Placeholder

ΕΠΙΚΑΙΡΗ ΑΠΟΨΗ

Προτάσεις 43 συντονιστών μαθημάτων στα Βαθμολογικά Κέντρα για τη επίλυση προβλημάτων

Σχόλια και προτάσεις για τα προβλήματα που παρατηρούνται στην προφορική εξέταση των Φυσικώς Αδυνάτων και στη βαθμολόγηση των γραπτών των Πανελλαδικών Εξετάσεων
Δημοσίευση: 20/07/2020
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Στις φετινές εξετάσεις εμφανίστηκε πάλι το φαινόμενο της έλλειψης συναδέλφων για τις ανάγκες εξέτασης των Φυσικώς Αδυνάτων και στη συνέχεια της βαθμολόγησης των γραπτών δοκιμίων (τετραδίων) στα Βαθμολογικά Κέντρα.

Πρόκειται για ένα πρόβλημα που δεν εμφανίζεται αποκλειστικά στις φετινές εξετάσεις, λόγω ιδιαίτερων συνθηκών (covid-19), αλλά αποτελεί πλέον ένα διαχρονικό φαινόμενο των Βαθμολογικών Κέντρων.

Οι σημαντικότεροι λόγοι για τους οποίους συμβαίνει αυτό κατά τη γνώμη μας είναι οι εξής:

•    Κατά τη διαδικασία της εξέτασης των Φ.Α και τη βαθμολόγηση των τετραδίων συμμετέχει ένα μικρό μόνο μέρος από τους διδάσκοντες το πανελλαδικώς εξεταζόμενο μάθημα.

•    Παρά το γεγονός ότι γενικώς η ζήτηση για τη διδασκαλία των πανελλαδικώς εξεταζόμενων μαθημάτων είναι μεγάλη, ένας μεγάλος αριθμός συναδέλφων απουσιάζει μόνιμα από τις εν λόγω διαδικασίες. Δεν εκπληρώνει καν την τυπικά υποχρεωτική παρουσία του στα ειδικά εξεταστικά κέντρα για την εξέταση των Φ.Α. καθώς και τη βαθμολόγηση 2 πακέτων ως διδάσκοντες το μάθημα.

•    Η γήρανση του εκπαιδευτικού προσωπικού  που σε ορισμένες περιπτώσεις εκφράζεται με άρνηση συμμετοχής στην όλη διαδικασία.

•    Ένα μεγάλο ποσοστό εξεταστών - βαθμολογητών ορίζονται παράλληλα ως επιτηρητές την ημέρα εξέτασης του μαθήματός τους ή μέλη Λυκειακών Επιτροπών, με αποτέλεσμα να καθίσταται δύσκολη ή και αδύνατη σε κάποιες περιπτώσεις η συμμετοχή τους στα Εξεταστικά Κέντρα.

Οι σημαντικότερες συνέπειες του φαινομένου αυτού είναι:

1.    η μεγάλη αναμονή των υποψηφίων μέχρι να έρθει η σειρά τους να εξεταστούν από τις επιτροπές, η οποία μπορεί να φτάσει ή να ξεπεράσει τις έξι ώρες, εκτός από τις ώρες επεξεργασίας των ζητουμένων, κάτι που είναι εξοντωτικό για τα παιδιά, και

2.    η καθυστέρηση στην έκδοση των αποτελεσμάτων.

Για την αντιμετώπιση του προβλήματος της ανεπαρκούς διαθεσιμότητας εξεταστών - βαθμολογητών προτείνουμε τη δημιουργία σώματος μόνιμων βαθμολογητών, στους οποίους θα αποδίδονται εκπαιδευτικά και οικονομικά κίνητρα, ώστε να γίνει ελκυστική η διαδικασία στην εκπαιδευτική κοινότητα. Το σώμα αυτό θα ανανεώνεται και με κατάλληλη εκπαίδευση και επιμόρφωση όλοι οι καθηγητές που διδάσκουν πανελλαδικώς εξεταζόμενο μάθημα θα μπορούν να συμμετέχουν. Αυτό πιστεύουμε ότι θα δώσει μόνιμη λύση στο παραπάνω πρόβλημα και θα τονώσει το αίσθημα αξιοπιστίας της κοινωνίας για το θεσμό.

Μέχρι ωστόσο να συμβεί αυτό προτείνουμε τα εξής:

1.    Στις Πανελλαδικές Εξετάσεις να επιτηρούν μόνο οι καθηγητές των Γυμνασίων και οι συνάδελφοι των Λυκείων που δεν διδάσκουν πανελλαδικώς εξεταζόμενο μάθημα.

2.    Οι συμμετέχοντες στις Λυκειακές Επιτροπές την ημέρα της εξέτασης του μαθήματός τους να αντικαθίστανται από τους αναπληρωματικούς και να προσέρχονται στην εξέταση των Φ.Α στα ειδικά Εξεταστικά Κέντρα.

3.    Στην αρχή κάθε σχολικής χρονιάς κατά τη διαδικασία κατανομής των μαθημάτων της Γ’ Λυκείου οι εκπαιδευτικοί που αναλαμβάνουν να διδάξουν πανελλαδικώς εξεταζόμενο μάθημα να δεσμεύονται γραπτώς για τη συμμετοχή τους στα ειδικά Εξεταστικά Κέντρα για την εξέταση των Φ.Α. καθώς και για τη βαθμολόγηση 2 πακέτων τετραδίων ως διδάσκοντες το μάθημα.

4.    Εκπαιδευτικός που συμμετέχει σταθερά και με συνέπεια στη διαδικασία της βαθμολόγησης γραπτών (και προφορικών) να προηγείται στο σχολείο του στη διεκδίκηση της διδασκαλίας του μαθήματος.

Καθηγητές και καθηγήτριες που εργάζονται από τη θέση του συντονιστή μαθήματος στα Β.Κ.

Α/Α    ΟΝΟΜΑ ΕΠΩΝΥΜΟ                 ΙΔΙΟΤΗΤΑ

1    Καρκάνης Βασίλης-Μαθηματικός    Συντονιστής 31ο Β.Κ
2    Πετρόπουλος Αρσένιος-Πληροφορικός    Συντονιστής 31ο Β.Κ
3    Σάμιος Γιώργος-Κοινωνιολόγος    Συντονιστής 31ο Β.Κ
4    Τριανταφυλλοπούλου Βασιλική-Βιολόγος    Συντονίστρια 31ο Β.Κ
5    Βρύτσης Νικόλαος-Μαθηματικός    Συντονιστής 31ο Β.Κ
6    Γκούφας Κώστας- Φιλόλογος    Συντονιστής 31ο Β.Κ
7    Κουτρούμπας Νίκος-Φιλόλογος    Συντονιστής 31ο Β.Κ
8    Γαρουφαλιάς Γιάννης-Φιλόλογος    Συντονιστής 31ο Β.Κ
9    Ματθαίος Δημήτρης-Φιλόλογος    Συντονιστής 31ο Β.Κ
10    Αλεξάνδρου Άννα-Φιλόλογος    Συντονίστρια 31ο Β.Κ
11    Σαγιάς Νίκος-Πληροφορικός    Συντονιστής 31ο Β.Κ
12    Παπαγιανακόπουλος Δημήτρης-Οικονομολόγος    Συντονιστής 31ο Β.Κ
13    Κάτση Αγγελική-Χημικός    Συντονίστρια 31ο Β.Κ
14    Ντάνος Γεράσιμος-Χημικός    Συντονιστής 31ο Β.Κ
15    Μπαρούτης Δημήτρης-Μαθηματικός     Συντονιστής 53ο Β.Κ
16    Χριστοδουλίδης Γιώργος- Μαθηματικός     Συντονιστής 53ο Β.Κ
17    Χύτα Μαρία - Φιλόλογος     Συντονίστρια 53ο Β.Κ
18    Ντεμιρτζή Ελένη- Φιλόλογος     Συντονίστρια 53ο Β.Κ
19    Σαχινίδου Παρασκευή-Φιλόλογος     Συντονίστρια 53ο Β.Κ
20    Στολίδου Όλγα - Φιλόλογος     Συντονίστρια 53ο Β.Κ
21    Πετρίδης Παναγιώτης - Φυσικός     Συντονιστής 53ο Β.Κ
22    Βαφειάδης Αναστάσιος- Χημικός     Συντονιστής 53ο Β.Κ
23    Χριστοφορίδης Δημήτριος - Χημικός     Συντονιστής 53ο Β.Κ
24    Μιμιλίδου Παρθένα - Κοινωνιολόγος     Συντονίστρια 53ο Β.Κ
25    Βλάχου Ασημίνα - Κοινωνιολόγος     Συντονίστρια 53ο Β.Κ
26    Αραμπατζής Γεώργιος - Πληροφορικός     Συντονιστής 53ο Β.Κ
27    Ματσιώρη Άννα - Οικονομολόγος     Συντονίστρια 53ο Β.Κ
28    Φόλλας Θεοχάρης - Βιολόγος     Συντονιστής 53ο Β.Κ
29    Μανάρας Νικόλαος- Μαθηματικός    Συντονιστής 66ο Β.Κ

30    Μακρής Δημήτρης- Φιλόλογος    Συντονιστής 66ο Β.Κ
31    Μητσίδης Γεώργιος- Χημικός    Συντονιστής 66ο Β.Κ
32    Σταικίδης Χρήστος- Βιολόγος    Συντονιστής 66ο Β.Κ
33    Σαπράκα Μαρία- Φιλόλογος    Συντονίστρια 66ο Β.Κ
34    Ζουρνατζή Ελισάβετ- Κοινωνιολόγος    Συντονίστρια 66ο Β.Κ
35    Χαλατζιάν Παύλος- Μαθηματικός    Συντονιστής 66ο Β.Κ
36    Παταρούδη Σοφία -Χημικός    Συντονίστρια 66ο Β.Κ
37    Μιχαιλίδης Βασίλης-Φυσικός    Συντονιστής 66ο Β.Κ
38    Λάζαρη Βασιλική - Μαθηματικός    Συντονίστρια 34ο Β.Κ
39    Μάλλιαρης Χρήστος - Μαθηματικός    Συντονιστής 34ο Β.Κ
40    Μάκος Σπύρος - Μαθηματικός    Συντονιστής 61ο Β.Κ
41    Τσοκανάς Παναγιώτης- Μαθηματικός    Συντονιστής 61ο Β.Κ
 42    Γιώτη Αικατερίνη-Βιολόγος    Συντονίστρια 60ο Β.Κ
43    Μαυραγάνη Μαρία- Βιολόγος    Συντονίστρια 60ο Β.Κ

Σχόλια (15)

 
aMALIA
20 Ιουλ 2020 14:35

Καλές οι προτάσεις, έπρεπε να είχαν γίνει εδώ και καιρό!

 
Νίκος φυσικός
20 Ιουλ 2020 15:55

Αυτοί οι συντονιστές μάλλον χρειάζονται κάποιον συντονιστή, για να τους λέει τι να μην κάνουν, ιδιαίτερα προτάσεις που περιέχουν σχόλια μειωτικά περί απροθυμίας ή ηλικίας, και γενικά μη θεσμικές θέσεις, όπως αυτή του συντονιστή, με στοιχεία τσαγκαρικής, μπορούν να εκφράζουν γνώμη αλλά ποιον νοιάζει. Αραια αραια καμια σαρανταραια που λέει και ο ποιητής.

 
Μια συμπληρωματική παρατήρηση
20 Ιουλ 2020 16:29

Μέσα στις προτάσεις τους οι συνάδελφοι παρέλειψαν να συμπεριλάβουν την αξιολογική, αξιοκρατική και αμερόληπτη επιλογή των Συντονιστών, με αυστηρά κριτήρια την προσφορά τους ως διορθωτών στη λειτουργία του βαθμολογικού και την ευρύτερη συγκρότησή τους, όπως προκύπτει από τον ατομικό τους φάκελο. Δεν γνωρίζω κανέναν από όσους υπογράφουν, συνεπώς δεν ισχυρίζομαι ότι οι υπογράφοντες το άρθρο αναξιοκρατικά έχουν επιλεγεί. Για τον παραπάνω λόγο διευκρινίζω ότι το σχόλιο που δημοσιεύω δεν απευθύνεται σε κανέναν από αυτούς. Ωστόσο η επιλογή εκπαιδευτικών ως συντονιστών στα βαθμολογικά κέντρα, με την ανοχή της ισχύουσας νομοθεσίας, είναι αυθαίρετη. Μήπως και η επιλογή σε έμμισθη θέση και μάλιστα σε θέση ευθύνης κάποιων εκπαιδευτικών λειτουργεί αποτρεπτικά για πολλούς συναδέλφους τους να προσέλθουν στο βαθμολογικό κέντρο και να διορθώνουν κάτω από τις οδηγίες τους ; Μήπως κάποιοι συντονιστές εκπαιδευτικού έργου, όχι πολλοί, αλλά υπάρχουν και τέτοιοι, σκοπίμως αποκλείουν από τέτοιες θέσεις κάποιους εκπαιδευτικούς; Γιατί άραγε; Μήπως στο αναμενόμενο νομοσχέδιο στελεχών θα πρέπει κάθε έμμισθη θέση να προσδιορίζεται με αυστηρά μετρήσιμα κριτήρια;

 
Βασίλης Ιωαννίδης
20 Ιουλ 2020 17:22

Συμφωνώ με το πρόβλημα που αναφέρετε, αλλά η κατάσταση μπορεί να βελτιωθεί και πιο απλά:
1. Ελαχιστοποίηση των υποψηφίων με «πρόβλημα» με πιο αυστηρό πλαίσιο στα δικαιολογητικά (ξαφνικές τενοντίτιδες μία ημέρα πριν τις εξετάσεις κλπ, να σταματήσουν).
2. Περισσότερα βαθμολογικά κέντρα (το να κάνει κάποιος 150 ή 200 χλμ καθημερινώς, από όμορους νομούς μένοντας σ’ ένα γραφείο πολλές ώρες, δεν είναι και το καλύτερο για άτομα άνω των 60 ετών).
3. Και λίγοι διορισμοί δεν θα έβλαπταν.

 
Πόπη
20 Ιουλ 2020 17:40

Επιτέλους, συνάδελφοι, ανακινήθηκε ένα θέμα που εδώ και πολλά χρόνια συζητάμε όλοι εμείς που δίνουμε την ψυχή μας κάθε χρόνο στη διόρθωση των γραπτών. Να λήξει και το φαινόμενο, που επίσης κάθε χρόνο συμβαίνει: άπειροι διορθωτές (με μόλις ένα χρόνο εμπειρίας) ή το ακόμη χειρότερο: να ξαναδιορθώνουν άτομα που μονίμως έχουν αναβαθμολογήσεις. Για να μην αναφερθώ σε κάποιες απαράδεκτες επιτροπές που εξετάζουν παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες.Είμαι σίγουρη ότι κάποιοι που διαβάζουν αυτές τις σειρές τώρα με κατανοούν απόλυτα.

 
ΦΩΤΗΣ ΠΑΥΛΟΠΟΥΛΟΣ
20 Ιουλ 2020 17:53

Συμφωνώ με τα όσα αναφέρθηκαν. Ιδιαίτερα από την νοοτροπία ορισμένων συναδέλφων, να απαιτούν την διδασκαλία του μαθήματος, την στιγμή που "περιφρονούν" την διαδικασία των πανελλαδικών. Πάντως του χρόνου το πρόβλημα θα είναι χειρότερο, λόγω των επικείμενων συνταξιοδοτήσεων.
Παυλόπουλος φώτης, Συντονιστής Μαθηματικών, 40ο Βαθμολογικό.

 
5η πρόταση
20 Ιουλ 2020 17:59

στις εξετάσεις των Φ.Α. να συμμετέχουν δίνοντας το καλό παράδειγμα και οι εν ενεργεία Συντονιστές Εκπαιδευτικού Έργου και να μην δηλώνουν οτι ναι μεν είναι ΣΕΕ αλλά δεν έχουν διδάξει ποτέ τους το πανελληνίως εξεταζόμενο μάθημα καθώς τα διδακτικά τους χρόνια (ελέω Γαβρόγλου) ήταν στην καλύτερη σε Γυμνάσιο, και στη χειρότερη σε ΚΔΑΥ, ΚΠΕ και άλλες δημοκρατικές δομές.

 
Μητέρα
20 Ιουλ 2020 18:08

Ολη η διαδικασία είναι προβληματική για τα παιδιά. Θέλει ουσιαστικές αλλαγές. Οι αρμόδιοι από τα υπουργεία παιδείας και υγείας ας συμβουλευτούν τους καθηγητές ειδικής, ψυχολόγους, τους συντονιστές κ.α. και ας νομοθετήσουν με πιο ανθρώπινους όρους. Φτάνει πια! Με αυτή την κατάσταση σαφώς υπάρχει έλλειψη ισονομίας και ισότητας στις εξετάσεις των παιδιών...

 
@Γιάνης
20 Ιουλ 2020 19:36

ΜΠΡΑΒΟ! χωρίς άλλα σχόλια

 
ένας ταλαιπωρημένος μαθηματικός
20 Ιουλ 2020 22:30

επιτέλους μια σωστή πρόταση

 
Μανόλης Τ.
20 Ιουλ 2020 23:13

Σωστές οι προτάσεις, αλλά δεν καταλαβαίνω ένα πράγμα. Χρειάζονται οικονομικά κίνητρα οι βαθμολογητές για να κάνουν το αυτονόητο, δηλ. να εξετάσουν τους μαθητές Φ.Α. στο μάθημα που δίδαξαν; Δεν είναι υποχρέωσή τους να το κάνουν; Άλλωστε, κάθε μέρα που διενεργούνται οι πανελλαδικές εξετάσεις, οι περισσότεροι καθηγητές λυκείων δεν βρίσκονται στο σχολείο τους, το οποίο συνήθως λειτουργεί ως εξεταστικό κέντρο. Έτσι, θα πρέπει να απασχοληθούν είτε ως επιτηρητές σε άλλο σχολείο είτε ως μέλη λυκειακών επιτροπών ή στις εξετάσεις των μαθητών Φ.Α. Με ποια λογική θα πρέπει να λαμβάνουν επιπλέον αμοιβή για την απασχόλησή τους αυτή;

 
Μανώλης
21 Ιουλ 2020 10:16

Σωστά τα λένε οι συνάδελφοι και λίγα λένε. Αν και συμφωνώ, θέλω να προσθέσω ότι το βαθμολογικό έχει απόλυτο αρχηγό τον Πρόεδρο, ο οποίος επιλέγει τους πάντες και λύνει με τον τρόπο του όλα τα επιμέρους θέματα. Αν οι συντονιστές η το επικουρικό προσωπικό έχει προβλήματα αυτός τα πληρωνει. Μου έχει τύχει ζορικος πρόεδρος που τους έφερε όλους, είτε ήταν επιτηρητες, είτε σε λυκειακές, είτε δήθεν ανήμποροι. Όσα κινητά έφεραν οι μαθητές την πρώτη ημέρα, τα άφησαν χωρίς επιτήρηση σε ένα κουτί στην αυλή, οπότε δεν τα ξαναφεραν. Φυσικά υπήρχαν συνδικαλιστικές αντιδράσεις αλλά αυτό το ήξερε από την αρχή.

 
Νικόλαος
21 Ιουλ 2020 13:37

@ Μανόλης Τ.
Σοβαρά τώρα, συγκρίνετε την επιτήρηση με την εξέταση Φ.Α. σε πανελλαδικές εξετάσεις; Δεν έχετε ιδέα για τι μιλάτε, γιατί προφανώς ποτέ δεν εξετάσατε με αυτόν τον τρόπο. Η εξέταση αυτή είναι ιδιαίτερα επίπονη και πραγματικά πολύ δύσκολη για όλους τους συμμετέχοντες. Οι ώρες είναι πάρα πολλές, το πρόγραμμα ιδιαίτερα πιεστικό και η ευθύνη της βαθμολόγησης μαθημάτων, όπως η Νεοελληνική Γλώσσα μόνο ακούγοντας τον μαθητή - την μαθήτρια πάρα πολύ μεγάλη και καθόλου εύκολα αντιμετωπίσιμη. Καλό θα είναι να σέβεστε ανθρώπους που χρόνια δίνουν την ψυχή τους, για να λειτουργεί το σύστημα και φυσικά αμείβονται με ψίχουλα για όλες τις διαδικασίες των Πανελλαδικών εξετάσεων.

 
ΠΕ86
21 Ιουλ 2020 15:00

Σκεφτείτε και τι γίνεται σε μικρές νησιωτικές περιοχές όπου οι διδάσκοντες σε ορισμένα πανελλαδικά μαθήματα είναι ελάχιστοι και μετά βίας φτιάχνεις 2 τριμελείς επιτροπές αν τους συγκεντρώσεις όλους... Πολλοί αναπληρωτές, αρκετοί με μικρή εμπειρία.

Βαθμολογητές είμαστε οι ίδιοι και οι ίδιοι. Μέσες άκρες, τα ονόματα των 2 από τους 3 βαθμολογητές σε κάποια μαθήματα είναι γνωστά από τον Σεπτέμβρη. Πέρυσι εξέτασα μαθητές που γνώριζα από το γυμνάσιο. Δεν είναι και ότι καλύτερο...

 
Freeman
21 Ιουλ 2020 17:14

Εντύπωση προκαλεί το γεγονός ότι εκφράζουν άποψη για τους Φ.Α. Δεν εμπλέκονται πουθενά στη διαδικασία εξέτασης των Φ.Α. οι συντονιστές. Πως γνωρίζουν οι υπογράφοντες συντονιστές για την απροθυμία των συναδέλφων να συμμετάσχουν στην εξέταση των ΦΑ; Η συγκρότηση της επιτροπής εξέτασης είναι αποκλειστική αρμοδιότητα του προέδρου του βαθμολογικού. Η εγκύκλιος αναφέρει σαφώς ότι η συμμετοχή στην επιτροπή εξέτασης προηγείται όλων των άλλων υποχρεώσεων(επιτηρητές, ΛΕΕ). Η βαθμολόγηση τουλάχιστον 60 γραπτών (50 τα προηγούμενα χρόνια) από τους διδάσκοντες το αντίστοιχο μάθημα είναι υποχρεωτική και όχι τυπική. Θα πρέπει να γνωρίζουν οι παραπάνω συντονιστές ότι τους βαθμολογητές τους ορίζει ο πρόεδρος και είναι υποχρεωμένοι, αν τους ζητηθεί από τον πρόεδρο του βαθμολογικού και όχι από τους συντονιστές, να έρθουν να βαθμολογήσουν.
Το μοναδικό σοβαρό πρόβλημα που αναφέρουν είναι αυτό της διάρκειας της εξέτασης των Φ.Α. Ένα παιδί που εξετάζεται με αυτόν τον τρόπο ξεκινάει από τις 8 πμ και υπάρχει πιθανότητα να τελειώσει και μετά τις 6μμ. Τραγικό!! Μια πρόταση που θα διευκόλυνε την κατάσταση είναι να μειωθεί από 5 σε τρία ο μέγιστος αριθμός εξεταζόμενων ανά επιτροπή. Από εμπειρία αναφέρω ότι οι συνάδελφοι, αν και η συμμετοχή σε επιτροπή εξέτασης ΦΑ είναι πολλές φορές εξοντωτική αν και το ποσό αποζημίωσης είναι ευτελές σε σχέση με το χρόνο που απασχολούνται, σχεδόν καθολικά χωρίς ιδιαίτερα προβλήματα. ανταποκρίνονται στα υπηρεσιακά τους καθήκοντά με υψηλό αίσθημα παιδαγωγικής ευθύνης

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΡΘΡΑ