Placeholder

ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΕΣ

Τα στατιστικά στοιχεία για τις φετινές βαθμολογικές επιδόσεις των υποψηφίων

Δημοσίευση: 10/07/2020
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Ανακοινώθηκαν σήμερα από το υπουργείο Παιδείας τα στατιστικά στοιχεία για τις φετινές βαθμολογικές επιδόσεις των υποψηφίων στις πανελλαδικές εξετάσεις ΓΕΛ και ΕΠΑΛ.

Πατήστε αντίστοιχα παρακάτω για να δείτε τα Στατιστικά:

ΝΕΟ ΣΥΣΤΗΜΑ

1. ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΚΗΣ ΚΛΙΜΑΚΑΣ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ - ΝΕΟ ΣΥΣΤΗΜΑ - ΓΕΛ_ΗΜΕΡΗΣΙΟ - --ΟΛΕΣ ΟΙ ΟΜΑΔΕΣ ΠΡΟΣΑΝ.-- - ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΕΣ 2020

 2. ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΚΗΣ ΚΛΙΜΑΚΑΣ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ - ΝΕΟ ΣΥΣΤΗΜΑ - ΓΕΛ_ΗΜΕΡΗΣΙΟ - ΘΕΤΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ

3. ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΚΗΣ ΚΛΙΜΑΚΑΣ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ - ΝΕΟ ΣΥΣΤΗΜΑ - ΓΕΛ_ΗΜΕΡΗΣΙΟ - ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ

4. ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΚΗΣ ΚΛΙΜΑΚΑΣ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ - ΝΕΟ ΣΥΣΤΗΜΑ - ΓΕΛ_ΗΜΕΡΗΣΙΟ - ΣΠΟΥΔΩΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ

5. ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΚΗΣ ΚΛΙΜΑΚΑΣ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ - ΝΕΟ ΣΥΣΤΗΜΑ - ΓΕΛ_ΗΜΕΡΗΣΙΟ - ΣΠΟΥΔΩΝ ΥΓΕΙΑΣ

6. ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΚΗΣ ΚΛΙΜΑΚΑΣ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ - ΝΕΟ ΣΥΣΤΗΜΑ - ΓΕΛ_ΗΜΕΡΗΣΙΟ - --ΟΛΕΣ ΟΙ ΟΜΑΔΕΣ ΠΡΟΣΑΝ.

7. ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΚΗΣ ΚΛΙΜΑΚΑΣ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ - ΝΕΟ ΣΥΣΤΗΜΑ - ΓΕΛ_ΗΜΕΡΗΣΙΟ - ΘΕΤΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ

8. ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΚΗΣ ΚΛΙΜΑΚΑΣ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ - ΝΕΟ ΣΥΣΤΗΜΑ - ΓΕΛ_ΗΜΕΡΗΣΙΟ - ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ

9 ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΚΗΣ ΚΛΙΜΑΚΑΣ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ - ΝΕΟ ΣΥΣΤΗΜΑ - ΓΕΛ_ΗΜΕΡΗΣΙΟ - ΣΠΟΥΔΩΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ

10. ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΚΗΣ ΚΛΙΜΑΚΑΣ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ - ΝΕΟ ΣΥΣΤΗΜΑ - ΓΕΛ_ΗΜΕΡΗΣΙΟ - ΣΠΟΥΔΩΝ ΥΓΕΙΑΣ

11. ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΚΗΣ ΚΛΙΜΑΚΑΣ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ - ΝΕΟ ΣΥΣΤΗΜΑ - ΓΕΛ_ΗΜΕΡΗΣΙΟ - --ΟΛΕΣ ΟΙ ΟΜΑΔΕΣ ΠΡΟΣΑΝ

ΠΑΛΑΙΟ ΣΥΣΤΗΜΑ

12. ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΚΗΣ ΚΛΙΜΑΚΑΣ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ - ΠΑΛΑΙΟ ΣΥΣΤΗΜΑ - ΓΕΛ_ΗΜΕΡΗΣΙΟ - --ΟΛΕΣ ΟΙ ΟΜΑΔΕΣ ΠΡΟΣΑΝ

13. ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΚΗΣ ΚΛΙΜΑΚΑΣ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ - ΠΑΛΑΙΟ ΣΥΣΤΗΜΑ - ΓΕΛ_ΗΜΕΡΗΣΙΟ - ΘΕΤΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ

14. ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΚΗΣ ΚΛΙΜΑΚΑΣ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ - ΠΑΛΑΙΟ ΣΥΣΤΗΜΑ - ΓΕΛ_ΗΜΕΡΗΣΙΟ - ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ

15. ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΚΗΣ ΚΛΙΜΑΚΑΣ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ - ΠΑΛΑΙΟ ΣΥΣΤΗΜΑ - ΓΕΛ_ΗΜΕΡΗΣΙΟ - ΣΠΟΥΔΩΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ

16. ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΚΗΣ ΚΛΙΜΑΚΑΣ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ - ΠΑΛΑΙΟ ΣΥΣΤΗΜΑ - ΓΕΛ_ΗΜΕΡΗΣΙΟ - --ΟΛΕΣ ΟΙ ΟΜΑΔΕΣ ΠΡΟΣΑ

17. ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΚΗΣ ΚΛΙΜΑΚΑΣ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ - ΠΑΛΑΙΟ ΣΥΣΤΗΜΑ - ΓΕΛ_ΗΜΕΡΗΣΙΟ - ΘΕΤΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ

18. ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΚΗΣ ΚΛΙΜΑΚΑΣ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ - ΠΑΛΑΙΟ ΣΥΣΤΗΜΑ - ΓΕΛ_ΗΜΕΡΗΣΙΟ - ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ

19. ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΚΗΣ ΚΛΙΜΑΚΑΣ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ - ΠΑΛΑΙΟ ΣΥΣΤΗΜΑ - ΓΕΛ_ΗΜΕΡΗΣΙΟ - ΣΠΟΥΔΩΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ

ΕΠΑΛ

20.ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΚΗΣ ΚΛΙΜΑΚΑΣ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ - ΕΠΑΛ_ΗΜΕΡΗΣΙΟ

21. ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΚΗΣ ΚΛΙΜΑΚΑΣ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ - ΕΠΑΛ_ΗΜΕΡΗΣΙΟ

Σχόλια (131)

 
Βιοπληροφορική
28 Αυγ 2020 13:21

@αχαχα

Άσε τους "αυριανούς "επιστήμονες" πληροφορικάριους" και κοίτα τους αυριανούς "επιστήμονες" μαθηματικάριους (Μαθηματικό Σάμου: βάση 3.125)

 
Μαρία
28 Ιουλ 2020 23:16

To 2018, στο πεδίο των θετικών σπουδών, ένας στους τέσσερις (1/4) έγραψε πάνω από 18 στην χημεία. Τότε ήταν δύσκολο μάθημα η χημεία και ικανό κριτήριο για την εισαγωγή στο πανεπιστήμιο; Δεν υπάρχει εύκολο ή δύσκολο μάθημα στις πανελλαδικές. Φέτος είναι έτσι, του χρόνου είναι αλλιώς. Αλλά κάποιοι ονειρεύονται πάλι τον εξοστρακισμό της πληροφορικής. Με το όνειρο θα μείνουν. Η πληροφορική, μάλιστα, θα επιστρέψει στην θετική κατεύθυνση όπως επιβάλλει το σύγχρονο επιστημονικό πνεύμα.

 
Διαφορετική συζήτηση
27 Ιουλ 2020 17:07

Άλλη η συζήτηση για τις εξετάσεις (4 ή 5 μαθήματα, βαθμολογία, θέματα) και άλλη η συζήτηση για τη διδασκαλία της Πληροφορικής στο σχολείο. Για να γίνει όμως η πρώτη προϋπόθεση είναι να προηγηθεί η δεύτερη.

Σχεδόν παντού τα τμήματα Πληροφορικής είναι ενταγμένα και έχουν σύνδεση με σχολές Θετικών Σπουδών και όχι σχολές Οικονομικών Σπουδών.

 
Κόσμος
27 Ιουλ 2020 15:09

Στην Κύπρο στις εισαγωγικές εξετάσεις για τα πανεπιστήμια τόσο στις θετικές σπουδές όσο και στις σπουδές υγείας και ζωής έχουν την επιλογή να εξεταστούν στο μάθημα της πληροφορικής.

 
Κάποιος δεν θέλει να καταλάβει
27 Ιουλ 2020 10:12

Κάθε χρόνο η ίδια συζήτηση. Σε όλο σχεδόν τον κόσμο οι μαθητές εξετάζονται στα μαθηματικά για τις σχολές πληροφορικής και σε μαθηματικά, φυσική, χημεία για τα πολυτεχνεία και τις σχολές θετικών επιστημών. Το ίδιο συμβαίνει και στην Ελλάδα με αναγκαστικές προσαρμογές λόγω του συστήματος των 4 μαθημάτων. Μπορεί σε κάποιους να μην αρέσει αλλά αυτή είναι η διεθνής πρακτική και δεν υπάρχει προφανής λόγος να αλλάξει.

 
Σχολές Πληροφορικής
27 Ιουλ 2020 04:17

Οι σχολές Πληροφορικής κακώς διαχωρίζονται σε πενταετείς και τετραετείς, δεν έχει κανένα νόημα αυτό και προφανώς δεν υπάρχει προηγούμενο. Στην Ελλάδα αλλά και στο εξωτερικό για εισαγωγή σε αντίστοιχες σχολές είναι απαραίτητη η εξέταση σε Μαθηματικά και Φυσική.

Το θεμα είναι τα στατιστικά στοιχεία αλλά πάντα εκτροχιάζεται η συζήτηση επειδή οι πανελλαδικές αναδεικνύουν τα προβλήματα στα μαθήματα.

 
μπλαστος και οδυρμος
26 Ιουλ 2020 11:46

οταν μας αποδομουν τα επιχειρηματα καταληγουμε στα μηδενικης σημασιας μαθηματα οπως η χημεια προφανως για να το αποκαλεις ετσι δειχνει την αντιληψη που εχεις για τα φαινομενα γυρω σου

 
BLAST
25 Ιουλ 2020 10:24

Δεν φτάνει που δεν δίνουν το μάθημα της πληροφορικής στο 2ο πεδίο αδικούνται κιόλας σχετικά με της σχολές της πληροφορικής. Καταχρηστικά υπάρχουν οι σχολές της πληροφορικής στο 2ο πεδίο. Όλες οι σχολές της πληροφορικής θα πρέπει να ανήκουν αποκλειστικά στο πεδίο της πληροφορικής. Που ακούστηκε να εισάγεσαι σε σχολή πληροφορικής εξεταζόμενος σε δευτερεύουσας αν όχι μηδενικής (π.χ. χημεία) σημασίας μαθήματα και όχι στο βασικό αντικείμενο των σπουδών σου.

 
Στατιστικά Τεχνολογικής 2015
24 Ιουλ 2020 14:58

Στην τότε τεχνολογική, το 43% και το 35% έγραψε από (0 έως 5) σε Φυσική και Μαθηματικά.

Στην θετική, (0 έως 5), έγραψε το 18% στη Φυσική και το 13% στα Μαθηματικά.

https://www.esos.gr/arthra/38959/ektimiseis-gia-tis-vaseis-ton-sholon-ka...

Το πρόβλημα είναι διαχρονικό, πάλι οι ίδιες αρνητικές επιδόσεις συγκεντρώνονται στην πολυπληθέστερη κατεύθυνση.

Σε ΑΕΠΠ (0 έως 5) έγραψε το 16%, και ΑΟΔΕ, το 2%, δηλαδή μαθητές που μάλλον έδωσαν λευκή κόλλα.

 
Επιδόσεις 2015
24 Ιουλ 2020 14:48

Δείτε τις επιδόσεις των μαθητών το 2015 με το προηγούμενο σύστημα. Πάλι εμφανίζεται διαφορά απόδοσης μεταξύ Τεχνολογικής και Θετικής Κατεύθυνσης, ειδικά στα κοινά μαθήματα Φυσικής, Έκθεσης και Μαθηματικών:

https://www.esos.gr/arthra/38959/ektimiseis-gia-tis-vaseis-ton-sholon-ka...

Στην Έκθεση (0-10) έγραψε μόνο το 6% των υποψηφίων της Θετικής, αλλά σχεδόν το 20% των υποψηφίων της Τεχνολογικής.

Φυσική Θετικής: Πάνω από τη βάση το 53%
Φυσική Τεχνολογικής: Πάνω από τη βάση μόνο το 30%

Μαθηματικά Θετικής: Πάνω από τη βάση το 61%
Μαθηματικά Τεχνολογικής: Πάνω από τη βάση μόνο το 30%

Στο ΑΕΠΠ όμως (0-10) έγραψε το 40%, στη Χημεία (0-10) αντίστοιχα μόνο το 21% - ποσοστά αντίστοιχα με το 2020.

Η Τεχνολογική Κατεύθυνση (33.000) είχε υπερδιπλάσιους μαθητές σε σχέση με τη Θετική (13.000) λόγω ευκολίας μαθημάτων.

Τουλάχιστον όμως όλοι έδιναν Μαθηματικά και Φυσική, ως μαθήματα βαρύτητας. Με το νέο σύστημα αυτό δεν ισχύει, και από φέτος μάλιστα έχει καταργηθεί και ο συντελεστής των Μαθηματικών.

Σαφέστατα λοιπόν δημιουργείται θέμα με την εισαγωγή στις κοινές σχολές του 2ου και 4ου πεδίου, κανονικά δε θα έπρεπε να υπάρχει διαχωρισμός και να είναι υποχρεωτική η εξέταση σε Μαθηματικά και Φυσική για όλους τους τελειόφοιτους.

@ Βlast

Το ποσοστό αποτυχίας (κάτω από 10) είναι το ίδιο και το 2015 και το 2020, κυμαίνεται στο 20%-25%. Το μόνο που έχει αλλάξει είναι το ποσοστό των αριστούχων, το οποίο σωστά έχει μειωθεί: Το 2015 η Χημεία η τελική εξέταση είχε πιο εύκολα θέματα και έτσι το 60% των μαθητών έγραψε πάνω από 15, συγκεκριμένα 1 στους 3 πάνω από 18.

Δεν άλλαξε κάτι στα μαθήματα: η ύλη της Χημείας είναι ενιαία σε όλο το Λύκειο. Αντιθέτως, στην Πληροφορική ακόμη εξετάζονται σε εντολές ψευδογλώσσας που έμαθαν στην τελευταία τάξη.

Μήπως είναι λόγω του μπερδέματος της εκφώνησης που πολλοί χημικοί φωνάζουν τόσο καιρό - δεν ακούς τίποτα εσύ; Οι μπερδεμένες εκφωνήσεις στην χημεία δεν κάνουν εύκολο το μάθημα της πληροφορικής.

 
Γνώσεις πληροφορικής
23 Ιουλ 2020 18:19

Τι σχέση έχει η Turing-complete με τη συγκεκριμένη ύλη και τα συγκεκριμένα θέματα κάθε χρόνο; Κανένας φοιτητής δεν ανατρέχει στο βιβλίο του Λυκείου για να μάθει για αυτά.

Ακόμα και ένας μαθητής Α' Λυκείου λύνει τις ασκήσεις της Πληροφορικής Γ' Λυκείου, χωρίς συνδυαστικές γνώσεις ή ιδιαίτερη εξάσκηση σε συγγραφή κώδικα.

Ακριβώς αυτό: Στην πληροφορική αν ξέρεις εντολές επιλογής και επανάληψης λύνεις την άσκηση, ενώ στην χημεία αν ΔΕΝ ξέρεις τι είναι η οξειδοαναγωγή και η ενθαλπία δεν μπορείς να καταλάβεις ούτε ποιο είναι το ζητούμενο.

Και στα θεωρητικά μαθήματα, όπως Ιστορία, εξετάζονται για τη δυνατότητα να μελετούν και να συνδυάζουν γνώσεις σε μια δεδομένη ύλη. Υπάρχουν όμως και μαθήματα που είναι δεδομένα τα θέματα, όπως Λατινικά.

Τα αποτελέσματα το δείχνουν κάθε χρόνο, μαθητές που γράφουν πολύ άσχημα σε Μαθηματικά και Έκθεση (ούτε τη βάση), γράφουν πολύ καλύτερα σε μαθήματα όπως ΑΕΠΠ, ΑΟΘ.

 
Ford
23 Ιουλ 2020 17:27

Ένας μαθητής που δεν μπορεί να γράψει ούτε μια περίληψη δέκα γραμμών ή δεν ξέρει ιδιότητες δυνάμεων δεν μπορεί να σπουδάσει.

Το μάθημα ΑΕΠΠ δεν έχει σχέση με την Πληροφορική. Αυτό το ξέρουν και οι καθηγητές στα σχολεία, και οι μαθητές, και οι φοιτητές και οι καθηγητές στα ΑΕΙ.

Προς εκπαιδευτικος

ΣΗΜΑΝΤΙΚΟΣ ΑΡΙΘΜΟΣ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΜΑΣ ΕΧΕΙ ΣΟΒΑΡΕΣ ΑΔΥΝΑΜΙΕΣ ΚΑΤΑΝΟΗΣΗΣ ΚΕΙΜΕΝΟΥ, ΕΛΛΕΙΨΗ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΗΣ ΣΚΕΨΗΣ ΚΑΙ ΚΡΙΤΙΚΗΣ ΙΚΑΝΟΤΗΤΑΣ.

ΑΝ ΠΡΟΣΘΕΣΟΥΜΕ ΚΑΙ ΤΟ ΟΤΙ ΟΛΟΙ ΠΕΡΝΑΝΕ ΤΙΣ ΤΑΞΕΙΣ ΚΑΙ ΜΕ ΦΟΥΣΚΩΜΕΝΗ ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ ΔΕΝ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΜΑΣ ΕΚΠΛΗΣΣΟΥΝ ΟΙ ΧΑΜΗΛΕΣ ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΣΤΙΣ ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΕΣ ΟΣΟ ΑΠΛΑ ΚΑΙ ΕΥΚΟΛΑ ΚΙ ΑΝ ΕΙΝΑΙ ΤΑ ΘΕΜΑΤΑ

 
Ερωτηματολόγια
23 Ιουλ 2020 17:22

Οι περισσότεροι επαγγελματίες (πτυχιούχοι ή μη) στην Πληροφορική ούτε θυμούνται ούτε τους ενδιαφέρει η Turing-πληρότητα - και σίγουρα οι μαθητές υποψήφιοι στις πανελλαδικές μπορούν εδώ και χρόνια να γράφουν "άριστα" στο μάθημα ΑΕΠΠ-Πληροφορική χωρίς καμία σχετική γνώση.

Δεν εξετάζονται οι μαθητές στη θεωρία πίσω από τη ΓΛΩΣΣΑ, ουτε σε κάτι άλλο σχετικό με το γνωστικό αντικείμενο της Πληροφορικής (πχ. Δίκτυα, Σχεσιακή Άλγεβρα, Ηλεκτρονική, Αλγόριθμοι, Αρχιτεκτονική Υπολογιστών, Δομές Δεδομένων, Τεχνητή Νοημοσύνη).

Απλώς γράφουν δύο απλές προγραμματιστικές ασκήσεις (υπολογισμός μέσου όρου, ταξινόμηση όρων, αναζήτηση μέγιστου-ελάχιστου, ή κάποιο συνδυασμό με χρήση εντολών δομής επιλογής, επανάληψης και εισόδου-εξόδου). Αυτό είναι όλο.

Οι μαθητές Λυκείου δεν ξέρουν καν πράξεις στο δυαδικό σύστημα, ασχετα τι αρέσει στον καθένα. Στείλτε σχετικά ερωτηματολόγιο σε αποφοίτους Πληροφορικής ή σε τελειόφοιτους Λυκείου από το 4ο πεδίο, να δούμε τι απαντήσεις θα λάβετε για την βιοπληροφορική ή ό,τι άλλο διαβάζετε στην wikipedia:

Η εξέταση μιας Turing-πλήρους γλώσσας προγραμματισμού δεν είναι εύκολη υπόθεση (και μην μου πεις πάλι ότι το σχολικό βιβλίο πληροφορικής δεν αναφέρει την "Turing-πληρότητα" γιατί θα σε στείλω να διαβάσεις την διαφορά γλώσσας και μεταγλώσσας και δεν θα σου αρέσει).

 
Ασυναρτησίες
23 Ιουλ 2020 17:13

Ο Ηλεκτρομαγνητισμός και η Θερμοδυναμική, που ανακλύφθηκαν και θεμελιώθηκαν ανακαλύφθηκε τον 19ο αιώνα, δεν πρέπει να διδάσκονται στους φοιτητές τον 21ο αιώνα; Τον ίδιο αιώνα διατυπώθηκε και η Θεωρία της Εξέλιξης, στην Βιολογία. Και μηχανικός στη NASA να γίνει κάποιος, πρέπει να ξέρει τι είναι στροφορμή.

Κανείς δεν υποστηρίζει ότι ένας κλάδος υπερτερεί όλων των υπολοίπων.

Πέρα από αυτά προφανώς πρέπει κάποιος να έχει διαβάσει την σχολική ύλη για να καταλάβει σε ποιο βαθμό οι γνώσεις που αποκτούν οι μαθητές συνδέονται με την επιστήμη.

Η ύλη του ΑΕΠΠ είναι δεδομένη και αποτυπώνεται στον τίτλο: Ανάπτυξη Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον (όχι Κατηγορηματική Λογική ή θεωρία Γράφων).

Χημειοπληροφορική
22 Ιουλ 2020 16:15

@war on computer science
Δεν σας συμφέρει να καταργηθεί η πληροφορική γιατί σε λίγο και η χημεία κλάδος της πληροφορικής θα είναι, όπως άλλωστε και η σύγχρονη βιολογία του DNA (Βιοπληροφορική). Η εξάρτηση από τον υπολογισμό είναι μοιραία.

 
Βιβλίο Πληροφορικής
23 Ιουλ 2020 17:04

Πέρα από τα στατιστικά αποτελέσματα η κριτική διαχρονικά επικεντρώνεται στην ύλη που διδάσκονται και εξετάζονται οι μαθητές στην Πληροφορική.

Άσχετα με τη δυσκολία του πανελλαδικού διαγωνισμού εισαγωγής στα ΑΕΙ, το υπουργείο πρέπει άμεσα να προχωρήσει σε αναβάθμιση του μαθήματος και να μη μείνει σε επικοινωνιακά μέτρα, τύπου ρομποτική στο νηπιαγωγείο.

 
Διαφορά αποτελεσμάτων
23 Ιουλ 2020 17:02

Η διαφορά των αποτελεσμάτων μεταξύ πεδίων αποδεικνύει ότι δεν ανταποκρίνονται όλοι οι μαθητές το ίδιο στα ίδια θέματα:

Στο 2ο πεδίο, σε όλα τα μαθήματα 1 στους 2 έγραψαν πάνω από τη βάση (50%). Αυτό συμβαίνει γιατί συνειδητά το έχουν επιλέξει οι μαθητές που επιθυμούν να έχουν πρόσβαση σε μεγαλύτερο εύρος σχολών (Πολυτεχνικές, Θετικών Σπουδών).

Στο 4ο πεδίο γράφουν πολύ χειρότερα σε σχέση με το 2ο και 3ο πεδίο, παρόλο που δεν έχουν να εξεταστούν σε Φυσική ή Χημεία ή Βιολογία μαζί με τα Μαθηματικά. Αυτό συμβαίνει γιατί, εκτός από ένα ποσοστό 20%, οι υπόλοιποι το επιλέγουν για την ευκολία των μαθημάτων Οικονομίας και Πληροφορικής (πχ. σε σχέση με Ιστορία ή Φυσική ή Αρχαία, πολύ πιο εύκολα θα γράψει κάποιος για Παιδαγωγικά)

@ Κρανίου τόπος
23 Ιουλ 2020 09:46

Είναι δεδομένο ότι πρέπει οι βαθμολογίες στις εξετάσεις να συσσωρεύονται κάτω από τη βάση για να ενισχύουν την παραπαιδεία. Έτσι αν υπάρχουν μαθήματα με τους...μισούς μαθητές πάνω από τη βάση, χαλάνε την πιάτσα...
Φυσικά το ζήτημα είναι άλλο και όχι το καλό της εκπαίδευσης...

 
Dijkstra
23 Ιουλ 2020 12:05

Είναι αστείο να λέγεται ότι το μάθημα της πληροφορικής, το οποίο είναι το πιο σύγχρονο και διασυνδεδεμένο με το πανεπιστήμιο μάθημα που εξετάζεται στις πανελλαδικές εξετάσεις, είναι δήθεν ακατάλληλο και είναι κατάλληλο ας πούμε το μάθημα της φυσικής το οποίo συνίσταται στην νευτώνεια μηχανική του 1700. Όλοι καταλαβαίνουν την σκοπιμότητα. Η πληροφορική είναι θεμέλιο των θετικών επιστημών σήμερα και είναι σκάνδαλο που έχει αποκλειστεί από το πεδίο των θετικών σπουδών. Αυτή τη στρέβλωση καίγονται να διατηρήσουν ορισμένοι, αλλά δεν θα τα καταφέρουν. Η επιστημονικότητα θα επικρατήσει.

 
Κρανίου τόπος
23 Ιουλ 2020 09:46

Είναι δεδομένο ότι πρέπει οι βαθμολογίες στις εξετάσεις να συσσωρεύονται κάτω από τη βάση για να ενισχύουν την παραπαιδεία. Έτσι αν υπάρχουν μαθήματα με τους...μισούς μαθητές πάνω από τη βάση, χαλάνε την πιάτσα...
Φυσικά το ζήτημα είναι άλλο και όχι το καλό της εκπαίδευσης...

 
BLAST
22 Ιουλ 2020 20:36

Δεν διδάσκουν κατηγορηματική λογική στα τμήματα χημείας. Στην πληροφορική αν ξέρεις εντολές επιλογής και επανάληψης λύνεις την άσκηση, ενώ στην χημεία αν ξέρεις τι είναι η οξειδοαναγωγή και η ενθαλπία δεν τις λύνεις; Μήπως είναι λόγω του μπερδέματος της εκφώνησης που πολλοί χημικοί φωνάζουν τόσο καιρό - δεν ακούς τίποτα εσύ; Οι μπερδεμένες εκφωνήσεις στην χημεία δεν κάνουν εύκολο το μάθημα της πληροφορικής. Η εξέταση μιας Turing-πλήρους γλώσσας προγραμματισμού δεν είναι εύκολη υπόθεση (και μην μου πεις πάλι ότι το σχολικό βιβλίο πληροφορικής δεν αναφέρει την "Turing-πληρότητα" γιατί θα σε στείλω να διαβάσεις την διαφορά γλώσσας και μεταγλώσσας και δεν θα σου αρέσει).

@Διαγωνίσματα
Στη Χημεία αν ο μαθητής δεν ξέρει τι είναι οξειδοαναγωγή, τι είναι ενθαλπία και δεν γνωρίζει τίποτα από χημικές ενώσεις τι θα γράψει με την "απλή μέθοδο των τριών";
Στην Πληροφορική και μόνο την εκφώνηση να διαβάσει κάποιος που ξέρει τις βασικές εντολές επιλογής και επανάληψης λύνει την άσκηση.

 
Στατιστικά ΑΕΠΠ 2010-2016
22 Ιουλ 2020 17:45

Στο προηγούμενο σύστημα εξετάσεων (2010-2016) πάλι ένα ποσοστό 40% έως 50% έγραφε κάτω βάση στο μάθημα ΑΕΠΠ.

Αυτό σχετίζεται με τους μαθητές που επιλέγουν τη συγκεκριμένη κατεύθυνση ή ομάδα προσανατολισμού (Τεχνολογική τότε ή Οικονομίας τώρα) - τα ίδια αποτελέσματα είχαν και στα Μαθηματικά Κατεύθυνσης, πάντα ένα 40% των υποψηφίων γράφει από 0 έως 10, με το μεγαλύτερο ποσοστό να αποτυχίας να εμφανίζεται το 2013.

Λογικό, αφού ένας αδύναμος μαθητής κατά κανόνα δεν επέλεγε να εξεταστεί και σε Βιολογία ή Χημεία (απαραίτητα για Ιατρική, Φαρμακευτική, Νοσηλευτική κ.α.), αλλά προσπαθούσε να επικεντρωθεί στα δύο μαθήματα βαρύτητας. Τότε δεν υπήρχε περιορισμός στη δήλωση σχολών σε Θετικές και Τεχνολογικές, και μπορούσε να δηλώσει και τα δύο πεδία (τότε 2ο και 4ο πεδίο, ενώ το 5ο ήταν οι Οικονομικές με επιπλέον εξέταση στο μάθημα των Αρχών Οικονομίας).

Στη Χημεία έχει γίνει πιο δύσκολη η εξέταση τα τελευταία τρία χρόνια, με αποτέλεσμα να μειωθεί το "άριστα" στις τελικές βαθμολογίες, αλλά το ποσοστό αποτυχίας των υποψηφίων ποτέ δεν ξεπερνούσε το 25%, ούτε στο παλιό ούτε στο νέο σύστημα εξετάσεων. Αντίστοιχα καλύτερες επιδόσεις είχαν πάντοτε οι υποψήφιοι της Θετικής Κατεύθυνσης και στα Μαθηματικά και στη Φυσική.

Η ύλη και το σχολικό βιβλίο της Πληροφορικής στο Λύκειο είναι ανεξάρτητο ζήτημα, άσχετο με τις πανελλαδικές: εδώ και χρόνια υποτίθεται ότι θα αντικατασταθούν τα παλιά με νέα σχολικά εγχειρίδια, και θα εμπλουτιστεί το πρόγραμμα σπουδών, αλλά μέχρι τώρα δεν έχει προχωρήσει η συγγραφή.

 
Χημειοπληροφορική
22 Ιουλ 2020 16:15

@war on computer science
Δεν σας συμφέρει να καταργηθεί η πληροφορική γιατί σε λίγο και η χημεία κλάδος της πληροφορικής θα είναι, όπως άλλωστε και η σύγχρονη βιολογία του DNA (Βιοπληροφορική). Η εξάρτηση από τον υπολογισμό είναι μοιραία.

 
Στατιστική αποτελεσμάτων
21 Ιουλ 2020 21:30

Ακόμα και μια κακή απόδοση στα Μαθηματικά καλύπτεται από ΑΕΠΠ και ΑΟΘ, αφού φέτος δεν υπάρχει αυξημένος συντελεστής για μάθημα βαρύτητας. Με ένα 13 έως 15 σε αυτά τα δύο, ένα 9 στα Μαθηματικά και ένα 11 στην Έκθεση οι υποψήφιοι στο 4ο πεδίο συγκεντρώνουν τουλάχιστον 12.000 μόρια.

Στην Πληροφορική γράφουν 55% πάνω από 10, και στην Οικονομία 60%, έτσι προκύπτει το 20% των αποφοίτων του πεδίου, περίπου 4.500, με βαθμολογία που αντιστοιχεί σε περισσότερα από 14.000 μόρια.

Όσοι έχουν πάει καλά και στα τέσσερα μαθήματα, περίπου 1.500 εξεταζόμενοι, έχουν από 16 έως 18.000 μόρια, και πάνω από 18.000 μόρια έχουν μόνο 284 εξεταζόμενοι.

https://www.esos.gr/arthra/68599/statistika-stoiheia-morion-panelladikon...

Αριστούχοι υπάρχουν σε όλα τα πεδία, αλλά είναι εμφανώς πιο εύκολο να γράψεις καλά σε μαθήματα όπως Οικονομία και Πληροφορική σε σχέση με Φυσική και Χημεία, δύο μαθήματα που παραδοσιακά μπαίνουν "δύσκολα" θέματα για να γίνει ο διαχωρισμός των υποψηφίων για τις σχολές Επιστημών Υγείας.

Από το 2000 μέχρι το 2015 όλοι οι υποψήφιοι εξετάζονταν σε Μαθηματικά και Φυσική, κάτι που είναι λογικό να επανέλθει για να μη διαχωρίζεται το πεδίο των Θετικών Σπουδών από τις Επιστήμες Υγείας (σύστημα Δεσμών). Για την εισαγωγή σε ειδικές σχολές, πχ. Βιολογία, Χημεία ή Γεωπονική, να απαιτείται εξέταση στα αντίστοιχα μαθήματα.

 
Πέφτω από το cloud
21 Ιουλ 2020 21:15

Και στο πανεπιστήμιο με χαρτί και στυλό γράφουν εξετάσεις οι φοιτητές, δεν εξετάζονται μόνο σε κώδικα και έτοιμες εξισώσεις από λογισμικό. Ακόμα και διδακτορικό να κάνεις, πρέπει να ξέρεις να κρατάς σημειώσεις και να κάνεις λογική ανάλυση, κάτι που ορισμένοι μάλλον δεν έχουν κατορθώσει.

Όταν στα Μαθηματικά στο 2ο πεδίο 1 στους 2 γράφει πάνω από 10, έχοντας παράλληλα να διαβάσει και Φυσική, ενώ στο 4ο πεδίο 1 στους 3 γράφει κάτω από 5 και 3 στους 4 κάτω από 10, η διαφορά δυναμικότητας είναι εμφανής.

Στην Έκθεση, το κοινό μάθημα για όλα τα πεδία, πάνω από 80% των υποψηφίων στο 2ο πεδίο και 3ο πεδίο έγραψαν τουλάχιστον τη βάση, έχοντας πάλι να διαβάσουν Μαθηματικά ή Φυσική ή και τα δύο. Στο 4ο πεδίο το αντίστοιχο ποσοστό ήταν μόνο 58%.

 
Διαγωνίσματα
21 Ιουλ 2020 20:56

Στη Χημεία αν ο μαθητής δεν ξέρει τι είναι οξειδοαναγωγή, τι είναι ενθαλπία και δεν γνωρίζει τίποτα από χημικές ενώσεις τι θα γράψει με την "απλή μέθοδο των τριών";

Στην Πληροφορική και μόνο την εκφώνηση να διαβάσει κάποιος που ξέρει τις βασικές εντολές επιλογής και επανάληψης λύνει την άσκηση. Φυσικά, εαν κάποιος δεν μπορεί να γράψει ούτε μια παράγραφο, ακόμα και σε εύκολα τυποποιημένα θέματα δε θα γράψει τίποτα.

Οι καλοί μαθητές στο 4ο πεδίο στο ΑΕΠΠ και ΑΟΘ εδώ και 20 χρόνια γράφουν άνετα πάνω από 15, χωρίς ιδιαίτερη προετοιμασία και κυρίως χωρίς να μαθαίνουν κάτι που είναι χρήσιμο για τις μετέπειτα σπουδές τους.

Το μάθημα της Πληροφορικής δεν πρέπει να καταργηθεί αλλά να βελτιωθεί και να αποκτήσει επιστημονικές βάσεις, όπως όλα τα υπόλοιπα:

Να διδάσκονται και να εξετάζονται οι μαθητές σε θεωρία και προβλήματα, πέρα από τα τετριμμένα (πχ. καταχώριση και ταξινόμηση στοιχείων πινάκων).

 
Πληροφορική ΑΕΠΠ
21 Ιουλ 2020 20:54

Οι ίδιοι απόφοιτοι που γράφουν μέτρια στην Πληροφορική και ΑΟΘ (55% και 60% πάνω από τη βάση), γράφουν πολύ πιο άσχημα σε Μαθηματικά (μόλις 25% πάνω από τη βάση) και Έκθεση.

Σε Φυσική ή Χημεία, που απαιτούν γνώσεις από το Λύκειο θα έγραφαν εξίσου άσχημα. Σε αυτά τα μαθήματα εξετάζονται οι μαθητές σε 2ο και 3ο πεδίο, εκτός από Μαθηματικά, και αποδίδουν τουλάχιστον 1 στους 2 πάνω από 10.

Το αν είναι εύκολο ένα μάθημα κρίνεται από το επίπεδο της ύλης που διδάσκεται, και κατά πόσο απαιτεί συνδυαστικές γνώσεις, κάτι που δε συμβαίνει με Πληροφορική (ΑΕΠΠ) και ΑΟΘ, και Λατινικά στο 1ο πεδίο, λόγω βιβλίου.

Ήδη, το 4ο πεδίο συγκεντρώνει αριθμητικά όσους υποψηφίους έχουν συνολικά το 2ο και 3ο πεδίο, ακριβώς επειδή αποφεύγοντας Φυσική (και Χημεία, Βιολογία) μπορούν να εισαχθούν σε Οικονομικές Σχολές και ορισμένες σχολές Πληροφορικής (τετραετείς).

@ Ύλη Χημείας

Στην πληροφορική και φέτος 45% κάτω από τη βάση (οκ, το μάθαμε το παραμύθι, εδώ σας βολεύει οι υποψήφιοι να είναι λιγότερο "έξυπνοι", γιατί δεν σας βολεύει η πληροφορική να είναι δύσκολο μάθημα). Πάντως αν η πληροφορική είναι τόσο εύκολο μάθημα όσο λέτε, πιο πιθανό είναι να αυξηθούν οι υποψήφιοι του 4ου πεδίου από το να καταργηθεί το μάθημα, προφανώς.

 
Εξετάσεις
21 Ιουλ 2020 15:22

Τα χαμηλά στατιστικά με βαθμούς κάτω από 5 είναι πολύ υψηλά για να ευθύνονται μεμονωμένα σχολεία ή μαθητές.

Όσο για τη δυσκολία των θεμάτων σε πόσα μαθήματα έχετε δει εξεταζόμενους να αποχωρούν σε δύο ώρες, όχι επειδή δεν έγραψαν αλλά επειδή τα θέματα είναι τοσο απλά; Κάθε χρόνο σε Λατινικά, ΑΕΠΠ, ΑΟΘ αυτό το βλέπουν όλοι.

 
Νέα βιβλία Πληροφορικής
21 Ιουλ 2020 14:50

Σε λίγα χρόνια θα ανανεωθούν τα βιβλία και η ίδια ύλη Πληροφορικής θα διδάσκεται στην Α' Λυκείου ή στην Γ' Γυμνασίου, όχι στους τελειόφοιτους που προετοιμάζονται για πανεπιστημιακές σπουδές στο 2025.

Τελειώνουν το σχολείο και ούτε τις απλές πράξεις σε άλλα συστήματα αρίθμησης (δυαδικό, δεκαεξαδικό), κάτι απλό και βασικό, δεν μαθαίνουν για τις πανελλαδικές εξετάσεις.

Αστεία θέματα λες και ζούμε στο 1980, ενώ τα σημερινά παιδιά έχουν πρόσβαση σε κινητά και υπολογιστές με σύνδεση στο διαδίκτυο και μπορούν να μάθουν απλές εντολές προγραμματισμού ήδη από το Δημοτικό. Φυσικά, με ένα βιβλίο που γράφτηκε από ανθρώπους εκείνης της εποχής προφανώς δεν μπορεί να γίνει σωστό μάθημα.

 
Απολυτήριο Δημοτικού
21 Ιουλ 2020 14:40

Σιγά μην επιστρέψουμε στις παλιές εποχές, όπου ο κόσμος έπαιρνε μόνο ένα απολυτήριο Δημοτικού. Οι σπουδές μπορούν να είναι προσβάσιμες για το 90% των μαθητών, αρκεί να οργανωθεί σωστά η πρωτοβάθμια και η δευτεροβάθμια εκπαίδευση.

Οι πανελλαδικές εξετάσεις κάθε χρόνο απλώς φανερώνουν ότι δε γίνεται καθόλου σωστή προετοιμασία όλα τα προηγούμενα χρόνια, απλώς σπατάλη ωρών, ενώ οι μαθητές καταφεύγουν στα φροντιστήρια για γνώσεις που θα μπορούσαν να αποκτήσουν στα σχολεία τους (πχ ξένες γλώσσες)

 
Πανεπιστημιακή εκπαίδευση για νέους
21 Ιουλ 2020 14:31

Σε όλη την Ευρώπη υπάρχει αύξηση της ζήτησης για πανεπιστημιακές σπουδές, δεν αποτελεί η Ελλάδα εξαιρεση. Στην Πορτογαλία και την Ισπανία το ποσοστό αύξησης ξεπέρασε το 10% ακόμα και την περίοδο της οικονομικής κρίσης.

Με βάση τα τελευταία στατιστικά (2018), στην ηλικιακή κατηγορία 24-34, το ποσοστό κατόχων πανεπιστημιακού τίτλου στην Ελλάδα είναι 43%, λιγότερο από τον μέσο ευρωπαϊκό όρο (45%) και πολύ χαμηλότερο από προηγμένες χώρες όπως Βέλγιο, Ιρλανδία, Ολλανδία, Σουηδία, όπου πάνω από το 50% έχει πτυχίο και αρκετοί συνεχίζουν σε μεταπτυχιακό επίπεδο.

Τις επόμενες δεκαετίες θα συνεχιστεί αυτή η πανευερωπαϊκή τάση.

Επομένως, σε μια μικρή χώρα χωρίς παράδοση σε πρωτογενή και δευτερογενή τομέα παραγωγής, δεν έχει νόημα να κατευθύνονται οι σημερινοί 15χρονοι μαθητές σε τεχνική/επαγγελματική εκπαίδευση.

@ Legend

Δε ζούμε στο 1950, δε γίνεται αυτόματα "επιστήμονας" όποιος παίρνει ένα απλό πτυχίο ΑΕΙ. Είναι πλέον απλώς ένα απαραίτητο βήμα για την οικονομία στην Ευρώπη του 21ου αιώνα, που χρειάζεται γενική επιμόρφωση.

Όπως έγινε υποχρεωτικό το γενικό Γυμνάσιο, θα γίνει και το γενικό Λύκειο και οι 18χρονοι θα έχουν πρόσβαση στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, είτε σε ΙΕΚ (50%) είτε σε Πανεπιστήμιο (50%).

Όλα τα υπόλοιπα μοντέλα εκπαίδευσης ανήκουν στο παρελθόν, καθώς σε δύο δεκαετίες θα προσφέρονται ελάχιστες θέσεις για "ανειδίκευτους" εργάτες. Είναι απαραίτητο η δημόσια εκπαίδευση να προσαρμοστεί σε αυτά τα δεδομένα και να μην οδηγεί σε αδιέξοδα.

 
Ύλη Χημείας
21 Ιουλ 2020 12:33

Δεν μπορεί να είναι κριτήριο για την εισαγωγή στο πανεπιστήμιο ένα μάθημα όπως η χημεία, η οποία εξετάζει εφαρμογές της απλής μεθόδου των τριών και αριθμητικές πράξεις δημοτικού-γυμνασίου (με χαρτί και μολύβι) με την δυσκολία να υπεισέρχεται μόνο ως μπέρδεμα στην εκφώνηση. Το 2018 ένας στους τέσσερις έγραψε πάνω από 18. Ή μήπως τότε οι υποψήφιοι της θετικής ήταν πιο "έξυπνοι"; Στην πληροφορική και φέτος 45% κάτω από τη βάση (οκ, το μάθαμε το παραμύθι, εδώ σας βολεύει οι υποψήφιοι να είναι λιγότερο "έξυπνοι", γιατί δεν σας βολεύει η πληροφορική να είναι δύσκολο μάθημα). Πάντως αν η πληροφορική είναι τόσο εύκολο μάθημα όσο λέτε, πιο πιθανό είναι να αυξηθούν οι υποψήφιοι του 4ου πεδίου από το να καταργηθεί το μάθημα, προφανώς. Ήδη το μάθημα πληροφορικής κορμού σε γυμνάσιο και λύκειο ξεπέρασε σε ώρες το μάθημα της χημείας. Και συνεχίζουμε με πληροφορική στο πεδίο των θετικών, είναι αναπόφευκτο.

Σελίδες

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΡΘΡΑ