Placeholder

ΙΕΚ

Κονδύλι 5 εκ ευρώ για τη διαμόρφωση οδηγών κατάρτισης Ινστιτούτων Επαγγελματικής Κατάρτισης (ΙΕΚ)

Τράπεζα θεμάτων για τη συμμετοχή των αποφοίτων των Ι.Ε.Κ. στις εξετάσεις πιστοποίησης του ΕΟΠΠΕΠ
Δημοσίευση: 13/07/2020
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Το ποσό των πέντε εκατομμυρίων ευρώ θα διατεθεί, μέσω ΕΣΠΑ, για τη διαμόρφωση οδηγών κατάρτισης Ινστιτούτων Επαγγελματικής Κατάρτισης (ΙΕΚ)

Συγκεκριμένα προβλέπεται:

Η  ανάπτυξη  και η επικαιροποίηση των οδηγών κατάρτισης για τις περίπου 130 εγκεκριμένες και νέες ειδικότητες των Ινστιτούτων Επαγγελματικής Κατάρτισης (Ι.Ε.Κ.) είναι επιτακτική ανάγκη για την αναβάθμιση και τη διασφάλιση της ποιότητας της αρχικής επαγγελματικής κατάρτισης και για τη σύνδεσή της με την αγορά εργασίας.

Για την κάλυψη της ανάγκης αυτής, μέσω της δράσης προβλέπεται η ανάπτυξη νέας μεθοδολογίας, οδηγών κατάρτισης, εκπαιδευτικού υλικού συμπεριλαμβανομένων οδηγιών προς τους εκπαιδευτές και τράπεζας θεμάτων εξετάσεων πιστοποίησης για τις 130 εγκεκριμένες και νέες ειδικότητες των Ι.Ε.Κ.

Επί τη βάσει της μεθοδολογίας αυτής, θα αναπτυχθούν ή θα επικαιροποιηθούν οι οδηγοί κατάρτισης έτσι ώστε να αποτελέσουν ένα συστηματικά ενημερωμένο πλαίσιο, σύμφωνα με το οποίο θα καθορίζονται τα αναμενόμενα μαθησιακά αποτελέσματα, τα προσόντα των εκπαιδευτών, οι μέθοδοι και τα μέσα διδασκαλίας, οι προδιαγραφές της υλικοτεχνικής υποδομής και του εργαστηριακού εξοπλισμού κ.ά. Επιπλέον, η εκπόνηση εκπαιδευτικού υλικού με οδηγίες προς τους εκπαιδευτές θα διασφαλίζει την ποιότητα της παρεχόμενης κατάρτισης, αναβαθμίζοντας συγχρόνως τον ρόλο του εκπαιδευτή ενηλίκων.

Τέλος, η πρόβλεψη διαμόρφωσης τράπεζας θεμάτων θα συνεισφέρει σημαντικά στην επιτυχή συμμετοχή των αποφοίτων των Ι.Ε.Κ. στις εξετάσεις πιστοποίησης του ΕΟΠΠΕΠ.

Με βάση τα ανωτέρω, στο πλαίσιο της δράσης προβλέπονται τα εξής:

- Η συστηματική διερεύνηση των χαρακτηριστικών και της δυναμικής που διέπει το πεδίο της αρχικής επαγγελματικής κατάρτισης και συγκεκριμένα των Ι.Ε.Κ. Τα αποτελέσματα της διερεύνησης αυτής θα αποτελέσουν τη βάση για τη διαμόρφωση προτάσεων πολιτικής με στόχο την περαιτέρω αναβάθμιση του θεσμού, τη βελτίωση χρόνιων δυσλειτουργιών και την ευκολότερη πρόσβαση των αποφοίτων στην παραγωγική διαδικασία.

- Η ανάπτυξη μιας σύγχρονης, οριζόντιας εκπαιδευτικής μεθοδολογίας, σύμφωνης με τις απαιτήσεις μιας ευέλικτης και αποτελεσματικής επαγγελματικής κατάρτισης, που θα διέπει το σύνολο των παραδοτέων (οδηγοί κατάρτισης, εκπαιδευτικό υλικό κ.λπ.)

- Η ανάπτυξη οδηγών κατάρτισης σύμφωνα με το ισχύον νομοθετικό πλαίσιο, οι οποίοι θα περιλαμβάνουν σαφώς καθορισμένο επαγγελματικό προφίλ, μαθησιακά αποτελέσματα που θα αναλύονται σε γνώσεις, δεξιότητες και ικανότητες, κατά μάθημα και ειδικότητα, πιστωτικές μονάδες αντιστοιχίσεις ειδικότητας και κατάταξης υποψηφίων, ωρολόγιο πρόγραμμα με διδακτέα ύλη θεωρητικής ή εργαστηριακής ενότητας, προδιαγραφές πρακτικής άσκησης ή μαθητείας διαμορφωμένα σύμφωνα με τα μαθησιακά αποτελέσματα κάθε μαθήματος κλπ. Οι οδηγοί κατάρτισης θα λαμβάνουν υπόψη τα επαγγελματικά περιγράμματα όπου υπάρχουν.

- Η ανάπτυξη ενός καινοτόμου και πολυμορφικού εκπαιδευτικού υλικού που θα καλύπτει τις 130 εγκεκριμένες και νέες ειδικότητες των Ι.Ε.Κ. Το εκπαιδευτικό υλικό θα πληροί τις προϋποθέσεις για μελλοντική επικαιροποίηση, θα περιλαμβάνει ανάπτυξη ανά επάγγελμα/ειδικότητα και θα διασφαλίζει την ανταπόκριση του περιεχομένου στις σύγχρονες εξελίξεις των επαγγελμάτων/ειδικοτήτων, τη συμβατότητα με τις ανάγκες και τα χαρακτηριστικά της ομάδας στόχου της κατάρτισης, την ενεργοποίηση διεργασιών ενεργητικής συμμετοχής των καταρτιζομένων στην εκπαιδευτική διεργασία και βιωματικής προσέγγισης της γνώσης, καθώς και την εστίαση στην ανάπτυξη γνώσεων, δεξιοτήτων και ικανοτήτων. Η δομή του εκπαιδευτικού υλικού, η οποία θα συνδέεται με τα μαθησιακά αποτελέσματα ανά ειδικότητα, θα έχει αρθρωτή μορφή (τυποποιημένη φόρμα επιμέρους ενοτήτων και πεδίων). Τα εκπαιδευτικά υλικά θα συνοδεύονται από οδηγίες προς τους εκπαιδευτές, οι οποίες θα περιλαμβάνουν ειδικές προδιαγραφές υλοποίησης της θεωρητικής ή εργαστηριακής ενότητας με στόχο τη διασύνδεσή τους με τους διδακτικούς στόχους και τα μαθησιακά αποτελέσματα.

- Η δημιουργία Τράπεζας Θεμάτων για τον καθορισμό των απαιτούμενων «γνώσεων- δεξιοτήτων-ικανοτήτων» βάσει syllabus (εξεταστέας ύλης) που πρέπει να διαθέτουν οι υποψήφιοι προς πιστοποίηση, ήτοι δεξαμενή ερωτήσεων -απαντήσεων αυτοαξιολόγησης και αποτίμησης του μαθησιακού αποτελέσματος για κάθε ενότητα (μορφή σωστό-λάθος, πολλαπλή επιλογή, συμπλήρωση φράσης, σεναρίων κ.ο.κ.).

- Η ανάπτυξη μεθοδολογίας για την υποστήριξη της υλοποίησης μιας ευέλικτης, τακτικής και ανά περιόδους επανεξέτασης (αξιολόγησης της ισχύος) και επικαιροποίησης των εκπαιδευτικών περιεχομένων, έτσι ώστε αυτά να βρίσκονται -κατά το δυνατόν- σε αντιστοιχία με τα νέα τεχνολογικά, οργανωσιακά, εργασιακά, περιβαλλοντικά, κοινωνικά και οικονομικά δεδομένα και ανάγκες της αγοράς εργασίας και των εκπαιδευομένων.
 

Σχόλια (1)

 
Χρήστος
14 Ιουλ 2020 12:49

Δώστε τα λεφτά να φτιάξουμε εργαστήρια στα ΙΕΚ και αφήστε τους οδηγούς σπουδών!

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΡΘΡΑ