Placeholder

ΕΠΙΚΑΙΡΗ ΑΠΟΨΗ

Λάθος στα ποσοστά εισακτέων, αδικία για πολλά παιδιά

Δημοσίευση: 17/07/2020
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Σούρμπης Νικόλαος Μαθηματικός

Το Υπουργείο Παιδείας εξέδωσε τα επίσημα στατιστικά στοιχεία των φετινών Πανελλαδικών Εξετάσεων. Σύμφωνα με αυτά οι υποψήφιοι που εξετάστηκαν στο μάθημα της Βιολογίας Προσανατολισμού και άρα μπορούν να εισαχθούν σε σχολές των Επιστημών Υγείας και Ζωής (3ο επιστημονικό πεδίο) είναι:

Παλαιό Σύστημα: 2.233

Νέο Σύστημα: 10.982

Συνολικός αριθμός υποψηφίων: 2.233 + 10.982= 13.215

Το ποσοστό των υποψηφίων για το 3ο επιστημονικό πεδίο με το κάθε σύστημα είναι:

Παλαιό Σύστημα: 2.233/ 13.215 = 16,9 %

Νέο Σύστημα: 10.982/ 13.215 = 83,1 %

Σύμφωνα με ανακοίνωση του Υπουργείου Παιδείας στις 30/10/2019 όπου δημοσίευσε το Νόμο 4365 στο ΦΕΚ 167 τ.Α ́/30.10.2019 αναφέρθηκε ότι : «θα δοθεί στους υποψηφίους με το παλαιό σύστημα ποσοστό ανάλογο του αριθμού τους με σκοπό να μην αδικηθεί κανείς».

Άρα με βάση τα λεγόμενα του Υπουργείου και όπως προκύπτει από τον προηγούμενο πίνακα το ποσοστό των θέσεων που θα έπρεπε να αποδοθεί στους φετινούς υποψήφιους του 3ου επιστημονικού πεδίου με βάση τον αριθμό τους έχει ως εξής:

Παλαιό Σύστημα: 16, 9%

Νέο Σύστημα: 83, 1%

Με βάση, όμως, την υπουργική απόφαση Φ.253.1/56061/Α5/14-5-2020 (Β ́ 1853) αντί των παραπάνω δίνονται τα παρακάτω ποσοστά θέσεων για τους υποψήφιους ανεξάρτητα από το επιστημονικό πεδίο στο οποίο συμμετείχαν.

Παλαιό Σύστημα: 9, 51%

Νέο Σύστημα: 90, 49 %

Είναι ολοφάνερο λοιπόν ότι τα ποσοστά αυτά αδικούν τους υποψήφιους με το ΠΑΛΑΙΟ ΣΥΣΤΗΜΑ που διεκδικούν μια θέση στις σχολές των Επιστημών Υγείας αφού το ποσοστό των θέσεων αυτών είναι πολύ μικρότερο από αυτό που πραγματικά τους αναλογεί ( αντί 16, 9% διεκδικούν μόλις το 9,51% των θέσεων ). Αντίθετα, στα άλλα επιστημονικά πεδία ( π.χ 2ο και 4ο ) δίνεται στους υποψήφιους μεγαλύτερο ποσοστό θέσεων από αυτό που τους αναλογεί με βάση τον αριθμό τους. Αυτό θα έχει ως αποτέλεσμα την αύξηση των βάσεων για τους απόφοιτους του 3ου πεδίου, αδικώντας παιδιά που με πολύ μεγάλο κόπο και διάβασμα συγκέντρωσαν πολύ υψηλές βαθμολογίες.

Σύμφωνα με τα παραπάνω στοιχεία, οι φετινοί υποψήφιοι για τις Σχολές Υγείας του Παλαιού Συστήματος θα αδικηθούν. Μαθητές που έγραψαν άριστα σε όλα σχεδόν τα μαθήματα δεν θα καταφέρουν να εισαχθούν στη σχολή επιλογής τους λόγω ΛΑΘΟΥΣ στα ποσοστά...

Μπορεί λοιπόν το Υπουργείο Παιδείας να διορθώσει αυτό το λάθος και να δώσει στα παιδιά αυτά τις ίσες ευκαιρίες που τους αξίζουν!

Σχόλια (12)

 
ΑΠΟΦΟΙΤΗ με το ΝΕΟ ΣΥΣΤΗΜΑ
18 Ιουλ 2020 09:10

Η ύπαρξη ποσοστού ήταν γνωστή από την αρχή. Το προηγούμενο δεδομένο του 2015_2016 έδειχνε τον τρόπο υπολογισμού του.
Αρκετοί απόφοιτοι πήγαν με το Παλαιό σύστημα. Έτσι με αυτόν τον τρόπο άνοιγαν δύο πεδία και εξετάζονταν στη ίδια ύλη που είχαν διδαχθεί στο σχολείο τους.
Όσοι απόφοιτοι πήγαν με το Νέο αναγκάστηκαν να διαβάσουν μόνοι τους χωρίς να έχουν διδαχθεί στο σχολείο τους:
1.Στην Βιολογια 150 επιπλέον σελιδες
2.Στην Φυσική το κεφάλαιο Ηλεκτρομαγνητισμου.
3.Στην Έκθεση Λογοτεχνία.
4.Στην Χημεια επιπλέον ύλη.
Επιπλέον άνοιγαν μόνον ένα πεδίο περιοριζοντας τις επιλογές των προτιμήσεων τους.
Υπενθυμίζω αν δεν κάνω λάθος ότι όλες οι διαμαρτυριες για το ποσοστό 9.51% εμφανίζονται σε δημοφιλή εκπαιδευτικά site όχι μετά τις 11/06/2020 που ανακοινώνεται η απόφαση για ποσοστό 9.51% και πριν την έναρξη των εξετάσεων αλλά μετά την ανακοίνωση των βαθμολογιών.
ΥΓ. Τα θέματα στο Παλαιό και Νέο Σύστημα ήταν διαφορετικά και έτσι δεν μπορεί να γίνει καμία σύγκριση μεταξύ των βασεων ΠΑΛΑΙΟΥ και ΝΕΟΥ Συστήματος.
Εύχομαι καλά αποτελέσματα στους μαθητές του ΠΑΛΑΙΟΥ ΚΑΙ ΤΟΥ ΝΕΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ.

 
Μελίνα
18 Ιουλ 2020 09:12

Αγαπητέ συνάδελφε συμφωνώ απόλυτα μαζί σας πως πρόκειται για αδικία εις βάρος μεγάλης μερίδας παιδιών. Ωστόσο οι διαμαρτυρίες χάνουν το δίκιο τους όταν γίνονται κατόπιν εορτής...

 
Observator
18 Ιουλ 2020 14:31

Σωστή η παρατήρηση αλλά κατόπιν εορτής.

 
Παλιό σύστημα εξετάσεων
18 Ιουλ 2020 14:50

Στόχος δεν είναι να εισαχθούν κάπου *όλοι* οι απόφοιτοι του παλαιού συστήματος.

Τα ποσοστά εισαγωγής είναι μάλιστα ευνοϊκά αφού υπολογίζονται μεταξύ του αριθμού των υποψηφίων σε κάθε κατηγορία: υποψήφιοι είναι για το νέο σύστημα / θέσεις για νέους.

Οι απόφοιτοι έχουν πρόσβαση σε περισσότερες αναλογικά θέσεις σε σχέση με πέρυσι, όταν έδιναν για πρώτη φορά εξετάσεις.

Εξάλλου, όπως επισημάνθηκε, οι αλλαγές καθιστούσαν ευνοϊκή τη συμμετοχή με το παλιό σύστημα και σε επίπεδο διαβάσματος και επιλογών (μειωμένη ύλη, επιλογή δύο πεδίων).

 
Εκπαιδευτικός
18 Ιουλ 2020 15:06

Δεν είναι ακριβώς έτσι.
Ο τρόπος υπολογισμού του ποσοστού 9% είναι σίγουρα λανθασμένος. Όμως και τρόπος υπολογισμού του 16% είναι επίσης λανθασμένος γιατί πολλά άτομα δήλωσαν βιολογία ή μαθηματικά ως πέμπτο μάθημα στο οποίο είτε δεν προσήλθαν είτε προσήλθαν με μοναδικό σκοπό να "ανοίξουν το πεδίο" χωρίς σοβαρή διεκδίκηση θέσεων. Αν ληφθεί υπόψιν το 16% είναι άδικο για τους υποψηφίους με το νέο σύστημα. Ίσως δικαιότερο θα ήταν να υπολογιστεί ποσοστό στο σύνολο της θετικής και υγείας.

 
Γιώργος
19 Ιουλ 2020 14:53

Μήπως να υπολογίσουμε ποσοστά με το παλαιό και το νέο σύστημα ανά σχολή, πόλη, ταχυδρομικό κώδικα, κλπ;
Έτσι δεν θα εμφανιστεί κάποιος το Σεπτέμβριο να δηλώνει αδικημένος...

 
antonygeo
19 Ιουλ 2020 20:00

Ο τρόπος υπολογισμού του ποσοστού μπορεί να ειναι αδικος αλλά δεν ειναι λάθος

Ο τρόπος υπολογισμού του ποσοστου ηταν γνωστός ΑΠΟ ΤΗΝ 23-1-2020 την εγκυκλιο του υπουργειου παιδείας

Εγκύκλιος ενημέρωσης για τις πανελλαδικές εξετάσεις ΓΕΛ 2020 με το ΠΑΛΑΙΟ σύστημα (μόνο απόφοιτοι)

που αναφέρει ξεκάθαρα "Το ποσοστό αυτό ορίζεται με απόφαση του Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων που δημοσιεύεται στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως, αφού οριστικοποιηθεί ο αριθμός των αποφοίτων των προηγούμενων ετών που θα διαγωνισθούν με το σύστημα που ίσχυσε το σχολικό έτος 2018-2019, ώστε να τους αποδοθεί ποσοστό θέσεων κατά προσέγγιση ανάλογο με το ποσοστό τους σε σχέση με το σύνολο των υποψηφίων του σχολικού έτους 2019-2020."
Αναφέρει ξεκάθαρα στο σύνολο των υποψηφίων του σχολικού έτους 2019-2020
Θα έπρεπε λοιπόν να διαμαρτυρυθουν τότε (δεν το εκαναν)
Στις αρχες Ιουνίου δημοσιεύτηκε το πσοσοτό των παλιών 9,51 που ειναι αποτελεσμα της εφαρμογής της εγυκλίου .Θα έπρεπε λοιπόν να διαμαρτυρηθούν τότε (δεν το εκαναν)
Αρχισαν οι διαμαρτυρίες όταν βγήκαν τα αποτελέσματα και κάποιοι όπως ειναι φυσικό δεν θα καταφέρουν να περάσουν.

 
ΒΑΣΙΛΗΣ
19 Ιουλ 2020 20:01

Οι υποψήφιοι του Παλαιού συστήματος έδωσαν εξετάσεις με βάση το νόμο που ψηφίστηκε το Φθινόπωρο του 2019 ¨"Περί αναλογικότητας υποψηφίων και θέσεων' Η υπουργική απόφαση του Μαΐου του 2020 που δίνει ποσοστό 9,51 στους υποψήφιους του παλαιού συστήματος είναι αντίθετη με το Νόμο καθώς αδικεί κατάφωρα τους υποψηφίους του 3ου πεδίου! Τα στοιχεία που δόθηκαν από το Υπουργείο Παιδείας το δείχνουν καθαρά
ΥΠΟΨΉΦΙΟΙ ΜΕ ΤΟ ΠΑΛΑΙΌ ΣΎΣΤΗΜΑ 2233
ΥΠΟΨΗΦΙΟΙ ΜΕ ΤΟ ΝΕΟ ΣΥΣΤΗΜΑ 11017
τα αναλογούντα ποσοστά είναι 16,9 για τους υποψήφιους του παλαιού συστήματος στο τρίτο πεδίο και 83,1% για τους υποψήφιους που έδωσαν με το νέο σύστημα. Αν σκεφτεί κανείς ότι στους υποψήφιους του παλαιού συστήματος στο τρίτο πεδίο προστεθούν 406 του πρώτου πεδίου και 102 του τέταρτου πεδίου που έδωσαν Βιολογία γενικής Παιδείας τότε το ποσοστό αναλογούντων θέσεων φτάνει στο 20% . Ποιος λοιπόν νοήμων άνθρωπος και ποιο δικαστήριο θα το δεχτεί αυτό ; Λυπάμαι γιατα παραπάνω σχόλια ! Να σχολιάζουμε όταν γνωρίζουμε ένα θέμα γιατί γινόμαστε άδικοι πρώτα από όλα με τον ίδιο τον εαυτό μας!

 
Κώστας
19 Ιουλ 2020 23:26

Λυπάμαι γιατί κάποιοι δεν μπορούν να αντιληφθούν την προφανή αδικία που αφορά τους υποψήφιους του τρίτου επιστημονικού πεδίου με το παλαιό σύστημα. Να μην ξεχνάμε ότι όταν κλήθηκαν να επιλέξουν το σύστημα με το οποίο επιθυμούν να εξετασθούν το μόνο που ήξεραν ήταν ότι οι θέσεις θα ήταν ανάλογες με τον αριθμό των υποψηφίων ώστε να μην αδικηθεί κανείς! Αναλογιστείτε αν επέλεγαν το τρίτο επιστημονικό πεδίο ακόμη περισσότεροι υποψήφιοι με το παλαιό σύστημα τι θα γινόταν!!! Λυπούμαι πολύ αν αυτό είναι το περί δικαίου αίσθημα του υπουργείου παιδείας!!!!

 
Παράπονα κατόπιν εορτής
20 Ιουλ 2020 01:28

Αναλογικά, οι φετινοί υποψήφιοι-απόφοιτοι με το παλαιό σύστημα έχουν πρόσβαση σε *περισσότερες* θέσεις στα ΑΕΙ από όσες είχαν πέρυσι ως τελειόφοιτοι.

Αυτό είναι προφανές από τα στοιχεία, δεν μπορεί να αδικηθούν όσοι γεννήθηκαν το 2002 για να εξυπηρετηθούν περισσότεροι απόφοιτοι.

Η γκρίνια υπάρχει επειδή τελικά οι νέοι υποψήφιοι δεν εξετάστηκαν στο σύνολο της καινούριας ύλης, λόγω των έκτακτων συνθηκών. Έτσι, οι παλιοί υποψήφιοι-απόφοιτοι, με βάση και τα αποτελέσματα, συμπεραίνουν ότι ενδεχομένως θα είχαν προβάδισμα αν επέλεγαν το νέο σύστημα, μελετώντας για δεύτερη φορά την μειωμένη κατά 1/3 ύλη.

Το να προσπαθουν τώρα, κατόπιν εορτής, να διαχωρίσουν τις ομάδες των υποψηφίων, αδικώντας μάλιστα τους νέους που δεν είχαν την εμπειρία των εξετάσεων, είναι παράλογο: ποτέ δε φορτώνουμε τα προβλήματα των όποιων αλλαγών στην επόμενη γενιά.

 
Sakis
20 Ιουλ 2020 08:36

Όλοι πρέπει να διαγωνίζονται στα ίδια θέματα, στην ίδια ύλη, είτε είναι απόφοιτοι, είτε είναι τελειόφοιτοι ΓΕΛ-ΕΠΑΛ και να διεκδικούν τις ίδιες θέσεις.

 
Ilias Kaper.
27 Ιουλ 2020 23:44

1. Γιατί πρέπει αυτός που έχει δεύτερη ευκαιρία να διεκδικεί αναλογικά τις ίδιες θέσεις με αυτόν που δίνει πρώτη φορά;
2. Γιατί οι διαμαρτυρίες αφορούν μόνο το 3ο πεδίο και γιατί σε αυτό το πεδίο έδωσαν τόσοι πολλοί με το παλαιό σύστημα. Οι απαντήσεις είναι αυτονόητες! Οι διαμαρτυρίες δε, ξεκίνησαν μόλις φάνηκε η σημαντική πτώση των βάσεων στις ιατρικές σχολές γιατί τότε κατάλαβαν γονείς και παιδιά την ευκαιρία!
3. Γιατί δεν δημοσιεύεται καμία αντίθετη άποψη, παρά μας έχουν ζαλίσει πολλοί με μια αδικία που δεν υφίσταται!
ΛΥΠΗΘΕΙΤΕ ΜΑΣ!!!

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΡΘΡΑ