Placeholder

ΤΡΙΤΟΒΑΘΜΙΑ

Ο ΣΥΡΙΖΑ για την υπουργική απόφαση περί αντιστοιχιών Τμημάτων ΑΕΙ

Δημοσίευση: 30/06/2020
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Με την υπουργική απόφαση περί αντιστοιχιών Τμημάτων ΑΕΙ που εκδόθηκε στις 25/6/2020 από το ΥΠΑΙΘ, η κ. Κεραμέως προχώρησε άλλο ένα βήμα το στρατηγικό της σχέδιο για τη συρρίκνωση της Δημόσιας Ανώτατης Εκπαίδευσης προς όφελος των ιδιωτικών κολλεγίων.

Μετά από μια σειρά νομοθετικών ρυθμίσεων νεοφιλελεύθερου δογματισμού και εχθρότητας προς τη Δημόσια Παιδεία, αυτή τη φορά, αποφάσισε για πρώτη φορά στα ακαδημαϊκά χρονικά της χώρας να άρει την ακαδημαϊκή αντιστοιχία μεταξύ ομοειδών τμημάτων εφευρίσκοντας έναν καινοφανή τρόπο για να κατηγοριοποιήσει τα τμήματα σε νέα και παλιά.

Έτσι τα νέα τμήματα μαθηματικών, φυσικής, γεωπονίας, λογιστικής και χρηματοοικονομικής και πολλά άλλα που δημιουργήθηκαν με βάση τον προγραμματισμό των συλλογικών οργάνων Διοίκησης πολλών Πανεπιστημίων επί ΣΥΡΙΖΑ, στο πλαίσιο της εμβληματικής μεταρρύθμισης της διαμόρφωσης του Ενιαίου Χώρου Ανώτατης Εκπαίδευσης, δεν λογίζονται ως τμήματα αντίστοιχα προϋπαρχόντων τμημάτων πανομοιότυπων τίτλων και γνωστικών αντικειμένων.

Ο Φυσικός λοιπόν του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας δε θα είναι Φυσικός, ο Μαθηματικός του Παν. Δυτικής Μακεδονίας δε θα είναι Μαθηματικός. Όλα αυτά αποφασίζονται εις βάρος των φοιτητών που ήδη παρακολουθούν αυτά τα Τμήματα και τα επέλεξαν πέρσι με βάση την ακαδημαϊκή αντιστοιχία.

Με την άρση της αντιστοιχίας, οι μαθητές που συμπληρώνουν μηχανογραφικά παροτρύνονται να μην προτιμήσουν αυτά τα Τμήματα, με λογική συνέπεια την προδιαγραφή μιας πορείας σταδιακής απαξίωσης τους και πιθανής κατάργησης, όπως επιτάσσει ο κυβερνητικός σχεδιασμός. 

Η εμπλοκή της νεοσύστατης ΕΘΑΑΕ, με την θετική γνωμοδότηση της, αναδεικνύει τον κατ’ επίφαση ανεξάρτητο χαρακτήρα της, την εργαλειακή ένταξη της στον κυβερνητικό σχεδιασμό και την γνωστή πρόσδεση του Προέδρου της Αρχής στις πολιτικές σκοπιμότητες της ΝΔ.

Η σχετική ακαδημαϊκή τεκμηρίωση της θετικής γνωμοδότησης στην κατηγοριοποίηση Τμημάτων ΑΕΙ, είναι άγνωστη στην Πανεπιστημιακή κοινότητα, πιστοποιώντας έτσι την αρχή: οι αξιολογητές δεν αξιολογούνται...

Η αντιστοιχία αυτή δεν επηρεάζει μόνο τις μετεγγραφές, όπως πολλοί καλοπροαίρετοι πολίτες θα νομίζουν.

Με βάση την υφιστάμενη κατάσταση, οι αντιστοιχίες επηρεάζουν και τα επαγγελματικά δικαιώματα καθώς στην Ελλάδα η ακαδημαϊκή αναγνώριση ισοδυναμεί και με επαγγελματική αναγνώριση.

Είναι πλέον προφανής η εκδικητική διάθεση και η εμμονή της κ. Κεραμέως να καταργήσει κάθε δημιουργικό προοδευτικό βήμα που έγινε επί των ημερών του ΣΥΡΙΖΑ στην κατεύθυνση της ενίσχυσης της Δημόσιας Ανώτατης Εκπαίδευσης.

Επειδή η κ. Κεραμέως δεν μπορεί να αντέξει το πολιτικό κόστος της άμεσης νομοθετικής κατάργησης του Ενιαίου Χώρου Ανώτατης Εκπαίδευσης που θέσπισε ο ΣΥΡΙΖΑ κόντρα στις συντηρητικές λογικές διάκρισης των ιδρυμάτων σε ΤΕΙ και Πανεπιστήμια, μεθοδεύει τη διαμόρφωση Τμημάτων δύο ταχυτήτων, με αυτά που ανήκουν στη δεύτερη ταχύτητα να είναι ακαδημαϊκά στον αέρα και χωρίς επαγγελματικά δικαιώματα.

Αυτό αποδεικνύεται και από την κωλυσιεργία της κ. Κεραμέως να εκκινήσει τη θεσμοθετημένη από την κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ διαδικασία αξιολόγησης των Τμημάτων Μηχανικών και παράλληλα την απόδοση επαγγελματικών δικαιωμάτων αποφοίτων ΤΕΙ που εκκρεμούν εδώ και 40 χρόνια.
Ο σχεδιασμός της κυβέρνησης της ΝΔ ενάντια στη Δημόσια Ανώτατη Παιδεία ξεδιπλώνεται και αποκαλύπτεται, βήμα-προς-βήμα πλέον. Ξεκίνησε με την ψήφιση του άρθρου 50 του ν. 4653/20, το οποίο έδωσε απλόχερα και χωρίς διαδικασίες αξιολόγησης πρόσβαση σε επαγγελματικά δικαιώματα στους αποφοίτους των ιδιωτικών κολλεγίων, επαγγελματικά δικαιώματα που δεν έχουν ακόμη πολλά Τμήματα ΑΕΙ των Δημοσίων Πανεπιστημίων.

Είναι βέβαιο ότι τώρα τα ιδιωτικά κολλέγια, τρίβουν για δεύτερη φορά τα χέρια τους μετά τον εξοβελισμό Τμημάτων ΑΕΙ από την ακαδημαϊκή αντιστοιχία και ετοιμάζονται για χρυσές δουλειές.

Είναι όμως ακόμα πιο βέβαιο ότι η ακαδημαϊκή κοινότητα και οι νέοι και νέες που φοιτούν στα ελληνικά Πανεπιστήμια, οι διδάσκοντες στα ΑΕΙ που ζουν από την ακαδημαϊκή εργασία τους, δε θα επιτρέψουν την ολοκλήρωση του καταστροφικού σχεδίου της κ. Κεραμέως.

Ο ΣΥΡΙΖΑ δεσμεύεται να επαναφέρει τον ακαδημαϊσμό στην τριτοβάθμια εκπαίδευση στην χώρα χωρίς τεχνικές αποκλεισμού βάσει μιας προκατασκευασμένης αντιστοίχισης των Τμημάτων.

Ετικέτες: 
ΣΥΡΙΖΑ ΠΑΙΔΕΙΑ

Σχόλια (7)

 
Αλέκος
01 Ιουλ 2020 02:37

Η διαφορά στα μόρια που αναφέρετε μεταξύ ΠΔΜ και ΕΜΠ για τους χημικούς μηχανικούς (η νομοθεσία κόβει πάνω από 2750) ενώ οι σχολές απέχουν περίπου 3190 στην ουσία θα κόψει απλά ένα 10% το πολύ 15% των μεταγραφών δηλαδή αντί για 17 άτομα θα πάρουν μεταγραφή για ΕΜΠ 14, δεν είναι καθοριστικός παράγοντας (εκτίμηση από τα περυσινά νούμερα)

(ενώ η διαφορά των βάσεων είναι <<2750 για ΑΠΘ και Πάτρα) οπότε εκεί δεν θα επηρεάσει καθόλου

Και όλα αυτά δεχόμενοι οτι η διαφορά θα είναι πάλι εκεί ενώ στην πράξη μπορεί να πέσει στα 2750 και να πάρουν και οι 17/17 πχ επομένως όσοι επιθυμούν να σπουδάσουν Χημικοί Μηχανικοί λογικά θα το δηλώσουν

Τα παραπάνω δεν ισχύουν για τμήματα με διαφορά >>4500 μόρια αλλά εκεί δεν υπάρχει ισοδυναμία πλέον καθώς αυτά είναι ουσιαστικά ακόμα ΤΕΙ οπότε δεν έχει νόημα η συζήτηση

Την ίδια στιγμή οι Τοπογράφοι στο ΕΜΠ έχουν πέσει στο 13000 και στο ΑΠΘ 11600 πράγμα που κάνει την συζήτηση αν οι Χημικοί ή οι Μηχανολόγοι Μηχανικοί περιφερειακών πολυτεχνικών σχολών όπως Κοζάνης ή Ξάνθης μπορούν να ανταπεξέλθουν στο ΕΜΠ ή ΑΠΘ υποκριτική

Το υπουργείο έκανε το πρώτο βήμα με την αλλαγή των ισοτιμιών, να δούμε αν θα έχει την τόλμη να προχωρήσει (δύσκολα καθώς έκανε το λάθος και έβαλε εισακτέους στα πρωην ΤΕΙ)

 
Για την ΣΤΕΦ Κοζάνης κύριοι του ΣΥΡΙΖΑ;
01 Ιουλ 2020 03:49

Καταργήσατε τις ΣΤΕΦ Κοζάνης &Χαλκίδας χωρίς να τις ενσωματώσετε στα ΑΕΙ και μιλάτε για αντιστοιχίες; Αυτήν την στιγμή οι φοιτητές τους φοιτούν σε καταργημένες σχολές χωρίς επαγγελματικά δικαιώματα εξ αιτίας του δικού σας Γαβρόγλου και με την συμμετοχή σας.Όπως έλεγε και ο μακαρίτης Κουτσόγιωργας "Δεν δικαιούχους να ομιλείτε".

 
Apostolos
01 Ιουλ 2020 07:08

Αυτή η εμμονή σας με τα κολλέγια!!
Τα κολλέγια δεν επενδύουν χρήματα σε προγράμματα φυσικής ή μαθηματικών και ακόμα περισσότερο μηχανικών. Στα κολλέγια πληροφορική, ψυχολογία και διοίκηση επιχειρήσεων κάνουν. Αντικείμενα που δεν χρειάζονται ούτε εγκαταστάσεις, ούτε ακριβά εργαστήρια, μ 2 υπολογιστές και έναν λέκτορα να διδάσκει είναι κομπλέ. Αφήστε δε το γεγονός ότι δεν είναι πολλοί αυτοί που θα πάνε να πληρώσουν για να σπουδάσουν Φυσική & Μαθηματικά. Αυτοί επενδύουν τα λεφτά τους σε πιασάρικα επαγγέλματα που έχουν ζήτηση: Πληροφορική, Ψυχολογία.

 
ο απορών
01 Ιουλ 2020 09:15

@καταργημένες σχολές χωρίς επαγγελματικά δικαιώματα εξ αιτίας του δικού σας Γαβρόγλου@ Τι σημαίνει χωρίς....δηλαδή να κλείσουν επάγγελμα για εσάς?

 
Συνένωση και απορρόφηση Σχολών
01 Ιουλ 2020 13:05

Το υπουργείο και οι ακαδημαϊκοί διαχρονικά μετακυλίουν τις ευθύνες στους φοιτητές, αφού επιτρέπουν να λειτουργούν διάφορα προγράμματα που είναι κομμάτι των ενιαίων πτυχίων.

Σε κάθε περίπτωση οι περιφερειακές σχολές χάνουν πάνω από το 40% των πρωτοετών οι οποίοι είτε κάνουν αίτηση μετεγγραφής είτε απλώς επιλέγουν να μη σπουδάσουν και ξαναδίνουν εξετάσεις.

Άρα το πρόβλημα δεν είναι μόνο βαθμολογικό.

Επίσης, η κατανομή της βαθμολογίας των εισακτέων δεν είναι κανονική, οι περισσότεροι είναι κοντά στη βάση εισαγωγής άρα σετμήματα πχ. στο ΧΜ στο Παν. Δυτικής Μακεδονίας περίπου 50% των εισακτέων δεν μπορούσε να εισαχθεί σε άλλα αντίστοιχα - αυτό τεκμηριώνεται από την σειρά προτίμησης, όπου λιγότεροι από 10% των επιτυχόντων το είχαν στις πρώτες τρεις θέσεις του μηχανογραφικού δελτίου.

Το υπουργείο έκανε το πρώτο βήμα με την αλλαγή των ισοτιμιών, να δούμε αν θα έχει την τόλμη να προχωρήσει (δύσκολα καθώς έκανε το λάθος και έβαλε εισακτέους στα πρωην ΤΕΙ)

 
Ρύθμιση εκπαιδευτικών ιδρυμάτων
01 Ιουλ 2020 13:18

Στην Ελλάδα οι απόφοιτοι των κολλεγίων όμως ανταγωνίζονται τους αποφοίτους από σχολές Οικονομικών ή Πληροφορικής. Άρα πρέπει να υπάρχει ποιοτικός έλεγχος ώστε να μην εντείνονται οι ανισότητες στην αγορά εργασίας.

 
@απορών
01 Ιουλ 2020 22:22

Επαγγελματικά δικαιώματα κύριε.Το λέει η φράση.Τί μπορούν να κάνουν ή να υπογράφουν στην ελεύθερη αγορά.Ο δάσκαλος ή ο γιατρός ξέρουν.Οι απόφοιτοι πριν τις καταργήσει ο Γαβρόγλου ήξεραν.Τώρα με την κατάργηση δεν ξέρουν.Ποιός θα προσλάβει απόφοιτο καταργημένης σχολής;Ο Γαβρόγλου και ο ΣΥΡΙΖΑ φταίνε για αυτό.Και χαίρομαι που είναι αντιπολίτευση.

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.