Placeholder

ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑ

ΠΕΦ: Μεροληπτική η τοποθέτηση του Δ.Σ. της ΟΛΜΕ για τα Λατινικά

Δημοσίευση: 29/06/2020
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Για μεροληπτική τοποθέτηση  για τα Λατινικά , κατηγορεί την ΟΛΜΕ η Πανελλήνια Ένωση Φιλολόγων (ΠΕΦ).

«Η ΠΕΦ εκφράζει επίσης τη λύπη της  για την πρωτοφανή μεροληπτική τοποθέτηση του Δ.Σ. της ΟΛΜΕ, το οποίο  σε πρόσφατο ψήφισμά του ζητά από το Υπουργείο να συζητήσει αποκλειστικά με τους εκπροσώπους των Κοινωνικών Επιστημών προβάλλοντας μάλιστα συντεχνιακές θέσεις ως θέσεις της Ομοσπονδίας των Εκπαιδευτικών!», τονίζει η ΠΕΦ και σημειώνει:

Α.  Ενδεικτικά αναφερόμαστε στην απόφαση σύμφωνα με την οποία η ΟΛΜΕ, μεταξύ άλλων, ζητεί από το  Υπουργείο Παιδείας  «Να αποσυρθεί η μεταβατική διάταξη του άρθρου 61 που επαναφέρει τα Λατινικά στη θέση της Κοινωνιολογίας από το σχολικό έτος 2021 – 2022».

Β. Είναι η πρώτη φορά που η ΟΛΜΕ παρεμβαίνει υπέρ ενός κλάδου, και μάλιστα υιοθετώντας το σύνολο των αιτημάτων του, γεγονός που προκαλεί εύλογα ερωτήματα.

Γ.  Η ΠΕΦ  ουδέποτε αντιδίκησε με άλλον κλάδο και ουδέποτε  αντιμετώπισε τα θέματα της παιδείας υπό το πρίσμα συντεχνιακής λογικής.  

Δ. Εύλογα λοιπόν ζητεί από όλους τους φορείς να θέτουν ως προτεραιότητα την επιστημονική και παιδαγωγική σημασία των γνωστικών αντικειμένων  και να τηρήσουν ευλαβικά τη βασική αρχή της αμεροληψίας Η παραβίασή της, εξάλλου, υπονομεύει  την υπέρτατη αρχή της συναδελφικής αλληλεγγύης.

Το μάθημα της Ιστορίας

Για  το μάθημα της Ιστορίας η ΠΕΦ τονίζει τα εξής:

Το μάθημα της Ιστορίας —σύμφωνα με την πάγια θέση της Επιστημονικής μας Ένωσης—,  μάθημα μείζονος εκπαιδευτικής σημασίας, πρέπει να αναβαθμιστεί και  να διδάσκεται σε   όλες τις τάξεις του Γενικού και του Επαγγελματικού Λυκείου αποκλειστικά από τον κλάδο ΠΕ02, Φιλολόγων, και —ιδανικά— από τους πτυχιούχους των τμημάτων Ιστορίας και Αρχαιολογίας, των μοναδικών τμημάτων που στο πρόγραμμα σπουδών τους περιλαμβάνονται μαθήματα από την Προϊστορία έως τον μεταπολεμικό κόσμο. Κάθε συζήτηση για πρώτη ανάθεση του μαθήματος της Ιστορίας σε άλλη ειδικότητα υπαγορεύεται από συντεχνιακή λογική και δεν εκπορεύεται από επιστημονικά και παιδαγωγικά κριτήρια. 

Σχόλια (15)

 
Πε04
29 Ιουν 2020 22:45

Xaxaxa Καλά κρασιά !!!
Εδώ Φυσική κάνουν Βιολόγοι και Βιολογία Φυσικοί να κάνουν Ιστορία οι κοινωνιολόγοι γιατί όχι.

 
Μιλάτε εσείς για μεροληπτική στάση;
29 Ιουν 2020 23:11

Μαθήματα Α΄ανάθεσης στο Γενικό Λύκειο [Α΄, Β΄, Γ΄ τάξη] - Σύνολο ωρών 102

Ωρολόγιο πρόγραμμα 2021-22
ΠΕ 02 = 52 Ω (Γενικής παιδείας + ομάδες προσανατολισμού) !!!!!
ΠΕ 78 = 2 Ω (Γενικής παιδείας + ομάδες προσανατολισμού)
ΠΕ 80 = 8 Ω (Γενικής παιδείας + ομάδες προσανατολισμού)
Πολιτική παιδεία Α΄λυκείου 2 Ω (Κοινή ανάθεση ΠΕ78 - ΠΕ80 και ως Β΄ανάθεση οι .... ΠΕ02!!!!!)
ΠΕ 08 = 0 Ω ............................

Συντεχνιακή λογική;

 
Πηνελόπη Σπουρδ.
29 Ιουν 2020 23:20

Συμφωνω. Ας κρατησουμε οι κοινωνικοι επιστημονες τα μαθήματα μας, έτσι ώστε να μην χρειάζεται να παίρνουμε τα μαθήματα άλλων ειδικοτητων ως δευτερη ανάθεση!

 
Φ. Σκ.
30 Ιουν 2020 01:19

Το ότι η στάση των συνδικαλιστών της ΟΛΜΕ είναι μεροληπτική φάνηκε καθαρά από το γεγονός ότι καλούσαν σε αποχή από τα βαθμολογικά κέντρα φέτος υπερασπιζόμενοι την Κοινωνιολογία, ενώ δεν είχαν κάνει κάτι ανάλογο όταν εξαφανίζονταν τα Λατινικά επί υπουργείας Γαβρόγλου. Άφηναν, πάντως, να εννοηθεί ότι το έκαναν θέλοντας να διαφυλάξουν τα εργασιακά δικαιώματα κάποιου κλάδου καθηγητών, τα οποία ίσως κινδύνευαν, ενέργεια που είναι θεμιτή από ένα συνδικαλιστικό όργανο. Τώρα, όμως, οι μάσκες έπεσαν και οι συνδικαλιστές της ΟΛΜΕ χωρίς να τηρούν πλέον ούτε τα προσχήματα μας ξεκαθαρίζουν τις προθέσεις τους, ώστε να μην έχουμε καμιά αμφιβολία: "Να αποσυρθεί η διάταξη που επαναφέρει τα Λατινικά στη θέση της Κοινωνιολογίας".

 
Περί μεροληψίας
30 Ιουν 2020 04:07

Αναρωτιέμαι, εάν η ΟΛΜΕ προέβαλλε τις συντεχνιακές θέσεις της ΠΕΦ ως θέσεις της Ομοσπονδίας των Εκπαιδευτικών, τότε θα τηρούσε "ευλαβικά τη βασική αρχή της αμεροληψίας"; Απλώς αναρωτιέμαι...
Αλλά ξέχασα. Δεν είμαστε όλοι ίσοι κι όμοιοι. Η τοποθέτηση της ΠΕΦ εδράζεται σε αμιγώς "επιστημονικά και παιδαγωγικά κριτήρια" και δεν "υπαγορεύεται από συντεχνιακή λογική".
Κι αλήθεια συγκινήθηκα τόσο μ' εκείνο το "υπέρτατη αρχή της συναδελφικής αλληλεγγύης"!

 
Σπάρτακος
30 Ιουν 2020 06:57

Να με συγχωρεί η χάρη σας κ.φιλόλογοι μα η θέση ενός π.χ φυσικού για τα λατινικά δεν είναι μεροληπτική! Μεροληπτική είναι η δική σας θέση,που έχετε άμεσο συμφέρον!

 
Κωνσταντίνος
30 Ιουν 2020 07:00

Κατά τα άλλα μεροληπτική είναι η σταση της ΟΛΜΕ...... μήπως τα θέλετε όλα δικά σας;;; πάρτε και τις ξένες γλώσσες...και τα κλειδιά του σχολείου.,...

 
φιλόλογος λυκείου
30 Ιουν 2020 07:25

Μπράβο στην ΠΕΦ.
Θα πρέπει να κινητοποιηθούν όλοι οι φιλόλογοι.
Η Ιστορία είναι ένα μάθημα που θα πρέπει να δίνεται ως πρώτη ανάθεση αποκλειστικά σε φιλολόγους και δη αποφοίτων Ιστορικού-Αρχαιολογικού Τμήματος Φιλοσοφικής Σχολής.

 
Έλεος!
30 Ιουν 2020 09:11

Από ΟΛΑ όσα συμβαίνουν σας πείραξε η στάση της ΟΛΜΕ;

 
@Σπάρτακος
30 Ιουν 2020 10:17

Όταν ήμουν πρωτοετής φοιτητής (Φυσικής), διάβαζα στο λεωφορείο Αριστοτέλη "Μετά τα Φυσικά". Δίπλα μου καθόταν μία κυρία που στην κουβέντα έμαθα ότι ήταν φιλόλογος. Η συζήτηση εξελίχθηκε ανάμεσα σε μια φιλόλογο που έλεγε ότι ή έκθεση ΔΕΝ ΠΡΕΠΕΙ να εξετάζεται στις εισαγωγικές εξετάσεις των πανεπιστημίων και έναν φοιτητή φυσικής που έλεγε ότι ΠΡΕΠΕΙ.
Μετά από 35 χρόνια βλέπω την αδυναμία πολλών φοιτητών να γράψουν ένα σωστά δομημένο κείμενο και αναρωτιέμαι ποιος είχε δίκιο.

 
ΦΥΣΙΚΟΣ
30 Ιουν 2020 13:29

@Σπαρτακος
Και τι εγινε αν δεν ειναι δομημενο κειμενο σε ορους φιλολογιας. Ερμηνευει με βαση τη γλωσσα των Μαθηματικων τις φυσικες διαδικασιες ? Τοτε ειναι ενταξει . Δηλαδη αν ελεγε μπαρουφες για τη λειτουργια της φυσης αλλα ηταν δομημενο φιλολογικο κειμενο θα σου αρεσε ? Μηπως εκανες λαθος σπουδες ?

 
Εκπαιδευτικός
30 Ιουν 2020 14:39

@Σιγά μην είναι Φυσικός. Η έκθεση πρέπει να εξετάζεται αλλά δεν πρέπει να λαμβάνεται υπόψιν για την εισαγωγή σε ορισμένες σχολές. Αρκεί ο βαθμός να είναι μεγαλύτερος από την βάση για να πιστοποιείται η γνώση και η επικοινωνία. Αν κάποιος υποψήφιος της ιατρικής γράψει 16 έκθεση έχει αποτύχει, οποίοι και αν είναι οι άλλοι βαθμοί. Τραγικό

 
Μιμή Κανελοπούλου
30 Ιουν 2020 18:45

Αν κάποιος θέλει να διδάσκει μαθήματα με σοβαρότητα και διάρκεια ας είχε κάνει και τις ανάλογες σπουδές. Αφού θέλησε να σπουδάσει κοινωνιολογία, γεωλογία κ.λ.π. με συγκεκριμένη επένδυση σε γνώσεις, κόπο, χρόνο ας πρόσεχε.... Όπως λέει και ο θυμόσοφος ελληνικός λαός: "βάζει η μυλωνού τον άντρα της με τους πραματευτάδες". Μην ανησυχείτε, συνάδελφοι κοινωνιολόγοι, κανένας φιλόλογος δεν προτίθεται να διδάξει Πολιτική Παιδεία, ούτε Κοινωνιολογία, Β.Α.Κ.Ε. και άλλα τέτοια, κανένας δεν πάσχει για τέτοιες β' αναθέσεις.

 
Δ.Γ.
30 Ιουν 2020 22:36

Όταν έβγαιναν τα Λατινικά από τις Πανελλήνιες (αλλά έμεναν ως μάθημα επιλογής) , οι φιλολογικές ώρες αυξήθηκαν, λόγω των 7ωρων σε Ιστορία, Αρχαία και 6ωρων στην Έκθεση. Η αύξηση των φιλολογικών ωρών συνεχίζεται με την εισαγωγή των Λατινικών 2 ώρες στη Β ανθρωπιστικών και το 6ωρο των Λατινικών από την επόμενη χρονιά!
Για τους ΠΕ78, με την εισαγωγή της Κοινωνιολογίας στις Πανελλήνιες, αφαιρέθηκε το μάθημα Ιστορία Κοινωνικών Επιστημών, αλλά οι ώρες ή αυξήθηκαν ή έμειναν σταθερές. Τώρα, οι Κοινωνικές Επιστήμες, που αποτελούν τον τρίτο άξονα μαθημάτων σε όλες τις ευρωπαικές χώρες (οι δύο πρώτοι είναι ανθρωπιστικές και θετικές), εξοβελίζονται από το Γενικό Λύκειο, με την αφαίρεση ΟΛΩΝ των μαθημάτων.
Πρέπει να αναγνωρίσουμε μάλλον ότι ζούμε σε τριτοκοσμική χώρα.
Ρωτάς τους μαθητές τι είναι Σύνταγμα και σου απαντάνε με μισόλογα κάτι για μία πλατεία, για νόμους γενικά και κάτι για τον Όθωνα.
Ρωτάς τους μαθητές τι είναι η Commission και σε νομίζουν ότι τους κοροιδεύεις. Την ίδια στιγμή πολλοί μαθητές έχουν αποκτήσει εκλογικό δικαίωμα... Τραγέλαφος!
Να μην πάρει η ΟΛΜΕ θέση για τόσο σηματικά ζητήματα; Όχι, γιατί θίγονται οι φιλόλογοι... ή μάλλον η ΠΕΦ.
Τουλάχιστον στα περισσότερα σχολεία, οι συνάδελφοι ΟΛΩΝ των ειδικοτήτων , ανεξαρτήτως πολιτικών πεποιθήσεων, αντιλαμβάνονται την υποβάθμιση της δημόσιας εκπαίδευσης, με αυτές τις αλλαγές. Η ΠΕΦ (ως ένωση-Προεδρείο κλπ.- και όχι οι φιλόλογοι των σχολείων) όχι μόνο δεν το καταλβαίνει αλλά κατηγορεί την ΟΛΜΕ για συντεχνιασμό. Συγχαρητήρια "συνάδελφοι"

 
Αναθέσεις
01 Ιουλ 2020 10:58

Είναι επαρκείς και οι εκπαιδευτικοί που έχουν μάθημα σε Β΄ανάθεση.
Αν υπάρχει διαφωνία γι΄αυτό, ας καταργηθούν όλες οι Β΄αναθέσεις, σε όλα τα μαθήματα, όχι μόνο εκείνες που δεν βολεύουν.

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΡΘΡΑ