις ίδιες συνθήκες, από ορισμένα αντιδρώντα για την παραγωγή διαφορετικών προϊόντων.

Αντί να δοθούν στην εκφώνηση τουλάχιστον δύο χημικές εξισώσεις δόθηκε μια που ονομάστηκε λανθασμένα συνολική χημική εξίσωση.

Αν υποθέσουμε ότι η σωστή απάντηση στο ερώτημα (ii) είναι 5,4 Kg CH3COOH, τότε η συνολική εξίσωση θα έπρεπε να ήταν η εξής:
20CO + ...H2     9CH3COOH + παραπροϊόντα,
όπου από 200 mol CO παράγονται 90mol ή 5,4 Kg CH3COOH.

Κάθε συνολική χημική εξίσωση, για την γραφή της οποίας έχουν ληφθεί υπόψη οι αναλογίες με τις οποίες αντιδρούν και παράγονται οι ουσίες, μας επιτρέπει να υπολογίσουμε την ποσότητα ενός προϊόντος που παράγεται πρακτικά, εκτός κι αν η αντίδραση είναι αμφίδρομη ή υπάρχουν απώλειες από το προϊόν αυτό.

Η υποτιθέμενη συνολική εξίσωση που δίνεται στην εκφώνηση δεν είναι συνολική, διότι οι συντελεστές των αντιδρώντων αντιστοιχούν μόνο στην παραγωγή του CH3COOH:
2CO + 2H2     CH3COOH + παραπροϊόντα,

Η παραπάνω χημική εξίσωση είναι ένα στάδιο του συνολικού φαινομένου, οπότε τα 200 mοl του CO δεν καταναλώνονται μόνο για την παραγωγή του CH3COOH, αλλά και άλλων προϊόντων. Δεν αναφέρεται όμως ποιο ποσοστό των 200 mοl CO καταναλώθηκε για την παραγωγή του CH3COOH, αλλά χωρίς καμία λογική βάση το ποσοστό αυτό ταυτίζεται με την εκατοστιαία κατά μάζα σύσταση του CH3COOH στο μείγμα των προϊόντων.

Έτσι πιστεύουμε ότι το ερώτημα (ii) του θέματος Δ3 πρέπει να ακυρωθεί ή εφόσον αυτό δεν είναι δυνατόν, να ληφθούν σωστές και οι δύο απαντήσεις (5,4 Kg ή 6 Κg CH3COOH).

Γενικότερα τα θέματα είχαν προβλήματα και αρκετές ασάφειες που θα οδηγήσουν σε ακόμα χαμηλότερες βαθμολογίες σε σχέση με τις περσινές και θα απογοητεύσουν για άλλη μια χρονιά τους μαθητές του 2ου και 3ου  επιστημονικού πεδίου καθώς θα ακυρώσουν την προσπάθειά τους. Αυτό είναι άδικο και για τον επιπλέον λόγο ότι οι μαθητές του 2ου και 3ου  επιστημονικού πεδίου θα έχουν μειονέκτημα για τις κοινές σχολές των πεδίων.

Οι χημικοί

1.    Αποστολάτος Ηλίας
2.    Γαλανοπούλου Γιούλη
3.    Γιαννακοπούλου Ειρήνη
4.    Δεβές Γιώργος
5.    Δημητροπούλου Αριστέα
6.    Κοπανιτσάνος Μιλτιάδης
7.    Κουτρουμάνος Γιάννης
8.    Λυμπεροπούλου Ιωάννα
9.    Μπατσούλης Απόστολος
10.    Μπρούτσος Βασίλης
11.    Παλάντζας Αθανάσιος
12.    Παπακώστας Νίκος
13.    Παπανδρεάδης Παντελής
14.    Περδικούρης Τάσος
15.    Πρίφτης Θανάσης
16.    Στεφανοπούλου Νατάσσα  
17.    Ταβαντζής Μηνάς
18.    Τεμεκενίδης Αριστοτέλης
19.    Τράπαλη Βασιλική
20.    Φωτόπουλος Χρήστος
21.    Χριστούλας Ελευθέριος
22.    Χιώτη Οδύσσεια

Σχόλια (17)

 
Κωνσταντίνος
28 Ιουν 2020 19:32

Και οι επιτροπές που συνέστησε η υπουργός ..... φάνηκε πόσο λανθασμένες ήταν οι επιλογές της... αφού προέκυψαν σοβαρά ζητήματα ασάφειας και άστοχων ερωτήσεων και ασκήσεων σε αρκετά μαθήματα.... γεγονός που παραβιάζει την αξιοπιστία του θεσμού.......Ο πρωθυπουργός με την επιλογή του είναι ευχαριστημένος;;;;

 
Γιωτα
28 Ιουν 2020 21:09

Πως είναι δυνατόν να γίνεται αυτός ο χαμός με τη χημεια και το υπουργείο να μη παίρνει θέση; Όλο βγαίνουν με
Εκείνα τα χαμόγελα της επιτυχίας ότι ποσό φοβεροί είμαστε και ποσό καταπληκτικοί. Είχαμε τους Ζαιους με την έπαρση τους και αυτοί σας γράφω και κάνω ότι θέλω και τώρα έχουμε και αυτούς που είχαμε και προσδοκίες. Καλά αυτό το θέμα με τη χημεια και την επιτροπή είναι σοβαρό στα κανάλια γιατί δεν βγαίνει τίποτα ;

 
Observator
28 Ιουν 2020 22:56

Το πρόβλημα είναι οτι έτσι πριμοδοτούνται οι αποφοιτοι της κατευθυνσης οικονομικών για είσοδο σε τμηματα πληροφορικής.

 
Ανωνυμος
28 Ιουν 2020 23:23

Και με τα παιδιά που εξετάστηκαν προφορικά τι θα γίνει;

 
ΕΝ
28 Ιουν 2020 23:25

Πολυ σωστη τοποθετηση των 22.

 
Μαρία
28 Ιουν 2020 23:52

Στη γιώτα τι ελπίδες είχες μ αυτους δηλαδή;;;φρουδες!φέτος τα ξεφτίλισαν ολα σε πολλα μαθήματα και φάνηκε από τη πρώτη μέρα στην έκθεση θέμα ήταν αυτό για εφήβους του σήμερα;τώρα η χημεία προβλημα στη βιολογία στη φυσική στη κοινωνιολογία τι γίνεται ολα μπάχαλο τα καναν φέτος αυτές δεν είναι πανελληνιες θρίλερ είναι!

 
ANTONIOS
29 Ιουν 2020 00:06

Στα κανάλια περιμένεις να βγει; Σε ποια χώρα νομίζεις ότι μένεις ρε Γιώτα;

 
Ελένη
29 Ιουν 2020 01:13

Είναι απαράδεκτο αυτό που έγινε , τόσα προβλήματα αντιμετωπίσαμε αυτή την σχολική χρονιά και τα καταφέραμε και ήρθε η επιτροπή των θεμάτων και βάζει αυτά στη χημεία για πιο λόγο τι ήθελε να αποδείξει και σε ποιόν??? Ακύρωσε την προσπάθειά των μαθητών κρίμα ...

 
Ανθή
29 Ιουν 2020 05:27

Ως συνήθως, τα μέλη της ΚΕΕ κρύβονται πίσω από την ανωνυμία τους και ποτέ δεν αναλαμβάνουν την ευθύνη για τις λανθασμένες επιλογές των θεμάτων.

 
Εκπαιδευτικός
29 Ιουν 2020 07:48

Οι χειρότερες Πανελλαδικές όλων των εποχών! Υπονόμευσαν τον θεσμό από την πρώτη μέρα με τα ασαφή θέματα και τις "άκυρες" οδηγίες της ΚΕΕ στη Γλώσσα, συνέχισαν ακάθεκτοι με Βιολογία, Φυσική, Κοινωνιολογία και το "τερμάτισαν" με τη Χημεία. Κι όμως...Ουδείς αναλαμβάνει την ευθύνη του.
Αίσχος!

 
Σοβαρά τώρα;
29 Ιουν 2020 09:36

Σοβαρά τα κακομοιρα τα παιδάκια θα στεναχωρηθουν που δεν θα πάρουν όλα 20 όπως έγινε στη χημεία το 2015; Σοβαρά θα ακυρωθεί η προσπάθεια τους, ενώ τα θέματα, εύκολα η δύσκολα, είναι κοινά για όλους; Σοβαρά νομίζετε ότι το υπουργείο, ίσως και η ίδια η υπουργός, μπορεί να εχει οποιαδήποτε εμπλοκή με τα θέματα; Ότι μια φιλόλογος της κεε έχει άποψη για τα mol της χημείας που υπερισχύει των συναδέλφων που έβαλαν τα θέματα και των λυτων που τα έλυσαν πριν δοθούν.
Και τέλος, ποιοι λογικοί άνθρωποι ζητούν να ακυρωθεί ένα θέμα που κάποιοι μαθητές έλυσαν σε όφελος αυτών που δεν το έλυσαν; Μήπως όλο είναι ανταγωνισμός κύρους κάποιων εκπαιδευτικών για το ποιός έδωσε τη σωστή λύση και ποιος όχι;

 
Καθηγητής Χημείας
29 Ιουν 2020 11:25

Νομίζω ότι πριν γίνει η επιστολή των 22 Χημικων έπρεπε να ζητηθεί και από άλλους συναδέλφους να συνυπογραψουν και για τα λάθη και για τις ασάφειες. Πιστεύω ότι ο αριθμός τους θα ήταν εκατοντάδες, δηλ η μεγάλη πλειοψηφία των συναδέλφων που διδάσκουν το μάθημα και μπαίνουν σε τάξη

 
Χημικος μηχανικος
29 Ιουν 2020 11:35

κυριε "σοβαρα τωρα", αν δεν γνωριζετε το θεμα και δεν κατανοειτε απλες χημικες εννοιες, μην παρεμβαινετε

 
Διαγωνισμός εισαγωγής στα ΑΕΙ
29 Ιουν 2020 12:37

Οι βάσεις στα περιφερειακά τμήματα των σχολών του 2ου πεδίου (Θετικές, Μηχανικών) θα είναι χαμηλότερες λόγω των χαμηλών επιδόσεων σε Χημεία και Φυσική. Εξάλλου, φέτος όλα τα μαθήματα έχουν τον ίδιο συντελεστή βαρύτητας, άρα μετρούν το ίδιο με τα Μαθηματικά.

Αυτή η ανισορροπία στη δυσκολία των θεμάτων των διαγωνισμάτων ανάλογα με τη χρονιά πρέπει να σταματήσει. Πουθενά στις χώρες της Ευρώπης, όπου και εκεί γίνεται συζήτηση για τη διαδικασία εισαγωγής στα ΑΕΙ, δεν αυξομειώνεται το επίπεδο εξέτασης σε ένα μάθημα από τη μια χρονιά στην άλλη.

 
Τζαναρτι
29 Ιουν 2020 18:08

Σωστή παρέμβαση των 22.
Και δυστυχώς υπάρχει και το Δ2 με την παραπλανητική εκφώνηση. Η οποία στο σχεδόν ίδιο πρόβλημα στους παλιούς βελτιώθηκε αναφέροντας το ποσοστό 2%!! Μήπως εκεί απουσίαζε η "αυθεντία" της επιτροπής ;

 
Dario Moutso
30 Ιουν 2020 02:23

Μια απορία.. Οι μαθητές οι οποίοι θα γράψουν 100, και θα υπάρχουν πολλοί όπως και στα άλλα "προβληματικά" μαθήματα (πχ φυσική, βιολογία, κοινωνιολογία κλπ) τι κατά την γνώμη σας είναι; ιδιοφυΐες; τυχεροί; Θα ήταν πολύ ενδιαφέρον να ακουστεί η γνώμη σας γι' αυτά τα παιδιά.

 
Άνθρωπος που έδωσε με δέσμες
30 Ιουν 2020 15:53

Στην ή στον "σοβαρά τώρα".
Η υπουργός έχει απόλυτα την πολιτική ευθύνη για την αποτυχία των επιτροπών που επέλεξε. Ως εκ τούτου πρέπει να έχει και συνέπειες. Όταν τα θέματα διχάζουν τους καθηγητές, δεν μπορεί να αποτελούν αντικείμενο εξέτασης των μαθητών. Επίσης ,όταν η επιτροπή στέλνει λάθος απαντήσεις και τις αποσύρει μετά είναι εγκληματικό λάθος. Ακόμη, όταν τα θέματα είναι εκτός ύλης και αποσύρονται μεσούσης της διαδικασίας και αφού τα παιδιά έχουν χάσει χρόνο για να ασχοληθούν με αυτά είναι τερατώδες λάθος. Ναι, τώρα ούτε μπορεί ούτε και πρέπει να γίνει κάτι γιατί έτσι κι αλλιώς κάποιοι θα αδικηθούν. Μπορεί όμως και πρέπει ο έχων τη γενική ευθύνη να αναλάβει αυτή την ευθύνη των αποτυχημένων επιλογών του. Ας μην παραιτηθεί αλλά να πει τουλάχιστον"κυρίες και κύριοι απετυχα να επιλέξω τους κατάλληλους ανθρώπους για την κατάλληλη θέση".

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.