Placeholder

ΕΠΙΚΑΙΡΗ ΑΠΟΨΗ

Αυτοκαταργήθηκαν οι Πανελλαδικές Εξετάσεις- Κάλλιο αργά παρά αργότερα

Δεν υπάρχουν πλέον προνομιακές σχολές και το βλέπουμε με τους γιατρούς, τους μηχανικούς και τους δικηγόρους, που υπάρχει ήδη κορεσμός των αποφοίτων
Δημοσίευση: 09/07/2020
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Του Ανδρέα Τσολακόπουλου  , επ. Σχολικού Συμβούλου

Αθόρυβα, αλλά αυτόματα και νομοτελειακά, συντελέστηκε η μεγαλύτερη εκπαιδευτική μεταρρύθμιση και η χώρα θ’ αρχίσει να προσαρμόζεται στα διεθνή δεδομένα.

Οι ξένοι, ψάχνουν να βρουν τους ελάχιστους, που θα «σώσουν» την ανθρωπότητα, αφήνοντας ορθάνοικτες τις πύλες για την τριτοβάθμια εκπαίδευση, για ν’ ανθίζουν όλα τα λουλούδια στο πεδίο της επιστήμης, της τεχνολογίας και της προόδου, αλλά εμείς ορθώνουμε φραγμούς, με στιγμιαίους διαγωνισμούς (αντικειμενικούς, αφού είναι κοινοί για όλους, αλλά αναξιόπιστους, αφού το πλαίσιο είναι εικονικό, υποκριτικό και άδικο).

*Πόσα μαθηματικά φαινόμενα π.χ. «χάνονται» και δεν εισάγονται στο μαθηματικό τμήμα, γιατί δεν έγραψαν καλά στη χημεία, ή στα Ελληνικά και πόσοι άλλοι, «άτυχοι», πιέζονται να εισαχθούν π.χ. στην ιατρική, που από το πρώτο εξάμηνο, όταν αντικρίσουν στο εργαστήριο λίγο αίμα λιποθυμούν, ή όταν βρεθούν στο νεκροτομείο, το βάζουν στα πόδια!

*Είναι αμφίβολης αξιοπιστίας το ενδεχόμενο, αν ένας αριστούχος π.χ. της νομικής, διδάκτορας κι επιτυχημένος επαγγελματίας, θα μπορούσε σίγουρα να εισαχθεί για δεύτερη φορά στη σχολή του!

Έτσι, οι νέοι δυστυχούν και οι γονείς ξοδεύονται, αναγκαστικά, γιατί διακατέχονται από το μικροαστικό πρότυπο της πτυχιομανίας και μάλιστα της άτοπης επιλεκτικής (που είναι μοναδικό Ελληνικό φαινόμενο)..

Ο πειρασμός του απαγορευμένου καρπού, λόγω των εξετάσεων, είναι γλυκός και ο κάθε γονιός νιώθει ηθική κοινωνική υποχρέωση, ή έστω από μόδα, για να «σπουδάσει» το παιδί του, ακόμα και με δαπανηρές «ενέσεις». (που, δυστυχώς, υπάρχουν κι άλλοι που αδυνατούν να αντεπεξέλθουν οικονομικά και διακόπτουν την πορεία του παιδιού τους!)

*Μπορούμε να φανταστούμε τι θα γινόταν ο Αϊνστάιν, αν ήταν Έλληνας και με το δεδομένο ότι αρχικά δεν ήταν καλός μαθητής;

Κι είναι γενικευμένο το φαινόμενο με τους λεγόμενους, «εν υπνώσει Αϊνστάιν», που μένουν στην «επιστημονική αφάνεια».

Ήδη, από φέτος θα μείνουν και πολλές κενές θέσεις στα πανεπιστήμια, οπότε όλοι οι υποψήφιοι, θα εισαχθούν σε κάποια, έστω τυχαία, σχολή κι αυτό δεν είναι κατάντια, γιατί, αφού οι υποψήφιοι δεν διδάσκονται ουσιαστικά τα μαθήματα της συμβουλευτικής και του επαγγελματικού προσανατολισμού στο σχολείο, έτσι κι αλλιώς, δεν μπορούν να διαγνώσουν τι τους ταιριάζει και βαδίζουν στα τυφλά, ή καθοδηγούνται από τα απωθημένα των δικών τους.

Εξάλλου, για την ύλη των διδασκόμενων μαθημάτων του σχολείου δεν ρωτήθηκαν ποτέ οι μαθητές με τις προτιμήσεις τους, αλλά ακόμα και τα σημερινά δεδομένα της ζήτησης είναι σχεδόν σίγουρο ότι μεταβάλλονται, φυσιολογικά, στη διαχρονική πορεία.

Ευχόμαστε, ο κάθε υποψήφιος να εισαχθεί σε σχολή των πρώτων «προτιμήσεών» του και προπαντός να είναι πιο κοντά στη μόνιμη κατοικία του, για οικονομικούς, κυρίως, λόγους.

Όλα τα τμήματα είναι πανεπιστημιακά και το καθένα έχει να προσφέρει τη μοναδικότητά του και η καλύτερη σχολή είναι αυτή που θα ακολουθήσεις με επιμέλεια, που λόγω της διασποράς των ιδρυμάτων σε όλη την επικράτεια, μπορεί να προκύψει και η βέλτιστη λύση..

Εξάλλου, δεν υπάρχουν πλέον προνομιακές σχολές και το βλέπουμε με τους γιατρούς, τους μηχανικούς και τους δικηγόρους, που υπάρχει ήδη κορεσμός των αποφοίτων, αλλά, πάντως, λόγω κεκτημένης ταχύτητας, ίσως συνεχιστεί, για λίγο ακόμη το φαινόμενο της προτίμησής τους, η οποία, όμως, έχει ήδη ατονήσει....

Η παραπάνω «κατάσταση των μαζικών πτυχιούχων», θα είναι, βέβαια προσωρινή, γιατί το σύστημα θα ισορροπήσει, αφού θα πάψει ο πειρασμός και ο φραγμός, επειδή η παραγωγή (που κακώς τη λέμε αγορά εργασίας) έχει ανάγκη και από «μεσαία» στελέχη, προερχόμενα κυρίως από την τεχνική και επαγγελματική εκπαίδευση και κατάρτιση, η οποία πρέπει να «αναβαθμισθεί», τουλάχιστον ηθικά.

Ας ξεχάσουμε το «μουντζούρη» του παρελθόντος, που ήδη δεν υφίσταται, γιατί όλοι εξοικειωθήκαμε με την τεχνολογία.

Οι ξένοι κατάφεραν να στρέψουν τη ροή του μαθητικού δυναμικού, κυρίως στην ΤΕΕ κι εμείς συνεχίζουμε να εφαρμόζουμε τα εισαγόμενα ψευτοκλασικά Βαυαρικά συστήματα (που οι ίδιοι αποτίναξαν) κι έχουμε αντίστροφη ροή, διατηρώντας το αντιτεχνολογικό σύνδρομο!

Οι γνώσεις και η μόρφωση που παρέχονται στο Λύκειο, που θ’ αποκτήσει πλέον και την αυτοτέλειά του, είναι αρκούντως πολλές, ως βάση κι απ’ εκεί και πέρα υπάρχει το πτυχίο, ως μία απλή εξειδίκευση, από τις πάμπολλες που υπάρχουν και δεν μπορεί να συγκριθεί a priori και γενικά, ο απόφοιτος του Λυκείου, ως προς τη γενική μόρφωση, με κάποιον πτυχιούχο, για ειδικά θέματα, φυσικά, άλλης ειδικότητας....

Εξάλλου, όλοι, ως άνθρωποι, είμαστε ισότιμοι και απλά αλλάζουν οι ρόλοι μας, κάθε φορά.

Μπορεί να ισχυρισθεί κάποιος (σαθρό επιχείρημα) ότι οι απόφοιτοι της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, που θα συνεχίσουν στην τριτοβάθμια δεν λογίζονται στους ανέργους (προσωρινά, φυσικά).

Όσοι, όμως, στραφούν στην ΤΕΕ, είναι και δυνάμει ενεργοί! (ισχυρό πλεονέκτημα).

Δίνουμε τα συγχαρητήρια σε όλα τα παιδιά και τους ευχόμαστε καλή συνέχεια.

Αύριο το πρωί, θα ανακοινωθούν οι βαθμοί, αλλά αυτοί είναι στιγμιαίοι και απλά ενδεικτικοί και μη αξιόπιστοι, παρόλο που φαίνονται καθοριστικοί, για μερικούς.

Ελπίζουμε ότι δεν θα έχουμε πισωγυρίσματα και το σύστημα να επανέλθει, αυτοδίκαια, στην ηρεμία του, με την άμεση και πλήρη κατάργηση των εισαγωγικών, τουλάχιστον σε σχολές αμφιθεάτρου, χωρίς εργαστήρια κλπ.

Θα επανέλθουμε κι εμείς με ειδικά θέματα (τράπεζα θεμάτων, θέσπιση της βάσης στα μη βασικά, αξιολόγηση, πρότυπα κλπ).     Ευχαριστώ.
 

Σχόλια (9)

 
Μαρία
09 Ιουλ 2020 22:43

Σε πολλα συμφωνώ αλλά παιδεια το 2020 με λατινικά και χωρίς κοινωνιολογία δε γίνεται ειναι πισωγυρισμα!

 
Πειραματικός
10 Ιουλ 2020 01:27

"Είναι αμφίβολης αξιοπιστίας το ενδεχόμενο, αν ένας αριστούχος π.χ. της νομικής, διδάκτορας κι επιτυχημένος επαγγελματίας, θα μπορούσε σίγουρα να εισαχθεί για δεύτερη φορά στη σχολή του!"
Υποκλίνομαι!

 
ANTONIOS
10 Ιουλ 2020 13:38

Ο μύθος ότι ο Αϊνστάιν δεν ήταν καλός μαθητής έχει καταπέσει εδώ και πολλά χρόνια. Ο επ. Σχολικός σύμβουλος θα έπρεπε να το γνωρίζει.

 
Φ. Φ.
10 Ιουλ 2020 14:54

Καθόλου ορθολογική ανάλυση. ''Μαθηματικά φαινόμενα'' δεν θα εισαχθούν στο Μαθηματικό γιατί δεν θα γράψουν καλά στη Χημεία; Τόσο χαμηλά που είναι οι βάσεις στο Μαθηματικό και μόνο Μαθηματικά να γράψουν καλά, περνάνε.

 
Διαγωνισμός εισαγωγής στα Πανεπιστήμια
10 Ιουλ 2020 16:51

Διεθνώς δεν έχουν καταργηθεί οι εισαγωγικοί διαγωνισμοί για τα πανεπιστήμια και προφανώς υπάρχουν ακόμα περιζήτητες σχολές. Κενές θέσεις δύσκολα θα μείνουν στις περισσότερες σχολές, με εξαίρεση ελάχιστα τμήματα.

Όταν μια σχολή δεν έχει εργαστήρια δε σημαίνει ότι ο καθένας μπορεί να εισάγεται, ανεξαρτήτως βαθμολογίας.

Σε όλες τις χώρες της Ευρώπης υπάρχει αυξημένη ζήτηση για πανεπιστημιακές σπουδές, αντιθέτως ο ρόλος της τεχνικής / επαγγελματικής κατάρτισης είναι μειωμένος. Η Ελλάδα είναι περίπου στον μέσο όρο της Ευρώπης, με 44% πτυχιούχους στην ηλικιακή κατηγορία των 24 έως 34, αρκετά πίσω σε σχέση με χώρες όπως Ολλανδία, Σουηδία, Δανία, Ην. Βασίλειο, Γαλλία και Ιρλανδία.

 
Κριτήρια σπουδών
10 Ιουλ 2020 17:23

Σε κάθε ηλικία τα κριτήρια αξιολόγησης είναι διαφορετικά, δε θα γράψουν οι 18χρονοι ερευνητικές εργασίες προκειμένου να εισαχθούν στο πανεπιστήμιο. Με κάποιο τρόπο πρέπει να αξιολογηθούν οι γενικές γνώσεις του Γυμνασίου και του Λυκείου, το πρόβλημα είναι πως δε δίνεται προσοχή σε όλα τα χρόνια του σχολείου και έτσι αρκετοί μαθητές φτάνουν με κενά στο Λύκειο.

Επιπλέον, ο Αϊνστάιν ήταν άριστος στα Μαθηματικά και γι'αυτό το λόγο έγινε δεκτός για φοίτηση παρά τη χαμηλή βαθμολογία του στα άλλα μαθήματα της εισαγωγικής εξέτασης.

 
Μέλος ΔΕΠ
11 Ιουλ 2020 14:51

Σκεφτόμουν σήμερα πόσο κακό είναι οι μαθητές να μην διαλέγουν ελεύθερα το μέλλον τους και να μην υπάρχει τρόπος εισαγωγής ενός αποφοίτου στα πανεπιστήμια εκτός πανελλαδικών και την ίδια στιγμή να μην μπορεί ένας φοιτητής να αλλάξει τμήμα αν διαπιστώσει ότι ήθελε κάτι άλλο από τη ζωή του. Αυτή η στεγανοποίηση δημιουργεί δυστυχίες και αιώνιους φοιτητές.
Πρέπει να αφήσουμε το σύστημα ελεύθερο και αν χρειάζεται να υπάρχουν κάποιες εξετάσεις αυτές δεν πρέπει να είναι εξετάσεις εισαγωγής στα πανεπιστήμια αλλά αποφοίτησης του Λυκείου. Με βάση αυτές πρέπει να γίνεται η εισαγωγή και όποιος δεν μπορεί στο πρώτο έτος να περάσει τα μαθήματα να πηγαίνει σε άλλο τμήμα ή γενικότερα να παίρνει αποφάσεις για το μέλλον του.

 
Καθηγητής τεχνικής
11 Ιουλ 2020 15:18

Εξαιρετικό άρθρο και προφανώς βγαλμένο από την εμπειρία του συντάκτη του.

Θεωρώ πως ορθά υπογραμμίζει ότι η τεχνική και επαγγελματική εκπαίδευση και κατάρτιση πρέπει να αναβαθμισθεί ηθικά.

Θα πρόσθετα και γω με τη σειρά μου πως κάτι έγινε τα τελευταία χρόνια και πια δεν ακούγεται στα Γυμνάσια το περίφημο "αφού δεν τα καταφέρνει ας γραφτεί στα ΤΕΕ". Έχει αντικατασταθεί από το "καλά από τα ΕΠΑΛ στην Ιατρική;" αλλά προφανώς είναι μάχες οπισθοφυλακής γιατί οι ίδιοι που το λένε αυτό δεν προσθέτουν "καλά από το ιδιωτικό ΓΕΛ θα γίνει και γιαλαντζί γιατρός μέσω Κυπριακού ιδιωτικού κολεγίου;"

Μακάρι να εισακουστούν οι απόψεις του πρ. Σχολικού Συμβούλου!

 
Γενικά Λύκεια
12 Ιουλ 2020 18:37

Τα ΕΠΑΛ πρέπει να καταργηθούν και η τεχνική και επαγγελματική εκπαίδευση να απευθύνεται αποκλειστικά σε ενήλικες. Τα Δημόσια Γενικά Λύκεια σταδιακά θα ενταχθούν στην υποχρεωτική εκπαίδευση αφού πλέον το Γυμνάσιο δεν επαρκεί για να προχωρήσει ένας πολίτης στην υπόλοιπη ζωή του, για τα επόμενα 40 χρόνια.

Κανείς μαθητής με βαθμολογία άνω του 15 στο Γυμνάσιο δεν επιλέγει ΕΠΑΛ και δεν μπορεί να είναι οικονομικές ή κοινωνικές δυσκολίες κριτήριο για την εκπαίδευση.

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΡΘΡΑ