Placeholder

ΕΠΙΚΑΙΡΗ ΑΠΟΨΗ

Συγγραφέας σχολικών βιβλίων Χημείας Λυκείου θέτει ερωτήματα και σκέψεις στην Κεντρική Επιτροπή Πανελλαδικών Εξετάσεων

Φέτος στις εξετάσεις του μαθήματος της Χημείας με το ΝΕΟ σύστημα, όπως και πέρσι, υπήρξε απαράδεκτη διατύπωση σε θέματα, εκτός λογικής του διδαχθέντος σχολικού βιβλίου, με επιστημονικά λάθη και ασάφειες, που δημιουργούν πρόβλημα στο κύρος των εξετάσεων
Δημοσίευση: 30/06/2020
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Αναστάσιος Κάλλης, Χημικός, Μέλος της συγγραφικής ομάδας των σχολικών βιβλίων Χημείας του Λυκείου

ΣΚΕΨΕΙΣ

Όσον αφορά τη γενική αξιολόγηση για τα θέματα της Χημείας του 2020 (ΝΕΟ σύστημα) καλύπτομαι πλήρως από το δελτίο τύπου, που εξέδωσε η Ένωση Ελλήνων Χημικών (26-06-2020).

ΚΑΘΕ ΦΕΤΟΣ ΚΑΙ ΧΕΙΡΟΤΕΡΑ .....

Είναι γνωστό σε όλους, ότι στους θεματοδότες και στους λύτες  προΐσταται - δεν γνωρίζω αν τυπικά ή ουσιαστικά - καθηγητής ΑΕΙ, ο οποίος συνήθως έχει την κυρίαρχη άποψη για το ύφος και τον βαθμό δυσκολίας των θεμάτων.

Εδώ τίθεται το εξής ερώτημα. Έχει ο εκάστοτε καθηγητής ΑΕΙ, που διαθέτει βεβαίως αναγνωρισμένους επιστημονικούς τίτλους, την παιδαγωγική αντίληψη διατύπωσης των θεμάτων, που θα πρέπει να συμβαδίζει με τα διδαχθέντα από το σχολικό βιβλίο και σε αντικείμενο, που ουδέποτε έχει διδάξει ;

ΜΗΠΩΣ ο νομοθέτης με την τοποθέτηση του συγκεκριμένου καθηγητή ΑΕΙ στη θέση αυτή  είχε τη βούληση, ο άνθρωπος αυτός να ελέγχει  με βάση την επιστημονική του κατάρτιση, την εγκυρότητα και την επιστημονική ορθότητα των θεμάτων, που θα προτείνονται από τους καθηγητές του Λυκείου, που έχουν μεγάλη διδακτική εμπειρία στο αντικείμενο ;

Φέτος στις εξετάσεις του μαθήματος της Χημείας με το ΝΕΟ σύστημα, όπως και πέρσι, υπήρξε απαράδεκτη διατύπωση σε ορισμένα θέματα, εκτός λογικής του διδαχθέντος σχολικού βιβλίου, με επιστημονικά λάθη και ασάφειες, που δημιουργούν πρόβλημα στο κύρος των εξετάσεων.
 
ΜΗΠΩΣ οι συνάδελφοι Χημικοί του Λυκείου στην επιτροπή του ΝΕΟΥ συστήματος δεν αντέδρασαν στα λάθη και τις ασάφειες, που πρότεινε ο κ. Καθηγητής, του οποίου το όνομα αγνοώ και που δεν ενδιαφέρομαι να γνωρίσω  ;

ΜΗΠΩΣ όμως στα θέματα του ΠΑΛΑΙΟΥ συστήματος, που σχεδόν στο σύνολο τους δεν είχαν προβλήματα , υπήρξε συνάδελφος του Λυκείου, που με την εμπειρία του αντέδρασε σθεναρώς και για τον λόγο αυτό τα θέματα ήταν αρκετά εναρμονισμένα στη λογική, στο ύφος και την ύλη του σχολικού βιβλίου ;

Το παραπάνω βεβαιώνει το θέμα Δ2, που δόθηκε ουσιαστικά το ίδιο και στο ΝΕΟ και στο ΠΑΛΑΙΟ σύστημα. Με απαράδεκτο τρόπο στο ΝΕΟ και αρκετά σωστά διατυπωμένο στο ΠΑΛΑΙΟ σύστημα.

ΜΗΠΩΣ ο θεματοδότης του Λυκείου στο ΠΑΛΑΙΟ είναι καλός γνώστης της Χημείας και είχε το σθένος να αντιδράσει στον κ. Καθηγητή του ΑΕΙ ;

Μερικές ΣΚΕΨΕΙΣ και ΕΡΩΤΗΜΑΤΑ για συγκεκριμένα θέματα του ΝΕΟΥ συστήματος

1. Στο θέμα Α3 ΜΗΠΩΣ έπρεπε να δοθεί, ότι τα διαλύματα βρίσκονται στην ίδια θερμοκρασία ;

2. Στο θέμα Γ3 ΛΕΙΠΕΙ ΔΕΔΟΜΕΝΟ !!!  Για να απαντήσουν οι υποψήφιοι, ότι η συγκέντρωση των θειικών ιόντων είναι μικρότερη της συγκέντρωσης των όξινων θειικών ιόντων, ΜΗΠΩΣ θα έπρεπε να δοθεί η Κa του όξινου θειικού ιόντος ή ότι ισχύουν οι προσεγγίσεις ή κάποια περιοριστική τιμή του α ; Γιατί πρέπει οι υποψήφιοι να γνωρίζουν, ότι για α > 0,5 δεν επαληθεύεται το ζητούμενο από την επιτροπή

3. Στο θέμα Δ2 εμφανίζονται ΔΙΠΟΛΙΚΕΣ σκέψεις της επιτροπής .

Στο ΝΕΟ σύστημα και σύμφωνα με τις οδηγίες της επιτροπής στα κέντρα Φ.Α , το   διοξείδιο του άνθρακα, που αντιδρά με το Al και τον C ( χημικές εξισώσεις 6 και 7 ) δεν προέρχεται από την χημική εξίσωση 1, αλλά από κάπου αλλού. Πώς προκύπτει αυτό από την εκφώνηση ;  

Αντιθέτως στο ΠΑΛΑΙΟ σύστημα για τα ίδια χημικά φαινόμενα  δίνεται, ότι το διοξείδιο του άνθρακα, που αντιδρά με τον C (για το Al καμία αναφορά) προέρχεται από την αντίδραση 1 !!!

4. Στο θέμα Δ3 έχουμε ΝΕΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΕΣ ΑΝΑΚΑΛΥΨΕΙΣ από την επιτροπή.

Σε ισοσταθμισμένη χημική εξίσωση εμφανίζονται άυλα παραπροϊόντα , που κατά την ενδεικτική λύση που έδωσε η επιτροπή στα κέντρα Φ.Α αποτελούν το 10%  των προϊόντων της αντίδρασης !!!!   ΟΥΔΕΝ ΣΧΟΛΙΟΝ !

Το θέμα αυτό κατά την ταπεινή μου γνώμη είναι εκτός χημικής πραγματικότητας.

ΠΡΟΣΟΧΗ: Το θέμα Α1 δεν είναι εκτός ύλης, αφού στο κείμενο της θεωρίας του σχολικού βιβλίου (Β´ τεύχος, σελίδα 148) αναφέρεται, ότι το ιόν του μεθοξυλίου είναι ισχυρή βάση .

ΑΝΤΙ ΕΠΙΛΟΓΟΥ

Μετά από όλα τα παραπάνω «υποκλίνομαι ευλαβώς»  ως ένας απλός δάσκαλος Χημείας στην επιστημονική κατάρτιση του προϊστάμενου κ. Καθηγητή και των συνεργατών του στην επιτροπή και τους υπόσχομαι, ότι μετά από 45 έτη μελέτης στη Χημεία θα συνεχίσω να μελετώ για να καταφέρω, όπως και η μεγάλη πλειονότητα των Χημικών που διδάσκουν, μήπως κάποτε κατανοήσω τα τόσο υψηλού επιπέδου θέματα, που έδωσαν  φέτος !!!

Επειδή από το ύφος των περσινών και των φετινών θεμάτων είναι σε όλους φανερό, ότι πρόκειται για τον ίδιο κ. Καθηγητή και ίσως και τους ίδιους καθηγητές του Λυκείου,  που έδωσαν τα θέματα τους θέτω μία ερώτηση.

ΜΗΠΩΣ θυμηθήκατε από τις περσινές λύσεις, που στείλατε στα κέντρα Φ.Α. να μελετήσετε και να μάθετε από το σχολικό βιβλίο της Γ´ Λυκείου, ότι στη σταθερά χημικής ισορροπίας - Κc- δεν υπάρχουν συγκεντρώσεις ΣΤΕΡΕΩΝ ;;;

Αυτό κύριοι της επιτροπής το γνωρίζουν άπαντες οι υποψήφιοι μηδενός εξαιρουμένου.

Αυτά τα ολίγα !

Ουδείς πάντως από τους κυρίους της επιτροπής θα απαντήσει, κρυβόμενοι πίσω από τη νομοθετημένη ανωνυμία τους, όχι μόνο σε εμένα, αλλά και σε όλη την κοινότητα των Χημικών, που δικαίως διαμαρτύρεται για τις επιλογές τους στα περσινά και τα φετινά θέματα.

Σχόλια (42)

 
ΤΚ9
30 Ιουν 2020 23:42

Αξιότιμε συνάδελφε,συγχαρητήρια για την ευπρεπή προσέγγιση του θέματος.

 
Δημήτρης
01 Ιουλ 2020 00:13

Αναζητείται υπουργός να αναλαμβάνει ευθύνες.

 
Εκπαιδευτικός
01 Ιουλ 2020 00:23

Συγχαρητήρια για τις σκέψεις σας! Να προσθέσω μόνο και το θέμα του χρόνου για τους μαθητές! Δεν φαίνεται να λαμβάνεται υπόψη καθόλου από την επιτροπή.

 
Βίκυ
01 Ιουλ 2020 00:57

Η κατάσταση με τα θέματα των πανελληνίων έχει ξεφύγει δυστυχώς αλλά δεν βλέπω να αντιδράνε όλοι εκτός από λίγους κ αυτό είναι απαράδεκτο γιατί με τους λίγους δεν αλλάζει κάτι. Το είδαμε περισυ κ φέτος. άρα θα συνεχίζεται αυτή η τραγική κατάσταση γιατί απλά μπορούν.. εύχομαι να κοιμούνται ήσυχοι κ χωρίς τύψεις ..όχι αυτοί που επέλεξαν τα θέματα.. αλλά όλοι οι εκπαιδευτικοί κ οι γονείς που αυτή η αδιαφορία για τα πάντα έχει επιπτώσεις στα παιδιά τους κ δεν τους νοιάζει.. πραγματικά λυπάμαι για αυτή την κατάντια στην χώρα μας που πια δεν λειτουργεί τίποτα μα τίποτα όμως..

 
Μανώλης Χρυσόγελος
01 Ιουλ 2020 06:54

Συγχαρητήρια συνάδελφε για τη σαφή και θαρραλέα διατύπωση
Των σκέψεων σας. Να για ποιο λόγο πρέπει στην ΚΕΕ να είναι μάχιμοι εκπαιδευτικοί και γονείς...

 
Βασιλης Αρσενης
01 Ιουλ 2020 06:58

Ε και;;
Τα είπατε πολύ ωραία εσείς και συμφωνώ. Τα είπαν πολύ ωραία οι συνάδελφοι από το Ηράκλειο και συμφωνώ. Τα είπε η εεχ και συμφωνώ. Τα είπαν οι συνάδελφοι του τάδε βαθμολογικού κέντρου και συμφωνώ. Όμως η βαθμολόγηση συνεχίζεται και νομίζω ολοκληρώνεται. Ε και;;; Θα περάσει το καλοκαίρι θα επανέλθουμε ( ιού επιτρέποντος) και θα ξεχαστεί. Δεν πρόκειται καμία δομή των εξετάσεων να λογοδοτήσει, αλλά ούτε και κάποιος υπουργός. Και φυσικά θα είναι αυτοί οι ίδιοι που στο νέο σχολικό έτος θα ζητούν με τ'επιτάσεως να αξιολογηθούν όλοι αυτοί οι οποίοι προσπαθούν με όλα τα προβλήματα να κάνουν την δουλειά τους σωστά. Γιατί θα έρθει και η ώρα που θα δουλευτούν τα " περσινά" θέματα. Τι απαντήσεις θα δώσουμε τότε;; Στην να λυκείου θα εφαρμοστεί η τράπεζα θεμάτων. Με ή χωρίς την διαλυτότητα;;; Θα εφαρμοστεί με ή χωρίς τα ισότοπα;; Και τόσα πολλά άλλα που με όλες τις τελευταίες αλλαγές στα "κάθε χρόνο νέα λύκεια" ή "τα μέτρα θα εφαρμοστούν στην επόμενη α λυκείου" απλά χάθηκε το μέτρο.

 
Εκπαιδευτικός και γονέας υποψηφίου
01 Ιουλ 2020 08:32

Συγχαρητήρια για την προσέγγισή σας ! Το ερώτημά μου είναι το εξής : Για ποιό λόγο δεν αφαιρούνται τα ερωτήματα που αμφισβητούνται και για ποιο λόγο ξεκίνησαν τη βαθμολόγηση της χημείας μετά τα όσα έγιναν ; Χωρίς σοβαρές αντιδράσεις του χρόνου πάλι τα ίδια θα έχουμε !!

 
ΜΗΤΕΡΑ ΥΠΟΨΗΦΙΑΣ
01 Ιουλ 2020 09:42

Σαν γονέας θα ήθελα απλά να πω ότι ζούμε σε μία χώρα όπου ζητάμε από τους νέους να είναι ηθικοί ,ικανοί ,νομοταγείς και υπέυθυνοι και ταυτόχρονα ανατρέπουμε με τις πράξεις μας αυτές τις απαιτήσεις.
Όταν οι Πανελλήνιες θεωρείται ότι είναι το ποιό Δίκαιο εξεταστικό σύστημα και ταυτόχρονα αυτό που συναίβει ξανά φέτος στην ΧΗΜΕΙΑ μόνο Δίκαιο δεν μπορεί να χαρακτηριστεί,τότε τα λόγια περιτεύουν..
Εχω ένα παιδί η οποία ήταν από το Γυμνάσιο μέχρι και φέτος πολύ καλή μαθήτρια κάθε χρόνο ήταν αριστούχα.Δικαιούταν βάσει των επιδόσεων και του διαβάσματός της όλα αυτά τα έτη,να θέλει να περάσει στην Ιατρική .
Μέσα σε αυτές τις πρωτόγνωρες συνθήκες που ζήσαμε ,λόγω του covid19,με τις αλλεπάληλες αλλαγές της Υλης από το καλοκαίρι του 2019 κατάφερε να σταθεί στα πόδια της και να συνεχίζει την προσπαθειά της μέχρι την παραμονή των Εξετάσεων.Και έρχεται η Χημεία να ανατρέψει τα ΠΑΝΤΑ..
Και ρωτάω σαν γονέας με αγανάκτηση ΓΙΑΤΙ ..ΓΙΑΤΙ..ΓΑΤΙ..
Τι θα έπρεπε να κάνει περισσότερο αυτό το παιδί;
Αν ψάχνουν για ΤΑΛΕΝΤΑ στην Χημεία ,που σίγουρα θα υπάρχουν,μπορούν να
κάνουν ένα άλλο ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟ.
Εγώ λοιπόν ρωτάω ...τι πρέπει να κάνω αυτή την στιγμή που έχω το παιδί μου σε ΚΑΚΙΣΤΗ ψυχολογική κατάσταση και δεν υπάρχει τρόπος να το ηρεμήσω.
Οι κύριοι που έθεσαν τα θέματα μπορούν να έρθουν στην θέση μου,παρακαλώ θερμά, και να μου δώσουν μια ΛΥΣΗ;..Tους παρακαλώ...και περιμένω ..και θα ήταν πολύ ΗΘΙΚΟ και ΕΝΤΙΜΟ να λάβω μια απάντηση . Ομολώ ότι αρχίζω να το ψάχνω Νομικά.
Κύριοι καθηγητές της ΧΗΜΕΙΑΣ υπερασπίσετε τον Κλάδο σας..

 
Δρ. Χημικος Μηχανικος ΕΜΠ
01 Ιουλ 2020 09:47

Συγχαρητηρια για τη προσέγγιση .
Συμφωνώ απόλυτα και επαυξάνω .
Οφείλει το υπουργείο να δωσει στη δημοσιότητα το αναλυτικό βιογραφικο σημείο του υπευθύνου , έστω ανώνυμα.

 
Ρούγγα Ειρήνη
01 Ιουλ 2020 10:55

@Εκπαιδευτικός και γονέας υποψήφιου
Δυστυχώς, εφόσον τελειώσουν οι προφορικές εξετάσεις (την ίδια μέρα δηλαδή της εξέτασης) είναι σχεδόν αδύνατον να γίνει ακύρωση θεμάτων. Η βαθμόλογηση στην πραγματικότητα δεν ξεκινά από τα γραπτά, αλλά από τα προφορικά δηλαδή στις 10 η ώρα της ημέρας των εξετάσεων (νομίζω στη Χημεία πήγε 10.30). Τέλος, να ξέρετε ότι και οι εξεταστές των προφορικών ίσα που προλαβαίνουν να λύσουν τα θέματα και να συζητήσουν λίγο για την μοριοδότηση, πόσω μάλλον να γίνει και επέμβαση, στις επιτροπές. Ειδικά φέτος τα θέματα θα μπορούσαμε να πούμε ότι τα λύσαμε, για να ξεκινήσει η προφορική εξέταση, γύρω στις 11, άρα οποιαδήποτε παρέμβαση στην επιτροπή, θα ήταν μάλλον, χρονικά, άκυρη.

 
Συγχαρητήρια!
01 Ιουλ 2020 11:57

Για το χρόνο και την προσφορά σας, σας ευχαριστούμε θερμά!

 
Δημήτρης Λαγός
01 Ιουλ 2020 13:02

Συγχαρητήρια για την δουλειά σας !
Αλλά στο Α1 το θέμα δεν είναι αν είναι στην ύλη αλλά δεν υπάρχει υδατικό διάλυμα CH3ONA(επιλογή α)

 
Μαριαλενα
01 Ιουλ 2020 13:50

Με τι ψυχολογια οι βαθμολογήτες θα βάζουν βαθμό στα παιδιά και θα συνεχίζουν στο επόμενο γραπτό??? Πόσο καλά θα νιώθουν???? Μήπως έπρεπε να αρνηθούν τη διόρθωση???

 
Ελένη
01 Ιουλ 2020 14:37

Συγχαρητήρια για την τοποθέτηση και τον κόπο που κάνατε να την διατυπώσετε.
Δυστυχώς , χρόνια τώρα στην χώρα μας σοβαρά θέματα είναι μόνο αυτά που "αποφασίζουν" οι δημοσιογράφοι στα κανάλια. Γι'αυτό και όλες αυτές οι σωστές απόψεις δεν πρόκειται να ακουστούν παραπέρα.
Φοβάμαι όμως ότι όλα αυτά τα λάθη δεν γίνονται τυχαία , αλλά δυστυχώς έχουν άλλους στόχους ......

 
Έλενα Γατσ.
01 Ιουλ 2020 15:25

Τα λέτε θαυμάσια αλλά πιο το αποτέλεσμα? Γιατί αυτή η επιτροπή δεν έχει υποστεί κυρώσεις ? Γιατί οι υπεύθυνοι που την τοποθέτησαν δεν είχαν την ευθιξια να παραιτηθούν? Ποιος επιτρέπει σε όλους αυτούς να παίζουν με το μέλλον τόσων παιδιών?

 
Φτωχοί και μόνοι χημικοί, ενωθείτε
01 Ιουλ 2020 15:32

Να ειπωθεί η αλήθεια. Ακόμα κι αν δεν βγει έντονα προς όλους, πρέπει να ειπωθεί. Η αναγνωρισμένη επιστημονική επάρκεια πρέπει να αποδεικνύεται στην πράξη. Δεν είναι κάτι που αποκτήθηκε, προσφέρει αναγνώριση και κύρος και δεν αμφισβητείται. Επίσης, "ΔΑΣΚΑΛΟΣ" είναι αυτός που έχει την ικανότητα να φέρει τον εαυτό του στη θέση (ηλικία, μαθησιακό περιβάλλον κλπ) του εξεταζόμενου. Απαιτεί από αυτόν να μην υποπίπτει σε λάθη μόνο όταν ο ίδιος το αποδεικνύει στην πράξη.
Τα φετινά θέματα είναι σοβαροφανή και έχουν πληθώρα σφαλμάτων.
Και οι κρίνοντες κρίνονται.
Συγχαρητήρια για το άρθρο σας κύριε συνάδελφε.
Η σιωπή είναι εγκληματική ενέργεια....

 
Αλέξανδρος Χημικός
01 Ιουλ 2020 15:44

κ. Κάλλη ζήστε λίγο στη πραγματικότητα και δείτε και το δικό σας σχολικό βιβλίο και μετά κάντε κριτική στους πανεπιστημιακούς, αν μπορείτε βέβαια.

 
Αλεξάνδρα Ζουλού
01 Ιουλ 2020 16:47

Συγχαρητήρια για το άρθρο σας! Τα ίδια συνέβησαν και πέρυσι που έδινε η κόρη μου για ιατρική .Είναι πραγματικά λυπηρό τίποτα να μην αλλάζει προς το καλύτερο σε αυτό τον τόπο και να απογοητεύονται τόσα παιδιά και οι οικογένειές τους .

 
Ναντια
01 Ιουλ 2020 17:06

Συμφωνω απολυτα με την παραπανω μητερα υποψηφιας.Δυστυχως κ νομικα να το ψαξουμε το αποτελεσμα δεν αλλαζει.Το καταλαβαινουμε οτι παιχτηκε ενα αθλιο παιχνιδι εις βαρος των παιδιων μας.Κι εγω εχω γιο αριστο με στοχο την ιατρικη κ μετα το χτυπημα της χημειας κατερρευσε.Δε μας καταλαβαινει κανεις.Φετος τα ΜΜΕ σιωπουν.Γιατι αραγε;Βρωμικα πολιτικα παιχνιδια.Αισχος και παλι αισχος! Τι φταινε τα παιδια μας;τι κακο εκαναν κ χτυπηθηκαν πισωπλατα;Ανανδροι!που απαξιωσατε το θεσμο του εκπαιδευτικου! Και καταστρεψατε αθωες ψυχες!

 
Μαρια
01 Ιουλ 2020 17:11

Θεματοδοτες ! Εσας ποιος θα σας αξιολογησει;Εδω χρειαζοταν αμεση επεμβαση του πρωθυπουργου! Σιωπουν ομως ολοι.Σκοτωσατε τα δεκαεφταχρονα που σας ψηφισαν πιστευοντας σε ενα καλυτερο μελλον!!Ελλας το μεγαλειο σου!!!

 
Λια
01 Ιουλ 2020 17:18

Ποιος ειναι ο πραγματικος τους στοχος;τιποτε δε γινεται τυχαια! Η υπουργος μουγγα στη στρουγγα.! Αν ειχε κοτσια επρεπε να διωχθουν ολοι κ να καθαιρεθουν! Οι αναξιοι !που εχουν αγνοια για το τι συμβαινει στα σχολεια!που καθονται στα σαλονια τους κ πυροβολουν! Με θυματα αθωα παιδια!!

 
Ursa Minor
01 Ιουλ 2020 17:57

Θα παρακαλούσα την κ. Ρούγγα ή άλλο/η χημικό να μου πει, από πού και ως πού γνωρίζει ο/η μαθητής/τρια ότι το μεθοξείδιο του νατρίου είναι ιοντική ένωση, ώστε σε πρώτη φάση να σκεφτεί τη διάστασή του σε μεθοξυανιόν και κατιόν νατρίου για να μπορέσει στη συνέχεια να προχωρήσει. Και το βιβλίο της Β΄ Λυκείου που έχει τα αλκοξείδια, δεν αναφέρει κάτι τέτοιο. Ρωτάω διότι ο κ. Κάλλης αναφέρει ότι είναι εντός ύλης.

 
Κουρης Γιωργος Χημικος
01 Ιουλ 2020 20:01

Μετα απο 27 χρονια συνεχους διδασκαλιας σε μεγαλο φροντιστηριο του κεντρου της Αθηνας και 13 χρομια σε Δημοσιο Γενικο Λυκειο εχω να αναφερω τα ακολουθα:
1.Το μαθημα της χημειας ειναι υποβαθμισμενο εδω κ παρα πολλα χρονια απο την πολιτεια κ την εκαστοτε εκαιδευτικη μεταρυθμιση μεχρι και σημερα...
2.οι ωρες που διδασκεται το μαθημα ειναι προκλητικα ελαχιστες στο Γυμνασιο με αποτελεσμα να χανεται η ουσια κ το νοημα της επιστημης κ ετσι να μην εχει την αναλογη αποδοχη απο τα παιδια...
3.Μονο συναδελφοι που δεν εχουν πιασει κιμωλια στα χερια τους η' δεν ασχολουνται επισταμενως καθημερινα με το σντικειμενο της υλης την μεθοδολογια των ερωτησεων κρισεως κ τη λυση των ασκησεων θα επελεγαν αυτα τα θεματα...
4.Τα θεματα αυτα ξεφευγουν απο τα ορια που μπορει να τα προσεγγισουν οι υποψηφιοι κ αυτο ειναι οχι μονο δυσαρεστο αλλα χωρις να υπερβσλω κ εγκληματικο απεναντι στις προσπαθειες κ τις θυσιες του μαθητη κ τις οικογενενειας του.
Πρεπει να τονισθει οτι οι χημικοι που διδασκουμε το μαθημα επι σειρα ετων δεν ειχαμε σχεδον κανενα προβλημα για την ποιοτητα των θεματων τον βαθμο δυσκολιας κ την αρτια διατυπωση αυτων στις Πανελληνιες Εξετασεις μεχρι περυσι.Μηπως με αυτα τα θεματα οδηγουμαστε στην αποστροφη των υποψηφιων κ τελικα στην εγκαταληψη της προσπαθειας κ ανοιγει ο δρομος για τις σχολες στο εξωτερικο η' για τα πολυ διαφημιζομενα ιδιωτικα κολεγια για αυτους που εχουν βεβαια την οικονομικη δυνατοτητα...ΛΕΩ ΜΗΠΩΣ...

 
Χρήστος
01 Ιουλ 2020 20:14

Που ξέρεις ότι είναι καθηγητής και όχι καθηγήτρια; Άρα ξέρεις. Δεύτερον το σχολικό βιβλίο που έχεις συμμετάσχει και εσύ στη συγγραφή του είναι πεπαλαιωμένο με ελλείψεις και λάθη. Τρίτον τα θέματα ήταν δύσκολα, αλλά ούτε εκτός ύλης ούτε λάθος διατυπωμένα, αυτά ψέξε να τα βρεις στο σχολικό σου βιβλίο. Φιλικά..

 
Γιώργος Κραν.
01 Ιουλ 2020 21:17

Το σχολικό βιβλίο είναι αυτό που είναι και γράφτηκε πριν από είκοσι και παραπάνω χρόνια. Ήταν τότε μακράν το καλύτερο από τα άλλα δύο που είχαν γραφεί παράλληλα και διδάχτηκαν στα σχολεία την ίδια πρώτη χρονιά με αυτό.
Έτσι κρατήθηκε στη συνέχεια στα σχολεία μόνο αυτό το βιβλίο.
Από τότε το κράτος δεν τα κατάφερε να φτιάξει άλλο καλύτερο.
Αυτό λοιπόν διδάσκονται τα παιδιά του κάθε ελληνικού χωριού και με εφόδιο αυτό το βιβλίο διαγωνίζονται.
Το υπουργείο φέτος μάλιστα όρισε με εγκυκλίους, που έστειλε σε όλα τα σχολεία, μία προς μία τις ασκήσεις που έπρεπε να διδαχθούν στα παιδιά.
Ξέρω βέβαια πως αν τα θέματα εξακολουθούσαν να είναι του επιπέδου της διδαχθείσας σχολικής ύλης και των εν λόγω ασκήσεων θα είχε καταρρεύσει ο τζίρος των γκρουπάδικων στα νότια και όχι μόνο προάστια. Άσε που μπορεί να έμπαιναν στην ιατρική τίποτα χωριατόπαιδα και όχι οι γόνοι της καλής και πλούσιας κοινωνίας.
Όσο γι αυτό που διαβάζω ότι τα θέματα λέει ήταν εντός ύλης, δεν αξίζει ο κόπος ούτε να απαντήσει κανείς.

 
Αναστασία
01 Ιουλ 2020 23:30

κ. Κάλλη ευχαριστούμε για την παρέμβαση.
Μερικές ακόμη παρατηρήσεις.
1. Το Υπουργείο, κατά τη διάρκεια της καραντίνας, μας έστειλε σε έγγραφο σε ποιες ιστοσελίδες μπορούν να μπαίνουν τα παιδιά χωρίς να τραβάει από τα δεδομένα τους. Μία από τις προτάσεις του Υπουργείου ήταν και το study4exams. Το επίσημο δωρεάν ψηφιακό βοήθημα. Δουλέψαμε αρκετά με τα παιδιά από ΄κει μέσα. Πολύ υλικό, όχι εύκολο, με έξυπνα θέματα και το πιο σημαντικό, στη λογική του βιβλίου. Γιατί δεν αξιοποιήθηκε αυτό το υλικό αφού ήταν το μόνο που πρόσφερε το Υπουργείο στα παιδιά; Πάνω από 2μήνες ήταν κλειστά τα σχολεία και τους βάζουν θέματα που σε παρόμοια δεν είχαν ξαναδουλέψει;
2. Το Α1 ναι, είναι στην ύλη, αλλά σχεδόν κανείς δεν το χρησιμοποιεί σε παράδειγμα αν δεν φτάσει στη οργανική. Επομένως το ερώτημα αυτό μπήκε για να μην το γράψουν. Μπορούσε να είναι ένα υποερώτημα του Α5 και να παίρνει 1 μόριο. Δεν χρειαζόταν τόση κακία.
3. Η απόδοση που έχουν διδαχθεί οι μαθητές μας είναι κάτι πολύ συγκεκεριμένο. Η επιτροπή τη χρησιμοποίησε στο θέμα Δ2 όπως θα τη χρησιμοποιούσε ένας χημικός εργοστασίου. Απαράδεκτο.
4. Τα παιδιά ξέρουν ότι τα δεδομένα πρέπει να τα χρησιμοποιούν. Στο Δ3 υπήρχε περιττό δεδομένο που όπως βλέπουμε στα γραπτά τα παραπλάνησε.
Τι έφτιαξε τελικά η επιτροπή τεστ ευφυίας;
Και για όσους υπερασπίζονται τα θέματα, να τους πούμε ότι όχι, δεν θέλουμε να γράφουν όλοι άριστα, θέλουμε να βλέπουν τα παιδιά τους κόπους τους να έχουν αποτέλεσμα. Έχουν μπει και παλαιότερα απαιτητικά θέματα, αλλά στο πνεύμα του βιβλίου τους.

 
Ρούγγα Ειρήνη
02 Ιουλ 2020 00:07

@Ursa Minor
Επειδή ρωτήσατε αναφέροντας και το όνομά μου σας απαντώ για το Α1: δεν υποστήριξα ότι είναι εντός ύλης, ούτε καν αναφέρθηκα σε αυτό. Αν μάλιστα θέλετε την άποψή μου είναι οριακά εκτός. Κανείς δεν διδάσκει τα αλκοξειδια ως ισχυρές βάσεις αν δεν φτάσει στην οργανική. Απλώς επειδή αναφέρεται κάτι για αυτό στο σχολικό βιβλίο στο κεφάλαιο της ιονικής ισορροπίας, οι θεματοδοτες το βρήκαν λογικό να ζητηθεί. Τους δίνω λοιπόν και μια ιδέα για του χρόνου: νατραμιδιο (ΝaNH2). Αναφέρεται στην ίδια σελίδα και πουθενά αλλού.

 
Γιώργος Χημικός
02 Ιουλ 2020 07:44

Το άρθρο του συναδέλφου είναι εξαιρετικό και εύστοχο σε όσα λέει και σε όσα καταλαβαίνουμε εμείς οι υπόλοιποι χημικοί...

Το λιγότερο που μπορεί να ειπωθεί: Στο Δ2 υπήρχε παραπλανητικό ερώτημα και στο Δ3 υπήρχε επιστημονικό λάθος και ασάφειες...

Και τι θα λέμε του χρόνου στα παιδιά μας; Παιδί μου, υπάρχει περίπτωση να πέσουν θέματα με λάθη, αλλά εσύ γράψε;

Ίσως όμως μέσα από αυτό το κακό που (ξανά)έτυχε φετος, να δούμε ότι φτάσαμε στο μη παραπέρα και να γίνει μια θετική αλλαγή. Ίσως η αυταρέσκεια ορισμένων που δεν νοούν να καταλάβουν ότι οι μαθητές εξετάζονται βάσει του σχολικού βιβλίου (σύμφωνα με το νόμο του κράτους)...

Γ.Ε.

 
Ursa Minor
02 Ιουλ 2020 08:49

Σας ευχαριστώ πολύ κ. Ρούγγα για την απάντησή σας. Φυσικά και δεν υποστηρίξατε ότι το Α1 είναι εντός ύλης και δεν αναφερθήκατε καν σε αυτό. Ως χημικό σας ρώτησα την άποψή σας και η ερώτηση απευθυνόταν και προς άλλους χημικούς. Να είστε καλά.
Με την ευκαιρία θα ήθελα να αναφέρω ότι κατά τη γνώμη μου η λύση του Γ3- παλαιό με ζύγιση και υπερμαγγανικό κάλιο είναι λανθασμένη διότι στις διακρίσεις δε γίνονται ποσοτικοί υπολογισμοί. Αν ήταν έτσι, σχεδόν σε όλες τις διακρίσεις, θα βρίσκαμε το Mr με ζεσεοσκοπία, κρυοσκοπία, ωσμωμετρία, κλπ.

Σελίδες

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.