Placeholder

ΒΟΥΛΗ

Β. Διγαλάκης: «Χρήσιμη η εισαγωγή μαθημάτων για το περιβάλλον σε όλα τα τμήματα των ΑΕΙ»

«Η επιστημονική γνώση οδηγός των ενεργειών μας για την προστασία του περιβάλλοντος»
Δημοσίευση: 01/07/2020
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Ως «τη μεγαλύτερη πρόκληση του Πολιτισμού μας» χαρακτήρισε ο υφυπουργός Παιδείας  Βασίλης Διγαλάκης την αντιμετώπιση της περιβαλλοντικής κρίσης και της κλιματικής αλλαγής και εξέφρασε την πεποίθηση ότι «η συμβολή της Ανώτατης Εκπαίδευσης στην προστασία του περιβάλλοντος, στην πρόληψη περιβαλλοντικών καταστροφών, στην αποκατάσταση του φυσικού περιβάλλοντος, αλλά και στη διαμόρφωση περιβαλλοντικού ήθους είναι καίρια» και «θα πρέπει να την αξιοποιήσουμε στο έπακρο».

Ο κ. Διγαλάκης, μιλώντας στη συνεδρίαση της Ειδικής Μόνιμης Επιτροπής Προστασίας Περιβάλλοντος της Βουλής, την Τρίτη 30 Ιουνίου 2020, με θέμα ημερήσιας διάταξης «Τριτοβάθμια Εκπαίδευση και Περιβάλλον», αναφέρθηκε στη σημασία της περιβαλλοντικής εκπαίδευσης στο Πανεπιστήμιο, σημειώνοντας ότι συμβάλλει στην περιβαλλοντική ωρίμαση των κοινωνιών, ώστε να εκτιμούν την περιβαλλοντική διάσταση των ενεργειών και των επιλογών τους.

Σε προπτυχιακό επίπεδο ο κ. Διγαλάκης σημείωσε ότι θα ήταν εύστοχη η εισαγωγή δύο μαθημάτων σχετικών με τα περιβαλλοντικά προβλήματα και τους τρόπους αντιμετώπισής τους αλλά και τη βιώσιμη ανάπτυξη και την περιβαλλοντική πολιτική. Έτσι, εκτός από τα Τμήματα Περιβαλλοντικών Επιστημών και Μηχανικών Περιβάλλοντος -που έχουν ως αντικείμενο τη μελέτη του περιβάλλοντος και την επίλυση των προβλημάτων του- οι φοιτητές κάθε επιστημονικού τομέα θα μπορούν να γίνουν γνώστες των βασικών περιβαλλοντικών θεμάτων και, στο πλαίσιο της επιστήμης που ακολουθούν, να ασχοληθούν και να επιδιώκουν την επίλυση συγκεκριμένων περιβαλλοντικών προβλημάτων (συναφών με τον επιστημονικό τομέα που σπουδάζουν).

Ο κ. Διγαλάκης τόνισε, εξάλλου, ότι η περιβαλλοντική εκπαίδευση και η καλλιέργεια περιβαλλοντικής συνείδησης δεν τελειώνει με την απόκτηση ενός τίτλου σπουδών, αλλά είναι κρίσιμο οι απόφοιτοι, ειδικά όσοι απασχολούνται π.χ. στη βιομηχανία ή σε κυβερνητικές θέσεις, να εξακολουθούν να τροφοδοτούνται με γνώση για τα περιβαλλοντικά προβλήματα  και τους τρόπους αντιμετώπισής τους.

Ένας από τους τρόπους για να επιτευχθεί αυτό θα ήταν να δοθούν κίνητρα στους εργοδότες, ώστε να παρέχουν στους εργαζομένους σχετικά επιμορφωτικά σεμινάρια ή μεταπτυχιακά μαθήματα, σημείωσε ο υφυπουργός Παιδείαςν.

Παράλληλα με το ακαδημαϊκό έργο, μεγάλη είναι και η σημασία της έρευνας που συντελείται στα πανεπιστήμια και ερευνητικά κέντρα της χώρας, υπογράμμισε ο κ. Διγαλάκης, καθώς, όπως είπε, «χρειαζόμαστε την επιστημονική γνώση και τα ερευνητικά αποτελέσματα των Ανώτατων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων, με στόχο όλες οι περιβαλλοντικές οδηγίες, οι νόμοι και οι αποφάσεις που λαμβάνονται να είναι βασισμένες σε έγκυρα επιστημονικά δεδομένα».

Σχόλια (6)

 
Πολυτεχνείο και ΤΕΙ Κρήτης
01 Ιουλ 2020 19:11

Η Κρήτη χρειάζεται ένα ενιαίο Πανεπιστήμιο, με τις αντίστοιχες σχολές σε Ηράκλειο, Χανιά και Ρέθυμνο (πχ. Ιατρική, Πολυτεχνική, Φιλολογίας, Οικονομικών, Νομικής κ.α.)

Οι γενικολογίες για τα προγράμματα σπουδών δεν μπορούν να κρύψουν τα προβλήματα.

 
Observator
01 Ιουλ 2020 19:26

H περιβαλοντική συνείδηση καλλιεργείται στην πρωτοβαθμια και δευτεροβάθμια εκπαιδευση. Στα ΑΕΙ μπορουν οι φοιτητές να μάθουν οργανωμένα πως το περιβάλλον επηρεάζεται απο τις οικονομικές πολιτικές.

 
περιβάλλον 2.0
01 Ιουλ 2020 20:23

δεν μπορεί να γίνονται διακρίσεις, μέσα από διαφοροποιημένες αντιστοιχίες τμημάτων ίδιου αντικειμένου και ορφανών τμημάτων, να διακυβεύεται το μέλλον τόσων παιδιών και ο υφυπουργός να πετάει την μπάλα στην κερκίδα.
Πρέπει να πάρει θέση, αν έχει γίνει λάθος να διορθωθεί, αν όχι να το δούνε ξανά και να επαναφέρουν τα ΤΕΙ, να ξέρουν οι γονείς και οι φοιτητές τις μπορούν να κάνουν.

 
Observator
01 Ιουλ 2020 21:07

Η διαδικασία αυτη προστατευει τους φοιτητές που παίρνουν μεταγραφη.

 
Μετεγγραφές και αντιστοιχίες ΑΕΙ
01 Ιουλ 2020 22:08

Η ρύθμιση έγινε για να διατηρηθούν θέσεις προσωπικού σε περιφερειακά και κεντρικά πανεπιστήμια, χωρίς να αλλάξει ο χάρτης και η δομή των σχολών στα ΑΕΙ. Οι θέσεις εισακτέων δεν ανταποκρίνονται στον πραγματικό αριθμό των φοιτητών που σπουδάζουν, στα περισσότερα περιφερειακά τμήματα αποφοιτούν λιγότεροι από τους μισούς πρωτοετείς, ενώ τα κεντρικά τμήματα υπερφορτώνονται με εισακτέους.

Το ίδιο θα συμβεί και φέτος, με τη διαδικασία εισαγωγής σε σχολές του ίδιου πεδίου.

Το υπουργείο και οι ακαδημαϊκοί διαχρονικά δεν έχουν αναλάβει καμία πρωτοβουλία για την προστασία της ποιότητας σπουδών των φοιτητών.

@ Observator
01 Ιουλ 2020 21:07

Η διαδικασία αυτη προστατευει τους φοιτητές που παίρνουν μεταγραφη.

 
Τεχνητή Νοημοσύνη
02 Ιουλ 2020 22:38

Όπου αναφέρονται σε Τεχνητή Νοημοσύνη συνήθως πρόκειται για εκατό γραμμές Python που έγραψαν σε scikit-learn, και αυτό είναι το καλό σενάριο.

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.