Placeholder

ΒΟΥΛΗ

Β. Διγαλάκης: Η αλήθεια για τις αντιστοιχίες των τμημάτων στα πανεπιστήμια

Μ. Τζούφη: Δίχως πειστικά επιχειρήματα η απόφαση του ΥΠΑΙΘ για την μη-αντιστοίχιση 92 τμημάτων ΑΕΙ
Δημοσίευση: 10/07/2020
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Οι αντιστοιχίες των τμημάτων ΑΕΙ και ΑΕΑ για το ακαδημαϊκό έτος 2020 - 2021 βασίστηκαν στην ακαδημαϊκά και επιστημονικά τεκμηριωμένη εισήγηση της Εθνικής Αρχής Ανώτατης Εκπαίδευσης (ΕΘΑΑΕ), την οποία το υπουργείο Παιδείας   έκανε αποδεκτή όπως τόνισε από το βήμα της Βουλής, ο υφυπουργός Βασίλης Διγαλάκης, απαντώντας σε σχετική επίκαιρη ερώτηση της Βουλευτού του ΣΥΡΙΖΑ Μερόπης Τζούφη.

Όπως ανέφερε ο κ. Διγαλάκης, η νυν πολιτική ηγεσία του υπουργείου Παιδείας   αποδεικνύει στην πράξη ότι σέβεται απόλυτα και έχει πλήρη εμπιστοσύνη στις Ανεξάρτητες Αρχές, σε αντίθεση με την προηγούμενη κυβέρνηση.

Ο κ. Διγαλάκης ανέδειξε ότι η προηγούμενη ηγεσία του υπουργείου Παιδείας   όχι μόνο δεν έλαβε υπόψη της την εισήγηση της Αρχής Διασφάλισης και Πιστοποίησης Ποιότητας στην Ανώτατη Εκπαίδευση (ΑΔΙΠ) -προηγούμενο σχήμα της ΕΘΑΑΕ- αλλά ο κ. Γαβρόγλου ισχυρίστηκε αναληθώς, και μάλιστα σε επίσημο έγγραφο, σε Υπουργική Απόφαση, ότι παρήλθε άπρακτη η προθεσμία για τη διατύπωση γνώμης!

Μάλιστα, ο κ. Διγαλάκης κατέθεσε στα πρακτικά το έγγραφο της ΑΔΙΠ, στο οποίο η Ανεξάρτητη Αρχή σημείωνε ότι τα τμήματα θα αντιστοιχηθούν αφού πρώτα λειτουργήσουν για δύο χρόνια και αφού πρώτα θα έχουν πιστοποιηθεί.

Σχολιάζοντας, δε, πρόσφατη ανακοίνωση του Τμήματος Παιδείας του ΣΥΡΙΖΑ για το συγκεκριμένο θέμα, ο υφυπουργός Παιδείας  τόνισε ότι “εσείς, που τοποθετήσατε στην ΑΔΙΠ, ως πρόεδρο, τον σύμβουλο του κ. Γαβρόγλου, μιλάτε για εργαλειακή ένταξη της ΕΘΑΑΕ, της διαδόχου της ΑΔΙΠ, αφού πρώτα αποκρύψατε σε επίσημο έγγραφο ότι η γνώμη της ΑΔΙΠ υπήρχε πέρυσι”.

Ο κ. Διγαλάκης διευκρίνισε ότι η εισήγηση της ΕΘΑΑΕ, την οποία έκανε αποδεκτή το υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων, αφορά αποκλειστικά τις αντιστοιχίες τμημάτων για τις μετεγγραφές του ακαδημαϊκού έτους 2020-21 και δεν έχει καμία σχέση με απόδοση επαγγελματικών δικαιωμάτων, όπως αναληθώς υποστηρίζει ο ΣΥΡΙΖΑ.

Εξήγησε, επίσης, ότι η απόφαση αυτή δεν έχει αμετάκλητο χαρακτήρα καθώς “αναθεωρείται κάθε χρόνο, γίνεται έλεγχος των κριτηρίων που θέτει η ΕΘΑΑΕ και τροποποιείται, εφόσον έχουν αλλάξει οι συνθήκες σχετικά με την εκπλήρωση των κριτηρίων από τα τμήματα”.

“Και ως απόδειξη αυτού του γεγονότος, ότι δηλαδή οι αντιστοιχίες για μετεγγραφές δεν σχετίζονται με τα επαγγελματικά δικαιώματα”, πρόσθεσε ο κ. Διγαλάκης, “σας πληροφορώ ότι έχει ήδη ξεκινήσει η διαδικασία για την αντιστοίχιση των τμημάτων των σχολών μηχανικών με τα τμήματα των πολυτεχνικών σχολών, με έγγραφο που απέστειλα προς τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών προκειμένου να εκδοθεί η προβλεπόμενη ΚΥΑ από το άρθρο 66 του ν. 4610/2019”.

Ο κ. Διγαλάκης παρουσίασε τα κριτήρια συνάφειας των προγραμμάτων σπουδών, στα οποία βασίστηκε η γνωμοδότηση της ΕΘΑΑΕ, μεταξύ των οποίων είναι η ύπαρξη κοινών μαθημάτων σε ποσοστό τουλάχιστον 70%, η ύπαρξη του ελάχιστου προβλεπόμενου αριθμού μελών ΔΕΠ με συναφή γνωστικά αντικείμενα με τα μαθήματα του προγράμματος σπουδών, το πλήθος και η ύπαρξη συνάφειας μεταξύ των προσφερόμενων κατευθύνσεων σπουδών, η διάρκεια σπουδών σε εξάμηνα, τα έτη από την έναρξη λειτουργίας του προγράμματος σπουδών και η συνακόλουθη ωριμότητα της ακαδημαϊκής τους συγκρότησης και η τυχόν ένταξη στις διατάξεις του άρθρου 46 του νόμου 4485/2017 (integrated master).

Μ. Τζούφη: Δίχως πειστικά επιχειρήματα η απόφαση του ΥΠΑΙΘ για την μη-αντιστοίχιση 92 τμημάτων ΑΕΙ

Η Βουλευτής Ιωαννίνων του ΣΥΡΙΖΑ έκανε λόγο για μη πειστικές απαντήσεις του υφ. Παιδείας και   κατηγόρησε το υπουργείο Παιδείας πως λίγες μόλις ημέρες πριν την ανακοίνωση των αποτελεσμάτων των Πανελλαδικών, αποφάσισε να μην αντιστοιχίσει 92 τμήματα ΑΕΙ παρά το γεγονός ότι προσφέρουν πανομοιότυπους τίτλους σπουδών, ίδιου γνωστικού αντικειμένου και ταυτόσημων προγραμμάτων σπουδών.

«Η απόφασή σας κατηγοριοποιεί τα Πανεπιστήμια, τα τμήματα, τους φοιτητές, τους απόφοιτους και τους διδάσκοντες. Ναρκοθετεί τη λειτουργία των τμημάτων και τα οδηγεί σε υπολειτουργία και μαρασμό, ενώ δυναμιτίζει τις μετεγγραφές των φοιτητών και δημιουργεί σημαντικά προβλήματα στην απόδοση επαγγελματικών δικαιωμάτων στους αποφοίτους», τόνισε χαρακτηριστικά.

Παράλληλα, επεσήμανε πως τα πανεπιστήμια αντιδρούν και αναφέρθηκε στις αποφάσεις του Ελληνικού Μεσογειακού Πανεπιστημίου, του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής, του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας και του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων, τα οποία κάνουν λόγο για αιφνιδιασμό και ζητούν την άμεση ανάκληση της απόφασης.

Καταλήγοντας τόνισε πως η απόφαση κατηγοριοποίησης των τμημάτων σε «νέα» και «παλιά» είναι αμιγώς πολιτική, χωρίς επιστημονική και ακαδημαϊκή τεκμηρίωση, που προσπαθεί να κάμψει τη μεταρρύθμιση της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.

Σχόλια (7)

 
Αντιστοιχίες τμημάτων 2020
10 Ιουλ 2020 17:30

Σαφέστατα δημιουργείται θέμα με την παράλληλη λειτουργία Σχολών ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ και ΠΟΛΥΤΕΧΝΙΚΩΝ Σχολών, όπως και με τα υπόλοιπα γνωστικά αντικείμενα (Διοίκησης Επιχειρήσεων, Οικονομία, Φυσικές Επιστήμες κ.α.)

Ο υφυπουργός επιχειρεί να δημιουργήσει κλίμα με αυθαίρετες κατηγοριοποιήσεις που σίγουρα θα επηρεάσουν τις επιλογές των υποψηφίων.

Τα μηχανογραφικά δελτία πρέπει να "κλειδώνουν" πριν την έναρξη της σχολικής χρονιάς, και, σε κάθε περίπτωση, είναι απαράδεκτο να θεωρεί το αρμόδιο Υπουργείο ότι σχεδόν 100 τμήματα ΑΕΙ είναι δυνατόν να έχουν μοναδικό αντικείμενο σε επίπεδο προπτυχιακών σπουδών - αυτό οδηγεί στον κατακερματισμό γνωστικών αντικειμένων και την υπερεξειδίκευση των αποφοίτων.

Δεν είναι σωστό να χρησιμοποιείται η πρώην ΑΔΙΠ (νυν ΕΘΑΑΕ) για στρατηγική αιφνιαδιασμού.

 
Κουκουρούκου!!!
10 Ιουλ 2020 17:30

Άμεση εκδοση των επαγγ. Δικαιώμάτων όλων των ΝΕΩΝ τμημάτων και ΕΝΤΑΞΗ των σχολών Μηχανικών και Γεωπονικών στο 7 επίπεδο Intagrated masters. Ακούτε κύριοι του Υ. Παιδείας....;

 
@Κουρουκου
10 Ιουλ 2020 21:01

Δεν το βλέπω αδελφέ μου αυτό. Πιο λογικό να τα καταργήσουν παρά να δώσουν αυτά που δεν έδιναν από το ~1980, πάνε 40 χρόνια πλάκα πλάκα... Η ανευθυνότητα και τα ρουσφέτια δεν έχουν τελειωμό στον χώρο της παιδείας.

 
Γιάννης
12 Ιουλ 2020 22:31

Γιατί τόσες σχολές δε μπορώ να καταλάβω. Μετά αρχίζουν η άνευ όρων αντιστοιχίες! Μόνο στην Ελλάδα γίνεται αυτό και πρέπει κάποια στιγμή να μην παράγουμε μόνο σχολές και πτυχιούχους . Το «Ελα παρε κι εσυ ένα πτυχίο» δε βγάζει πουθενά. Μια ζωή δυσαρεστημένοι θα είναι.

 
Αναδιάρθρωση σχολών ΑΕΙ
13 Ιουλ 2020 00:23

Τα ΑΕΙ και οι σχολές πρέπει να επανασχεδιαστούν, ώστε σε κάθε πεδίο να υπάρχουν 9-10 σχολές και να καλύπτουν γεωγραφικά και πληθυσμιακά την Ελλάδα.

Από το ένα άκρο, να έχουμε μόνο 3 Σχολές Νομικής, μέχρι το άλλο άκρο, με 15-20 παρεμφερή τμήματα που στην ουσία είναι υποειδικότητες ενός ενιαίου πτυχίου, υπάρχει η ορθολογική μέση λύση.

Να σταματήσει ο διαχωρισμός των φοιτητών και πτυχιούχων, και τα πανεπιστήμια να γίνουν ισχυρά και βιώσιμα.

 
Αντιστοιχίες σχολών
13 Ιουλ 2020 01:06

Ας αναλάβουν τις ευθύνες τους και ας ενώσουν τις ομοειδείς σχολές, εξάλλου κάθε χρόνο αποφοιτούν οι μισοί από τους συνολικούς εισακτέους. Δε χρειάζονται δύο Πολυτεχνεία-Σχολή Μηχανικών στην Αττική, και τρία ΑΕΙ στην Κρήτη κοκ.

 
Γωγω
13 Ιουλ 2020 09:12

Η αντιστοιχία και αναβάθμιση της κάθε σχολής πρέπει να περνά από αξιολόγηση. Ο κάθε απόφοιτος με βαθμό εισαγωγής 5 να αποκτά δικαιώματα ΕΜΠ δεν είναι δυνατόν . Εξορθολογισμό σχολών και ποιότητας παρεχόμενης διδασκαλίας. Δεν υπάρχει λόγος να ιδρύονται σχολές ακόμη και να συνεχίζουν να καλύπτονται οικονομικά από τον έλληνα φορολογούμενο.

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΡΘΡΑ