Placeholder

ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑ

Τα σημαντικότερα σημεία του έργου 12 μηνών της Ν. Κεραμέως στο υπ. Παιδείας

Περιγράφεται στο κείμενο 42 σελίδων κυβερνητικού απολογισμού ανά υπουργείο
Δημοσίευση: 07/07/2020
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Σήμερα η νυν πολιτική ηγεσία του υπουργείου Παιδείας, Ν. Κεραμέως, Σ. Ζαχαράκη και Β. Διγαλάκης, κλείνουν 12 μήνες  στο “τιμόνι” του υπουργείου Παιδείας.

Τα σημαντικότερα σημεία του δωδεκάμηνου έργου της υπουργού   Ν. Κεραμέως περιγράφεται στο κείμενο 42 σελίδων κυβερνητικού απολογισμού ανά υπουργείο .

ΠΑΤΗΣΤΕ ΕΔΩ ΓΙΑ ΝΑ ΑΝΟΙΞΕΤΕ ΤΟ ΚΕΙΜΕΝΟ 42 ΣΕΛΊΔΩΝ

Ειδικά για το υπουργείο Παιδείας, αναφέρονται τα εξής σημαντικά σημεία:

Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων

Α. ΒΑΣΙΚΟΙ ΑΞΟΝΕΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ

1. Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση: Εμπιστοσύνη στο Δημόσιο Σχολείο

2. Ανώτατη Εκπαίδευση: Αναβάθμιση Δημοσίου Πανεπιστημίου

Β. ΒΑΣΙΚΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ

Βασικός άξονας πολιτικής Α1.

1. Ψηφιακός Μετασχηματισμός

Ήπιες- ψηφιακές δεξιότητες και απλοποίηση Διαδικασιών (Μεταρρύθμιση) Ν.4692/2020. Πλατφόρμα https://mathainoumestospiti.gov.gr/ για την εξ αποστάσεως διδασκαλία- Σύγχρονη, Ασύγχρονη και Εκπαιδευτική τηλεόραση- (Δημοτικά, Γυμνάσια, Λύκεια, Επαγγελματική Εκπαίδευση) (Καινοτομία).

2. Νέα Προγράμματα Σπουδών (μεταρρύθμιση) σε πιο ασφαλές σχολικό περιβάλλον με την θεσμοθέτηση του Σύμβουλου Σχολικής Ζωής Ν.4692/2020

3. Ενίσχυση Πρότυπων και Πειραματικών σχολείων και αξιολόγηση των σχολικών μονάδων Ν.4692/2020(μεταρρύθμιση)

4. Δίχρονη Προσχολική Εκπαίδευση

Γ’ Φάση εφαρμογής της δίχρονης προσχολικής για το σχολικό έτος 2020-21, στους 40 Δήμους της χώρας που απομένουν

5. Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση

4.500 μόνιμοι διορισμοί στην Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση

6. Ένταξη Προσφύγων

Προώθηση της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης για παιδιά προσφύγων και μεταναστών σε συνεργασία με ΔΟΜ και UNICEF (παροχή οδηγιών σε 11 γλώσσες)

Εμβληματική δράση

Βασικός άξονας πολιτικής Α2

7. Αποκατάσταση του ασύλου στην πραγματική του έννοια

Καθώς προβλέφθηκε αυτεπάγγελτη επέμβαση των αρχών για κάθε αξιόποινη πράξη που λαμβάνει χώρα στο πανεπιστήμιο (άρθρο 64 του Ν.4623/2020).

8. Αξιολόγηση σε όλα τα επίπεδα – αναδιάρθρωση του ακαδημαϊκού χάρτη

Άρση της πρόβλεψης για ίδρυση Νομικής Σχολής και αναστολή έναρξης λειτουργίας 37 Τμημάτων.

Άρση διαχωρισμού σχολών ελεύθερης πρόσβασης και σχολών εισαγωγής κατόπιν εξετάσεων.

Ψήφιση του Ν. 4653/2020: Ίδρυση της Εθνικής Αρχής Ανώτατης Εκπαίδευσης (ΕΘΑΑΕ) με ενισχυμένες αρμοδιότητες (σε αντικατάσταση της περιορισμένης ΑΔΙΠ).

Χρηματοδότηση των ΑΕΙ βάσει συγκεκριμένων κριτηρίων.

Απελευθέρωση της έρευνας, αποφυγή γραφειοκρατικών αγκυλώσεων και μεγαλύτερη ευελιξία στη λειτουργία των ΕΛΚΕ.

9. Πρόοδος στον τομέα Συμπράξεων Δημοσίου Ιδιωτικού Τομέα

Για τα έργα φοιτητικών εστιών του Πανεπιστημίου Κρήτης, Θεσσαλίας και του Δημοκρίτειου Πανεπιστημίου Θράκης. Έγκριση από την αρμόδια Διϋπουργική Επιτροπή για την Δημιουργία κέντρου καινοτομίας στην Αθήνα

10. Εξωστρέφεια και διεθνοποίηση

Ψήφιση του Ν. 4692/2020: Ξενόγλωσσα προπτυχιακά προγράμματα, Θεσμοθέτηση joint degrees και double degrees μεταξύ ελληνικών ΑΕΙ για ξενόγλωσσα προγράμματα σπουδών και μεταξύ ελληνικών και ξένων ΑΕΙ, διευκολύνσεις για την προσέλκυση και τη διαμονή αλλοδαπών φοιτητών.

Συνεργασία με το Ινστιτούτο Διεθνούς Εκπαίδευσης (ΙΙΕ) – Greece-US Academic Partnership με ιστορικό αριθμό ενδιαφερομένων πανεπιστημίων από τις ΗΠΑ.

Πρώτο Αγγλόφωνο προπτυχιακό στην Ελλάδα από το Σεπτέμβριο του 2020: BA Program in the Archaeology, History and Literature of Ancient Greece (ΕΚΠΑ).

11. Εξ αποστάσεως εκπαίδευση

96,35% των προπτυχιακών μαθημάτων παραδίδονταν μέσω σύγχρονης τηλε-εκπαίδευσης. Κατ’ οίκον διανομή συγγραμμάτων για όλους τους φοιτητές.

12. Εξορθολογισμός διοικητικών ακαδημαϊκών διαδικασιών

Αλλαγές στη διοίκηση (Ενιαίο ψηφοδέλτιο στις εκλογές Πρυτανικών Αρχών, Ηλεκτρονική ψηφοφορία, Τετραετής θητεία). Αλλαγές στις μετεγγραφές (καθιέρωση της «βάσης μετεγγραφής»).

 

Σχόλια (31)

 
Μέλος ΔΕΠ
07 Ιουλ 2020 08:39

Δεν ξέρω τι αξία θα έχουν τελικά τα νομοσχέδια και πόσο θα παραμείνουν εν ενεργεία αλλά τα πανεπιστήμια έκαναν εξ'αποστάσεως μαθήματα χωρίς να έχουν πάρει ούτε τα απαραίτητα από τον ούτως ή άλλως πενιχρό προϋπολογισμό τους. Έτσι, στέγνωσαν τα αποθεματικά για να προμηθευτούν τα αναγκαία για την τηλεκπαίδευση και τώρα θα κάνουν έρανο για να πληρώσουν φως νερό τηλέφωνο. Αυτό το λέει μέσα στις 43 σελίδες;

 
Μαριος
07 Ιουλ 2020 08:43

Όλα καλά Κα Υπουργέ!
Αναμένουμε (έπρεπε ήδη να έχει γίνει),
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ,
ΕΠΙΛΟΓΗ ΣΤΕΛΕΧΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ και
ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ ΑΡΘΡΟΥ 16!

 
Συγχαρητήρια
07 Ιουλ 2020 08:45

Πρώτη φορά βλέπω η ακύρωση νομοθετικού έργου της προηγούμενης κυβέρνησης να προβάλεται ως έργο της τωρινής!Υστερα αναρωτιόμαστε τι πάει στραβά.. Και σε ανώτερα..

 
nikpah
07 Ιουλ 2020 09:11

ΠΙΣΩ, ΠΙΣΩ, ΠΙΣΩ ΟΛΟΤΑΧΩΣ !!!!!

 
Σπάρτακος
07 Ιουλ 2020 09:28

Απίστευτο το δημιουργικό έργο της Υπουργού! Είναι γεγονός! Το νιώθουν τα παιδιά και θα το νιώσουμε όλοι στο πετσί μας οσονούπω!

 
Παναγιώτης
07 Ιουλ 2020 09:47

Ξεχάσατε να αναφέρετε και τα επιτεύγματα της κεντρικής επιτροπής εξετάσεων κυρία υπουργέ

 
αν δειτε να μου τρυπήσετε μύτη (οικονομου)
07 Ιουλ 2020 10:10

Για την επαγγελματική κατάρτιση ένα χρόνο τώρα είδατε τίποτα"? Για τα πτυχία λυκείου σε μία χώρα με όλα τα επαγγελματα κλειστά για την τριτοβάθμια ειδατε τιποτα?

 
Αρθούρος
07 Ιουλ 2020 10:10

Στο καλό!Κατάργηση της Νομικής Σχολής Πατρών,επαναφορά του μαθήματος των Λατινικών ως εξεταζόμενο και κατάργηση του μαθήματος της Κοινωνιολογίας,Οικιακής Οικονομίας και Καλλιτεχνικών,διευκόλυνση στις διαδικασίες αντιστοίχισης και ισοτιμίας τίτλων ιδιωτικών εκπαιδευτικών ιδρυμάτων χωρίς να κάνει το ίδιο με τα νέα τμήματα που προέκυψαν από την ανωτατοποίηση των ΤΕΙ,καμία ουσιώδης ενέργεια γιά εφαρμογή της απόφασης του Συμβουλίου της Επικρατείας γιά τη διδασκαλία του μαθήματος των Θρησκευτικών,αναστολή της λειτουργίας 37 νέων πανεπιστημιακών τμημάτων-τα περισσότερα σε επαρχιακά ιδρύματα.
Μπορεί να πέτυχε όσα αναφέρει,αλλά αυτά είναι πολύ λίγα.Υπήρχαν το 2015 και τα κατάργησε η λαίλαπα του ΣΥΡΙΖΑ. Αυτή όμως είπε ότι θα προχωρούσε μπροστά.Μάλλον,υπάρχουν αρκετά βαρίδια ακόμα.Αλλά η Ν.Δ. δεν είναι ΠΑΣΟΚ του παλιού καιρού που τουλάχιστον τολμούσε να φέρει αλλαγές.

 
εκπαιδευτικος
07 Ιουλ 2020 10:14

ποιο εργο?Δεν μπορεσε να αλλαξει ουτε τους διευθυντες εκπαιδευσης . Ντροπη .

 
ΓΙΩΤΑ
07 Ιουλ 2020 10:21

Από έργο άλλο τίποτα!

 
Ελένη
07 Ιουλ 2020 10:36

Εμπιστοσύνη στο δημόσιο σχολείο: Χωρίς χρήματα, χωρίς βελτιώσεις δομών και εξοπλισμού, επιβολή νομοσχεδίων χωρίς διάλογο, μόνο συντηρητισμός και αυταρεσκεια . Τελικά ο καθένας είναι ότι δηλώνει στα κανάλια που τον στηρίζουν. Επίσης μεταρρύθμιση το 2020 είναι η αύξηση των μαθητών στα δημοτικά. Συγχαρητήρια !!!! Ο καθένας θα μπορούσε καλύτερα......

 
Δημήτρης
07 Ιουλ 2020 10:42

25 παιδιά σε μια σχολική τάξη . Ότι χειρότερο μπορούσε να κάνει.

 
Ε. Μ
07 Ιουλ 2020 11:19

Ο, τι να'ναι! Μάλλον η πιο αντιπαθής υπουργός παιδείας που πέρασε από το υπουργείο! Πλήρης απαξίωση για τις ενέργειες της από τον εκπαιδευτικό κόσμο!

 
Σπάρτακος
07 Ιουλ 2020 11:20

Η υπουργός έχει κάνει πραγματικό έργο και όχι λαϊκισμούς όπως ο προκάτοχός της που έκανε σε μια νύχτα τα ΤΕΙ Πολυτεχνεία!
Για αυτό έχουν πέσει όλοι να τη φάνε, προχωρήστε κα υπουργέ και μην ακούτε κανέναν!

 
Η ντροπή μετακόμισε
07 Ιουλ 2020 11:33

από τους εκπαιδευτικούς. Καλός υπουργός γι αυτούς είναι αυτός που τους κάνει τα χατίρια.(Μπαλτάς πρώτος υπουργός παιδείας ανά τον κόσμο που αποκήρυξε την αριστεία!!!!!) Από τότε που ψέλλισε η κ. Κεραμέως την λέξη αξιολόγηση άρχισαν ομαδικά πυρά και διαδόσεις ότι θα φύγει. Δεν νομίζω να είναι τόσο χαζός ο Μητσοτάκης να μην καταλαβαίνει γιατί και πως. ¨Ολη η κοινωνία είναι με το μέρος της. Οι εκπαιδευτικοί απέναντι!

 
νικος
07 Ιουλ 2020 13:18

Αξιολόγηση των εκπαιδευτικών! Που είναι ;

 
Φίλιππος
07 Ιουλ 2020 14:18

Το νέο πρόγραμμα σπουδών στο Δημοτικό Σχολείο (που ήταν προεκλογική δέσμευση) δεν έχει τη δύναμη να το φέρει αυτή η κυβέρνηση. Οι όποιες μικροαλλαγές θα μπορούσαν να θεωρηθούν ως τέτοιες μόνο από ένα άσχετο-περαστικό με την εκπαίδευση. Η κοροϊδία, όμως, έχει κοντά ποδάρια.

 
Γιωργος_Λ
07 Ιουλ 2020 14:22

Όσο ποιο γρήγορα φύγει τόσο το καλύτερο, έλεος πια. Συμφωνώ με αυτά που γράφει ο Αρθούρος...... διευκόλυνση στις διαδικασίες αντιστοίχισης και ισοτιμίας τίτλων ιδιωτικών εκπαιδευτικών ιδρυμάτων χωρίς να κάνει το ίδιο με τα νέα τμήματα που προέκυψαν από την ανωτατοποίηση των ΤΕΙ.
Να εφαρμόσει άμεσα τον νόμο Ν. 4610/7.5,209 (ΦΕΚ Ά 70) άρθρο 66 για την δημιουργία Πολυτεχνικής Σχολής στο ΠΑΔΑ και ένταξη σε αυτήν όλων των τμημάτων της Σχολής Μηχανικών.

 
@Αρθουρος
07 Ιουλ 2020 15:08

Οι της Οικιακής έχουν 28 α αναθέσεις και σπασμένα τμήματα στην Οικιακή. Και 4 β αναθεσεις. Διατρεχουν σχεδόν όλο το φάσμα των διδασκομενων επιστημών δ/θμιας εκ/σης. Τέτοια αναβάθμιση κλάδου δεν έχει ξαναγίνει. Πρωτοτυπουμε διεθνώς.

 
Τελειόφοιτος ΑΣΠΑΙΤΕ
07 Ιουλ 2020 15:38

Δυο πράγματα δεν πρέπει να κάνει η κυρία υπουργός

1. Πανεπιστημιοποίηση της ΑΣΠΑΙΤΕ
2. Φοίτηση χωρίς ανώτατο χρονικό όριο

 
Δημήτρης
07 Ιουλ 2020 17:54

Ο κάθε σχολιαστής τον πόνο του. Υπήρχε περίπτωση να μην έχουμε γκρίνια; Όντως έγιναν πολλά σε τόσο λίγο διάστημα. Αυτό δεν είναι Μαραθώνιος αλλά κατοστάρι. Καλή δύναμη στο έργο σας παρά τις γκρινιες και το μηδενισμό . Έτσι είναι αυτό το υπουργείο. Μόνο γκρίνια !

 
Χριστίνα
07 Ιουλ 2020 17:57

Απορώ πως καταφέρατε την εξ αποστάσεως σε ένα σύστημα σχεδόν ακινητοποιημένο ! Αυτό είναι θαύμα ! Μπράβο και πάλι μπράβο! Αξιολόγηση για να δούμε και τα έργα των άλλων που μόνιμα κρίνουν αλλά ποτε δεν έχουν κριθεί .

 
jim
07 Ιουλ 2020 18:20

Πολλά αρνητικά,ελάχιστα θετικα!

 
Καθημερινά στο esos εδώ και 9 μήνες
07 Ιουλ 2020 18:27

Συνοψίζοντας για όσα έχουν κάνει και έχουν γίνει στην τριτοβάθμια εκπαίδευση:
1) Αξιοκρατία στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, εκτός αν δώσεις λίγες χιλιάδες σε κολλέγια.
2) Κράζουμε τον ΣΥΡΙΖΑ για τα πεπραγμένα του, ωστόσο δεν τα καταργήσαμε με νόμο, γιατί άραγε;
3) Μάλλον καταργήσαμε το άσυλο;
4) Ο Διγαλακης θεωρεί ότι πρέπει να δημιουργήσει τμήμα επιστήμης δεδομένων, άσχετα αν είναι απλά κλάδος της πληροφορικής.
5) Η Κεραμεως έχει βγάλει, αν θυμάμαι καλά, >3 σχεδιάγραμματα, όπου υλοποιηεί τμηματικά πάντα το καθ'ένα.
6) Ο ΔΟΑΤΑΠ έχει πάρει φωτιά (και καλά κάνει), ενώ η ΕΘΑΕΕ έχει κάνει επιλεκτικά αξιολογήσεις.
7) Πρώην μηχανικοί ΤΕ (πλέον είναι όλοι ΠΕ) έχουν αγανακτήσει εφόσον έχουν 5 έτη σπουδών, παρόμοιο πρόγραμμα σπουδών με αντίστοιχη πολυτεχνική και διπλωματική εργασία. Οπότε αναμένουν master που βάσει νόμου πρέπει να τους αποδοθεί μετά από αξιολόγηση της καινούργιας ΑΔΙΠ (ΕΘΑΕΕ) που δημιουργήθηκε. Για επαγγελματικά δικαιώματα δεν θα κάνω λόγο, τα ξέρουμε όλοι οι σχετικοί με το θέμα.
8) Η Ασπαιτε είναι έτοιμη να κλείσει, την έχουν παραμελήσει υπερβολικά.
9) Οι απόφοιτοι ΤΕΙ αναμένουν αντιστοιχίες; Κάνουν παράπονα ώστε να υπάρξει λύση για το μεγάλο πρόβλημα που έχει δημιουργηθεί.
10) Το ΠΑΔΑ σε λίγο θα φτιάξει πυρηνικό εργοστάσιο ώστε να αποδείξει την αξία του στον υφυπουργό. Τον υφυπουργό που, βάσει των λεγόμενών του, είχε έτοιμη την χαρτογραφία στο συρτάρι του αλλά ξεχάσει να την υπογράψει ώστε να τους αποδοθεί ενιαίος μεταπτυχιακός τίτλος σπουδών.

Προσπάθησα όσο καλύτερα γίνεται να τα συνοψίσω χωρίς υβριστικά σχόλια ή σαρκασμό. Δεν έχω δει τίποτα το ουσιώδες από το υπουργείο, αυτή είναι η δική μου άποψη/γνώμη.

 
Ευθύνες υπουργείου
07 Ιουλ 2020 18:37

Η εξ αποστάσεως οργανώθηκε χάρη στην πρωτοβουλία των εκπαιδευτικών, όταν τα σχολεία ακόμα έψαχναν email επικοινωνίας με κηδεμόνες.

Τα προβλήματα παραμένουν και δε θα λυθούν με τυπικές διαδικασίες αξιολόγησης.

Παράδειγμα, τα Πρότυπα και Πειραματικά Σχολεία δεν καλύπτουν όλη την επικράτεια και τον μαθητικό πληθυσμό αλλά το υπουργείο δεν έχει ανακοινώσει τίποτα σχετικό.

 
Σχολές ελεύθερης πρόσβασης
07 Ιουλ 2020 19:11

Όταν μια σχολή έχει βάση 7 ή 8 στην ουσία είναι ελεύθερης πρόσβασης, καθώς αυτές οι βαθμολογίες είναι πολύ χαμηλές και σχεδόν ο καθένας μπορεί να εισαχθεί.

 
Κωστας
07 Ιουλ 2020 21:49

Να προχωρήσετε και με την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών. Συνεχίστε έτσι.

 
ΠΕ Κοινωνικός Επιστήμονας
07 Ιουλ 2020 22:13

Νεοφιλελεύθερες ιδεοληψίες για την απαξίωσης της Δημόσιας Παιδείας (πρωτοβάθμιας, δευτεροβάθμιας, τριτοβάθμιας) και αβάντα στην ιδιωτική εκπαίδευση .

 
Πανος
07 Ιουλ 2020 23:11

Βάση εισαγωγής σε σχολή το 10 . Ας μείνουν και σχολές για ένα η δυο χρονια χωρίς φοιτητές. Δηλαδή με βαθμό εισαγωγής 7 θα λέμε και μπράβο ;

 
Nike Potter
08 Ιουλ 2020 03:42

Ένας χρόνος στο υπ παιδείας και τα πτυχία των ιδιωτικών κολεγίων επιχειρήθηκε να γίνουν ισότιμα με τα πτυχία του δημόσιου πανεπιστημίου, τα λατινικά (μια νεκρή γλώσσα) αντικατέστησαν την επιστήμη της κοινωνιολογίας (η μελέτη και κατανόηση των ανθρώπινων κοινωνιών), ο μεγαλύτερος και ισχυρότερος κλάδος των εκπαιδευτικών της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (φιλόλογοι) ευνοήθηκαν σκανδαλωδώς στο ωρολόγιο πρόγραμμα των λυκείων κατασπαράζοντας όλες τις ώρες του μικρότερου κλάδου της Δευτ. Εκπ. (κοινωνικοί επιστήμονες) αφήνοντας τους εκπαιδευτικούς αυτούς χωρίς μαθήματα, χωρίς οργανικές θέσεις, ανασφαλείς και παρίες της εκπαίδευσης, όλοι οι αναπληρωτές των κοινωνικών επιστημών βρέθηκαν σε μια νύχτα απολυμένοι οριστικά και αμετάκλητα και μαζί τους την ίδια τύχη θα έχουν παραπάνω από τους μισούς αναπληρωτές οικονομολόγοι, οι αναπληρωτές των καλλιτεχνικών και των αρχιτεκτόνων. Οι μαθητές του νηπιαγωγείου και της πρώτης τάξης του Δημοτικού σχολείου έγιναν 25 αδιαφορώντας για την ποιότητα του μαθήματος αρκεί να γλυτώσουμε κάποιες εκατοντάδες προσλήψεις αναπληρωτών δασκάλων. Στην εποχή του κορονοϊού αφού πρώτα τα γνωστά παπαγαλάκια της κυβέρνησης λοιδόρησαν τους τεμπέληδες εκπαιδευτικούς σε σχέση με τους ήρωες γιατρούς (αναπαράγοντας παγιωμένα στερεότυπα του συντηρητικού ακροατηρίου της κυβέρνησης) χωρίς καμία απολύτως βοήθεια ή βελτίωση των διαθέσιμων εργαλείων από το υπ. παιδείας οι εκπαιδευτικοί ξεπερνώντας τις προσδοκίες και στα όρια της ανθρώπινης αντοχής δημιούργησαν σε ελάχιστο χρόνο εκατομμύρια τάξεις με ασύγχρονη μέθοδο ή με σύγχρονες εξ αποστάσεως διδασκαλίες για να βγαίνει η επικεφαλής και να λέει πως είναι δικό της έργο και να μας καλεί αμέσως μετά να κάνουμε το σχολείο big brother για να κατοχυρώσει τις μεταρρυθμίσεις (δηλαδή περικοπές του μέλλοντος). Νομοσχέδια χωρίς διαβούλευση να κατατίθενται σε περίοδο καραντίνας και τελειωμό δεν έχουν…

Σελίδες

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.