Placeholder

ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΕΣ

Τα στατιστικά στοιχεία για τις φετινές βαθμολογικές επιδόσεις των υποψηφίων

Δημοσίευση: 10/07/2020
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Ανακοινώθηκαν σήμερα από το υπουργείο Παιδείας τα στατιστικά στοιχεία για τις φετινές βαθμολογικές επιδόσεις των υποψηφίων στις πανελλαδικές εξετάσεις ΓΕΛ και ΕΠΑΛ.

Πατήστε αντίστοιχα παρακάτω για να δείτε τα Στατιστικά:

ΝΕΟ ΣΥΣΤΗΜΑ

1. ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΚΗΣ ΚΛΙΜΑΚΑΣ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ - ΝΕΟ ΣΥΣΤΗΜΑ - ΓΕΛ_ΗΜΕΡΗΣΙΟ - --ΟΛΕΣ ΟΙ ΟΜΑΔΕΣ ΠΡΟΣΑΝ.-- - ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΕΣ 2020

 2. ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΚΗΣ ΚΛΙΜΑΚΑΣ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ - ΝΕΟ ΣΥΣΤΗΜΑ - ΓΕΛ_ΗΜΕΡΗΣΙΟ - ΘΕΤΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ

3. ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΚΗΣ ΚΛΙΜΑΚΑΣ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ - ΝΕΟ ΣΥΣΤΗΜΑ - ΓΕΛ_ΗΜΕΡΗΣΙΟ - ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ

4. ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΚΗΣ ΚΛΙΜΑΚΑΣ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ - ΝΕΟ ΣΥΣΤΗΜΑ - ΓΕΛ_ΗΜΕΡΗΣΙΟ - ΣΠΟΥΔΩΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ

5. ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΚΗΣ ΚΛΙΜΑΚΑΣ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ - ΝΕΟ ΣΥΣΤΗΜΑ - ΓΕΛ_ΗΜΕΡΗΣΙΟ - ΣΠΟΥΔΩΝ ΥΓΕΙΑΣ

6. ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΚΗΣ ΚΛΙΜΑΚΑΣ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ - ΝΕΟ ΣΥΣΤΗΜΑ - ΓΕΛ_ΗΜΕΡΗΣΙΟ - --ΟΛΕΣ ΟΙ ΟΜΑΔΕΣ ΠΡΟΣΑΝ.

7. ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΚΗΣ ΚΛΙΜΑΚΑΣ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ - ΝΕΟ ΣΥΣΤΗΜΑ - ΓΕΛ_ΗΜΕΡΗΣΙΟ - ΘΕΤΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ

8. ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΚΗΣ ΚΛΙΜΑΚΑΣ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ - ΝΕΟ ΣΥΣΤΗΜΑ - ΓΕΛ_ΗΜΕΡΗΣΙΟ - ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ

9 ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΚΗΣ ΚΛΙΜΑΚΑΣ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ - ΝΕΟ ΣΥΣΤΗΜΑ - ΓΕΛ_ΗΜΕΡΗΣΙΟ - ΣΠΟΥΔΩΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ

10. ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΚΗΣ ΚΛΙΜΑΚΑΣ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ - ΝΕΟ ΣΥΣΤΗΜΑ - ΓΕΛ_ΗΜΕΡΗΣΙΟ - ΣΠΟΥΔΩΝ ΥΓΕΙΑΣ

11. ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΚΗΣ ΚΛΙΜΑΚΑΣ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ - ΝΕΟ ΣΥΣΤΗΜΑ - ΓΕΛ_ΗΜΕΡΗΣΙΟ - --ΟΛΕΣ ΟΙ ΟΜΑΔΕΣ ΠΡΟΣΑΝ

ΠΑΛΑΙΟ ΣΥΣΤΗΜΑ

12. ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΚΗΣ ΚΛΙΜΑΚΑΣ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ - ΠΑΛΑΙΟ ΣΥΣΤΗΜΑ - ΓΕΛ_ΗΜΕΡΗΣΙΟ - --ΟΛΕΣ ΟΙ ΟΜΑΔΕΣ ΠΡΟΣΑΝ

13. ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΚΗΣ ΚΛΙΜΑΚΑΣ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ - ΠΑΛΑΙΟ ΣΥΣΤΗΜΑ - ΓΕΛ_ΗΜΕΡΗΣΙΟ - ΘΕΤΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ

14. ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΚΗΣ ΚΛΙΜΑΚΑΣ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ - ΠΑΛΑΙΟ ΣΥΣΤΗΜΑ - ΓΕΛ_ΗΜΕΡΗΣΙΟ - ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ

15. ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΚΗΣ ΚΛΙΜΑΚΑΣ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ - ΠΑΛΑΙΟ ΣΥΣΤΗΜΑ - ΓΕΛ_ΗΜΕΡΗΣΙΟ - ΣΠΟΥΔΩΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ

16. ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΚΗΣ ΚΛΙΜΑΚΑΣ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ - ΠΑΛΑΙΟ ΣΥΣΤΗΜΑ - ΓΕΛ_ΗΜΕΡΗΣΙΟ - --ΟΛΕΣ ΟΙ ΟΜΑΔΕΣ ΠΡΟΣΑ

17. ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΚΗΣ ΚΛΙΜΑΚΑΣ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ - ΠΑΛΑΙΟ ΣΥΣΤΗΜΑ - ΓΕΛ_ΗΜΕΡΗΣΙΟ - ΘΕΤΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ

18. ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΚΗΣ ΚΛΙΜΑΚΑΣ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ - ΠΑΛΑΙΟ ΣΥΣΤΗΜΑ - ΓΕΛ_ΗΜΕΡΗΣΙΟ - ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ

19. ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΚΗΣ ΚΛΙΜΑΚΑΣ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ - ΠΑΛΑΙΟ ΣΥΣΤΗΜΑ - ΓΕΛ_ΗΜΕΡΗΣΙΟ - ΣΠΟΥΔΩΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ

ΕΠΑΛ

20.ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΚΗΣ ΚΛΙΜΑΚΑΣ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ - ΕΠΑΛ_ΗΜΕΡΗΣΙΟ

21. ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΚΗΣ ΚΛΙΜΑΚΑΣ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ - ΕΠΑΛ_ΗΜΕΡΗΣΙΟ

Σχόλια (130)

 
αχαχα
10 Ιουλ 2020 14:55

75% κάτω από τη βάση στα μαθηματικα...είναι να γελάει κανείς με τους αυριανούς "επιστήμονες"-πληροφορικάριους.....

 
Νίκος
10 Ιουλ 2020 15:07

Αυτό το χάλι με τη Γλώσσα με ποσοστό αναβαθμολόγησης 17+% ποιος θα το μαζέψει;

 
δικαιος
10 Ιουλ 2020 16:20

η πληροφορικη αεππ δεν μπορει να αποτελει κριτηριο για εισοδο σε σχολες λογω ευκολιας αντικειμενου.αποδειξη η συγκριση ποσοστων με τα μαθηματικα στους μαθητες της ιδιας ομαδας προσανατολισμου

 
Μαθηματικά Κατεύθυνσης
10 Ιουλ 2020 16:47

Εμφανής η τεράστια διαφορά μεταξύ βαθμολογίας στα Μαθηματικά Κατεύθυνσης των δύο ομάδων προσανατολισμού, όπου μόλις 1 στους 4 στην Ο.Π. Οικονομίας και Πληροφορικής (σύνολο υποψηφίων: περίπου 23.000) έγραψε πάνω από τη βάση.

Σε ΑΟΘ και Πληροφορική παρατηρούνται πολύ υψηλές βαθμολογίες σε σχέση με την κακή απόδοση στα Μαθηματικά, με ποσοστά επιτυχίας 60% και 55% αντίστοιχα.

Αντιθέτως, στην Ο.Π. Θετικών Σπουδών (σύνολο υποψηφίων: περίπου 15.000) πάνω από τη βάση στα Μαθηματικά έγραψαν τουλάχιστον 3 στους 5 (ποσοστό: 67%). Εξίσου μεγάλη και η διαφοροποίηση στην γλωσσική εξέταση, με ποσοστό επιτυχίας 82% στους συγκεκριμένους μαθητές έναντι μόλις 58% των μαθητών στην Ο.Π. Οικονομίας.

 
Κοινά μαθήματα
10 Ιουλ 2020 18:04

Στα κοινά μαθήματα, Μαθηματικά και Νεοελληνική Γλώσσα, η χαώδης διαφορά στη βαθμολόγηση τεκμηριώνει ότι η Ο.Π. Οικονομίας και Πληροφορικής επιλέγεται σχεδόν από όλους τους αδύναμους μαθητές Λυκείου λόγω της ευκολίας της ύλης και της εξέτασης των δύο μαθημάτων, ΑΕΠΠ και ΑΟΘ σε σχέση με τη Χημεία και τη Φυσική.

Όχι αποκλειστικά όμως αφού υπάρχει και ένα μικρό ποσοστό, λιγότερο πάντως από 10-15% των υποψηφίων στο πεδίο αυτό, το οποίο στοχεύει σε υψηλές βαθμολογίες σε όλα τα μαθήματα και θα καλύψει τις περισσότερες θέσεις στις σχετικές σχολές. Αυτό επιβεβαιώνεται κάθε χρόνο από τα αναλυτικά στατιστικά, στην κλίμακα 0 έως 20.

Τα μαθήματα δεν είναι τόσο δύσκολα, αφού οι μισοί υποψήφιοι στην Ο.Π Θετικών Σπουδών γράφουν τουλάχιστον πάνω από τη βάση σε όλα (Μαθηματικά, Φυσική, Χημεία, Έκθεση).

Το λογικό είναι να επανελθει η εξέταση της Φυσικής και των Μαθηματικών για όλους τους υποψηφίους εκτός της Θεωρητικής Ο.Π.

 
Ζέτα μομπιλ
10 Ιουλ 2020 18:06

Οι φετινές Πανελλαδικές απέδειξαν κάτι που είναι γνωστό σε όλους και το υπουργείο κρύβεται πίσω απ' το δάχτυλό του για να μην το αναγνωρίσει. Το μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας και Λογοτεχνίας δεν έχει λόγο ύπαρξης στις Πανελλαδικές. Θα μπορούσε να είναι κάλλιστα μια πιστοποίηση όπως το ΚΠγ και να είναι υποχρεωτική για όλους όσους θέλουν να σπουδάσουν σε πανεπιστήμιο. Να εξετάζεται χωριστά.
Έτσι όπως είναι σήμερα αποτελεί απλά ρουλέτα για τους υποψήφιους και δεν αποδεικνύει τίποτα για τις ικανότητες του υποψηφίου. Το να ξέρεις τα "πλεονεκτήματα του διαβάσματος" δεν μπορεί να αποτελεί κριτήριο για το αν θα είσαι καλός πολιτικός μηχανικός ή ηλεκτρολόγος.

 
BLAST
10 Ιουλ 2020 18:41

Η θεματολογία της χημείας (απλή μέθοδος των τριών) έχει εξαντληθεί και οι θεματοδότες αναγκάζονται να μπερδεύουν τους υποψήφιους με ασαφείς εκφωνήσεις (το 2018 με νορμάλ εκφωνήσεις ένας στους τέσσερις (1/4) έγραψε πάνω από 18).

Το 50% των πανεπιστημιακών και πολυτεχνικών τμημάτων του πεδίου θετικών σπουδών έχει δηλώσει ρητά αυτό που επιβάλλει ξεκάθαρα το επιστημονικό πνεύμα, δηλαδή ότι είναι αναγκαίο οι υποψήφιοί τους να εξετάζονται στην πληροφορική.

Τα μαθηματικά είναι το μάθημα που έχει επιλεγεί να κάνει τον μπαμπούλα στις πανελλαδικές, τίποτα περισσότερο και τίποτα λιγότερο. Ανάλογης δυσκολίας επίπεδο θεμάτων μπορεί να επιτευχθεί και στην πληροφορική πολύ εύκολα (υπενθυμίζω η γλώσσα προγραμματισμού που εξετάζεται είναι Turing-πλήρης).

Τα μαθηματικά-μπαμπούλας δεν έχουν καμία σημασία στην επιστήμη της πληροφορικής. Ό,τι εξετάζεται στα μαθηματικά των πανελλαδικών λύνεται για πλάκα με την βοήθεια ενός λογισμικού for dummies, όπως το geogebra.

Στην φυσική εξετάζονται θέματα που δεν εξετάζονταν ούτε στην εποχή του Νεύτωνα (κάθοδος κυτίων επί κεκλιμένων επιπέδων).

Οι στατιστικές πατάτες αλλού

 
Υποψήφια
10 Ιουλ 2020 19:26

Θα συμφωνήσω με τη ζετα μπομπιλ. Είναι απαράδεκτο να κριθεί από την έκθεση, ένα τόσο υποκειμενικό μαθημα η εισαγωγή ενός παιδιού στην τριτοβαθμια. Η υποκειμενικότητα φαίνεται άλλωστε και απο τις μεγάλες αποκλεισεις μεταξύ των 2 εξεταστων. Υποτίθεται στις πανελλαδικες χρειαζόμαστε αντικειμενικοτητα και στην παιδεία γενικά, κριτική σκέψη. Για ποια κριτική σκέψη μιλάμε όταν η πετυχημένη έκθεση σχετίζεται με το καλό βοήθημα και το φροντιστήριο;

 
sonic
10 Ιουλ 2020 19:42

Οπότε ας μάθουμε σε όλους geogebra for dummies και καναδυό άλλα προγραμματάκια και είμαστε οκ. Τι το θέλουμε τις εξετάσεις , τα βιβλία τους πίνακες τους καθηγητές και τα σχολεία..... Geogebra for all λοιπόν, και απογειωθήκαμε. Ε ρε τι άλλο θα ακούσουμε....

 
φοβού τη φυσική
10 Ιουλ 2020 20:28

οι υποψήφιοι δεν θέλουν την Ο.Π. θετικών για να μην δίνουν φυσική. Η χημεία και η βιολογία θα ήθελαν αλλά δεν προκαλούν φόβο στους μαθητές, οι μαθητές των άλλων Ο.Π. μπορούν εξίσου καλά να παπαγαλίζουν αν χρειαστεί.

 
Γεώργιος
10 Ιουλ 2020 20:42

Ο πρώτος βαθμ. 81 , ο δεύτερος 68, και τρίτος 69 . Πού αλλού στην έκθεση. 12 μόρια διάφορα μεταφράζονται σε 300 μόρια τελικά. Ποιός μου λέει ότι ο τρίτος βαθμολογητης είναι ο σωστός και όχι ο πρώτος. Πού θα βρω το δίκιο μου? Πουθενά... Αυτά.

 
Αποτελέσματα πανελλαδικών εξετάσεων
10 Ιουλ 2020 20:46

Ο Λογισμός είναι η βάση για τη Γραμμική Άλγεβρα και τις Διαφορικές Εξισώσεις, που έχουν σημασία σε κάθε τομέα σπουδών (Βιολογία, Πληροφορική, Χημεία, Φυσική).

Η Φυσική, η Χημεία, τα Μαθηματικά και η Βιολογία έχουν θεωρητικό υπόβαθρο και εξετάζονται οι μαθητές σε προβλήματα θεωρίας και εφαρμογών της, όπως είναι το λογικό για επίπεδο Λυκείου.

Είναι προφανές ότι οι ίδιοι μαθητές που δεν μπορούν να γράψουν ούτε τη βάση στα Μαθηματικά γράφουν πολύ πιο άνετα ένα μάθημα όπως οι ΑΕΠΠ, χωρίς θεωρία και με τις ίδιες ασκήσεις επιπέδου μαθητών Γυμνασίου (εύρεση μέσου όρου, ταξινόμηση αριθμών σε πίνακα, απλοϊκές ασκήσεις λογικής κτλ.), και μέχρι πέρυσι το ΑΟΘ ως δεύτερο μάθημα βαρύτητας ήταν ευνοϊκό σε σχέση με τη Φυσική Κατεύθυνσης.

 
Θεωρία Υπολογισμού
10 Ιουλ 2020 20:48

Ακομα και για πολλούς φοιτητές Πληροφορικής η Θεωρία Υπολογισμού θα είναι απλώς ένα μάθημα που θα περάσουν και θα ξεχάσουν μετά από ένα χρόνο. Οι μαθητές δε γνωρίζουν καν τι σημαίνει πολυπλοκότητα αλγορίθμων ούτε διδάσκονται βασικά θεωρήματα διακριτών μαθηματικών ή στατιστικής.

Τα άλλα μαθήματα βασίζονται σε ένα θεωρητικό πλαίσιο και οι μαθητές καλούνται να ανταποκριθούν σε αυτό. Η Πληροφορική εδώ και 30 χρόνια δε διδάσκεται με θεμελιωμένες επιστημονικές αρχές, αρά σαν δευτερεύον μάθημα, χωρίς εργαστηριακη εξάσκηση και χωρίς σύνδεση ύλης ανάμεσα στις τάξεις του Γυμνασίου και του Λυκείου.

 
@ Blast
10 Ιουλ 2020 20:51

Στόχος δεν είναι να μπουν στο πανεπιστήμιο οι φοιτητές και να περιμένουν ότι για όλα τα προβλήματα υπάρχει ένα λογισμικό που θα βγάζει έτοιμες απαντήσεις σε εξισώσεις, χωρίς να κατανοούν τιποτα για τη μέθοδο επίλυσης.

Οι εξετάσεις πρέπει με κάποιο τρόπο να αξιολογήσουν την κατανόηση θεωρίας και όχι φυσικά να αναλώνονται σε αγώνα δρόμου για επίλυση ασκήσεων, όπως συμβαίνει σε διάφορα μαθήματα κατά καιρούς.

Η Χημεία μπορεί να εξεταστεί σε βάθος, όπως και η Φυσική και τα Μαθηματικά.

 
Σχολές Πληροφορικής
10 Ιουλ 2020 20:54

Το συγκεκριμένο βιβλίο της Γ' Λυκείου είναι προβληματικό για μαθητές Λυκείου και υποψηφίους για ΑΕΙ. Δεν εξετάζει τίποτα χρήσιμο για τους μαθητές που μετά θα κληθούν να αφοιμοιώσουν πολύ πιο απαιτητικά μαθήματα πανεπιστημιακού επιπέδου.

Τα τμήματα των σχολών Πληροφορικής δεν δήλωσαν ποτέ ότι πρέπει να καταργηθεί η εξέταση των Μαθηματικών και της Φυσικής για την εισαγωγή σε αυτά.

Το 50% των πανεπιστημιακών και πολυτεχνικών τμημάτων του πεδίου θετικών σπουδών έχει δηλώσει ρητά αυτό που επιβάλλει ξεκάθαρα το επιστημονικό πνεύμα, δηλαδή ότι είναι αναγκαίο οι υποψήφιοί τους να εξετάζονται στην πληροφορική.

 
Δυσκολία θεμάτων
10 Ιουλ 2020 20:59

Επιβεβαιώθηκαν τα σχόλια πριν λίγες ημέρες για τη δυσκολία σε μαθήματα όπως Ιστορία, Χημεία, ΑΕΠΠ, Οικονομία

https://www.esos.gr/arthra/68285/vinteosholiasmos-ton-thematon-stin-isto...

https://www.esos.gr/arthra/68322/panelladikes-ta-themata-sti-himeiaoikon...

Ονειροβατης
25 Ιουν 2020 19:30

Για να δουμε τα στατιστικα και θα γελασει και το κατσικι με οσους τα θεωρουν βατα εις βαρος της Πληροφορικης και οχι της ΑΕΠΠ

 
πληροφορικη ωρα μηδεν
10 Ιουλ 2020 21:16

Αν δεν αλλαξει ριζικα το βιβλιο και η υλη της πληροφορικης δεν γινεται δουλεια.
Εδω και εικοσι χρονια το μαθημα ειναι πλεον ξεπερασμενης δομης - υλης - επιπεδου γνωσεων.
Χιλιες φορες το βιβλιο του επαλ σε python.

 
@αχαχα
10 Ιουλ 2020 22:02

Καταρχάς και εσύ κάτω από τη βάση στα ελληνικά παίρνεις αφού το σωστό είναι πληροφορικός και όχι πληροφορικάριος...μήπως έχουμε και φυσικάριους, χημικάριους και φιλολογικάριους;
Δεύτερον οι περισσότεροι στην κατεύθυνση αυτή θα πάνε σε οικονομικές σχολές και όχι σχολές πληροφορικής
Τρίτον δείχνει και το λάθος του Υπουργείου όταν έβγαλε την πληροφορική από τη θετική κατεύθυνση που οδηγεί σε ΑΕΙ πληροφορικής
Τέταρτον μόνο οι "πληροφορικάριοι" με τα ελληνικά σου, σε πειράξανε;
Οι μαθητές τελειώνουν το Λύκειο και κατά πλειοψηφία γράφουν με χαρακτήρες ακαταλαβίστικους, ανορθόγραφα και στερούνται βασικών γνώσεων και ικανοτήτων (για κοίτα τα αποτελέσματα PISA με τις βασικές γνώσεις στους μαθητές Λυκείου). Μόνο οι επιστήμονες πληροφορικής σε πειράξανε; Οι μαθηματικοί με μαθηματικά κάτω από τη βάση; Οι φυσικοί και χημικοί με βαθμολογία κάτω από τη βάση; Οι φιλόλογοι με έκθεση κάτω από τη βάση;
το πρόβλημα είναι γενικότερο και όχι να στοχοποιούμε κάποιες ειδικότητες

 
Ηλίας
10 Ιουλ 2020 22:28

Δεν ξέρω τι προσπαθείτε μερικοί να αποδείξετε με τις ερμηνίες των στατιστικών...

Να βγάλουμε "αδιάβαστους" μαθητές είναι πολύ εύκολο για οποιοδήποτε σχεδόν μάθημα. Βάζεις "παλούκια" και γράφουν ελάχιστοι..!

Τα Μαθηματικά, μάθημα που διδάσκεται για 12 χρόνια ο υποψήφιος, έχουν εμβαθύνει σε σημείο που τα θέματα κάποιες φορές φτάνουν να ζορίζουν και τους καθηγητές μαθηματικών. Η Πληροφορική (ΓΛΩΣΣΑ) διδάσκεται κυρίως στη Γ' τάξη (1 χρόνο). Ε, δεν μπορείς να εμβαθύνεις τόσο όσο στα μαθηματικά. Επίσης, για ποιο λόγο πρέπει να τσακίσεις την Οικονομία-Πληροφορική και στο μάθημα της Πληροφορικής από τη στιγμή που ΔΕΝ τους δίνεται καν η δυνατότητα να δηλώσουν όλα τα τμήματα υπολογιστών (γεγονός που στρέφει τους καλύτερους μαθητες αναγκαστικά στη Θετική)

Τέλος, τα στατιστικά επιδέχονται και άλλες ερμηνείες... Αλήθεια, πως εξηγείται που μετα από 12 χρόνια στο σχολείο ένα σημαντικό ποσοστό αποφοίτων δεν γράφει πάνω από 5 σε θέματα διαβαθμισμένης δυσκολίας;

 
Τέταρτη Δέσμη
10 Ιουλ 2020 22:45

Στην μια περίπτωση δεν μπορούν να γράψουν ούτε τη θεωρία (5 μονάδες) και μια άσκηση (5 μονάδες), αλλά γράφουν Αρχές Οικονομίας και Πληροφορική, που δε χρειάζονται γνώσεις από προηγούμενες τάξεις Λυκείου.

Τα θέματα στα Μαθηματικά είναι ίδια για όλους. Τουλάχιστον στην Τεχνολογική Κατεύθυνση είχαν εξέταση όλοι οι μαθητές σε Μαθηματικά και Φυσική, δύο βασικά μαθήματα που διδάσκονται σε όλο το Γυμνάσιο και το Λύκειο.

Η ομάδα προσανατολισμού Οικονομίας έχει εξελιχθεί σαν την παλιά Δ' Δέσμη, που είχε μάθημα βαρύτητας τα Μαθηματικά και επιπλέον Πολιτική Οικονομία.

 
Αποκλισεις στη βαθμολογία
10 Ιουλ 2020 23:27

Όταν μια ολόκληρη κατεύθυνση (ομάδα προσανατολισμού) αποτυγχάνει σε τόσο μεγάλο βαθμό με βαθμολογίες κάτω από 10 στο ποσοστό 75% πρέπει να γίνουν αλλαγές. Ένα μάθημα με ίδια θέματα δεν μπορεί να έχει τόσο μεγάλες αποκλίσεις στην ίδια χρονιά, για τους ίδιους εξεταζόμενους.

Αρχές Οικονομικής Θεωρίας ήταν μάθημα επιλογής, και πάντοτε τα θέματα ήταν εύκολα για όσους είχαν διαβάσει όλη τη χρονιά τα λίγα κεφάλαια. Η Πληροφορική δεν έχει θεωρία να εξεταστεί άρα εκ των πραγμάτων ανακυκλώνονται οι ίδιες προγραμματιστικές ασκήσεις και θεωρείται πιο εύκολο μάθημα σε σχέση με Χημεία-Φυσική-Βιολογία, όπως γνωρίζουν όλοι οι καθηγητές στο σχολείο.

Αντί το υπουργείο να ασχολείται με τις δηλώσεις στα μηχανογραφικά δελτία ας αλλάξει τη δομή του Λυκείου.

 
Γιάννης
10 Ιουλ 2020 23:33

Αφού έχουν τους βαθμούς των υποψηφίων γιατί στα στατιστικά δεν βγάζουν πόσοι υποψήφιοι έχουν από 0-1000 μόρια, 1000-2000 μόρια, ..., 19000-20000 μόρια

 
Αριστείδης
10 Ιουλ 2020 23:49

Η Πληροφορική πρέπει να ενταχθεί στην Θετική κατεύθυνση μαζί με τα Μαθηματικά και τη Φυσική δίπλα στη Βιολογία και στη χημεία.
Από κει και πέρα, τα μαθηματικά εντός εντός κοινού νου δεν μπορεί παρά να σφάλλουν.
Το 75% περιέχει τους μαθητές που απλά δίνουν πανελλαδικές από αδράνεια ενώ στοχεύουν σε απλό απολυτήριο, δηλαδή η παλιά Ε Δέσμη για εσένα που την θυμάσαι.
Απόδειξη το 45% κάτω από τη βάση στην Πληροφορική και στην Οικονομία.
Αν αφαιρέσεις αυτό το ποσοστό, τότε οι κατευθύνσεις θα ...σταθμιστούν.

 
Στελιος
11 Ιουλ 2020 02:08

Οι δεσμευτικές απαντήσεις της επιτροπής στη Νεοελληνική γλώσσα με την αντίστοιχη πίεση που ασκήθηκε στους βαθμολογητές, ώστε να μην παρεκκλίνουν απ' αυτές, ουσιαστικά τους "ευνούχισε" , κάτι που δε συνάδει με τον νέο τρόπο εξέτασης του μαθήματος (ένας τρόπος δήθεν πιο "φιλελεύθερος" και πιο κριτικός). Καλός για τη σχολική τάξη, αλλά άστοχος για πανελλαδικές εξετάσεις.
Υ.Γ. Με βάση τα στατιστικά μια παρατήρηση σχετική με τα "ευφυή" επιχειρήματα Γαβρόγλου για την αντικατάσταση των Λατινικών απ'την Κοινωνιολογία: Είχε υποστηρίξει ότι τα Λατινικά βασίζονται στην "παπαγαλία" και γι' αυτό οι μαθητές έπαιρναν υψηλές βαθμολογίες. Στις εξετάσεις του 2019 το ποσοστό των μαθητών που έγραψαν Λατινικά 18-20 ήταν 24,23% (τα οποία παρεμπιπτόντως ήταν πιο εύκολα σε σχέση με άλλες χρονιές). Φἐτος στην Κοινωνιολογία ήταν 28,28%. Τα συμπεράσματα περί "λαϊκισμού" δικά σας.

 
αλγεβρα αντι πληροφορικης
11 Ιουλ 2020 10:07

η βαση της πληροφορικης ειναι τα μαθηματικα,θα ειναι σωστο οι μαθητες να εχουν βαθυτερη γνωση των μαθηματικων.εξαλου το εξεταστικο σκοπο εχει να εξεταζει στις βασικες επιστημες την γνωση των υποψηφιων και οχι να αποτελει αντικειμενο απασχολησης καθηγητων

 
Εκπαιδευτικός
11 Ιουλ 2020 10:27

Πότε θα ανακοινωθούν τα στατιστικά για το πώς έχουν γράψει οι υποψήφιοι συνολικά, ανά προσανατολισμό; Π.χ. πόσοι βρίσκονται μεταξύ 10.000-11.000 μορίων και ούτω καθεξής; Να δούμε ανά κατεύθυνση τα συνολικά ποσοστά των αριστούχων, των κάτω από τη βάση κλπ και να βγουν κι άλλα συμπεράσματα.
Τι ακριβώς περιμένουν;

 
ΠΕ86
11 Ιουλ 2020 10:44

Οι πολέμιοι της πληροφορικής κάνουν πως δεν γνωρίζουν το "προφίλ" των μαθητών που δηλώνουν την Ο.Π. Οικονομίας-Πληροφορικής και κρίνουν απλά το αποτέλεσμα.

Για δείτε τα στατιστικά της παλιάς Τεχνολογικής που οι ίδιοι μαθητές έδιναν και Φυσική και ΑΕΠΠ. Πόσο μεγάλη διαφορά είχαν αυτά τα μαθήματα (παρόλο που η φυσική διδάσκονταν για 2+ ώρες ανά βδομάδα από το γυμνάσιο ενώ η ΑΕΠΠ μόνο 2 ώρες στην Γ' λυκείου);

 
Αλέξης
11 Ιουλ 2020 11:21

Αν και τα βλέπουμε κάθε χρόνο, είναι λυπηρά τα ποσοστά αποτυχίας στα μαθηματικά για τους υποψήφιους των σπουδών οικονομίας-πληροφορικής. Δεν είναι μόνο ότι το 75% έγραψε από τη βάση, αλλά το 50% κυμάνθηκε στην κλίμακα 0-5 !!

 
BLAST
11 Ιουλ 2020 11:45

Ένα μάθημα που το 70% τον υποψηφίων γράφει σταθερά κάτω από τη βάση είναι ξεκάθαρα προβληματικό και δεν μπορεί να αποτελεί κριτήριο και μέτρο για οτιδήποτε. Στις πανελλαδικές στα μαθηματικά ένας μαθητής καλείται να σχεδιάσει μια γραφική παράσταση (την οποία και ο πλέον αρχάριος μπορεί να κατασκευάσει στο λογισμικό geogebra) ενώ στον διαγωνισμό PISA να την ερμηνεύσει. Ο διαγωνισμός PISA εξετάζει την κατανόηση εννοιών και όχι την επίδοση σε τετριμμένα προβλήματα που έχουν αυτοματοποιηθεί. Η Ελλάδα στους διαγωνισμούς PISA είναι σχεδόν τελευταία στην ΕΕ. Στον διαγωνισμό PISA 2021, όπως διαβάσουμε στην σχετική ιστοσελίδα, στα μαθηματικά θα εξεταστεί και η υπολογιστική σκέψη. Σε ποιο ακριβώς μάθημα των μαθηματικών στο σχολείο διδάσκεται η υπολογιστική σκέψη; Η πληροφορική είναι προϋπόθεση για τα μαθηματικά σήμερα. Σε "συμφωνία" με αυτό το πνεύμα, στην Ελλάδα οι υποψήφιοι οι οποίοι εξετάζονται σε πληροφορική και μαθηματικά (4ο επιστημονικό πεδίο) δεν έχουν δικαίωμα εισαγωγής στα τμήματα μαθηματικών (και έχουν όσοι εξετάζονται στο άσχετο μάθημα της χημείας). Και μιας και μιλάμε για PISA 2021, ο διαγωνισμός θα περιλαμβάνει πλέον και διακεκριμένο διαγωνισμό στην πληροφορική! Στις Η.Π.Α, πλέον, οι μαθητές στα σχολεία μπορούν να επιλέγουν πληροφορική αντί για άλγεβρα και η πληροφορική γίνεται κριτήριο εισαγωγής για ολοένα και περισσότερα πανεπιστήμια. Και στην Ελλάδα τα πράγματα βρίσκουν το δρόμο τους σιγά-σιγά.

 
Αλέξης
11 Ιουλ 2020 12:49

Αν και τα βλέπουμε κάθε χρόνο, είναι λυπηρά τα ποσοστά αποτυχίας στα μαθηματικά για τους υποψήφιους των σπουδών οικονομίας-πληροφορικής. Δεν είναι μόνο ότι το 75% έγραψε κάτω από τη βάση, αλλά σχεδόν το 50% κυμάνθηκε στην κλίμακα 0-5 !!

Σελίδες

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΡΘΡΑ