Placeholder

ΕΠΙΚΑΙΡΗ ΑΠΟΨΗ

Γιατί επιμένει η κ. Κεραμέως;

Δημοσίευση: 21/07/2020
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Έχουν γραφεί αυτές τις μέρες δεκάδες κείμενα που προσπαθούν να καταδείξουν ένα απλό λάθος του Υπουργείου Παιδείας στην κατανομή θέσεων των υποψηφίων για τα πανεπιστήμια, το οποίο δημιουργεί τεράστια αδικία σε πάρα πολλούς μαθητές που κουράστηκαν και περιμένουν μια δίκαιη αντιμετώπιση.

Κατά συνέπεια, θα ήταν κοινοτοπία ένα ακόμα κείμενο.

Όμως, γιατί η κυρία Κεραμέως επιμένει σ’αυτό το λάθος, που θα φέρει μία τεράστια αδικία;

Ουσιαστικά μιλάμε για μία λάθος διαίρεση: υποψηφίων-θέσεων.

Γίνομαι πιο συγκεκριμένη:

1ο ΠΕΔΙΟ
Σωστή αναλογία υποψηφίων παλαιού και νέου συστήματος

2ο ΠΕΔΙΟ
ΠΑΛΑΙΟ ΣΥΣΤΗΜΑ

Υποψήφιοι 7,45% διεκδικούν 9,51% των θέσεων
ΑΔΙΚΙΑ για το ΝΕΟ σύστημα

3ο ΠΕΔΙΟ
ΠΑΛΑΙΟ ΣΥΣΤΗΜΑ

Υποψήφιοι 15,57% διεκδικούν 9,51% των θέσεων
ΑΔΙΚΙΑ για το ΠΑΛΑΙΟ σύστημα

4ο ΠΕΔΙΟ
ΠΑΛΑΙΟ ΣΥΣΤΗΜΑ

Υποψήφιοι 5,35% διεκδικούν 9,51% των θέσεων
ΑΔΙΚΙΑ για το ΝΕΟ σύστημα

(Τεκμηριωμένα στοιχεία του εκπαιδευτικού αναλυτή, κ.Στρατηγάκη)

Συνεπώς, το ερώτημα γίνεται πιο πιεστικό:
Γιατί επιμένει η κυρία Κεραμέως;

Προφανώς, το λάθος δεν είναι ούτε πολιτικό, ούτε οικονομικό. Πρόκειται για ανθρώπινο υπολογιστικό λάθος, που μπορεί όμως να αδικήσει πολλούς νέους.

Έτσι, το ερώτημα επανέρχεται:
Γιατί επιμένει η κυρία Κεραμέως;

Υπάρχει κάποιος αλάνθαστος;

Πλέον, πιστεύω ακράδαντα ότι η ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας κινδυνεύει να παγιδευτεί -μέσα από τη μη παραδοχή ενός απλού σφάλματος- σε μια άδικη απόφαση σε βάρος χιλιάδων μαθητών.

ΥΠΑΡΧΕΙ ΛΥΣΗ;

Φυσικά, έχει προταθεί από έγκυρους εκπαιδευτικούς αναλυτές.

ΓΕΝΝΑΙΟΤΗΤΑ ΥΠΑΡΧΕΙ;

Βασιλικού Χριστίνα
Εκπαιδευτικός

Σχόλια (10)

 
Δίκαιος
21 Ιουλ 2020 11:30

Γιατί έχει δίκιο ίσως?
και γιατί αυτό που λέτε εσείς είναι παράνομο!
Δεν είναι δυνατόν να αλλάξουν αυτοί οι αριθμοί εκ των υστέρων. Το σύστημα θα τιναχτεί στον αέρα.
Επίσης αυτοί που έδιναν με το νέο σύστημα τι είναι κορόιδα?

 
Ε.Λ
21 Ιουλ 2020 11:33

Το υπουργείο να διορθώσει το λάθος ΤΩΡΑ. Η αντικειμενικότητα και η δικαιοσύνη πρέπει να διακρίνουν πρώτα αυτούς που βρίσκονται στην κεφαλή του εκπαιδευτικού συστήματος. Ας το αποδείξουν. Είναι θέμα αποκατάστασης της εμπιστοσύνης.

 
Δίκαιος
21 Ιουλ 2020 12:52

Ακριβώς. Είναι θέμα δικαιοσύνης να μην αλλάξει τίποτα! Αυτό είναι το δίκαιο, όχι να αλλάζουμε τα ποσοστά εκ των υστέρων επειδή έτσι μας συμφέρει!
Συγχαρητήρια στην υπουργό που δεν κάνει πίσω και συγχαρητήρια για την εμπεριστατωμένη απάντηση ου υπουργείο. Τέρμα ο λαϊκισμός που με μια διαμαρτυρία έπαιρνες αυτό που ήθελες.

 
Α.Ν
21 Ιουλ 2020 13:25

Κύριε "Δικαιε" αν διαβάσατε το παραπάνω άρθρο θα κατανοήσατε λογικά ότι το ποσοστό αυτό δεν αδικεί μόνο τα παιδιά του παλαιού συστήματος αλλά και του νέου ανάλογα με το επιστημονικό πεδίο στο οποίο ανήκουν. Το λάθος μπορεί και πρέπει να διορθωθεί. Η δίκαιη και ισότιμη πρόσβαση δεν είναι ένα τυχαίο αίτημα αλλά υποχρέωση των υπευθύνων.

 
Φ. Φ.
21 Ιουλ 2020 15:43

Κατά τη γνώμη μου, δεν πρέπει καν να εξαρτάται το ποσοστό από τον αριθμό των υποψηφίων, αλλά να είναι σταθερό, ας πούμε στο 10%. Γιατί διαφορετικά μπορούμε να δηλώνουμε όλοι (μανάδες, αδέλφια, πατεράδες, θείες κλπ) στην ίδια κατεύθυνση με τον δικό μας υποψήφιο ώστε να αυξήσουμε το ποσοστό που θα οριστεί και να αυξήσουμε τις πιθανότητές του. Και σταδιακά θα αυξηθούν στην πραγματικότητα οι παλιοί υποψήφιοι, αφού θα έχουν διαμορφωθεί ευνοϊκά τα πράγματα για αυτούς σε βάρος των νέων αποφοίτων.

 
Γιώργος Π.
21 Ιουλ 2020 16:46

Παίζοντας με τους αριθμούς. Η πρόβλεψη του νόμου είναι ενιαίο ποσοστό για παλαιό και νέο σύστημα ανάλογα με το σύνολο των υποψηφίων παλαιού και νέου συστήματος. Εσείς θέλετε διαφορετικό ποσοστό για κάθε πεδίο ανάλογα με τους υποψηφίους κάθε πεδίου. Γιατί όμως έτσι; προφανώς επειδή έτσι βολεύει εσάς. Εγώ λέω όμως και γιατί για κάθε πεδίο και όχι για κάθε σχολή ή τμήμα; Δεν είναι άδικο να είναι το ίδιο ποσοστό για ένα τμήμα που δεν το ζητούν πολλοί υποψήφιοι του παλαιού συστήματος και ένα τμήμα που το ζητούν περισσότεροι και ας ανήκουν στο ίδιο πεδίο. Βλέπετε αυτό δεν οδηγεί πουθενά για αυτό το σωστό είναι να μείνουμε στην αρχική ρύθμιση που μάλλον την γνωρίζατε.

 
Κοινές σχολές
21 Ιουλ 2020 21:42

Το 15% των υποψηφίων που εμφανίζεται δηλωμένο εκεί δεν κατευθύνεται *αποκλειστικά* σε σχολές τρίτου πεδίου, κάτι λανθασμένα δεν επισημαίνεται σε όλες τις διαμαρτυρίες. Από τρίτο πεδίο οι απόφοιτοι διεκδικούν και *θέσεις σε 2ο πεδίο*, στις κοινές σχολές που είναι αρκετές.

Είναι λογικό ένα ενιαίο ποσοστό κοντά στο 10%, απλώς κάποιοι νομιζαν ότι θα μπουν πιο εύκολα με το παλιό σύστημα και όταν είδαν τη μειωμένη υλη των φετινών εξετάσεων και άρχισαν να έχουν δεύτερες σκέψεις, ότι καλύτερα να επέλεγαν το νέο σύστημα.

 
Νικ
22 Ιουλ 2020 15:32

Καλά, είναι δυνατόν, ακόμη και αν είναι λογικό, να αλλάξουν οι κανόνες του παιχνιδιού μετά το παιχνίδι ; Είναι δυνατόν να εφαρμοστεί νέος νόμος σε όσους γνωρίζοντας τι ισχύει, έδωσαν εξετάσεις με τον παλαιό ; Είναι δυνατόν μορφωμένοι άνθρωποι να σχολιάζουν και να απαιτούν κάτι τέτοιο, εφαρμόζοντας την αρχή "δίκαιο είναι αυτό που συμφέρει τελικά εμένα" ; Ούτε της περνάει από το μυαλό της Υπουργού ως νομικού να παρανομήσει. Εδώ άνοιξε τα σχολεία για την Γ Λυκείου φοβούμενη την προσφυγή στα δικαστήρια υποψηφίων που δεν ολοκλήρωσαν την ύλη, θα αλλάξει τον νόμο αδικώντας κατάφωρα παλαιούς υποψήφιους που έδωσαν εξετάσεις με το νέο σύστημα ; Ούτε ως πρωταπριλιάτικο αστείο μπορεί να ειπωθεί και να γίνει πιστευτό κάτι τέτοιο.

 
Δημήτρης
23 Ιουλ 2020 08:21

Αν το ποσοστό, έτσι όπως καθορίστηκε, αδικεί τα παιδιά που έδωσαν με το παλαιό σύστημα προφανώς ευνοεί τα παιδιά που έδωσαν με το νέο. Πάντως, δεν μπορεί να αδικεί όλα τα παιδιά, διότι κάποιος πρέπει να ευνοείται. Οπότε η απαίτηση κάποιων, που δεν τους βγήκε η επιλογή, να αλλάξει το ποσοστό εκ των υστέρων ισοδυναμεί με την απαίτηση να ευνοηθούν τελικά οι υποψήφιοι με το παλαιό σύστημα εις βάρος αυτών που έδωσαν με το νέο. Δεν χρειάζεται να είναι κανείς ούτε πρωτοετής φοιτητής της Νομικής για να καταλάβει οτι αυτό είναι αδύνατον νομικά και ηθικά να συμβεί.

 
ΝΙΚΟΣ
24 Ιουλ 2020 12:56

ΕΣΤΩ ΚΑΙ ΕΝΑΣ ΓΟΝΙΟΣ΄Η ΥΠΟΨΗΦΙΟΣ ΠΡΟΣΦΥΓΕΙ ΣΤΗ ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗ ΑΝ ΔΕΝ ΕΙΣΑΧΘΕΙ ΜΕ 18.000 ΜΟΡΙΑ ΣΕ ΜΙΑ ΣΧΟΛΗ ΚΑΙ ΕΙΣΑΧΘΕΙ ΑΛΛΟΣ ΥΠΟΨΗΦΙΟΣ ΜΕ 17.999 ΜΟΡΙΑ ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΣΧΟΛΗ, ΜΕ ΤΟ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑ ΟΤΙ ΚΑΤΑΡΓΕΙΤΑΙ Η ΣΥΝΤΑΓΜΑΤΙΚΑ ΚΑΤΟΧΥΡΩΜΕΝΗ ΙΣΟΤΙΜΙΑ ΚΑΙ ΙΣΟΤΗΤΑ , ΚΑΙ ΚΕΡΔΙΣΕΙ ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ ΠΟΛΥ ΠΙΘΑΝΟΝ ΤΗ ΠΡΟΣΦΥΓΗ, ΔΕΝ ΘΑ ΑΚΥΡΩΘΟΥΝ ΕΝΤΕΛΩΣ ΟΙ ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΕΣ; ΑΝΤΕΧΕΙ ΑΥΤΟ ΤΟ ΠΟΛΙΤΙΚΟ ΒΑΡΟΣ Ο ΠΡΩΘΥΠΟΥΡΓΟΣ ΚΑΙ ΗΚΕΡΑΜΕΩΣ;

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΡΘΡΑ