Placeholder

ΤΡΙΤΟΒΑΘΜΙΑ

Σε ΦΕΚ οι πέντε αλλαγές στις αντιστοιχίες τμημάτων των Πανεπιστημίων

Δείτε στο ΦΕΚ τους νέους πίνακες με τις αντιστοιχίες τμημάτων
Δημοσίευση: 08/07/2020
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Δημοσιεύθηκε στην Εφημερίδα της Κυβέρνησης η απόφαση του υφυπουργού Παιδείας Β. Διγαλάκη με τις πέντε αλλαγές στις αντιστοιχίες τμημάτων των Πανεπιστημίων, ύστερα από έγγραφη εισήγηση του Προέδρου του Ανώτατου Συμβουλίου της Εθνικής Αρχής Ανώτατης Εκπαίδευσης Π. Μήτκα, η οποία διαβιβάστηκε στο υπουργείο Παιδείας  τη Δευτέρα 6 Ιουλίου.

ΠΑΤΗΣΤΕ ΕΔΩ ΓΙΑ ΝΑ ΑΝΟΙΞΕΤΕ ΤΟ ΦΕΚ

Ειδικότερα, σύμφωνα με την υπουργική απόφαση:

1. Το Τμήμα «ΒΙΟΧΗΜΕΙΑΣ ΚΑΙ ΒΙΟΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ» του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας αφαιρείται από την Ομάδα αντιστοίχισης «ΒΙΟΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ» του ΠΙΝΑΚΑ Α ́ «ΑΝΤΙΣΤΟΙΧΑ ΤΜΗΜΑΤΑ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΩΝ»   και εντάσσεται στον ΠΙΝΑΚΑ Γ ́ «ΜΗ ΑΝΤΙΣΤΟΙΧΑ ΤΜΗΜΑΤΑ ΑΕΙ».

2. Το Τμήμα «ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ ΤΡΟΦΙΜΩΝ ΚΑΙ ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ» του Πανεπιστημίου Αιγαίου, αφαιρείται  από τον ΠΙΝΑΚΑ Α ́ «ΑΝΤΙΣΤΟΙΧΑ ΤΜΗΜΑΤΑ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΩΝ» , και εντάσσεται στον ΠΙΝΑΚΑ Γ ́ «ΜΗ ΑΝΤΙΣΤΟΙΧΑ ΤΜΗΜΑΤΑ ΑΕΙ».

3. Το Τμήμα «ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ ΤΡΟΦΙΜΩΝ ΚΑΙ ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ ΤΟΥ ΑΝΘΡΩΠΟΥ» του Γεωπονικού Πανεπιστημίου Αθηνών αφαιρείται  από τον ΠΙΝΑΚΑ Α ́ «ΑΝΤΙΣΤΟΙΧΑ ΤΜΗΜΑΤΑ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΩΝ» , και εντάσσεται στον ΠΙΝΑΚΑ Γ ́ «ΜΗ ΑΝΤΙΣΤΟΙΧΑ ΤΜΗΜΑΤΑ ΑΕΙ».

4. Το Τμήμα «ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ ΤΡΟΦΙΜΩΝ ΚΑΙ ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ» του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας, της Ομάδας αντιστοίχισης «ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ ΤΡΟΦΙΜΩΝ ΚΑΙ ΔΙΑ- ΤΡΟΦΗΣ» αφαιρείται  από τον ΠΙΝΑΚΑ Α ́ «ΑΝΤΙΣΤΟΙΧΑ ΤΜΗΜΑΤΑ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΩΝ» , και εντάσσεται στον ΠΙΝΑΚΑ Γ ́ «ΜΗ ΑΝΤΙΣΤΟΙΧΑ ΤΜΗΜΑΤΑ ΑΕΙ».

5. Το Τμήμα «ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΙΑΣ» του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών, αφαιρείται από την Ομάδα αντιστοίχισης «ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΙΑΣ» του ΠΙΝΑΚΑ Α ́ «ΑΝΤΙΣΤΟΙΧΑ ΤΜΗΜΑΤΑ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΩΝ»και εντάσσεται στον ΠΙΝΑΚΑ Γ ́ «ΜΗ ΑΝΤΙΣΤΟΙΧΑ ΤΜΗΜΑΤΑ ΑΕΙ».

Σχόλια (21)

 
Γονέας με απορίες
08 Ιουλ 2020 11:30

Για τους υποψήφιους που έχουν, πιθανόν, οριστικοποιήσει το μηχανογραφικό τους και επηρεάζονται από αυτές τις αλλαγές θα έχουν τη δυνατότητα να το αλλάξουν αφού δεν είχαν ενημερωθεί εγκαίρως;

 
Δημήτρης
08 Ιουλ 2020 12:30

@Γονεας με απορίες,
Κανείς δεν μπορεί να οριστικοποιήσει το μηχανογραφικό πριν την ανακοίνωση των βαθμών - δεν το επιτρέπει η εφαρμογή. Μόνο προσωρινή αποθήκευση γινεται.

 
Βασιλικοτεροι της Κεραμεως
08 Ιουλ 2020 14:04

Για αυτους που υπεβαλαν χωρις να παρουν βαθμους! υπαρχει η λυση να πανε στο λυκειο τους, το οποιο θα τους το επαναφερει σε κατασταση μη οριστικοποιημενου.

 
KOSTAS70
08 Ιουλ 2020 14:05

Κανένας υποψήφιος δεν έχει οριστικοποιήσει το μηχανογραφικό του. Ακόμα δεν έχουν ανακοινωθεί οι βαθμοί, οπότε δεν παρέχεται η δυνατότητα οριστικοποίησης.

 
Χρυσουλα
08 Ιουλ 2020 14:30

Γιατί δεν αντιστοιχεί η κοινωνιολογία του εκπα με τις άλλες δεν καταλαβαίνω;επειδή μάλλον τη δημιουργησε ο ΣΥΡΙΖΑ;;;;;;δεν εξηγείται αλλιώς αλλα επαγγελματικά δικαιώματα θα έχουν εκεί από το παντειο η το Ρέθυμνο;άρα υποβαθμισμένη τη θεωρεί το υπουργείο ότι νέο τμήμα δημιουργήθηκε το υποβαθμίζουν με τις αντιστοιχίες και δεν λεω κάποια ειναι προβληματικα όχι όμως όλα κι εδώ είναι πασιφανες εκτός αν σκοπεύουν να την θεωρήσουν ανώτερη από τις άλλες άλλο προβλημα θα δημιουργήσει μετά το υπουργείο Παιδείας προσοχη κυρία υπουργε όλο γκάφες κάνετε και με το μηχανογραφικό που κάνουν η έχουν ήδη κάνει κάποιοι μαθητές;ποιος θα τα ενημέρωσει για επαγγελματικά δικαιώματα αν έχουν η δεν έχουν αυτά τα τμήματα!

 
Ελεύθερος
08 Ιουλ 2020 16:39

@Γονέας με απορίες

Όχι, δεν νοιάζεται κανείς γι' αυτούς και γενικά για τους τακτικούς, που φροντίζουν να τελειώνουν πρώτοι. Ευνοούνται διαχρονικώς οι τσαπατσούληδες, της τελευταίας στιγμής, νομίζω το βλέπετε χρόνια τώρα.

Υ/Γ: Ποιος θα αξιολογήσει αυτές τις απαράδεκτες αλλαγές;

 
προς τον γονέα με απορίες
08 Ιουλ 2020 19:39

Το μόνο που μπορεί να κάνει ο υποψήφιος αν θέλει να αλλαξει κάτι είναι να πάει στο σχολείο να του ξεκλειδώσουν τον κωδικό.

 
ΓΕΟ
09 Ιουλ 2020 11:53

Κανένας υποψήφιος δεν έχει οριστικοποιήσει το μηχανογραφικό του. Ακόμα δεν έχουν ανακοινωθεί οι βαθμοί, οπότε δεν παρέχεται η δυνατότητα οριστικοποίησης.

 
Άλλος γονιός
09 Ιουλ 2020 13:37

Επαγγελματικα δικαιώματα όπως αυτά εννοούνται έχουν μόνο οι πτυχιούχοι Ιατρικων, Νομικών, Πολυτεχνικων σχολών. Αυτα τα δικαιώματα βασίζονται και συνεπώς προκύπτουν από τις γνώσεις που έχουν οι πτυχιούχοι αυτοί αλλά και την αναγνώριση που τους παρέχει η Πολιτεία ως προαπαιτουμενα για την ύπαρξη του εξορθολογισμου της εργασίας και του κοινωνικού καταμερισμου ώστε να υπάρχει η κοινωνική συνοχή μέσω της οργανικής αλληλεγγύης. Τα παραπάνω εξηγούν τους λόγους που διαχρονικα η ζήτηση των σχολών αυτών παραμένει υψηλοτατη και η εισαγωγή των υποψηφίων σ αυτές ειναι πολύ δύσκολη. Προσθέστε στα προηγούμενα τις υψηλοτατες προοπτικές επαγγελματικής και κοινωνικής ανέλιξης που έχουν οι πτυχιούχοι των σχολών αυτών και θα γίνει κατανοητό ότι η συζήτηση για επαγγελματικα δικαιώματα αφορά μόνο τις σχολές αυτές και τους πτυχιούχους τους. Οτιδήποτε κι αν ειπωθεί πέρα απ αυτά είναι τζάμπα λόγια.........

 
@Άλλος γονιός
09 Ιουλ 2020 18:35

σιγά τα επαγγελματικά δικαιώματα π.χ. πολυτεχνικών σχολών. Να είσαι Μηχανικός Ορυκτών Πόρων ή Μηχανικός Υλικών να σου πω τι ανέλιξη έχεις στην Ελλάδα! Ρώτα λίγο και νέους δικηγόρους τι κάνουν και πες μας.

Επαγγελματικά δικαιώματα έχουν π.χ. και οι γεωπόνοι και οι οικονομολόγοι και οι χημικοί, κ.λπ. κ.λπ.. Τί εννοείς "όπως αυτά εννοούνται", λοιπόν;

 
Ανοικτά επαγγελματα
09 Ιουλ 2020 18:58

Επαγγελματικά δικαιώματα με την έννοια ότι ορισμένα επαγγέλματα δεν είναι ανοιχτά, οι σπουδές στη Νομική ή την Ιατρική εξασφαλίζουν πρόσβαση σε συγκεκριμένο επαγγέλμα σε αντίθεση με τις σπουδές στα Μαθηματικά ή την Ιστορία.

Προφανώς οι πιο παλιές ειδικότητες Μηχανικών (Πολιτικοί Μηχανικοί, Ηλεκτρολόγοι Μηχανικοί) έχουν πιο ευρύ αντικείμενο σε σχέση με άλλες (Μηχανικοί Ορυκτών Πόρων, Μηχανικοί Περιβάλλοντος).

 
@ανοικτά επαγγέλματα
09 Ιουλ 2020 20:19

Γιατί πρόσβαση στο επάγγελμα του μαθηματικού ή του χημικού ή του γεωπόνου, που λέει ο άλλος από πάνω, το εξασκούν και άλλοι εκτός των πτυχιούχων σε επαγγέλματα μαθηματικού, χημικού, γεωπόνου, αντίστοιχα;

Όλα τα πτυχία οδηγούν σε συγκεκριμένο επάγγελμα και δικαίωμα πρόσβασης έχουν όλοι (με πανελλήνιες ή κατατακτήριες για τους ήδη πτυχιούχους).

Κλειστό επάγγελμα σημαίνει να είσαι πτυχιούχος και να μη σε αφήνουν να δραστηριοποιηθείς σε αυτό το επάγγελμα (π.χ. φαρμακείο ως φαρμακοποιός).

 
@ανοικτά επαγγέλματα II
09 Ιουλ 2020 22:20

Άρα το αντίθετο της ύπαρξης επαγγελματικών δικαιωμάτων είναι η επαγγελματική ελευθερία. Δεν περίμενα να το προσεγγίσετε έτσι. Πράγματι ο με κρατική επιβολή -με βάση την ρυθμιστική δικαιοδοσία ενός νομικού πλαισίου- περιορισμός πρόσβασης σε επάγγελμα, αυτό είναι τα επαγγελματικά δικαιώματα.
Ιδιαίτερα εξοργιστική είναι η περίπτωση που υπάρχει κατοχή συναφών πτυχίων και επιβάλλεται "επαγγελματικό δικαίωμα" δηλαδή παρεμποδίζεται η πρόσβαση.

 
Επαγγέλματα
09 Ιουλ 2020 22:30

Δεν υπάρχει επάγγελμα για πτυχιούχους σχολών εκτός του Δημοσίου Πόσοι στην Ελλάδα θα γίνουν γεωπόνοι ή βιολόγοι και θα βρουν θέση εργασίας στο αντικείμενό τους; Τι επάγγελμα έχει ένας φιλόλογος ή ένας χημικός; Μόνο στην εκπαίδευση ή σε διαγωνισμούς του ΑΣΕΠ ορίζονται οι θέσεις με βάση τα κατοχυρωμένα δικαιώματα.

Στον ιδιωτικό τομέα καθορίζει η επιχείρηση ποιους θέλει και σε ποια θέση, ακόμα και χωρίς σχετικό τίτλο σπουδών. Στην πληροφορική εργάζονται άτομα ακόμα και χωρίς πτυχίο, ειδικά μεγαλύτερης ηλικίας.

 
@ανοιχτά επαγγέλματα
10 Ιουλ 2020 12:24

@Επαγγέλματα: μάλλον δεν έχετε ασχοληθεί ή ζείτε π.χ. μόνο γύρω από την Ομόνοια. Για παράδειγμα, οι γεωπόνοι δεν ασχολούνται με κατάστημα (είτε φυτοφάρμακα, είτε με λιπάσματα, είτε με αρδεύσεις, είτε με μηχανήματα, είτε με ζωοτροφές, είτε με πολλαπλασιαστικό υλικό, είτε με ανθοκομικά και καλλωπιστικά φυτά, κ.λπ.); Δεν ασχολούνται με κατασκευές κήπων & αρχιτεκτονική τοπίου; Δεν ασχολούνται με μελέτες, όπως περιβαλλλοντικές, ΟΣΔΕ, ISO/HACCP, σχέδια βελτίωσης, γ. κατασκευές, κ.λπ.; Δεν ασχολούνται ως επικεφαλής απολυμαντικών συνεργείων σε κατοικημένους χώρους; κ.λπ. κ.λπ. και φυσικά ως υπάλληλοι των σχετικών ιδιωτικών επιχειρήσεων.

 
G.Ar
10 Ιουλ 2020 13:54

Τα επαγγελματικά δικαιώματα στην Ελλάδα εδράζονται σε μια μια καθαρά συντεχνιακή πρακτική δεκαετιών. Δε πρέπει κανείς να δίνει ιδιαίτερη σημασία σε αυτά, μιας και δεκάδες ειδικότητες δεν έχουν κατοχυρωμένα δικαιώματα. Για παράδειγμα ο Φυσικός τι δικαιώματα έχει? Το μόνο δικαίωμα να διοριστεί στην εκπαίδευση ως...φυσικός. Οι γνώσεις του αν και θεωρητικές είναι πολύ ευρύτερες από μια θέση εκπαιδευτικού αλλά όμως πουθενά δεν υπάρχει σχετική κατοχύρωση.

Αυτό που θα έπρεπε να μας απασχολεί είναι το πολύ χαμηλό επίπεδο σπουδών των ελληνικών ΑΕΙ, που στις διεθνείς κατατάξεις (Rankings) ξεκινάνε από τη θέση 300 και κάτω.

 
Κηπουρός
10 Ιουλ 2020 17:54

Κανένας γεωπόνος δεν ασχολείται με κατασκεύες κήπων και είναι ελάχιστοι όσοι ασχολούνται με περιβαλλοντικές μελέτες. Οι περισσότεροι απόφοιτοι ετεροαπασχολούνται γιατί σε πολλές διοικητικές θέσεις γραφείου δεν έχει σημασία αν έχεις πτυχίο οικονομίας ή άλλου τύπου πτυχίο.

 
@ανοιχτα επαγγέλματα
10 Ιουλ 2020 19:32

@κηπουρος: ναι, για πες με τι ασχολούμαι (αν όχι με κήπους και αρχιτεκτονική τοπίου). Τί σχέση έχει με αυτό οι θέσεις οικονομίας-διοικησης; Και το θέμα μας ήταν δηλαδή αν απασχολούνται πολλοί ή λίγοι;

 
Δάσκαλος Αγρότης
10 Ιουλ 2020 20:46

30 χρόνια σε αγροτική περιοχή δεν είδα και δεν χρειάστηκε κανένας γεωπόνος να προτείνει καλλιέργεια ή μέθοδο για παραγωγή. Στην καλύτερη περίπτωση πουλάνε φυτοφάρμακα ή ζωοτροφές.

 
Κατοχυρωμένα δικαιώματα
11 Ιουλ 2020 15:56

Οι απόφοιτοι σχολών με ισχυρά επαγγελματικά δικαιώματα (πχ. Ιατρική, Νομικη, Πολυτεχνικές Σχολές) συνήθως απασχολούνται στο αντικείμενό τους. Αντιθέτως, απόφοιτοι από άλλες σχολές αναγκάζονται να αναζητήσουν οποιαδήποτε εργασία.

 
Σύνδεση σπουδών με επάγγελματα
11 Ιουλ 2020 21:30

Ελάχιστες σχολές εξασφαλίζουν ότι η απασχόληση θα είναι στο αντικείμενο σπουδών. Συνήθως είναι εκεί όπου η απόκτηση πτυχίου και η είσοδος στο επάγγελμα δεν είναι εύκολη (πχ. ιατρική): Όταν στους υπόλοιπους κλάδους υπάρχει ανεργία στο 20% και πάνω από 40% για τους νέους πτυχιουχους προφανώς η κατάσταση δεν είναι ισορροπημένη.

Χιλιάδες είναι οι απόφοιτοι θετικών ή κοινωνικών σχολών που απλώς βρίσκουν μια δουλειά γραφείου, άσχετη με τις σπουδές τους.

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.