Placeholder

ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΕΣ

Βάσεις: Προβλέψεις συντελεστών

Οι όποιες εκτιμήσεις βασίζονται σε μια διάχυτη -ίσως και υποκειμενική- αίσθηση περί ευκολίας - δυσκολίας των θεμάτων και σε απουσία πραγματικών στοιχείων, οπότε ενδέχεται να αποδειχθούν λανθασμένες
Δημοσίευση: 29/06/2020
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Με αφορμή το γεγονός ότι έχουν αρχίσει οι εκτιμήσεις    για το πώς θα κυμανθούν οι φετινές βάσεις εισαγωγής στα ΑΕΙ, το esos επισημαίνει τα εξής:

Α. Τέτοιες εκτιμήσεις είναι πρώιμες και βεβιασμένες, διότι δεν υπάρχουν επίσημα στατιστικά για το πώς έχουν κυμανθεί οι βαθμολογίες, ενώ δεν έχει καν ολοκληρωθεί η βαθμολόγηση των μαθητικών γραπτών.

Β. Επομένως, οι όποιες εκτιμήσεις βασίζονται σε μια διάχυτη -ίσως και υποκειμενική- αίσθηση περί ευκολίας -δυσκολίας των θεμάτων και σε απουσία πραγματικών στοιχείων, οπότε ενδέχεται να αποδειχθούν λανθασμένες, διότι:

α) έχουμε ένα νέο σύστημα, χωρίς συντελεστές βαρύτητας σε μαθήματα

β) έχει αλλάξει ριζικά η εξέταση στο μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας και Λογοτεχνίας

γ) οι υποψήφιοι του 1ου επιστημονικού πεδίου έχουν εξεταστεί στην Κοινωνιολογία και όχι στα Λατινικά

δ) υπάρχει άλλη ύλη στα υπόλοιπα μαθήματα

Η  απουσία συντελεστών

Ειδικότερα, η εκτίμηση ότι η απουσία συντελεστών θα ανεβάσει τις βάσεις, διότι θα μειωθεί η βαρύτητα των δύσκολων μαθημάτων τα οποία είχαν τον συντελεστή, δεν είναι ούτε ορθή ούτε λανθασμένη.

Στην πραγματικότητα, δεν μπορεί να είναι αληθής για όλες τις κλίμακες βαθμολογίας. Γιατί:

α) Στο παρελθόν συντελεστές βαρύτητας είχαν διάφορα μαθήματα και ο συντελεστής όντως επηρέαζε τη βαθμολογία.

β) Κάθε ένα «εκατοστό» [μία μονάδα σε 100-βαθμη κλίμακα] της γραπτής βαθμολογίας σε ΕΝΑ ΜΟΝΟ ΜΑΘΗΜΑ έδινε στο σύνολο των 20000 μορίων το εξής:


Σήμερα  με το νέο σύστημα που διαγωνίστηκαν για πρώτη φορά  οι φετεινοί υπιοψήφιοι  και τα 4 μαθήματα συμμετέχουν ισότιμα.

Αυτό σημαίνει ότι 1  μόριο στα 100 = 50 μόρια στα 20000

Η  απουσία συντελεστών μπορεί να ανεβάσει τις βάσεις σε χαμηλόβαθμες σχολές

Επομένως  η απουσία συντελεστών μπορεί να ανεβάσει τις βάσεις σε χαμηλόβαθμες σχολές, όπου παραδοσιακά οι μαθητές δεν έγραφαν πολύ καλά στα μαθήματα αυξημένης βαρύτητας.

Βάσεις στις υψηλόβαθμες σχολές

Ταυτόχρονα μπορεί να συγκρατήσει τις βάσεις στις υψηλόβαθμες σχολές (όσες απαιτούσαν πάνω από 18000 μόρια για την επιτυχία) όπου παραδοσιακά οι μαθητές έγραφαν καλύτερα στα μαθήματα αυξημένης βαρύτητας, συγκριτικά με το μάθημα, π.χ. της γλώσσας.

Επομένως η μόνη εικασία που επιτρέπεται είναι ο ρυθμιστικός ρόλος του γλωσσικού μαθήματος, όπως και του δεύτερου που δεν είχε συντελεστή (βλ. παραπάνω πίνακα) εφόσον από 40 μόρια / στα 20000, ανεβαίνουν στα 50/20000. Αυτή η αλλαγή θα επηρεάσει διαφορετικά τις υψηλόβαθμες, διαφορετικά τις μεσαίας βαθμολογίας και διαφορετικά τις χαμηλόβαθμες σχολές.

Σε κάθε περίπτωση οι υποψήφιοι/ ες οφείλουν να συμπληρώσουν το μηχανογραφικό τους με βάση τις πραγματικές επιθυμίες τους, σαν να είχαν γράψει 20000 μόρια.

Σε καμία περίπτωση δεν πρέπει να πάρουν υπόψη τους πρώιμες εκτιμήσεις και προβλέψεις. Πόσο μάλλον στη τωρινή εξαιρετικά πρώιμη φάση.

Σχόλια (9)

 
Apostolos
29 Ιουν 2020 21:04

Και οι διαφορές με περυσι δεν σταματούν εκεί. Φέτος οι υποψήφιοι του 3ου πεδίου δεν μπορούν να διεκδικήσουν θέσεις από το 2ο πεδίο όπως γινόταν μέχρι περυσι. Ορισμένοι μαθητές (αρκετές χιλιάδες) μέχρι περυσι έδιναν 5 μαθήματα (Φυσική, Χημεία, Έκθεση, Βιολογία και Μαθηματικά) και διεκδικούσαν από κοινού θέσεις στο 2ο και 3ο πεδίο.
Φέτος δεν υπάρχει αυτή η δυνατότητα. Μπορούμε υποθέσουμε όμως ότι ορισμένοι με υψηλές βαθμολογίες σε Φυσική, Χημεία, Έκθεση (που δεν περνούσαν στις πρώτες τους επιλογές στο 3ο πεδίο-ιατρικό) χρησιμοποιούσαν αυτές τις βαθμολογίες και με μία μέτρια ή χαμηλή επίδοση στα Μαθηματικά περνούσαν σε τμήματα του 2ου πεδίου-πολυτεχνεία ανεβάζοντας ορισμένες σχολές.
Αυτό σημαίνει ότι μπορεί να ανέβαζαν τις βάσεις του 2ου πεδίου αλλά και το αντίθετο ότι με κακή επίδοση στα μαθηματικά να μείωναν ορισμένες χαμηλόβαθμες σχολές του 2ου πεδίου!
Επομένως σαφή συμπεράσματα χωρίς συγκεκριμένα στατιστικά στοιχεία δεν μπορούν να εξαχθούν.

 
Γιωργος
30 Ιουν 2020 00:57

Μήπως μπορεί κάποιος να πει πόσοι ήταν οι υποψήφιοι του παλαιού συστήματος που συμμετείχαν στο 2ο επιστημονικό πεδίο? Το σύνολο είναι κάπου στις 7700 αλλά δε θα ήταν σωστό να αναφέρει το υπουργείο πόσοι ειβσιυσε κάθε επιστημονικό πεδίο?

 
Ν.Ζ.
30 Ιουν 2020 11:05

Για την Γλώσσα δε θα αναφέρω κάτι, είναι γνωστές οι χαμηλές επιδόσεις των υποψηφίων και η πιθανή μεγάλη επίδρασή τους στην πτώση των βάσεων γενικότερα. Θα ήθελα να αναφέρω την επίδραση της Κοινωνιολογίας στις βάσεις του πρώτου πεδίου, την οποία κανείς δεν έχει αντιληφθεί. Από όσα ακούγονται οι επιδόσεις είναι πολύ κατώτερες των Λατινικών (το 34% πέρυσι είχε γράψει πάνω από 17, με τους περισσότερους πάνω από 19!!!). Θεωρώ ότι πάνω από 17 Κοινωνιολογία δύσκολα θα είναι πάνω από 20%, με λίγους πάνω από 19, αυτό, άραγε, δε θα μπορούσε να πιέσει τις βάσεις κατά 200-300 μόρια προς τα κάτω; Τέλος στις υψηλόβαθμες και μόνο η έλλειψη της βαρύτητας μειώνει τις βάσεις 100-200 μόρια.

 
Apostolos
30 Ιουν 2020 11:53

Σύμφωνα με τα στατιστικά στοιχεία του 2019 είχαμε:
24000 περίπου υποψηφίους που έδωσαν ΑΕΠΠ (4ο πεδίο)
30000 περίπου υποψηφίους που έδωσαν Φυσική
15000 περίπου υποψηφίους που έδωσαν Βιολογία Κατ. (3ο πεδίο)
45000 περίπου υποψηφίους που έδωσαν Μαθηματικα
Μαθηματικά έδωσαν όλοι του 2ου πεδίου , του 4ου πεδίου και ορισμένοι του 3ου πεδίου
Φυσική έδωσαν όλοι του 2ου και 3ου πεδίου
Βιολογία έδωσαν όλοι του 3ου πεδίου.
Άρα τελικά έχουμε περίπου 15000 που δίνουν αποκλειστικά 2ο πεδίο, και άλλους 15000 που δίνουν 3ο πεδίο από τους οποίου 6000 περίπου δίνουν και 2ο πεδίο.
Οι 6000 υποψήφιοι που δίνουν και σε 3ο και σε 2ο πεδίο αυξάνουν τους υποψήφιους του 2ου πεδίου κατά 40%.

 
μητερα
30 Ιουν 2020 15:28

Μήπως θα μπορούσε κάποιος να μας πει πόσοι έδωσαν προφορικά με το νέο σύστημα και πόσοι από αυτούς θα μπουν σε σχολές υψηλής ζήτησης;
(πολλοί από αυτούς μέχρι τη Β΄Λυκείου εξετάζονταν γραπτά!!! το πρόβλημα παρουσιάστηκε στην Γ΄Λυκείου!!!!!)
Μήπως θα έπρεπε να είναι κάπως πιο αυστηρά τα κριτήρια ; για τη χορήγηση δικαιολογητικών ; Λέω εγώ ως αφελής που είμαι!!

 
Aris
30 Ιουν 2020 17:30

Με την κατάργηση των συντελεστών βαρύτητας οι βάσεις των ιατρικών μειώνονται 0.5%

 
@μητέρα
30 Ιουν 2020 18:33

Αλήθεια, θα είχε μεγάλο ενδιαφέρον να δούμε το ποσοστό αυτό.
Πως θα μπορούσαμε να το πληροφορηθούμε;

 
Aris
01 Ιουλ 2020 09:59

Οι βάσεις στις ιατρικές σχολές με την κατάργηση των συντελεστών βαρύτητας θα πέσουν διότι η έκθεση ήταν το μάθημα με τις χαμηλότερες βαθμολογίες

 
antonygeo
02 Ιουλ 2020 22:04

Η κατάργηση των συντελεστών στην χημεία και βιολογία η πιο μεγάλη δυσκολία τους (Φυσική Βιολογια Χημεία) σε σχεση με πέρσι καθώς και κακή επίδοση στην Εκθεση εκτιμώ οτι θα ρίξει τις βάσεις Ιατρικής γύρω στα 100-150 μόρια με την Ιατρική Αλεξανδρούπολης ισα-ισα να κρατιετε στα 1800 μορια

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.