Placeholder

ΜΑΘΗΤΕΣ

Πρότυπα Σχολεία: Τα θέματα και οι απαντήσεις των εξετάσεων -Τυπογραφικό λάθος παραλίγο να κοστίσει

Μέχρι τέλος της εβδομάδας τα αποτελέσματα
Δημοσίευση: 29/06/2020
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Ομαλά και χωρίς τα περσινά προβλήματα ολοκληρώθηκαν σήμερα οι εξετάσεις , πανελλαδικού τύπου,  για 6.464 μαθητές οι οποίοι διεκδικούν 1.277 θέσεις στα Πρότυπα Γυμνάσια και Λύκεια.

Τα αποτελέσματα , σύμφωνα με πληροφορίες του esos, αναμένεται να ανακοινωθούν μέχρι το τέλος της τρέχουσας εβδομάδας.

Τυπογραφικό λάθος    παραλίγο να κοστίσει

Στο μεταξύ ένα τυπογραφικό λάθος σε μια άσκηση στα Μαθηματικά παραλίγο να κοστίσει στους εξεταζόμενους. Ευτυχώς δόθηκε διευκρίνιση από τους θεματοδότες.

Στο θέμα 031 στη δοκιμασία για την εισαγωγή στα Πρότυπα Γυμνάσια   , στην επιλογή δόθηκε Β. 3.x-6=60, ενώ το ορθό είναι 3 x 6 60 (η τελεία ως σύμβολο πολλαπλασιασμού)

Θέματα και Απαντήσεις της δοκιμασίας εισαγωγής σε Πρότυπα Γυμνάσια 2020.

Πατήστε εδώ για να δείτε τα Θέματα 

Δείτε εδώ και τη διευκρίνιση που δόθηκε στα Μαθηματικά

Πατήστε εδώ για να δείτε τις απαντήσεις

Θέματα και Απαντήσεις της δοκιμασίας εισαγωγής σε Πρότυπα Λύκεια 2020.

Πατήστε εδώ για να δείτε τα Θέματα  

Πατήστε εδώ για να δείτε τις απαντήσεις
 

Σχόλια (20)

 
γιαννης
29 Ιουν 2020 17:56

Νομιζω οτι στην ερωτηση 026 των μαθηματικων η απαντηση ειναι λαθος δινετε ως σωστη η Γ.20 αλλα εγω το βλεπω για -10. Μηπως δεν βλεπω καλα?
Επισης 150 λεπτα χρονος για 50 ερωτησεις , δηλαδη 3 λεπτα η ερωτηση ?ειναι πολυ λιγος χρονος ,τοσος ωστε να πανικοβληθεις και να κανεις λαθος.

 
γιαννης
29 Ιουν 2020 18:58

@γιαννης , οχι δεν ειδα καλα η απαντηση στο 026 ειναι πραγματι Γ20.

 
Σίμονς
29 Ιουν 2020 22:51

Τελικά ηταν εύκολα η δύσκολα τα θέματα?

 
..
29 Ιουν 2020 23:03

Αντιπαιδαγωγικά θα χαρακτήριζα τα θέματα των φετινών εξετάσεων.Πολυ λίγος χρόνος για να απαντηθούν όλα αυτά.Οτι πρέπει να επιλεχθεί ένας πολύ μικρός αριθμός μαθητών για να φοιτήσει σε πρότυπο σχολείο δεν σημαινει ότι θα ρημάξουμε κυριολεκτικά την αυτοπεποίθηση όλων των παιδιών. Άνθρακας ο θησαυρός του προτύπου σχολείου.Οι επιτυχόντες σίγουρα δεν θα είναι οι καλύτεροι.

 
Σιμος
29 Ιουν 2020 23:31

Τελικά ηταν εύκολα η δύσκολα τα θέματα;

 
Άρης
30 Ιουν 2020 02:08

Τουλάχιστον 3 απαντήσεις στην κατανόηση κειμένου Γυμνασίων είναι λάθος, ή υπάρχει και 2η σωστή απάντηση:

1. Στο θέμα
007. Το επίθετο «ιερότερους» στη φράση «από τους ιερότερους τόπους» είναι:

Α. θετικού βαθμού
Β. συγκριτικού βαθμού περιφραστικό
Γ. συγκριτικού βαθμού μονολεκτικό
Δ. υπερθετικού βαθμού

δίνεται ως σωστό το Γ, ενώ σαφώς πρόκειται για υπερθετικό αφού έχει το οριστικό άρθρο μπροστά (σχετικός υπερθετικός)

2. Στο θέμα
013. Ο ναός κτίστηκε τον:

Α. 6ο αι. π.Χ.
Β. 5ο αι. π.Χ.
Γ. 4ο αι. π.Χ.
Δ. 3ο αι. π.Χ.

δίνεται ως σωστή απάντηση το Α, ενώ το κείμενο λέει ότι χτίστηκε ο ναός γύρω στο 500 π.Χ. Σαφώς διφορούμενη η ερώτηση, λίγο πριν το 500 π.Χ. είναι 6ος αιώνας, λίγο μετά είναι 5ος αιώνας. Μάλιστα το 500 π.Χ. στο Wikipedia το αναφέρει ως "5ος αιώνας", αλλά ασχέτως αυτού, στο κείμενο λέει "γύρω στο 500 π.Χ." άρα και το Α και το Β πρέπει να θεωρηθούν σωστά.

3. Στο θέμα
015. Ποια από τις παρακάτω προτάσεις είναι σωστή, σύμφωνα με όσα αναφέρονται στο απόσπασμα;

Α. Η μορφή του Τελαμώνα είναι πιο κινητική από τη μορφή του Αίαντα.
Β. Όλοι οι κίονες του ναού είναι σπονδυλωτοί.
Γ. Τα γλυπτά του ανατολικού αετώματος έφεραν χρώματα.
Δ. Ο τρωικός πόλεμος απεικονίζεται στο ανατολικό αέτωμα του ναού.

δίνεται ως σωστή απάντηση το Α ενώ:

- αφενός στο κείμενο λέει μόνο ότι το αντίστοιχο αέτωμα (ανατολικό) χαρακτηρίζεται από " μεγαλύτερη κινητικότητα των μορφών" σε σχέση με το δυτικό, αλλά δεν λέει κάτι για τις συγκεκριμένες μορφές που αναφέρονται στο ερώτημα, και

- αφετέρου, η απάντηση Γ είναι σωστή, αφού στο κείμενο λέει ότι "Τα γλυπτά των αετωμάτων και τα ακρωτήρια της στέγης ήταν από παριανό μάρμαρο και έφεραν χρώματα. " Επομένως, τα γλυπτά και του ανατολικού και του δυτικού αετώματος έφεραν χρώματα, άρα η φράση είναι σωστή (θα ήταν λάθος αν έλεγε π.χ. ότι "Μόνο τα γλυπτά του ανατολικού αετώματος έφεραν χρώματα".

Επομένως, θα πρέπει και η Γ να θεωρηθεί σωστή.

 
Τάσος
30 Ιουν 2020 21:40

Με τέτοια θέματα ενισχύεται η παραπαιδεία. Όταν πολλές ερωτήσεις έχουν άλλη απάντηση από αυτή που περιμένει κανείς, αισθάνεται "βλάκας" και τρέχει στα φροντιστήρια. Δεν θα μπουν οι καλύτεροι με αυτή τη διαδικασία, αλλά οι πιο γερά προπονημένοι, στον χρόνο και στα "περίεργα" ερωτήματα.

Θα ήταν καλύτερα να υπάρχει μια γενική βάση, π.χ. 80 μονάδες, και μετά να γίνεται κλήρωση ανάμεσα σε όσους την έπιασαν. Επίσης να υπάρχει δυνατότητα να δηλώσει κανείς περισσότερα του ενός σχολεία αν θέλει, αφού τα θέματα είναι ίδια.

 
Διαγώνισμα και κλήρωση
01 Ιουλ 2020 00:34

Σε αυτές τις ηλικίες δεν μπορεί να υπάρχει απόλυτη κατάταξη, άρα η μόνη δίκαιη λύση είναι η κλήρωση μεταξύ όσων επιτυγχάνουν ένα βαθμολογικό όριο (πχ. μέσος όρος 15/20 σε όλα τα μαθήματα)

Έτσι όπως έχουν διαμορφωθεί αυτές οι εξετάσεις παραπάνω από τους μισούς επιτυχόντες φοιτούν σε φροντιστήρια από το Δημοτικό:

Θα ήταν καλύτερα να υπάρχει μια γενική βάση, π.χ. 80 μονάδες, και μετά να γίνεται κλήρωση ανάμεσα σε όσους την έπιασαν. Επίσης να υπάρχει δυνατότητα να δηλώσει κανείς περισσότερα του ενός σχολεία αν θέλει, αφού τα θέματα είναι ίδια.

 
Φρόσω Τ
01 Ιουλ 2020 14:27

Συμφωνώ απόλυτα με τον Άρη για το σχόλιο επί της 7ης ερώτησης. Η γραμματική του δημοτικού είναι ξεκάθαρη για την περίπτωση που το συγκριτικό επίθετο συνοδεύεται από άρθρο, δηλαδή ότι τότε έχουμε σχετικό υπερθετικό και επομένως όλα τα παιδιά που έχουν διαβάσει καλά τη γραμματική θα έχουν απαντήσει ως σωστό το Δ και όχι το Γ.

 
Σωτος
01 Ιουλ 2020 15:02

Συμφωνώ απόλυτα με τις επισημάνσεις για τα ερωτήματα 7 και 13, θα πρέπει να δεχθούν και τις δύο απαντήσεις ως σωστές.

 
Σχετικά με το χρόνο της εξετασης
01 Ιουλ 2020 15:45

Επιτηρουσα υποψήφιους για α' γυμνασίου. Τα θέματα δόθηκαν στις 10 ακριβώς. Σε αίθουσα 11 υποψηφίων. Στις 11 η ώρα (ώρα δυνατής αποχώρησης) παρέδωσε 1 μαθητης. Μεταξύ 11μιση και 12 παρά έφυγαν πάνω από τους μισους μαθητές. Στις 12 και 10 ζήτησα από τον προτελευταίο μαθητή να παραμείνει στην αίθουσα μέχρι να παραδώσει ο τελευταιος υποψήφιος. Παρέδωσα όλα τα γραπτά πριν από την επίσημη λήξη, στις 12μιση. Δε μοιαζαν να πιεζονταν καθόλου στο χρόνο, τα μικρουλικα πάντως!

 
Γεώργιος
01 Ιουλ 2020 16:17

Νομίζω πως πρέπει να αλλάξουν τις απαντήσεις.Τα παιδιά που διάβαζαν πολύ καλά δεν πρέπει να πληρώσουν τα λάθη τους............

 
Μαρία
01 Ιουλ 2020 17:15

Συν των παραπάνω και στην ερώτηση 012 δίνεται ως σωστή απάντηση το Β... Αναρωτιέμαι από που προκύπτει...? ... Και πάντα αν μιλάμε για ένα παιδί... Αρχαιολογικός οδηγός......

 
Δημήτρης
01 Ιουλ 2020 20:28

Συμφωνώ απόλυτα με τον Άρη και είναι ανεπίτρεπτο σε τέτοιες εξετάσεις να μπαίνουν θέματα όπου χωράει διπλή απάντηση ή πολύ χειρότερα να αποδίδεται ως σωστή λάθος απάντηση και συγκεκριμένα:
Στο θέμα 007 το οριστικό άρθρο που προηγείται του επιθέτου ισχυρός στο συγκριτικό του βαθμό δεν αφήνει αμφιβολία ότι πρόκειται για (σχετικό) υπερθετικό και η μόνη σωστή απάντηση είναι η Δ και όχι η Γ που δίδεται ως σωστή.
Στο θέμα 013 ο ναός κτίστηκε κατά το κείμενο αλλά και τις ιστορικές πηγές γύρω στο 500 π.Χ άρα και το Α και το Β (6ος και 5ος αιώνας) είναι σωστά και όχι μόνο το Α.
Τέλος στο θέμα 015 στο κείμενο δεν αναφέρονται οι συγκεκριμένες μορφές του Τελαμώνα και του Αίαντα, ώστε η απάντηση Α που αποδίδεται ως σωστή είναι λάθος.
Αντίθετα σωστή απάντηση είναι η Γ, αφού κατά το κείμενο "Τα γλυπτά των αετωμάτων (δηλαδή και του ανατολικού και του δυτικού) ... έφεραν χρώματα."

 
Γιωργος
02 Ιουλ 2020 08:39

Με δεδομενο οτι στα πιο πολλα αχολεια περναει ενας στου 5 -6, εχει κανεις καμια ιδεα που θα κινηθουν οι βασεις;
Ουτε πενελληνιες τετοια αγωνια

 
@Επιτηρούσα
02 Ιουλ 2020 11:11

Κατά 99% τα παιδιά που παρέδωσαν τόσο γρήγορα και χαλαρά είναι εκτός επιτυχόντων.

 
Ν...
02 Ιουλ 2020 14:47

Συνάδελφοι γονείς συμφωνώ με τα σχόλια του Άρη, του Δημήτρη, της Φρόσως και των υπολοίπων, όσων αφορά τα θέματα της εισαγωγής στα πρότυπα Γυμνάσια. Προτείνω να εκφράσουμε τον προβληματισμό μας και την αγωνία μας κατ επέκταση, στέλνοντας email στο ηλεκτρονικό ταχυδρομείο του Κεντρικού Πρωτοκόλλου του Υ. ΠΑΙ. Θ.. Στην αρχική σελίδα της ιστοσελίδας του υπουργείου κάτω αριστερά στο τέλος, σε πράσινο φόντο αναγράφεται καθαρά το email. Από εκεί θα προωθηθεί αρμοδίως και θα λάβετε απαντητικό μήνυμα. Μην διστάσετε να το κάνετε. Θα έχουν και επίσημα τον προβληματισμό μας. Καλή συνέχεια.

 
Άρης
02 Ιουλ 2020 20:45

Συμφωνώ με τον Δημήτρη, στο 015 ουσιαστικά η Α είναι λάθος. Δεν προκύπτει από πουθενά τι κάνουν οι συγκεκριμένες μορφές. Αν π.χ. ο Τελαμώνας είναι νεκρός στο αέτωμα, πώς εμφανίζει μεγαλύτερη κινητικότητα;

Και η Μαρία έχει δίκιο για το "αρχαιολογικός οδηγός", εντελώς αυθαίρετο.

Δυστυχώς τα αποτελέσματα βγήκαν, χωρίς να ληφθούν καθόλου υπόψη οι εύλογες αυτές αντιρρήσεις. Δυστυχώς η ΔΕΠΠΣ φαίνεται ότι δεν λογοδοτεί πουθενά, ούτε αισθάνεται υποχρεωμένη να τεκμηριώσει την ορθότητα των απαντήσεων που καθορίζουν το μέλλον πολλών παιδιών. Κρίμα...

 
Ν
07 Ιουλ 2020 17:35

Γνωρίζω τμήμα στο οποίο μετά από ερωτήσεις εξεταζομένων για το "ιερότερους" δόθηκε η προτροπή να δουν τα παιδιά το επίθετο μόνο του μέσα στα εισαγωγικά. Δεν μπορώ να καταλάβω πώς μπορεί ο επιτηρητής να κάνει κάτι τέτοιο. Για μένα όπως δόθηκε η απάντηση ήταν διφορούμενη, αν και από τη στιγμή που προσδιορίζεται ότι θέλουμε τη λειτουργία του στη φράση πρόκειται σαφώς για υπερθετικό βαθμό. Αλλιώς, τι χρειάζεται ο προσδιορισμός στη φράση; Μήπως πρόκειται για ασκήσεις "σοφιστείας";

 
Παναγιώτης
09 Ιουλ 2020 08:58

Συμφωνώ απόλυτα. Έχω στείλει, μέσω e-mail, ερώτημα στη ΔΕΠΠΣ για το "ιερότερους", αλλά δεν μου απάντησαν.

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.